Wie zegt er dan steeds dat ze verdwaalt zijn? Niemand hier volgens mij.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de constante aanval naar het niet willen kijken naar de feiten in deze zaak hier zeer verstorend. Bewijs maar eens dat ze verdwaald zijn, totaal niet zeker en tot op heden nergens op gebaseerd.
Dat de dames onder zeer verdachte omstandigheden verdwenen zijn staat als een huis, de discussie hier wordt door 1 persoon constant 1 richting op gezet.
[..]
je zou bijna zeggen daar is een vakman aan het werk geweestquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:28 schreef agter het volgende:
[..]
Wie zegt er dan steeds dat ze verdwaalt zijn? Niemand hier volgens mij.
Wat wel feiten zijn:
Het is nu drie-kwart jaar later. Er is nog steeds geen bewijs dat ze door een misdrijf om het leven gekomen zijn.
Iemand is om het leven gekomen, tot nu toe geen sporen van een misdrijfquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
je zou bijna zeggen daar is een vakman aan het werk geweest
jij ziet twee smilies over het hoofd, of je begrijpt ze niet dat kan ook. En ik zei ook nog eens bijna.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Iemand is om het leven gekomen, tot nu toe geen sporen van een misdrijf
Dan moet die persoon dus wel door een vakman vermoord zijn en alle andere mogelijkheden sluiten we uit, ja dat is echt logisch![]()
Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.quote:
Het zijn voornamelijk dezelfde users die zich zo onbeschoft gedragen. Daar zit de kern van dit probleem.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.
Denk ook dat de dagen van het topic geteld zijn.
Je hebt een punt en Agter ook. Erg jammer.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik kan er wel wat bij bedenken, dit topic is van een onpartijdige, objectieve discussie met wederzijds respect ontaard in een podium voor ongefundeerde beschuldigingen en schofferen van users onderling.
Denk ook dat de dagen van het topic geteld zijn.
niet bij iedereen zit het zo hoog hoor, ik vind het op zich nog wel meevallen. Om hoeveel mensen gaat het nou precies? Amper een hand vol, maar goed, dat overheerst dan misschien al snel als ze aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:01 schreef doorgaan het volgende:
Ik zie wel dat de gemoederen aardig oplopen,
maar aan de ene kant begrijp ik dit wel. Misschien
toch ook een stukje frustratie na zoveel maanden
en niet een bewijs in een duidelijke richting.
Een teken van Baru tussendoor op het forum was wel prettig geweest.
(Ver)Oordelen verhard een mens alleen maar, ik probeer het te laten als is dat soms moeilijk.
Liever blijven onderzoeken en geloven in "de tijd zal het leren'' .
Vredige kerst gewenst aan iedereen! en in gedachten bij
de ouders en familieleden van Kris en Lisanne die het zonder
hen moeten stellen.
Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Je hebt een punt en Agter ook. Erg jammer.
Zolang er geen nieuwe aan knopings punten komen zal het hier wel in de sluimerstand blijven draaien. Wetend dat er veel mee lezers zijn die dan wel weer actief worden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...
Met weinig tot geen nieuws, is het alleen maar logisch. Dat er vorige week 300 posts per dag werden omgezet door slechts enkelen, was hoogst opmerkelijk. Maar het is ook vrij plausibel dat er twee kampen zijn en dat bij geen nieuws alles nog eens 32x wordt omgedraaid, waarbij je er wederom niet uitkomt, maar de frictie wel toeneemt.
Eens houdt het op en een sluimerstand is ook niet erg.
Dat is toch ook normaal -- en gezond. Genoeg topics op FOK die pas weer omhoog geschopt worden bij echte wapenfeiten.. als dalijk die expeditie op gang komt, de laatste zoektocht..quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:21 schreef schuschuho het volgende:
Zolang er geen nieuwe aan knopings punten komen zal het hier wel in de sluimerstand blijven draaien. Wetend dat er veel mee lezers zijn die dan wel weer actief worden.
Welkom hierquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:40 schreef RapaNui het volgende:
Hallo allemaal, ik ben afkomstig van WS en lees al een tijdje mee hier op FOK.
[...]
Ja hoor, daar heb je gelijk in. Het is een beetje vergelijkbaar met Het Ronde Huis-topic. Daar is ook alles wel besproken en dan houdt het een keer op.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Zo is nu eenmaal de natuurlijke loop der dingen. Het is nu acht maanden later en hoewel een enkeling er alles aan heeft gedaan om het balletje maar door te laten rollen...
Met weinig tot geen nieuws, is het alleen maar logisch. Dat er vorige week 300 posts per dag werden omgezet door slechts enkelen, was hoogst opmerkelijk. Maar het is ook vrij plausibel dat er twee kampen zijn en dat bij geen nieuws alles nog eens 32x wordt omgedraaid, waarbij je er wederom niet uitkomt, maar de frictie wel toeneemt.
Eens houdt het op en een sluimerstand is ook niet erg.
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef RapaNui het volgende:
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.
De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Als K&L de quebrada af zijn gedaald, dan waren ze echt niet met z’n 2-tjes.
Ik heb de indruk dat dit een particulier is, niet iemand die met zoekaktie in januari iets te maken heeft.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:08 schreef Domnivoor het volgende:
Op het Boquete-forum wordt gevraagd naar kaarten voor de nieuwe zoekactie. Wie voelt zich geroepen om een mailtje te sturen?
http://boquete.ning.com/f(...)-from-april-1st-2014
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee. Misschien zie ik het niet goedquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:13 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb de indruk dat dit een particulier is, niet iemand die met zoekaktie in januari iets te maken heeft.
Of zie ik dat niet goed?
Mee eens. Je zal maar iets gezegd hebben, en daarna tweemaal per week je naam zien prijken op een lijst van personen die bij deze verdwijning betrokken zouden zijn.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat hele hoofdstuk over 'betrokken' personen moet eruit vind ik. Het is niet volgens de regels mbt naamsvermelding en het slaat sowieso helemaal nergens op.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:07 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
Ik heb het al vaker gezegd, die meisjes waren echt niet alleen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:07 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ook als ze niet de Quebrada zijn afgedaald waren ze in mijn ogen met een (hobby) gids.
En dat is eigenlijk de kern van de zaak. Waren ze alleen of niet? Tot nu toe zijn voor beide scenario's geen bewijzen noch getuigen. Alleen F. heeft de meisjes die morgen van 1 april nog begroet op de taalschool en P. zag 2 meisjes rond het middaguur op het Pianista pad.
De rol van F kan op meerdere manieren worden uitgelegd en geïnterpreteerd, zonder dat van enige tunnelvisie sprake hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij zat aan alle spullen niet de politie, die kregen door hem niet eens de kans. Gerenommeerd forensisch onderzoeker Richard Eikelenboom heeft een cv waar jij/jullie wat prefereer je als iemand met een meerdere namen heeft op een topic. Kom maar met bewijzen.
En nogmaals kijk eens naar het geheel in plaats van naar onderdelen. Het klopt niet en kan niet kloppen en gaat niet kloppen.. Die meiden zijn niet verdwaald, ook niet met een gebroken enkel.
Tunnelvisie noemen we dat.
Ha Ch . . RapaNuiquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef RapaNui het volgende:
Wat zeggen nu achteraf, de mensen die verstand hebben van het gebied achter de Mirador?
De broer van F. bijvoorbeeld, oppert dat K&L de tweede quebrada zijn afgedaald richting río Pata de Macho “omdat ze zo dachten Boquete te bereiken”. Bron: Baru/WS.
E.G. heeft verstand van het gebied en juist híj komt met deze oplossing. Hoe kan hij dit opperen (dat heb ik ook zo tegen Baru gezegd). Het laatste wat je doet als 21-22 jarig meisje/jongedame gekleed in zeer korte broek, is op eigen houtje kilometers lang een quebrada af klauteren over de rotsen. Het is niet alleen gevaarlijk, maar ook zwaar en bovendien, je ziet geen moer: voor en achter je grote keien en aan de kanten dichte begroeiing.
De tweede quebrada zou bekend staan bij lokale lui die op avontuurlijke wijze willen afdalen. Bron: Baru/WS. Bij lokale lui. Niet bij toeristen.
Als K&L de quebrada af zijn gedaald, dan waren ze echt niet met z’n 2-tjes.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Op 12 april is het gebied achter de mirador afgezocht, 1 team vertrok vanaf Chiriqui Grande en een ander team vertrok vanaf Boquete, om elkaar ergens halverwege te ontmoeten
https://translate.google.(...)-busqueda&edit-text=
http://www.midiario.com/2(...)-se-unen-la-busquedaDit is een meerdaagse tocht. Chiriqui ligt naar het noordoosten en ik meen me te herinneren dat de veelbesproken route noordoost op de sinaproc kaart die route was. Het pianistapad voorbij de mirador gaat - voor zover mij bekend - naar Bocas del Toro, bijna recht naar het noorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze expeditie zat mogelijk dus te laat op het verkeerde pad.
Het is er uit.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Mee eens. Je zal maar iets gezegd hebben, en daarna tweemaal per week je naam zien prijken op een lijst van personen die bij deze verdwijning betrokken zouden zijn.
Verdachte is tot nu toe niemand, en getuige ook alleen maar als je dat woord zeer ruim opvat. En van de cruciale momenten zijn geen (nog levende) getuigen bekend.
Jackie ik wil niet beweren dat een misdaad uitgesloten is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
Als in Nederland iemand wordt vermist dan is er een standaard procedure bij de politie;
1- wie zag de vermiste als laatste
2- wie deed de ontdekking van vermissing
Als dit een en dezelfde persoon is dan wordt deze altijd gehoord als getuige en als er aanleiding voor is als verdachte.
Is in deze zaak niet gebeurd.
Als deze getuige ongevraagd de kamer van de vermiste binnendringt dan zal er bij ieder zichzelf respecterende rechercheur de alarmbellen afgaan en zal deze getuige grondig ondervraagd en onderzocht worden.
Is in deze zaak niet gebeurd
Als vervolgens deze getuige andere getuige gaat ondervragen, meerdere keren aantoonbaar liegt, spullen van de vermiste vindt, resten van de vermiste vindt (zelfs achter een boom) en een huis heeft waar de vermisten verdwenen en hun spullen en resten zijn gevonden, dan zal in ieder politie onderzoek deze man verhoord worden.
Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op en lach ik er om.
Met deze simpele opsomming van gebeurtenissen ( en ik vergeet er nog genoeg) zou je in Nederland al lang van je bed gelicht zijn en 3 maanden in beperkingen zitten.
Onderzoek "om zijn onschuld vast te stellen".quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
Als in Nederland iemand wordt vermist dan is er een standaard procedure bij de politie;
Als dit een en dezelfde persoon is dan wordt deze altijd gehoord als getuige en als er aanleiding voor is als verdachte.
Als deze getuige ongevraagd de kamer van de vermiste binnendringt dan zal er bij ieder zichzelf respecterende rechercheur de alarmbellen afgaan en zal deze getuige grondig ondervraagd en onderzocht worden.
Als vervolgens deze getuige andere getuige gaat ondervragen, meerdere keren aantoonbaar liegt, spullen van de vermiste vindt, resten van de vermiste vindt (zelfs achter een boom) en een huis heeft waar de vermisten verdwenen en hun spullen en resten zijn gevonden, dan zal in ieder politie onderzoek deze man verhoord worden.
Als mensen dan stampvoetend schreeuwen: laster, ongefundeerd, smaad en whatever dan haal ik mn schouders op
Met deze simpele opsomming van gebeurtenissen ( en ik vergeet er nog genoeg) zou je in Nederland al lang van je bed gelicht zijn en 3 maanden in beperkingen zitten.
Zo ver wil ik voor deze Master of the Mountain niet gaan.
ja, dat is die foto die ik bedoelde, jammer dat Stacey er niet wat meer info over de weg/wegen bijgaf, maar ik denk dat de 4x4 die daar ook niet nodig heeft, en ze er niet zijn, vandaar ook dat je rijdt in een 4x4 off-roadquote:Op zaterdag 20 december 2014 00:32 schreef vronie het volgende:
[..]
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?
Stacey Singer 2 september pagina 6 (geen rode maar wel een witte jeep)![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 20 december 2014 23:34 schreef StaceySinger het volgende:
Jongens hou ff op om die Feliciano zwart te maken.
Die man heeft een bedrijf en mensen die op z'n naam googelen komen hier terecht.
Op deze plek dit soort dingen roepen heeft m.i. geen zin. Wordt niet gehoord. Als het toch wordt gehoord zou je dat een strafklacht op kunnen leveren. Je gaat wel heel ver 'met de beste bedoelingen' natuurlijk. Ik zie echter te weinig twijfel en verificatie. [Er is geen smiley met oogkleppen helaas] Mogelijkheden worden schijnzekerheden en schijnzekerheden worden tot feiten benoemd. Daar ga je dan mee op de loop.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef jackie12 het volgende:
.
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?quote:Op zondag 21 december 2014 02:15 schreef matteo_111 het volgende:
Op deze plek dit soort dingen roepen heeft m.i. geen zin. Wordt niet gehoord. Als het toch wordt gehoord zou je dat een strafklacht op kunnen leveren.
Mnjjaah, behalve dan dat J. dat helemaal niet weet en wij ook niet, maar wel voortdurend een reeks verdachtmakingen blijft herhalen (die bij nadere beschouwing niet erg sterk zijn, maar dat terzijde.)quote:Op zondag 21 december 2014 02:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?
Hij zegt enkel dat bij een standaard politie onderzoek, door zijn acties, de beste man in beeld zou zijn en ondervraagd zou worden.
Dat is heel legitiem, het zouden prutsers zijn als ze geen vragen zouden stellen. Dat was het enige eigenlijk.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 december 2014 02:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Mwoah Jackie zegt toch in wezen niets dat zulke overspannen reacties dient op te roepen van iedereen?
Hij zegt enkel dat bij een standaard politie onderzoek, door zijn acties, de beste man in beeld zou zijn en ondervraagd zou worden.
Dat is heel legitiem, het zouden prutsers zijn als ze geen vragen zouden stellen. Dat was het enige eigenlijk.
Dat zie je toch in die kamer?quote:Op zondag 21 december 2014 04:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Het begint al op de eerste dag (of tweede als je wilt) en F. zich toegang verschafte tot de kamer van de meisjes en zegt dat hij wist dat ze er niet hadden geslapen.
Iets wat hij helemaal niet kon weten (!)
Zeker dat als ik rechercheur was geweest ik hem had gevraagd dat en nog wat anderen dingen even uit te leggen.
Hoe dan?quote:
Denk om je hartquote:Op zondag 21 december 2014 04:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zie je toch in die kamer?
Bovendien zijn juist de eerste uren na een vermissing cruciaal.
Goed dat F gelijk actie ondernam. Jammer is alleen dat de Panamese Prutsers het vervolgens zwaar lieten afweten.
Makkelijk om F de schuld te geven. Die man was zo ongeveer de enige die om die meiden gaf.
Bijzonder vreemd ook dat de mensen met wél alle data en níet lafhartig op verre zolderkamertjes verblijvend, zoals de Fam. Kremers en de heer Steffens, F. niet verdenken.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord te denken dat jullie het beter weten??
Die dames waar zeer zeker niet verdwaald, vooral aangezien ze de dag daarvoor grondig kasrten van dd jungle bestudeerd hadden. Dat is vrijwel uitgesloten.quote:Op zondag 21 december 2014 04:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zie je toch in die kamer?
Bovendien zijn juist de eerste uren na een vermissing cruciaal.
Goed dat F gelijk actie ondernam. Jammer is alleen dat de Panamese Prutsers het vervolgens zwaar lieten afweten.
Makkelijk om F de schuld te geven. Die man was zo ongeveer de enige die om die meiden gaf.
Bijzonder vreemd ook dat de mensen met wél alle data en níet lafhartig op verre zolderkamertjes verblijvend, zoals de Fam. Kremers en de heer Steffens, F. niet verdenken.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord te denken dat jullie het beter weten??
Opladers lagen op de kamer.quote:Op zondag 21 december 2014 04:54 schreef Rica het volgende:
[..]
Hoe dan?
En wie heeft jou tot gedachtenpolitie benoemd die even gaat bepalen wat mensen wel of niet mogen denken?
Precies, de hoogste bieder mag het weten.quote:Op zondag 21 december 2014 05:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee niet doen hoor! Niet de clou verklappen. Ik haat het echt als mensen dat doen.
Zomaar alleen verdwaald denk ik ook niet. Ziek geworden, slangenbeet, voedselvergiftiging, watertekort, slaapgebrek en een ongeluk(je) in een piepklein hoekje zijn genoeg.quote:Op zondag 21 december 2014 05:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die dames waar zeer zeker niet verdwaald, vooral aangezien ze de dag daarvoor grondig kasrten van dd jungle bestudeerd hadden. Dat is vrijwel uitgesloten.
Waarom schjjn jij moeilijk om te kunnen springen met de mogelijkheid dat hij schuld is?
Dinsdag en niet woensdag, maandag was 31 maart.quote:Op zondag 21 december 2014 05:03 schreef Rica het volgende:
Hoe zie jij aan een kamer dat mensen op maandag en niet op dinsdag vertrokken zijn Mata?
Wat is er wezenlijk anders?
Ze hadden evengoed de deur op dinsdag achter zich dicht hebben kunnen trekken en de kamer precies zo achter gelaten hebben. Dus hoe kun je het wel weten?
Hing er een scheurkalender ofzo?
Opladers zouden ze juist meenemen als ze weggingen. Punt 1 valt af.quote:Op zondag 21 december 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Opladers lagen op de kamer.
Bedden waren onbeslapen.
Niet thuisgeweest voor het avondeten bij Myriam G.
Gedachtenpolitie? Nee, als je mensen gaat beschuldigen (en helemaal zo'n ijverige man als F.) moet je daar onderbouwing voor geveb.
Niet een drol droppen en eisen dat anderen zijn onschuld maar moeten aantonen. Zo werkt de wereld -gelukkig- niet.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panamese_balboaquote:Op zondag 21 december 2014 05:13 schreef El_Matador het volgende:
Welgestelde reisgids?? Hoe kom je daar nou weer bij?
FYI: de standaardmunteenheid van Panama is de US dollar. Je bent er overduidelijk niet geweest.
Misschien zat hij in zijn boerderij. Misschien zat hij niet eens bij de politie. Misschien snap jij niet zo goed dat niemand dat beweert.quote:Op zondag 21 december 2014 05:16 schreef El_Matador het volgende:
F. zou dus de hele nacht in de jungle achter de Mirador hebben doorgebracht. Wat denk je, dan kan zo'n oudere man hagelfris om 19:30 bij de pliesie zitten? Geloof je het zelf?
Ja, daarom zeg ik ook; "gangbare valuta", dat ze daarnaast een eigen munt hebben, klopt. Alles gaat met dollars daar.quote:Op zondag 21 december 2014 05:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panamese_balboa
En het klopt dat ik daar nooit ben gewest, ik wil voorlopig wel ff mijn pensiornleeftijd behalen.
Ah thanks, mijn fout. Dinsdag en woensdag idd.quote:Op zondag 21 december 2014 05:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dinsdag en niet woensdag, maandag was 31 maart.
Hoe zie je dat? Geen avondeten en geen ontbijt. De eigenaresse heeft ze niet gezien. Opladers neem je mee als je toevallig bij 2 leuke jongens in bed kruipt.
Plot die nou eens op een van die prachtige kaarten van Geruisloos. Dan komen we verder dan die fact free beschuldigingen.quote:Op zondag 21 december 2014 05:19 schreef mig72 het volgende:
[..]
Misschien zat hij in zijn boerderij.
De welbekende drollen droppen dus. Wat denk je? Zou dat uitkomen of niet, als ie daarover zou liegen? En Sigrid zit ook in het complot?quote:Misschien zat hij niet eens bij de politie.
Die geldigheid is er dus niet, dank voor de bevestiging.quote:Misschien snap jij niet zo goed dat niemand dat beweert.Oftewel het is geen concreet feit dat relevant is voor de geldigheid van de scenario.
Dat ene punt over de valuta was misschien een beetje overijverig geformuleerd maar het doet nog niets af aan de geldigheid van de andere optelsommetjes.quote:Op zondag 21 december 2014 05:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik ook; "gangbare valuta", dat ze daarnaast een eigen munt hebben, klopt. Alles gaat met dollars daar.
MeloD en ondergetekende zijn wel in Panama geweest. Maar ga vooral af op 1 wikilinkje, als dat je makkelijk uitkomt (en de tekst weigert te lezen).
Zogenaamde Sigrid bestaat niet of hij heeft haar als marionet gebruikt door haar volkomen in het donker te houden over zijn werkwijze.quote:Op zondag 21 december 2014 05:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Plot die nou eens op een van die prachtige kaarten van Geruisloos. Dan komen we verder dan die fact free beschuldigingen.
[..]
De welbekende drollen droppen dus. Wat denk je? Zou dat uitkomen of niet, als ie daarover zou liegen? En Sigrid zit ook in het complot?
[..]
Die geldigheid is er dus niet, dank voor de bevestiging.
Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.quote:Op zondag 21 december 2014 05:21 schreef Rica het volgende:
[..]
Ah thanks, mijn fout. Dinsdag en woensdag idd.
Alleen met het eten heb je een klein puntje maar daar zou iemand op dat moment ook nog niks uit kunnen afleiden. De eigenaresse heeft er bijvoorbeeld niks achter gezocht.
De kamer zelf geeft geen info. Ze hadden er evengoed wel overnacht kunnen hebben, één bed opgemaakt, een bed half. Nog even snel de telefoons aan de lader enz. en de hort op. Kamer zou er precies hetzelfde hebben uitgezien.
Hij kon niet weten dat ze er niet hadden overnacht. Hij kon hooguit een vermoeden of slecht voorgevoel hebben. Dat had ook geen belletjes doen afgaan. Maar het specifiek benoemen van hem dat hij toen wist dat ze er niet geslapen hadden, en daaruit afleidde dat het foute boel was, dat strookt niet. Dat is een verkeerde volgorde die begint met informatie die hij op dat moment niet kon hebben.
Dat wij het ene dan wel het andere feit niet weten pleit nog niet om F zijn onschuld hoor. Zo werkt dat niet, het zijn dingen die we mogelijk pas achteraf te weten kunnen komen of zelfs zonder voldoende bewijs hebben.quote:Op zondag 21 december 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.
Je weet niet of er nog andere aanwijzingen waren.
F wachtte 's ochtends om een uur of 8:00-8:30 op de meiden die niet op kwamen dagen. Als verantwoordelijke gids ga je dan kijken of ze op hun kamer waren. Nee dus. Zouden ze dan de afspraak laten stikken en om 7:00 de hort op? Serieus??
Klopt, ik weet niet alles. Jij evenmin. Laat onverlet dat het aanzicht van de kamer niks zegt over het tijdstip wanneer de meisjes er voor het laatst zijn geweest. Of ze er wel of niet hebben geslapen. Hij beweerd van wel. Ik zou willen weten wat precies.quote:Op zondag 21 december 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals al zovaak gezegd; je weet niet wat Myriam G. wel of niet besproken heeft met Sigrid en/of Feliciano.
F wachtte 's ochtends om een uur of 8:00-8:30 op de meiden die niet op kwamen dagen. Als verantwoordelijke gids ga je dan kijken of ze op hun kamer waren. Nee dus. Zouden ze dan de afspraak laten stikken en om 7:00 de hort op? Serieus??
Je mag wel gaan kloppen op hun deur maar ik vind het uiterst vreemd dat een wildvreemde zomaar opendoet en de kamer betreedt van hun woning. Of is dat een gangbare gewoonte in dat land? De deur van iemands woning open te doen als ze niet vanzelf reageren?quote:Op zondag 21 december 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoi Mig,quote:Op zondag 21 december 2014 05:26 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zogenaamde Sigrid bestaat niet of hij heeft haar als marionet gebruikt door haar volkomen in het donker te houden over zijn werkwijze.
dat is ingrid .quote:Op zondag 21 december 2014 12:56 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hoi Mig,
Sigrid bestaat wel. Ze is NL-se, dat is aan haar accent te horen vind ik:
Op 2.40 minuut zegt ze; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.
M.a.w., K&L gingen naar Habla Ya (niet Spanish by the River) om naar de Pianista te gaan. Habla Ya fungeert als een soort verzamelpunt en centraal vertrekpunt voor excursies, gezien de ligging en beschikbaar vervoer vanaf dat punt.
Sigrid is toch die Nederlandse masseuse?quote:Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef ToniB het volgende:
Sigrid spreekt geen Spaans(genoeg) en kon daarom geen aangifte doen. (vreemd verhaal, maar goed)
S. en I. zijn bevriend op fb.
Helemaal geen vreemd verhaal. Sigrid is masseuse en als ze niet vloeiend Spaans spreekt is daar niets vreemds aan.quote:Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef ToniB het volgende:
Sigrid spreekt geen Spaans(genoeg) en kon daarom geen aangifte doen. (vreemd verhaal, maar goed)
S. en I. zijn bevriend op fb.
Als je in de link die ik doorgaf op "foto's" klikt dan zie je een foto van haar.quote:Op zondag 21 december 2014 13:50 schreef ToniB het volgende:
Ja klopt. Er is nog een fb pagina met haar foto maar verder geen info. Blijf het uiterst merkwaardig vinden dat de taalschool niet de aangifte heeft gedaan.
Ingrid ging mee aangifte doen? Dat heb ik zeker gemist dan. Heb je daar een bron/link van?quote:Op zondag 21 december 2014 13:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Helemaal geen vreemd verhaal. Sigrid is masseuse en als ze niet vloeiend Spaans spreekt is daar niets vreemds aan.
Sigrid ging overigens niet mee naar het bureau maar Ingrid. Was zij lerares Spaans, dat ze vloeiend Spaans zou moeten spreken? Of een administratief medewerkster, aanspreekpunt voor cursisten o.i.d. Dan is kennis van Ned., Duits en Engels meer van toepassing lijkt mij.
Voor een aangifte op een politiebureau moet je heel goed bekend zijn met de taal, ivm terminologie die je in het dagelijks leven niet gebruikt. Dus een local mee is heel logisch en verstandig..
Men kan alleen in het Spaans aangifte doen op het bureau in Boquete, vertelt een expat dame in het radiointerview van Okke Ornstein waarvan hier al heel vaak een link is geplaatst.
Dus geen vreemd verhaal maar vreemde conclusies
gezienquote:Op zondag 21 december 2014 13:55 schreef gynaika het volgende:
[..]
Als je in de link die ik doorgaf op "foto's" klikt dan zie je een foto van haar.
Nee je hebt gelijk Ingrid was niet mee, die spreekt wel vloeiend Spaans maar was nog in Costa Rica op dat moment.quote:Op zondag 21 december 2014 14:07 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ingrid ging mee aangifte doen? Dat heb ik zeker gemist dan. Heb je daar een bron/link van?
Dat is idd niet de bedoeling en heel onbeschoft en wordt verwijderd.quote:Op zondag 21 december 2014 13:04 schreef ToniB het volgende:
Ongelooflijk hoe sommige hier tekeer gaan tegen mede-fokkers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens deze informatie was Ingrid in Bocas:quote:Op zondag 21 december 2014 14:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk Ingrid was niet mee, die spreekt wel vloeiend Spaans maar was nog in Costa Rica op dat moment.
Oke dat kan ook kloppen, weet ik niet maar ze was iig niet in Boquete om mee te kunnen gaan voor de aangiftequote:Op zondag 21 december 2014 14:35 schreef gynaika het volgende:
[..]
Volgens deze informatie was Ingrid in Bocas:
http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/
Ik was op woensdag 2 april in Bocas en werd gebeld door de stagiare die op dat moment op de school in Boquete was en me vertelde dat ze de afgelopen nacht niet thuis waren komen slapen.
Ik heb de video nog eens bekeken maar er wordt duidelijk in aangegeven dat het Sigrid is die daar spreekt.quote:
Hoi ToniB,quote:
je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.quote:Op zondag 21 december 2014 15:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hoi ToniB,
Op 2.40 in de link, dat is Sigrid, een NL-se volgens mij, zoals Ingrid dat ook is.
Ingrid Lommers spreekt heel goed Spaans. Het was Eileen, de Duitse, die geen Spaans sprak.
F. vertelde over Eileen en dat hij het woord voerde en op een gegeven moment ook zonder haar aangifte ging doen.
Sigrid is waarschijnlijk de masseuse over wie Lisanne heeft gesproken met haar moeder. "Het is een Hollandse hoor" zei ze.
Hier op FOK had iemand (ik weet niet meer wie dat is) waarschijnlijk haar massagesalon gevonden, hetende: La Alemana (de Duitse). Echter, aan het accent te horen en afgaande op wat Lisanne aan haar moeder heeft verteld, is ze NL-se en geen Duitse. En ze kan een aardig mondje Spaans.
Dat is niet Ingrid, ik weet niet hoe Sigrid er uit ziet maar Ingrid is het nietquote:Op zondag 21 december 2014 15:55 schreef ToniB het volgende:
[..]
je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.
Hoi Toni, ik begrijp de verwarring: Ingrid, Sigrid, de namen lijken op elkaar en ze zijn allebei NLs.quote:Op zondag 21 december 2014 15:55 schreef ToniB het volgende:
[..]
je hebt gelijk als je stelt dat er Sigrid staat maar volgens mij is dat toch echt Ingrid.
Waar maak je uit op dat ze goed spaans spreekt? Ze spreekt spaans, maar hoe goed?quote:Op zondag 21 december 2014 16:54 schreef ToniB het volgende:
Maar als het Sigird zou zijn spreekt ze dus wel goed Spaans..........
Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!quote:Op zondag 21 december 2014 17:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat ze goed spaans spreekt? Ze spreekt spaans, maar hoe goed?
Spaans spreken en een officiële aangifte doen op het politiebureau, formulieren kunnen lezen, jurdische termen kunnen begrijpen, kleine lettertje niet over het hoofd zien, is toch een ander verhaal.
Dat kun je beter aan een native speaker overlaten als die mogelijkheid er is.
Ik vind het wel vreemd dat er niemand van de taalschool mee is gegaan.
De director is een Panamese en woont in Boquete nb
Wat ik bedoel is dat de taalschool hierin tekort is geschoten, niet F.quote:Op zondag 21 december 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!
Over de taalschool zijn we het eens. En wat betreft F. tja, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zijn handelingen zijn opmerkelijk i.m.o.quote:Op zondag 21 december 2014 17:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat de taalschool hierin tekort is geschoten, niet F.
Is dat jouw punt ook? Want dan zijn we het idd eens
Hier heb je volkomen gelijk in.quote:Op zondag 21 december 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dat is toch ook mijn punt! Kan me gewoon niet voorstellen dat er niemand op de Spaanse school was die voldoende Spaans sprak om een aangifte van vermissing te doen!
