abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147769222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de constante aanval naar het niet willen kijken naar de feiten in deze zaak hier zeer verstorend. Bewijs maar eens dat ze verdwaald zijn, totaal niet zeker en tot op heden nergens op gebaseerd.

Dat de dames onder zeer verdachte omstandigheden verdwenen zijn staat als een huis, de discussie hier wordt door 1 persoon constant 1 richting op gezet.
[..]
Wie zegt er dan steeds dat ze verdwaalt zijn? Niemand hier volgens mij.

Wat wel feiten zijn:
Het is nu drie-kwart jaar later. Er is nog steeds geen bewijs dat ze door een misdrijf om het leven gekomen zijn.
Make my day!
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:39:20 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147769492
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:28 schreef agter het volgende:

[..]

Wie zegt er dan steeds dat ze verdwaalt zijn? Niemand hier volgens mij.

Wat wel feiten zijn:
Het is nu drie-kwart jaar later. Er is nog steeds geen bewijs dat ze door een misdrijf om het leven gekomen zijn.
je zou bijna zeggen daar is een vakman aan het werk geweest

:+
pi_147771777
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

je zou bijna zeggen daar is een vakman aan het werk geweest

:+
Iemand is om het leven gekomen, tot nu toe geen sporen van een misdrijf
Dan moet die persoon dus wel door een vakman vermoord zijn en alle andere mogelijkheden sluiten we uit, ja dat is echt logisch :? :N
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:11:08 #154
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147771951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Iemand is om het leven gekomen, tot nu toe geen sporen van een misdrijf
Dan moet die persoon dus wel door een vakman vermoord zijn en alle andere mogelijkheden sluiten we uit, ja dat is echt logisch :? :N
jij ziet twee smilies over het hoofd, of je begrijpt ze niet dat kan ook. En ik zei ook nog eens bijna.
pi_147772640
Dag allemaal,

Zoals jullie weten zoek en denk en check ik eveneens alles na mbt Kris en Lisanne.

Wie van jullie zou maandag tijd hebben in Utrecht, iemand met veel verstand van de
kaarten, het terrein en de trails om daar eens naar te kijken met de info die er is.

Weet iemand de precieze locatie van de overnachting van Sinafront of Sinaproc? Op de mail
geen antwoord gekregen (ook niet echt verwacht) maar wel jammer.

Ik heb gedroomd, dat is heel dubbel, daarom antwoord ik niet steeds op het forum. Voor mij ook nieuw na één ervaring. Nooit eerder iets gepost op een of ander forum of iets getekend of openbaar/kenbaar gemaakt i.t.t. wat enkelen denken. Maar ik moet er wel wat mee.
Ik hoop met velen dat de ouders toch antwoorden krijgen waar ze vrede mee kunnen hebben.

Hoor het graag!! Wie?

Doorgaan zeg ik. Moed houden dat ze bij de volgende tocht in januari iets nog vinden.
pi_147773245
Ik zie wel dat de gemoederen aardig oplopen,
maar aan de ene kant begrijp ik dit wel. Misschien
toch ook een stukje frustratie na zoveel maanden
en niet een bewijs in een duidelijke richting.

Een teken van Baru tussendoor op het forum was wel prettig geweest.
(Ver)Oordelen verhard een mens alleen maar, ik probeer het te laten als is dat soms moeilijk.
Liever blijven onderzoeken en geloven in "de tijd zal het leren'' .

Vredige kerst gewenst aan iedereen! en in gedachten bij
de ouders en familieleden van Kris en Lisanne die het zonder
hen moeten stellen.
pi_147773771
Er lijkt een trent te zijn hier,
users die alleen voor een misdrijf gaan zien alles helder en snappen alles goed
users die het van alle kanten bekijken dus ook verdwalen en ongeluk niet uitsluiten snappen het niet, of verkeren in een staat van ontkenning.

Dat laatste is eerder het geval bij de mensen die beweren dat je niet kan verdwalen in dat gebied, die uitspraak berust op gebrek aan informatie of simpel ontkennen van feiten.

Alle gidsen en ook de locals zeggen dat je kan verdwalen in het gebied na de mirador, dat het heel onverstandig is om zonder gids na de mirador nog verder door te lopen.
Eerdere uitspraken in de media over niet kunnen verdwalen gingen over el pianista voor de mirador, omdat men toen nog niet wist dat ze veel verder waren gelopen dan de mirador.
Steeds weer worden die uitspraken als feiten gepresenteerd door misdaadaanhangers, terwijl ze zelf toch moeten weten dat die informatie outdated is.

De ouders hebben maar een gedeelte van de route gelopen, met gidsen en op een pad dat ongetwijfeld i.o.v. betzaida vrij en begaanbaar gemaakt is door locals met machetes, voor de aangekondigde expeditie van de ouders.

Ik hou alle mogelijkheden open, een misdrijf ook, al acht ik die kans na de laatste foto kleiner.
Ik heb achter de schermen ook enorm veel tijd besteed aan het zoeken naar aanwijzingen voor een misdrijf maar ben er niet verder mee gekomen. Scenario's voor een misdrijf kan ik makkelijk bedenken en "kloppend" maken is dan ook geen probleem. Maar het blijft bij fantaseren, er zijn (nog) geen echte aanknopingspunten.

Dat bv F foto's en fllmpjes gemaakt heeft in de kamer van K en L vind ik niet eens zo gek.
Kans is redelijk groot dat zodra het woord verspreid was dat de vrouwen vermist waren, de kamer leeggeroofd zou worden en heeft hij dat gedaan om te voorkomen dat niet aangetoond zou kunnen worden dat er spullen verdwenen waren, in geval van diefstal.
Op dat moment ging iedereen er nog van uit dat K en L vroeg of laat weer op zouden duiken of gevonden worden.
Hij kan dat dus heel goed gedaan hebben om de bezittingen van de toeristes veilig te stellen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:26:31 #158
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147773950
Helemaal mee eens Grijzemassa.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_147774342
nog 2 tot 3 dagen
pi_147774362
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:41 schreef holebeer het volgende:
nog 2 tot 3 dagen
En dan?
Make my day!
pi_147774582
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:42 schreef agter het volgende:

[..]

En dan?
Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.
Denk ook dat de dagen van het topic geteld zijn.
pi_147774736
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.
Het zijn voornamelijk dezelfde users die zich zo onbeschoft gedragen. Daar zit de kern van dit probleem.
Make my day!
pi_147774777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Je hebt een punt en Agter ook. Erg jammer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:23:30 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147775343
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:01 schreef doorgaan het volgende:
Ik zie wel dat de gemoederen aardig oplopen,
maar aan de ene kant begrijp ik dit wel. Misschien
toch ook een stukje frustratie na zoveel maanden
en niet een bewijs in een duidelijke richting.

Een teken van Baru tussendoor op het forum was wel prettig geweest.
(Ver)Oordelen verhard een mens alleen maar, ik probeer het te laten als is dat soms moeilijk.
Liever blijven onderzoeken en geloven in "de tijd zal het leren'' .

Vredige kerst gewenst aan iedereen! en in gedachten bij
de ouders en familieleden van Kris en Lisanne die het zonder
hen moeten stellen.
niet bij iedereen zit het zo hoog hoor, ik vind het op zich nog wel meevallen. Om hoeveel mensen gaat het nou precies? Amper een hand vol, maar goed, dat overheerst dan misschien al snel als ze aanwezig zijn.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:28:24 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147775441
Trouwens, geen spoor van een misdrijf? Daar kun je over van mening verschillen. Dat opgerolde stukje huid werd laatst door oa mata nog gezien als iets dat op een misdrijf kan wijzen. Of dat ook echt zo is, dat weten we niet. Maar dat zou best eens een, nog onbewezen, spoor kunnen zijn van een misdrijf.
pi_147776120
ja dat is ook zo...als je naar het aantal personen kijkt.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:15:32 #167
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147778092
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Je hebt een punt en Agter ook. Erg jammer.
Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...

Met weinig tot geen nieuws, is het alleen maar logisch. Dat er vorige week 300 posts per dag werden omgezet door slechts enkelen, was hoogst opmerkelijk. Maar het is ook vrij plausibel dat er twee kampen zijn en dat bij geen nieuws alles nog eens 32x wordt omgedraaid, waarbij je er wederom niet uitkomt, maar de frictie wel toeneemt.

Eens houdt het op en een sluimerstand is ook niet erg.
pi_147778253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef Perico het volgende:

[..]

Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...

Met weinig tot geen nieuws, is het alleen maar logisch. Dat er vorige week 300 posts per dag werden omgezet door slechts enkelen, was hoogst opmerkelijk. Maar het is ook vrij plausibel dat er twee kampen zijn en dat bij geen nieuws alles nog eens 32x wordt omgedraaid, waarbij je er wederom niet uitkomt, maar de frictie wel toeneemt.

Zolang er geen nieuwe aan knopings punten komen zal het hier wel in de sluimerstand blijven draaien. Wetend dat er veel mee lezers zijn die dan wel weer actief worden.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:28:10 #169
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147778385
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:21 schreef schuschuho het volgende:
Zolang er geen nieuwe aan knopings punten komen zal het hier wel in de sluimerstand blijven draaien. Wetend dat er veel mee lezers zijn die dan wel weer actief worden.
Dat is toch ook normaal -- en gezond. Genoeg topics op FOK die pas weer omhoog geschopt worden bij echte wapenfeiten.. als dalijk die expeditie op gang komt, de laatste zoektocht..

Of als er een nieuw artikel uitkomt.. een team van de recherche wordt ook teruggeschaald of opgeheven als er geen zicht meer is op, dat de zaak wordt opgelost.
pi_147778668
Hallo allemaal, ik ben afkomstig van WS en lees al een tijdje mee hier op FOK.
Ik zie dat er veel wordt “gekibbeld” over 2 scenario’s: verdwalen of misdrijf.
Een verdwaling gecombineerd met gepruts zou hebben geleid tot de dood van de meiden.

Dat de Panamesen prutsers zijn is bekend en dat ze daadwerkelijk geprutst hebben weten we ook: tijdens de intensieve zoektochten van 4-14 april hebben ze de meiden niet gevonden. Dat laatste is niet normaal.
Het is niet normaal dat twee –misschien- levende meisjes niet gevonden worden tijdens intensieve zoektochten, 11 dagen lang. Twee zeer licht geklede meisjes die, indien ze verdwaald waren, écht niet van de paden zouden zijn getreden. Waarom niet: omdat het buiten het pad veel gevaarlijker, onoverzichtelijker en enger is. Als ze zouden zijn verdwaald, dan was dat op de paden, niet daarbuiten.

Het is niet normaal dat twee meisjes het 8 dagen lang hebben geleefd zonder gevonden te worden door de zoekteams. Dus kun je je afvragen: waarom of waardoor hebben de zoekteams deze twee meisjes niet gevonden? Met gepruts alleen kom je er niet.

Hoe komt het dat de resten werden gevonden uitgerekend in het gebied dat niet aangetekend werd als zoekgebied door Sinaproc? Het antwoord: <ze hebben geprutst> is niet voldoende. Je moet je afvragen: waarom of waardoor hebben ze geprutst? Waarom staat het gebied van Culebra niet aangetekend op de kaart?
Vink aan:
Hebben mensen die verstand hebben van het Culebra gebied meegeholpen in de zoektochten?
nee
ja
Zo ja, waarom is er niet in dat gebied gezocht?
pi_147778686
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.

De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Als K&L de quebrada af zijn gedaald, dan waren ze echt niet met z’n 2-tjes.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:47:17 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147778805
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:40 schreef RapaNui het volgende:
Hallo allemaal, ik ben afkomstig van WS en lees al een tijdje mee hier op FOK.
[...]
Welkom hier 8-)
pi_147779136
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja hoor, daar heb je gelijk in. Het is een beetje vergelijkbaar met Het Ronde Huis-topic. Daar is ook alles wel besproken en dan houdt het een keer op.
Maar mocht er weer eens nieuws zijn dan krijgt het topic vast en zeker een kick. Tot die tijd kan het sluimeren.
pi_147779288
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef RapaNui het volgende:
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.

De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Als K&L de quebrada af zijn gedaald, dan waren ze echt niet met z’n 2-tjes.
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:08:31 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147781098
Op het Boquete-forum wordt gevraagd naar kaarten voor de nieuwe zoekactie. Wie voelt zich geroepen om een mailtje te sturen?
http://boquete.ning.com/f(...)-from-april-1st-2014
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')