quote:Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed
Pro- en contra initiatievenquote:Pietdiscussie goed voor omzet winkels
Het gesteggel over het al dan niet racistische karakter van Zwarte Piet kan de winkels in Nederland niet lang genoeg duren. Zij draaien daardoor namelijk een recordomzet.
Dat is de verwachting van Detailhandel Nederland, meldt het ANP. De winkeliersvereniging gaat ervan uit dat u in totaal zeker 530 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest zal uitgeven, een stijging van drie procent vergeleken met vorig jaar.
Volgens Detailhandel Nederland is de verwachte stijging te verklaren door "de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet".
Daarnaast is het gestegen consumentenvertrouwen ook goed voor de winkels. "Consumenten durven weer geld uit te geven en grijpen Sinterklaas aan om weer eens flink uit te pakken."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt
[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 19-11-2014 12:28:03 ]Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:12 schreef sp3c het volgende:
voor mijn part benoem je het gewoon rechtstreeks
piet is een nikker
nou en?
die horen er ook bij
geen Gario die dan nog tof kan doen
Wat een sympathieke, welbespraakte knullen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
Het escaleert uit de hand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wij zijn de racisten natuurlijk.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schattige reacties daarop ook wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:SheuDeReusG twitterde op woensdag 19-11-2014 om 11:51:58“@WestTheVeryBest: @SheuDeReusG Ga lekker terug naar je apenland, domme geïmporteerde schijtnikker Zo denken Nederlanders reageer retweet
Ik wil ze nog even bedanken dat ze onze cultuur hebben verrijkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze figuren hadden gewoon dezelfde cultuur toen ze hierheen kwamen he slimmerikquote:Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wil ze nog even bedanken dat ze onze cultuur hebben verrijkt.
Ohja, de aloude Nederlandse thug-culture.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze figuren hadden gewoon dezelfde cultuur toen ze hierheen kwamen he slimmerik
als ze hier al niet geboren zijn
Ik had er om kunnen lachen als het niet zo diep triest was. De onderlaag van de samenleving.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schattige reacties daarop ook wel.twitter:SheuDeReusG twitterde op woensdag 19-11-2014 om 11:51:58“@WestTheVeryBest: @SheuDeReusG Ga lekker terug naar je apenland, domme geïmporteerde schijtnikker Zo denken Nederlanders reageer retweet
dat het sukkels zijn heeft niets met cultuur te maken, daar kun je MTV de schuld van geven als je dat heel erg nodig vindquote:Op woensdag 19 november 2014 12:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ohja, de aloude Nederlandse thug-culture.
Ik kom eigenlijk nooit op twitter, alleen als ik dit soort berichten voorbij zie komen en als je dan wat verder klikt op de mensen die ook reageren pfffff. Daar wordt een mens niet vrolijk van.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik had er om kunnen lachen als het niet zo diep triest was. De onderlaag van de samenleving.
Met lekker eten en zoquote:Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wil ze nog even bedanken dat ze onze cultuur hebben verrijkt.
Twitter is ook wel een beetje triest geworden. Ik heb t al weer eeuwen links liggen. Echt t uithangbord van iedere bosmongool met een mening en een toetsenbord.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nooit op twitter, alleen als ik dit soort berichten voorbij zie komen en als je dan wat verder klikt op de mensen die ook reageren pfffff. Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Dus dat!quote:Op woensdag 19 november 2014 12:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Twitter is ook wel een beetje triest geworden. Ik heb t al weer eeuwen links liggen. Echt t uithangbord van iedere bosmongool met een mening en een toetsenbord.
Ik heb twitter altijd al triest gevonden. Het originele concept was leuk, en de tijden dat je het gebruikte (arabische lente, grote gebeurtenissen zulke dingen) waren handig. Tegenwoordig wil iedereen retweet worden dus gooien ze halve waarheden of gewoon leugens de wereld in en de rest word opgevuld door dit soort amoebes.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Twitter is ook wel een beetje triest geworden. Ik heb t al weer eeuwen links liggen. Echt t uithangbord van iedere bosmongool met een mening en een toetsenbord.
Dit zijn strafbare uitingen en het voorbereiden van moord. Snel opsporen deze gekken voordat er letterlijk doden gaan vallen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is die laatste tweet zelfs nog strafbaar ook.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb twitter altijd al triest gevonden. Het originele concept was leuk, en de tijden dat je het gebruikte (arabische lente, grote gebeurtenissen zulke dingen) waren handig. Tegenwoordig wil iedereen retweet worden dus gooien ze halve waarheden of gewoon leugens de wereld in en de rest word opgevuld door dit soort amoebes.
$H¤UD¤R¤U$ AKA ¤URO$ @SheuDeReusG · 2 u 2 uur geleden
“@Erabundy: RT @SheuDeReusG: Wij niggaz praten teveel ik wil een nigga zien die zwarten piet vermoord > zoals die mocros theo van gogh ?”👌
Het is opruiing/haatzaaien, dus in principe wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij is die laatste tweet zelfs nog strafbaar ook.
Als een blanke dit zou doen, dan werden er kamervragen gesteld.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Dit zijn strafbare uitingen en het voorbereiden van moord. Snel opsporen deze gekken voordat er letterlijk doden gaan vallen.
*report*quote:Op woensdag 19 november 2014 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is opruiing/haatzaaien, dus in principe wel.
Eigenlijk zou hier gewoon aangifte tegen gedaan moeten worden.quote:
Eens. Want dit is gewoon direct aanzetten tot haat en zelfs oproepen tot moord. Er hoeft maar 1 gekkie te zijn.....quote:Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eigenlijk zou hier gewoon aangifte tegen gedaan moeten worden.
Zal vast wel gebeuren, maar oproepen tot het vermoorden van een niet bestand persoon zal vast wel wat juridische hobbels hebben. Als iemand roept dat ze Rudolph het rendier moeten gaan vernoorden, dan nou ja....je snapt het punt wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Zonder meer.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een niet-bestaand persoon, maar het zijn wel bestaande personen die de niet bestaande persoon verpersoonlijken. Echter kan de droeftoeter zich er met een goeie advocaat op beroepen dat hij idd het fictieve karakter bedoelde dat hij om zeep wilde helpen. Het aanhalen van V Gogh belooft echter niet veel goeds.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal vast wel gebeuren, maar oproepen tot het vermoorden van een niet bestand persoon zal vast wel wat juridische hobbels hebben. Als iemand roept dat ze Rudolph het rendier moeten gaan vernoorden, dan nou ja....je snapt het punt wel.
Daarom zou ik oojk eigenlijk wel willen zien dat iedereen die tweet sowieso rapporteert.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zonder meer.
Dit gaat wel een stap of drie verder dan "FC Aap".
Ik snap niet dat mensen zo dom zijn om dit soort dingen met naam en toenaam online te zetten...
Maak je geen zorgen, deze gaat echt wel naar het OM.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom zou ik oojk eigenlijk wel willen zien dat iedereen die tweet sowieso rapporteert.
Of delen en viral te maken zodat er wat aan gedaan kan worden.
Voor mij gaat deze echt Echt ECHT te ver.
Er zijn veel uitspraken gedaan door beide partijen in deze ZP kwestie. Veel harde, veel grove, veel racistische. Maar deze gaat voor mij echt beyoooooond ver.
Ik wilde gewoon mijn steentje bijdragen door hem iig te rapporteren. Geen idee hoe ik t anders zou kunnen doen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, deze gaat echt wel naar het OM.
Je hebt gelijk hoor, al is het maar voor het signaal. Zelfde geldt overigens voor de amoebes die oproepen tot het in elkaar slaan/kapot maken van anti zwarte pieten. Het moet eens klaar zijn met de achterlijke toon in de discussie. Daar is het waarschijnlijk al te laat voor maar toch..quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal vast wel gebeuren, maar oproepen tot het vermoorden van een niet bestand persoon zal vast wel wat juridische hobbels hebben. Als iemand roept dat ze Rudolph het rendier moeten gaan vernoorden, dan nou ja....je snapt het punt wel.
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij die bijlmerboys is het allemaal wat makkelijker, maar in dit geval....weet het niet. De uitdrukking "Zwarte Piet wordt vermoord door Quincy en consorten" heb ik ook hier weleens voorbij zien komen in welke variant dan ook en dan snappen we ook allemaal (nou ja....bijna allemaal), dat er een fictief persoon bedoeld wordt.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Je hebt gelijk hoor, al is het maar voor het signaal. Zelfde geldt overigens voor de amoebes die oproepen tot het in elkaar slaan/kapot maken van anti zwarte pieten. Het moet eens klaar zijn met de achterlijke toon in de discussie. Daar is het waarschijnlijk al te laat voor maar toch..
Toch is onderstaande redelijk direct, vooral ook door de "zoals" toevoeging.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij die bijlmerboys is het allemaal wat makkelijker, maar in dit geval....weet het niet. De uitdrukking "Zwarte Piet wordt vermoord door Quincy en consorten" heb ik ook hier weleens voorbij zien komen in welke variant dan ook en dan snappen we ook allemaal (nou ja....bijna allemaal), dat er een fictief persoon bedoeld wordt.
De oorlogszuchtige taal/termen begrijp ik zelf ook niet, maar het zit blijkbaar heel diep of mss ben ik wel een oude lul die niet meer weet wat tegenwoordig hip/normaal is. Dat kan ook nog.
Theo van Gogh was nl geen fictief persoon en zijn moord was echt. De "zoals" geeft dus aan dat hij niet het fictieve personage ZP bedoelt.quote:ik wil een nigga zien die zwarten piet vermoord > zoals die mocros theo van gogh
Staat in de top-100 van reeksen met de meeste postings op heel FOK! over 2014.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Staat in de top-100 van reeksen met de meeste postings op heel FOK! over 2014.
Plek 64 en het jaar is nog niet voorbij!Kan ook niet anders eigelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er ergens nog een poll?[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En dan ook dat taalgebruikquote:Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb twitter altijd al triest gevonden. Het originele concept was leuk, en de tijden dat je het gebruikte (arabische lente, grote gebeurtenissen zulke dingen) waren handig. Tegenwoordig wil iedereen retweet worden dus gooien ze halve waarheden of gewoon leugens de wereld in en de rest word opgevuld door dit soort amoebes.
$H¤UD¤R¤U$ AKA ¤URO$ @SheuDeReusG · 2 u 2 uur geleden
“@Erabundy: RT @SheuDeReusG: Wij niggaz praten teveel ik wil een nigga zien die zwarten piet vermoord > zoals die mocros theo van gogh ?”👌
Het is echt bizar hoe achterlijk deze gasten (hihi) zijn. Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk en dan zijn ze ook nog eens zo ontzettend dom. Gevaarlijke combinatie.quote:Racisme leeft in Nederland" het is hier geboren reus, wat denken jij
Zo ontstaan religiesquote:Op woensdag 19 november 2014 15:57 schreef SuicideErrorist het volgende:
Het is echt bizar hoe achterlijk deze gasten (hihi) zijn. Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk en dan zijn ze ook nog eens zo ontzettend dom. Gevaarlijke combinatie.
Mocht je de veelposters willen updaten, hierbij de linkquote:
Wat voegt dat toe aan de OP?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mocht je de veelposters willen updaten, hierbij de link
http://www.thuisserver.ne(...)ezddjc&tab=tab_table
Ja, alsof t stoer is om slecht Nederlands te typen en werkwoorden verkeerd te vervoegen.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:57 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En dan ook dat taalgebruik"Niggaz". Praat gewoon normaal, mafkees!
Niks, maar staat wel leukquote:Op woensdag 19 november 2014 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat voegt dat toe aan de OP?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:09 schreef LTVDK het volgende:
Niks, maar staat wel leuk
+ Jij staat op #1
quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind de OP zoals die nu is prima. Hij stelt zich nogal aan.
Het is maar wat je interessant vindt.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Niks, maar staat wel leuk
+ Jij staat op #1
Het is nog kanslozer dan de indianen die met pijl en boog vochten tegen de Europeanen met hun geweren.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Van die link van GeenStijl:
"Maak je niet druk. Er staan vierhonderd mensen klaar voor oorlog. Black power."
Ja, man! BLACK POWER, NIGGAZ!!!!!!
Ik niet aangezien ik die losers niet serieus neem maar ik vind dat de politie in dit soort gevallen ook best op eigen houtje initiatief mag nemen. Die aangifte tegen Wilders raakte natuurlijk kant noch paal. Hoe het strafbaar kan zijn om te vragen of dat iemand meer of minder Marokkanen wil is voor mij een raadsel. Hij merkte dat ook nog eens op na een verkiezingsoverwinning. Ik vermoed dat haat en nijd het primaire motief achter de voorgedrukte aangifte is. Het niet kunnen uitstaan dat een aanzienlijk deel van Nederland wat anders denkt over bepaalde zaken dan de policor.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:19 schreef SuicideErrorist het volgende:
Hehe, inderdaad
Zijn er trouwens serieus mensen hier die aangifte willen gaan doen? Ik heb nog nooit in mijn leven aangifte gedaan maar eens moet de eerste keer zijnEn gezien het tegenwoordig toch zo'n aangifte-festijn is...
Black power, white power, pink power, glitter power, power puff girls... I don't give a shit, Mensen moeten normaal doen. Beetje berderigingen over en weer gaan lopen uiten, of mensen in elkaar rossen. (Delen van) Beide partijen zijn compleet van de pot gerukt inmiddels.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Van die link van GeenStijl:
"Maak je niet druk. Er staan vierhonderd mensen klaar voor oorlog. Black power."
Ja, man! BLACK POWER, NIGGAZ!!!!!!
Minder Marokkanen! Dat gaan we regelen.quote:Hoe het strafbaar kan zijn om te vragen of dat iemand meer of minder Marokkanen wil is voor mij een raadsel.
Hadden ze toentertijd Hans Janmaat wat serieuzer genomen , had een boel ellende bespaartquote:Op woensdag 19 november 2014 17:43 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Minder Marokkanen! Dat gaan we regelen.
Tja, ik ben blij dat ik in een land woon waar dit soort walgelijke uitingen bij wet verboden zijn. Maar Wilders zal er wel mee wegkomen bij die softe, 'linkse' rechters... Hans Janmaat is destijds veroordeeld voor veel minder, maar de tijden zijn veranderd.
Leg dat de policors maar eens uit. Die doen aan maakbaarheidsdenken: "we vegen het onder het tapijt en niemand ziet het."quote:Op woensdag 19 november 2014 17:48 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hadden ze toentertijd Hans Janmaat wat serieuzer genomen , had een boel ellende bespaart
Waar zie jij al die racisme? Ik vind het best meevallen. In mijn omgeving heb ik de laatste jaren niets van racisme gezien of gehoord.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik walg echt van hoe breed verspreid racisme tegenwoordig is binnen de Nederlandse samenleving. Oprecht beschamend.
Totaal wereldvreemde reactie!quote:Op woensdag 19 november 2014 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik walg echt van hoe breed verspreid racisme tegenwoordig is binnen de Nederlandse samenleving. Oprecht beschamend.
quote:Op woensdag 19 november 2014 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het merendeel doet dat waarschijnlijk ook. Het internet is wat dat betreft best een 'can of worms'.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:25 schreef Isee het volgende:
[..]
Totaal wereldvreemde reactie!
Wij in NL zijn er tegenwoordig heel erg goed in geworden om letterlijk overal de racisme kaart over te trekken.
Wil je echt weten wat racisme is dan stel ik voor dat je oost Europa eens bezoekt, of Afrika of Amerika of China.
We moeten hier in NL eens leren wat minder lange tenen te hebben en af en toe de schouders op te halen en vrolijk verder te gaan met ons leven.
Gezien het feit dat dat er voor elke antipiet pakweg 12 pro-pieten zijn, maakt dat de anti-pieten minstens zesmaal zo agressief. Is ook logisch. De anti-kant zit vol vol met laaggeschoold en kansarm tuig uit de grote steden aan de ene kant en aan de andere kant 'anargistiese' AFA typetjes die geweld ook niet bepaald schuwen. 't Is maar je bij wilt horen...quote:Op woensdag 19 november 2014 18:31 schreef Heufd het volgende:
Voor elk screenshot van een reactie van een agressieve Anti-Piet zijn er twee reacties van een agressieve Pro-Piet.
Wat een zeikwijf. En wie de schoen past trekke hem aan.quote:
Tuur is inderdaad een discriminerend zeikwijf. Oh, en hij slaat graag vrouwen. Ook al zo'n agressieve anti-pietert. Lekker stel. Verder trekt 'ie het ook helemaal niet door in het belachelijke met z'n willen sterven en zoquote:Op woensdag 19 november 2014 18:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een zeikwijf. En wie de schoen past trekke hem aan.
Oh, trouwens, sinds wanneer gebruik jij de Telegraaf als bron?quote:Tuur: "Ik geef niet veel om de gevoelens van iemand die niet inziet hoe racistisch en pijnlijk deze zogenoemde 'sinterklaastraditie' is." Al stromen de aangiftes binnen, Tuur zal er niet van wakker liggen. "Ik ben voor niets en niemand bang, zelfs al moet ik er voor sterven..."
Sinds de quotefunctie.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef IntensiveGary het volgende:
Oh, trouwens, sinds wanneer gebruik jij de Telegraaf als bron?
quote:Het nieuws heeft soms zo zijn eigen gevoel voor ironie.
Op de dag dat bijna alle grote kranten in Nederland openden met Zwarte Piet op de voorpagina, verscheen er een rapport met de boodschap: er zijn anno 2014 bijna 36 miljoen slaven in de wereld.
Echte slaven. Geen dit-raciale-stereotype-doet-me-denken-aan-negentiende-eeuwse-slaven. Nee, 36 miljoen mensen-van-vlees-en-bloed-die-geëxploiteerd-worden-door-een-eigenaar-slaven.
Dat er anno 2014 in absolute aantallen dus meer slaven in de wereld rondlopen dan op het hoogtepunt van de slavernij 150 jaar geleden, hoe groot is zulk nieuws eigenlijk? Het Algemeen Nederlands Persbureau, beter bekend als het ANP, wijdde er exact 109 woorden aan. Trouw vond 79 genoeg. nrc.next meldde het überhaupt niet. De Volkskrant had er 490 woorden voor over - op pagina 14 van een katern met de naam 'Ten eerste.'
Prioriteitenpiet had een dagje vrij, kennelijk.
Wetsvoorstel van Bosma en Wilders
Dat Prioriteitenpiet bij de PVV al langer met verlof is, is genoegzaam bekend - als hij er ooit al gewerkt heeft. Maar krankzinniger dan afgelopen week kon dat niet worden geïllustreerd. Tegelijk met de Global Slavery Index was er op het bureau van partij-ideoloog Martin Bosma namelijk een heel ander document in de maak: de Zwarte Piet-wet.
Gewoon voor de lol heb ik beide werkjes uitgeprint en naast elkaar op mijn bureau gelegd.
Links: een 81 pagina's tellende opsomming van de meest verschrikkelijke misdaden tegen de menselijkheid, waarvan naar schatting 2.200 in Nederland (voornamelijk seksslaven en slachtoffers van mensenhandel).
Rechts: het voorstel van wet van de leden Bosma en Wilders inzake de bescherming van het Sinterklaasfeest, vergaderjaar 2014-2015, artikel 1: in de wet dient te worden vastgelegd dat 'Zwarte Piet een egaal zwart of donkerbruin gezicht [heeft], rood geverfde lippen, zwart krulhaar en goudkleurige oorbellen, gekleed [is] in een fluweelachtig pak met pofbroek en een hoofddeksel [draagt] met een gekleurde veer.'
Was getekend, Partij Van De Weg Kwijt.
Van Rhambo Kumar (13) is geen ranking te maken
Afijn, voor wie het gemist had: het rapport Global Slavery Indexdus, is een vloedgolf aan mensonterende gruwelijkheden waarvan je in de geschiedenisles misschien geleerd hebt dat ze in een grijs en lang vervlogen verleden zijn 'afgeschaft', maar waarvan je nu gevoeglijk kan zeggen dat dat vooral op papier is gebeurd.
Rhambo (13) werd door zijn straatarme moeder voor 11 dollar verkocht aan een tapijtenfabriek
Het is verleidelijk hier nu met lijstjes te gaan strooien, zoals alles tegenwoordig het liefst in rankings wordt gevat (India staat op 1 met 14 miljoen slaven; in Mauritanië is het grootste percentage van de bevolking slaaf; Nederland staat bovenaan qua maatregelen tegen slavernij). Maar wordt daarmee echt duidelijk waar dit over gaat?
Bij mij drong het pas echt door toen ik een biografietje las van een van die 36 miljoen mensen uit de grafiekjes. Zijn naam: Rhambo Kumar, een Indiaas jongetje van 13, die door zijn straatarme moeder voor 11 dollar werd verkocht aan een tapijtenfabriek, alwaar hij onbetaald 19 uur per dag achter een weefgetouw werd gezet. Niets anders deed hij, dag in dag uit, dan tapijten weven. Als zijn vingers begonnen te bloeden van het werk, doopte de fabriekseigenaar deze in de olie en stak ze aan, om de wonden dicht te schroeien. Als hij sprak, werd hij in elkaar geslagen.
Als Rhambo zijn er miljoenen: dat is in geen ranking te vangen.
Slavernij in onze etalages
De aard en oorsprong van de moderne slavernij verschilt enorm van land tot land, leer je gaandeweg het rapport: in sommige landen - zoals India, maar ook Mauritanië, dat slavernij pas in 2007 (!) criminaliseerde - is het vooral een eeuwenoude cultuur van extreme maatschappelijke hiërarchie; in andere landen is het vooral de seksindustrie (Thailand, Brazilië) of een middeleeuws agrarisch stelsel (Oezbekistan). En dan laten we de mensenhandel (niet in de laatste plaats richting Europa) en de naar schatting 40.000 gedwongen (kind)huwelijken per dag nog even buiten beschouwing.
Maar de conclusie, waar je na 81 gruwelijke pagina's niet aan ontkomt, is dat een flink deel van de slavernij in de wereld toch vooral te herleiden is tot ons, en dan vooral: ons consumptiepatroon. Dat moge als een open deur klinken, maar het is ook een open deur die we - eenmaal ingetrapt - graag zo snel mogelijk weer dichttrekken: wij winkelen graag door.
Terwijl wij ons blindstaarden op het slavernijverleden dat ons ieder jaar weer toezwaait vanaf de stoomboot, zag niemand het slavernijhedendat daarmee ook ieder jaar weer binnenvaart
Van de arbeidsmigranten die gedwongen de stadions in Qatar bouwen zodat wij op onze in Taiwan door lopendebandslaven gemonteerde flatscreens van een WK kunnen genieten, tot katoenateliers in India en speelgoedfabrieken in China die onze kekke T-shirts en videospelletjes produceren: het gros van de vruchten van de slavernij eindigt toch echt in onze etalages.
En niet te vergeten: in onze schoen.
Want dat is toch wel de grootste ironie van dit alles. Terwijl wij ons blindstaarden op het slavernijverleden dat ons ieder jaar weer toezwaait vanaf de stoomboot, zag niemand het slavernijheden dat daarmee ook ieder jaar weer binnenvaart: het grenzeloze consumptiefestijn genaamd Sinterklaas.
Voor de lezers die bang zijn dat met al die kritiek op Zwarte Piet een 'traditie' op omvallen staat, heb ik een geruststellende boodschap: tradities zijn doorgaans rituelen met een moraal. Maar dat is nu juist het punt: dit feest heeft al lang geen moraal meer. Wat ervan over is, is twee maanden lang kinderen opvoeden tot keurige consumenten, met made in China in de schoen en made in India door de schoorsteen. Maximaal 10 euro per nodeloos speeltje natuurlijk, want het moet wel gezellig blijven.
Hoeveel daarvan zou salaris voor de maker zijn?
Wat mij betreft schminken we de zwarte hulpjes groen, paars en blauw - om af te rekenen met het verleden. Maar wat doen we met het heden?
De boze ontevreden blankmannen zullen zich na deze post weer vol overgave op hun slachtofferrol storten.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat leesvoer voor de anti-ZP'ers.
https://decorrespondent.n(...)an/53156620-b76cd381
[..]
De Telegraaf kan je beter mijden als de pest tenzij je graag verkeerd wil worden voorgelicht. Vroeger zochten ze alleen nog maar sensatie, nadat ze Nederland hadden verraden door te collaboreren. Tegenwoordig liegen ze ook willens en wetens.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef IntensiveGary het volgende:
Oh, trouwens, sinds wanneer gebruik jij de Telegraaf als bron?
Ik ben geen boze ontevreden 'blank'man maar ik ben wel een voorstander van het beschermen van onze cultuur. Mag dat ook?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De boze ontevreden blankmannen zullen zich na deze post weer vol overgave op hun slachtofferrol storten.
Ik kan daar niks lezen; dus geen idee.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is die posting van Tuur trouwens verwijderd op FB?
Het was specifiek aan hen gericht.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:03 schreef Copycat het volgende:
Ook een uitstekend stuk voor propieten ...
Want een cultuur is gezet in steen.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben geen boze ontevreden 'blank'man maar ik ben wel een voorstander van het beschermen van onze cultuur. Mag dat ook?
Een volk wat haar eigen cultuur verloochent...
Die specificatie heb ik dan zeker gemist.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was specifiek aan hen gericht.
Soort van. Een cultuur verandert geleidelijk en spontaan, niet geforceerd topdown.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want een cultuur is gezet in steen.
Draai het maar lekker om, ja. De jankerds met een kleurtje en hun meelopers krijsen tot je halfdoof bent. Krijgt men tegengas dan komt men met de ´boze blankemannentheorie´. Jullie doen maar lekker. Blijf maar schelden, dreigen, janken, eisen en stampvoeten. De ´boze, blanke man´ kijkt er naar, lacht er om, negeert ze of slaat misschien terug. Maar gebogen wordt er niet meer. En nu dat duidelijk begint te worden slaat in Gouda de vlam in de pan, wordt er vanuit de bijlmer geroepen om het afschieten van zwarte pieten, vergezeld van foto´s van arsenalen enzovoort.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De boze ontevreden blankmannen zullen zich na deze post weer vol overgave op hun slachtofferrol storten.
Niet alles hoeft gezegd te worden om duidelijk te zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die specificatie heb ik dan zeker gemist.
Tuurlijk ...quote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet alles hoeft gezegd te worden om duidelijk te zijn.
Dit.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Draai het maar lekker om, ja. De jankerds met een kleurtje en hun meelopers krijsen tot je halfdoof bent. Krijgt men tegengas dan komt men met de ´boze blankemannentheorie´. Jullie doen maar lekker. Blijf maar schelden, dreigen, janken, eisen en stampvoeten. De ´boze, blanke man´ kijkt er naar, lacht er om, negeert ze of slaat misschien terug. Maar gebogen wordt er niet meer. En nu dat duidelijk begint te worden slaat in Gouda de vlam in de pan, wordt er vanuit de bijlmer geroepen om het afschieten van zwarte pieten, vergezeld van foto´s van arsenalen enzovoort.
Deze ´boze blanke man´ lacht zich suf, stookt nog een beetje door op het net en wacht rustig af op wat komen gaat. Zoals laatst al gezegd: de maskers vallen af.
Vind jij dat sprookjesfiguren zoals Krampus en Schmützli ook een make-over moeten ondergaan? Zij zijn immers ook doorgaans pikzwart geschminkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:12 schreef Copycat het volgende:
De groeiende tegenstand tegen Zwarte Piet in deze vorm is ook geleidelijk gegaan. Net ala alle andere veranderingen die deze knecht van Sinterklaas in de loop der tijd heeft ondergaan.
Niet willen buigen voor gekrijs valt onder stoere praat? Man, en ik maar denken dat ijhockeytypes tough guys warenquote:
De vraag is of we die tegenstand serieus moeten nemen. Bovendien groeit de tegenstand door de massale media-aandacht. Verder groeit het vanuit niets, veruit de meeste mensen zijn nog steeds voorstander en vinden het een kinderfeest.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:12 schreef Copycat het volgende:
De groeiende tegenstand tegen Zwarte Piet in deze vorm is ook geleidelijk gegaan. Net ala alle andere veranderingen die deze knecht van Sinterklaas in de loop der tijd heeft ondergaan.
mja bij ons is piet gewoon zwart, dat zal hij ook wel blijven de komende jarenquote:Op woensdag 19 november 2014 19:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niet willen buigen voor gekrijs valt onder stoere praat? Man, en ik maar denken dat ijhockeytypes tough guys waren
Ik hoef mijzelf nergens moed voor in te praten, hoorquote:Op woensdag 19 november 2014 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja bij ons is piet gewoon zwart, dat zal hij ook wel blijven de komende jaren
daar hoef ik echt geen internetrants voor op te zetten over wat voor een onverzettelijke helden met een kleurtje wij wel niet zijn en dat we er wel klaar voor zijn als de burgeroorlog eindelijk begint ofzoiets
snap niet dat je jezelf er moed voor in moet praten ... gewoon niet buigen
klaar
Ik denk niet dat het een kwestie is van toegeven aan schreeuwlelijkerds, maar eerder van inzien dat bepaalde zaken niet meer in de huidige tijdgeest passen. En dat met een paar summiere aanpassingen prima wel weer doen. Maar hakken in het zand aan beide kanten en jijbakken polariseert enkel. Helaas zie ik het er voorlopig nog niet van komen dat er een echte dialoog plaats gaat vinden.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:37 schreef sp3c het volgende:
dat kinderfeest gaat met groene piet met witte vlekken en rode vegen ook gewoon door natuurlijk
de vraag is of je als maatschappij toe moet geven aan de grootste schreeuwlelijkerd in de klas
Niets ten nadele van Spec maar dat is een groot misverstand.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niet willen buigen voor gekrijs valt onder stoere praat? Man, en ik maar denken dat ijhockeytypes tough guys waren
Maar hoe harder en dommer je schreeuwt, hoe meer aandacht je krijgtquote:Op woensdag 19 november 2014 19:38 schreef sp3c het volgende:
al weet ik in deze discussie niet echt meer wie de grootste is
ja op dat punt zit ik ook al een beetje en ik ben voor zwarte piet zo zwart als roetquote:Op woensdag 19 november 2014 19:39 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik hoef mijzelf nergens moed voor in te praten, hoorEn die burgeroorlog zie ik ook niet zo snel komen. Het blijft Nederland
Met 'ik wacht rustig op wat komen gaat' doel ik op het in zeer rap tempo radicaliserende antipietenkorps. Met een beetje mazzel gaat er binnenkort eentje (of meer) postal en zijn we van het gezeik af. Dan durft niemand meer een bek open te trekken. Je ziet nu al dat mensen zich een beetje terugtrekken. Iemand recentelijk nog iets van Nzume gehoord?
gentleman's sport is hetquote:Op woensdag 19 november 2014 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niets ten nadele van Spec maar dat is een groot misverstand.
Ze hadden het met de intocht in Gouda vrij creatief aangepakt. Een middenweg om alle partijen een beetje tegemoet te komen.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:37 schreef sp3c het volgende:
dat kinderfeest gaat met groene piet met witte vlekken en rode vegen ook gewoon door natuurlijk
de vraag is of je als maatschappij toe moet geven aan de grootste schreeuwlelijkerd in de klas
prima opgelost idd al is die witte enge piet natuurlijk wel gewoon racismequote:Op woensdag 19 november 2014 19:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ze hadden het met de intocht in Gouda vrij creatief aangepakt. Een middenweg om alle partijen een beetje tegemoet te komen.
Prima oplossing. Maar sommigen willen alles of niets.
Eens. De kids vonden het allemaal prima. Witte, zwarte Pieten. Gele Piet. Clownspiet. Roetpiet.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een kwestie is van toegeven aan schreeuwlelijkerds, maar eerder van inzien dat bepaalde zaken niet meer in de huidige tijdgeest passen. En dat met een paar summiere aanpassingen prima wel weer doen. Maar hakken in het zand aan beide kanten en jijbakken polariseert enkel. Helaas zie ik het er voorlopig nog niet van komen dat er een echte dialoog plaats gaat vinden.
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
prima opgelost idd al is die witte enge piet natuurlijk wel gewoon racisme
Ik vermoed dat je het een beetje kan vergelijken met rugby. Regelmatig wat blauwe plekken van de training en de wedstrijden, als je pech hebt eens een vervelend ongeluk maar een sportieve sfeer op het speelterrein, boys (en girlsquote:
Dat Schenkman met “den eedlen Kindervriend” in Sint Nikolaas schenkt ieder wat (1850) Piet bedoelt, is alvast niet juist. Hij zegt daar:quote:Op woensdag 19 november 2014 18:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
Een volk dat voor racisten zwicht, zal meer dan Sint en Piet verliezen, dan dooft het licht
Die "kindervriend" is niet Sint Nicolaas' knecht maar de burgemeester van Amsterdam, G.C.J. van Reenen, aan wie Schenkman zijn Rekwest van Amsterdamsche jongens ... bij het naderen der Kermis in September 1850 had gericht. Het stadsbestuur had eerder het traditionele "trommelen op de beurs" verboden. Dat verbod werd naar aanleiding van dat verzoekschrift teruggedraaid, waarna Schenkman een lofdicht op de "burgervad'ren" schreef:quote:"'t Is de beurs in 't klein, van Zocher,
Ze is voor Amstels Burgerheer (...)
Heeft hij niet van Amstels jongens
Zulk een fraai geschenk verdiend?
‘k Zal het uit hun naam dus geven
Aan den eedlen Kindervriend"
Sint Nikolaas schenkt ieder wat, p. 7
En natuurlijk was de Nubiër die prinses Marianne in Egypte had vrijgekocht niet haar slaaf.quote:Heb dank dan, Amstels Burgerheer!
Wij minnen u dit uur nog meêr,
En brengen u eerbiedig hulde...
Hulde en dank aan het edel achtbaar stads-bestuur van Amsterdam, p. 7
De extremisten van beide partijen hebben waarschijnlijk meer met elkaar gemeen dan ze ooit zullen inzien, laat staan toegeven.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:48 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk doet de hele discussie me het meest denken aan voetbalh00liganisme van pak weg 10 of 15 jaar terug
van die mennekes die gewoon gaan om met elkaar te vechten en als iemand ze vraagt voor wie ze eigenlijk zijn moesten haast op hun eigen shirtje spieken
shit gaat nergens meer over
"Onze stam is de beste stam".. dat zit nog diep ingeprogrammeerd in jonge knullen.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:54 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De extremisten van beide partijen hebben waarschijnlijk meer met elkaar gemeen dan ze ooit zullen inzien, laat staan toegeven.
quote:Op woensdag 19 november 2014 19:53 schreef sp3c het volgende:
zou wel een topshow zijn als je gewoon met een groepje witte piet is racismegaat staan roepen daar volgende keer
beetje trollen
ja vergelijkbaarquote:Op woensdag 19 november 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je het een beetje kan vergelijken met rugby. Regelmatig wat blauwe plekken van de training en de wedstrijden, als je pech hebt eens een vervelend ongeluk maar een sportieve sfeer op het speelterrein, boys (en girls) being boys.
Een sneeuwpopje maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja vergelijkbaar
iedereen ziet vooral het vechten omdat dat leuke beelden zijn maar het is zelden zonder reden
als je bv heel hard remt voor de goalie (sneeuwpopje maken is altijd leuk, doet iedereen wel eens) dan moet je erom vechten maar daarna is het wel klaar
Het zit diep bij sommigen ja.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Onze stam is de beste stam".. dat zit nog diep ingeprogrammeerd in jonge knullen.
Wat is "postal" gaan en waarom is dat mazzel ?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:39 schreef IntensiveGary het volgende:
. Met een beetje mazzel gaat er binnenkort eentje (of meer) postal en zijn we van het gezeik af. Dan durft niemand meer een bek open te trekken. Je ziet nu al dat mensen zich een beetje terugtrekken. Iemand recentelijk nog iets van Nzume gehoord?
Going postal. Vernoemd naar Amerikaanse postmedewerkers die doordraaiden en het hele postkantoor overhoop schoten. Enkel met een zieke geest kun je zoiets toejuichen.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is "postal" gaan en waarom is dat mazzel ?
quote:Going postal, in American English slang, means becoming extremely and uncontrollably angry, often to the point of violence, and usually in a workplace environment.
The expression derives from a series of incidents from 1986 onward in which United States Postal Service (USPS) workers shot and killed managers, fellow workers, and members of the police or general public in acts of mass murder. Between 1986 and 1997, more than 40 people were gunned down by spree killers in at least 20 incidents of workplace rage.
Ik ben dan ook ziek, volgens een aantal antipieters...quote:Op woensdag 19 november 2014 21:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Going postal. Vernoemd naar Amerikaanse postmedewerkers die doordraaiden en het hele postkantoor overhoop schoten. Enkel met een zieke geest kun je zoiets toejuichen.
[..]
in Amsterdam hadden de pieten dit jaar geen rode lippen, oorbellen en kroeshaar meer. Ook gedroegen de pieten zich niet meer als knecht maar als gelijkwaardige van de Sint. En tenslotte liepen er veel roetpieten mee. Eigenlijk waren op alle punten van kritiek veranderingen toegepast.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een kwestie is van toegeven aan schreeuwlelijkerds, maar eerder van inzien dat bepaalde zaken niet meer in de huidige tijdgeest passen. En dat met een paar summiere aanpassingen prima wel weer doen. Maar hakken in het zand aan beide kanten en jijbakken polariseert enkel. Helaas zie ik het er voorlopig nog niet van komen dat er een echte dialoog plaats gaat vinden.
Maar jij zit te speculeren op geweld van een anti-ZP'er , dus.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:13 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik ben dan ook ziek, volgens een aantal antipieters...En toch ben ik slechts nummer 37 op de lijst van veelposters hier. Kun je nagaan hoe mataklap de 36 figuren boven mij zijn
Hoeveel meer aanpassingen worden er geëist voordat het genoeg is? Het is overduidelijk; de anti-pieten gaan door totdat Piet dood en begraven op het kerkhof ligt. Er is geen dialoog aan te gaan met zulke extremisten.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kssst, scheer je weg, gekkie. Dacht jij nu echt dat ik met jou in discussie ga? Of dat ik in dat valletje loop? Bovendien heb je mijn antwoord helemaal niet nodig. Je legt de woorden toch wel in mijn mond. Da's wel zo makkelijk, dan heb je tenminste je antwoord alvast klaarquote:Op woensdag 19 november 2014 23:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar jij zit te speculeren op geweld van een anti-ZP'er , dus.
En wat dan...... ?
Speculeer je op een soort volkswoede ?
Met Sinterklaas erbij waarschijnlijk, want dat was natuurlijk zo'n vuige slavendrijver.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoeveel meer aanpassingen worden er geëist voordat het genoeg is? Het is overduidelijk; de anti-pieten gaan door totdat Piet dood en begraven op het kerkhof ligt. Er is geen dialoog aan te gaan met zulke extremisten.
Ik vraag of je een plannetje van wilt toelichten.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kssst, scheer je weg, gekkie. Dacht jij nu echt dat ik met jou in discussie ga? Of dat ik in dat valletje loop? Bovendien heb je mijn antwoord helemaal niet nodig. Je legt de woorden toch wel in mijn mond. Da's wel zo makkelijk, dan heb je tenminste je antwoord alvast klaar
Dat. Ze gaan keihard nu. Kijk naar de slag om Gouda. 90 arrestaties, huilende kinderen en een o revolutie krijsende Quinsy (die nu overigens nóg verder aan het gaan is met iedereen voor racist uitmaken). Ik lach me ziek. Waren het vorig jaar en de eerste negen maanden van dit jaar vooral de propieters die last hadden van malloten, nu doet de antikant behoorlijk van zich spreken qua mensen die per Hortsikbusje naar school, dan wel sociale werkplaats gaanquote:Op woensdag 19 november 2014 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoeveel meer aanpassingen worden er geëist voordat het genoeg is? Het is overduidelijk; de anti-pieten gaan door totdat Piet dood en begraven op het kerkhof ligt. Er is geen dialoog aan te gaan met zulke extremisten.
Prachtig hoe je het allemaal invult. Zoals ik zei: jij hebt helemaal geen input van mij nodig. Je maakt je eigen verhaal. Succes daarmee, dorpsgekquote:Op woensdag 19 november 2014 23:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vraag of je een plannetje van wilt toelichten.
Je suggereert iets gewelddadigs, maar dan ben je een lafbek en je gaat er om heen draaien.
Hoe gewelddadig wil je iemand hebben ? En hoe zie je dat de mond snoeren van mensen die een zekere andere mening hebben hoe een sinttheater gespeeld kan worden ?
Je suggereert en hoopt dus op een hele grote volkswoede .. een superintolerantie naar een bepaalde mening over een traditie. ?
Of heb je al spijt van je domme geweldsfantasie? Dat ken ook.. Gewoon zeggen.
Doe eensquote:Op woensdag 19 november 2014 23:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vraag of je een plannetje van wilt toelichten.
Je suggereert iets gewelddadigs, maar dan ben je een lafbek en je gaat er om heen draaien.
Hoe gewelddadig wil je iemand hebben ? En hoe zie je dat de mond snoeren van mensen die een zekere andere mening hebben hoe een sinttheater gespeeld kan worden ?
Je suggereert en hoopt dus op een hele grote volkswoede .. een superintolerantie naar een bepaalde mening over een traditie. ?
Of heb je al spijt van je domme geweldsfantasie? Dat ken ook.. Gewoon zeggen.
Ah, misschien dat die demonstrant in Amsterdam daarom een speech hield tegen het koningshuis waarvoor hij opgepakt is. Hij vind Willie en Maxima gewoon racisten die van het Sinterklaasfeest met een zwarte piet houdt.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:53 schreef Oliver23 het volgende:
Tot slot, want wil nu echt een heerlijke Sinterklaasperiode ingaanLeve de Koning en Koningin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mensen uitschelden en geweld suggereren is voor jou makkelijker dan zinnig denken en weloverwogen formuleren.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:48 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Prachtig hoe je het allemaal invult. Zoals ik zei: jij hebt helemaal geen input van mij nodig. Je maakt je eigen verhaal. Succes daarmee, dorpsgek
Jij moet eens leren dat je mensen niet kunt dwingen te laten zeggen wat jij wil dat ze zeggen. Engnek dat je d'r bent.
Als jij nu eens ophield met voor mij denken zou je al een stuk verder komen, simpele zielquote:Op donderdag 20 november 2014 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen uitschelden en geweld suggereren is voor jou makkelijker dan zinnig denken en weloverwogen formuleren.
Ik vraag je hoe je dat geweld ziet.
En hoe zie je dat proces naar mensen de mond snoeren. ?
Dat was jouw mazzelplan.
Maar nu je door hebt hoe dom je bent met openlijk laten zien dat je hoopt op geweld doe je alsof je een slachtoffer bent.
Zulke sneue figuren, lekker in hun anti-Piet shirtje gaan lopen schreeuwen tegen het Koningshuis en voor het gemak ook nog even Palestina en Wilders erbij pakken. Als er iemand maar hard genoeg schreeuwt dan doen de schaapjes mee "weg met politie"quote:Op donderdag 20 november 2014 00:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ah, misschien dat die demonstrant in Amsterdam daarom een speech hield tegen het koningshuis waarvoor hij opgepakt is. Hij vind Willie en Maxima gewoon racisten die van het Sinterklaasfeest met een zwarte piet houdt.
Logisch toch , alleen hun mening geldt , de rest doet er niet toe of is racistischquote:Op donderdag 20 november 2014 00:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zulke sneue figuren, lekker in hun anti-Piet shirtje gaan lopen schreeuwen tegen het Koningshuis en voor het gemak ook nog even Palestina en Wilders erbij pakken. Als er iemand maar hard genoeg schreeuwt dan doen de schaapjes mee "weg met politie"![]()
En die dude erna lekker verongelijkt doen omdat er iemand is opgepakt omdat ie zijn mening uitte, zegt er een pro-Zwarte Piet iets dan is het gelijk een racist
Klopt, wij Nederlanders zijn een zeer intolerante samenleving waar we mensen met een andere levensovertuiging het liefst kapot makenquote:Op donderdag 20 november 2014 00:58 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Logisch toch , alleen hun mening geldt , de rest doet er niet toe of is racistisch
Nou nee, wat mij betreft behoeft die vraag geen antwoord.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom is 'blackface' racistisch is dan eigenlijk de vraag. Behoeft dat echt nog een antwoord?
Dit zijn oude foto's niet van dit jaar in ieder geval. Hier had de jongste dochter zelf in haar pony gekniptquote:Op woensdag 19 november 2014 23:53 schreef Oliver23 het volgende:
Tot slot, want wil nu echt een heerlijke Sinterklaasperiode ingaanLeve de Koning en Koningin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 november 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou nee, wat mij betreft behoeft die vraag geen antwoord.
Blackface is een verschijnsel dat uniek is voor de VSvA, dus waarom zouden wij Nederlanders ons daarom moeten bekreunen?
Het laat wel zien dat de uiterlijke kenmerken van blackface net zo goed in Nederland gebruikt werden en dat daar ook zeker een negatieve lading aan hangt.quote:
Ik vind het een beetje vergezocht om dat aan de theatrale blackface te koppelen. Het racistische van de minstrel shows zit hem volgens mij ook vooral in het ridiculiseren van zwarten als deelnemers aan een moderne maatschappij, waarbij ze ondanks de geavanceerde culturele omstandigheden toch als een soort slordig aangeklede halve apen worden voorgesteld. Het personage Zwarte Piet staat daar nogal ver van af.quote:Op donderdag 20 november 2014 07:03 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het laat wel zien dat de uiterlijke kenmerken van blackface net zo goed in Nederland gebruikt werden en dat daar ook zeker een negatieve lading aan hangt.
Man man man, ga anders lekker even kijken hoe de vrijheid van meningsuiting in land van herkomst van die gozer is... wat een jankstraal zegquote:Op donderdag 20 november 2014 00:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ah, misschien dat die demonstrant in Amsterdam daarom een speech hield tegen het koningshuis waarvoor hij opgepakt is. Hij vind Willie en Maxima gewoon racisten die van het Sinterklaasfeest met een zwarte piet houdt.
Daar kijken ze sowieso neer op zwart omdat wit het schoonheidsideaal is.quote:Op donderdag 20 november 2014 02:33 schreef DrDentz het volgende:
In Zuid-Korea wordt een blackface helemaal niet gezien als racistisch.
[ afbeelding ]
Vooral ook omdat daar geen negers wonen en de negers die er toch wonen niet serieus genomen worden.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sinterklaasfeest Beijum gecanceld uit veiligheidsoverwegingen
...
quote:Gronings sinterklaasfeest gaat toch door
Het jaarlijkse sinterklaasfeest in de Groningse wijk Beijum, dat werd afgelast uit angst voor ongeregeldheden, gaat toch door. Burgemeester Vreeman liet vandaag weten dat de gemeente ervoor zorgt dat het feest veilig kan verlopen.
De organisatie durfde de veiligheid van de kinderen niet te garanderen, omdat er in de multiculturele wijk veel discussie is over Zwarte Piet. ,,Kinderen mogen niet de dupe worden van een discussie onder volwassenen", zegt burgemeester Vreeman. ,,Het feest moet sowieso doorgaan."
Vreeman ging in gesprek met de organisatie en laat weten dat het feest nu een week later plaatsvindt op 3 december. ,,We zijn samen met de organisatie hard op zoek naar een geschikte locatie. Als we die niet kunnen vinden, dan houden we het feest voor de kinderen uit Beijum desnoods op het stadhuis", aldus Vreeman.
Maatregelen
De gemeente gaat maatregelen nemen om de veiligheid te garanderen, maar een woordvoerder van de gemeente wil niet zeggen aan welke maatregelen precies wordt gedacht. Het wijkfeest trekt jaarlijks ongeveer vierhonderd kinderen en volwassenen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gaat-toch-door.dhtml
Heb je weer je eigen nieuws verzonnen? Onze premier is persoonlijk een grote voorstander van zwarte piet en zal hem, evenals Danny, nooit in de ban willen doen. Dit zei hij er vorige week nog over:quote:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)t-mag-zwart-blijven/quote:Rutte werd aan het eind ook gevraagd wat hij nu echt van Zwarte Piet vindt. Zijn oplossing voor de nijpende kwestie: iedereen mag zelf weten wat hij er van vindt. Maar, voegde de premier eraan toe:
“Privé vind ik dat hij zwart mag blijven. Maar dit is een zaak van de samenleving. Hier ligt geen taak voor de politiek. Ik ben voorstander van een kleine overheid, zoals u weet. [...] Laten we van Sinterklaas een fantastisch mooi kinderfeest maken.”
Schattig ditquote:
Ben je daar helemaal zelf achtergekomen?quote:Op donderdag 20 november 2014 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je weer je eigen nieuws verzonnen?
Nee, hulppiet voor ingeschakeldquote:Op donderdag 20 november 2014 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je daar helemaal zelf achtergekomen?
Eigenlijk is dit een soort fake celeb porn. Iemand knutselt iets in elkaar en alle andere fans trekken zich af op het idee.quote:
Heb jij een aluminium mijter?quote:Op donderdag 20 november 2014 13:08 schreef Synthercell het volgende:
Het hele gedoe rondom Piet is duidelijk een wapen om NL verder in strijd en beweging te krijgen, forceren de houding (emotie) en gedachte in de burger te veranderen waardoor hetzelfde gebeurt, en als je tot conclusies komt hoe de vork in de steel zit nogmaals.
Vooral dus niet meer of minder Sinterklaas vieren, de traditie is al aangetast door gedoe over afgelopen maanden, dus is er al een verandering opgetreden in velen.
Conclusie: Je nooit emotioneel laten beinvloeden door propaganda en politiek (wat erg lastig is, want de televisie projecteert het doorlopend op je netvlies)
Hij heeft wel gelijk dat het absurd is om belediging van de vorst of iets dergelijks te misbruiken en dat het nergens op slaat dat dat überhaupt strafbaar is.quote:Op donderdag 20 november 2014 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Man man man, ga anders lekker even kijken hoe de vrijheid van meningsuiting in land van herkomst van die gozer is... wat een jankstraal zeg
De vergelijking blackface en zwarte piet is dan ook niet een geheel rechtvaardige vergelijking, als je kijkt naar de intentie. Maar dan nog stamt zwarte piet uit de tijd waar wij geen respect hadden voor de zwarten en ze als slaven zagen. Dat we dat nu nog gebruiken als een feest is dus niet meer van deze tijd en moet het sinterklaasfeest afgeschaft worden.quote:Op donderdag 20 november 2014 07:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vergezocht om dat aan de theatrale blackface te koppelen. Het racistische van de minstrel shows zit hem volgens mij ook vooral in het ridiculiseren van zwarten als deelnemers aan een moderne maatschappij, waarbij ze ondanks de geavanceerde culturele omstandigheden toch als een soort slordig aangeklede halve apen worden voorgesteld. Het personage Zwarte Piet staat daar nogal ver van af.
Dat beeld was niet homogeen. In Schenkmans tijd had je verstokte verdedigers van de status quo in de koloniën (die overigens wel vaak de slavenhandel veroordeelden, die was ook al decennia lang illegaal), radicale gelijkheidsdenkers die betoogden dat zwarten in alle opzichten gelijkwaardig aan blanken waren, "gematigden" die enerzijds voor afschaffing van slavernij waren (want mensonwaardig), maar anderzijds zwarten toch ook wel als een ietwat kinderlijk "ras" zagen dat een zekere mate van bevoogding nodig had, en natuurlijk ook een flink aantal mensen die in de hele kwestie niet zo geïnteresseerd waren. Heel af en toe verschenen er berichten over getalenteerde zwarten in de pers, zoals de Asjanti-prins die in Duitsland een studie afrondde en de Amerikaanse treurspelacteur die in Nederland optrad, van wie dan hoog werd opgegeven. En in pedagogische lectuur voor de allerkleinsten werden zwarten als moreel gelijkwaardig voorgesteld en zeker niet als geboren slaven.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar dan nog stamt zwarte piet uit de tijd waar wij geen respect hadden voor de zwarten en ze als slaven zagen.
Je zegt het al: het ras werd wel als minder beschouwd. Reden genoeg voor mij om het feest af te blazenquote:Op donderdag 20 november 2014 16:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat beeld was niet homogeen. In Schenkmans tijd had je verstokte verdedigers van de status quo in de koloniën (die overigens wel vaak de slavenhandel veroordeelden, die was ook al decennia lang illegaal), radicale gelijkheidsdenkers die betoogden dat zwarten in alle opzichten gelijkwaardig aan blanken waren, "gematigden" die enerzijds voor afschaffing van slavernij waren (want mensonwaardig), maar anderzijds zwarten toch ook wel als een ietwat kinderlijk "ras" zagen dat een zekere mate van bevoogding nodig had, en natuurlijk ook een flink aantal mensen die in de hele kwestie niet zo geïnteresseerd waren. Heel af en toe verschenen er berichten over getalenteerde zwarten in de pers, zoals de Asjanti-prins die in Duitsland een studie afrondde en de Amerikaanse treurspelacteur die in Nederland optrad, van wie dan hoog werd opgegeven. En in pedagogische lectuur voor de allerkleinsten werden zwarten als moreel gelijkwaardig voorgesteld en zeker niet als geboren slaven.
Volgens mij is dat narcisme.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:20 schreef SuicideErrorist het volgende:
Hoe noemen ze het eigenlijk wanneer iemand alleen argumenten serieus neemt wanneer het zijn/haar beeld bevestigt?
lolzzquote:Op donderdag 20 november 2014 20:58 schreef betyar het volgende:
Niemand het Sinterklaasjournaal gekeken?
Vanaf 5.20:
![]()
Say whutquote:Op donderdag 20 november 2014 20:58 schreef betyar het volgende:
Vanaf 5.20:
![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 20:58 schreef betyar het volgende:
Vanaf 5.20:
![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dit kijken kinderen dan. Wat een tokkieuitzending.
Sorry, maar ik kan er geen humor inzien.quote:
Eens, ik vind dit ook echt niets voor een kinderprogramma.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan er geen humor inzien.
Sowieso kinderen beladen met termen als " vol = vol". Echt misselijk.
Statement is duidelijk gemaakt dacht ik zo.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan er geen humor inzien.
Sowieso kinderen beladen met termen als " vol = vol". Echt misselijk.
Ja, los van wat je van het Pietendebat vindt is dit echt niets voor het Sinterklaasjournaal.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Eens, ik vind dit ook echt niets voor een kinderprogramma.
Prima verwoord met een flinke steek naar de pro- en antipieten. Kinderen krijgen dat sowieso niet mee. Die opstootje tijdens de intocht hebben ze ook niks van gemerkt. Waarom niet? Omdat het vee; te spannend is.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, los van wat je van het Pietendebat vindt is dit echt niets voor het Sinterklaasjournaal.
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:32 schreef Voorschrift het volgende:
Mooi man, de nieuwe generatie opvoeden met vol = vol.
Weg met tolerantie.
Nee inderdaad, wat is er nou sexy aan een vrouw.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:35 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik ook zo maf vind is dat ze dat schilderij tevoorschijn halen met een vrouw erop waar ze op zitten te lusten. Dit vind ik echt geen kinder-TV.
Haha.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee inderdaad, wat is er nou sexy aan een vrouw.
Had dan een mooie halfnaakte man aan de muur gehangen.
Het is wat.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha.Het lijkt me niet heel tof om zowel mannen als vrouwen als lustobjecten te portretteren.
Maar wat me ook opvalt is dat de Pieten extreem stereotype dom doen. "Geen reden tot paniek" en daarna "ALARM! ALARM!" alsof de ernst van de kwestie voor hem lang moest inzakken.
Nee, peuters en kleuters zijn ook echt geen sponzen die vrijwel alles napraten wat ze horen.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Prima verwoord met een flinke steek naar de pro- en antipieten. Kinderen krijgen dat sowieso niet mee. Die opstootje tijdens de intocht hebben ze ook niks van gemerkt. Waarom niet? Omdat het vee; te spannend is.
Tsja, kinderen opvoeden met impliciet racisme. Dat is wel naar. Zeker voor iets dat op de NPO wordt uitgezonden.quote:
Want wat vind jij geil dan, een bloempot?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha.Het lijkt me niet heel tof om zowel mannen als vrouwen als lustobjecten te portretteren.
Maar wat me ook opvalt is dat de Pieten extreem stereotype dom doen. "Geen reden tot paniek" en daarna "ALARM! ALARM!" alsof de ernst van de kwestie voor hem lang moest inzakken.
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:35 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik ook zo maf vind is dat ze dat schilderij tevoorschijn halen met een vrouw erop waar ze op zitten te lusten. Dit vind ik echt geen kinder-TV.
Dat is humor voor die kinderen. Weeg er niet te zwaar aan. Of wil je alleen maar opsteltens voor de camera hebben?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, het is sowieso een commercieel rotfeest. Wellicht leuker om die kinderen wat anders te bieden dan materieel geluk.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is humor voor die kinderen. Weeg er niet te zwaar aan. Of wil je alleen maar opsteltens voor de camera hebben?
Dan weet je 1 ding zeker, sinterklaas is bij voorbaat dan een heel saai feest en op 5 december hebben die koters geen speelgoed meer in huis.
Viespeuk.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, het is sowieso een commercieel rotfeest. Wellicht leuker om die kinderen wat anders te bieden dan materieel geluk.
Dat is heidens en niet kosher inderdaad. Mag niet.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want wat vind jij geil dan, een bloempot?
Als mannen en vrouwen geen lustobjecten zijn dan blijft er weinig over van 't menselijk libido.
Of moet die vrouw op het portret een burqa aan, want lust mag niet?
Ik acht het eerder schrijnend dat de inherente genetische inferioriteit van Zeeuwen niet aan bod komt.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, kinderen opvoeden met impliciet racisme. Dat is wel naar. Zeker voor iets dat op de NPO wordt uitgezonden.
Doe niet zo enorm dom vent. Als ik er op terugkijk weet ik niet exact meer van welke materialen ik gekregen heb, maar nog heel duidelijk de herinneringen.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, het is sowieso een commercieel rotfeest. Wellicht leuker om die kinderen wat anders te bieden dan materieel geluk.
Ja 5 jarigen zien een portret van een flamingo danseres en Robin denkt meteen aan lust.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is heidens en niet kosher inderdaad. Mag niet.
Edoch, na jaren een platform voor Balkenende heeft de NPO ons al genoeg voorzien met bewijs daarvan.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik acht het eerder schrijnend dat de inherente genetische inferioriteit van Zeeuwen niet aan bod komt.
Sommige mensen wegen echt veel te zwaar aan hun leven. Maak je eerder druk om je zorgverzekering of wat dan ook.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja 5 jarigen zien een portret van een flamingo danseres en Robin denkt meteen aan lust.
Man man, die kinderen weten niet eens dat ze een pik hebben, laat staan lust voor een portret met een spaanse danser.
Goed punt.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Edoch, na jaren een platform voor Balkenende heeft de NPO ons al genoeg voorzien met bewijs daarvan.
Gewoon nergens druk om maken, veel beter.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommige mensen wegen echt veel te zwaar aan hun leven. Maak je eerder druk om je zorgverzekering of wat dan ook.
Leuk, Opstelten als Sinterklaas, die houdt wél bij of je stout bent geweestquote:Op donderdag 20 november 2014 21:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is humor voor die kinderen. Weeg er niet te zwaar aan. Of wil je alleen maar opsteltens voor de camera hebben?
Dan weet je 1 ding zeker, sinterklaas is bij voorbaat dan een heel saai feest en op 5 december hebben die koters geen speelgoed meer in huis.
Rustig aan, je hoeft me niet gelijk dom te noemen als ik de waarde niet inzie van die cadeautjes. Jij noemde namelijk expliciet het "speelgoed in huis".quote:Op donderdag 20 november 2014 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe niet zo enorm dom vent. Als ik er op terugkijk weet ik niet exact meer van welke materialen ik gekregen heb, maar nog heel duidelijk de herinneringen.
Gezelligheid, spanning, feest, vrolijkheid. Allemaal immaterieel.
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon nergens druk om maken, veel beter.
Gast.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Rustig aan, je hoeft me niet gelijk dom te noemen als ik de waarde niet inzie van die cadeautjes. Jij noemde namelijk expliciet het "speelgoed in huis".
Het gaat om de manier waarop ze met het portret omgingen. Over de benen aaien en dergelijke. Er zat wel degelijk een lading achter.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want wat vind jij geil dan, een bloempot?
Als mannen en vrouwen geen lustobjecten zijn dan blijft er weinig over van 't menselijk libido.
Of moet die vrouw op het portret een burqa aan, want lust mag niet?
Wat geen enkel kind begrijpt, zeikerd.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop ze met het portret omgingen. Over de benen aaien en dergelijke. Er zat wel degelijk een lading achter.
Ja als ze het niet op hun Pieterigs doen dan zijn er straks geen knechten meer over.quote:
Denk je niet dat ze het onbewust meekrijgen?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat geen enkel kind begrijpt, zeikerd.
Geef de ouders ook wat te lachen als ze zo'n kutprogramma moeten kijken zeg.
Nee.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze het onbewust meekrijgen?
Dat is van een andere orde. Papa en mama worden niet enkel als lustobjecten geportretteerd.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
Kinderen zien ook ouders wel zoenen of wat dan ook, dat maakt ze ook niet meteen geestelijk verstoorde wrakken.
Godsamme zeg, kom je nooit buiten de deur? Ga gewoon eens over straat lopen en kijk wat je allemaal tegenkomt, moeten kinderen maar opgesloten worden in de kelder ofzo?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is van een andere orde. Papa en mama worden niet enkel als lustobjecten geportretteerd.
Je wordt in het ootje genomen joh.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:35 schreef robin007bond het volgende:
Cadeautjes gemaakt door moderne slaven in India of China. Geweldig feest inderdaad.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je wordt in het ootje genomen joh.
Niet als volwassene kijken. Verplaats je, en kijk met een kinderblik. Die zien niets van dat alles. Al die verwijzingen naar polcor gaan aan hen voorbij. Voor hen is belangrijk dat die boot omdraait en toch naar Nederland vaart want....kadootjes!
Als kinderen op straat een groepje mannen zien lusten op een dame met allerlei rare opmerkingen lijkt me dat ook niet echt normaal. Gelukkig is dat ook niet het straatbeeld dat je hier in Nederland vaak ziet.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Godsamme zeg, kom je nooit buiten de deur? Ga gewoon eens over straat lopen en kijk wat je allemaal tegenkomt, moeten kinderen maar opgesloten worden in de kelder ofzo?
Wat ben je in hemelsnaam voor een mafkees geworden?
quote:Op donderdag 20 november 2014 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon nergens druk om maken, veel beter.
NPOquote:Op donderdag 20 november 2014 21:59 schreef robin007bond het volgende:
Het zou me niets verbazen als kinderen het gaan napraten en tegen mensen van kleur gaan zeggen: "Vol = vol, ga maar naar Spanje toe!"
Piet met een blonde pruik en een groepje bewakers om hem heenquote:Op donderdag 20 november 2014 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NPO
Of is dat hun manier om aan te geven dat zwarte piet racistisch is?
Gaan ze de volgende aflevering een Wilderspiet introduceren?
NRC + Joop, een echt objectieve onafhankelijke rectificatie dusquote:Op vrijdag 21 november 2014 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
UIt de NRC:
[ afbeelding ]
http://www.joop.nl/media/(...)intocht_sinterklaas/
Geen enkele rectificatie is onafhankelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
NRC + Joop, een echt objectieve onafhankelijke rectificatie dus
Sowieso, iets rectificeren op een edit, dan kan ik ook wel een edit maken van Gario waarin het lijkt alsof ie zichzelf een racist noemt en zich niet zo moet aanstellen
Linkse mensen die weer eens lezen wat linkse mensen graag willen lezen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
UIt de NRC:
[ afbeelding ]
Wat is dit dan? Het lijkt een feest, een gereglementeerd en formeel feest.quote:Op donderdag 20 november 2014 02:33 schreef DrDentz het volgende:
In Zuid-Korea wordt een blackface helemaal niet gezien als racistisch.
[ afbeelding ]
Vooral ook omdat daar geen negers wonen en de negers die er toch wonen niet serieus genomen worden.
Maar als het toch allemaal maar een gekleurd verhaal is, wat is het nut van dit bericht dan? Het is zo uitgesneden dat je niet weet uit welke rubriek dit komt, misschien zijn het wel de ingezonden brieven?quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen enkele rectificatie is onafhankelijk natuurlijk.
Geen enkel medium is "objectief" . Dat is een fictie.
Het NRC is het meest zakelijk in haar verslaggeving.
Zakelijker dan powned, Telegraaf, geenstijl, en Joop.
Als NRC schrijft dat de vermeende uitspraak niet te horen was in het filmpje van Weesie, dan is dat waarschijnlijk waar.
De vraag is verder...... waarom dacht Weesie dat er zoiets gezegd was?
Hoorde hij iets zelf. Vertelde iemand anders hem het verhaal.?
Nu is het ongeloofwaardig dat een volwassen man een kind van 3 jaar voor racist uitscheld of zo aanspreekt. Het lijkt echt een verhaal met een overdosis aan drama .
Waar of niet waar ?
Ik ken de verhalen, ze zijn mij en mijn broers en zussen voorgelezen.quote:
Ik had serieus nog nooit van de term blackface gehoord totdat deze discussie op gang kwam, wordt meer gebruikt als slap excuus om het te rechtvaardigen. "Ja in Amerika is dat hartstikke racistisch, dus dan is het dat hier ook"quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, ze zijn mij en mijn broers en zussen voorgelezen.
Hebben niks met blackface te maken. En denk maar niet dat wij een verband legden tussen Zwarte Piet en Oki en Doki.
Ik bedoelde dat ik de verhalen van Oki en Doki kende. Gewoon voorgelezen in de lente of de zomer of zo. Net als de verhalen van Monkey de aap.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had serieus nog nooit van de term blackface gehoord totdat deze discussie op gang kwam, wordt meer gebruikt als slap excuus om het te rechtvaardigen. "Ja in Amerika is dat hartstikke racistisch, dus dan is het dat hier ook"
Een boek als de Negerhut van Ome Tom kende ik ook alleen maar omdat een collega van mij Tom heette en dat altijd voor de grap zei. Als je maar goed zoekt zie je overal racisme in, ik denk dat sommigen zich er teveel op blind staren en gewoon zouden moeten accepteren dat iedereen gewoon anders is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik de verhalen van Oki en Doki kende. Gewoon voorgelezen in de lente of de zomer of zo. Net als de verhalen van Monkey de aap.
Je verstond al Engels dan? Je post een Nederlands programma over een Nederlandse prijstoekenning.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.
Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
Err??? um Are those guys in black face???
kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.
Mijn onschuldige blik op Zwarte Piet was voor altijd kapot.
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:59 schreef robin007bond het volgende:
Het zou me niets verbazen als kinderen het gaan napraten en tegen mensen van kleur gaan zeggen: "Vol = vol, ga maar naar Spanje toe!"
Ik begrijp niet hoe je je daar druk over kunt makenquote:Op vrijdag 21 november 2014 02:11 schreef glasshole het volgende:
Ik blijf me verbazen, nu weer over die 'say no to racism' actie.
Zag Glennis Grace ineens met zo'n shirtje bij Late Night optreden en had toen al zoiets van; wat krijgen we nou?
Wat blijkt; het schijnt een reactie te zijn op de selfie van Fer, is zelfs een facebook-pagina van en de vrouw van Kluivert heeft de shirtjes laten drukken.
Hoezo 'olie op het vuur'
De grootste racist en haatzaaier is Quinsy Gario.
Elk land heeft andere gebruiken he.. dat het in een land als racistisch word ervaren betekent ook niet dat het daadwerkelijk zo is..quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.
Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.
Het eerste waar ik dan aan denk:quote:Op vrijdag 21 november 2014 03:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.
Kijk eens voor de gein een paar tekenfilms uit jouw jeugd en dan zal je zien dat je op jouw huidige leeftijd ineens denkt van "HAha oh shit, dat had ik vroeger niet door".
hhaha idd!, cow en chicken ook!.quote:Op vrijdag 21 november 2014 03:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Het eerste waar ik dan aan denk:
[ afbeelding ]
Denk er vooral zelf niet over na maar laat je mening afhangen van wat mensen 6000 km verderop denken. Zullen we ook maar gelijk het recht op abortus en euthanasie afschaffen? Daar hebben ze in veel landen ook nogal wat moeite mee.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
kwyjoboy
4 jaar geleden
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.quote:Op vrijdag 21 november 2014 03:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.
Kijk eens voor de gein een paar tekenfilms uit jouw jeugd en dan zal je zien dat je op jouw huidige leeftijd ineens denkt van "HAha oh shit, dat had ik vroeger niet door".
Een kind kan niet zo diep denken als ons en zien heel veel dingen niet, ze zijn heel onschuldig...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.AlfredSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Buk jij altijd zo diep en makkelijk voor onwetende buitenlanders ?quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
kwyjoboy
4 jaar geleden
Hater.quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:39 schreef Kingstown het volgende:
Man, man, man wat zal ik blij zijn als het 6 december is en we weer weer gewoon kunnen zeggen dat al die kut kinderen vooral een heleboel teringherrie maken ipv dat het zulke lieve, schattige - en onschuldige wezentjes zijn.
Lijkt wel een OUD-topic zo ondertussen.
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.quote:
Kinderen zijn tof man. Egocentrisch, vervelend en snel over kook, net als ik.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.
Gelegenheids-kindervrienden.
Waarschuw me even wanneer er weer zo'n topic opduikt. Kan ik de haters er weer van proberen te overtuigen dat ze tot hun 67e nut hebben (na hun werk mooi weer achter de geraniums gaan zitten uiteraard) en daarna maar aan een drionpil moeten gaan denken.. Mja, ik heb nu eenmaal meer met kinderen dan met mensen die er een hekel aan hebbenquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.
Gelegenheids-kindervrienden.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Kinderen zijn tof man. Egocentrisch, vervelend en snel over kook, net als ik.
Nog steeds ja. En het groepje gaat gewoon door na 5 december. Helaasquote:
quote:
quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:39 schreef Kingstown het volgende:
Lijkt wel een OUD-topic zo ondertussen.
quote:
quote:'Leefbaar moet boeten voor ophangen pietjes'
Leefbaar Rotterdam moet met terugwerkende kracht worden beboet voor het ophangen van driehonderd Zwarte Piet-popjes in de stad, nu blijkt dat de partij geen vergunning had voor de als 'ludiek' bedoelde protestactie van vorige maand.
Dat stelt de islamitische emancipatiebeweging Nida, die met twee zetels is vertegenwoordigd in de Rotterdamse gemeenteraad. ,,De partij van de regeltjes heeft zelf lak aan de wet,'' schampert fractievoorzitter Nourdin El Ouali. ,,Zij willen law and order. Prima, dan kunnen ze dat krijgen en mogen ze nu een duit in het zakje doen.''
Dokken
In antwoord op schriftelijke vragen van Nida bevestigde het college gisteren dat Rotterdams grootste coalitiepartij verzuimd heeft een vergunning aan te vragen 'voor het bevestigen van zwarte pietjes aan lichtmasten en bomen'. El Ouali: ,,Dan moet Leefbaar krachtens de Algemene Plaatselijke Verordening dus gewoon dokken.''
Een vlotte rekensom heeft El Ouali geleerd dat 'deze ondoordachte en wereldvreemde actie' zijn politieke rivalen duur kan komen te staan.
,,De rekening kan oplopen tot vele tienduizenden euro's. Ik ga er bij het college absoluut op aandringen dat deze boete ook daadwerkelijk wordt opgelegd. Een wethouder dient de wet te handhaven.''
Poppetjes
Uit protest tegen de anti-Pietenlobby hing Leefbaar op 15 oktober driehonderd Zwarte Piet-popjes lukraak op in de stad, voorzien van de tekst 'Wij willen blijven!'. De partij, sinds dit voorjaar lid van de #kendoe-coalitie (Leefbaar, D66 en CDA), wilde daarmee benadrukken dat het traditionele kinderfeest moet blijven zoals het is, en Zwarte Piet geen racistische figuur is.
De actie leidde tot woedende reacties, onder meer bij Nida. El Ouali zou graag zien dat Leefbaar het geld overmaakt naar 'een potje voor bewustwording over het Nederlandse slavernijverleden, zoiets als [het Surinaamse bevrijdingsfestival] Keti Koti.' ,,Of ze betalen voor de eigen fractie het boek 12 Years a Slave als verplichte leeskost met overhoring.''
Bezopen
Leefbaar reageert laconiek op de oproep van El Ouali. ,,Heeft hij niets beters te doen?,'' aldus fractievoorzitter Anton Molenaar. ,,Guerrilla-acties voer je uit zonder vergunning. Ik heb het uitgerekend en kom uit op een boete die varieert van 100 euro tot maximaal 3 miljoen. Ik kan alleen maar heel hard lachen om dit bezopen verzoek.''
De woordvoerder van Leefbaar-wethouder Joost Eerdmans (buitenruimte) benadrukt dat een sanctie doorgaans alleen wordt opgelegd als de gemeente de rommel moet opruimen. ,,Daar was nu geen sprake van, want de poppetjes bleken binnen enkele uren te zijn verwijderd.''
quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:12 schreef paddy het volgende:
Mja, ik heb nu eenmaal meer met kinderen dan met mensen die er een hekel aan hebben
Oke, het zal allemaal wettelijk aangepakt kunnen worden, maar dan kan er meer aangepakt worden. Dus ook quinsy en zijn delegatie en al hun onrechtmatige demonstraties. Zelfde kosten en dan weer naar leefbaar Rotterdam.quote:
Ik vind dat de slavernij nooit vergeten mag worden. Was echt gruwelijk (ook de blanke slavernij en de vrije slaven die slaven hielden) Ik vind het niet terecht dat quinsy zijn haat tegen blanken moet ventileren via een kinderfeest waar je in de verste verte geen slavernij in kan zien wanneer je de tijd van het boekje naast de samenleving van toen neerlegt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:21 schreef Tem het volgende:
Wel een aardige column van Asha ten Broeke in de Volkskrant van vandaag. Nog niet gratis te bekijken helaas, zal het posten als het vrij komt.
We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkheid
Nee, maar heb je het nieuws niet bekeken? De kliek wil ineens helemaal geen piet meer. Ook geen stroopwafel piet. Ook dat zou racistisch zijnquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik neem aan dat jullie niet serieus denken dat kinderen een probleem hebben met stroopwafel Piet cum sui?
Mee eens hoor. In de column staat een stukje wat ik wel legitiem vind.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:38 schreef paddy het volgende:
Ik vind dat de slavernij nooit vergeten mag worden. Was echt gruwelijk (ook de blanke slavernij en de vrije slaven die slaven hielden) Ik vind het niet terecht dat quinsy zijn haat tegen blanken moet ventileren via een kinderfeest waar je in de verste verte geen slavernij in kan zien wanneer je de tijd van het boekje naast de samenleving van toen neerlegt.
Wat ik erg hypocriet vind is het bewust negeren van de slavernij van nu en het aandeel van sommigen uit dezelfde groep daarin. Dan is het ineens generaliseren, maar je kan wel een heel ras voor racist uitmaken (ja, ook op straat gebeurt dat wel degelijk op een sinterklaasfeest)
Ik vind dat deze kliek (het zijn er minder dan we werkelijk denken)veel te weinig doet aan slavernij (als ze het dan zo bezig houdt, moeten ze dat tonen en niet zo overduidelijk zelf de racist uithangen) Ik durf dus echt wel te zeggen dat deze kliek en hun delegatie zelf de racist uithangen, of geldwolven zijn, want het echte probleem benoemen ze niet. Slavernij bestaat gewoon nog. In nog grotere getallen dan vroeger (praat de fouten van de hoge heren en de landeigenaren van meer dan 150 jaar geleden niet goed). Het interesseert de groep (heb ik het echt alleen over de kliek)blijkbaar geen flikker.
quote:De afgelopen weken is het in de mode geraakt om vooral witte mensen aan het woord te laten over Zwarte Piet. Tragisch dieptepunt van dit witwassen van de discussie was dat Pietendebat bij Pauw, waarbij zeven ongekleurde Nederlanders over goedheiligmans loopjongen spraken, maar niet of nauwelijks repten over slavernij, racisme en huidskleur.
Ik denk dat ze wel een punt heeft, voornamelijk een selecte club die een podium krijgen.quote:De diverse pleidooien om wel te praten over discriminatie, pijn en tolerantie maar niets aan Zwarte Piet te veranderen, zijn eveneens van een stuitende eenzijdigheid. Nog even afgezien van het feit dat het nogal aanmatigend is als witte mannen gaan uitleggen hoe we over racisme moeten discussiëren
Geenstijl niet serieus nemen, maar joop wel..quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
UIt de NRC:
[ afbeelding ]
Dat is een klein groepje. Net zoals slechts een klein groepje kroeshaar Piet met megalippen, en oorbellen, die het ondanks dat hij zwart is toch goed bedoelt, in die vorm wil behouden als enig geaccepteerde Piet (mag ik hopen althans). Dus laten we de Oudhollandse traditie van het sluiten van een compromis weer eens van stal halen, en een slotje op dit topic gooien. Want iedereen hier is het met elkaar eens (maar lijkt dat niet door te hebben).quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:44 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, maar heb je het nieuws niet bekeken? De kliek wil ineens helemaal geen piet meer. Ook geen stroopwafel piet. Ook dat zou racistisch zijn
[..]
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.Briljante serie wel als je het mij vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Joop heeft de rectificatie van het NRC verzonnen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl niet serieus nemen, maar joop wel..
Het is een rectificatie cq corrrectie van een bericht wat de NRC overnam van Weesie.quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Linkse mensen die weer eens lezen wat linkse mensen graag willen lezen.
Dit is helemaal geen rectificatie, maar een correctie. Nergens staat dat het kind niet is uitgescholden. Er staat alleen dat dit niet uit de beelden blijkt.
http://sargasso.nl/dominique-weesie-fantaseert-er-op-los/quote:Dat scenario wordt allengs waarschijnlijker, want vanochtend heb ik met de vader van het als Sinterklaas verkleedde jongetje gesproken. Het was een prettig en informatief gesprek en de vader heeft een duidelijk verhaal.
Je moet je eens voorstellen dat je daar staat met je zoontje op je schouders, de zaak begint uit de hand te lopen en je krijgt tijdens dat gedonder direct een microfoon van de NOS onder je neus geduwd. Wat zeg je dan met een camera op je gericht? Daarna sta je de Vlaamse TV te woord, je komt weer wat bij en dan komt PowNed met z’n roze plopkap en draaiende camera op de proppen. Die camera gaat weer uit, dan weer aan en weer uit en aan. De reporter komt steeds weer met nieuwe vragen.
Ja, hij heeft een keer de opmerking ‘racist’ gehoord, maar dat was van een groepje mensen die hij voorbij liep toen hij op weg was naar het plein waar Sinterklaas zou arriveren. Er is geen enkel bewijs dat dit demonstranten waren. De opmerking is zeker niet gemaakt door de anti-Zwarte Pietdemonstranten die met een spandoek op het plein stonden.
Asha ten Broeke? Daar heb ik niet zo'n hoge pet van op, maar ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:21 schreef Tem het volgende:
Wel een aardige column van Asha ten Broeke in de Volkskrant van vandaag. Nog niet gratis te bekijken helaas, zal het posten als het vrij komt.
We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkheid
Ik ben ook geen fan maar vond het wel een aardige column.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
Asha ten Broeke? Daar heb ik niet zo'n hoge pet van op, maar ben wel benieuwd.
[..]
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.Wat dacht je van Shin ChanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
http://www.rtvutrecht.nl/(...)st-quinsy-gario.htmlquote:ZEIST - In Zeist is aangifte gedaan tegen Quincy Gario, een van de hoofdrolspelers in de discussie rond Zwarte Piet.
Zeistenaar Pim de Greef zegt dat de activist aanzet tot geweld en haat, en dat zijn uitspraken beledigend zijn voor blanken en voor de Nederlandse cultuur. Het stoort De Greef dat de discussie over de kleur van Zwarte Piet inmiddels heeft geleid tot agressie van beide kanten.
PIETENDAG
"We hebben hier in Zeist morgen bijvoorbeeld weer een Pietendag, waarbij de kinderen zich kunnen laten schminken," zegt De Greef. "Je weet niet wat er gebeurt. Ik ben niet bang voor een aanslag maar ik ben de demonstraties een beetje zat."
Volgens het OM Midden-Nederland is het voor het eerst dat er om deze reden aangifte gedaan wordt tegen een Zwarte Piet-activist. Powned-journalist Jan Roos deed vorige maand aangifte tegen Gario, omdat die hem persoonlijk een racist had genoemd.
Die vinden ze nooit meer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)st-quinsy-gario.html
Het moest er toch een keer van komen.
Die pipo van GeenStijl aangifte gedaan ja? Wat een kneuzenkermis, haha.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Pim de Greef. Zou best weleens een FOK!ker kunnen zijn als ik zo heel snel even wat google.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
Lekker over enw eer aanklagen. De rechters in ons land hebben toch niks beters te doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als iemand slachtoffer is van racisme is het vrij logisch dat hij aangifte doet. Of ligt dat nu anders omdat hij toevallig blank is? Artikel 1 geldt niet als de blankman het slachtoffer is?quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die pipo van GeenStijl aangifte gedaan ja? Wat een kneuzenkermis, haha.
Racist genoemd worden is geen teken van racisme neequote:Op vrijdag 21 november 2014 13:13 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Als iemand slachtoffer is van racisme is het vrij logisch dat hij aangifte doet. Of ligt dat nu anders omdat hij toevallig blank is? Artikel 1 geldt niet als de blankman het slachtoffer is?
Nee dat beweer ik allerminst. Ik was als fan van Pippi Langkous filmpjes van Inger Nilsson op YouTube aan het bekijken en kwam toen ook deze tegen. Toen zag ik die verbaasde reacties van mede-Pippie fans over Zwarte Piet (in 2008 kon ik wel Engels verstaan) en schrok ik een beetje!quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je verstond al Engels dan? Je post een Nederlands programma over een Nederlandse prijstoekenning.
Wil je nou beweren dat dit programma naar de VSvA vertaald is en toen problemen opleverde?
helemaal mee eens, er is een stuitend gebrek aan accuraat historisch besef bij het anti-kampquote:Op vrijdag 21 november 2014 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had serieus nog nooit van de term blackface gehoord totdat deze discussie op gang kwam, wordt meer gebruikt als slap excuus om het te rechtvaardigen. "Ja in Amerika is dat hartstikke racistisch, dus dan is het dat hier ook"
jaja stuitend.... maar dat geldt voor de gehele Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:29 schreef Andromache het volgende:
[..]
helemaal mee eens, er is een stuitend gebrek aan accuraat historisch besef bij het anti-kamp
tuurlijk geld het wel, je plaatst jezelf alleen in hetzelfde sneue rijtje als gario&co en dat wordt algemeen gezien als een kneuzenkermis of is dat anders wanneer het vermeende slachtoffer een blankman is?quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:13 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Als iemand slachtoffer is van racisme is het vrij logisch dat hij aangifte doet. Of ligt dat nu anders omdat hij toevallig blank is? Artikel 1 geldt niet als de blankman het slachtoffer is?
Als je racist genoemd wordt ben je het slachtoffer van racisme? En weer die verongelijkte slachtofferrol.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:13 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
GeenStijl. Derhalve niet gelezen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:52 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wauw, dit kan toch niet waar zijn?!
http://www.geenstijl.nl/m(...)ieze_man_junior.html
Dank.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:57 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ok, ik heb het genoteerd.
maar dit topic gaat dan ook over Zwarte Pietquote:Op vrijdag 21 november 2014 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jaja stuitend.... maar dat geldt voor de gehele Nederlandse samenleving.
Jij kijkt erg selectief.
Iets met koekje van eigen deeg enz.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Gario een zielenpiet noemen omdat hij zanikt over racisme om vervolgens zelf naar de rechter te stappen om te klagen over racisme.
Daar moet je echt Jan Roos voor heten.
Het is vooral erg triest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:01 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Iets met koekje van eigen deeg enz.
Ongelofelijk domme vent inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral erg triest.
Maar goed, die Jan Roos is natuurlijk ook niet bepaald de slimste. Het zij de beste man dus vergeven.
Mooie column inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:21 schreef Tem het volgende:
We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkhei
d
Zwarte Piet als een terecht symbool van ongelijkwaardigheid? Feitelijk gezien heeft Zwarte Piet niets met racisme, slavernij of blackface te maken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:18 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Mooie column inderdaad.
Een na laatste zin:
"Dat zoveel media ervoor kiezen om het terechte verzet van een groep zwarte mensen tegen een symbool van die kloof en die ongelijkwaardigheid te verzuipen in een witte saus van grachtengordelredelijkheid, is pijnlijk veelzeggend."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |