quote:Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed
Pro- en contra initiatievenquote:Pietdiscussie goed voor omzet winkels
Het gesteggel over het al dan niet racistische karakter van Zwarte Piet kan de winkels in Nederland niet lang genoeg duren. Zij draaien daardoor namelijk een recordomzet.
Dat is de verwachting van Detailhandel Nederland, meldt het ANP. De winkeliersvereniging gaat ervan uit dat u in totaal zeker 530 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest zal uitgeven, een stijging van drie procent vergeleken met vorig jaar.
Volgens Detailhandel Nederland is de verwachte stijging te verklaren door "de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet".
Daarnaast is het gestegen consumentenvertrouwen ook goed voor de winkels. "Consumenten durven weer geld uit te geven en grijpen Sinterklaas aan om weer eens flink uit te pakken."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt
[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 19-11-2014 12:28:03 ]Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:12 schreef sp3c het volgende:
voor mijn part benoem je het gewoon rechtstreeks
piet is een nikker
nou en?
die horen er ook bij
geen Gario die dan nog tof kan doen
Wat een sympathieke, welbespraakte knullen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
Het escaleert uit de hand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wij zijn de racisten natuurlijk.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schattige reacties daarop ook wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:SheuDeReusG twitterde op woensdag 19-11-2014 om 11:51:58“@WestTheVeryBest: @SheuDeReusG Ga lekker terug naar je apenland, domme geïmporteerde schijtnikker Zo denken Nederlanders reageer retweet
Ik wil ze nog even bedanken dat ze onze cultuur hebben verrijkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze figuren hadden gewoon dezelfde cultuur toen ze hierheen kwamen he slimmerikquote:Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wil ze nog even bedanken dat ze onze cultuur hebben verrijkt.
Ohja, de aloude Nederlandse thug-culture.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze figuren hadden gewoon dezelfde cultuur toen ze hierheen kwamen he slimmerik
als ze hier al niet geboren zijn
Ik had er om kunnen lachen als het niet zo diep triest was. De onderlaag van de samenleving.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schattige reacties daarop ook wel.twitter:SheuDeReusG twitterde op woensdag 19-11-2014 om 11:51:58“@WestTheVeryBest: @SheuDeReusG Ga lekker terug naar je apenland, domme geïmporteerde schijtnikker Zo denken Nederlanders reageer retweet
dat het sukkels zijn heeft niets met cultuur te maken, daar kun je MTV de schuld van geven als je dat heel erg nodig vindquote:Op woensdag 19 november 2014 12:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ohja, de aloude Nederlandse thug-culture.
Ik kom eigenlijk nooit op twitter, alleen als ik dit soort berichten voorbij zie komen en als je dan wat verder klikt op de mensen die ook reageren pfffff. Daar wordt een mens niet vrolijk van.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik had er om kunnen lachen als het niet zo diep triest was. De onderlaag van de samenleving.
Met lekker eten en zoquote:Op woensdag 19 november 2014 12:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wil ze nog even bedanken dat ze onze cultuur hebben verrijkt.
Twitter is ook wel een beetje triest geworden. Ik heb t al weer eeuwen links liggen. Echt t uithangbord van iedere bosmongool met een mening en een toetsenbord.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nooit op twitter, alleen als ik dit soort berichten voorbij zie komen en als je dan wat verder klikt op de mensen die ook reageren pfffff. Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Dus dat!quote:Op woensdag 19 november 2014 12:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Twitter is ook wel een beetje triest geworden. Ik heb t al weer eeuwen links liggen. Echt t uithangbord van iedere bosmongool met een mening en een toetsenbord.
Ik heb twitter altijd al triest gevonden. Het originele concept was leuk, en de tijden dat je het gebruikte (arabische lente, grote gebeurtenissen zulke dingen) waren handig. Tegenwoordig wil iedereen retweet worden dus gooien ze halve waarheden of gewoon leugens de wereld in en de rest word opgevuld door dit soort amoebes.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Twitter is ook wel een beetje triest geworden. Ik heb t al weer eeuwen links liggen. Echt t uithangbord van iedere bosmongool met een mening en een toetsenbord.
Dit zijn strafbare uitingen en het voorbereiden van moord. Snel opsporen deze gekken voordat er letterlijk doden gaan vallen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is die laatste tweet zelfs nog strafbaar ook.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb twitter altijd al triest gevonden. Het originele concept was leuk, en de tijden dat je het gebruikte (arabische lente, grote gebeurtenissen zulke dingen) waren handig. Tegenwoordig wil iedereen retweet worden dus gooien ze halve waarheden of gewoon leugens de wereld in en de rest word opgevuld door dit soort amoebes.
$H¤UD¤R¤U$ AKA ¤URO$ @SheuDeReusG · 2 u 2 uur geleden
“@Erabundy: RT @SheuDeReusG: Wij niggaz praten teveel ik wil een nigga zien die zwarten piet vermoord > zoals die mocros theo van gogh ?”👌
Het is opruiing/haatzaaien, dus in principe wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij is die laatste tweet zelfs nog strafbaar ook.
Als een blanke dit zou doen, dan werden er kamervragen gesteld.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:00 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Dit zijn strafbare uitingen en het voorbereiden van moord. Snel opsporen deze gekken voordat er letterlijk doden gaan vallen.
*report*quote:Op woensdag 19 november 2014 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is opruiing/haatzaaien, dus in principe wel.
Eigenlijk zou hier gewoon aangifte tegen gedaan moeten worden.quote:
Eens. Want dit is gewoon direct aanzetten tot haat en zelfs oproepen tot moord. Er hoeft maar 1 gekkie te zijn.....quote:Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eigenlijk zou hier gewoon aangifte tegen gedaan moeten worden.
Zal vast wel gebeuren, maar oproepen tot het vermoorden van een niet bestand persoon zal vast wel wat juridische hobbels hebben. Als iemand roept dat ze Rudolph het rendier moeten gaan vernoorden, dan nou ja....je snapt het punt wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Zonder meer.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een niet-bestaand persoon, maar het zijn wel bestaande personen die de niet bestaande persoon verpersoonlijken. Echter kan de droeftoeter zich er met een goeie advocaat op beroepen dat hij idd het fictieve karakter bedoelde dat hij om zeep wilde helpen. Het aanhalen van V Gogh belooft echter niet veel goeds.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal vast wel gebeuren, maar oproepen tot het vermoorden van een niet bestand persoon zal vast wel wat juridische hobbels hebben. Als iemand roept dat ze Rudolph het rendier moeten gaan vernoorden, dan nou ja....je snapt het punt wel.
Daarom zou ik oojk eigenlijk wel willen zien dat iedereen die tweet sowieso rapporteert.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zonder meer.
Dit gaat wel een stap of drie verder dan "FC Aap".
Ik snap niet dat mensen zo dom zijn om dit soort dingen met naam en toenaam online te zetten...
Maak je geen zorgen, deze gaat echt wel naar het OM.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom zou ik oojk eigenlijk wel willen zien dat iedereen die tweet sowieso rapporteert.
Of delen en viral te maken zodat er wat aan gedaan kan worden.
Voor mij gaat deze echt Echt ECHT te ver.
Er zijn veel uitspraken gedaan door beide partijen in deze ZP kwestie. Veel harde, veel grove, veel racistische. Maar deze gaat voor mij echt beyoooooond ver.
Ik wilde gewoon mijn steentje bijdragen door hem iig te rapporteren. Geen idee hoe ik t anders zou kunnen doen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, deze gaat echt wel naar het OM.
Je hebt gelijk hoor, al is het maar voor het signaal. Zelfde geldt overigens voor de amoebes die oproepen tot het in elkaar slaan/kapot maken van anti zwarte pieten. Het moet eens klaar zijn met de achterlijke toon in de discussie. Daar is het waarschijnlijk al te laat voor maar toch..quote:Op woensdag 19 november 2014 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal vast wel gebeuren, maar oproepen tot het vermoorden van een niet bestand persoon zal vast wel wat juridische hobbels hebben. Als iemand roept dat ze Rudolph het rendier moeten gaan vernoorden, dan nou ja....je snapt het punt wel.
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij die bijlmerboys is het allemaal wat makkelijker, maar in dit geval....weet het niet. De uitdrukking "Zwarte Piet wordt vermoord door Quincy en consorten" heb ik ook hier weleens voorbij zien komen in welke variant dan ook en dan snappen we ook allemaal (nou ja....bijna allemaal), dat er een fictief persoon bedoeld wordt.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Je hebt gelijk hoor, al is het maar voor het signaal. Zelfde geldt overigens voor de amoebes die oproepen tot het in elkaar slaan/kapot maken van anti zwarte pieten. Het moet eens klaar zijn met de achterlijke toon in de discussie. Daar is het waarschijnlijk al te laat voor maar toch..
Toch is onderstaande redelijk direct, vooral ook door de "zoals" toevoeging.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij die bijlmerboys is het allemaal wat makkelijker, maar in dit geval....weet het niet. De uitdrukking "Zwarte Piet wordt vermoord door Quincy en consorten" heb ik ook hier weleens voorbij zien komen in welke variant dan ook en dan snappen we ook allemaal (nou ja....bijna allemaal), dat er een fictief persoon bedoeld wordt.
De oorlogszuchtige taal/termen begrijp ik zelf ook niet, maar het zit blijkbaar heel diep of mss ben ik wel een oude lul die niet meer weet wat tegenwoordig hip/normaal is. Dat kan ook nog.
Theo van Gogh was nl geen fictief persoon en zijn moord was echt. De "zoals" geeft dus aan dat hij niet het fictieve personage ZP bedoelt.quote:ik wil een nigga zien die zwarten piet vermoord > zoals die mocros theo van gogh
Staat in de top-100 van reeksen met de meeste postings op heel FOK! over 2014.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Staat in de top-100 van reeksen met de meeste postings op heel FOK! over 2014.
Plek 64 en het jaar is nog niet voorbij!Kan ook niet anders eigelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er ergens nog een poll?[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |