Ik heb de indruk dat dit een particulier is, niet iemand die met zoekaktie in januari iets te maken heeft.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:08 schreef Domnivoor het volgende:
Op het Boquete-forum wordt gevraagd naar kaarten voor de nieuwe zoekactie. Wie voelt zich geroepen om een mailtje te sturen?
http://boquete.ning.com/f(...)-from-april-1st-2014
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee. Misschien zie ik het niet goedquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:13 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb de indruk dat dit een particulier is, niet iemand die met zoekaktie in januari iets te maken heeft.
Of zie ik dat niet goed?
Mee eens. Je zal maar iets gezegd hebben, en daarna tweemaal per week je naam zien prijken op een lijst van personen die bij deze verdwijning betrokken zouden zijn.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat hele hoofdstuk over 'betrokken' personen moet eruit vind ik. Het is niet volgens de regels mbt naamsvermelding en het slaat sowieso helemaal nergens op.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:07 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
Ik heb het al vaker gezegd, die meisjes waren echt niet alleen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:07 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
De rol van F kan op meerdere manieren worden uitgelegd en geïnterpreteerd, zonder dat van enige tunnelvisie sprake hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij zat aan alle spullen niet de politie, die kregen door hem niet eens de kans. Gerenommeerd forensisch onderzoeker Richard Eikelenboom heeft een cv waar jij/jullie wat prefereer je als iemand met een meerdere namen heeft op een topic. Kom maar met bewijzen.
En nogmaals kijk eens naar het geheel in plaats van naar onderdelen. Het klopt niet en kan niet kloppen en gaat niet kloppen.. Die meiden zijn niet verdwaald, ook niet met een gebroken enkel.
Tunnelvisie noemen we dat.
Ha Ch . . RapaNuiquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef RapaNui het volgende:
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.
De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Als K&L de quebrada af zijn gedaald, dan waren ze echt niet met z’n 2-tjes.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Op 12 april is het gebied achter de mirador afgezocht, 1 team vertrok vanaf Chiriqui Grande en een ander team vertrok vanaf Boquete, om elkaar ergens halverwege te ontmoeten
https://translate.google.(...)-busqueda&edit-text=
http://www.midiario.com/2(...)-se-unen-la-busquedaDit is een meerdaagse tocht. Chiriqui ligt naar het noordoosten en ik meen me te herinneren dat de veelbesproken route noordoost op de sinaproc kaart die route was. Het pianistapad voorbij de mirador gaat - voor zover mij bekend - naar Bocas del Toro, bijna recht naar het noorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze expeditie zat mogelijk dus te laat op het verkeerde pad.
Het is er uit.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Mee eens. Je zal maar iets gezegd hebben, en daarna tweemaal per week je naam zien prijken op een lijst van personen die bij deze verdwijning betrokken zouden zijn.
Verdachte is tot nu toe niemand, en getuige ook alleen maar als je dat woord zeer ruim opvat. En van de cruciale momenten zijn geen (nog levende) getuigen bekend.
Jackie ik wil niet beweren dat een misdaad uitgesloten is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
Als in Nederland iemand wordt vermist dan is er een standaard procedure bij de politie;
1- wie zag de vermiste als laatste
2- wie deed de ontdekking van vermissing
Als dit een en dezelfde persoon is dan wordt deze altijd gehoord als getuige en als er aanleiding voor is als verdachte.
Is in deze zaak niet gebeurd.
Als deze getuige ongevraagd de kamer van de vermiste binnendringt dan zal er bij ieder zichzelf respecterende rechercheur de alarmbellen afgaan en zal deze getuige grondig ondervraagd en onderzocht worden.
Is in deze zaak niet gebeurd
Als vervolgens deze getuige andere getuige gaat ondervragen, meerdere keren aantoonbaar liegt, spullen van de vermiste vindt, resten van de vermiste vindt (zelfs achter een boom) en een huis heeft waar de vermisten verdwenen en hun spullen en resten zijn gevonden, dan zal in ieder politie onderzoek deze man verhoord worden.
Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op en lach ik er om.
Met deze simpele opsomming van gebeurtenissen ( en ik vergeet er nog genoeg) zou je in Nederland al lang van je bed gelicht zijn en 3 maanden in beperkingen zitten.
Onderzoek "om zijn onschuld vast te stellen".quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
Als in Nederland iemand wordt vermist dan is er een standaard procedure bij de politie;
Als dit een en dezelfde persoon is dan wordt deze altijd gehoord als getuige en als er aanleiding voor is als verdachte.
Als deze getuige ongevraagd de kamer van de vermiste binnendringt dan zal er bij ieder zichzelf respecterende rechercheur de alarmbellen afgaan en zal deze getuige grondig ondervraagd en onderzocht worden.
Als vervolgens deze getuige andere getuige gaat ondervragen, meerdere keren aantoonbaar liegt, spullen van de vermiste vindt, resten van de vermiste vindt (zelfs achter een boom) en een huis heeft waar de vermisten verdwenen en hun spullen en resten zijn gevonden, dan zal in ieder politie onderzoek deze man verhoord worden.
Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op
Met deze simpele opsomming van gebeurtenissen ( en ik vergeet er nog genoeg) zou je in Nederland al lang van je bed gelicht zijn en 3 maanden in beperkingen zitten.
Zo ver wil ik voor deze Master of the Mountain niet gaan.
ja, dat is die foto die ik bedoelde, jammer dat Stacey er niet wat meer info over de weg/wegen bijgaf, maar ik denk dat de 4x4 die daar ook niet nodig heeft, en ze er niet zijn, vandaar ook dat je rijdt in een 4x4 off-roadquote:Op zaterdag 20 december 2014 00:32 schreef vronie het volgende:
[..]
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?
Stacey Singer 2 september pagina 6 (geen rode maar wel een witte jeep)![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 20 december 2014 23:34 schreef StaceySinger het volgende:
Jongens hou ff op om die Feliciano zwart te maken.
Die man heeft een bedrijf en mensen die op z'n naam googelen komen hier terecht.
Op deze plek dit soort dingen roepen heeft m.i. geen zin. Wordt niet gehoord. Als het toch wordt gehoord zou je dat een strafklacht op kunnen leveren. Je gaat wel heel ver 'met de beste bedoelingen' natuurlijk. Ik zie echter te weinig twijfel en verificatie. [Er is geen smiley met oogkleppen helaas] Mogelijkheden worden schijnzekerheden en schijnzekerheden worden tot feiten benoemd. Daar ga je dan mee op de loop.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
.
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?quote:Op zondag 21 december 2014 02:15 schreef matteo_111 het volgende:
Op deze plek dit soort dingen roepen heeft m.i. geen zin. Wordt niet gehoord. Als het toch wordt gehoord zou je dat een strafklacht op kunnen leveren.
Mnjjaah, behalve dan dat J. dat helemaal niet weet en wij ook niet, maar wel voortdurend een reeks verdachtmakingen blijft herhalen (die bij nadere beschouwing niet erg sterk zijn, maar dat terzijde.)quote:Op zondag 21 december 2014 02:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?
Hij zegt enkel dat bij een standaard politie onderzoek, door zijn acties, de beste man in beeld zou zijn en ondervraagd zou worden.
Dat is heel legitiem, het zouden prutsers zijn als ze geen vragen zouden stellen. Dat was het enige eigenlijk.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 december 2014 02:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?
Hij zegt enkel dat bij een standaard politie onderzoek, door zijn acties, de beste man in beeld zou zijn en ondervraagd zou worden.
Dat is heel legitiem, het zouden prutsers zijn als ze geen vragen zouden stellen. Dat was het enige eigenlijk.
Dat zie je toch in die kamer?quote:Op zondag 21 december 2014 04:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Het begint al op de eerste dag (of tweede als je wilt) en F. zich toegang verschafte tot de kamer van de meisjes en zegt dat hij wist dat ze er niet hadden geslapen.
Iets wat hij helemaal niet kon weten (!)
Zeker dat als ik rechercheur was geweest ik hem had gevraagd dat en nog wat anderen dingen even uit te leggen.
Hoe dan?quote:
Denk om je hartquote:Op zondag 21 december 2014 04:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zie je toch in die kamer?
Bovendien zijn juist de eerste uren na een vermissing cruciaal.
Goed dat F gelijk actie ondernam. Jammer is alleen dat de Panamese Prutsers het vervolgens zwaar lieten afweten.
Makkelijk om F de schuld te geven. Die man was zo ongeveer de enige die om die meiden gaf.
Bijzonder vreemd ook dat de mensen met wél alle data en níet lafhartig op verre zolderkamertjes verblijvend, zoals de Fam. Kremers en de heer Steffens, F. niet verdenken.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord te denken dat jullie het beter weten??
Die dames waar zeer zeker niet verdwaald, vooral aangezien ze de dag daarvoor grondig kasrten van dd jungle bestudeerd hadden. Dat is vrijwel uitgesloten.quote:Op zondag 21 december 2014 04:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zie je toch in die kamer?
Bovendien zijn juist de eerste uren na een vermissing cruciaal.
Goed dat F gelijk actie ondernam. Jammer is alleen dat de Panamese Prutsers het vervolgens zwaar lieten afweten.
Makkelijk om F de schuld te geven. Die man was zo ongeveer de enige die om die meiden gaf.
Bijzonder vreemd ook dat de mensen met wél alle data en níet lafhartig op verre zolderkamertjes verblijvend, zoals de Fam. Kremers en de heer Steffens, F. niet verdenken.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord te denken dat jullie het beter weten??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |