quote:Op donderdag 20 november 2014 21:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon nergens druk om maken, veel beter.
NPOquote:Op donderdag 20 november 2014 21:59 schreef robin007bond het volgende:
Het zou me niets verbazen als kinderen het gaan napraten en tegen mensen van kleur gaan zeggen: "Vol = vol, ga maar naar Spanje toe!"
Piet met een blonde pruik en een groepje bewakers om hem heenquote:Op donderdag 20 november 2014 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NPO
Of is dat hun manier om aan te geven dat zwarte piet racistisch is?
Gaan ze de volgende aflevering een Wilderspiet introduceren?
NRC + Joop, een echt objectieve onafhankelijke rectificatie dusquote:Op vrijdag 21 november 2014 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
UIt de NRC:
[ afbeelding ]
http://www.joop.nl/media/(...)intocht_sinterklaas/
Geen enkele rectificatie is onafhankelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
NRC + Joop, een echt objectieve onafhankelijke rectificatie dus
Sowieso, iets rectificeren op een edit, dan kan ik ook wel een edit maken van Gario waarin het lijkt alsof ie zichzelf een racist noemt en zich niet zo moet aanstellen
Linkse mensen die weer eens lezen wat linkse mensen graag willen lezen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
UIt de NRC:
[ afbeelding ]
http://www.joop.nl/media/(...)intocht_sinterklaas/
Wat is dit dan? Het lijkt een feest, een gereglementeerd en formeel feest.quote:Op donderdag 20 november 2014 02:33 schreef DrDentz het volgende:
In Zuid-Korea wordt een blackface helemaal niet gezien als racistisch.
[ afbeelding ]
Vooral ook omdat daar geen negers wonen en de negers die er toch wonen niet serieus genomen worden.
Maar als het toch allemaal maar een gekleurd verhaal is, wat is het nut van dit bericht dan? Het is zo uitgesneden dat je niet weet uit welke rubriek dit komt, misschien zijn het wel de ingezonden brieven?quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen enkele rectificatie is onafhankelijk natuurlijk.
Geen enkel medium is "objectief" . Dat is een fictie.
Het NRC is het meest zakelijk in haar verslaggeving.
Zakelijker dan powned, Telegraaf, geenstijl, en Joop.
Als NRC schrijft dat de vermeende uitspraak niet te horen was in het filmpje van Weesie, dan is dat waarschijnlijk waar.
De vraag is verder...... waarom dacht Weesie dat er zoiets gezegd was?
Hoorde hij iets zelf. Vertelde iemand anders hem het verhaal.?
Nu is het ongeloofwaardig dat een volwassen man een kind van 3 jaar voor racist uitscheld of zo aanspreekt. Het lijkt echt een verhaal met een overdosis aan drama .
Waar of niet waar ?
Ik ken de verhalen, ze zijn mij en mijn broers en zussen voorgelezen.quote:
Ik had serieus nog nooit van de term blackface gehoord totdat deze discussie op gang kwam, wordt meer gebruikt als slap excuus om het te rechtvaardigen. "Ja in Amerika is dat hartstikke racistisch, dus dan is het dat hier ook"quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, ze zijn mij en mijn broers en zussen voorgelezen.
Hebben niks met blackface te maken. En denk maar niet dat wij een verband legden tussen Zwarte Piet en Oki en Doki.
Ik bedoelde dat ik de verhalen van Oki en Doki kende. Gewoon voorgelezen in de lente of de zomer of zo. Net als de verhalen van Monkey de aap.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had serieus nog nooit van de term blackface gehoord totdat deze discussie op gang kwam, wordt meer gebruikt als slap excuus om het te rechtvaardigen. "Ja in Amerika is dat hartstikke racistisch, dus dan is het dat hier ook"
Een boek als de Negerhut van Ome Tom kende ik ook alleen maar omdat een collega van mij Tom heette en dat altijd voor de grap zei. Als je maar goed zoekt zie je overal racisme in, ik denk dat sommigen zich er teveel op blind staren en gewoon zouden moeten accepteren dat iedereen gewoon anders is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik de verhalen van Oki en Doki kende. Gewoon voorgelezen in de lente of de zomer of zo. Net als de verhalen van Monkey de aap.
Je verstond al Engels dan? Je post een Nederlands programma over een Nederlandse prijstoekenning.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.
Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
Err??? um Are those guys in black face???
kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.
Mijn onschuldige blik op Zwarte Piet was voor altijd kapot.
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:59 schreef robin007bond het volgende:
Het zou me niets verbazen als kinderen het gaan napraten en tegen mensen van kleur gaan zeggen: "Vol = vol, ga maar naar Spanje toe!"
Ik begrijp niet hoe je je daar druk over kunt makenquote:Op vrijdag 21 november 2014 02:11 schreef glasshole het volgende:
Ik blijf me verbazen, nu weer over die 'say no to racism' actie.
Zag Glennis Grace ineens met zo'n shirtje bij Late Night optreden en had toen al zoiets van; wat krijgen we nou?
Wat blijkt; het schijnt een reactie te zijn op de selfie van Fer, is zelfs een facebook-pagina van en de vrouw van Kluivert heeft de shirtjes laten drukken.
Hoezo 'olie op het vuur'
De grootste racist en haatzaaier is Quinsy Gario.
Elk land heeft andere gebruiken he.. dat het in een land als racistisch word ervaren betekent ook niet dat het daadwerkelijk zo is..quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.
Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.
Het eerste waar ik dan aan denk:quote:Op vrijdag 21 november 2014 03:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.
Kijk eens voor de gein een paar tekenfilms uit jouw jeugd en dan zal je zien dat je op jouw huidige leeftijd ineens denkt van "HAha oh shit, dat had ik vroeger niet door".
hhaha idd!, cow en chicken ook!.quote:Op vrijdag 21 november 2014 03:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Het eerste waar ik dan aan denk:
[ afbeelding ]
Denk er vooral zelf niet over na maar laat je mening afhangen van wat mensen 6000 km verderop denken. Zullen we ook maar gelijk het recht op abortus en euthanasie afschaffen? Daar hebben ze in veel landen ook nogal wat moeite mee.quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
kwyjoboy
4 jaar geleden
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.quote:Op vrijdag 21 november 2014 03:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.
Kijk eens voor de gein een paar tekenfilms uit jouw jeugd en dan zal je zien dat je op jouw huidige leeftijd ineens denkt van "HAha oh shit, dat had ik vroeger niet door".
Een kind kan niet zo diep denken als ons en zien heel veel dingen niet, ze zijn heel onschuldig...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |