abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147793575
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 04:54 schreef Rica het volgende:

[..]

Hoe dan?

En wie heeft jou tot gedachtenpolitie benoemd die even gaat bepalen wat mensen wel of niet mogen denken?
Opladers lagen op de kamer.
Bedden waren onbeslapen.
Niet thuisgeweest voor het avondeten bij Myriam G.

Gedachtenpolitie? Nee, als je mensen gaat beschuldigen (en helemaal zo'n ijverige man als F.) moet je daar onderbouwing voor geveb.

Niet een drol droppen en eisen dat anderen zijn onschuld maar moeten aantonen. Zo werkt de wereld -gelukkig- niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 21 december 2014 @ 05:03:44 #202
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793577
Hoe zie jij aan een kamer dat mensen op maandag en niet op dinsdag vertrokken zijn Mata?

Wat is er wezenlijk anders?

Ze hadden evengoed de deur op dinsdag achter zich dicht hebben kunnen trekken en de kamer precies zo achter gelaten hebben. Dus hoe kun je het wel weten?

Hing er een scheurkalender ofzo?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147793584
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 04:29 schreef mig72 het volgende:
Ik geef niet prijs wat die plek is.
Nee niet doen hoor! Niet de clou verklappen. Ik haat het echt als mensen dat doen. :(
  zondag 21 december 2014 @ 05:07:08 #204
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147793587
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 05:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee niet doen hoor! Niet de clou verklappen. Ik haat het echt als mensen dat doen. :(
Precies, de hoogste bieder mag het weten.
pi_147793588
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:02 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die dames waar zeer zeker niet verdwaald, vooral aangezien ze de dag daarvoor grondig kasrten van dd jungle bestudeerd hadden. Dat is vrijwel uitgesloten.

Waarom schjjn jij moeilijk om te kunnen springen met de mogelijkheid dat hij schuld is?
Zomaar alleen verdwaald denk ik ook niet. Ziek geworden, slangenbeet, voedselvergiftiging, watertekort, slaapgebrek en een ongeluk(je) in een piepklein hoekje zijn genoeg.

Ik sluit niet uit dat hij schuld kán hebben maar als je dat beweert, moet je het wel onderbouwen.

Zomaar wat roepen is een kleuterniveau dat de maanden van ons hobby-onderzoek geen recht doet. En de man die juist zoveel voor de families heeft gedaan al helemaal niet.

Hij heeft ook gewoon een website, email, Facebook en dat soort kanalen. Vraag hem dan om opheldering, wederhoor, zijn kant van het verhaal, in plaats van laf achter een boom besjes schieten op die arme harde werker.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147793590
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 05:03 schreef Rica het volgende:
Hoe zie jij aan een kamer dat mensen op maandag en niet op dinsdag vertrokken zijn Mata?

Wat is er wezenlijk anders?

Ze hadden evengoed de deur op dinsdag achter zich dicht hebben kunnen trekken en de kamer precies zo achter gelaten hebben. Dus hoe kun je het wel weten?

Hing er een scheurkalender ofzo?
Dinsdag en niet woensdag, maandag was 31 maart. ;)

Hoe zie je dat? Geen avondeten en geen ontbijt. De eigenaresse heeft ze niet gezien. Opladers neem je mee als je toevallig bij 2 leuke jongens in bed kruipt.

zondag 21 december 2014 @ 05:11:40 #207
430880 mig72
De Professional
pi_147793594
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Opladers lagen op de kamer.
Bedden waren onbeslapen.
Niet thuisgeweest voor het avondeten bij Myriam G.

Gedachtenpolitie? Nee, als je mensen gaat beschuldigen (en helemaal zo'n ijverige man als F.) moet je daar onderbouwing voor geveb.

Niet een drol droppen en eisen dat anderen zijn onschuld maar moeten aantonen. Zo werkt de wereld -gelukkig- niet.
Opladers zouden ze juist meenemen als ze weggingen. Punt 1 valt af.

Aan het wel of niet opgemaakt zijn van een bed kun je geen al te stevige conclusies verbinden. Bedden die opgemaakt zijn kan men wel ff inslapen maar ook andersom. Het feit buiten beschouwing latende dat een eventuele dader ook de boel kan manipuleren.

