Ik vind zijn handelingen heel begrijpelijk. Twee jonge vrouwen verdwijnen op een vreemde manier, alle spullen nog in hun kamer en geen aanwijzing waar ze heen zijn gegaan. Hij trekt aan de bel maar niemand lijkt het serieus genoeg te nemen. Dus besluit hij druk op de ketel te zetten door aangifte te doen.quote:Op zondag 21 december 2014 17:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
Over de taalschool zijn we het eens. En wat betreft F. tja, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zijn handelingen zijn opmerkelijk i.m.o.
Daarbij komt dat ik denk dat de meiden de tocht niet alleen hebben gemaakt. En nee dat kan ik (nog) niet bewijzen helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 21-12-2014 17:36:27 ]
Ik niet. Het was niet zijn verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 21 december 2014 17:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vind zijn handelingen heel begrijpelijk. Twee jonge vrouwen verdwijnen op een vreemde manier, alle spullen nog in hun kamer en geen aanwijzing waar ze heen zijn gegaan. Hij trekt aan de bel maar niemand lijkt het serieus genoeg te nemen. Dus besluit hij druk op de ketel te zetten door aangifte te doen.
Ik vind het veel opmerkelijker dat de taalschool niet verantwoordelijker gehandeld heeft.
En dan bedoel ik niet Ingrid, want die heeft wel gelijk de vermissing serieus genomen.
Zij heeft volgens mij niet zoveel te maken met de taalschool in Boquete.
Waar was het management van de taalschool in Boquete, of heb ik wat gemist.
O nee natuurlijk geen ruzie er om.quote:Op zondag 21 december 2014 17:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ik niet. Het was niet zijn verantwoordelijkheid.
Maar goed we maken er geen ruzie om hé.
Ikzelf heb 8 jaar in Caribisch gebied gewoond en ben goed op de hoogt van cultuurverschillen. Je kan het ook van een andere kant zien. Juist omdat het een ons kent ons cultuur is bestaat er ook een kans dat indien er iets mis gaat ze elkaar dekken. De toeristen gaan weer naar huis maar de gemeenschap moet verder. Verder zijn er in die kleine gemeenschap veel familiebanden ook met politie en hulpverleners.quote:Op zondag 21 december 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O nee natuurlijk geen ruzie er om.
Ik denk alleen dat het cultuurverschil nogal wat onbegrip veroorzaakt.
Ik heb wat ervaring met mensen uit zuid-amerika door familiebanden en zie het zo voor me dat ze ook zo zouden handelen. Misschien niet in een stad maar wel in een kleine gemeenschap als Boquete. Daar is het echt ons kent ons
Hij vertegenwoordigt niemand. Hij voert maar een beroep uit. Of denk je dat alle politieagenten 'rechtvaardigheid' vertegenwoordigen en alle politici 'welvaart'?quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat kijken naar belangen handiger werkt. F. heeft geen belang bij betrokkenheid bij een misdrijf (moord, verkrachting, ontvoering, whatever). Betzi P. heeft wel alle belang bij cover-ups enzo.
Zij vertegenwoordigt dan ook de echte schuldigen in deze zaak.
F. vertegenwoordigt de arme gideen, de inheemsen, de gewone normale bevolking.
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch? S was volgens de eerste tijdlijn de laatste bevestigde getuige die ze voor het laatst zag.
Nee daar heeft hij geen belang in. Ik zie hem ook niet aan om een misdrijf van dien aard te plegen, wel te verdonkeremanen als hij heeft geregeld dat de meiden met iemand meegingen op zijn aanraden. Dat zou rampzalig zijn ook voor hem persoonlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat kijken naar belangen handiger werkt. F. heeft geen belang bij betrokkenheid bij een misdrijf (moord, verkrachting, ontvoering, whatever). Betzi P. heeft wel alle belang bij cover-ups enzo.
Zij vertegenwoordigt dan ook de echte schuldigen in deze zaak.
F. vertegenwoordigt de arme gideen, de inheemsen, de gewone normale bevolking.
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch? S was volgens de eerste tijdlijn de laatste bevestigde getuige die ze voor het laatst zag.
Hoi Mata, op dinsdagavond samen met Eileen bij de politie aangifte gedaan.quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch?
Hij doet meer dan alleen gidsen. Hij is een aanspreekpunt voor de lokale gemeenschap.quote:Op zondag 21 december 2014 18:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigt niemand. Hij voert maar een beroep uit. Of denk je dat alle politieagenten 'rechtvaardigheid' vertegenwoordigen en alle politici 'welvaart'?
hoi, knuffie?quote:Op zondag 21 december 2014 18:27 schreef mig72 het volgende:
Mensen, als je iemand quote, is die 'hoi' troep gewoon overbodig. Komt zo klef en geforceerd over.![]()
Bovendien zijn de tarieven van F vrij fiks. Misschien vertegrnwoordigt hij zelfverrijking aangezien alleen buitenlanders het doorgaans kunnen betalen.quote:Op zondag 21 december 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij doet meer dan alleen gidsen. Hij is een aanspreekpunt voor de lokale gemeenschap.
Die laatste zin is inderdaad precies 180 graden tegengesteld aan de realiteit.
Politie verdedigt zeer zeker niet 'rechtvaardigheid' en politici al helemaal niet 'welvaart'. Beiden vertegenwoordigen machtswellust.
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.quote:Op zondag 21 december 2014 18:30 schreef mig72 het volgende:
[..]
Bovendien zijn de tarieven van F vrij fiks. Misschien vertegrnwoordigt hij zelfverrijking aangezien alleen buitenlanders het doorgaans kunnen betalen.
Haha nee hoor, maar hef klinjt echt onprofessioneel en kinderachtig alsof we op ern chatlijn zitten voor tieners. Dat kan niet de bedoeling zijn?quote:
Hey RapaNui, welkom hier, mooie username.quote:Op zondag 21 december 2014 18:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hoi Mata, op dinsdagavond samen met Eileen bij de politie aangifte gedaan.
Op woensdagochtend in zijn eentje aangifte bij Sinaproc en gemeente en in de middag bij de DIJ.
En het was toen al duidelijk dat het om de Pianista ging, dat had Eileen hem verteld.
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de meeste gidsen nauwelijks kunnen rondkomen en deze man een koffieplantage, meerdere huisjes, boerderijen en wat al nog meer heeft. Auto ook.quote:Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.
Een simpele man zelfverrijking verwijten lijkt me onzin.
En dat hij wegens zijn talenkennis en het toeristische karakter voornamelijk buitenlanders (kunnen ook andere latino's zijn he?) rondleidt, lijkt me heel logisch juist.
Een 'simpele' man? Wasr baseer je dat op? Misschien lijkt hij wel simpel aan dd buitenkant maar daardoor is hij juist des te verdachter. Vooral icm de feiten.quote:Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.
En dat hij wegens zijn talenkennis en het toeristische karakter voornamelijk buitenlanders (kunnen ook andere latino's zijn he?) rondleidt, lijkt me heel logisch juist.
Dat klinkt badinerend.quote:Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 december 2014 14:30 schreef Grijzemassa het volgende:
Vraag me wel af waarom de school director niet in beeld is geweest in het verhaal, ze heeft wel weer een heel bekende achternaam
Deze mevrouw is van Habla Ya, daarom zal ze niet in beeld zijn geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Hoezo?quote:
Waarom eigenlijk niet als ze daarvandaan vertrokken kunnen zijn omdat het de meeting point is voor hikers, gidsen en mogelijk liften/taxis?quote:Op zondag 21 december 2014 19:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Deze mevrouw is van Habla Ya, daarom zal ze niet in beeld zijn geweest.
Om iemand simpel te noemen. Dat klinkt badinerend.quote:Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik reageerde op mig, die F. zelfverrijking verweet. Alleen gebaseerd op een idee, want 30 dollar voor een hele dag in de natuur is echt niet zo duur. Latijns-Amerika is niet zo goedkoop als Azië, he?
Sigrid heeft een massagesalon, vermoedelijk degene waar K & L geweest zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey RapaNui, welkom hier, mooie username.
Ok, dank je, dus hebben we nu;
- Ingrid L. (NL) - eigenaresse van de taalscholem in Costa Rica, Bocas en Boquete
- Sigrid ? (NL) - werkte in de taal school van K en L en zag ze als laatste "om 13:00" (wat dus niet kan kloppen)
- Eileen ? (DE) - werkte in andere taalschool en sprak slecht Spaans (!). Ging mee met F. en zou kort erna weggaan maar bleef.toch langer, tot eind juni (veranderende plannen zijn heel normaal in Latijns-Amerika)
Dit klopt of mist er nog info?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Met simpel bedoel ik "down to earth", "het gewone volk", in het Spaans 'sencillo' (letterlijk: "simpel") Zeer zeker geen negatieve term, integendeel. Het zegt juist veel over hem in goede zin. Niet uit de hoogte, niet bezig met machtspolitiek, gewoon een simpel lid van het gewone volk.quote:Op zondag 21 december 2014 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Om iemand simpel te noemen. Dat klinkt badinerend.
Ik vind dertig dollar ook helemaal niet duur. Zeker niet voor zo'n ervaren gids.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |