abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147798227
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:56 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoi Mig,
Sigrid bestaat wel. Ze is NL-se, dat is aan haar accent te horen vind ik:
Op 2.40 minuut zegt ze; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.

M.a.w., K&L gingen naar Habla Ya (niet Spanish by the River) om naar de Pianista te gaan. Habla Ya fungeert als een soort verzamelpunt en centraal vertrekpunt voor excursies, gezien de ligging en beschikbaar vervoer vanaf dat punt.
dat is ingrid .
pi_147798400
Sigrid spreekt geen Spaans(genoeg) en kon daarom geen aangifte doen. (vreemd verhaal, maar goed)
S. en I. zijn bevriend op fb.
pi_147799331
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef ToniB het volgende:
Sigrid spreekt geen Spaans(genoeg) en kon daarom geen aangifte doen. (vreemd verhaal, maar goed)
Sigrid is toch die Nederlandse masseuse?

https://www.facebook.com/(...)a/info?tab=page_info
pi_147799530
Ja klopt. Er is nog een fb pagina met haar foto maar verder geen info. Blijf het uiterst merkwaardig vinden dat de taalschool niet de aangifte heeft gedaan.
pi_147799678
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef ToniB het volgende:
Helemaal geen vreemd verhaal. Sigrid is masseuse en als ze niet vloeiend Spaans spreekt is daar niets vreemds aan.
Sigrid ging overigens niet mee naar het bureau maar Ingrid. Was zij lerares Spaans, dat ze vloeiend Spaans zou moeten spreken? Of een administratief medewerkster, aanspreekpunt voor cursisten o.i.d. Dan is kennis van Ned., Duits en Engels meer van toepassing lijkt mij.

Voor een aangifte op een politiebureau moet je heel goed bekend zijn met de taal, ivm terminologie die je in het dagelijks leven niet gebruikt. Dus een local mee is heel logisch en verstandig..

Men kan alleen in het Spaans aangifte doen op het bureau in Boquete, vertelt een expat dame in het radiointerview van Okke Ornstein waarvan hier al heel vaak een link is geplaatst.

Dus geen vreemd verhaal maar vreemde conclusies ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 21-12-2014 14:04:35 ]
pi_147799692
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:50 schreef ToniB het volgende:
Ja klopt. Er is nog een fb pagina met haar foto maar verder geen info. Blijf het uiterst merkwaardig vinden dat de taalschool niet de aangifte heeft gedaan.
Als je in de link die ik doorgaf op "foto's" klikt dan zie je een foto van haar.
pi_147800066
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:54 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Helemaal geen vreemd verhaal. Sigrid is masseuse en als ze niet vloeiend Spaans spreekt is daar niets vreemds aan.
Sigrid ging overigens niet mee naar het bureau maar Ingrid. Was zij lerares Spaans, dat ze vloeiend Spaans zou moeten spreken? Of een administratief medewerkster, aanspreekpunt voor cursisten o.i.d. Dan is kennis van Ned., Duits en Engels meer van toepassing lijkt mij.

Voor een aangifte op een politiebureau moet je heel goed bekend zijn met de taal, ivm terminologie die je in het dagelijks leven niet gebruikt. Dus een local mee is heel logisch en verstandig..

Men kan alleen in het Spaans aangifte doen op het bureau in Boquete, vertelt een expat dame in het radiointerview van Okke Ornstein waarvan hier al heel vaak een link is geplaatst.

Dus geen vreemd verhaal maar vreemde conclusies ;)
Ingrid ging mee aangifte doen? Dat heb ik zeker gemist dan. Heb je daar een bron/link van?
pi_147800136
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:55 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als je in de link die ik doorgaf op "foto's" klikt dan zie je een foto van haar.
gezien
pi_147800419
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 14:07 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ingrid ging mee aangifte doen? Dat heb ik zeker gemist dan. Heb je daar een bron/link van?
Nee je hebt gelijk Ingrid was niet mee, die spreekt wel vloeiend Spaans maar was nog in Costa Rica op dat moment.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 14:21:32 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_147800638
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:04 schreef ToniB het volgende:
Ongelooflijk hoe sommige hier tekeer gaan tegen mede-fokkers.
Dat is idd niet de bedoeling en heel onbeschoft en wordt verwijderd.
pi_147800991
Vraag me wel af waarom de school director niet in beeld is geweest in het verhaal, ze heeft wel weer een heel bekende achternaam :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147801191
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk Ingrid was niet mee, die spreekt wel vloeiend Spaans maar was nog in Costa Rica op dat moment.
Volgens deze informatie was Ingrid in Bocas:

http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

Ik was op woensdag 2 april in Bocas en werd gebeld door de stagiare die op dat moment op de school in Boquete was en me vertelde dat ze de afgelopen nacht niet thuis waren komen slapen.
pi_147801281
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:35 schreef gynaika het volgende:

[..]

Volgens deze informatie was Ingrid in Bocas:

http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

Ik was op woensdag 2 april in Bocas en werd gebeld door de stagiare die op dat moment op de school in Boquete was en me vertelde dat ze de afgelopen nacht niet thuis waren komen slapen.
Oke dat kan ook kloppen, weet ik niet maar ze was iig niet in Boquete om mee te kunnen gaan voor de aangifte
pi_147802971
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat is ingrid .
Ik heb de video nog eens bekeken maar er wordt duidelijk in aangegeven dat het Sigrid is die daar spreekt.
pi_147803902
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat is ingrid .
Hoi ToniB,

Op 2.40 in de link, dat is Sigrid, een NL-se volgens mij, zoals Ingrid dat ook is.
Ingrid Lommers spreekt heel goed Spaans. Het was Eileen, de Duitse, die geen Spaans sprak.
F. vertelde over Eileen en dat hij het woord voerde en op een gegeven moment ook zonder haar aangifte ging doen.

Sigrid is waarschijnlijk de masseuse over wie Lisanne heeft gesproken met haar moeder. "Het is een Hollandse hoor" zei ze.

Hier op FOK had iemand (ik weet niet meer wie dat is) waarschijnlijk haar massagesalon gevonden, hetende: La Alemana (de Duitse). Echter, aan het accent te horen en afgaande op wat Lisanne aan haar moeder heeft verteld, is ze NL-se en geen Duitse. En ze kan een aardig mondje Spaans.
pi_147804748
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2014 15:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoi ToniB,

Op 2.40 in de link, dat is Sigrid, een NL-se volgens mij, zoals Ingrid dat ook is.
Ingrid Lommers spreekt heel goed Spaans. Het was Eileen, de Duitse, die geen Spaans sprak.
F. vertelde over Eileen en dat hij het woord voerde en op een gegeven moment ook zonder haar aangifte ging doen.

Sigrid is waarschijnlijk de masseuse over wie Lisanne heeft gesproken met haar moeder. "Het is een Hollandse hoor" zei ze.

Hier op FOK had iemand (ik weet niet meer wie dat is) waarschijnlijk haar massagesalon gevonden, hetende: La Alemana (de Duitse). Echter, aan het accent te horen en afgaande op wat Lisanne aan haar moeder heeft verteld, is ze NL-se en geen Duitse. En ze kan een aardig mondje Spaans.
je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.
pi_147805755
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.
Dat is niet Ingrid, ik weet niet hoe Sigrid er uit ziet maar Ingrid is het niet
pi_147805787
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

Hoi Toni, ik begrijp de verwarring: Ingrid, Sigrid, de namen lijken op elkaar en ze zijn allebei NLs.

Toch is het belangrijk om ze uit elkaar te kunnen houden. Hier is Ingrid Lommers:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oon-morgen-weer-zijn
Een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind Ingrid een mooie vrouw om te zien.
pi_147806819
Ja ik weet wie ingrid is en wie Sigrid. Sigrid heeft rood haar en Ingrid blond. Imo is dit Ingrid.
pi_147807337
Maar als het Sigird zou zijn spreekt ze dus wel goed Spaans..........
pi_147807762
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:54 schreef ToniB het volgende:
Maar als het Sigird zou zijn spreekt ze dus wel goed Spaans..........
Waar maak je uit op dat ze goed spaans spreekt? Ze spreekt spaans, maar hoe goed?
Spaans spreken en een officiële aangifte doen op het politiebureau, formulieren kunnen lezen, jurdische termen kunnen begrijpen, kleine lettertje niet over het hoofd zien, is toch een ander verhaal.
Dat kun je beter aan een native speaker overlaten als die mogelijkheid er is.

Ik vind het wel vreemd dat er niemand van de taalschool mee is gegaan.
De director is een Panamese en woont in Boquete nb
pi_147807878
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat ze goed spaans spreekt? Ze spreekt spaans, maar hoe goed?
Spaans spreken en een officiële aangifte doen op het politiebureau, formulieren kunnen lezen, jurdische termen kunnen begrijpen, kleine lettertje niet over het hoofd zien, is toch een ander verhaal.
Dat kun je beter aan een native speaker overlaten als die mogelijkheid er is.

Ik vind het wel vreemd dat er niemand van de taalschool mee is gegaan.
De director is een Panamese en woont in Boquete nb

Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!
pi_147807936
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:

[..]

Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!
Wat ik bedoel is dat de taalschool hierin tekort is geschoten, niet F.
Is dat jouw punt ook? Want dan zijn we het idd eens
pi_147808244
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat de taalschool hierin tekort is geschoten, niet F.
Is dat jouw punt ook? Want dan zijn we het idd eens
Over de taalschool zijn we het eens. En wat betreft F. tja, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zijn handelingen zijn opmerkelijk i.m.o.
Daarbij komt dat ik denk dat de meiden de tocht niet alleen hebben gemaakt. En nee dat kan ik (nog) niet bewijzen helaas.
pi_147808398
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:

[..]

Hier heb je volkomen gelijk in.
Volgens hun gegevens hebben ze allemaal native speakers in dienst:
Teacher qualifications
Native Spanish speakers : All
http://www.languageintern(...)boquete-63258/school
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')