abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148401922
Originele OP (deel 1):

De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.

Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een tot etnische zuivering. Weer iets wat ze met de Nazis gemeen hebben

En de uitspraak van Martin Bosma over genetische inferieuriteit van moslims is zeer dubieus. Het heeft een hoog Nazistisch gehalte.

Wat vinden jullie? De PVV, andere partijen en de media hebben zich verzet tegen het vergelijken van de PVV met de Nazis. Is dit echter nog wel vol te houden?

Noot:
de gelijkenissen tussen de Nazi-partij en de PVV zijn al jaren een terugkerend thema, zie bijvoorbeeld
het NRC uit 2011. Hier is ook al sprake van limitaties aan tewerkstelling van minderheden.
het woedende volk, Eduard Nazarski (directeur Amnesty NL / ex-voorzitter European Council on Refugees), Joop.nl, 2009.
M.i. sinds die laatste duidelijk dat er overeenkomsten zijn, en wel overeenkomsten van de zeer zorgelijke aard i.p.v. Godwinistische aard. Het is m.i. ultiem teleurstellend dat er nog steeds zoveel mensen zeggen te willen stemmen op een partij zo overduidelijk van fascistische, rascistische, en onrechtvaardige aard.

Hier verder

Toelichting op OP:
Betreffende de uitspraak van Martin Bosma over genetische Inferioriteit van moslims; het enige wat ik heb kunnen vinden is een retweet van hem die verwijst naar
http://10news.dk/muslim-i(...)-health-and-society/

Indien er nog andere bronnen of uitspraken zijn dan hoor ik het graag.

[ Bericht 17% gewijzigd door Braindead2000 op 06-01-2015 20:37:32 ]
pi_148401954
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jawel. Deze nogal zelfs. Ondanks de in de wetenschap breed gedragen consensus dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt doet de club van Greet het als 'klimaathysterie'. En kunst is ook maar iets engs dat door het stoppen van subsidie maar de nek omgedraaid moet worden.
Ik weet niet precies welk percentage van de wetenschappers denkt dat het veroorzaakt wordt door menselijk handelen en welk niet. Een mening daarover hebben is nutteloos. Laat het aan de wetenschappers over. Het is natuurlijk wel een verschil of de verhouding 99%-1% of 65%-35%.
Dan is er ook nog de vraag of klimaatverandering, door de mens veroorzaakt, desastreuze gevolgen heeft.
pi_148402081
Whut??
pi_148402181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welk percentage van de wetenschappers denkt dat het veroorzaakt wordt door menselijk handelen en welk niet. Een mening daarover hebben is nutteloos. Laat het aan de wetenschappers over. Het is natuurlijk wel een verschil of de verhouding 99%-1% of 65%-35%.
Iets van 99% is het er over eens dat het door mensen veroorzaakt wordt. Wil je het zeker weten vraag het dan even aan de user Cynicus. Die weet er nogal veel van.

Maar het is natuurlijk hilarisch dat de pvv het 'klimaathysterie' noemt :D
quote:
Dan is er ook nog de vraag of klimaatverandering, door de mens veroorzaakt, desastreuze gevolgen heeft.
Ja dat heeft het.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148402217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:43 schreef Braindead2000 het volgende:
10. De macht van de arbeider wordt onderdrukt - Omdat georganiseerde arbeidersmacht de enige echte dreiging is voor een fascistische regering, worden vakbonden ofwel volledig weggewerkt, of zwaar onderdrukt.

Neeeeeeeeeeeee.
Uit de onafhankelijkheidsverklaring van Wilders:
quote:
Het snoeien in allerlei regeltjes en vermeende voorrechten (de ‘verworvenheden’ van de vakbonden) leidt tot een flexibilisering van de arbeidsmarkt die het bedrijfsleven enorm zal
stimuleren.
quote:
Het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO’s.
pi_148402725
Mag Kroatië nu een fascistisch land genoemd worden?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148402833
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:40 schreef Braindead2000 het volgende:
9. De macht van de ondernemingen wordt beschermd - De industriële en zakelijke aristocratie van een fascistisch land zijn vaak degenen die de regeringsleiders aan de macht brengen, zij creëren een wederzijds lucratieve business/overheidsrelatie en geven de elite macht.