Dat stuk van miriam G wist hij pas later.

Bovendien is de politie in die landen makkelijk om te kopen eveneens als de onderzoekers. Due verdienen geen fatsoenlijk loon in een verpauperd land. Dat zou makkelijk zijn voor een welgestelde of hogermiddenklasse reisgids. In welke valuta berekende hij zijn tarieven alweer?
pi_147793598
Welgestelde reisgids?? Hoe kom je daar nou weer bij?

FYI: de standaardmunteenheid van Panama is de US dollar. Je bent er overduidelijk niet geweest. :')

pi_147793602
F. zou dus de hele nacht in de jungle achter de Mirador hebben doorgebracht. Wat denk je, dan kan zo'n oudere man hagelfris om 19:30 bij de pliesie zitten? Geloof je het zelf?

zondag 21 december 2014 @ 05:17:39 #210
430880 mig72
De Professional
pi_147793604
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:13 schreef El_Matador het volgende:
Welgestelde reisgids?? Hoe kom je daar nou weer bij?

FYI: de standaardmunteenheid van Panama is de US dollar. Je bent er overduidelijk niet geweest. :')
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panamese_balboa

En het klopt dat ik daar nooit ben gewest, ik wil voorlopig wel ff mijn pensiornleeftijd behalen.
  zondag 21 december 2014 @ 05:19:57 #211
430880 mig72
De Professional
pi_147793607
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:16 schreef El_Matador het volgende:
F. zou dus de hele nacht in de jungle achter de Mirador hebben doorgebracht. Wat denk je, dan kan zo'n oudere man hagelfris om 19:30 bij de pliesie zitten? Geloof je het zelf?
Misschien zat hij in zijn boerderij. Misschien zat hij niet eens bij de politie. Misschien snap jij niet zo goed dat niemand dat beweert. ;) Oftewel het is geen concreet feit dat relevant is voor de geldigheid van de scenario.
pi_147793608
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panamese_balboa

En het klopt dat ik daar nooit ben gewest, ik wil voorlopig wel ff mijn pensiornleeftijd behalen.
Ja, daarom zeg ik ook; "gangbare valuta", dat ze daarnaast een eigen munt hebben, klopt. Alles gaat met dollars daar.

MeloD en ondergetekende zijn wel in Panama geweest. Maar ga vooral af op 1 wikilinkje, als dat je makkelijk uitkomt (en de tekst weigert te lezen).

zondag 21 december 2014 @ 05:21:35 #213
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793609
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dinsdag en niet woensdag, maandag was 31 maart. ;)

Hoe zie je dat? Geen avondeten en geen ontbijt. De eigenaresse heeft ze niet gezien. Opladers neem je mee als je toevallig bij 2 leuke jongens in bed kruipt.
Ah thanks, mijn fout. Dinsdag en woensdag idd. :)

Alleen met het eten heb je een klein puntje maar daar zou iemand op dat moment ook nog niks uit kunnen afleiden. De eigenaresse heeft er bijvoorbeeld niks achter gezocht.

De kamer zelf geeft geen info. Ze hadden er evengoed wel overnacht kunnen hebben, één bed opgemaakt, een bed half. Nog even snel de telefoons aan de lader enz. en de hort op. Kamer zou er precies hetzelfde hebben uitgezien.

Hij kon niet weten dat ze er niet hadden overnacht. Hij kon hooguit een vermoeden of slecht voorgevoel hebben. Dat had ook geen belletjes doen afgaan. Maar het specifiek benoemen van hem dat hij toen wist dat ze er niet geslapen hadden, en daaruit afleidde dat het foute boel was, dat strookt niet. Dat is een verkeerde volgorde die begint met informatie die hij op dat moment niet kon hebben.
Your games are death
With every breath
pi_147793613
quote:
12s.gif Op zondag 21 december 2014 05:19 schreef mig72 het volgende:

[..]

Misschien zat hij in zijn boerderij.
Plot die nou eens op een van die prachtige kaarten van Geruisloos. Dan komen we verder dan die fact free beschuldigingen.
quote:
Misschien zat hij niet eens bij de politie.
De welbekende drollen droppen dus. Wat denk je? Zou dat uitkomen of niet, als ie daarover zou liegen? En Sigrid zit ook in het complot? :')
quote:
Misschien snap jij niet zo goed dat niemand dat beweert. ;) Oftewel het is geen concreet feit dat relevant is voor de geldigheid van de scenario.
Die geldigheid is er dus niet, dank voor de bevestiging.

zondag 21 december 2014 @ 05:24:57 #215
430880 mig72
De Professional
pi_147793615
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik ook; "gangbare valuta", dat ze daarnaast een eigen munt hebben, klopt. Alles gaat met dollars daar.

MeloD en ondergetekende zijn wel in Panama geweest. Maar ga vooral af op 1 wikilinkje, als dat je makkelijk uitkomt (en de tekst weigert te lezen).
Dat ene punt over de valuta was misschien een beetje overijverig geformuleerd maar het doet nog niets af aan de geldigheid van de andere optelsommetjes.
  zondag 21 december 2014 @ 05:26:41 #216
430880 mig72
De Professional
pi_147793616
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plot die nou eens op een van die prachtige kaarten van Geruisloos. Dan komen we verder dan die fact free beschuldigingen.

[..]

De welbekende drollen droppen dus. Wat denk je? Zou dat uitkomen of niet, als ie daarover zou liegen? En Sigrid zit ook in het complot? :')

[..]

Die geldigheid is er dus niet, dank voor de bevestiging.
Zogenaamde Sigrid bestaat niet of hij heeft haar als marionet gebruikt door haar volkomen in het donker te houden over zijn werkwijze.
pi_147793618
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 05:21 schreef Rica het volgende:

[..]

Ah thanks, mijn fout. Dinsdag en woensdag idd. :)

Alleen met het eten heb je een klein puntje maar daar zou iemand op dat moment ook nog niks uit kunnen afleiden. De eigenaresse heeft er bijvoorbeeld niks achter gezocht.

De kamer zelf geeft geen info. Ze hadden er evengoed wel overnacht kunnen hebben, één bed opgemaakt, een bed half. Nog even snel de telefoons aan de lader enz. en de hort op. Kamer zou er precies hetzelfde hebben uitgezien.

Hij kon niet weten dat ze er niet hadden overnacht. Hij kon hooguit een vermoeden of slecht voorgevoel hebben. Dat had ook geen belletjes doen afgaan. Maar het specifiek benoemen van hem dat hij toen wist dat ze er niet geslapen hadden, en daaruit afleidde dat het foute boel was, dat strookt niet. Dat is een verkeerde volgorde die begint met informatie die hij op dat moment niet kon hebben.
Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.

Je weet niet of er nog andere aanwijzingen waren.

F wachtte 's ochtends om een uur of 8:00-8:30 op de meiden die niet op kwamen dagen. Als verantwoordelijke gids ga je dan kijken of ze op hun kamer waren. Nee dus. Zouden ze dan de afspraak laten stikken en om 7:00 de hort op? Serieus??

zondag 21 december 2014 @ 05:35:32 #218
430880 mig72
De Professional
pi_147793621
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.

F wachtte 's ochtends om een uur of 8:00-8:30 op de meiden die niet op kwamen dagen. Als verantwoordelijke gids ga je dan kijken of ze op hun kamer waren. Nee dus. Zouden ze dan de afspraak laten stikken en om 7:00 de hort op? Serieus??
Dat wij het ene dan wel het andere feit niet weten pleit nog niet om F zijn onschuld hoor. Zo werkt dat niet, het zijn dingen die we mogelijk pas achteraf te weten kunnen komen of zelfs zonder voldoende bewijs hebben.

Ik snap dat je al te graag je 'tegenstanders' (andersgezinden) snel weg wilt zetten in het debat maar het zou je sieren meer relaxd te doen en geen schuttingstal te gebruiken zoals drol dit en dat waar niemand wat aan heeft. En ook minder geprikkeld reageren bij een verdachtmaking of begin jij ook pas in te zien dat het waarschijnlijk klopt? :)
  zondag 21 december 2014 @ 05:40:12 #219
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147793625
quote:

[..]

Klopt, ik weet niet alles. Jij evenmin. Laat onverlet dat het aanzicht van de kamer niks zegt over het tijdstip wanneer de meisjes er voor het laatst zijn geweest. Of ze er wel of niet hebben geslapen. Hij beweerd van wel. Ik zou willen weten wat precies.

Dat het niet op komen dagen van klanten tot zo'n reactie leidt vind ik ook verdacht. Sue me. Wie gaat er op zoek naar zijn klanten als ze te laat zijn of niet op komen dagen? Is hij zo belangrijk dat er wel iets mis moet zijn als klanten hun afspraken niet nakomen? Serieus, wat weet hij er nu van welke prioriteiten twee jonge meiden hebben.
Your games are death
With every breath
  zondag 21 december 2014 @ 05:43:02 #220
430880 mig72
De Professional
pi_147793627
quote:

[..]

Je mag wel gaan kloppen op hun deur maar ik vind het uiterst vreemd dat een wildvreemde zomaar opendoet en de kamer betreedt van hun woning. Of is dat een gangbare gewoonte in dat land? De deur van iemands woning open te doen als ze niet vanzelf reageren?
pi_147793725
Er zijn hier al eerder voorbeelden gegeven van politiezaken en onderzoeken in Nederland, waarbij een overijverige dader in de allereerste instantie zeer ijverig meezocht nb. met buurtbewoners en de politie naar verdwenen personen. Zoals bv. in het geval van het 12 jarig meisje M. Boelen. Een totaal doorgedraaide en geflipte politieman in actieve dienst, nb. de buurman van het slachtoffer, had haar meegelokt zijn huis in, heeft haar daar aangevallen, sexueel misbruikt en verkracht, vermoord en begraven in zijn achtertuin in de allereerste avond en nacht dat ze verdween. En hij maar meezoeken de dagen erna: Milly, waar ben je?

Er zijn in het (recente) verleden ook meerdere gevallen van serie-criminele activiteiten geweest van nb. vrijwillige brandweermensen of zelfs slachtoffers, die (soms pas na na lange tijd bewezen), uiteindelijk zelf de branden steeds bleken te hebben aangestoken.

Logisch dus dat politie en recherche altijd een gezonde argwaan koesteren juist ook tegen degene die in dergelijke gevallen aangifte komen doen of direct al in het begin heel ijverig meezoeken. En logisch dus dat sommige FOK zolderkamer speurders eenzelfde insteek nemen.

Want het is een bewezen feit dat moordenaars statistisch gezien vaak gevonden worden in de directe familie-, vrienden of kennissenkring van slachtoffers. Of je dat nu leuk vindt of niet, een feit dus.
De eerste 24 uren bij een verdwijning zijn cruciaal.

F. had. niets, maar dan ook helemaal niets te maken met de kamer van de meisjes, en had niets maar dan ook werkelijk helemaal niets in hun kamer te zoeken. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat. Ook F. Ook in Panama.

Ga je wel een dergelijke kamer in, in plaats van te zeggen tegen de hostel eigenaar:
"deze kamer moet nu op slot, totdat de politie hier is, kunt u daar voor zorgdragen aub"
dan kan je mogelijjk wat over jezelf afroepen. Moet je daar nou net wel even aan denken.
F. heeft m.i. al dan niet bewust die keuze om die kamer te laten afsluiten, zelf gemaakt bij zijn volle verstand. Hij is daar in gegaan. Nam foto/beeldpnamen vlgns. sommigen hier, is dat zo?
Heeft niemand aan hem gevraagd om dat te doen. Heeft daarna ook ongevraagd dingen over wat hij aantrof, geroepen tegen de pers.

Overijverig. Betrokken. Ongerust. Menselijk. Begrijpelijk. Of dat nou echt handig was, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. De pers zocht hem steeds op, niet andersom.

Hoe kan je er eigenlijk over oordelen? Misschien had je zelf net zo gedaan. En zitten wij zelf ook niet ongevraagd in die kamer te kijken, weliswaar op foto's dan?

Feit is dat F. zijn handelen iig. niet heeft bijgedragen tot het vinden van de meiden;

- dus ook niet zijn betreden van de kamer,
- ook niet zijn door hem zelf geclaimde zoekacties achter de mirador en
- verder ook niet zijn herhaaldelijk optreden in de pers of
- ook niet het (deels) begeleiden van de ouders van K. bij hun speurtocht

Feit is ook dat al onze kritieken en meningen over F hier,
- de zaak ook geen steek verder heeft gebracht
- we er niets mee opschieten

We hebben zijn handelen uitgebreid besproken, en wmb. is het wel klaar.

Alle gidsen kennen daar het gebied op hun duimpje, maar het meest dodelijke gebied waar gezocht had moeten worden, is door hen blijkbaar niet, en ook niet tijdig, aangewezen aan de zoek-autoriteiten.
De gidsen, vrijwilligers, politie, ouders, familie, DIJ recherche, Sinafront, Sinaproc, Rode Kruis, leger, en andere zoekteams zijn dat gebied niet ingeweest. Te gevaarlijk volgens de gidsen en lokale inwoners vh gebied.

En geen enkele normaal denkende vrijwilliger wil graag sterven op zoek naar 2 vermiste buitenlandse onbekenden, of zelfs bekenden of familie.

Het maakt m.i. de kans dat de meiden nu juist wel dat gebied zijn ingegaan niet groter, maar ook niet 0.
En wij hebben slechts een pietsie info, en bv. de meest interessante foto's van het begin van hun tocht op de Pianista niet gezien.

Zo simpel is het.

Gelukkig hebben we nu DNA onderzoeksmethoden, waarmee veiliggestelde (..) DNA sporen onderzocht kunnen worden. Er dan nog zijn er ook in de U.S. en N.L. of bv. Suriname, beroemde zaken op te noemen waarbij zelfs op meerdere plaatsen gevonden DNA sporen niet als 100% overtuigend bewijsmateriaal wordt beschouwd door een jury of O.M. (vgl. de O.J. Simpson case, Marianne V., Decembermoorden).

Waarom laten we F niet gewoon helemaal met rust? De man is duidelijk "overrated" hier.
Ongetwijfeld een prima gids, en verder is hij m.i. de sop het kool niet waard.

Baru is denk ik de manier van de Latino gemeenschap feeling te blijven houden "met de andere kant".
Familie, pers, enz.

Het is gezegd: als dit om 2 inheemse Ngobe Bugle meisjes was gegaan, had niemand er daar ook maar enige aandacht of politie-uren aan besteed. Vlgk. die overige botten die ze vonden van een vrouw en kind.
Een beetje natuurramp en aardverschuiving met slachtoffers daar hoort er verder ook stelselmatig bij.
Het is daar nou een keer geen woonwijk in Doetinchem.

Er zijn echter meerdere gidsen in het gebied. Laat de familie K. een intelligent stel onafhankelijke mannen /vrouwen en ervaren deskundigen inhuren, die in januari gaan zoeken, stroomopwaarts vanwaar de vondsten zijn gedaan, en waar nog niemand geweest is. En vragen stellen. Rick Morales en de broer van NvP. zouden wmb. een stel goeien zijn.

Zelf hebben ze inmiddels ongetwijfeld weloverwogen hun eigen keuzes al lang gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 21-12-2014 14:18:03 ]
pi_147794752
Misschien komt hier nog wat informatie uit naar voren:

http://www.nu.nl/buitenla(...)panama-opgerold.html
pi_147795886
Om F te beschuldigen lijkt mij te ver gaan maar het is wel goed mogelijk dat hij zijn vermoedens heeft.

En die vermoedens kunnen in vele richtingen gaan, hoeft namelijk ook niets te maken te hebben met zijn familie.
pi_147797977
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 05:26 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zogenaamde Sigrid bestaat niet of hij heeft haar als marionet gebruikt door haar volkomen in het donker te houden over zijn werkwijze.
Hoi Mig,
Sigrid bestaat wel. Ze is NL-se, dat is aan haar accent te horen vind ik:
Op 2.40 minuut zegt ze; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.

M.a.w., K&L gingen naar Habla Ya (niet Spanish by the River) om naar de Pianista te gaan. Habla Ya fungeert als een soort verzamelpunt en centraal vertrekpunt voor excursies, gezien de ligging en beschikbaar vervoer vanaf dat punt.
pi_147798179
Ongelooflijk hoe sommige hier tekeer gaan tegen mede-fokkers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')