abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147678044
Antwoorden voor Kris

Nieuws
Uitzending EenVandaag 3-12
Martijn F. bij Pauw 22-11
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Meer nieuws:
1 (eerder gepost) http://elsiglo.com/cronica-roja/perros-buscaran-otra/23828694
2 http://www.diaadia.com.pa(...)cias-kris-y-lisanne-
3 http://www.prensa.com/loc(...)as_0_4096840553.html
4 http://www.panamaamerica.(...)as-con-perros-956557
5 http://www.tvn-2.com/Noti(...)s-de-holandesas.aspx
6 http://laestrella.com.pa/(...)scaran-otra/23828694
7 http://www.nexpanama.com/(...)las-holandesas-11363

Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling

IMG_5??: @ 03:54 - 08/04
SPOILER
Analyses van de foto's
Lijst met fototijden van alle foto's (EenVandaag)
Interpretaties verscheidene FOK!kers nachtfoto van hoofd van Kris
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens - Geruisloos - 22-10

SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's

SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties

SPOILER
Algemene foto's

SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video

TVN-2-video met het achtergelaten gele briefje
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

[ Bericht 66% gewijzigd door Lavenderr op 18-12-2014 18:09:16 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 17 december 2014 @ 19:38:20 #2
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147680512
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147680711
Ik heb de lock van de OP afgehaald, dus je zou nu zelf aan de slag moeten kunnen. ^O^

Tevens de bezem door onnodige posts (van meerdere users) gehaald. Herhaling daarvan is niet gewenst.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_147680768
quote:
Op woensdag 17 december 2014 18:52 schreef Lutalo het volgende:

Pianista Trail.
Is te zien op de diverse kaarten...
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:00 schreef Poekje01 het volgende:

ik hoop dat alle FOK kers hier de laatste kaartjes en conclusies van FOK niet op WS gaan delen.
We hoeven Baru G. en Chiani G. en de communitiy voor de laatste zoektocht m.i.
niet wijzer te maken dan ze zijn!. Gaat Baru niks an.

Dan kan er zo rustig nog 1 keer gezocht worden.
?
Wat staat hier dat zij niet weten?
't Is andersom, wij zitten hier nog steeds te dubben en twijfelen over welk pad waar loopt, hoe die heet, welk stroompje die doorkruist enz. :) Denk je het net te snappen, brengt iemand je weer aan te twijfelen/op een dwaalspoor.

Andersom (denken): de route kun je ook andersom lopen; je volgt eerst met de 4x4 de weg langs de rivier de Pianista, misschien wel tot finca nr. 25 (Serrafin) en dan via e Mirador weer terug naar beneden, naar Boquete.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147681208
Wat is de relevantie van een cobra (uit India?) en dat andere groene serpent? :? Als je een slang wilt tonen, pak er dan eentje van de FB van P.
pi_147682057
Jackie, ik heb gelopen tot ik aan mijn linkerhand een hek zag, waar ik niet doorheen gegaan ben. In plaats daarvan heb ik "off road" wat rond gekregen. Ben geloof ik twee kleine stroompjes over gestoken. Allemaal in de eerste circa 2 km van het Pianista pad.
pi_147682439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:58 schreef MeloD het volgende:
Jackie, ik heb gelopen tot ik aan mijn linkerhand een hek zag, waar ik niet doorheen gegaan ben. In plaats daarvan heb ik "off road" wat rond gekregen. Ben geloof ik twee kleine stroompjes over gestoken. Allemaal in de eerste circa 2 km van het Pianista pad.
Dank je.
Ik dacht eerst dat dit filmpje wel het begin van de Pianista was maar dat je dan na een paar minuten ergens naar links moet.
Alleen zie ik nergens een weggetje op paadje die naar links loopt waar je met een auto lang kunt.
Is dit hele filmpje dan het hele eerste stuk van de Pianista? Weet jij dat?

pi_147683084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je.
Ik dacht eerst dat dit filmpje wel het begin van de Pianista was maar dat je dan na een paar minuten ergens naar links moet.
Alleen zie ik nergens een weggetje op paadje die naar links loopt waar je met een auto lang kunt.
Is dit hele filmpje dan het hele eerste stuk van de Pianista? Weet jij dat?

Ik ben Melo niet, maar vls mij zit het zo:

http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

Je ziet hier waar je links (de brug over) moet,(filmpje ca. 2.30) de bikers houden rechts aan, ong. langs het riviertje de Pianista.
pi_147684297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:15 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik ben Melo niet, maar vls mij zit het zo:

http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

Je ziet hier waar je links (de brug over) moet,(filmpje ca. 2.30) de bikers houden rechts aan, ong. langs het riviertje de Pianista.
Dank je.
Ik meen dat MeloD of iemand anders dat ook al een keertje vertelde.
De hamvraag is dan: hoe kunnen auto's dan op de Pianista komen want die kunnen natuurlijk niet over dat smalle bruggetje.(na 2.32 min)
Op de zoekkaart van Sinaproc:

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZfOv5C9.jpg

en je kijkt naar de Pianista dan zie je rechts van de Pianista ook een andere rode lijn lopen die parallel aan de Pianista omhoog loopt.
Zal dat dan de weg zijn waar de motorrijders op rijden en dat die weg dan uiteindelijk ergens dan naar links afbuigt?
pi_147686366
Komen de wegen niet uiteindelijk weer samen? Is dat een optie? Want ik meen het stuk van bvb 3:30 ook te herkennen.. In mijn herinnering ben ik na +/- 4:20 een soort open veld ingelopen. Jackie, kun je iets met de foto's die ik je gestuurd heb? Want ik heb die route na ruim 9 maanden ook niet meer zó helder voor de geest..
pi_147687380
Even foto's ernaast gelegd, bij 2:47 heb ik nog gelopen (dat stukje water)
Daarna volgde ergens (aldus mijn fotoserie) een open veld met een paddockje met jonge koeien

Op 6:57 lijkt een pad naar links?
pi_147688921
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je.
Ik meen dat MeloD of iemand anders dat ook al een keertje vertelde.
De hamvraag is dan: hoe kunnen auto's dan op de Pianista komen want die kunnen natuurlijk niet over dat smalle bruggetje.(na 2.32 min)
Op de zoekkaart van Sinaproc:

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZfOv5C9.jpg

en je kijkt naar de Pianista dan zie je rechts van de Pianista ook een andere rode lijn lopen die parallel aan de Pianista omhoog loopt.
Zal dat dan de weg zijn waar de motorrijders op rijden en dat die weg dan uiteindelijk ergens dan naar links afbuigt?
Dat zou kunnen, dat zou niet kunnen, dat was mijn vraag? :) Waar loopt 'ie naar toe? Waarom?
Hoe ver kom je? Waar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 17-12-2014 22:55:23 ]
pi_147691904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, dat zou niet kunnen, dat was mijn vraag? :) Waar loopt 'ie naar toe? Waarom?
Hoe ver kom je? Waar?

Voor mij heeft het nog steeds alle schijn er van dat de meiden onverwacht zijn vertrokken vanaf hun hostel omdat ze een lift kregen of wel onverwacht met een gids mee konden. (of met bekenden van die gids)
Er zijn foto's gemaakt vanaf even na 11.00 uur die wij nog niet kennen van de Pianista.
Alle getuigenissen die hen gezien hebben bij het begin van de Pianista kloppen qua tijd niet.
Ze zijn niet een beetje verkeerd maar wel zo'n 3 uur of meer verkeerd.

Ik ben dus erg nieuwsgierig hoe de Pianista er uit ziet.
Hoe lang is die lopen, waar maak je normaal gesproken foto's, tot hoe ver kun je met een auto 4x4 komen enz enz.
pi_147692332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:24 schreef Fogel het volgende:
Ik heb de lock van de OP afgehaald, dus je zou nu zelf aan de slag moeten kunnen. ^O^
Dank, Fogel!

[ Bericht 16% gewijzigd door El_Matador op 17-12-2014 23:55:03 ]

pi_147694236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:27 schreef MeloD het volgende:
Even foto's ernaast gelegd, bij 2:47 heb ik nog gelopen (dat stukje water)
Daarna volgde ergens (aldus mijn fotoserie) een open veld met een paddockje met jonge koeien

Op 6:57 lijkt een pad naar links?
Klopt na 6.57 min paadje naar links
Mij lijkt het echter logischer als je de "hoofdweg"gewoon blijft volgen.
Het zou me niets verbazen als we de hele 9.49 min zitten te kijken naar de Pianista.
pi_147695897
Kan deze kaart er uit met zn roze en blauwe Sendero Fantasma paden.

http://i.imgur.com/Ub5jPGa.jpg

Verder, de alom geprezen klonenpad Pata de Macho ligt veel te oostelijk van waar de meiden zouden kunnen zijn.

Cut the bullshit and go on topic
pi_147695953
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Voor mij heeft het nog steeds alle schijn er van dat de meiden onverwacht zijn vertrokken vanaf hun hostel omdat ze een lift kregen of wel onverwacht met een gids mee konden. (of met bekenden van die gids)
Er zijn foto's gemaakt vanaf even na 11.00 uur die wij nog niet kennen van de Pianista.
Alle getuigenissen die hen gezien hebben bij het begin van de Pianista kloppen qua tijd niet.
Ze zijn niet een beetje verkeerd maar wel zo'n 3 uur of meer verkeerd.

Ik ben dus erg nieuwsgierig hoe de Pianista er uit ziet.
Hoe lang is die lopen, waar maak je normaal gesproken foto's, tot hoe ver kun je met een auto 4x4 komen enz enz.
Als ik de foto's van het Hostel bekijk en dan de slaap plaatsen valt mijn een ding op,het bed van Kris is beslapen.(rommelig)
Maar het kan ook zo zijn dat zij samen sliepen in het tweepersoon bed van Lisanne die daarna keurig opgemaakt is.
De foto in Op met de notitieblok op het bed vind ik ook heel vreemd lag er eerst een soort of hoestlaken overeen?
En dat daarna de hoestlaken omgeslagen is en het notitieblok te voor is gekomen.
Het zal niks bijdragen aan jullie speurneuzen maar het houd mij wel bezig. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door vronie op 18-12-2014 02:22:46 ]
pi_147696008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 02:17 schreef vronie het volgende:

[..]

Als ik de foto's van het Hostel bekijk en dan de slaap plaatsen valt mijn een ding op,het bed van Kris is beslapen.(rommelig)
Maar het kan ook zo zijn dat zij samen sliepen in het tweepersoon bed van Lisanne die daarna keurig opgemaakt is.
De foto in Op met de notitieblok op het bed vind ik ook heel vreemd lag er eerst een soort of hoestlaken overeen?
En dat daarna de hoestlaken omgeslagen is en het notitieblok te voor is gekomen
Ik zeg t al heel lang Vronie.

Feliciano wilde om een onduidelijke reden per se de kamer in. Afijn laat dat zo zijn.
Wat vervolgens vreemd is, en ik quote: "Het sloeg mij om mijn hart toen ik zag dat de bedden onbeslapen waren" (maw hij zag wel dat ze niet thuis hadden geslapen??)
??.
Als ik naar het rechter bed kijk dan is die niet netjes opgemaakt.
De linker wel. Ik zie echter niet aan de bedden dat ze niet thuis hebben geslapen

http://static2.ad.nl/stat(...)media_xl_2198665.jpg

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)/kamerpanama3_0.jpeg
pi_147696115
Ah, de fantasieen over Feliciano worden weer tot feit gebombardeerd. :')

Zoek beter uit tot waar precies je met een 4x4 kan komen, om de beweringen daar ook van de feiten te scheiden en de vrijblijvendheid te reduceren.

pi_147696117
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 02:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Feliciano wilde om een onduidelijke reden per se de kamer in. Afijn laat dat zo zijn.
Wat vervolgens vreemd is, en ik quote: "Het sloeg mij om mijn hart toen ik zag dat de bedden onbeslapen waren" (maw hij zag wel dat ze niet thuis hadden geslapen??)
??.
De linker wel. Ik zie echter niet aan de bedden dat ze niet thuis hebben geslapen

Ik lees je morgen ik ga slapen
pi_147696435
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)
Waarom staat er steeds "dan wel verdachten"(*) in de OP, bij een lijstje namen van personen? Ik weet wel, er zijn hier posters die te pas onpas en te onpas personen daar verdacht maken. Maar moet dat weergegeven worden alsof de posters hier - als groep - daadwerkelijk een aantal mensen uit dat lijstje als verdachte beschouwen? M.a.w., alsof daar consensus over is?

Zo ja, dan lijkt het me wel fatsoenlijk om de betrokkenen daarvan in kennis te stellen.
Dit met het oog op een gepland bezoek van een aantal posters.

[ Bericht 3% gewijzigd door JustinCase op 18-12-2014 05:16:40 ]
pi_147696446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 02:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

??.

Bedden beslapen of onbeslapen noemen, is (op deze manier) niet meer dan een eerste indruk geven. Een rommelig bed kan de vorige dag niet opgemaakt zijn en onbeslapen, en een beslapen bed kan opgemaakt zijn die ochtend. Bij een vermissing, als snelle conclusies gewenst zijn, is het afgaan op zo'n indruk soms gerechtvaardigd. Uitzoeken of er inderdaad die nacht niet in het bed geslapen is, kun je op dat moment toch niet.

Later, en zeker als er toch niemand meer te redden is, zijn zulke conclusies op basis van een vluchtige blik (of zelfs een foto) niet gerechtvaardigd. En soms ronduit belachelijk (haastig uitgeschopte schoenen, for christ's sake!).
pi_147697280
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
Ah, de fantasieen over Feliciano worden weer tot feit gebombardeerd. :')

Zoek beter uit tot waar precies je met een 4x4 kan komen, om de beweringen daar ook van de feiten te scheiden en de vrijblijvendheid te reduceren.
maar... dit is toch al lang gedaan.

Stacey01 heeft ons enige maanden terug voorzien van een foto van een 4*4 die de Rio Pianista overstak, boven op de berg, ca. een half uur vanaf de Mirador vandaan, is wat ze schreef. Is iedereen dat dan weer vergeten? Die rode soort Japanse jeep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 18-12-2014 10:23:03 ]
pi_147697927
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:19 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Stacey01 heeft ons enige maanden terug voorzien van een foto van een 4*4 die de Rio Pianista overstak, boven op de berg, een half uur vanaf de Mirador vandaan, is wat ze schreef. Is iedereen dat dan weer vergeten?
ja maar tot hoe ver loopt dat pad? Het stopt niet bij dat riviertje. Waar leidt dat pad heen? Fam. S.? Of lorenzo's?
pi_147698239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 04:29 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Waarom staat er steeds "dan wel verdachten"(*) in de OP, bij een lijstje namen van personen? Ik weet wel, er zijn hier posters die te pas onpas en te onpas personen daar verdacht maken. Maar moet dat weergegeven worden alsof de posters hier - als groep - daadwerkelijk een aantal mensen uit dat lijstje als verdachte beschouwen? M.a.w., alsof daar consensus over is?

Zo ja, dan lijkt het me wel fatsoenlijk om de betrokkenen daarvan in kennis te stellen.
Dit met het oog op een gepland bezoek van een aantal posters.
Het staat er al zo'n 6 maanden in...

Het staat inderdaad ter discussie of en wie dan wel verdachte dan wel slechts getuige is. Als je concrete ideeen hebt...?

pi_147698273
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:19 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Stacey01 heeft ons enige maanden terug voorzien van een foto van een 4*4 die de Rio Pianista overstak, boven op de berg, een half uur vanaf de Mirador vandaan, is wat ze schreef. Is iedereen dat dan weer vergeten?
Nee, dat is nog niet gedaan. Wat ik bedoel is een kaart met bewijs tot waar je met een 4x4 kan komen. Ik weet inderdaad niet wat Stacey "enige maanden terug" heeft gepost, houd jij alle 145*300 ~ 43.000 posts bij??

pi_147699958
We kunnen rustig aannemen dat de meiden niet moederziel alleen die Pianista Trail zijn gaan bewandelen/beklimmen. Zij vertoefden nog maar sinds heel kort in Boquete en alles is nieuw. Zij waren erop ingesteld om daar vrijwilligerswerk te gaan doen, dat gaat niet door en dan zomaar in het wilde weg samen de jungle ingaan? Maakt men mij niet wijs.

Zij hebben deze onderneming met anderen gedaan en heel aannemelijk is dat het eerste gedeelte van de Pianista met een 4x4 is gedaan. Er moet een mogelijkheid zijn om met een 4x4 een heel eind te komen want er zijn daar een aantal finca’s die regelmatig gebruikt worden en waar men echt niet iedere keer te voet naartoe gaat.

Maar ja, wie ben ik, ik kan er natuurlijk naast zitten met mijn gedachtengang.
pi_147700077
Het zou mooi zijn als de foto's gemaakt even na 11.00 uur openbaar zouden worden om vast te stellen waar Kris en Lisanne hun eerste foto's schoten.
Ik heb gisteren foto's doorgemaild gekregen van MeloD . Dank daarvoor!
Het zijn er nog al wat. Hoeveel foto's hadden Kris en Lisanne eigenlijk geschoten tot de eerste bekende foto van 12.03 uur?
pi_147700106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 04:29 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Waarom staat er steeds "dan wel verdachten"(*) in de OP, bij een lijstje namen van personen?
Dat hele stuk kan er volgens mij wel uit want oud en onvolledig.
pi_147701487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:50 schreef jackie12 het volgende:
Het zou mooi zijn als de foto's gemaakt even na 11.00 uur openbaar zouden worden om vast te stellen waar Kris en Lisanne hun eerste foto's schoten.
Ik heb gisteren foto's doorgemaild gekregen van MeloD . Dank daarvoor!
Het zijn er nog al wat. Hoeveel foto's hadden Kris en Lisanne eigenlijk geschoten tot de eerste bekende foto van 12.03 uur?
Camera tijd ... NL tijd - 6 uur
................(bron 1VD)...............

476 .. 17.--:-- ... 11.--:--
477 .. 17.--:-- ... 11.--:--

478.. 17.16:-- ... 11.16:--
479.. 17.16:-- ... 11.16:--

480.. 17.25:-- ... 11.25:--
481.. 17.25:11 ... 11.25:11
482.. 17.25:17 ... 11.25:17
483.. 17.25:21 ... 11.25:21
484.. 17.25:25 ... 11.25:25
485.. 17.25:3- ... 11.25:3-
486.. 17.25:41 ... 11.25:41

487.. 17.42:-- ... 11.42:--
488.. 17.42:14 ... 11.42:14
489.. 17.42:24 ... 11.42:24

490.. 18.02:4- ... 12.02:4-
491* 18.03:08 ... 12.03:08 Kris tussen de struiken/bomen
492.. 18.03.10 ... 12.03.10

493* 18.42:25 ... 12.42:25 Geul pad
494 .. 18.42:27 ... 12.42:27

495.. 19.00:2- ... 13.00:2-
496.. 19.00:-- ... 13.00:--
497.. 19.01:-- ... 13.01:--
498 .. 19.01:-- ... 13.01:--
499* 19.01:44 ... 13.01:44 Lisanne voor rode struik
500* 19.01:50 ... 13.01:50 Lisanne met duimen omhoog
501.. 19.01:-- ... 13.01:--
502 .. 19.02:-- ... 13.02:--

503.. 19.06:16 ... 13.06:16
504.. 19.06.2- ... 13.06.2-

505* 19.20:33 ... 13.20:33 Kris draait zich om, flesje in hand
506 .. 19.20:-- ... 13.20:--

507*19.54:50 ... 13.54:50 Kris loopt 1e Quebrada in
508*19.54:58 ... 13.54:58 Kris staat op steen 1e Q

509 ---------------------------???

510.. 07.29 ... 01.29 eerste nachtfoto
511.. 07.30 ... 01.30
512.. 07.3- ... 01.3-

513 t/m 550 tussen 07.30/01.30 en 07.39/01.39 (minimaal 40 foto's tussen 1.30 en 1.39 uur)

542* 07.38:12 ... 01.38:12 rots/ afgrond (links) met geul ( tijd 1vandaag foto 02.17 )
54.....*......?........(niet zeker) gelijke foto als 542 maar dan “platter” (geen tijd foto 1 vandaag)
54- ...*......?....... rots/ afgrond (rechts) met veel druppels, staande rots rechts (geen tijd foto 1 vandaag)
550*.. 07.39:54 ... 01.39 rots rode tasjes en takken (tijd 1vandaag foto 01.05 )
5-- ..*......................................zwarte foto (tijd 1vandaag foto 03.54)
5-- * ....................rode haren (tijd foto 1vandaag 03.54 )

599 laatste foto ? 599-508=90 minus 3 foto met beeld (blijken er toch minstens 4/5zijn) = 87donkere foto’s

* = foto’s bekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door ToniB op 18-12-2014 16:13:25 ]
pi_147702227
Ik vind dat je in de OP geen personen als verdachte kan plaatsen.
In de OP horen alleen feiten te staan en geen persoonlijke aannames.
Er zijn users die bepaalde personen als verdachte bestempelen en er zijn users die daar anders over denken.
Ik persoonlijk wil niemand als verdachte aanwijzen zolang er geen bewijzen voor een misdrijf zijn.
pi_147702486
Er waren meer mensen hiken die dinsdag 1 april. Het is goed mogelijk dat de "getuigen" andere meisjes hebben gezien. Blijft wel vreemd dat niemand de meisjes rond 11.00 uur hebben gezien. Het mysterie is hoe de meiden van de taalschool ongezien naar de top konden komen. Alleen de F. en P. zouden in het tijdsschema passen. F rond 9/9.30 uur en P. rond middag uur.
Reply by Alan Nilsen on April 5, 2014 at 4:59pm
I would like to amend my first posting. I have gone back and checked some records and this sighting was on Tuesday April 1st, not Monday. My additional recollections are that they did not have hiking sticks and the lagging one, the tall one with glasses was quite flushed. They all were walking slow.
Is it possible that a third girl is missing?
pi_147702512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:30 schreef ToniB het volgende:
Er waren meer mensen hiken die dinsdag 1 april. Het is goed mogelijk dat de "getuigen" andere meisjes hebben gezien. Blijft wel vreemd dat niemand de meisjes rond 11.00 uur hebben gezien. Het mysterie is hoe de meiden van de taalschool ongezien naar de top konden komen. Alleen de F. en P. zouden in het tijdsschema passen. F rond 9/9.30 uur en P. rond middag uur.
Reply by Alan Nilsen on April 5, 2014 at 4:59pm
I would like to amend my first posting. I have gone back and checked some records and this sighting was on Tuesday April 1st, not Monday. My additional recollections are that they did not have hiking sticks and the lagging one, the tall one with glasses was quite flushed. They all were walking slow.
Is it possible that a third girl is missing?
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A501891
pi_147702770
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:48 schreef ToniB het volgende:

[..]

Camera tijd ... NL tijd - 6 uur
................(bron 1VD)...............

476 .. 17.--:-- ... 11.--:--
477 .. 17.--:-- ... 11.--:--

478.. 17.16:-- ... 11.16:--
479.. 17.16:-- ... 11.16:--

480.. 17.25:-- ... 11.25:--
481.. 17.25:11 ... 11.25:11
482.. 17.25:17 ... 11.25:17
483.. 17.25:21 ... 11.25:21
484.. 17.25:25 ... 11.25:25
485.. 17.25:3- ... 11.25:3-
486.. 17.25:41 ... 11.25:41

487.. 17.42:-- ... 11.42:--
488.. 17.42:14 ... 11.42:14
489.. 17.42:24 ... 11.42:24

490.. 18.02:4- ... 12.02:4-
491* 18.03:08 ... 12.03:08 Kris tussen de struiken/bomen
492.. 18.03.10 ... 12.03.10

493* 18.42:25 ... 12.42:25 Geul pad
494 .. 18.42:27 ... 12.42:27

495.. 19.00:2- ... 13.00:2-
496.. 19.00:-- ... 13.00:--
497.. 19.01:-- ... 13.01:--
498 .. 19.01:-- ... 13.01:--
499* 19.01:44 ... 13.01:44 Lisanne voor rode struik
500* 19.01:50 ... 13.01:50 Lisanne met duimen omhoog
501.. 19.01:-- ... 13.01:--
502 .. 19.02:-- ... 13.02:--

503.. 19.06:16 ... 13.06:16
504.. 19.06.2- ... 13.06.2-

505* 19.20:33 ... 13.20:33 Kris draait zich om, flesje in hand
506 .. 19.20:-- ... 13.20:--

507*19.54:50 ... 13.54:50 Kris loopt 1e Quebrada in
508*19.54:58 ... 13.54:58 Kris staat op steen 1e Q

509 ---------------------------???

510.. 07.29 ... 01.29 eerste nachtfoto
511.. 07.30 ... 01.30
512.. 07.3- ... 01.3-

513 t/m 550 tussen 07.30/01.30 en 07.39/01.39 (minimaal 40 foto's tussen 1.30 en 1.39 uur)

542* 07.38:12 ... 01.38:12 rots/ afgrond (links) met geul tijd 1vandaag foto 02.17
54.....*......?........(niet zeker) gelijke foto als 542 maar dan “platter” (geen tijd foto 1 vandaag)
54- ...*......?....... rots/ afgrond (rechts) met veel druppels, staande rots rechts (geen tijd foto 1 vandaag)
550*.. 07.39:54 ... 01.39 rots rode tasjes en takken (tijd 1vandaag foto 01.05 )
5-- ..*......................................zwarte foto (tijd 1vandaag foto 03.54)
5-- * ....................rode haren (tijd foto 1vandaag 03.54 )

599 laatste foto ? 599-508=90 minus 3 foto met beeld (blijken er toch minstens 4/5zijn) = 87donkere foto’s

* = foto’s bekend.
Om 11.25 uur 7 foto's gemaakt binnen een minuut.
14 foto's in totaal voor de eerste bekende foto van 12.03 uur.
pi_147702791
quote:
In de OP horen alleen feiten te staan en geen persoonlijke aannames.

donderdag 18 december 2014 @ 14:05:29 #38
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147705144
Denk dat die 7 foto's binnen de minuut, vlak na de start hier zijn gemaakt:

pi_147709016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:05 schreef Perico het volgende:

.Hoever ligt deze oversteek vanaf het Ill Pianista restaurant?
pi_147711131
Zo ik kan zien op de kaarten is 't maar een klein endje.
pi_147711294
Dus vanaf dat punt in 1 uur 35 minuten op de top. Dat is wel heel snel.
pi_147711705
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:35 schreef ToniB het volgende:
Dus vanaf dat punt in 1 uur 35 minuten op de top. Dat is wel heel snel.
Ik begreep je eerst niet. Maar je bedoelt die 7 foto's binnen een minuut daarvandaan.
1.35 uur lijkt me uitgesloten zo snel.
We weten natuurlijk ook niet waar die 7 foto's gemaakt zijn maar om 11.25 moeten ze iets heel leuks zijn tegen gekomen
pi_147711888
Deze al eens voorbij gekomen?

pi_147712014
quote:
19s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het staat er al zo'n 6 maanden in...

Het staat inderdaad ter discussie of en wie dan wel verdachte dan wel slechts getuige is. Als je concrete ideeen hebt...?
Dat hele hoofdstuk over 'betrokken' personen moet eruit vind ik. Het is niet volgens de regels mbt naamsvermelding en het slaat sowieso helemaal nergens op.
pi_147712073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:01 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat hele hoofdstuk over 'betrokken' personen moet eruit vind ik. Het is niet volgens de regels mbt naamsvermelding en het slaat sowieso helemaal nergens op.
Mee eens. Linkje?
pi_147712129
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mee eens. Linkje?
OP
pi_147712131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:05 schreef Perico het volgende:

Zo indrukwekkend zag dat water er toen nog niet uit :) Dus lijkt mij niet direct een plek om zo veel foto's te maken.
pi_147712186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Rare video. :?

[ Bericht 14% gewijzigd door 11en30 op 18-12-2014 18:37:02 ]
  donderdag 18 december 2014 @ 18:08:13 #49
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147712216
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:05 schreef MeloD het volgende:

Zo indrukwekkend zag dat water er toen nog niet uit :) Dus lijkt mij niet direct een plek om zo veel foto's te maken.
Och, foto voor de brug, op de brug, maal 2.. weet jij een andere plek dan, in het begin, die zeven foto's genereert omdat het zo'n gave omgeving is?
pi_147712281
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

OP
Ja dat begrijp ik. Het is verwijderd.
pi_147712696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Het is verwijderd.
Kun je dat fantasiekaartje er ook uit halen met die roze en blauwe lijn?
Ik kan ook wel wat paden bedenken waarvan ik niet zeker weet of die er zijn

http://i.imgur.com/Ub5jPGa.jpg
  donderdag 18 december 2014 @ 18:28:29 #52
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147712809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:55 schreef Grijzemassa het volgende:

35 views voor deze foto collage gemaakt door een Spaanssprekend iemand uit dit topique.
pi_147712848
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:28 schreef Perico het volgende:

[..]

35 views voor deze foto collage gemaakt door een Spaanssprekend iemand uit dit topique.
Lijkt me duidelijk! :Y
pi_147712950
quote:

[..]

Echt waar?? :D Waar maak je dat uit op? of ben jij het

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 18-12-2014 18:41:33 ]
pi_147713209
Als de uploader dit topic had gevolgd zou hij op z'n minst de foto's in de goede volgorde moeten kunnen leggen.
pi_147713256
quote:

[..]

Jij?
Make my day!
  donderdag 18 december 2014 @ 18:45:06 #57
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147713295
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:43 schreef agter het volgende:
Jij?
Neuh ik spreek geen goed Spaans. En vind dit soort collages erg 2006, Windows Movie Maker.
pi_147713335
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:45 schreef Perico het volgende:

[..]

Neuh ik spreek geen goed Spaans. En vind dit soort collages erg 2006, Windows Movie Maker.
Maar hoe weet je dan dat het van iemand van hier is?
Make my day!
pi_147713590
Het zou best kunnen omdat op een foto iets is geblurd dat alleen op FOK! een issue was maar in de rest van de wereld niet. En die muzieksmaak....

Zie trouwens ineens weer een nieuwe 5 die me eerder nog niet opgevallen was.
pi_147713994
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:53 schreef 11en30 het volgende:
Het zou best kunnen omdat op een foto iets is geblurd dat alleen op FOK! een issue was maar in de rest van de wereld niet. En die muzieksmaak....

Op het pak dat ze in de hand houden in de kookklas? :7
pi_147714052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:45 schreef Perico het volgende:

[..]

Jij zou op zeker ook de foto gebruikt hebben met de tekening van de mountain prof.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Op het pak dat ze in de hand houden in de kookklas? :7
^O^
pi_147714073
Is die waterval ook op Sendero El Pianista?
pi_147714492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:07 schreef Grijzemassa het volgende:
Is die waterval ook op Sendero El Pianista?
Ik ga 'm zoeken. :7

De rivier met dubbele regenboog komt van Tripadvisor en staat bij The Lost Waterfalls. Rio Caldera?
pi_147714976
De waterval op 1:22 komt hier vandaan: http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/ La Novia de la Montaña (The Lady of the Mountain)
pi_147714986
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik ga 'm zoeken. :7

De rivier met dubbele regenboog komt van Tripadvisor en staat bij The Lost Waterfalls. Rio Caldera?
Wat heeft dat met el pianista te maken dan, zij weggetje? Of hebben ze maar wat plaatjes bij elkaar gedaan..
pi_147715121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat heeft dat met el pianista te maken dan, zij weggetje? Of hebben ze maar wat plaatjes bij elkaar gedaan..
Dit zijn geheime aanwijzingen, kan niet anders.
pi_147716306
0:14
"al sendero se llega por la carretera que pasa por la finca propiedad de la ex presidenta
the path is reached by the road that runs through the farm Arco Iris owned by the former president"

1:15
"el resto se debe hacer obligatoriomente a pie a traves del bosque frondoso par espacio de 18 minutos
the rest should be done walking through the lush forest space for 18 minutes"

Hier maak ik uit op dat je tot 18 minuten voor de mirador met de auto kan komen (met google vertaling iets aangepast)

pi_147716597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:12 schreef Grijzemassa het volgende:
0:14
"al sendero se llega por la carretera que pasa por la finca propiedad de la ex presidenta
the path is reached by the road that runs through the farm Arco Iris owned by the former president"

1:15
"el resto se debe hacer obligatoriomente a pie a traves del bosque frondoso par espacio de 18 minutos
the rest should be done walking through the lush forest space for 18 minutes"

Hier maak ik uit op dat je tot 18 minuten voor de mirador met de auto kan komen (met google vertaling iets aangepast)

Dan ligt het er helemaal aan wie de maker van dit filmpje is en van wie hij deze info heeft.
pi_147716682
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dan ligt het er helemaal aan wie de maker van dit filmpje is en van wie hij deze info heeft.
Dat is waar es kijken of er wat over makers te vinden is
pi_147716800
Arco Iris? finca van oud-president? Staat die op de plattegrond van Baru?
  donderdag 18 december 2014 @ 20:26:26 #71
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147716979
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:20 schreef Grijzemassa het volgende:

Dat is waar es kijken of er wat over makers te vinden is
Ze heeft ook een blog met welgeteld één bericht:
http://elsenderoelpianista.blogspot.nl
pi_147717646
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ze heeft ook een blog met welgeteld één bericht:
http://elsenderoelpianista.blogspot.nl
Oke dank!
Lijkt er toch op dat ze wat dingen door elkaar heeft gehusselt in de video
pi_147718427
De bonen voor Princesa Janca komen van finca Arco Iris
http://www.thequeenbean.com/Princesa-Janca-Panama_p_120.html

SPOILER
pi_147719928
Ziet er lekker luguber uit die rode substantie op die metaalkleurige constructie.
pi_147726575
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:53 schreef 11en30 het volgende:

Bedoel je op jouw steen ;)
pi_147727910
De steen ligt er wel weer mooi bij.....

Gek is dat toch (ook zo met de steen-die zou 't ook kunnen zijn, van @Grijzemassa) je ziet 'm niet van 't zelfde aanzicht als op foto 550 en toch aat er ergens bovenin een lampje branden....
:)
pi_147730216
Ik herken op deze foto Feliciano, Plinio, de broer van Plinio.
Wie nog meer?

https://scontent-b-ams.xx(...)50e1d240&oe=54FA8025
pi_147733764
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:39 schreef jackie12 het volgende:
Ik herken op deze foto Feliciano, Plinio, de broer van Plinio.
Wie nog meer?

H. rechts midden met wit overhemd.
pi_147733766
quote:
19s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat is nog niet gedaan. Wat ik bedoel is een kaart met bewijs tot waar je met een 4x4 kan komen. Ik weet inderdaad niet wat Stacey "enige maanden terug" heeft gepost, houd jij alle 145*300 ~ 43.000 posts bij??
een kaart met bewijs, mwah... Stacey woont daar nb.

Die kleurenlijnen paden kaartjes van jou ontspruiten voor een groot gedeelte aan je Google en Bing fantasie, heb er ook nog geen ADAC/ANWB/PAA of hoe dat in Panama mag-heten- onderbouwing van jou of Geruisloos van mogen voorbij zien komen, toch..? En die Indiase slangenbezweerder en die groene slang van je mag je wmb ook uit de OP halen, =not on topic, thnx.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 19-12-2014 15:39:13 ]
pi_147733996
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:38 schreef ToniB het volgende:

[..]

H. rechts midden met wit overhemd.
Goeie foto Jackie12 en ToniB.

Domnivoor: welke van deze mannen is Baru??

pi_147734475
Dat is toch een foto van de gecertificeerde gidsen? H herken ik niet daarop en Baru is al heel lang geen gids meer dus zal er niet op staan denk ik zo.
pi_147734624
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:39 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

een kaart met bewijs, mwah...Stacey woont daar nb.

Die kleurenlijnen paden kaartjes van jou ontspruiten voor een groot gedeelte aan je Google en Bing fantasie, heb er ook nog geen ADAC/ANWB of hoe dat in Panama mag-heten- onderbouwing van jou of Geruisloos van mogen voorbij zien komen, toch..? En die Indiase slangenbezweerder en die groene slang van je mag je wmb ook uit de OP halen, =not on topic, thnx.
Wel nee. Iemand met die naam woont daar maar dat is niet SS van Fok
pi_147735205
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:49 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

welke van deze mannen is Baru??

Die het hardst van allemaal lacht.

Mooie 5 weer trouwens. ^O^
pi_147735340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mooie 5 weer trouwens. ^O^
Op ws vertelde hij dat hij als eerste gids de pianista liet met toeristen. Dat hij een paar jaar eerder dan F begon, dan zou hij 1 van die ouwe knarren moeten zijn op de foto :D
pi_147736822
Feliciano is al 25 jaar gids.
Hoe kan iemand van eind twintig/begin 30 eerder gids zijn geworden dan mijn grote vriend?

-edit-

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 19-12-2014 15:21:32 ]
pi_147737255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:52 schreef jackie12 het volgende:
Feliciano is al 25 jaar gids.
Hoe kan iemand van eind twintig/begin 30 eerder gids zijn geworden dan mijn grote vriend?

Hoe kom je erbij dat hij eind 20 begin 30 is?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 19-12-2014 15:21:42 ]
pi_147737491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat hij eind 20 begin 30 is?
Dat vertelde Domnivoor een keer.

En hij zal het wel weten want hij is de enige die zijn identiteit kent.
pi_147737680
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dit vertelt Baru over zichzelf;

At the begin the tourist could hike this trail only with my help,(Feliciano began as guide some year after me)
http://www.websleuths.com(...)hp/t-240369-p-5.html
pi_147738822
Grappig dat zijn Engels beter is dan die van mij om vervolgens in andere stukken te praten alsof ie er geen ruk van kan.
Een charlatan eerste klas.

Gebruik nou gewoon je gezond verstand.

Een voormalig gids die begin 30 is, eerder als gids is begonnen dan Feliciano, in augustus beloofd om in november als ie weer terug is in Panama met GPS de Pianista gaat lopen.
Maar als puntje bij paaltje komt heeft ie teveel last van zn rug, is ie aan het voetballen en is het Panamese feestmaand.
En verrek het is toevallig ook weer regenseizoen!
En ondertussen is ie weer terug naar Duitsland...

Je moet wel uit een ei komen om dit te geloven.

-edit-.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lavenderr op 19-12-2014 15:23:02 ]
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:54:18 #90
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147740533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef 11en30 het volgende:

Ja die ja :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:22 schreef jackie12 het volgende:

Baru is 35 en al jaren geen gids meer. Hij staat dus ook niet op recente foto's van het gidsengilde.
quote:
Precies. Maar iedereen heeft zijn oordeel al klaar |:(
pi_147740612
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:11 schreef jackie12 het volgende:
Grappig dat zijn Engels beter is dan die van mij om vervolgens in andere stukken te praten alsof ie er geen ruk van kan.
Een charlatan eerste klas.

Gebruik nou gewoon je gezond verstand.

Een voormalig gids die begin 30 is, eerder als gids is begonnen dan Feliciano, in augustus beloofd om in november als ie weer terug is in Panama met GPS de Pianista gaat lopen.
Maar als puntje bij paaltje komt heeft ie teveel last van zn rug, is ie aan het voetballen en is het Panamese feestmaand.
En verrek het is toevallig ook weer regenseizoen!
En ondertussen is ie weer terug naar Duitsland...

Je moet wel uit een ei komen om dit te geloven.

:r :r

-edit-

Dat je Baru niet wil geloven is nog daaraan toe. Dat je een bewezen betrouwbare bijdrager als Domnivoor -edit-zo schoffeert, is misschien nog wel het ergste.

:r :r

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 19-12-2014 15:24:28 ]

vrijdag 19 december 2014 @ 14:10:27 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147741126
Ach, til er niet te zwaar aan. Ik geloof ook niks van dat baru gedoe, en ja domnivoor komt betrouwbaar over. Maar wat betreft baru denk ik er het mijne van.
pi_147741996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:12 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat is toch een foto van de gecertificeerde gidsen? H herken ik niet daarop en Baru is al heel lang geen gids meer dus zal er niet op staan denk ik zo.
Ik denk dat hij het wel is. Maar oordeel zelf.
SPOILER
pi_147742888
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:10 schreef Marrije het volgende:
Ach, til er niet te zwaar aan.
Dat doe ik wel omdat mijn vrienden hier van leugens worden beticht. Door iemand die lang niet zoveel bijgedragen heeft als de beschuldigde zelf.
quote:
Ik geloof ook niks van dat baru gedoe
Waarom niet?? Wat zijn je argumenten? Zomaar zonder enig bewijs belasteren van normale mensen als jij en ik zou wel es aangepakt mogen worden hier.

quote:
en ja domnivoor komt betrouwbaar over. Maar wat betreft baru denk ik er het mijne van.
Ik heb biergedronken met Domnivoor, een zegen voor dit topic.

Baru is gewoon aanspreekbaar op WS. Waarom beschuldigt men hem hier zonder die kans aan te grijpen?

Ik bedoel, ik beschuldig Cheney, Rumsfeld en de Bushes ook ervan massamoordenaar te zijn. Maar:
- zij zijn geen gewone mensen
- zij hebben duidelijke belangen om te liegen
- ik kan niet met ze in gesprek

Zomaar, zonder enige pogibg tot contact, vanaf je zolderkamer mensen uit het gewone volk belasteren, is ziek en walgelijk. Helemaal als die mensen juist veel voor het onderwerp gedaan hebben (Feliciano, Baru, Domnivoor, ikzelf, etc).

pi_147743460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

At the begin the tourist could hike this trail only with my help,(Feliciano began as guide some year after me)
Baru is 35 jaar
Feliciano 35 jaar gids
" Ik ben op bezoek bij Feliciano G., een gids met 35 jaar ervaring in de bergen bij het Panamese Boquete.
http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 19-12-2014 15:26:14 ]
pi_147743737
Stacey Singer: als je dit leest, zou je voor Mata en ons allemaal aub nog wat info kunnen geven mbt. jouw foto van ca. 4 mnd geleden waarin die rode soort Japanse jeep de rio Pianista oversteekt, achter de mirador?? Van waar kom je dan, en waar kun je zoal naar toe? Sar., Lorenz.?

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 19-12-2014 15:41:49 ]
pi_147744443
Begrijp ik nou uit deze tekst dat die matrassen op het Pianista pad zijn gevonden? Dat de honden bij de rivier aansloegen? Zeker geen dna veilig gesteld?

El sendero del pianista es llamado así porque al ingresar te sientes en medio de un concierto. Las aves te deleitan con su canto natural. Durante la búsqueda, los perros mostraron interés en varios puntos cercanos al río, sin embargo, al día siguiente fueron descartados. En uno de los senderos se encontraron 2 colchones amarrados. En un momento se pensó que las holandesas estaban dentro, pero afortunadamente no fue así. Quien arrojó los colchones fue citado por el MP.

google translate
Het pad van de pianist is zo genoemd omdat als je binnenkomt, voel je in het midden van een concert. Vogels verrukken met zijn natuurlijke lied. Tijdens het zoeken, de honden toonden interesse in een aantal punten in de buurt van de rivier, maar de volgende dag werden weggegooid. In een van de paden vastgebonden 2 matrassen gevonden. Op een gegeven moment werd gedacht dat de Nederlanders waren binnen, maar gelukkig is het niet deed. Wie gooide de matras werd geciteerd door de MP.

http://www.tvn-2.com/Noti(...)omar-otro-rumbo.aspx
pi_147744758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:38 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het wel is. Maar oordeel zelf.
SPOILER
Ik denk het niet, de jongeman met het witte overhemd heeft zwaardere wenkbrouwen en een ander gezicht vind ik.
pi_147745758
Nette OP! ^O^

Heb wat terug gelezen, maar kon het niet vinden. Waar komt die nieuwe foto vandaan van het bed + kladblok? Kan iemand lezen wat er op staat?
pi_147746091
Een vraag aan users die hun pijlen enkel en alleen richten op mensen die in de zaak K en L "een gezicht" hebben.

Waarom kan een dader in geval van een misdrijf niet iemand zijn die gewoon buiten beeld is gebleven?
Hoe komt het dat die mogelijkheid niet evenveel aandacht krijgt, omdat dat moeilijker is?

Ik lees gister in boquete.ning dat een doorgedraaide expat 2 hondjes heeft neergeschoten.
De hondjes liepen in hun eigen tuin, hij heeft ze door het hek beschoten terwijl zijn zoontje naast hem stond. Hij staat breed lachend op de foto, bedreigde ook de eigenaren van de hondjes met het geweer en schepte op over dat hij voorheen in de VS ook honden doodgeschoten had.

Ik bedoel maar, er lopen heel wat idioten rond daar. Het lijkt mij erg kortzichtig om alle aandacht te vestigen op een bekend gezicht, alleen omdat dat voor handen is.
Deze gek zal er niets mee te maken hebben maar er loopt meer rond daar dan de gezichten die we kennen. De foto van een van de hondjes plaats ik niet, te schokkend. Wel van de idioot die het deed;

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 19-12-2014 17:17:46 ]
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:53:54 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147746251
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doe ik wel omdat mijn vrienden hier van leugens worden beticht. Door iemand die lang niet zoveel bijgedragen heeft als de beschuldigde zelf.

[..]

Waarom niet?? Wat zijn je argumenten? Zomaar zonder enig bewijs belasteren van normale mensen als jij en ik zou wel es aangepakt mogen worden hier.

[..]

Ik heb biergedronken met Domnivoor, een zegen voor dit topic.

Baru is gewoon aanspreekbaar op WS. Waarom beschuldigt men hem hier zonder die kans aan te grijpen?

Ik bedoel, ik beschuldig Cheney, Rumsfeld en de Bushes ook ervan massamoordenaar te zijn. Maar:
- zij zijn geen gewone mensen
- zij hebben duidelijke belangen om te liegen
- ik kan niet met ze in gesprek

Zomaar, zonder enige pogibg tot contact, vanaf je zolderkamer mensen uit het gewone volk belasteren, is ziek en walgelijk. Helemaal als die mensen juist veel voor het onderwerp gedaan hebben (Feliciano, Baru, Domnivoor, ikzelf, etc).
waarom niet, nou oa om wat jackie aangeeft.
Hij zou dit dat zus zo, van tevoren kon je op je vingers al natellen dat er om watvoor reden dan ook niks van terecht zou komen.
Maakt mij verder niet uit, daarom zeg ik, niet overdrijven, til er niet te zwaar aan, we zitten inderdaad op een zolderkamer op fok.
pi_147748352
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

F was al gids maar nog niet op deze trail. B is deze gestart. Zo kun je het ook opvatten.
pi_147748434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

F was al gids maar nog niet op deze trail. B is deze gestart. Zo kun je het ook opvatten.
ja kan ook, dacht ik later ook aan.
  vrijdag 19 december 2014 @ 18:26:21 #104
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147748995
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:03 schreef 11en30 het volgende:

Inderdaad. Baru was volgens eigen zeggen de eerste die toeristen meenam op die route.
pi_147749801
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

waarom niet, nou oa om wat jackie aangeeft.
Hij zou dit dat zus zo, van tevoren kon je op je vingers al natellen dat er om watvoor reden dan ook niks van terecht zou komen.
Maakt mij verder niet uit, daarom zeg ik, niet overdrijven, til er niet te zwaar aan, we zitten inderdaad op een zolderkamer op fok.
Dat men teleurgesteld is dat Baru niet dat heeft bereikt wat men verwachtte, kan ik begrijpen. Maar VRAAG het hem dan? Hij zit op WS, Facebook, etc. Ga met hem in gesprek, zoals Domnivoor ook heeft gedaan.

Zonder hem om enige feedback vragen maar hem wel beschuldigen is pure lafheid en wordt gezien de instemming van de mods dan ook terecht verwijderd.

pi_147751056
Waarom reageer je niet op de diverse verzoeken om die slangenfoto's te verwijderen? We zitten hier, ga met ons in gesprek.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:29:33 #107
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147751286
Die tweede slang is volgens mij een groefkopadder. Die komt ook in Panama voor en is dus on topic :7
pi_147751391
Kom maar op met zijn Facebook
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:59:04 #109
430880 mig72
De Professional
pi_147752374
Is baru die reisgids die in hetzelfde soort reisbond zit als Feliciano?
pi_147758321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:29 schreef Domnivoor het volgende:
Die tweede slang is volgens mij een groefkopadder. Die komt ook in Panama voor en is dus on topic :7
en die Indiase slangenbezweerder is ...?
pi_147758790
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:03 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

en die Indiase slangenbezweerder is ...?
Dat is de dader _O-
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:18:45 #112
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147759199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:37 schreef MidnightB00m het volgende:
Nette OP! ^O^

Heb wat terug gelezen, maar kon het niet vinden. Waar komt die nieuwe foto vandaan van het bed + kladblok? Kan iemand lezen wat er op staat?
Dat is een fotosoep van mij. In de OP staat een video waarop bewegend beeld is van de kamer van Kris en Lisanne, vermoedelijk door F. geschoten toen hij deze betrad.

Hij werkte mee aan die reportage en ook in bijdrages van Eva Wiessing en Britta Sanders voorzag hij hen altijd van zelfgeschoten beeldmateriaal, dus dat komt wel goed overeen.

Uit andere foto's blijkt dat die schrijfblok onder een kastje op de grond lag en omwille van overzichtsfoto's op het bed is uitgestald.

De resolutie is veel te pover om goed te kunnen inzoomen. Je kunt alleen de bladspiegel nog opmaken, de lay-out van de tekst.
pi_147759656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is een fotosoep van mij. In de OP staat een video waarop bewegend beeld is van de kamer van Kris en Lisanne, vermoedelijk door F. geschoten toen hij deze betrad.

Hij werkte mee aan die reportage en ook in bijdrages van Eva Wiessing en Britta Sanders voorzag hij hen altijd van zelfgeschoten beeldmateriaal, dus dat komt wel goed overeen.

Uit andere foto's blijkt dat die schrijfblok onder een kastje op de grond lag en omwille van overzichtsfoto's op het bed is uitgestald.

De resolutie is veel te pover om goed te kunnen inzoomen. Je kunt alleen de bladspiegel nog opmaken, de lay-out van de tekst.
Dat had je weer mooi gezien, slim! Het laat voor mij duidelijk zien dat op de slaapkamers van de meiden gerommeld is. Wie anno 2014 gaat eventueel bewijsmateriaal verschuiven?
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:39:07 #114
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147760396
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat had je weer mooi gezien, slim! Het laat voor mij duidelijk zien dat op de slaapkamers van de meiden gerommeld is. Wie anno 2014 gaat eventueel bewijsmateriaal verschuiven?
Mevrouw Pitti was er erg boos over dat de verantwoordelijken van haar ministerie zo onvoorzichtig zijn omgegaan met het onderzoek in de kamer en daar nalatig zijn geweest. Daar heeft zij hen in de pers over gekapitteld.

Blijft jammer dat die hospita niet heeft gezegd: ik kijk wel of ze er zijn, en voor het overige: ga lekker naar huis.. maarja, er is nergens politie onderzoek gedaan, het veilig stellen van zo''n kamer en een uitgebreid buurt interview de eerste dag is dan cruciaal.

Zonder dat zijn we eigenlijk kansloos, ook als het om een verdwaling gaat, omdat je dan gerommel niet meer kan uitsluiten, omdat nu de videomaker al dingen heeft geschikt en de officials later zeer slordig zijn geweest ter plekke.
pi_147760469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat is toch wel vreemd hoor dat F. foto's en video heeft opgenomen. En als het de politie was waren ze zeker zeer onzorgvuldig.
pi_147760590
Wie anno 2014 gaat eventueel bewijsmateriaal verschuiven:

1 iemand die niet erg intelligent is, deze persoon dient dan ook niet serieus genomen te worden
2 iemand die erg nieuwsgierig is, deze persoon dient dan ook niet erg serieus genomen te worden
3 iemand die wat te verbergen heeft, deze persoon dient dan zeer serieus genomen te worden.

Keep your friends close but your enemies closer, ook een gedachtegang die hier van toepassing kan zijn.

Ik blijf het raar vinden dat 1 persoon:
aangifte doet van vermissing
als eerste de verblijfplaats betreedt zonder politie
vondsten doet
nog meer vondsten doet
een heel zoekteam totaal verkeerd laat zoeken (ik had al achter de mirador gekeken, daar was niets), vervolgens laten foto's zien dat ze daar wel geweest waren.

Ik beschuldig niemand, ik vind dat raar.
pi_147761079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef Perico het volgende:

[..]

Mevrouw Pitti was er erg boos over dat de verantwoordelijken van haar ministerie zo onvoorzichtig zijn omgegaan met het onderzoek in de kamer en daar nalatig zijn geweest. Daar heeft zij hen in de pers over gekapitteld.

Blijft jammer dat die hospita niet heeft gezegd: ik kijk wel of ze er zijn, en voor het overige: ga lekker naar huis.. maarja, er is nergens politie onderzoek gedaan, het veilig stellen van zo''n kamer en een uitgebreid buurt interview de eerste dag is dan cruciaal.

Zonder dat zijn we eigenlijk kansloos, ook als het om een verdwaling gaat, omdat je dan gerommel niet meer kan uitsluiten, omdat nu de videomaker al dingen heeft geschikt en de officials later zeer slordig zijn geweest ter plekke.
Zie ook de vondsten van de resten, daar zijn ze (ik noem geen namen) ook onzorgvuldig mee omgegaan. Iedereen met een beetje verstand, raakt vondsten niet aan. In deze zaak zijn diverse DNA sporen aangetroffen die de vondsten "vervuild hebben", bron: Richard Eikelenboom, Interview te vinden via google :) Check dan ook even de cv van deze man voordat men de aanval kiest.

Deze personen hebben ten tijde van de vondsten meerder instructies achter de rug, zij hebben deelgenomen aan de Panamese zoektochten en de Nederlandse zoektochten. Nee en dan toch de resten naar eigen inzicht behandelen/vervoeren...
pi_147761633
Ik vind de constante aanval naar het niet willen kijken naar de feiten in deze zaak hier zeer verstorend. Bewijs maar eens dat ze verdwaald zijn, totaal niet zeker en tot op heden nergens op gebaseerd.

Dat de dames onder zeer verdachte omstandigheden verdwenen zijn staat als een huis, de discussie hier wordt door 1 persoon constant 1 richting op gezet.

-edit- tevens zeer bijzonder dat de OP steeds door El Matador aangepast kan worden, dat kaartje slaat helemaal nergens op, bronnen? En waarom, zijn de meiden daar geweest? Nee geen bewijs voor dus weg uit de op.

Beschuldig ik F of B? Nee, ik bedoel te zeggen dat ze niet erg handig gehandeld hebben.
Lief bedoeld maar niet handig.

Ja maar het zijn zulke lieve mannen, ja dat zal best, ik ken ze niet. En ik geloof niemand op zijn blauwe ogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 20-12-2014 09:15:14 (Met die kloonbeschuldigingen zijn we klaar.) ]
pi_147762150
Volledig eens met ootjekatootje :)
Ben trouwens heel erg benieuwd of de ouders van Kris weer wat resten zullen vinden. Ik vermoed haast van wel!
pi_147762187
gedegen onderzoek zou zijn:

vondst = Pitti bellen
(dit is de eerste keer niet gedaan, nieuwe instructies, zat twee dagen tussen de vondsten!!)

tweede vondst = Pitti bellen
(wederom niet Pitti gebeld zodat een onderzoeksteam de resten had kunnen meenemen)

constant aan alles zitten? Wat een idoten :X of krijg ik nou een ban?

El matador wilde bewijzen, nou bij deze, ik was niet ter plaatse. Maar weerleg deze feiten maar eens vanuit jullie insteek.

Feit is dat op gebied van forensisch onderzoek, alles maar dan ook echt alles vervuild is door 1 persoon. Ja en dat vinden mensen verdacht.
pi_147762760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
gedegen onderzoek zou zijn:

vondst = Pitti bellen
(dit is de eerste keer niet gedaan, nieuwe instructies, zat twee dagen tussen de vondsten!!)

tweede vondst = Pitti bellen
(wederom niet Pitti gebeld zodat een onderzoeksteam de resten had kunnen meenemen)

constant aan alles zitten? Wat een idoten :X of krijg ik nou een ban?

El matador wilde bewijzen, nou bij deze, ik was niet ter plaatse. Maar weerleg deze feiten maar eens vanuit jullie insteek.

Feit is dat op gebied van forensisch onderzoek, alles maar dan ook echt alles vervuild is door 1 persoon. Ja en dat vinden mensen verdacht.
Die feiten van jou zijn geen feiten maar verhalen die hier een eigen leven zijn gaan leiden.
De rugzak is gevonden door het indianen paar, die hebben hem aan het stamhoofd gegeven. Stamhoofd stuurde indiaan naar het dichtsbijzijnde huis, wat van F was. F belde politie en de volgende dag is Pitti met team per helikopter de tas gaan halen. Links hiervan met foto's heb ik een poosje geleden voor de zoveelste keer geplaatst.

Is het wel eens bij je opgekomen dat die indianen geen mobieltje hebben en sowieso geen bereik in dat gebied, anders hadden K en L ook wel zelf om hulp kunnen bellen.
F is de dichtsbijzijnde buurman die telefoon en bereik heeft dus begrijpelijk dat ze naar hem toe gingen om de vondsten te melden.

Waar haal de info vandaan dat er iemand aan de botresten heeft gezeten, dat hoor ik nu voor het eerst. Vreemd dna is op de tas en inhoud gevonden, de vinders zullen de inhoud bekeken hebben voor dat ze beseften dat het van de vermiste vrouwen was.
pi_147762771
Matador en Domnivoor, ik wacht nog op de Facebook-link van Baru.(mag ook via dm/pm of via mijn Facebook.)

Voor jullie een uitgelezen kans om mij vreselijk op mn donder te geven.
Geef deze oud-gids een gezicht "and show me that I'm wrong"

Als dit niet gebeurt dan laten de arme users op WS en de users die hier met alle goede bedoelingen zitten, zich vreselijk verneuken.

Bij de volgende topic # 146 die ik dan wil openen donder ik alle informatie van Baru eruit want dan zijn dat aannames van een spookfiguur en geen feiten.
pi_147763045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Die feiten van jou zijn geen feiten maar verhalen die hier een eigen leven zijn gaan leiden.
De rugzak is gevonden door het indianen paar, die hebben hem aan het stamhoofd gegeven. Stamhoofd stuurde indiaan naar het dichtsbijzijnde huis, wat van F was. F belde politie en de volgende dag is Pitti met team per helikopter de tas gaan halen. Links hiervan met foto's heb ik een poosje geleden voor de zoveelste keer geplaatst.

Is het wel eens bij je opgekomen dat die indianen geen mobieltje hebben en sowieso geen bereik in dat gebied, anders hadden K en L ook wel zelf om hulp kunnen bellen.
F is de dichtsbijzijnde buurman die telefoon en bereik heeft dus begrijpelijk dat ze naar hem toegingen om de vondsten te melden.

Waar haal de info vandaan dat er iemand aan de botresten heeft gezeten, dat hoor ik nu voor het eerst. Vreemd dna is op de tas en inhoud gevonden, de vinders zullen de inhoud bekeken hebben voor dat ze beseften dat het van de vermiste vrouwen was.
:O

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-onderzoek-onnodig/

5 dagen geleden, hier ook al gemeld.

en in de overige punten had ik het over vondsten en niet over de "indianen en de rugzak", ook weer toevallig zeg dat F de buurman was.

En bijna elke indiaan heeft anno 2014 een mobieltje, dat is zelfs in Guinne- Bissau een statussymbool.
pi_147763149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:27 schreef jackie12 het volgende:
Matador en Domnivoor, ik wacht nog op de Facebook-link van Baru.(mag ook via dm/pm of via mijn Facebook.)

Als dit niet gebeurt dan laten de arme users op WS en de users die hier met alle goede bedoelingen zitten, zich vreselijk verneuken.

Bij de volgende topic # 146 die ik dan wil openen donder ik alle informatie van Baru eruit want dan zijn dat aannames van een spookfiguur en geen feiten.
Ja wij willen bronnen en bewijzen!
pi_147763258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:O

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-onderzoek-onnodig/

5 dagen geleden, hier ook al gemeld.

en in de overige punten had ik het over vondsten en niet over de "indianen en de rugzak", ook weer toevallig zeg dat F de buurman was.

En bijna elke indiaan heeft anno 2014 een mobieltje, dat is zelfs in Guinne- Bissau een statussymbool.
Ja dat het onderzoeksteam fouten heeft gemaakt is een andere zaak, dat heeft niets met F te maken.

Als je wat meer zou weten over de indianen in dat gebied dan zou je ook weten dat die nooit naar de politie gaan of er contact mee opnemen. Ze hebben angst voor autoriteiten, door de geschiedenis heen hebben ze daar ook goede reden voor. F is een vertrouwenspersoon voor ze en dus een schakel tussen de indianen en de autoriteiten.
pi_147763388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja dat het onderzoeksteam fouten heeft gemaakt is een andere zaak, dat heeft niets met F te maken.

Als je wat meer zou weten over de indianen in dat gebied dan zou je ook weten dat die nooit naar de politie gaan of er contact mee opnemen. Ze hebben angst voor autoriteiten, door de geschiedenis heen hebben ze daar ook goede reden voor. F is een vertrouwenspersoon voor ze en dus een schakel tussen de indianen en de autoriteiten.
Ja dus wanneer die meiden daar iets is overkomen dan rennen ze dus ook naar F. Ze rennen dus in iedergeval naar F en die lost het wel op???

Dank je voor deze bron! Goede onderbouwing, ook in dit geval is F verdacht...
pi_147763420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja dus wanneer die meiden daar iets is overkomen dan rennen ze dus ook naar F. Ze rennen dus in iedergeval naar F en die lost het wel op???

Dank je voor deze bron! Goede onderbouwing, ook in dit geval is F verdacht...
wat een stom gezwam :r
pi_147763461
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

wat een stom gezwam :r
nee dat geleuter van jou hier zet zoden aan de dijk.
pi_147763532
kom eens met een heel goed argument dat F zo'n heilige is O-) .

Hij is zo aardig en zo geweldig...
pi_147763643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

ik zeg het niet snel maar ik vind je argumenten te dom om verder energie in te steken :W
pi_147763765
Hij zat aan alle spullen niet de politie, die kregen door hem niet eens de kans. Gerenommeerd forensisch onderzoeker Richard Eikelenboom heeft een cv waar jij/jullie wat prefereer je als iemand met een meerdere namen heeft op een topic. Kom maar met bewijzen.

En nogmaals kijk eens naar het geheel in plaats van naar onderdelen. Het klopt niet en kan niet kloppen en gaat niet kloppen.. Die meiden zijn niet verdwaald, ook niet met een gebroken enkel.

Tunnelvisie noemen we dat.
pi_147763773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik zeg het niet snel maar ik vind je argumenten te dom om verder energie in te steken :W
gelukkig -2
pi_147763802
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij zat aan alle spullen niet de politie, die kregen door hem niet eens de kans. Gerenommeerd forensisch onderzoeker Richard Eikelenboom heeft een cv waar jij/jullie wat prefereer je als iemand met een meerdere namen heeft op een topic. Kom maar met bewijzen.

En nogmaals kijk eens naar het geheel in plaats van naar onderdelen. Het klopt niet en kan niet kloppen en gaat niet kloppen.. Die meiden zijn niet verdwaald, ook niet met een gebroken enkel.

:W :W :W
pi_147763835
quote:

[..]

gelukkig -2
edit

[ Bericht 9% gewijzigd door Fogel op 20-12-2014 09:15:22 (Met die kloonbeschuldigingen zijn we klaar.) ]
pi_147763913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

edit

[ Bericht 10% gewijzigd door Fogel op 19-12-2014 23:57:25 (Die kloonbeschuldigingen zijn we klaar mee) ]
pi_147763944
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:52 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

:W :W :W
bronnen willen we zien *O*
pi_147764196
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:10 schreef Marrije het volgende:
Ach, til er niet te zwaar aan. Ik geloof ook niks van dat baru gedoe, en ja domnivoor komt betrouwbaar over. Maar wat betreft baru denk ik er het mijne van.
Zeker, Domnivoor komt ook mij betrouwbaar over en daarom vind ik het zonde voor hem dat hij zich mooie praatjes op de mouw laat spelden door ene Baru. Veel beloven, weinig doen.

Maar je bouwt er wel levenswijsheid door op en dat is dan weer meegenomen.
pi_147765261
Op 12 april is het gebied achter de mirador afgezocht, 1 team vertrok vanaf Chiriqui Grande en een ander team vertrok vanaf Boquete, om elkaar ergens halverwege te ontmoeten

https://translate.google.(...)-busqueda&edit-text=

http://www.midiario.com/2(...)-se-unen-la-busqueda
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Grijzemassa op 20-12-2014 00:39:52 ]
pi_147765276
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:30 schreef Poekje01 het volgende:
Stacey Singer: als je dit leest, zou je voor Mata en ons allemaal aub nog wat info kunnen geven mbt. jouw foto van ca. 4 mnd geleden waarin die rode soort Japanse jeep de rio Pianista oversteekt, achter de mirador?? Van waar kom je dan, en waar kun je zoal naar toe? Sar., Lorenz.?
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?

Stacey Singer 2 september pagina 6 (geen rode maar wel een witte jeep) :)
pi_147765554
quote:

Jackie toch, je hebt zelf ook een account op WS. Daar zit Baru en kun je hem zelf in een pbtje contacteren.

Ik heb geen contact met hem, noch zijn Facebook. Domnivoor waarschijnlijk wel, dus je kan hem daar beter om vragen.

Goed te zien dat je dus contact met hem zoekt, in plaats van achter zijn rug om verdachtmakingen doen.

pi_147765918
Als ik het dus goed begrijp heb jij zijn Facebook niet en is Domnivoor de ENIGE die hem wel heeft volgens eigen zeggen? (Domnivoor is toch zo'n goede vriend van je?)
Hele OP's worden volgestouwd met Baru zijn bevindingen en kaartjes.
Op WS is ie bijna heilig verklaard.

Sorry, ik ben daar te slim voor.
Alhoewel, 5 maanden nodig hebben om er achter te komen dat niet alles is zoals het lijkt, is ook niet heel erg slim.

Domnivoor gaat m niet geven met als argument dat ie m niet mag geven of dat ik m zelf maar moet vragen...

Baru bestaat niet en is een bedacht fictief persoon.
Ongefundeerd?
Bewijzen jij en je goede drinkmaatje maar het tegendeel. Moet een makkie zijn.

Nogmaals, bij de volgende topic gaat alles van Baru eruit.
(en jouw zelf bedachte kaartje met de roze pad wat geen pad is)
pi_147765951
Mata kan jij uit dat artikel van mijn link hierboven opmaken op welke datum die zoekaktie begon?
Ik dacht 12 april maar in het spaanse bericht staat iets ovet 8 dagen vermist. De engelse vertaling lijkt niet helemaal compleet
pi_147766189
quote:

F "zat aan de spullen"?? F heeft de rugzak naar Boquete gebracht, een wandeling van naar eigen zeggen 8 uur.

Verder is het juist aan hem te danken -en dus niet wijten!- dat er nog zoveel resten zijn gevonden! Hij deed met zijn team de vondsten, juist omdat de Panamese Prutsers het lieten afweten!

Dat snap ik dus niet, die aanvallen op juist een gewoon persoon als Feliciano. Richtten jullie je pijlen maar op de partij die de échte fouten gemaakt heeft; de Panamese Prutsers! Miljoenenkostende overheidsinstellingen die niet alleen keihard gefaald hebben in het zoeken en vinden van de meiden maar ook daarna, toen de 1e vondst eenmaal gedaan was (de rugzak), geen poot uitgestoken hebben om resten te vinden. Dat terwijl dat hun taak is!

F is een gewoon mens, net als jij en ik. Juist hij heeft het initiatief genomen om dingen te vinden. Zonder hem was dat wellicht niet eens gebeurd!

Om dan juist hem als normaal individu, zonder politieke belangen de zaak te beinvloeden, te beschuldigen van betrokkenheid bij moord/verdwijning/misdrijven/verkrachting/ontvoering is van een onbeschrijflijke schofterigheid...

En dan het vertrouwen dat wél gesteld wordt in Bitch Pitti, die niet alleen werkt voor een ex-dictatorliefje maar ook een volledig ongeloofwaardige want de feiten niet volgende "verklaring" geeft voor wat Kris en Lisanne is overkomen.... ongelooflijk.

Dáár zit het vuil in deze zaak. Wat Kris en Lisanne is overkomen zullen we wellicht nooit weten, wat Martijn Froon en Peter R. de Vries ook zeggen, maar dat juist de "geloofwaardige" autoriteiten bloed aan hun handen hebben door hun dood door schuld, dat is waar je je pijlen op dient te richten.

Dat geen van de betrokkenen Feliciano noch een andere gids ook maar ergens van verdenkt, betrokkenen die meer weten dan wij, meer en completere data hebben en zelfs de Kremers in hun strijd voor een misdrijf hem niet verdenken, zou je ook genoeg moeten zeggen.

Hoe haal je het in je hoofd om zo'n betrokken man verdacht te maken, vanaf je veilige zolderkamertje en zonder wederhoor toe te passen, zonder hem om opheldering te vragen en ook zonder enige ervaring met de Latijns-Amerikaanse cultuur.

Stel jezelf eens in zijn plaats. Je doet je stinkende best om die arme meiden te vinden en dan word je zo afgeserveerd door een stel gasten op een forumpje 8000 km ver van Boquete.

Onbeschoft, ononderbouwd en ongelooflijk.

pi_147766329
Wauw, wat wind jij je op... :%
  zaterdag 20 december 2014 @ 04:07:09 #145
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147766513
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat men teleurgesteld is dat Baru niet dat heeft bereikt wat men verwachtte, kan ik begrijpen. Maar VRAAG het hem dan? Hij zit op WS, Facebook, etc. Ga met hem in gesprek, zoals Domnivoor ook heeft gedaan.

Zonder hem om enige feedback vragen maar hem wel beschuldigen is pure lafheid en wordt gezien de instemming van de mods dan ook terecht verwijderd.
juist niet teleurgesteld, meer een bevestiging van nul komma nul verwachting.
  zaterdag 20 december 2014 @ 04:44:24 #146
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147766653
quote:
Dat gaat je geen moer aan.
quote:
Ik heb mezelf een gezicht gegeven. Die beslissing ga ik niet voor Baru nemen. Dat mag hij zelf doen.
quote:
Wat erg ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
Als ik het dus goed begrijp heb jij zijn Facebook niet en is Domnivoor de ENIGE die hem wel heeft volgens eigen zeggen?
(Domnivoor is toch zo'n goede vriend van je?)
:Y
Mata heeft er niet eens naar gevraagd.
quote:
Domnivoor gaat m niet geven met als argument dat ie m niet mag geven of dat ik m zelf maar moet vragen...
:Y Niet aan jou, niet aan Mata, of wie dan ook. Dat heb ik aan Baru beloofd.
quote:
Als jij gelukkig wordt van dat idee, koester het :') :'):')
quote:
Ongefundeerd?
Nee hoor, ik hoef niets te bewijzen. Ik ken jou niet en jij kent Baru niet. Het is me om het even wat jij van hem vindt.
pi_147766654
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
Als ik het dus goed begrijp heb jij zijn Facebook niet en is Domnivoor de ENIGE die hem wel heeft volgens eigen zeggen? (Domnivoor is toch zo'n goede vriend van je?)
Hele OP's worden volgestouwd met Baru zijn bevindingen en kaartjes.
Op WS is ie bijna heilig verklaard.

Sorry, ik ben daar te slim voor.
Alhoewel, 5 maanden nodig hebben om er achter te komen dat niet alles is zoals het lijkt, is ook niet heel erg slim.

Ongefundeerd?

Nogmaals, bij de volgende topic gaat alles van Baru eruit.
(en jouw zelf bedachte kaartje met de roze pad wat geen pad is)
"Bewijs maar dat jackie12 die vrouw die laatst van de Martinitoren sprong niet geduwd heeft".

Zie je nou zelf echt niet in wat je aan het doen bent? JIJ claimt. Dat betekent dat JIJ dus moet bewijzen. Iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, exact andersom dus van wat jij doet (en ik hierboven).

Schuld claimen van iemand, valsheid van accounts beweren van iemand, dat kan alleen als je ZELF bewijs levert. Niet A) stellen en dan eisen dat anderen het maar moeten weerleggen, "anders heb ik gewoon gelijk". Zo werkt de wereld niet.

Ik heb idd geen contact met hem anders dan publiekelijk via WS. Niemand is "heilig", maar als je claimt dat iemand onecht of een crimineel is, dan moet JIJ aantonen dat dat zo is.

Domnivoor ken ik als een uiterst betrouwbare, zeer grondige onderzoeker die een wetenschappelijke manier van denken gebruikt. Dat heeft bij mij altijd een streepje voor, daarnaast is het ook gewoon een toffe vent.

Dat weigerde jij zelf te leren, door niet naar Utreg te komen, een dag speciaal voor de verre reizigers gepland.

Ik hoop dus tegen beter weten in dat je Baru gewoon contacteert en hem om zijn verhaal vraagt. Hij spreekt brak Engels, maar Duits zou moeten lukken.

Zonder wederhoor van hem blijven doorgaan met de walgelijkste beschuldigingen is het gedrag van een 8-jarige, en daarmee overdrijf ik niet.

pi_147766745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

Omdraaiing van de bewijslast, heet dit.
Alleen domme mensen trappen daarin.
Make my day!
  zaterdag 20 december 2014 @ 06:02:40 #149
430880 mig72
De Professional
pi_147766787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 05:34 schreef agter het volgende:

[..]

Omdraaiing van de bewijslast, heet dit.
Alleen domme mensen trappen daarin.
Er is helemaal geen bewijslast he.
pi_147768890
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 06:02 schreef mig72 het volgende:

[..]

Er is helemaal geen bewijslast he.
Precies. Ontschuldig tot tegendeel bewezen is.
Make my day!
pi_147769222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de constante aanval naar het niet willen kijken naar de feiten in deze zaak hier zeer verstorend. Bewijs maar eens dat ze verdwaald zijn, totaal niet zeker en tot op heden nergens op gebaseerd.

Dat de dames onder zeer verdachte omstandigheden verdwenen zijn staat als een huis, de discussie hier wordt door 1 persoon constant 1 richting op gezet.
[..]
Wie zegt er dan steeds dat ze verdwaalt zijn? Niemand hier volgens mij.

Wat wel feiten zijn:
Het is nu drie-kwart jaar later. Er is nog steeds geen bewijs dat ze door een misdrijf om het leven gekomen zijn.
Make my day!
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:39:20 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147769492
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:28 schreef agter het volgende:

[..]

Wie zegt er dan steeds dat ze verdwaalt zijn? Niemand hier volgens mij.

Wat wel feiten zijn:
Het is nu drie-kwart jaar later. Er is nog steeds geen bewijs dat ze door een misdrijf om het leven gekomen zijn.
je zou bijna zeggen daar is een vakman aan het werk geweest

:+
pi_147771777
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

je zou bijna zeggen daar is een vakman aan het werk geweest

:+
Iemand is om het leven gekomen, tot nu toe geen sporen van een misdrijf
Dan moet die persoon dus wel door een vakman vermoord zijn en alle andere mogelijkheden sluiten we uit, ja dat is echt logisch :? :N
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:11:08 #154
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147771951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Iemand is om het leven gekomen, tot nu toe geen sporen van een misdrijf
Dan moet die persoon dus wel door een vakman vermoord zijn en alle andere mogelijkheden sluiten we uit, ja dat is echt logisch :? :N
jij ziet twee smilies over het hoofd, of je begrijpt ze niet dat kan ook. En ik zei ook nog eens bijna.
pi_147772640
Dag allemaal,

Zoals jullie weten zoek en denk en check ik eveneens alles na mbt Kris en Lisanne.

Wie van jullie zou maandag tijd hebben in Utrecht, iemand met veel verstand van de
kaarten, het terrein en de trails om daar eens naar te kijken met de info die er is.

Weet iemand de precieze locatie van de overnachting van Sinafront of Sinaproc? Op de mail
geen antwoord gekregen (ook niet echt verwacht) maar wel jammer.

Ik heb gedroomd, dat is heel dubbel, daarom antwoord ik niet steeds op het forum. Voor mij ook nieuw na één ervaring. Nooit eerder iets gepost op een of ander forum of iets getekend of openbaar/kenbaar gemaakt i.t.t. wat enkelen denken. Maar ik moet er wel wat mee.
Ik hoop met velen dat de ouders toch antwoorden krijgen waar ze vrede mee kunnen hebben.

Hoor het graag!! Wie?

Doorgaan zeg ik. Moed houden dat ze bij de volgende tocht in januari iets nog vinden.
pi_147773245
Ik zie wel dat de gemoederen aardig oplopen,
maar aan de ene kant begrijp ik dit wel. Misschien
toch ook een stukje frustratie na zoveel maanden
en niet een bewijs in een duidelijke richting.

Een teken van Baru tussendoor op het forum was wel prettig geweest.
(Ver)Oordelen verhard een mens alleen maar, ik probeer het te laten als is dat soms moeilijk.
Liever blijven onderzoeken en geloven in "de tijd zal het leren'' .

Vredige kerst gewenst aan iedereen! en in gedachten bij
de ouders en familieleden van Kris en Lisanne die het zonder
hen moeten stellen.
pi_147773771
Er lijkt een trent te zijn hier,
users die alleen voor een misdrijf gaan zien alles helder en snappen alles goed
users die het van alle kanten bekijken dus ook verdwalen en ongeluk niet uitsluiten snappen het niet, of verkeren in een staat van ontkenning.

Dat laatste is eerder het geval bij de mensen die beweren dat je niet kan verdwalen in dat gebied, die uitspraak berust op gebrek aan informatie of simpel ontkennen van feiten.

Alle gidsen en ook de locals zeggen dat je kan verdwalen in het gebied na de mirador, dat het heel onverstandig is om zonder gids na de mirador nog verder door te lopen.
Eerdere uitspraken in de media over niet kunnen verdwalen gingen over el pianista voor de mirador, omdat men toen nog niet wist dat ze veel verder waren gelopen dan de mirador.
Steeds weer worden die uitspraken als feiten gepresenteerd door misdaadaanhangers, terwijl ze zelf toch moeten weten dat die informatie outdated is.

De ouders hebben maar een gedeelte van de route gelopen, met gidsen en op een pad dat ongetwijfeld i.o.v. betzaida vrij en begaanbaar gemaakt is door locals met machetes, voor de aangekondigde expeditie van de ouders.

Ik hou alle mogelijkheden open, een misdrijf ook, al acht ik die kans na de laatste foto kleiner.
Ik heb achter de schermen ook enorm veel tijd besteed aan het zoeken naar aanwijzingen voor een misdrijf maar ben er niet verder mee gekomen. Scenario's voor een misdrijf kan ik makkelijk bedenken en "kloppend" maken is dan ook geen probleem. Maar het blijft bij fantaseren, er zijn (nog) geen echte aanknopingspunten.

Dat bv F foto's en fllmpjes gemaakt heeft in de kamer van K en L vind ik niet eens zo gek.
Kans is redelijk groot dat zodra het woord verspreid was dat de vrouwen vermist waren, de kamer leeggeroofd zou worden en heeft hij dat gedaan om te voorkomen dat niet aangetoond zou kunnen worden dat er spullen verdwenen waren, in geval van diefstal.
Op dat moment ging iedereen er nog van uit dat K en L vroeg of laat weer op zouden duiken of gevonden worden.
Hij kan dat dus heel goed gedaan hebben om de bezittingen van de toeristes veilig te stellen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:26:31 #158
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147773950
Helemaal mee eens Grijzemassa.
pi_147774342
nog 2 tot 3 dagen
pi_147774362
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:41 schreef holebeer het volgende:
nog 2 tot 3 dagen
En dan?
Make my day!
pi_147774582
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:42 schreef agter het volgende:

[..]

En dan?
Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.
Denk ook dat de dagen van het topic geteld zijn.
pi_147774736
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.
Het zijn voornamelijk dezelfde users die zich zo onbeschoft gedragen. Daar zit de kern van dit probleem.
Make my day!
pi_147774777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Je hebt een punt en Agter ook. Erg jammer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:23:30 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147775343
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:01 schreef doorgaan het volgende:
Ik zie wel dat de gemoederen aardig oplopen,
maar aan de ene kant begrijp ik dit wel. Misschien
toch ook een stukje frustratie na zoveel maanden
en niet een bewijs in een duidelijke richting.

Een teken van Baru tussendoor op het forum was wel prettig geweest.
(Ver)Oordelen verhard een mens alleen maar, ik probeer het te laten als is dat soms moeilijk.
Liever blijven onderzoeken en geloven in "de tijd zal het leren'' .

Vredige kerst gewenst aan iedereen! en in gedachten bij
de ouders en familieleden van Kris en Lisanne die het zonder
hen moeten stellen.
niet bij iedereen zit het zo hoog hoor, ik vind het op zich nog wel meevallen. Om hoeveel mensen gaat het nou precies? Amper een hand vol, maar goed, dat overheerst dan misschien al snel als ze aanwezig zijn.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:28:24 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147775441
Trouwens, geen spoor van een misdrijf? Daar kun je over van mening verschillen. Dat opgerolde stukje huid werd laatst door oa mata nog gezien als iets dat op een misdrijf kan wijzen. Of dat ook echt zo is, dat weten we niet. Maar dat zou best eens een, nog onbewezen, spoor kunnen zijn van een misdrijf.
pi_147776120
ja dat is ook zo...als je naar het aantal personen kijkt.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:15:32 #167
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147778092
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Je hebt een punt en Agter ook. Erg jammer.
Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...

Met weinig tot geen nieuws, is het alleen maar logisch. Dat er vorige week 300 posts per dag werden omgezet door slechts enkelen, was hoogst opmerkelijk. Maar het is ook vrij plausibel dat er twee kampen zijn en dat bij geen nieuws alles nog eens 32x wordt omgedraaid, waarbij je er wederom niet uitkomt, maar de frictie wel toeneemt.

Eens houdt het op en een sluimerstand is ook niet erg.
pi_147778253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef Perico het volgende:

[..]

Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...

Met weinig tot geen nieuws, is het alleen maar logisch. Dat er vorige week 300 posts per dag werden omgezet door slechts enkelen, was hoogst opmerkelijk. Maar het is ook vrij plausibel dat er twee kampen zijn en dat bij geen nieuws alles nog eens 32x wordt omgedraaid, waarbij je er wederom niet uitkomt, maar de frictie wel toeneemt.

Zolang er geen nieuwe aan knopings punten komen zal het hier wel in de sluimerstand blijven draaien. Wetend dat er veel mee lezers zijn die dan wel weer actief worden.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:28:10 #169
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147778385
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:21 schreef schuschuho het volgende:
Zolang er geen nieuwe aan knopings punten komen zal het hier wel in de sluimerstand blijven draaien. Wetend dat er veel mee lezers zijn die dan wel weer actief worden.
Dat is toch ook normaal -- en gezond. Genoeg topics op FOK die pas weer omhoog geschopt worden bij echte wapenfeiten.. als dalijk die expeditie op gang komt, de laatste zoektocht..

Of als er een nieuw artikel uitkomt.. een team van de recherche wordt ook teruggeschaald of opgeheven als er geen zicht meer is op, dat de zaak wordt opgelost.
pi_147778668
Hallo allemaal, ik ben afkomstig van WS en lees al een tijdje mee hier op FOK.
Ik zie dat er veel wordt “gekibbeld” over 2 scenario’s: verdwalen of misdrijf.
Een verdwaling gecombineerd met gepruts zou hebben geleid tot de dood van de meiden.

Dat de Panamesen prutsers zijn is bekend en dat ze daadwerkelijk geprutst hebben weten we ook: tijdens de intensieve zoektochten van 4-14 april hebben ze de meiden niet gevonden. Dat laatste is niet normaal.
Het is niet normaal dat twee –misschien- levende meisjes niet gevonden worden tijdens intensieve zoektochten, 11 dagen lang. Twee zeer licht geklede meisjes die, indien ze verdwaald waren, écht niet van de paden zouden zijn getreden. Waarom niet: omdat het buiten het pad veel gevaarlijker, onoverzichtelijker en enger is. Als ze zouden zijn verdwaald, dan was dat op de paden, niet daarbuiten.

Het is niet normaal dat twee meisjes het 8 dagen lang hebben geleefd zonder gevonden te worden door de zoekteams. Dus kun je je afvragen: waarom of waardoor hebben de zoekteams deze twee meisjes niet gevonden? Met gepruts alleen kom je er niet.

Hoe komt het dat de resten werden gevonden uitgerekend in het gebied dat niet aangetekend werd als zoekgebied door Sinaproc? Het antwoord: <ze hebben geprutst> is niet voldoende. Je moet je afvragen: waarom of waardoor hebben ze geprutst? Waarom staat het gebied van Culebra niet aangetekend op de kaart?
Vink aan:
Hebben mensen die verstand hebben van het Culebra gebied meegeholpen in de zoektochten?
nee
ja
Zo ja, waarom is er niet in dat gebied gezocht?
pi_147778686
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.

De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Als K&L de quebrada af zijn gedaald, dan waren ze echt niet met z’n 2-tjes.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:47:17 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147778805
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:40 schreef RapaNui het volgende:
Hallo allemaal, ik ben afkomstig van WS en lees al een tijdje mee hier op FOK.
[...]
Welkom hier 8-)
pi_147779136
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja hoor, daar heb je gelijk in. Het is een beetje vergelijkbaar met Het Ronde Huis-topic. Daar is ook alles wel besproken en dan houdt het een keer op.
Maar mocht er weer eens nieuws zijn dan krijgt het topic vast en zeker een kick. Tot die tijd kan het sluimeren.
pi_147779288
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef RapaNui het volgende:
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.

De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:08:31 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147781098
Op het Boquete-forum wordt gevraagd naar kaarten voor de nieuwe zoekactie. Wie voelt zich geroepen om een mailtje te sturen?
http://boquete.ning.com/f(...)-from-april-1st-2014
pi_147781276
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:08 schreef Domnivoor het volgende:
Op het Boquete-forum wordt gevraagd naar kaarten voor de nieuwe zoekactie. Wie voelt zich geroepen om een mailtje te sturen?
http://boquete.ning.com/f(...)-from-april-1st-2014
Ik heb de indruk dat dit een particulier is, niet iemand die met zoekaktie in januari iets te maken heeft.
Of zie ik dat niet goed?

SPOILER
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:24:43 #177
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147781695
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:13 schreef Grijzemassa het volgende:

Ik heb de indruk dat dit een particulier is, niet iemand die met zoekaktie in januari iets te maken heeft.
Of zie ik dat niet goed?
Geen idee. Misschien zie ik het niet goed ;)
pi_147783330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:01 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mee eens. Je zal maar iets gezegd hebben, en daarna tweemaal per week je naam zien prijken op een lijst van personen die bij deze verdwijning betrokken zouden zijn.
Verdachte is tot nu toe niemand, en getuige ook alleen maar als je dat woord zeer ruim opvat. En van de cruciale momenten zijn geen (nog levende) getuigen bekend.
pi_147785222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:07 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:07 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd, die meisjes waren echt niet alleen.
Met wie, daar zou ik geen uitspraak over willen en kunnen doen, mogelijkheden te over.
pi_147785684
quote:

De rol van F kan op meerdere manieren worden uitgelegd en geïnterpreteerd, zonder dat van enige tunnelvisie sprake hoeft te zijn.

Bezien vanuit het moment zelf, is zijn handelen begrijpelijk, in eigen belang vanwege zijn inkomsten en ook verantwoordelijk. In NL zul je dat niet steeds tegenkomen. Samen met I.L. en de verhuurster heeft hij verantwoordelijkheid getoond en betrokkenheid . Ook later en verder in het drama zoals zich dat heeft ontwikkeld. Ik zei eerder dat ik denk dat hij blij en trots zou zijn geweest als hij de meiden levend had gevonden.

Maar er zijn ook andere interpretaties mogelijk. F. was degene die het onderzoek en de richting van het onderzoek in belangrijke mate heeft kunnen beïnvloeden. Let wel, er is geen bewijs van een plan of uitvoering daarvan, maar de mogelijkheid bestaat in principe wel. Het is altijd een risico als je je als amateur met politiezaken bezighoudt. De aandacht richt zich op enig moment ook op jouw (goedwillende, betrokken) rol. Er zijn vage aanwijzingen dat hij ook inderdaad is bevraagd (en de berichten over een huiszoeking).

Als F. meer wist, had hij bij het niet verschijnen van K&L ook zijn schouders op kunnen halen en de kwestie een paar dagen aan laten lopen. Het is de vraag wanneer er dan melding zou zijn gedaan en door wie. In het voordeel van een eventuele crimineel zou ik denken.

Dan is er het scenario van de 'mastermind' F. of iemand(en) die aan hem zijn gelieerd. Dit scenario omvat allerhande technische operaties met laptops en camera, smartphones enz. plus een geregelde logistiek om telefoonpogingen te doen of die te ante- of postdateren en om met lichaamsresten te strooien. rugzak te planten enz.

Dan het motief, ook steeds belangrijk. Zijn zoon koketteert een beetje met boevigheid. Een echte crimineel doet dat niet zo lijkt me. Verder gaat er een heleboel onbevestigde roddel over zijn 'bende' en het raadselachtige overlijden in dezelfde periode van iemand die hij zou kennen. Een verband qua feiten is niet bekend en voor zover mij bekend ook officieel nooit gelegd.

Punt is dat K&L nog t/m de 8e april naar aller waarschijnlijkheid in leven waren. Hoe kan dit worden gecombineerd met een criminele act van iemand op de 1e april, of eventueel de 2e? Op gegeven moment wordt het, met een beloning in zicht, interessanter om zo'n jongen dan naar een verre oom te sturen en de meiden 'per ongeluk' tegen te komen.
Het alternatief is om hem toe te dichten K&L moedwillig in een hulpeloze positie te laten sterven.

Een eigen persoonlijk crimineel motief is niet te verwachten. Dat zou toch primair seksueel moeten zijn en zulke daders laten het doorgaans niet bij een. Dan is er een vorm van patroon. Dat is nog nergens opgedoken of bevestigd, voor zover mij bekend.

Meer algemeen.
Het probleem hier is dat je de zaak van meerdere kanten tegelijk moet benaderen. Het verdwijnen en overlijden is een raadsel, ja. De optie van crimineel handelen is niet uitsluitbaar, maar er zijn ook geen bewijzen of sterke aanwijzingen voor. Omgekeerd brengt een verdwaal- en verongelukscenario ook tal van raadsels met zich mee.
Er zijn een aantal momenten denkbaar dat derden in de gebeurtenissen zouden hebben kunnen ingrijpen:
- door hen te volgen op het Pianistapad. Probleem: er is niemand gezien (voor zover bekend) en niemand wist dat ze over de CD door zouden lopen (zou dan een buitenkansje zijn geweest?).
- Door hen voorbij de 1e quebrada (na 14.00 uur) tegen te komen en hen vast te zetten of op de vlucht te laten slaan of in een gewonde of immobiele toestand achter te laten, weg van het pad. Probleem: ook hiervoor bestaat geen concrete aanwijzing en er zijn heel weinig plekken in de regio om twee meiden vast te kunnen houden. Zo weinig dat naarstig naar constructies is gezocht die hen toch weer naar de Boquetekant van de CD konden brengen, omdat daar wel huizen zijn. het zou 2 of 3 mensen vergen om dit te doen. Onmogelijk is het echter niet.
- Op een later moment komen ze enkele lieden tegen. Ze waren dan al enkele dagen zoek. Probleem: dezen waren dan niet eerder met hen in contact en niet genoodzaakt hen te verbergen. Vanaf 3 april werd de vermissing publiek en verspreidde het nieuws. Al snel kwamen er ook beloningen. Dit scenario is maar binnen een beperkt tijdvenster reëel.

Je kunt niets volledig uitsluiten, maar als je kansen en mensenkennis probeert te koppelen aan de feiten, mogelijkheden en scenario's, kom je niet uit bij F. Ik niet tenminste. De uitvoerbaarheid van een delict, met de meiden op de 8e nog in leven, is ook niet goed voorstelbaar. Een mastermindscenario met geplante rugzak, gemanipuleerde techniek in de jungle, opgeslagen lichamen en het uitstrooien van resten op de juiste tijd op onbereikbare plaatsen . . . ik zie het niet zo, en inmiddels heb ik de 360 graden rond wel zo'n beetje gehad. (OK, dat kun je ook doen met een koker voor je ogen ;) )

Wel blijft het raadsel waarom ze niet zijn gevonden in de ruime week tot 10 dagen of zelfs langer dat ze waarschijnlijk nog geleefd hebben. Dat maakt het geen gewone verdwaling, en/maar ook geen gewoon misdrijf.
pi_147786191
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef RapaNui het volgende:

Ha Ch . . RapaNui

Heb dit ook steeds een wat raadselachtige verklaring gevonden. Op het moment dat je eigenlijk moet omkeren door een rivier gaan klimmen of dalen . . .is niet zo slim als we denken dat ze waren.
Zelfs als ze dachten rond te lopen zou dit niet de goede weg kunnen zijn. Tot dan toe waren ze immers niets bekends tegengekomen en ook het uitzicht kan ze geen overtuiging hebben gegeven dat ze door de rivier sneller thuis zouden zijn dan via het pad.

Dan is het waarschijnlijker dat ze een paddock zijn ingelopen voor de te verwachten foto 509 of 510, en daar op een of andere manier in moeilijkheden zijn geraakt.
pi_147786508
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Op 12 april is het gebied achter de mirador afgezocht, 1 team vertrok vanaf Chiriqui Grande en een ander team vertrok vanaf Boquete, om elkaar ergens halverwege te ontmoeten

https://translate.google.(...)-busqueda&edit-text=

http://www.midiario.com/2(...)-se-unen-la-busqueda
SPOILER
Dit is een meerdaagse tocht. Chiriqui ligt naar het noordoosten en ik meen me te herinneren dat de veelbesproken route noordoost op de sinaproc kaart die route was. Het pianistapad voorbij de mirador gaat - voor zover mij bekend - naar Bocas del Toro, bijna recht naar het noorden.
Deze expeditie zat mogelijk dus te laat op het verkeerde pad.
pi_147786816
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:07 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Mee eens. Je zal maar iets gezegd hebben, en daarna tweemaal per week je naam zien prijken op een lijst van personen die bij deze verdwijning betrokken zouden zijn.
Verdachte is tot nu toe niemand, en getuige ook alleen maar als je dat woord zeer ruim opvat. En van de cruciale momenten zijn geen (nog levende) getuigen bekend.
Het is er uit.
pi_147787728
Als in Nederland iemand wordt vermist dan is er een standaard procedure bij de politie;

1- wie zag de vermiste als laatste
2- wie deed de ontdekking van vermissing

Als dit een en dezelfde persoon is dan wordt deze altijd gehoord als getuige en als er aanleiding voor is als verdachte.
Is in deze zaak niet gebeurd.

Als deze getuige ongevraagd de kamer van de vermiste binnendringt dan zal er bij ieder zichzelf respecterende rechercheur de alarmbellen afgaan en zal deze getuige grondig ondervraagd en onderzocht worden.
Is in deze zaak niet gebeurd

Als vervolgens deze getuige andere getuige gaat ondervragen, meerdere keren aantoonbaar liegt, spullen van de vermiste vindt, resten van de vermiste vindt (zelfs achter een boom) en een huis heeft waar de vermisten verdwenen en hun spullen en resten zijn gevonden, dan zal in ieder politie onderzoek deze man verhoord worden.

Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op en lach ik er om.

Met deze simpele opsomming van gebeurtenissen ( en ik vergeet er nog genoeg) zou je in Nederland al lang van je bed gelicht zijn en 3 maanden in beperkingen zitten.
-edit-

[ Bericht 10% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:29:09 ]
pi_147788202
Nee jackie, je blijft maar lasteren en "lacht om" elke kritiek. Lekker volwassen, vind je ook niet?

Wat had F dan moeten doen? Maar niks doen? Die kamer niet ingaan zodat er helemaal geen kans op redding komt?

Getuigen zijn niet door F geinterviewd maar door de media.

Geef die positie van die mogelijke finca dan es aan, maar dat weiger je cobsequent. factfree beschuldigen, werkt beter. :')

De "aantoonbare leugens" mag je dan netjes met bronvermelding opsommen, anders -edit-
Het hangt van toeval, aannames, onbegrip en "bewijs maar dat het niet zo is" aan elkaar.

-edit-

[ Bericht 18% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:23:28 ]

pi_147788273
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
Als in Nederland iemand wordt vermist dan is er een standaard procedure bij de politie;

Als dit een en dezelfde persoon is dan wordt deze altijd gehoord als getuige en als er aanleiding voor is als verdachte.

Als deze getuige ongevraagd de kamer van de vermiste binnendringt dan zal er bij ieder zichzelf respecterende rechercheur de alarmbellen afgaan en zal deze getuige grondig ondervraagd en onderzocht worden.

Als vervolgens deze getuige andere getuige gaat ondervragen, meerdere keren aantoonbaar liegt, spullen van de vermiste vindt, resten van de vermiste vindt (zelfs achter een boom) en een huis heeft waar de vermisten verdwenen en hun spullen en resten zijn gevonden, dan zal in ieder politie onderzoek deze man verhoord worden.

Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op en lach ik er om.

Met deze simpele opsomming van gebeurtenissen ( en ik vergeet er nog genoeg) zou je in Nederland al lang van je bed gelicht zijn en 3 maanden in beperkingen zitten.

Jackie ik wil niet beweren dat een misdaad uitgesloten is.
Maar de redenen die je er voor aanvoert kloppen niet.

Ik heb tot voor kort in een dorp gewoond en ik kan je verzekeren dat als daar 2 jonge vrouwen vermist zouden zijn, ook als het toeristen waren, betrokken mensen op onderzoek uit zouden gaan. Zoals de kamer in, rondvragen of ze gezien zijn. Bekende toeristische plekken in het dorp onderzoeken enz. En dat allemaal voor dat de politie ingeschakeld zou worden, want dat doe je pas als je ze echt niet traceren kan.

De betrokkenheid van F en de dames vd taalschool is helemaal niet vreemd, het zou vreemd zijn als het anders was.
Dat zou pas echt verdacht zijn, als ze niets ondernomen en gemeld hadden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:29:52 ]
pi_147788460
Dank Grijzemassa. O+

Vanaf de zolderkamer de enige die WEL betrokkenheid heeft getoond zwartmaken, iets wat de ouders en Steffens NIET EENS DOEN!, gaat echt alle perken te buiten. Dat hij niet eens ingaat op dat zeer sterke tegenargument tegen de schuld van Feliciano zegt genoeg.

-edit-

[ Bericht 32% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:25:36 ]

pi_147788876
quote:

Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op

Zo ver wil ik voor deze Master of the Mountain niet gaan.
Onderzoek "om zijn onschuld vast te stellen".
Spoor jij wel helemaal?
-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:31:49 ]
Make my day!
pi_147789162
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:32 schreef vronie het volgende:

[..]

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?

Stacey Singer 2 september pagina 6 (geen rode maar wel een witte jeep) :)
ja, dat is die foto die ik bedoelde, jammer dat Stacey er niet wat meer info over de weg/wegen bijgaf, maar ik denk dat de 4x4 die daar ook niet nodig heeft, en ze er niet zijn, vandaar ook dat je rijdt in een 4x4 off-road
pi_147789256
Jongens hou ff op om die Feliciano zwart te maken.
Die man heeft een bedrijf en mensen die op z'n naam googelen komen hier terecht.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_147790004
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:34 schreef StaceySinger het volgende:
Jongens hou ff op om die Feliciano zwart te maken.
Die man heeft een bedrijf en mensen die op z'n naam googelen komen hier terecht.
Helemaal mee eens.
Misschien dat een Moderator hier een waarschuwing voor kan geven.
En dan druk ik mij zacht uit ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door vronie op 21-12-2014 01:12:51 ]
pi_147791727
quote:

.
Op deze plek dit soort dingen roepen heeft m.i. geen zin. Wordt niet gehoord. Als het toch wordt gehoord zou je dat een strafklacht op kunnen leveren. Je gaat wel heel ver 'met de beste bedoelingen' natuurlijk. Ik zie echter te weinig twijfel en verificatie. [Er is geen smiley met oogkleppen helaas] Mogelijkheden worden schijnzekerheden en schijnzekerheden worden tot feiten benoemd. Daar ga je dan mee op de loop.

Ik denk dat de Panamezen hun Pappenheimers aardig kennen en de sociale verbanden zijn daar ongetwijfeld heel anders dan hier. Of F. nader onderzocht moet worden (of dat allang is want dat weet niemand) kunnen ze dat daar beter uitmaken dan hier. o|O

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:32:51 ]
  zondag 21 december 2014 @ 02:42:04 #193
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147792223
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 02:15 schreef matteo_111 het volgende:
Op deze plek dit soort dingen roepen heeft m.i. geen zin. Wordt niet gehoord. Als het toch wordt gehoord zou je dat een strafklacht op kunnen leveren.
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?

Hij zegt enkel dat bij een standaard politie onderzoek, door zijn acties, de beste man in beeld zou zijn en ondervraagd zou worden.

Dat is heel legitiem, het zouden prutsers zijn als ze geen vragen zouden stellen. Dat was het enige eigenlijk.
pi_147792421
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 02:42 schreef Perico het volgende:

[..]

Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?

Hij zegt enkel dat bij een standaard politie onderzoek, door zijn acties, de beste man in beeld zou zijn en ondervraagd zou worden.

Dat is heel legitiem, het zouden prutsers zijn als ze geen vragen zouden stellen. Dat was het enige eigenlijk.
Mnjjaah, behalve dan dat J. dat helemaal niet weet en wij ook niet, maar wel voortdurend een reeks verdachtmakingen blijft herhalen (die bij nadere beschouwing niet erg sterk zijn, maar dat terzijde.)
  zondag 21 december 2014 @ 04:29:02 #195
430880 mig72
De Professional
pi_147793518
-edit, niet doen-

[ Bericht 23% gewijzigd door Lavenderr op 21-12-2014 10:34:13 ]
  zondag 21 december 2014 @ 04:43:39 #196
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793535
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 02:42 schreef Perico het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. :)

Het begint al op de eerste dag (of tweede als je wilt) en F. zich toegang verschafte tot de kamer van de meisjes en zegt dat hij toen al wist dat ze er niet hadden geslapen.

Iets wat hij helemaal niet kon weten (!)

Zeker dat als ik rechercheur was geweest ik hem had gevraagd dat en nog wat anderen dingen even uit te leggen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147793548
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 04:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. :)

Het begint al op de eerste dag (of tweede als je wilt) en F. zich toegang verschafte tot de kamer van de meisjes en zegt dat hij wist dat ze er niet hadden geslapen.

Iets wat hij helemaal niet kon weten (!)

Zeker dat als ik rechercheur was geweest ik hem had gevraagd dat en nog wat anderen dingen even uit te leggen.
Dat zie je toch in die kamer?

Bovendien zijn juist de eerste uren na een vermissing cruciaal.

Goed dat F gelijk actie ondernam. Jammer is alleen dat de Panamese Prutsers het vervolgens zwaar lieten afweten.

Makkelijk om F de schuld te geven. Die man was zo ongeveer de enige die om die meiden gaf.

Bijzonder vreemd ook dat de mensen met wél alle data en níet lafhartig op verre zolderkamertjes verblijvend, zoals de Fam. Kremers en de heer Steffens, F. niet verdenken.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord te denken dat jullie het beter weten?? :r

zondag 21 december 2014 @ 04:54:41 #198
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793555
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 04:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe dan?

En wie heeft jou tot gedachtenpolitie benoemd die even gaat bepalen wat mensen wel of niet mogen denken?
Your games are death
With every breath
  zondag 21 december 2014 @ 04:56:27 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147793557
quote:

[..]

Goed dat F gelijk actie ondernam. Jammer is alleen dat de Panamese Prutsers het vervolgens zwaar lieten afweten.

Makkelijk om F de schuld te geven. Die man was zo ongeveer de enige die om die meiden gaf.

Bijzonder vreemd ook dat de mensen met wél alle data en níet lafhartig op verre zolderkamertjes verblijvend, zoals de Fam. Kremers en de heer Steffens, F. niet verdenken.

Denk om je hart :)
Als ze F wel zouden verdenken dan zouden ze het denk ik ook niet hardop zeggen.
Maar ik denk dat in elk geval fam Froon F niet verdenkt.
  zondag 21 december 2014 @ 05:02:01 #200
430880 mig72
De Professional
pi_147793573
quote:

[..]

Die dames waar zeer zeker niet verdwaald, vooral aangezien ze de dag daarvoor grondig kasrten van dd jungle bestudeerd hadden. Dat is vrijwel uitgesloten.

Waarom schjjn jij moeilijk om te kunnen springen met de mogelijkheid dat hij schuld is?
pi_147793575
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 04:54 schreef Rica het volgende:

[..]

Hoe dan?

En wie heeft jou tot gedachtenpolitie benoemd die even gaat bepalen wat mensen wel of niet mogen denken?
Opladers lagen op de kamer.
Bedden waren onbeslapen.
Niet thuisgeweest voor het avondeten bij Myriam G.

Gedachtenpolitie? Nee, als je mensen gaat beschuldigen (en helemaal zo'n ijverige man als F.) moet je daar onderbouwing voor geveb.

Niet een drol droppen en eisen dat anderen zijn onschuld maar moeten aantonen. Zo werkt de wereld -gelukkig- niet.

zondag 21 december 2014 @ 05:03:44 #202
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793577
Hoe zie jij aan een kamer dat mensen op maandag en niet op dinsdag vertrokken zijn Mata?

Wat is er wezenlijk anders?

Ze hadden evengoed de deur op dinsdag achter zich dicht hebben kunnen trekken en de kamer precies zo achter gelaten hebben. Dus hoe kun je het wel weten?

Hing er een scheurkalender ofzo?
Your games are death
With every breath
pi_147793584
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 04:29 schreef mig72 het volgende:
Ik geef niet prijs wat die plek is.
Nee niet doen hoor! Niet de clou verklappen. Ik haat het echt als mensen dat doen. :(
  zondag 21 december 2014 @ 05:07:08 #204
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147793587
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 05:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee niet doen hoor! Niet de clou verklappen. Ik haat het echt als mensen dat doen. :(
Precies, de hoogste bieder mag het weten.
pi_147793588
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:02 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die dames waar zeer zeker niet verdwaald, vooral aangezien ze de dag daarvoor grondig kasrten van dd jungle bestudeerd hadden. Dat is vrijwel uitgesloten.

Waarom schjjn jij moeilijk om te kunnen springen met de mogelijkheid dat hij schuld is?
Zomaar alleen verdwaald denk ik ook niet. Ziek geworden, slangenbeet, voedselvergiftiging, watertekort, slaapgebrek en een ongeluk(je) in een piepklein hoekje zijn genoeg.

Ik sluit niet uit dat hij schuld kán hebben maar als je dat beweert, moet je het wel onderbouwen.

Zomaar wat roepen is een kleuterniveau dat de maanden van ons hobby-onderzoek geen recht doet. En de man die juist zoveel voor de families heeft gedaan al helemaal niet.

Hij heeft ook gewoon een website, email, Facebook en dat soort kanalen. Vraag hem dan om opheldering, wederhoor, zijn kant van het verhaal, in plaats van laf achter een boom besjes schieten op die arme harde werker.

pi_147793590
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 05:03 schreef Rica het volgende:
Hoe zie jij aan een kamer dat mensen op maandag en niet op dinsdag vertrokken zijn Mata?

Wat is er wezenlijk anders?

Ze hadden evengoed de deur op dinsdag achter zich dicht hebben kunnen trekken en de kamer precies zo achter gelaten hebben. Dus hoe kun je het wel weten?

Hing er een scheurkalender ofzo?
Dinsdag en niet woensdag, maandag was 31 maart. ;)

Hoe zie je dat? Geen avondeten en geen ontbijt. De eigenaresse heeft ze niet gezien. Opladers neem je mee als je toevallig bij 2 leuke jongens in bed kruipt.

zondag 21 december 2014 @ 05:11:40 #207
430880 mig72
De Professional
pi_147793594
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Opladers lagen op de kamer.
Bedden waren onbeslapen.
Niet thuisgeweest voor het avondeten bij Myriam G.

Gedachtenpolitie? Nee, als je mensen gaat beschuldigen (en helemaal zo'n ijverige man als F.) moet je daar onderbouwing voor geveb.

Niet een drol droppen en eisen dat anderen zijn onschuld maar moeten aantonen. Zo werkt de wereld -gelukkig- niet.
Opladers zouden ze juist meenemen als ze weggingen. Punt 1 valt af.

Aan het wel of niet opgemaakt zijn van een bed kun je geen al te stevige conclusies verbinden. Bedden die opgemaakt zijn kan men wel ff inslapen maar ook andersom. Het feit buiten beschouwing latende dat een eventuele dader ook de boel kan manipuleren.

Dat stuk van miriam G wist hij pas later.

Bovendien is de politie in die landen makkelijk om te kopen eveneens als de onderzoekers. Due verdienen geen fatsoenlijk loon in een verpauperd land. Dat zou makkelijk zijn voor een welgestelde of hogermiddenklasse reisgids. In welke valuta berekende hij zijn tarieven alweer?
pi_147793598
Welgestelde reisgids?? Hoe kom je daar nou weer bij?

FYI: de standaardmunteenheid van Panama is de US dollar. Je bent er overduidelijk niet geweest. :')

pi_147793602
F. zou dus de hele nacht in de jungle achter de Mirador hebben doorgebracht. Wat denk je, dan kan zo'n oudere man hagelfris om 19:30 bij de pliesie zitten? Geloof je het zelf?

zondag 21 december 2014 @ 05:17:39 #210
430880 mig72
De Professional
pi_147793604
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:13 schreef El_Matador het volgende:
Welgestelde reisgids?? Hoe kom je daar nou weer bij?

FYI: de standaardmunteenheid van Panama is de US dollar. Je bent er overduidelijk niet geweest. :')
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panamese_balboa

En het klopt dat ik daar nooit ben gewest, ik wil voorlopig wel ff mijn pensiornleeftijd behalen.
  zondag 21 december 2014 @ 05:19:57 #211
430880 mig72
De Professional
pi_147793607
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:16 schreef El_Matador het volgende:
F. zou dus de hele nacht in de jungle achter de Mirador hebben doorgebracht. Wat denk je, dan kan zo'n oudere man hagelfris om 19:30 bij de pliesie zitten? Geloof je het zelf?
Misschien zat hij in zijn boerderij. Misschien zat hij niet eens bij de politie. Misschien snap jij niet zo goed dat niemand dat beweert. ;) Oftewel het is geen concreet feit dat relevant is voor de geldigheid van de scenario.
pi_147793608
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panamese_balboa

En het klopt dat ik daar nooit ben gewest, ik wil voorlopig wel ff mijn pensiornleeftijd behalen.
Ja, daarom zeg ik ook; "gangbare valuta", dat ze daarnaast een eigen munt hebben, klopt. Alles gaat met dollars daar.

MeloD en ondergetekende zijn wel in Panama geweest. Maar ga vooral af op 1 wikilinkje, als dat je makkelijk uitkomt (en de tekst weigert te lezen).

zondag 21 december 2014 @ 05:21:35 #213
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793609
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dinsdag en niet woensdag, maandag was 31 maart. ;)

Hoe zie je dat? Geen avondeten en geen ontbijt. De eigenaresse heeft ze niet gezien. Opladers neem je mee als je toevallig bij 2 leuke jongens in bed kruipt.
Ah thanks, mijn fout. Dinsdag en woensdag idd. :)

Alleen met het eten heb je een klein puntje maar daar zou iemand op dat moment ook nog niks uit kunnen afleiden. De eigenaresse heeft er bijvoorbeeld niks achter gezocht.

De kamer zelf geeft geen info. Ze hadden er evengoed wel overnacht kunnen hebben, één bed opgemaakt, een bed half. Nog even snel de telefoons aan de lader enz. en de hort op. Kamer zou er precies hetzelfde hebben uitgezien.

Hij kon niet weten dat ze er niet hadden overnacht. Hij kon hooguit een vermoeden of slecht voorgevoel hebben. Dat had ook geen belletjes doen afgaan. Maar het specifiek benoemen van hem dat hij toen wist dat ze er niet geslapen hadden, en daaruit afleidde dat het foute boel was, dat strookt niet. Dat is een verkeerde volgorde die begint met informatie die hij op dat moment niet kon hebben.
Your games are death
With every breath
pi_147793613
quote:
12s.gif Op zondag 21 december 2014 05:19 schreef mig72 het volgende:

[..]

Misschien zat hij in zijn boerderij.
Plot die nou eens op een van die prachtige kaarten van Geruisloos. Dan komen we verder dan die fact free beschuldigingen.
quote:
Misschien zat hij niet eens bij de politie.
De welbekende drollen droppen dus. Wat denk je? Zou dat uitkomen of niet, als ie daarover zou liegen? En Sigrid zit ook in het complot? :')
quote:
Misschien snap jij niet zo goed dat niemand dat beweert. ;) Oftewel het is geen concreet feit dat relevant is voor de geldigheid van de scenario.
Die geldigheid is er dus niet, dank voor de bevestiging.

zondag 21 december 2014 @ 05:24:57 #215
430880 mig72
De Professional
pi_147793615
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik ook; "gangbare valuta", dat ze daarnaast een eigen munt hebben, klopt. Alles gaat met dollars daar.

MeloD en ondergetekende zijn wel in Panama geweest. Maar ga vooral af op 1 wikilinkje, als dat je makkelijk uitkomt (en de tekst weigert te lezen).
Dat ene punt over de valuta was misschien een beetje overijverig geformuleerd maar het doet nog niets af aan de geldigheid van de andere optelsommetjes.
  zondag 21 december 2014 @ 05:26:41 #216
430880 mig72
De Professional
pi_147793616
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plot die nou eens op een van die prachtige kaarten van Geruisloos. Dan komen we verder dan die fact free beschuldigingen.

[..]

De welbekende drollen droppen dus. Wat denk je? Zou dat uitkomen of niet, als ie daarover zou liegen? En Sigrid zit ook in het complot? :')

[..]

Die geldigheid is er dus niet, dank voor de bevestiging.
Zogenaamde Sigrid bestaat niet of hij heeft haar als marionet gebruikt door haar volkomen in het donker te houden over zijn werkwijze.
pi_147793618
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 05:21 schreef Rica het volgende:

[..]

Ah thanks, mijn fout. Dinsdag en woensdag idd. :)

Alleen met het eten heb je een klein puntje maar daar zou iemand op dat moment ook nog niks uit kunnen afleiden. De eigenaresse heeft er bijvoorbeeld niks achter gezocht.

De kamer zelf geeft geen info. Ze hadden er evengoed wel overnacht kunnen hebben, één bed opgemaakt, een bed half. Nog even snel de telefoons aan de lader enz. en de hort op. Kamer zou er precies hetzelfde hebben uitgezien.

Hij kon niet weten dat ze er niet hadden overnacht. Hij kon hooguit een vermoeden of slecht voorgevoel hebben. Dat had ook geen belletjes doen afgaan. Maar het specifiek benoemen van hem dat hij toen wist dat ze er niet geslapen hadden, en daaruit afleidde dat het foute boel was, dat strookt niet. Dat is een verkeerde volgorde die begint met informatie die hij op dat moment niet kon hebben.
Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.

Je weet niet of er nog andere aanwijzingen waren.

F wachtte 's ochtends om een uur of 8:00-8:30 op de meiden die niet op kwamen dagen. Als verantwoordelijke gids ga je dan kijken of ze op hun kamer waren. Nee dus. Zouden ze dan de afspraak laten stikken en om 7:00 de hort op? Serieus??

zondag 21 december 2014 @ 05:35:32 #218
430880 mig72
De Professional
pi_147793621
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.

F wachtte 's ochtends om een uur of 8:00-8:30 op de meiden die niet op kwamen dagen. Als verantwoordelijke gids ga je dan kijken of ze op hun kamer waren. Nee dus. Zouden ze dan de afspraak laten stikken en om 7:00 de hort op? Serieus??
Dat wij het ene dan wel het andere feit niet weten pleit nog niet om F zijn onschuld hoor. Zo werkt dat niet, het zijn dingen die we mogelijk pas achteraf te weten kunnen komen of zelfs zonder voldoende bewijs hebben.

Ik snap dat je al te graag je 'tegenstanders' (andersgezinden) snel weg wilt zetten in het debat maar het zou je sieren meer relaxd te doen en geen schuttingstal te gebruiken zoals drol dit en dat waar niemand wat aan heeft. En ook minder geprikkeld reageren bij een verdachtmaking of begin jij ook pas in te zien dat het waarschijnlijk klopt? :)
  zondag 21 december 2014 @ 05:40:12 #219
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793625
quote:

[..]

Klopt, ik weet niet alles. Jij evenmin. Laat onverlet dat het aanzicht van de kamer niks zegt over het tijdstip wanneer de meisjes er voor het laatst zijn geweest. Of ze er wel of niet hebben geslapen. Hij beweerd van wel. Ik zou willen weten wat precies.

Dat het niet op komen dagen van klanten tot zo'n reactie leidt vind ik ook verdacht. Sue me. Wie gaat er op zoek naar zijn klanten als ze te laat zijn of niet op komen dagen? Is hij zo belangrijk dat er wel iets mis moet zijn als klanten hun afspraken niet nakomen? Serieus, wat weet hij er nu van welke prioriteiten twee jonge meiden hebben.
Your games are death
With every breath
  zondag 21 december 2014 @ 05:43:02 #220
430880 mig72
De Professional
pi_147793627
quote:

[..]

Je mag wel gaan kloppen op hun deur maar ik vind het uiterst vreemd dat een wildvreemde zomaar opendoet en de kamer betreedt van hun woning. Of is dat een gangbare gewoonte in dat land? De deur van iemands woning open te doen als ze niet vanzelf reageren?
pi_147793725
Er zijn hier al eerder voorbeelden gegeven van politiezaken en onderzoeken in Nederland, waarbij een overijverige dader in de allereerste instantie zeer ijverig meezocht nb. met buurtbewoners en de politie naar verdwenen personen. Zoals bv. in het geval van het 12 jarig meisje M. Boelen. Een totaal doorgedraaide en geflipte politieman in actieve dienst, nb. de buurman van het slachtoffer, had haar meegelokt zijn huis in, heeft haar daar aangevallen, sexueel misbruikt en verkracht, vermoord en begraven in zijn achtertuin in de allereerste avond en nacht dat ze verdween. En hij maar meezoeken de dagen erna: Milly, waar ben je?

Er zijn in het (recente) verleden ook meerdere gevallen van serie-criminele activiteiten geweest van nb. vrijwillige brandweermensen of zelfs slachtoffers, die (soms pas na na lange tijd bewezen), uiteindelijk zelf de branden steeds bleken te hebben aangestoken.

Logisch dus dat politie en recherche altijd een gezonde argwaan koesteren juist ook tegen degene die in dergelijke gevallen aangifte komen doen of direct al in het begin heel ijverig meezoeken. En logisch dus dat sommige FOK zolderkamer speurders eenzelfde insteek nemen.

Want het is een bewezen feit dat moordenaars statistisch gezien vaak gevonden worden in de directe familie-, vrienden of kennissenkring van slachtoffers. Of je dat nu leuk vindt of niet, een feit dus.
De eerste 24 uren bij een verdwijning zijn cruciaal.

F. had. niets, maar dan ook helemaal niets te maken met de kamer van de meisjes, en had niets maar dan ook werkelijk helemaal niets in hun kamer te zoeken. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat. Ook F. Ook in Panama.

Ga je wel een dergelijke kamer in, in plaats van te zeggen tegen de hostel eigenaar:
"deze kamer moet nu op slot, totdat de politie hier is, kunt u daar voor zorgdragen aub"
dan kan je mogelijjk wat over jezelf afroepen. Moet je daar nou net wel even aan denken.
F. heeft m.i. al dan niet bewust die keuze om die kamer te laten afsluiten, zelf gemaakt bij zijn volle verstand. Hij is daar in gegaan. Nam foto/beeldpnamen vlgns. sommigen hier, is dat zo?
Heeft niemand aan hem gevraagd om dat te doen. Heeft daarna ook ongevraagd dingen over wat hij aantrof, geroepen tegen de pers.

Overijverig. Betrokken. Ongerust. Menselijk. Begrijpelijk. Of dat nou echt handig was, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. De pers zocht hem steeds op, niet andersom.

Hoe kan je er eigenlijk over oordelen? Misschien had je zelf net zo gedaan. En zitten wij zelf ook niet ongevraagd in die kamer te kijken, weliswaar op foto's dan?

Feit is dat F. zijn handelen iig. niet heeft bijgedragen tot het vinden van de meiden;

- dus ook niet zijn betreden van de kamer,
- ook niet zijn door hem zelf geclaimde zoekacties achter de mirador en
- verder ook niet zijn herhaaldelijk optreden in de pers of
- ook niet het (deels) begeleiden van de ouders van K. bij hun speurtocht

Feit is ook dat al onze kritieken en meningen over F hier,
- de zaak ook geen steek verder heeft gebracht
- we er niets mee opschieten

We hebben zijn handelen uitgebreid besproken, en wmb. is het wel klaar.

Alle gidsen kennen daar het gebied op hun duimpje, maar het meest dodelijke gebied waar gezocht had moeten worden, is door hen blijkbaar niet, en ook niet tijdig, aangewezen aan de zoek-autoriteiten.
De gidsen, vrijwilligers, politie, ouders, familie, DIJ recherche, Sinafront, Sinaproc, Rode Kruis, leger, en andere zoekteams zijn dat gebied niet ingeweest. Te gevaarlijk volgens de gidsen en lokale inwoners vh gebied.

En geen enkele normaal denkende vrijwilliger wil graag sterven op zoek naar 2 vermiste buitenlandse onbekenden, of zelfs bekenden of familie.

Het maakt m.i. de kans dat de meiden nu juist wel dat gebied zijn ingegaan niet groter, maar ook niet 0.
En wij hebben slechts een pietsie info, en bv. de meest interessante foto's van het begin van hun tocht op de Pianista niet gezien.

Zo simpel is het.

Gelukkig hebben we nu DNA onderzoeksmethoden, waarmee veiliggestelde (..) DNA sporen onderzocht kunnen worden. Er dan nog zijn er ook in de U.S. en N.L. of bv. Suriname, beroemde zaken op te noemen waarbij zelfs op meerdere plaatsen gevonden DNA sporen niet als 100% overtuigend bewijsmateriaal wordt beschouwd door een jury of O.M. (vgl. de O.J. Simpson case, Marianne V., Decembermoorden).

Waarom laten we F niet gewoon helemaal met rust? De man is duidelijk "overrated" hier.
Ongetwijfeld een prima gids, en verder is hij m.i. de sop het kool niet waard.

Baru is denk ik de manier van de Latino gemeenschap feeling te blijven houden "met de andere kant".
Familie, pers, enz.

Het is gezegd: als dit om 2 inheemse Ngobe Bugle meisjes was gegaan, had niemand er daar ook maar enige aandacht of politie-uren aan besteed. Vlgk. die overige botten die ze vonden van een vrouw en kind.
Een beetje natuurramp en aardverschuiving met slachtoffers daar hoort er verder ook stelselmatig bij.
Het is daar nou een keer geen woonwijk in Doetinchem.

Er zijn echter meerdere gidsen in het gebied. Laat de familie K. een intelligent stel onafhankelijke mannen /vrouwen en ervaren deskundigen inhuren, die in januari gaan zoeken, stroomopwaarts vanwaar de vondsten zijn gedaan, en waar nog niemand geweest is. En vragen stellen. Rick Morales en de broer van NvP. zouden wmb. een stel goeien zijn.

Zelf hebben ze inmiddels ongetwijfeld weloverwogen hun eigen keuzes al lang gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 21-12-2014 14:18:03 ]
pi_147794752
Misschien komt hier nog wat informatie uit naar voren:

http://www.nu.nl/buitenla(...)panama-opgerold.html
pi_147795886
Om F te beschuldigen lijkt mij te ver gaan maar het is wel goed mogelijk dat hij zijn vermoedens heeft.

En die vermoedens kunnen in vele richtingen gaan, hoeft namelijk ook niets te maken te hebben met zijn familie.
pi_147797977
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:26 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zogenaamde Sigrid bestaat niet of hij heeft haar als marionet gebruikt door haar volkomen in het donker te houden over zijn werkwijze.
Hoi Mig,
Sigrid bestaat wel. Ze is NL-se, dat is aan haar accent te horen vind ik:
Op 2.40 minuut zegt ze; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.

M.a.w., K&L gingen naar Habla Ya (niet Spanish by the River) om naar de Pianista te gaan. Habla Ya fungeert als een soort verzamelpunt en centraal vertrekpunt voor excursies, gezien de ligging en beschikbaar vervoer vanaf dat punt.
pi_147798179
Ongelooflijk hoe sommige hier tekeer gaan tegen mede-fokkers.
pi_147798227
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:56 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoi Mig,
Sigrid bestaat wel. Ze is NL-se, dat is aan haar accent te horen vind ik:
Op 2.40 minuut zegt ze; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.

M.a.w., K&L gingen naar Habla Ya (niet Spanish by the River) om naar de Pianista te gaan. Habla Ya fungeert als een soort verzamelpunt en centraal vertrekpunt voor excursies, gezien de ligging en beschikbaar vervoer vanaf dat punt.
dat is ingrid .
pi_147798400
Sigrid spreekt geen Spaans(genoeg) en kon daarom geen aangifte doen. (vreemd verhaal, maar goed)
S. en I. zijn bevriend op fb.
pi_147799331
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef ToniB het volgende:
Sigrid spreekt geen Spaans(genoeg) en kon daarom geen aangifte doen. (vreemd verhaal, maar goed)
Sigrid is toch die Nederlandse masseuse?

https://www.facebook.com/(...)a/info?tab=page_info
pi_147799530
Ja klopt. Er is nog een fb pagina met haar foto maar verder geen info. Blijf het uiterst merkwaardig vinden dat de taalschool niet de aangifte heeft gedaan.
pi_147799678
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef ToniB het volgende:
Helemaal geen vreemd verhaal. Sigrid is masseuse en als ze niet vloeiend Spaans spreekt is daar niets vreemds aan.
Sigrid ging overigens niet mee naar het bureau maar Ingrid. Was zij lerares Spaans, dat ze vloeiend Spaans zou moeten spreken? Of een administratief medewerkster, aanspreekpunt voor cursisten o.i.d. Dan is kennis van Ned., Duits en Engels meer van toepassing lijkt mij.

Voor een aangifte op een politiebureau moet je heel goed bekend zijn met de taal, ivm terminologie die je in het dagelijks leven niet gebruikt. Dus een local mee is heel logisch en verstandig..

Men kan alleen in het Spaans aangifte doen op het bureau in Boquete, vertelt een expat dame in het radiointerview van Okke Ornstein waarvan hier al heel vaak een link is geplaatst.

Dus geen vreemd verhaal maar vreemde conclusies ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 21-12-2014 14:04:35 ]
pi_147799692
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:50 schreef ToniB het volgende:
Ja klopt. Er is nog een fb pagina met haar foto maar verder geen info. Blijf het uiterst merkwaardig vinden dat de taalschool niet de aangifte heeft gedaan.
Als je in de link die ik doorgaf op "foto's" klikt dan zie je een foto van haar.
pi_147800066
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:54 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Helemaal geen vreemd verhaal. Sigrid is masseuse en als ze niet vloeiend Spaans spreekt is daar niets vreemds aan.
Sigrid ging overigens niet mee naar het bureau maar Ingrid. Was zij lerares Spaans, dat ze vloeiend Spaans zou moeten spreken? Of een administratief medewerkster, aanspreekpunt voor cursisten o.i.d. Dan is kennis van Ned., Duits en Engels meer van toepassing lijkt mij.

Voor een aangifte op een politiebureau moet je heel goed bekend zijn met de taal, ivm terminologie die je in het dagelijks leven niet gebruikt. Dus een local mee is heel logisch en verstandig..

Men kan alleen in het Spaans aangifte doen op het bureau in Boquete, vertelt een expat dame in het radiointerview van Okke Ornstein waarvan hier al heel vaak een link is geplaatst.

Dus geen vreemd verhaal maar vreemde conclusies ;)
Ingrid ging mee aangifte doen? Dat heb ik zeker gemist dan. Heb je daar een bron/link van?
pi_147800136
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:55 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als je in de link die ik doorgaf op "foto's" klikt dan zie je een foto van haar.
gezien
pi_147800419
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 14:07 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ingrid ging mee aangifte doen? Dat heb ik zeker gemist dan. Heb je daar een bron/link van?
Nee je hebt gelijk Ingrid was niet mee, die spreekt wel vloeiend Spaans maar was nog in Costa Rica op dat moment.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 14:21:32 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_147800638
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:04 schreef ToniB het volgende:
Ongelooflijk hoe sommige hier tekeer gaan tegen mede-fokkers.
Dat is idd niet de bedoeling en heel onbeschoft en wordt verwijderd.
pi_147800991
Vraag me wel af waarom de school director niet in beeld is geweest in het verhaal, ze heeft wel weer een heel bekende achternaam :D
SPOILER
pi_147801191
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk Ingrid was niet mee, die spreekt wel vloeiend Spaans maar was nog in Costa Rica op dat moment.
Volgens deze informatie was Ingrid in Bocas:

http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

Ik was op woensdag 2 april in Bocas en werd gebeld door de stagiare die op dat moment op de school in Boquete was en me vertelde dat ze de afgelopen nacht niet thuis waren komen slapen.
pi_147801281
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:35 schreef gynaika het volgende:

[..]

Volgens deze informatie was Ingrid in Bocas:

http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

Ik was op woensdag 2 april in Bocas en werd gebeld door de stagiare die op dat moment op de school in Boquete was en me vertelde dat ze de afgelopen nacht niet thuis waren komen slapen.
Oke dat kan ook kloppen, weet ik niet maar ze was iig niet in Boquete om mee te kunnen gaan voor de aangifte
pi_147802971
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat is ingrid .
Ik heb de video nog eens bekeken maar er wordt duidelijk in aangegeven dat het Sigrid is die daar spreekt.
pi_147803902
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat is ingrid .
Hoi ToniB,

Op 2.40 in de link, dat is Sigrid, een NL-se volgens mij, zoals Ingrid dat ook is.
Ingrid Lommers spreekt heel goed Spaans. Het was Eileen, de Duitse, die geen Spaans sprak.
F. vertelde over Eileen en dat hij het woord voerde en op een gegeven moment ook zonder haar aangifte ging doen.

Sigrid is waarschijnlijk de masseuse over wie Lisanne heeft gesproken met haar moeder. "Het is een Hollandse hoor" zei ze.

Hier op FOK had iemand (ik weet niet meer wie dat is) waarschijnlijk haar massagesalon gevonden, hetende: La Alemana (de Duitse). Echter, aan het accent te horen en afgaande op wat Lisanne aan haar moeder heeft verteld, is ze NL-se en geen Duitse. En ze kan een aardig mondje Spaans.
pi_147804748
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2014 15:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoi ToniB,

Op 2.40 in de link, dat is Sigrid, een NL-se volgens mij, zoals Ingrid dat ook is.
Ingrid Lommers spreekt heel goed Spaans. Het was Eileen, de Duitse, die geen Spaans sprak.
F. vertelde over Eileen en dat hij het woord voerde en op een gegeven moment ook zonder haar aangifte ging doen.

Sigrid is waarschijnlijk de masseuse over wie Lisanne heeft gesproken met haar moeder. "Het is een Hollandse hoor" zei ze.

Hier op FOK had iemand (ik weet niet meer wie dat is) waarschijnlijk haar massagesalon gevonden, hetende: La Alemana (de Duitse). Echter, aan het accent te horen en afgaande op wat Lisanne aan haar moeder heeft verteld, is ze NL-se en geen Duitse. En ze kan een aardig mondje Spaans.
je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.
pi_147805755
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.
Dat is niet Ingrid, ik weet niet hoe Sigrid er uit ziet maar Ingrid is het niet
pi_147805787
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

Hoi Toni, ik begrijp de verwarring: Ingrid, Sigrid, de namen lijken op elkaar en ze zijn allebei NLs.

Toch is het belangrijk om ze uit elkaar te kunnen houden. Hier is Ingrid Lommers:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oon-morgen-weer-zijn
Een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind Ingrid een mooie vrouw om te zien.
pi_147806819
Ja ik weet wie ingrid is en wie Sigrid. Sigrid heeft rood haar en Ingrid blond. Imo is dit Ingrid.
pi_147807337
Maar als het Sigird zou zijn spreekt ze dus wel goed Spaans..........
pi_147807762
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:54 schreef ToniB het volgende:
Maar als het Sigird zou zijn spreekt ze dus wel goed Spaans..........
Waar maak je uit op dat ze goed spaans spreekt? Ze spreekt spaans, maar hoe goed?
Spaans spreken en een officiële aangifte doen op het politiebureau, formulieren kunnen lezen, jurdische termen kunnen begrijpen, kleine lettertje niet over het hoofd zien, is toch een ander verhaal.
Dat kun je beter aan een native speaker overlaten als die mogelijkheid er is.

Ik vind het wel vreemd dat er niemand van de taalschool mee is gegaan.
De director is een Panamese en woont in Boquete nb
pi_147807878
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat ze goed spaans spreekt? Ze spreekt spaans, maar hoe goed?
Spaans spreken en een officiële aangifte doen op het politiebureau, formulieren kunnen lezen, jurdische termen kunnen begrijpen, kleine lettertje niet over het hoofd zien, is toch een ander verhaal.
Dat kun je beter aan een native speaker overlaten als die mogelijkheid er is.

Ik vind het wel vreemd dat er niemand van de taalschool mee is gegaan.
De director is een Panamese en woont in Boquete nb

Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!
pi_147807936
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:

[..]

Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!
Wat ik bedoel is dat de taalschool hierin tekort is geschoten, niet F.
Is dat jouw punt ook? Want dan zijn we het idd eens
pi_147808244
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat de taalschool hierin tekort is geschoten, niet F.
Is dat jouw punt ook? Want dan zijn we het idd eens
Over de taalschool zijn we het eens. En wat betreft F. tja, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zijn handelingen zijn opmerkelijk i.m.o.
Daarbij komt dat ik denk dat de meiden de tocht niet alleen hebben gemaakt. En nee dat kan ik (nog) niet bewijzen helaas.
pi_147808398
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:

[..]

Hier heb je volkomen gelijk in.
Volgens hun gegevens hebben ze allemaal native speakers in dienst:
Teacher qualifications
Native Spanish speakers : All
http://www.languageintern(...)boquete-63258/school
pi_147808548
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:21 schreef ToniB het volgende:

[..]

Over de taalschool zijn we het eens. En wat betreft F. tja, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zijn handelingen zijn opmerkelijk i.m.o.
Daarbij komt dat ik denk dat de meiden de tocht niet alleen hebben gemaakt. En nee dat kan ik (nog) niet bewijzen helaas.
Ik vind zijn handelingen heel begrijpelijk. Twee jonge vrouwen verdwijnen op een vreemde manier, alle spullen nog in hun kamer en geen aanwijzing waar ze heen zijn gegaan. Hij trekt aan de bel maar niemand lijkt het serieus genoeg te nemen. Dus besluit hij druk op de ketel te zetten door aangifte te doen.
Ik vind het veel opmerkelijker dat de taalschool niet verantwoordelijker gehandeld heeft.
En dan bedoel ik niet Ingrid, want die heeft wel gelijk de vermissing serieus genomen.
Zij heeft volgens mij niet zoveel te maken met de taalschool in Boquete.
Waar was het management van de taalschool in Boquete, of heb ik wat gemist.
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 21-12-2014 17:36:27 ]
pi_147808799
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik vind zijn handelingen heel begrijpelijk. Twee jonge vrouwen verdwijnen op een vreemde manier, alle spullen nog in hun kamer en geen aanwijzing waar ze heen zijn gegaan. Hij trekt aan de bel maar niemand lijkt het serieus genoeg te nemen. Dus besluit hij druk op de ketel te zetten door aangifte te doen.
Ik vind het veel opmerkelijker dat de taalschool niet verantwoordelijker gehandeld heeft.
En dan bedoel ik niet Ingrid, want die heeft wel gelijk de vermissing serieus genomen.
Zij heeft volgens mij niet zoveel te maken met de taalschool in Boquete.
Waar was het management van de taalschool in Boquete, of heb ik wat gemist.
Ik niet. Het was niet zijn verantwoordelijkheid.
Maar goed we maken er geen ruzie om hé.
pi_147808937
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:37 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ik niet. Het was niet zijn verantwoordelijkheid.
Maar goed we maken er geen ruzie om hé.
O nee natuurlijk geen ruzie er om.
Ik denk alleen dat het cultuurverschil nogal wat onbegrip veroorzaakt.
Ik heb wat ervaring met mensen uit zuid-amerika door familiebanden en zie het zo voor me dat ze ook zo zouden handelen. Misschien niet in een stad maar wel in een kleine gemeenschap als Boquete. Daar is het echt ons kent ons
pi_147809569
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O nee natuurlijk geen ruzie er om.
Ik denk alleen dat het cultuurverschil nogal wat onbegrip veroorzaakt.
Ik heb wat ervaring met mensen uit zuid-amerika door familiebanden en zie het zo voor me dat ze ook zo zouden handelen. Misschien niet in een stad maar wel in een kleine gemeenschap als Boquete. Daar is het echt ons kent ons
Ikzelf heb 8 jaar in Caribisch gebied gewoond en ben goed op de hoogt van cultuurverschillen. Je kan het ook van een andere kant zien. Juist omdat het een ons kent ons cultuur is bestaat er ook een kans dat indien er iets mis gaat ze elkaar dekken. De toeristen gaan weer naar huis maar de gemeenschap moet verder. Verder zijn er in die kleine gemeenschap veel familiebanden ook met politie en hulpverleners.
pi_147810046
Ik denk dat kijken naar belangen handiger werkt. F. heeft geen belang bij betrokkenheid bij een misdrijf (moord, verkrachting, ontvoering, whatever). Betzi P. heeft wel alle belang bij cover-ups enzo.

Zij vertegenwoordigt dan ook de echte schuldigen in deze zaak.
F. vertegenwoordigt de arme gideen, de inheemsen, de gewone normale bevolking.

Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch? S was volgens de eerste tijdlijn de laatste bevestigde getuige die ze voor het laatst zag.

zondag 21 december 2014 @ 18:21:57 #256
430880 mig72
De Professional
pi_147810329
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat kijken naar belangen handiger werkt. F. heeft geen belang bij betrokkenheid bij een misdrijf (moord, verkrachting, ontvoering, whatever). Betzi P. heeft wel alle belang bij cover-ups enzo.

Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch? S was volgens de eerste tijdlijn de laatste bevestigde getuige die ze voor het laatst zag.
Hij vertegenwoordigt niemand. Hij voert maar een beroep uit. Of denk je dat alle politieagenten 'rechtvaardigheid' vertegenwoordigen en alle politici 'welvaart'?
pi_147810405
quote:

Nee daar heeft hij geen belang in. Ik zie hem ook niet aan om een misdrijf van dien aard te plegen, wel te verdonkeremanen als hij heeft geregeld dat de meiden met iemand meegingen op zijn aanraden. Dat zou rampzalig zijn ook voor hem persoonlijk.
pi_147810439
quote:
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch?
Hoi Mata, op dinsdagavond samen met Eileen bij de politie aangifte gedaan.
Op woensdagochtend in zijn eentje aangifte bij Sinaproc en gemeente en in de middag bij de DIJ.
En het was toen al duidelijk dat het om de Pianista ging, dat had Eileen hem verteld.
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
pi_147810508
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hij vertegenwoordigt niemand. Hij voert maar een beroep uit. Of denk je dat alle politieagenten 'rechtvaardigheid' vertegenwoordigen en alle politici 'welvaart'?
Hij doet meer dan alleen gidsen. Hij is een aanspreekpunt voor de lokale gemeenschap.

Die laatste zin is inderdaad precies 180 graden tegengesteld aan de realiteit.

Politie verdedigt zeer zeker niet 'rechtvaardigheid' en politici al helemaal niet 'welvaart'. Beiden vertegenwoordigen machtswellust.

zondag 21 december 2014 @ 18:27:30 #260
430880 mig72
De Professional
pi_147810547
Mensen, als je iemand quote, is die 'hoi' troep gewoon overbodig. Komt zo klef en geforceerd over. :{
pi_147810564
Chips, ik bedoel op woensdagavond en daarna op donderdagavond. Uiteraard niet dinsdagavond, dat was 1 april. Ik weet nog niet hoe ik een verkeerde post terug kan halen en corrigeren.
pi_147810634
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:27 schreef mig72 het volgende:
Mensen, als je iemand quote, is die 'hoi' troep gewoon overbodig. Komt zo klef en geforceerd over. :{
hoi, knuffie?
  zondag 21 december 2014 @ 18:30:27 #263
430880 mig72
De Professional
pi_147810674
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij doet meer dan alleen gidsen. Hij is een aanspreekpunt voor de lokale gemeenschap.

Die laatste zin is inderdaad precies 180 graden tegengesteld aan de realiteit.

Politie verdedigt zeer zeker niet 'rechtvaardigheid' en politici al helemaal niet 'welvaart'. Beiden vertegenwoordigen machtswellust.
Bovendien zijn de tarieven van F vrij fiks. Misschien vertegrnwoordigt hij zelfverrijking aangezien alleen buitenlanders het doorgaans kunnen betalen.
pi_147810809
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:30 schreef mig72 het volgende:

[..]

Bovendien zijn de tarieven van F vrij fiks. Misschien vertegrnwoordigt hij zelfverrijking aangezien alleen buitenlanders het doorgaans kunnen betalen.
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.

Een simpele man zelfverrijking verwijten lijkt me onzin.

En dat hij wegens zijn talenkennis en het toeristische karakter voornamelijk buitenlanders (kunnen ook andere latino's zijn he?) rondleidt, lijkt me heel logisch juist.

zondag 21 december 2014 @ 18:33:44 #265
430880 mig72
De Professional
pi_147810842
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:29 schreef ToniB het volgende:

[..]

hoi, knuffie?
Haha nee hoor, maar hef klinjt echt onprofessioneel en kinderachtig alsof we op ern chatlijn zitten voor tieners. Dat kan niet de bedoeling zijn?

Verder doet iemand natuurlijk wat die zelf wil. Ik wilde het alleen maar omhoog gooien als een soort suggestie.
pi_147811059
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoi Mata, op dinsdagavond samen met Eileen bij de politie aangifte gedaan.
Op woensdagochtend in zijn eentje aangifte bij Sinaproc en gemeente en in de middag bij de DIJ.
En het was toen al duidelijk dat het om de Pianista ging, dat had Eileen hem verteld.
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
Hey RapaNui, welkom hier, mooie username.

Ok, dank je, dus hebben we nu;
- Ingrid L. (NL) - eigenaresse van de taalscholem in Costa Rica, Bocas en Boquete
- Sigrid ? (NL) - werkte in de taal school van K en L en zag ze als laatste "om 13:00" (wat dus niet kan kloppen)
- Eileen ? (DE) - werkte in andere taalschool en sprak slecht Spaans (!). Ging mee met F. en zou kort erna weggaan maar bleef.toch langer, tot eind juni (veranderende plannen zijn heel normaal in Latijns-Amerika)

Dit klopt of mist er nog info?

zondag 21 december 2014 @ 18:38:55 #267
430880 mig72
De Professional
pi_147811116
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.

En dat hij wegens zijn talenkennis en het toeristische karakter voornamelijk buitenlanders (kunnen ook andere latino's zijn he?) rondleidt, lijkt me heel logisch juist.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de meeste gidsen nauwelijks kunnen rondkomen en deze man een koffieplantage, meerdere huisjes, boerderijen en wat al nog meer heeft. Auto ook.

En als bezoek aan een land de verplichte minimumeis was voor deelname aan een topic erover, vrees ik dat de meeste mensen hier direct af zouden vallen.

Nogmaals ik snap dat je andersgezinden snel eruit wilt laten liggen maar probeer dat toch maar op fatsoenlijkere manieren. ;)
  zondag 21 december 2014 @ 18:41:07 #268
430880 mig72
De Professional
pi_147811226
quote:

[..]

Een 'simpele' man? Wasr baseer je dat op? Misschien lijkt hij wel simpel aan dd buitenkant maar daardoor is hij juist des te verdachter. Vooral icm de feiten.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 18:59:05 #269
249559 crew  Lavenderr
pi_147812001
quote:

[..]

Dat klinkt badinerend.
pi_147812132
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:30 schreef Grijzemassa het volgende:
Vraag me wel af waarom de school director niet in beeld is geweest in het verhaal, ze heeft wel weer een heel bekende achternaam :D
SPOILER
Deze mevrouw is van Habla Ya, daarom zal ze niet in beeld zijn geweest.
pi_147812178
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat klinkt badinerend.
Hoezo?

Ik reageerde op mig, die F. zelfverrijking verweet. Alleen gebaseerd op een idee, want 30 dollar voor een hele dag in de natuur is echt niet zo duur. Latijns-Amerika is niet zo goedkoop als Azië, he?

pi_147812466
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:02 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Deze mevrouw is van Habla Ya, daarom zal ze niet in beeld zijn geweest.
Waarom eigenlijk niet als ze daarvandaan vertrokken kunnen zijn omdat het de meeting point is voor hikers, gidsen en mogelijk liften/taxis?
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 19:12:54 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_147812560
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik reageerde op mig, die F. zelfverrijking verweet. Alleen gebaseerd op een idee, want 30 dollar voor een hele dag in de natuur is echt niet zo duur. Latijns-Amerika is niet zo goedkoop als Azië, he?
Om iemand simpel te noemen. Dat klinkt badinerend.
Ik vind dertig dollar ook helemaal niet duur. Zeker niet voor zo'n ervaren gids.
  zondag 21 december 2014 @ 19:16:24 #274
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147812694
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey RapaNui, welkom hier, mooie username.

Ok, dank je, dus hebben we nu;
- Ingrid L. (NL) - eigenaresse van de taalscholem in Costa Rica, Bocas en Boquete
- Sigrid ? (NL) - werkte in de taal school van K en L en zag ze als laatste "om 13:00" (wat dus niet kan kloppen)
- Eileen ? (DE) - werkte in andere taalschool en sprak slecht Spaans (!). Ging mee met F. en zou kort erna weggaan maar bleef.toch langer, tot eind juni (veranderende plannen zijn heel normaal in Latijns-Amerika)

Dit klopt of mist er nog info?
Sigrid heeft een massagesalon, vermoedelijk degene waar K & L geweest zijn.
SPOILER
pi_147812826
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Om iemand simpel te noemen. Dat klinkt badinerend.
Ik vind dertig dollar ook helemaal niet duur. Zeker niet voor zo'n ervaren gids.
Met simpel bedoel ik "down to earth", "het gewone volk", in het Spaans 'sencillo' (letterlijk: "simpel") Zeer zeker geen negatieve term, integendeel. Het zegt juist veel over hem in goede zin. Niet uit de hoogte, niet bezig met machtspolitiek, gewoon een simpel lid van het gewone volk.

Wellicht dacht jij aan 'simpel' op het vlak van intelligentie. Dat bedoelde ik dus niet.

zondag 21 december 2014 @ 19:20:19 #276
430880 mig72
De Professional
pi_147812856
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoezo?

Als hij de arme onopgeleide beolking wil vertegenwoordigen zou hij juist 5 dollar tarieven hanteren lijkt me. Verder boeit het mij niet zovel hoe rijk (of juist niet) hij is. Ik wilde alleen maar tegen je bewering ingaan dat hij de vertegenwoordiger is van het normal volk. Dat is niet zo want het normaal volk in dat land heeft geen 3 huisjes/boerderijen.
pi_147813164
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:20 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als hij de arme onopgeleide beolking wil vertegenwoordigen zou hij juist 5 dollar tarieven hanteren lijkt me. Verder boeit het mij niet zovel hoe rijk (of juist niet) hij is. Ik wilde alleen maar tegen je bewering ingaan dat hij de vertegenwoordiger is van het normal volk. Dat is niet zo want het normaal volk in dat land heeft geen 3 huisjes/boerderijen.
Wederom, je doet uitspraken over een land waar je niks van weet.

Die man is ergens in de 50
Huizen kun je erven dan wel goedkoop kopen of bouwen
Heel veel mensen uit het gewone volk hebben een finca in deze landen
Die 3 huizen, weet je dat zeker? Heb je een bron?
En nee, 5 euro voor een hele dag is niet een normale prijs in Latijns-Amerika.

Waar komt toch die behoefte vandaan om al die laster gebaseerd op gebrek aan ervaring te verspreiden?

Feliciano kán en mág gewoon geen oprechte man zijn, zo lijkt het.

Vrijwel alle bijdragers van dit moment (Domnivoor, agter, matteo, GrijzeMassa en RapaNui uitgezonderd) lijken van de lijn "F moet hangen, alles wat hij doet en deed is verdacht".

pi_147813932
Klopt! Alles wat hij deed, niet deed, gevonden heeft en niet gevonden is i.m.o. verdacht!
Of hij nu over de 50 is, grijze haren, lieve ogen, goede recensies of 35 jaar ervaring.heeft. Iedereen kan de fout ingaan of ergens bij betrokken worden.
En jammer dan als het jou stoort maar voor mij blijft deze man hoog op mijn lijstje staan.
  zondag 21 december 2014 @ 19:56:22 #279
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147814492
Ik zou het bijzonder verdacht vinden als hij het een en ander niet had gedaan.
Als gids is hij verantwoordelijk voor zijn klanten. Als die spoorloos verdwijnen dan mag je verwachten dat hij actie onderneemt. Zoniet dan kan hij zomaar zijn hoge ratings én zijn licentie als gids kwijtraken. Die man had er belang bij om al het mogelijke te doen om ze terug te vinden.
pi_147814655
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:44 schreef ToniB het volgende:
Klopt! Alles wat hij deed, niet deed, gevonden heeft en niet gevonden is i.m.o. verdacht!
Of hij nu over de 50 is, grijze haren, lieve ogen, goede recensies of 35 jaar ervaring.heeft. Iedereen kan de fout ingaan of ergens bij betrokken worden.
En jammer dan als het jou stoort maar voor mij blijft deze man hoog op mijn lijstje staan.
Maar waarom dan?
Ik heb geen idee of het een lieve man of niet is. Dat interesseert mij ook niet zo.
Hij is gewoon onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. En voorlopig is een misdrijf niet eens bewezen, laat staan of er überhaupt sprake van een dader is, ongeacht wie.
Make my day!
pi_147815492
Wanneer heeft hij ze gegidst? Ze logeerden niet bij hem. Ze waren zijn gasten niet. Hij had geen intens contact met ze. Om hem hier nu te bestempelen als "hun gids" is dan ook niet helemaal de waarheid.

Hij had een afspraak met ze, niet meer en niet minder.

Daarnaast denk ik echt niet dat hij verdachte is, hij heeft imo een beetje goedbedoeld maar voor het onderzoek soms onhandig gehandeld, en dat is jammer.

Daarnaast wil ik hier niemand schofferen of kletsen, wanneer dit zo is overgekomen, dien ik hiervoor mijn excuses aan.
  zondag 21 december 2014 @ 20:20:42 #282
430880 mig72
De Professional
pi_147815642
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wederom, je doet uitspraken over een land waar je niks van weet.

Die man is ergens in de 50
Huizen kun je erven dan wel goedkoop kopen of bouwen
Heel veel mensen uit het gewone volk hebben een finca in deze landen
Die 3 huizen, weet je dat zeker? Heb je een bron?
En nee, 5 euro voor een hele dag is niet een normale prijs in Latijns-Amerika.

Waar komt toch die behoefte vandaan om al die laster gebaseerd op gebrek aan ervaring te verspreiden?

Feliciano kán en mág gewoon geen oprechte man zijn, zo lijkt het.

Vrijwel alle bijdragers van dit moment (Domnivoor, agter, matteo, GrijzeMassa en RapaNui uitgezonderd) lijken van de lijn "F moet hangen, alles wat hij doet en deed is verdacht".
Nee, fout.

Jij lijkt juist de andere extreme van dat er geen enkele kritiek tegen deze man geuit mag worden, want hij is simpel, en deugdig, en een vertegenwoordiger van het volk, en alles wat het Panemese volk is in zich heeft, en een rolmodel, het cadeau van de goden, de messiah....

Wel raar overigens dat jij precies datgeen doet wat je anderen verwijt, maar dan de andere extreme daarvan.

Punt is, het is gewoon geen integer, eerlijk, of betrouwbaar karakter. En dat baseer ik op zijn acties en gedrag, meer niet. Ik baseer dat niet op zijn functie als gids, of het feit dat hij in panama zit, of zijn sociaal-maatschappelijke status, of zijn taal(gebrek) of wat dan ook wat jij maakkelijk voor smoesje erbij zoekt.

Is vanzelfsprekend eigenlijk, en ik zou dit niet eens moeten herhalen.
  zondag 21 december 2014 @ 20:21:01 #283
430880 mig72
De Professional
pi_147815655
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:44 schreef ToniB het volgende:
Niks aan toe te voegen.
  zondag 21 december 2014 @ 20:22:49 #284
430880 mig72
De Professional
pi_147815735
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:56 schreef Domnivoor het volgende:
Ik zou het bijzonder verdacht vinden als hij het een en ander niet had gedaan.
Als gids is hij verantwoordelijk voor zijn klanten. Als die spoorloos verdwijnen dan mag je verwachten dat hij actie onderneemt. Zoniet dan kan hij zomaar zijn hoge ratings én zijn licentie als gids kwijtraken. Die man had er belang bij om al het mogelijke te doen om ze terug te vinden.
Een gids is niet politieagent, medicus, rechercheur, zoektocht-organisator, en woordvoerder allemaal tegelijk? Wat is er ooit gebeurd met arbeidsspecialisatie?

Wat gaf hem uberhaupt de macht iemands woning binnen te dringen?

Dat doen normale mensen toch niet?

En ik wil ook betwisten in hoeverre hij eigenlijk hun 'gids' was, aangezien ze alleen maar een afspraak met hem hadden gehad, en dat ook nog eens gemist.
  zondag 21 december 2014 @ 20:24:42 #285
430880 mig72
De Professional
pi_147815824
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:59 schreef agter het volgende:

[..]

Maar waarom dan?
Ik heb geen idee of het een lieve man of niet is. Dat interesseert mij ook niet zo.
Hij is gewoon onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. En voorlopig is een misdrijf niet eens bewezen, laat staan of er überhaupt sprake van een dader is, ongeacht wie.
We pleiten dan ook om een daderprofiel (wat we grotendeels zelf hebben geformuleerd) maar officieel en een strafrechtelijk onderzoek naar hem. Er is niemand die direct voor een arrestatiebevel of veroordeling pleit.

Draai nou niet om, al komt dat jou makkelijker uit, vanwege je gechargeerde verdedigingsstandpunt.
pi_147815900
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:24 schreef mig72 het volgende:

[..]

We pleiten dan ook om een daderprofiel (wat we grotendeels zelf hebben geformuleerd) maar officieel en een strafrechtelijk onderzoek naar hem. Er is niemand die direct voor een arrestatiebevel of veroordeling pleit.

Draai nou niet om, al komt dat jou makkelijker uit, vanwege je gechargeerde verdedigingsstandpunt.
Jij pleit voor een strafrechtelijk onderzoek naar F?
Er is officieel niet eens een misdrijf gepleegd... Bijzonder.

Overigens draai ik niets om: hij is onschuldig tot tegendeel bewezen wordt.
Make my day!
  zondag 21 december 2014 @ 20:29:30 #287
430880 mig72
De Professional
pi_147816025
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:26 schreef agter het volgende:

[..]

Jij pleit voor een strafrechtelijk onderzoek naar F?
Er is officieel niet eens een misdrijf gepleegd... Bijzonder.

Overigens draai ik niets om: hij is onschuldig tot tegendeel bewezen wordt.
Ik bedoelde dat je zelf om de feiten heen draait, niet dat je feiten verdraait (al kan daar ook sprake van zijn).

Er hoeft geen misdrijf officieel te zijn geconstateerd om een daderonderzoek te beginnen> Weer laat je je juridisch gebrek aan kennis uitblinken. :)
pi_147816149
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:29 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat je zelf om de feiten heen draait, niet dat je feiten verdraait (al kan daar ook sprake van zijn).

Er hoeft geen misdrijf officieel te zijn geconstateerd om een daderonderzoek te beginnen> Weer laat je je juridisch gebrek aan kennis uitblinken. :)
Dus je wil een daderonderzoek en een strafrechtelijk onderzoek naar F?
Hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan?

En voel je vooral niet te goed om mijn strafrechtelijke kennis over Panama bij te praten. Ik ben een en al oor.
Make my day!
  zondag 21 december 2014 @ 20:34:56 #289
430880 mig72
De Professional
pi_147816293
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:31 schreef agter het volgende:

[..]

Dus je wil een daderonderzoek en een strafrechtelijk onderzoek naar F?
Hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan?
Ik ben niet van de politie, dus ik ga niks voor elkaar krijgen. Maar ik wil jntussen wel meedoen aan de discussie.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel hebben de rest van deze speurneuzen in dit topic sinds het begin van de ellende op 1 april 'officieel' voor elkaar gekregen?
pi_147816407
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ben niet van de politie, dus ik ga niks voor elkaar krijgen. Maar ik wil jntussen wel meedoen aan de discussie.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel hebben de rest van deze speurneuzen in dit topic sinds het begin van de ellende op 1 april 'officieel' voor elkaar gekregen?
Ik heb al eens geopperd om wat mensen daar te waterboarden. ;)
Make my day!
  zondag 21 december 2014 @ 20:39:11 #291
430880 mig72
De Professional
pi_147816499
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:37 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb al eens geopperd om wat mensen daar te waterboarden. ;)
Feli je hebt er toch in geslagen een glimlach om mijn gezicht te betoveren. Verder blijft het een triest topic.
pi_147816561
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Feli je hebt er toch in geslagen een glimlach om mijn gezicht te betoveren. Verder blijft het een triest topic.
Ja.
Dit worden de eerste feestdagen voor de families zonder hun dochter. Heel triest.
Make my day!
pi_147816880
Nogmaals, hij was niet eens hun gids...
  zondag 21 december 2014 @ 20:49:03 #294
430880 mig72
De Professional
pi_147817040
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Nogmaals, hij was niet eens hun gids...
Precies dat heb ik ook zojuist gezegd. Hoogstens hadden ze één afspraak met hem die ze ook hadden gemist.

Geen reden om de woning binnen te vallen dus.
pi_147817452
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:49 schreef mig72 het volgende:

[..]

Precies dat heb ik ook zojuist gezegd. Hoogstens hadden ze één afspraak met hem die ze ook hadden gemist.

Geen reden om de woning binnen te vallen dus.
Mee eens, te gek voor woorden.
  zondag 21 december 2014 @ 21:07:27 #296
430880 mig72
De Professional
pi_147818101
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:56 schreef gynaika het volgende:

[..]

Mee eens, te gek voor woorden.
Wat ik wel opvallend vind is dat de zogenaamde voorstanders van F juist dit belangrijk punt steeds overslaan net als een paar anderen, omdat het hen niet uitkomt om hierop in te gaan.

Ik stelde zelfs speciefiek de vraag of zoiets een gangbare gewoonte is in dat land om jezelf meerdee beroepen tegelijk aan te meten en woningen binnen te dringen en nog steeds geen antwoord. :{
pi_147818999
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:07 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat ik wel opvallend vind is dat de zogenaamde voorstanders van F juist dit belangrijk punt steeds overslaan net als een paar anderen, omdat het hen niet uitkomt om hierop in te gaan.

Ik stelde zelfs speciefiek de vraag of zoiets een gangbare gewoonte is in dat land om jezelf meerdee beroepen tegelijk aan te meten en woningen binnen te dringen en nog steeds geen antwoord. :{
Het is gewoon brutaal om te neuzen in andermans privé-aangelegenheden.
  zondag 21 december 2014 @ 21:23:30 #298
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147819035
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:22 schreef mig72 het volgende:

Een gids is niet politieagent, medicus, rechercheur, zoektocht-organisator, en woordvoerder allemaal tegelijk? Wat is er ooit gebeurd met arbeidsspecialisatie?
Een gediplomeerde gids in Panama is een heleboel dingen tegelijk. Lees maar eens na wat Baru over de gidsenopleiding schrijft.
quote:
Wat gaf hem uberhaupt de macht iemands woning binnen te dringen?
De eigenares van de woning.
quote:
Dat doen normale mensen toch niet?
Dit was geen normale situatie. Er waren twee vrouwen vermist. Voor een ervaren gids gaat dan een alarmbel af. En terecht.
quote:
En ik wil ook betwisten in hoeverre hij eigenlijk hun 'gids' was, aangezien ze alleen maar een afspraak met hem hadden gehad, en dat ook nog eens gemist.
Oh hij was niet hun gids? Nou, hoe je het ook noemt, hij had als gids met ze afgesproken. Dat staat in zowat alle nieuwsberichten over deze zaak. En ze hadden TWEE afspraken met hem. En inderdaad, die zijn niet doorgegaan.
  zondag 21 december 2014 @ 21:27:17 #299
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147819265
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:22 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het is gewoon brutaal om te neuzen in andermans privé-aangelegenheden.
Ja, dat moet maar eens afgelopen zijn in dit topic.
pi_147819311
Mijn idee is dat bij Lisanne tijdens een val langs een uitsteeksel van een rots een reep
huid van haar been is gehaald en opgerold.
  zondag 21 december 2014 @ 21:30:25 #301
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147819445
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:27 schreef doorgaan het volgende:
Mijn idee is dat bij Lisanne tijdens een val langs een uitsteeksel van een rots een reep
huid van haar been is gehaald en opgerold.
Was daar iemand anders bij betrokken volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')