Nee, maar ongetwijfeld zullen de glazenbol-kijkers zeggen dat dat ons nog allemaal te wachten staat.
Ook weer de onafhankelijkheidsverklaring:

quote:
Deregulering. De bestaande regelgeving moet met zeker 50 procent worden
beperkt. Voor iedere nieuwe regel dienen er eerst twee te worden afgeschaft.
Om te beginnen kan het ministerie van Economische Zaken de deuren sluiten.
quote:
Investeringen in Research & Development, het stimuleren van innovatie, en
de langere bescherming van patenten.
quote:
Meer mensen aan het werk door het afschaffen van het minimumloon en
versoepeling van het ontslagrecht.
quote:
Het poldermodel moet op de helling, zonder pardon, en dat betekent dus het
einde van de praat- en overlegpaleizen als de SER en de Stichting van de
Arbeid.
Lijkt mij toch dat de macht van bedrijven enorm gaat toenemen.
pi_148403040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Iets van 99% is het er over eens dat het door mensen veroorzaakt wordt. Wil je het zeker weten vraag het dan even aan de user Cynicus. Die weet er nogal veel van.

Maar het is natuurlijk hilarisch dat de pvv het 'klimaathysterie' noemt :D

Hysterie kan ook slaan op de reacties van mensen en partijen. Zoals de plotselinge behoefte om de zee vol te planten met windmolens en allerlei andere kostbare projecten.
pi_148403213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uit de onafhankelijkheidsverklaring van Wilders:

[..]

[..]

Als je wat communistische gewoontes wil afschaffen dan maakt dat je nog niet meteen een fascist.
pi_148403355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:42 schreef Braindead2000 het volgende:

Zoals de plotselinge behoefte om de zee vol te planten met windmolens en allerlei andere kostbare projecten.
"Vol" ? Lijkt me niet. Dat beweren is weer jouw hysterie
pi_148403461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je wat communistische gewoontes wil afschaffen dan maakt dat je nog niet meteen een fascist.

Die gewoontes zijn net zo communistisch als dat de PVV vol fascistisch is :')
pi_148403677
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat klopt maar in elk geval was jouw reactie zeker niet juist. Mogelijk moet je je eens in de PVV verdiepen, je lijkt er bitter weinig kennis van te hebben.
pi_148403729
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ook weer de onafhankelijkheidsverklaring:

[..]

[..]

[..]

[..]

Lijkt mij toch dat de macht van bedrijven enorm gaat toenemen.
Er was een tijd dat je zulke geluiden vanuit de VVD hoorde. Sinds dat onder leiding van Rutte een nivellerend clubje is geworden dat braaf de orders van Brussel afwacht, moet de PVV het maar doen.
pi_148404165
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er was een tijd dat je zulke geluiden vanuit de VVD hoorde. Sinds dat onder leiding van Rutte een nivellerend clubje is geworden dat braaf de orders van Brussel afwacht, moet de PVV het maar doen.
Maar opnieuw ontken je dus niet dat jouw antwoord eerder fout was.
pi_148404191
13. Uitgesproken vriendjespolitiek en corruptie - fascistische regimes worden haast altijd bestuurd door groepen vrienden en medewerkers die elkaar benoemen in overheidsbetrekkingen en staatsmacht en gezag gebruiken om hun vrienden te beschermen voor verantwoordingsplicht. Het is niet ongewoon in fascistische regimes dat regeringsleiders zich de nationale inkomsten en zelfs kunstschatten toe-eigenen of zelfs ronduit stelen.

"groepen vrienden en medewerkers die elkaar benoemen in overheidsbetrekkingen" PVDA...check.
pi_148404613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:
12. Obsessie voor Misdaad en straf - Onder fascistische regimes krijgt de politie haast onbeperkte macht om wetten af te dwingen. De mensen zijn vaak bereid om misbruiken bij de politie over het hoofd te zien en zijn zelfs bereid hun burgerlijke vrijheden in te perken in naam van vaderlandsliefde. Er is vaak een nationale politie met een vrijwel onbeperkte macht in fascistische naties.

Er is bij de PVV meer aandacht voor misdaad en straf maar dat betekent nog niet dat ze de politie onbeperkte macht zullen geven. Meer bevoegdheden voor de politie en zwaardere straffen is wel wat de PVV wil. Maar goed, ik ben niet onsportief. Ik geef een piepklein checkje.
Wilders:
quote:
Daarom stel ik voor in de wet vast te leggen dat de burgemeester – of desnoods de minister van Binnenlandse Zaken – in het kader van de handhaving van de openbare orde de politie opdracht moet kunnen geven om bij ernstige rellen met scherp te schieten. Hieraan voorafgaand moet er eerst een duidelijke waarschuwing gegeven worden, daarna een waarschuwingsschot en vervolgens dient de politie relschoppers uit te schakelen middels een schot bij voorkeur in het been. Het onomwonden wettelijk vastleggen dat bij het volgen van deze procedure de politie straffeloos is, zal aarzeling bij agenten om relschoppers hard aan te pakken wegnemen en de relschoppers effectief bestrijden.
Een schietverplichting is toch aardig onbeperkte macht net als het straffeloos worden.
pi_148404669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar opnieuw ontken je dus niet dat jouw antwoord eerder fout was.
Die 4 punten die jij aanhaalde vind ik gewoon gezond economisch beleid. Ik zie niet zo gauw een overeenkomst met kenmerk 9.
pi_148404920
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die 4 punten die jij aanhaalde vind ik gewoon gezond economisch beleid. Ik zie niet zo gauw een overeenkomst met kenmerk 9.
De mededeling dat jij iets niet ziet of niet begrijpt is overbodig sinds je de internationale een voorbeeld van nationalisme noemde.
pi_148405087
Ah heerlijk, ik ben even afwezig geweest en ondertussen wordt klaarblijkelijk de zondebokstrategie niet door de PVV maar tegen de PVV gebruikt? Hilarisch _O-

Wat een ontzettende zelfoverschatting. De PVV heeft praktisch niets gedaan qua politiek beleid en heeft 10 jaar enkel lopen brullen. Het enige dat je hen kan verwijten is dat het debat behoorlijk aan inhoud heeft ingeboet, maar ik geloof niet dat er iemand de PVV echt als schuldige voor maatschappelijke problemen aanwijst. Hoogstens dat ze de bestaande stigmatisering van allochtoonse jongeren verergeren.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148405411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wilders:

[..]

Een schietverplichting is toch aardig onbeperkte macht net als het straffeloos worden.
Vind ik niet.
Vraagje: Vind je de VS een fascistisch land? Een hoop van die kenmerken zijn min of meer van toepassing op de VS.
pi_148405618
14. Frauduleuze Verkiezingen - Soms zijn verkiezingen in fascistische naties een complete schijnvertoning. Andere keren worden verkiezingen gemanipuleerd door lastercampagnes tegen of zelfs door moord op kandidaten van de oppositie, door gebruik van de wetgeving om het aantal stemmen en de politieke districtsgrenzen te controleren, en door manipulatie van de media. Fascistische landen maken gebruik van hun rechterlijke macht om te manipuleren en de verkiezingen te controleren.

Nee
pi_148405687
Conclusie: De PVV is geen fascistische partij. (morgen verder)
pi_148405875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vind ik niet.
Vraagje: Vind je de VS een fascistisch land? Een hoop van die kenmerken zijn van toepassing op de VS.
Nee zeker niet want zeker in de VS staan de vrijheden van de burgers erg hoog in het vaandel is is er geen partij die een cultuur wil opleggen aan de burgers. Jij houdt je nu vast aan wat punten maar vergeet de grote lijn. De PVV is 100% zeker een fascistische partij wat mij betreft alleen één die zich heeft aangepast aan ons democratische bestel, hun mening willen ze wettelijk opleggen en dat gaat ten koste van alle mensen met een andere mening.

Een idioot (onbelangrijk) voorbeeld:
http://www.pvv.nl/index.p(...)zwarte-piet-wet.html

quote:
Een Zwarte Piet heeft een egaal zwart of donkerbruin gezicht, rood geverfde lippen, zwart krulhaar en goudkleurige oorbellen, en is gekleed in een fluweelachtig pak met pofbroek en draagt een hoofddeksel met een gekleurde veer.
Zo zijn er vele voorbeelden hoe de PVV wil voorschrijven hoe mensen zich moeten kleden, hoe ze feest moeten vieren en wat ze niet mogen eten. De manier waarop zij onze cultuur zien is belangrijker dan mijn vrijheid.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:40:31 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148406038
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Conclusie: De PVV is geen fascistische partij. (morgen verder)
Wat ook totaal niet boeit, daar dit topic erover gaat of ze een nazistische partij zijn en nazisme =/= fascisme.

En laat ik het nog maar eens zeggen: Er zijn beduidende overeenkomsten tussen de retoriek van Wilders en de retoriek van de vroege (jaren 20 en 30) NSDAP. Bovendien zijn de reacties vanuit de PVV-apologeten bijna woordelijk die van de Duitsers uit die tijd.

Je hoeft slechts een Hitler biografie of een nazisme monografie open te slaan om dit bevestigd te zien. Maar dat schijnt toch iets teveel moeite te zijn voor heel veel van de PVV-adepten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148406089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:31 schreef Braindead2000 het volgende:
14. Frauduleuze Verkiezingen - Soms zijn verkiezingen in fascistische naties een complete schijnvertoning. Andere keren worden verkiezingen gemanipuleerd door lastercampagnes tegen of zelfs door moord op kandidaten van de oppositie, door gebruik van de wetgeving om het aantal stemmen en de politieke districtsgrenzen te controleren, en door manipulatie van de media. Fascistische landen maken gebruik van hun rechterlijke macht om te manipuleren en de verkiezingen te controleren.

Nee
Ja want ze willen kiesrecht voor mensen met dubbele nationaliteit afschaffen:
PVV verkiezingsprogramma:
quote:
Bij dubbele nationaliteit geen stemrecht
pi_148406167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:31 schreef Braindead2000 het volgende:

Nee
Je zou natuurlijk ook de kenmerken die pas van toepassing kunnen zijn als een partij daadwerkelijk aan de macht komt buiten beschouwing kunnen laten he..

Als we dat doen tel ik 7 kenmerken waar Geert en z'n vriendjes aan voldoen, en slechts 2 waar hij zich tegen afzet. Even je conclusie heroverwegen zou ik zeggen.

Ik dacht trouwens dat je dit geen objectief lijstje vond? En er nu toch naar verwijzen?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148406685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wilders:

[..]

Staat toch nergens dat agenten verplicht moeten schieten? Staat alleen dat bij ernstige rellen agenten de opdracht moeten kunnen krijgen om gericht te schieten.
Lijkt me sterk dat dit nog niet vast is gelegd overigens. Dat agenten vervolgens straffeloos zijn bij een gericht schot is wmb een brug te ver.
pi_148406986
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:54 schreef karton2 het volgende:

[..]

Staat toch nergens dat agenten verplicht moeten schieten? Staat alleen dat bij ernstige rellen agenten de opdracht moeten kunnen krijgen om gericht te schieten.
Lijkt me sterk dat dit nog niet vast is gelegd overigens. Dat agenten vervolgens straffeloos zijn bij een gericht schot is wmb een brug te ver.
Er staat dat vooraf in de wet moet worden vastgelegd dat agenten moeten schieten bij ernstige rellen. Niet de agent gaat dan meer bepalen of geschoten wordt maar de burgemeester of de minister stelt het verplicht, een agent die dan niet schiet is fout bezig en als hij schiet is hij straffeloos.

Wat het overigens voor mij nog erger maakte is dat Wilders het motiveerde in het debat met de preventieve werking die uitgaat van het tweemaal schieten in de knieschijven. Geweldtoepassing als preventief beleid dus, we schieten een paar neer dan laten anderen het wel.
pi_148407068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:42 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook de kenmerken die pas van toepassing kunnen zijn als een partij daadwerkelijk aan de macht komt buiten beschouwing kunnen laten he..

Als we dat doen tel ik 7 kenmerken waar Geert en z'n vriendjes aan voldoen, en slechts 2 waar hij zich tegen afzet. Even je conclusie heroverwegen zou ik zeggen.

Ik dacht trouwens dat je dit geen objectief lijstje vond? En er nu toch naar verwijzen?
De kans dat de PVV of welke partij dan ook een absolute meerderheid krijgt is zo idioot klein dat het nadenken daarover eigenlijk al teveel moeite is.
Verder zal een PVV nooit een beleid fatsoenlijk uit kunnen voren alleen al omdat dan de ambtenaren het werk neerleggen. Zodra een taak al teveel naar de rechtervleugel van de VVD schuift beginnen ze bij wijze van spreken al te morren. Vergeet niet dat ambtenarenland PvdAland is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja want ze willen kiesrecht voor mensen met dubbele nationaliteit afschaffen:
PVV verkiezingsprogramma:

[..]

Kiesrecht afpakken bij dubbele nationaliteit wil niet zeggen dat de verkiezingen op zich frauduleus zijn.
pi_148407284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef karton2 het volgende:
Kiesrecht afpakken bij dubbele nationaliteit wil niet zeggen dat de verkiezingen op zich frauduleus zijn.
Aangezien het ongeveer 600.000 mensen betreft van Turkse en Marokkaanse afkomst die niet/zeer moeilijk afstand kunnen doen van de niet Nederlandse nationaliteit vind ik het een dusdanige manipulatie van de stemuitslag dat ik het wel frauduleus vind.
pi_148407560
quote:

[..]

De kans dat de PVV of welke partij dan ook een absolute meerderheid krijgt is zo idioot klein dat het nadenken daarover eigenlijk al teveel moeite is.

Klopt, daarom is het ook zo bekrompen om die kenmerken mee te nemen in de analyse.
pi_148407665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er staat dat vooraf in de wet moet worden vastgelegd dat agenten moeten schieten bij ernstige rellen. Niet de agent gaat dan meer bepalen of geschoten wordt maar de burgemeester of de minister stelt het verplicht, een agent die dan niet schiet is fout bezig en als hij schiet is hij straffeloos.
Dus alleen de burgemeester of minister kan dan bepalen of er gericht moet worden geschoten, als ik (hopelijk deze keer wel) Wilders goed begrijp?
Het meest schokkende daaraan eigenlijk is dat het onnodig bureaucratisch is. Willen ze bij één of andere Project-X om 3.30 de minister wakker bellen om te vragen of ze gericht mogen schieten? Zodra de beste man/vrouw wakker is zijn we al weer 3 geplunderde supermarkten verder.
De lokale politiecommandant kan zoiets veel beter beoordelen (of hoe zo'n beslissing ook werkt..)

quote:
Wat het overigens voor mij nog erger maakte is dat Wilders het motiveerde in het debat met de preventieve werking die uitgaat van het tweemaal schieten in de knieschijven. Geweldtoepassing als preventief beleid dus, we schieten een paar neer dan laten anderen het wel.
Hoek van Holland figuren zitten zo vol met drugs dat die zo'n schot niet eens meer voelen :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15:19 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148407738
quote:

Vergeet niet dat ambtenarenland PvdAland is.
:O

<insert Calimero hier>

quote:
[..]

Jawel, want je legt op dat moment Artikel 1 van de Grondwet naast je neer en dus zijn de verkiezingen automatisch frauduleus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148407985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:13 schreef karton2 het volgende:
Dus alleen de burgemeester of minister kan dan bepalen of er gericht moet worden geschoten, als ik (hopelijk deze keer wel) Wilders goed begrijp?
Nee de burgemeester of minister legt voordat er ergens rellen zijn vast: als er ernstige rellen zijn moet je als agent schieten na gewaarschuwd te hebben.

Later ontstaan ergens rellen en dan komt daar een agent. Die denk, oei dit zijn ernstige rellen ik moet nu dus gaan schieten na een waarschuwing.
pi_148408883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef keste010 het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het ook zo bekrompen om die kenmerken mee te nemen in de analyse.
Even een samenvatting:
Er lopen meer mensen weg van hun PVVzetel dan dat er bijkomen.
Knieschoten, stadscommando's, Nederland heeft een marokkanenprobleem, kopvoddentax, Dion Graus, doekjes rauw lusten, die piratenphotoshop van Geert en Hero (klik!), criminele Marokkanen denaturaliseren en ze het land uit knikkeren.
Kans dat ze ooit in een regering (of gedoogconstructie) komen ligt rond het vriespunt... en tóch met stip op #1 staan in de peilingen. Je maakt me niet wijs dat 20% van de Nederlanders compleet achterlijk is.
..Nou jongens, zeg het maar. :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:45:36 #36
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148409070
Uhm, nee, want het zijn geen Nationaal-Socialisten. Het zijn Nationaal-Liberale Conservatieven. Maar goed, er zijn veel ergere partijen in dit land, wees blij dat de PVV ten minste zegt wat ze vinden. Anders dan de PvdA en D66 en dergelijke. D66 wil een groot Europees Rijk. Zijn dat dan ook Nazi's?
pi_148409104
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:41 schreef karton2 het volgende:

[..]

Even een samenvatting:
Knieschoten, stadscommando's, Nederland heeft een marokkanenprobleem, kopvoddentax, Dion Graus, doekjes rauw lusten, die piratenphotoshop van Geert en Hero (klik!), criminele Marokkanen denaturaliseren en ze het land uit knikkeren.
Kans dat ze ooit in een regering (of gedoogconstructie) komen ligt rond het vriespunt... en tóch met stip op #1 staan in de peilingen. Je maakt me niet wijs dat 20% van de Nederlanders compleet achterlijk is.
Schijnbaar wel dus.
pi_148409145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Schijnbaar wel dus.
Te makkelijk antwoord!
pi_148409194
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Te makkelijk antwoord!
20% van Nederland is verblind door frustratie.
pi_148409210
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Te makkelijk antwoord!
Nja hij trekt zelf de conclusie :P
pi_148409243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:41 schreef karton2 het volgende:

[..]

Even een samenvatting:
Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbidt hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
pi_148409264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Die dan ineens niet meer kunnen nadenken? Wat ik denk wat mee speelt en dat hoor je zo ook vaak zeggen, is dat het de grootste partij is en zoveel mensen het denken. Dus zij denken dat het dan wel moet kunnen want hoe kunnen er anders zoveel mensen er zo over denken.
pi_148409304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbid hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
Ze denken nu dat IS. Ebola heeft :P
pi_148409305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waar komt die frustratie vandaan?
Geert is ver voor de crisis alleen verder gedaan en haalde meteen 9 zetels bij de eerstvolgende verkiezingen. Dit terwijl de crisis vaak als reden wordt aangehaald.
pi_148409385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die dan ineens niet meer kunnen nadenken? Wat ik denk wat mee speelt en dat hoor je zo ook vaak zeggen, is dat het de grootste partij is en zoveel mensen het denken. Dus zij denken dat het dan wel moet kunnen want hoe kunnen er anders zoveel mensen er zo over denken.
Ik denk inderdaad dat veel PVV'ers wel weten dat het met die partij niet deugt, maar het doel heiligt de middelen. Geertje heeft ze perfect ingepakt. Zelfs aan de discussie met Braindead kan je zien dat hij/zij echt wel weet dat de PVV fout zit, maar men gaat gewoon heel erg ver om hun frustratie door iemand verwoord te zien worden.
pi_148409406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef karton2 het volgende:

[..]

Geert is ver voor de crisis alleen verder gedaan en haalde meteen 9 zetels bij de eerstvolgende verkiezingen. Dit terwijl de crisis vaak als reden wordt aangehaald.
Fortuijn heeft de weg al gebaand.
pi_148409441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat veel PVV'ers wel weten dat het met die partij niet deugt, maar het doel heiligt de middelen. Geertje heeft ze perfect ingepakt. Zelfs aan de discussie met Braindead kan je zien dat hij/zij echt wel weet dat de PVV fout zit, maar men gaat gewoon heel erg ver om hun frustratie door iemand verwoord te zien worden.
Nou of de meeste weten dat de plannen niet haalbaar zijn betwijfel ik serieus. Als je dat weet hoe kun je dan serieus zo aan de pvv blijven hangen ?
pi_148409457
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef karton2 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de gefaalde integratie altijd als reden aangehaald toch? Voor de crisis was de PVV enkel een anti-islam partij, en toen hij ook een standpunt over de crisis moest formuleren en merkte dat de zondebokstrategie wel werkte besloot hij hetzelfde met de EU te doen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:52:51 #49
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148409491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbidt hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
Is het dan niet achterlijk om nog zo'n geloof aan te hangen wat claimt dat de zon om de aarde draait? Hmm? Of het verhogen van belastingen en accijns tot het punt waar mensen liever omrijden om te kunnen tanken in Duitsland?
pi_148409541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou of de meeste weten dat de plannen niet haalbaar zijn betwijfel ik serieus. Als je dat weet hoe kun je dan serieus zo aan de pvv blijven hangen ?
Ik denk niet dat ze weten dat de plannen niet haalbaar zijn. Ik denk dat ze zichzelf wat dat betreft bewust onwetend houden, omdat ze in hun achterhoofd ook wel weten dat het eigenlijk niet klopt. Veel mensen stemmen op hem omdat hij hun frustratie een spotlight geeft, niet omdat ze denken dat hij daadwerkelijk het beste voor Nederland is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')