abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146860499
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.

Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:

Hoodywood Records
5 jaar geleden
Err??? um Are those guys in black face???

kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.

Mijn onschuldige blik op Zwarte Piet was voor altijd kapot.
pi_146860523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.

Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:

Hoodywood Records
5 jaar geleden

kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.

Je verstond al Engels dan? Je post een Nederlands programma over een Nederlandse prijstoekenning.
Wil je nou beweren dat dit programma naar de VSvA vertaald is en toen problemen opleverde?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146860543
pi_146860594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:59 schreef robin007bond het volgende:
Het zou me niets verbazen als kinderen het gaan napraten en tegen mensen van kleur gaan zeggen: "Vol = vol, ga maar naar Spanje toe!"

:r
Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.

Kijk eens voor de gein een paar tekenfilms uit jouw jeugd en dan zal je zien dat je op jouw huidige leeftijd ineens denkt van "HAha oh shit, dat had ik vroeger niet door".

Een kind kan niet zo diep denken als ons en zien heel veel dingen niet, ze zijn heel onschuldig...
Waz met jou!
pi_146860598
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 november 2014 02:11 schreef glasshole het volgende:
Ik blijf me verbazen, nu weer over die 'say no to racism' actie.
Zag Glennis Grace ineens met zo'n shirtje bij Late Night optreden en had toen al zoiets van; wat krijgen we nou?
Wat blijkt; het schijnt een reactie te zijn op de selfie van Fer, is zelfs een facebook-pagina van en de vrouw van Kluivert heeft de shirtjes laten drukken.
Hoezo 'olie op het vuur'
De grootste racist en haatzaaier is Quinsy Gario.
Ik begrijp niet hoe je je daar druk over kunt maken :')
pi_146860612
quote:

Hoodywood Records
5 jaar geleden

kwyjoboy
4 jaar geleden

Elk land heeft andere gebruiken he.. dat het in een land als racistisch word ervaren betekent ook niet dat het daadwerkelijk zo is..

In het midden oosten is het bijvoorbeeld gebruikelijk om heel dichtbij iemand te staan en elkaar aan te raken, dat terwijl het in japan not done is om vreemde mensen aan te raken als je met ze in gesprek raakt... ben je dan meteen een creep? nee.. gewoon andere gebruiken.

Overigens ben ik zelf bruin en ben ik voorstander van zwarte piet <3
Waz met jou!
pi_146860625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 03:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Gast begreep jij alle grappen die in tekenfilms voorkwamen toen jij een kind was?.

Kijk eens voor de gein een paar tekenfilms uit jouw jeugd en dan zal je zien dat je op jouw huidige leeftijd ineens denkt van "HAha oh shit, dat had ik vroeger niet door".
Het eerste waar ik dan aan denk:

_O_
pi_146860646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 03:31 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het eerste waar ik dan aan denk:

[ afbeelding ]

_O_
hhaha idd!, cow en chicken ook!.

Zelfs best wel onschuldige tekenfilms hebben wat puns erin waarvan je het niet zou verwachten.

had nog een video gezien op youtube een tijd geleden en zal eens even kijken of ik dat kan vinden.
Waz met jou!
pi_146860670
quote:

Hoodywood Records
5 jaar geleden

kwyjoboy
4 jaar geleden

Denk er vooral zelf niet over na maar laat je mening afhangen van wat mensen 6000 km verderop denken. Zullen we ook maar gelijk het recht op abortus en euthanasie afschaffen? Daar hebben ze in veel landen ook nogal wat moeite mee.
pi_146860973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 03:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Een kind kan niet zo diep denken als ons en zien heel veel dingen niet, ze zijn heel onschuldig...
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146861027
Man, man, man wat zal ik blij zijn als het 6 december is en we weer weer gewoon kunnen zeggen dat al die kut kinderen vooral een heleboel teringherrie maken ipv dat het zulke lieve, schattige - en onschuldige wezentjes zijn.

Lijkt wel een OUD-topic zo ondertussen. :{w
pi_146861752
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 07:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alfred _O_
pi_146861783
quote:

Hoodywood Records
5 jaar geleden

kwyjoboy
4 jaar geleden

Buk jij altijd zo diep en makkelijk voor onwetende buitenlanders ?
pi_146861905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 07:39 schreef Kingstown het volgende:
Man, man, man wat zal ik blij zijn als het 6 december is en we weer weer gewoon kunnen zeggen dat al die kut kinderen vooral een heleboel teringherrie maken ipv dat het zulke lieve, schattige - en onschuldige wezentjes zijn.

Hater.
pi_146861966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:01 schreef Tem het volgende:

Hater.
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.

Gelegenheids-kindervrienden. :{w
pi_146862003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.

Kinderen zijn tof man. Egocentrisch, vervelend en snel over kook, net als ik. _O_
pi_146862016
Maar goed, dit gaat over Pieten.
pi_146862070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarschuw me even wanneer er weer zo'n topic opduikt. Kan ik de haters er weer van proberen te overtuigen dat ze tot hun 67e nut hebben (na hun werk mooi weer achter de geraniums gaan zitten uiteraard) en daarna maar aan een drionpil moeten gaan denken.. Mja, ik heb nu eenmaal meer met kinderen dan met mensen die er een hekel aan hebben *)
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:07 schreef Tem het volgende:

[..]

Kinderen zijn tof man. Egocentrisch, vervelend en snel over kook, net als ik. _O_
:D
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:08 schreef Tem het volgende:
Nog steeds ja. En het groepje gaat gewoon door na 5 december. Helaas
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_146862172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:07 schreef Tem het volgende:

Kinderen zijn tof man, net als ik. _O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 07:39 schreef Kingstown het volgende:
:6

quote:
15s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:08 schreef Tem het volgende:
quote:
'Leefbaar moet boeten voor ophangen pietjes'

Leefbaar Rotterdam moet met terugwerkende kracht worden beboet voor het ophangen van driehonderd Zwarte Piet-popjes in de stad, nu blijkt dat de partij geen vergunning had voor de als 'ludiek' bedoelde protestactie van vorige maand.

Dat stelt de islamitische emancipatiebeweging Nida, die met twee zetels is vertegenwoordigd in de Rotterdamse gemeenteraad. ,,De partij van de regeltjes heeft zelf lak aan de wet,'' schampert fractievoorzitter Nourdin El Ouali. ,,Zij willen law and order. Prima, dan kunnen ze dat krijgen en mogen ze nu een duit in het zakje doen.''

Dokken
In antwoord op schriftelijke vragen van Nida bevestigde het college gisteren dat Rotterdams grootste coalitiepartij verzuimd heeft een vergunning aan te vragen 'voor het bevestigen van zwarte pietjes aan lichtmasten en bomen'. El Ouali: ,,Dan moet Leefbaar krachtens de Algemene Plaatselijke Verordening dus gewoon dokken.''

Een vlotte rekensom heeft El Ouali geleerd dat 'deze ondoordachte en wereldvreemde actie' zijn politieke rivalen duur kan komen te staan.
,,De rekening kan oplopen tot vele tienduizenden euro's. Ik ga er bij het college absoluut op aandringen dat deze boete ook daadwerkelijk wordt opgelegd. Een wethouder dient de wet te handhaven.''

Poppetjes
Uit protest tegen de anti-Pietenlobby hing Leefbaar op 15 oktober driehonderd Zwarte Piet-popjes lukraak op in de stad, voorzien van de tekst 'Wij willen blijven!'. De partij, sinds dit voorjaar lid van de #kendoe-coalitie (Leefbaar, D66 en CDA), wilde daarmee benadrukken dat het traditionele kinderfeest moet blijven zoals het is, en Zwarte Piet geen racistische figuur is.

De actie leidde tot woedende reacties, onder meer bij Nida. El Ouali zou graag zien dat Leefbaar het geld overmaakt naar 'een potje voor bewustwording over het Nederlandse slavernijverleden, zoiets als [het Surinaamse bevrijdingsfestival] Keti Koti.' ,,Of ze betalen voor de eigen fractie het boek 12 Years a Slave als verplichte leeskost met overhoring.''

Bezopen
Leefbaar reageert laconiek op de oproep van El Ouali. ,,Heeft hij niets beters te doen?,'' aldus fractievoorzitter Anton Molenaar. ,,Guerrilla-acties voer je uit zonder vergunning. Ik heb het uitgerekend en kom uit op een boete die varieert van 100 euro tot maximaal 3 miljoen. Ik kan alleen maar heel hard lachen om dit bezopen verzoek.''

De woordvoerder van Leefbaar-wethouder Joost Eerdmans (buitenruimte) benadrukt dat een sanctie doorgaans alleen wordt opgelegd als de gemeente de rommel moet opruimen. ,,Daar was nu geen sprake van, want de poppetjes bleken binnen enkele uren te zijn verwijderd.''
pi_146862240
Wel een aardige column van Asha ten Broeke in de Volkskrant van vandaag. Nog niet gratis te bekijken helaas, zal het posten als het vrij komt.

We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')