Ik vind zijn handelingen heel begrijpelijk. Twee jonge vrouwen verdwijnen op een vreemde manier, alle spullen nog in hun kamer en geen aanwijzing waar ze heen zijn gegaan. Hij trekt aan de bel maar niemand lijkt het serieus genoeg te nemen. Dus besluit hij druk op de ketel te zetten door aangifte te doen.quote:Op zondag 21 december 2014 17:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
Over de taalschool zijn we het eens. En wat betreft F. tja, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zijn handelingen zijn opmerkelijk i.m.o.
Daarbij komt dat ik denk dat de meiden de tocht niet alleen hebben gemaakt. En nee dat kan ik (nog) niet bewijzen helaas.
[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 21-12-2014 17:36:27 ]
Ik niet. Het was niet zijn verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 21 december 2014 17:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vind zijn handelingen heel begrijpelijk. Twee jonge vrouwen verdwijnen op een vreemde manier, alle spullen nog in hun kamer en geen aanwijzing waar ze heen zijn gegaan. Hij trekt aan de bel maar niemand lijkt het serieus genoeg te nemen. Dus besluit hij druk op de ketel te zetten door aangifte te doen.
Ik vind het veel opmerkelijker dat de taalschool niet verantwoordelijker gehandeld heeft.
En dan bedoel ik niet Ingrid, want die heeft wel gelijk de vermissing serieus genomen.
Zij heeft volgens mij niet zoveel te maken met de taalschool in Boquete.
Waar was het management van de taalschool in Boquete, of heb ik wat gemist.
O nee natuurlijk geen ruzie er om.quote:Op zondag 21 december 2014 17:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ik niet. Het was niet zijn verantwoordelijkheid.
Maar goed we maken er geen ruzie om hé.
Ikzelf heb 8 jaar in Caribisch gebied gewoond en ben goed op de hoogt van cultuurverschillen. Je kan het ook van een andere kant zien. Juist omdat het een ons kent ons cultuur is bestaat er ook een kans dat indien er iets mis gaat ze elkaar dekken. De toeristen gaan weer naar huis maar de gemeenschap moet verder. Verder zijn er in die kleine gemeenschap veel familiebanden ook met politie en hulpverleners.quote:Op zondag 21 december 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O nee natuurlijk geen ruzie er om.
Ik denk alleen dat het cultuurverschil nogal wat onbegrip veroorzaakt.
Ik heb wat ervaring met mensen uit zuid-amerika door familiebanden en zie het zo voor me dat ze ook zo zouden handelen. Misschien niet in een stad maar wel in een kleine gemeenschap als Boquete. Daar is het echt ons kent ons
Hij vertegenwoordigt niemand. Hij voert maar een beroep uit. Of denk je dat alle politieagenten 'rechtvaardigheid' vertegenwoordigen en alle politici 'welvaart'?quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat kijken naar belangen handiger werkt. F. heeft geen belang bij betrokkenheid bij een misdrijf (moord, verkrachting, ontvoering, whatever). Betzi P. heeft wel alle belang bij cover-ups enzo.
Zij vertegenwoordigt dan ook de echte schuldigen in deze zaak.
F. vertegenwoordigt de arme gideen, de inheemsen, de gewone normale bevolking.
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch? S was volgens de eerste tijdlijn de laatste bevestigde getuige die ze voor het laatst zag.
Nee daar heeft hij geen belang in. Ik zie hem ook niet aan om een misdrijf van dien aard te plegen, wel te verdonkeremanen als hij heeft geregeld dat de meiden met iemand meegingen op zijn aanraden. Dat zou rampzalig zijn ook voor hem persoonlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat kijken naar belangen handiger werkt. F. heeft geen belang bij betrokkenheid bij een misdrijf (moord, verkrachting, ontvoering, whatever). Betzi P. heeft wel alle belang bij cover-ups enzo.
Zij vertegenwoordigt dan ook de echte schuldigen in deze zaak.
F. vertegenwoordigt de arme gideen, de inheemsen, de gewone normale bevolking.
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch? S was volgens de eerste tijdlijn de laatste bevestigde getuige die ze voor het laatst zag.
Hoi Mata, op dinsdagavond samen met Eileen bij de politie aangifte gedaan.quote:Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Hoe zit het nou met die aangifte? Dat hebben Sigrid, van Kris en Lisannes taalschool/hostel, samen met F. gedaan toch?
Hij doet meer dan alleen gidsen. Hij is een aanspreekpunt voor de lokale gemeenschap.quote:Op zondag 21 december 2014 18:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigt niemand. Hij voert maar een beroep uit. Of denk je dat alle politieagenten 'rechtvaardigheid' vertegenwoordigen en alle politici 'welvaart'?
hoi, knuffie?quote:Op zondag 21 december 2014 18:27 schreef mig72 het volgende:
Mensen, als je iemand quote, is die 'hoi' troep gewoon overbodig. Komt zo klef en geforceerd over.![]()
Bovendien zijn de tarieven van F vrij fiks. Misschien vertegrnwoordigt hij zelfverrijking aangezien alleen buitenlanders het doorgaans kunnen betalen.quote:Op zondag 21 december 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij doet meer dan alleen gidsen. Hij is een aanspreekpunt voor de lokale gemeenschap.
Die laatste zin is inderdaad precies 180 graden tegengesteld aan de realiteit.
Politie verdedigt zeer zeker niet 'rechtvaardigheid' en politici al helemaal niet 'welvaart'. Beiden vertegenwoordigen machtswellust.
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.quote:Op zondag 21 december 2014 18:30 schreef mig72 het volgende:
[..]
Bovendien zijn de tarieven van F vrij fiks. Misschien vertegrnwoordigt hij zelfverrijking aangezien alleen buitenlanders het doorgaans kunnen betalen.
Haha nee hoor, maar hef klinjt echt onprofessioneel en kinderachtig alsof we op ern chatlijn zitten voor tieners. Dat kan niet de bedoeling zijn?quote:
Hey RapaNui, welkom hier, mooie username.quote:Op zondag 21 december 2014 18:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hoi Mata, op dinsdagavond samen met Eileen bij de politie aangifte gedaan.
Op woensdagochtend in zijn eentje aangifte bij Sinaproc en gemeente en in de middag bij de DIJ.
En het was toen al duidelijk dat het om de Pianista ging, dat had Eileen hem verteld.
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de meeste gidsen nauwelijks kunnen rondkomen en deze man een koffieplantage, meerdere huisjes, boerderijen en wat al nog meer heeft. Auto ook.quote:Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.
Een simpele man zelfverrijking verwijten lijkt me onzin.
En dat hij wegens zijn talenkennis en het toeristische karakter voornamelijk buitenlanders (kunnen ook andere latino's zijn he?) rondleidt, lijkt me heel logisch juist.
Een 'simpele' man? Wasr baseer je dat op? Misschien lijkt hij wel simpel aan dd buitenkant maar daardoor is hij juist des te verdachter. Vooral icm de feiten.quote:Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat "vrij fiks" is? Je bent nooit in Panama geweest, gaf je zelf toe.
En dat hij wegens zijn talenkennis en het toeristische karakter voornamelijk buitenlanders (kunnen ook andere latino's zijn he?) rondleidt, lijkt me heel logisch juist.
Dat klinkt badinerend.quote:Op zondag 21 december 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 december 2014 14:30 schreef Grijzemassa het volgende:
Vraag me wel af waarom de school director niet in beeld is geweest in het verhaal, ze heeft wel weer een heel bekende achternaam
Deze mevrouw is van Habla Ya, daarom zal ze niet in beeld zijn geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Hoezo?quote:
Waarom eigenlijk niet als ze daarvandaan vertrokken kunnen zijn omdat het de meeting point is voor hikers, gidsen en mogelijk liften/taxis?quote:Op zondag 21 december 2014 19:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Deze mevrouw is van Habla Ya, daarom zal ze niet in beeld zijn geweest.
Om iemand simpel te noemen. Dat klinkt badinerend.quote:Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik reageerde op mig, die F. zelfverrijking verweet. Alleen gebaseerd op een idee, want 30 dollar voor een hele dag in de natuur is echt niet zo duur. Latijns-Amerika is niet zo goedkoop als Azië, he?
Sigrid heeft een massagesalon, vermoedelijk degene waar K & L geweest zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey RapaNui, welkom hier, mooie username.
Ok, dank je, dus hebben we nu;
- Ingrid L. (NL) - eigenaresse van de taalscholem in Costa Rica, Bocas en Boquete
- Sigrid ? (NL) - werkte in de taal school van K en L en zag ze als laatste "om 13:00" (wat dus niet kan kloppen)
- Eileen ? (DE) - werkte in andere taalschool en sprak slecht Spaans (!). Ging mee met F. en zou kort erna weggaan maar bleef.toch langer, tot eind juni (veranderende plannen zijn heel normaal in Latijns-Amerika)
Dit klopt of mist er nog info?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Met simpel bedoel ik "down to earth", "het gewone volk", in het Spaans 'sencillo' (letterlijk: "simpel") Zeer zeker geen negatieve term, integendeel. Het zegt juist veel over hem in goede zin. Niet uit de hoogte, niet bezig met machtspolitiek, gewoon een simpel lid van het gewone volk.quote:Op zondag 21 december 2014 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Om iemand simpel te noemen. Dat klinkt badinerend.
Ik vind dertig dollar ook helemaal niet duur. Zeker niet voor zo'n ervaren gids.
Als hij de arme onopgeleide beolking wil vertegenwoordigen zou hij juist 5 dollar tarieven hanteren lijkt me. Verder boeit het mij niet zovel hoe rijk (of juist niet) hij is. Ik wilde alleen maar tegen je bewering ingaan dat hij de vertegenwoordiger is van het normal volk. Dat is niet zo want het normaal volk in dat land heeft geen 3 huisjes/boerderijen.quote:Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik reageerde op mig, die F. zelfverrijking verweet. Alleen gebaseerd op een idee, want 30 dollar voor een hele dag in de natuur is echt niet zo duur. Latijns-Amerika is niet zo goedkoop als Azië, he?
Wederom, je doet uitspraken over een land waar je niks van weet.quote:Op zondag 21 december 2014 19:20 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als hij de arme onopgeleide beolking wil vertegenwoordigen zou hij juist 5 dollar tarieven hanteren lijkt me. Verder boeit het mij niet zovel hoe rijk (of juist niet) hij is. Ik wilde alleen maar tegen je bewering ingaan dat hij de vertegenwoordiger is van het normal volk. Dat is niet zo want het normaal volk in dat land heeft geen 3 huisjes/boerderijen.
Maar waarom dan?quote:Op zondag 21 december 2014 19:44 schreef ToniB het volgende:
Klopt! Alles wat hij deed, niet deed, gevonden heeft en niet gevonden is i.m.o. verdacht!
Of hij nu over de 50 is, grijze haren, lieve ogen, goede recensies of 35 jaar ervaring.heeft. Iedereen kan de fout ingaan of ergens bij betrokken worden.
En jammer dan als het jou stoort maar voor mij blijft deze man hoog op mijn lijstje staan.
Nee, fout.quote:Op zondag 21 december 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wederom, je doet uitspraken over een land waar je niks van weet.
Die man is ergens in de 50
Huizen kun je erven dan wel goedkoop kopen of bouwen
Heel veel mensen uit het gewone volk hebben een finca in deze landen
Die 3 huizen, weet je dat zeker? Heb je een bron?
En nee, 5 euro voor een hele dag is niet een normale prijs in Latijns-Amerika.
Waar komt toch die behoefte vandaan om al die laster gebaseerd op gebrek aan ervaring te verspreiden?
Feliciano kán en mág gewoon geen oprechte man zijn, zo lijkt het.
Vrijwel alle bijdragers van dit moment (Domnivoor, agter, matteo, GrijzeMassa en RapaNui uitgezonderd) lijken van de lijn "F moet hangen, alles wat hij doet en deed is verdacht".
Niks aan toe te voegen.quote:Op zondag 21 december 2014 19:44 schreef ToniB het volgende:
Klopt! Alles wat hij deed, niet deed, gevonden heeft en niet gevonden is i.m.o. verdacht!
Of hij nu over de 50 is, grijze haren, lieve ogen, goede recensies of 35 jaar ervaring.heeft. Iedereen kan de fout ingaan of ergens bij betrokken worden.
En jammer dan als het jou stoort maar voor mij blijft deze man hoog op mijn lijstje staan.
Een gids is niet politieagent, medicus, rechercheur, zoektocht-organisator, en woordvoerder allemaal tegelijk? Wat is er ooit gebeurd met arbeidsspecialisatie?quote:Op zondag 21 december 2014 19:56 schreef Domnivoor het volgende:
Ik zou het bijzonder verdacht vinden als hij het een en ander niet had gedaan.
Als gids is hij verantwoordelijk voor zijn klanten. Als die spoorloos verdwijnen dan mag je verwachten dat hij actie onderneemt. Zoniet dan kan hij zomaar zijn hoge ratings én zijn licentie als gids kwijtraken. Die man had er belang bij om al het mogelijke te doen om ze terug te vinden.
We pleiten dan ook om een daderprofiel (wat we grotendeels zelf hebben geformuleerd) maar officieel en een strafrechtelijk onderzoek naar hem. Er is niemand die direct voor een arrestatiebevel of veroordeling pleit.quote:Op zondag 21 december 2014 19:59 schreef agter het volgende:
[..]
Maar waarom dan?
Ik heb geen idee of het een lieve man of niet is. Dat interesseert mij ook niet zo.
Hij is gewoon onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. En voorlopig is een misdrijf niet eens bewezen, laat staan of er überhaupt sprake van een dader is, ongeacht wie.
Jij pleit voor een strafrechtelijk onderzoek naar F?quote:Op zondag 21 december 2014 20:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
We pleiten dan ook om een daderprofiel (wat we grotendeels zelf hebben geformuleerd) maar officieel en een strafrechtelijk onderzoek naar hem. Er is niemand die direct voor een arrestatiebevel of veroordeling pleit.
Draai nou niet om, al komt dat jou makkelijker uit, vanwege je gechargeerde verdedigingsstandpunt.
Ik bedoelde dat je zelf om de feiten heen draait, niet dat je feiten verdraait (al kan daar ook sprake van zijn).quote:Op zondag 21 december 2014 20:26 schreef agter het volgende:
[..]
Jij pleit voor een strafrechtelijk onderzoek naar F?
Er is officieel niet eens een misdrijf gepleegd... Bijzonder.
Overigens draai ik niets om: hij is onschuldig tot tegendeel bewezen wordt.
Dus je wil een daderonderzoek en een strafrechtelijk onderzoek naar F?quote:Op zondag 21 december 2014 20:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat je zelf om de feiten heen draait, niet dat je feiten verdraait (al kan daar ook sprake van zijn).
Er hoeft geen misdrijf officieel te zijn geconstateerd om een daderonderzoek te beginnen> Weer laat je je juridisch gebrek aan kennis uitblinken.
Ik ben niet van de politie, dus ik ga niks voor elkaar krijgen. Maar ik wil jntussen wel meedoen aan de discussie.quote:Op zondag 21 december 2014 20:31 schreef agter het volgende:
[..]
Dus je wil een daderonderzoek en een strafrechtelijk onderzoek naar F?
Hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan?
Ik heb al eens geopperd om wat mensen daar te waterboarden.quote:Op zondag 21 december 2014 20:34 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ben niet van de politie, dus ik ga niks voor elkaar krijgen. Maar ik wil jntussen wel meedoen aan de discussie.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel hebben de rest van deze speurneuzen in dit topic sinds het begin van de ellende op 1 april 'officieel' voor elkaar gekregen?
Feli je hebt er toch in geslagen een glimlach om mijn gezicht te betoveren. Verder blijft het een triest topic.quote:Op zondag 21 december 2014 20:37 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb al eens geopperd om wat mensen daar te waterboarden.
Ja.quote:Op zondag 21 december 2014 20:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Feli je hebt er toch in geslagen een glimlach om mijn gezicht te betoveren. Verder blijft het een triest topic.
Precies dat heb ik ook zojuist gezegd. Hoogstens hadden ze één afspraak met hem die ze ook hadden gemist.quote:Op zondag 21 december 2014 20:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Nogmaals, hij was niet eens hun gids...
Mee eens, te gek voor woorden.quote:Op zondag 21 december 2014 20:49 schreef mig72 het volgende:
[..]
Precies dat heb ik ook zojuist gezegd. Hoogstens hadden ze één afspraak met hem die ze ook hadden gemist.
Geen reden om de woning binnen te vallen dus.
Wat ik wel opvallend vind is dat de zogenaamde voorstanders van F juist dit belangrijk punt steeds overslaan net als een paar anderen, omdat het hen niet uitkomt om hierop in te gaan.quote:
Het is gewoon brutaal om te neuzen in andermans privé-aangelegenheden.quote:Op zondag 21 december 2014 21:07 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat ik wel opvallend vind is dat de zogenaamde voorstanders van F juist dit belangrijk punt steeds overslaan net als een paar anderen, omdat het hen niet uitkomt om hierop in te gaan.
Ik stelde zelfs speciefiek de vraag of zoiets een gangbare gewoonte is in dat land om jezelf meerdee beroepen tegelijk aan te meten en woningen binnen te dringen en nog steeds geen antwoord.
Een gediplomeerde gids in Panama is een heleboel dingen tegelijk. Lees maar eens na wat Baru over de gidsenopleiding schrijft.quote:Op zondag 21 december 2014 20:22 schreef mig72 het volgende:
Een gids is niet politieagent, medicus, rechercheur, zoektocht-organisator, en woordvoerder allemaal tegelijk? Wat is er ooit gebeurd met arbeidsspecialisatie?
De eigenares van de woning.quote:Wat gaf hem uberhaupt de macht iemands woning binnen te dringen?
Dit was geen normale situatie. Er waren twee vrouwen vermist. Voor een ervaren gids gaat dan een alarmbel af. En terecht.quote:Dat doen normale mensen toch niet?
Oh hij was niet hun gids? Nou, hoe je het ook noemt, hij had als gids met ze afgesproken. Dat staat in zowat alle nieuwsberichten over deze zaak. En ze hadden TWEE afspraken met hem. En inderdaad, die zijn niet doorgegaan.quote:En ik wil ook betwisten in hoeverre hij eigenlijk hun 'gids' was, aangezien ze alleen maar een afspraak met hem hadden gehad, en dat ook nog eens gemist.
Ja, dat moet maar eens afgelopen zijn in dit topic.quote:Op zondag 21 december 2014 21:22 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het is gewoon brutaal om te neuzen in andermans privé-aangelegenheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |