quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.AlfredSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Buk jij altijd zo diep en makkelijk voor onwetende buitenlanders ?quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik wist voor het eerst dat Zwarte Piet racistisch was toen ik een paar jaar geleden dit zag.
Daarin worden ook Zwarte Pieten genomineerd, en die reacties eronder van verbaasde buitenlanders:
Hoodywood Records
5 jaar geleden
Err??? um Are those guys in black face???
kwyjoboy
4 jaar geleden
i would also love an explanation of the blackface. here in america, that would be considered highly offensive.
Mijn onschuldige blik op Zwarte Piet was voor altijd kapot.
Hater.quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:39 schreef Kingstown het volgende:
Man, man, man wat zal ik blij zijn als het 6 december is en we weer weer gewoon kunnen zeggen dat al die kut kinderen vooral een heleboel teringherrie maken ipv dat het zulke lieve, schattige - en onschuldige wezentjes zijn.
Lijkt wel een OUD-topic zo ondertussen.
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.quote:
Kinderen zijn tof man. Egocentrisch, vervelend en snel over kook, net als ik.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.
Gelegenheids-kindervrienden.
Waarschuw me even wanneer er weer zo'n topic opduikt. Kan ik de haters er weer van proberen te overtuigen dat ze tot hun 67e nut hebben (na hun werk mooi weer achter de geraniums gaan zitten uiteraard) en daarna maar aan een drionpil moeten gaan denken.. Mja, ik heb nu eenmaal meer met kinderen dan met mensen die er een hekel aan hebbenquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar al die mensen die opeens een grote kindervriend zijn en schande spreken over kinderfeestjes die hun onschuld verloren hebben, die staan over 2 maanden vooraan om te mekkeren dat er een stel kinderen luidruchtig waren in restaurant X en dat de ouders uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.
Gelegenheids-kindervrienden.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Kinderen zijn tof man. Egocentrisch, vervelend en snel over kook, net als ik.
Nog steeds ja. En het groepje gaat gewoon door na 5 december. Helaasquote:
quote:
quote:Op vrijdag 21 november 2014 07:39 schreef Kingstown het volgende:
Lijkt wel een OUD-topic zo ondertussen.
quote:
quote:'Leefbaar moet boeten voor ophangen pietjes'
Leefbaar Rotterdam moet met terugwerkende kracht worden beboet voor het ophangen van driehonderd Zwarte Piet-popjes in de stad, nu blijkt dat de partij geen vergunning had voor de als 'ludiek' bedoelde protestactie van vorige maand.
Dat stelt de islamitische emancipatiebeweging Nida, die met twee zetels is vertegenwoordigd in de Rotterdamse gemeenteraad. ,,De partij van de regeltjes heeft zelf lak aan de wet,'' schampert fractievoorzitter Nourdin El Ouali. ,,Zij willen law and order. Prima, dan kunnen ze dat krijgen en mogen ze nu een duit in het zakje doen.''
Dokken
In antwoord op schriftelijke vragen van Nida bevestigde het college gisteren dat Rotterdams grootste coalitiepartij verzuimd heeft een vergunning aan te vragen 'voor het bevestigen van zwarte pietjes aan lichtmasten en bomen'. El Ouali: ,,Dan moet Leefbaar krachtens de Algemene Plaatselijke Verordening dus gewoon dokken.''
Een vlotte rekensom heeft El Ouali geleerd dat 'deze ondoordachte en wereldvreemde actie' zijn politieke rivalen duur kan komen te staan.
,,De rekening kan oplopen tot vele tienduizenden euro's. Ik ga er bij het college absoluut op aandringen dat deze boete ook daadwerkelijk wordt opgelegd. Een wethouder dient de wet te handhaven.''
Poppetjes
Uit protest tegen de anti-Pietenlobby hing Leefbaar op 15 oktober driehonderd Zwarte Piet-popjes lukraak op in de stad, voorzien van de tekst 'Wij willen blijven!'. De partij, sinds dit voorjaar lid van de #kendoe-coalitie (Leefbaar, D66 en CDA), wilde daarmee benadrukken dat het traditionele kinderfeest moet blijven zoals het is, en Zwarte Piet geen racistische figuur is.
De actie leidde tot woedende reacties, onder meer bij Nida. El Ouali zou graag zien dat Leefbaar het geld overmaakt naar 'een potje voor bewustwording over het Nederlandse slavernijverleden, zoiets als [het Surinaamse bevrijdingsfestival] Keti Koti.' ,,Of ze betalen voor de eigen fractie het boek 12 Years a Slave als verplichte leeskost met overhoring.''
Bezopen
Leefbaar reageert laconiek op de oproep van El Ouali. ,,Heeft hij niets beters te doen?,'' aldus fractievoorzitter Anton Molenaar. ,,Guerrilla-acties voer je uit zonder vergunning. Ik heb het uitgerekend en kom uit op een boete die varieert van 100 euro tot maximaal 3 miljoen. Ik kan alleen maar heel hard lachen om dit bezopen verzoek.''
De woordvoerder van Leefbaar-wethouder Joost Eerdmans (buitenruimte) benadrukt dat een sanctie doorgaans alleen wordt opgelegd als de gemeente de rommel moet opruimen. ,,Daar was nu geen sprake van, want de poppetjes bleken binnen enkele uren te zijn verwijderd.''
quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:12 schreef paddy het volgende:
Mja, ik heb nu eenmaal meer met kinderen dan met mensen die er een hekel aan hebben
Oke, het zal allemaal wettelijk aangepakt kunnen worden, maar dan kan er meer aangepakt worden. Dus ook quinsy en zijn delegatie en al hun onrechtmatige demonstraties. Zelfde kosten en dan weer naar leefbaar Rotterdam.quote:
Ik vind dat de slavernij nooit vergeten mag worden. Was echt gruwelijk (ook de blanke slavernij en de vrije slaven die slaven hielden) Ik vind het niet terecht dat quinsy zijn haat tegen blanken moet ventileren via een kinderfeest waar je in de verste verte geen slavernij in kan zien wanneer je de tijd van het boekje naast de samenleving van toen neerlegt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:21 schreef Tem het volgende:
Wel een aardige column van Asha ten Broeke in de Volkskrant van vandaag. Nog niet gratis te bekijken helaas, zal het posten als het vrij komt.
We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkheid
Nee, maar heb je het nieuws niet bekeken? De kliek wil ineens helemaal geen piet meer. Ook geen stroopwafel piet. Ook dat zou racistisch zijnquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik neem aan dat jullie niet serieus denken dat kinderen een probleem hebben met stroopwafel Piet cum sui?
Mee eens hoor. In de column staat een stukje wat ik wel legitiem vind.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:38 schreef paddy het volgende:
Ik vind dat de slavernij nooit vergeten mag worden. Was echt gruwelijk (ook de blanke slavernij en de vrije slaven die slaven hielden) Ik vind het niet terecht dat quinsy zijn haat tegen blanken moet ventileren via een kinderfeest waar je in de verste verte geen slavernij in kan zien wanneer je de tijd van het boekje naast de samenleving van toen neerlegt.
Wat ik erg hypocriet vind is het bewust negeren van de slavernij van nu en het aandeel van sommigen uit dezelfde groep daarin. Dan is het ineens generaliseren, maar je kan wel een heel ras voor racist uitmaken (ja, ook op straat gebeurt dat wel degelijk op een sinterklaasfeest)
Ik vind dat deze kliek (het zijn er minder dan we werkelijk denken)veel te weinig doet aan slavernij (als ze het dan zo bezig houdt, moeten ze dat tonen en niet zo overduidelijk zelf de racist uithangen) Ik durf dus echt wel te zeggen dat deze kliek en hun delegatie zelf de racist uithangen, of geldwolven zijn, want het echte probleem benoemen ze niet. Slavernij bestaat gewoon nog. In nog grotere getallen dan vroeger (praat de fouten van de hoge heren en de landeigenaren van meer dan 150 jaar geleden niet goed). Het interesseert de groep (heb ik het echt alleen over de kliek)blijkbaar geen flikker.
quote:De afgelopen weken is het in de mode geraakt om vooral witte mensen aan het woord te laten over Zwarte Piet. Tragisch dieptepunt van dit witwassen van de discussie was dat Pietendebat bij Pauw, waarbij zeven ongekleurde Nederlanders over goedheiligmans loopjongen spraken, maar niet of nauwelijks repten over slavernij, racisme en huidskleur.
Ik denk dat ze wel een punt heeft, voornamelijk een selecte club die een podium krijgen.quote:De diverse pleidooien om wel te praten over discriminatie, pijn en tolerantie maar niets aan Zwarte Piet te veranderen, zijn eveneens van een stuitende eenzijdigheid. Nog even afgezien van het feit dat het nogal aanmatigend is als witte mannen gaan uitleggen hoe we over racisme moeten discussiëren
Geenstijl niet serieus nemen, maar joop wel..quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
UIt de NRC:
[ afbeelding ]
http://www.joop.nl/media/(...)intocht_sinterklaas/
Dat is een klein groepje. Net zoals slechts een klein groepje kroeshaar Piet met megalippen, en oorbellen, die het ondanks dat hij zwart is toch goed bedoelt, in die vorm wil behouden als enig geaccepteerde Piet (mag ik hopen althans). Dus laten we de Oudhollandse traditie van het sluiten van een compromis weer eens van stal halen, en een slotje op dit topic gooien. Want iedereen hier is het met elkaar eens (maar lijkt dat niet door te hebben).quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:44 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, maar heb je het nieuws niet bekeken? De kliek wil ineens helemaal geen piet meer. Ook geen stroopwafel piet. Ook dat zou racistisch zijn
[..]
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.Briljante serie wel als je het mij vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Joop heeft de rectificatie van het NRC verzonnen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl niet serieus nemen, maar joop wel..
Het is een rectificatie cq corrrectie van een bericht wat de NRC overnam van Weesie.quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Linkse mensen die weer eens lezen wat linkse mensen graag willen lezen.
Dit is helemaal geen rectificatie, maar een correctie. Nergens staat dat het kind niet is uitgescholden. Er staat alleen dat dit niet uit de beelden blijkt.
http://sargasso.nl/dominique-weesie-fantaseert-er-op-los/quote:Dat scenario wordt allengs waarschijnlijker, want vanochtend heb ik met de vader van het als Sinterklaas verkleedde jongetje gesproken. Het was een prettig en informatief gesprek en de vader heeft een duidelijk verhaal.
Je moet je eens voorstellen dat je daar staat met je zoontje op je schouders, de zaak begint uit de hand te lopen en je krijgt tijdens dat gedonder direct een microfoon van de NOS onder je neus geduwd. Wat zeg je dan met een camera op je gericht? Daarna sta je de Vlaamse TV te woord, je komt weer wat bij en dan komt PowNed met z’n roze plopkap en draaiende camera op de proppen. Die camera gaat weer uit, dan weer aan en weer uit en aan. De reporter komt steeds weer met nieuwe vragen.
Ja, hij heeft een keer de opmerking ‘racist’ gehoord, maar dat was van een groepje mensen die hij voorbij liep toen hij op weg was naar het plein waar Sinterklaas zou arriveren. Er is geen enkel bewijs dat dit demonstranten waren. De opmerking is zeker niet gemaakt door de anti-Zwarte Pietdemonstranten die met een spandoek op het plein stonden.
Asha ten Broeke? Daar heb ik niet zo'n hoge pet van op, maar ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:21 schreef Tem het volgende:
Wel een aardige column van Asha ten Broeke in de Volkskrant van vandaag. Nog niet gratis te bekijken helaas, zal het posten als het vrij komt.
We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkheid
Ik ben ook geen fan maar vond het wel een aardige column.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
Asha ten Broeke? Daar heb ik niet zo'n hoge pet van op, maar ben wel benieuwd.
[..]
Ik vond Dolf de kraai in Alfred Jodocus Kwak altijd fantastisch. Ik begreep ook pas veel later waar hij niet al te subtiel naar verwees.Wat dacht je van Shin ChanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
http://www.rtvutrecht.nl/(...)st-quinsy-gario.htmlquote:ZEIST - In Zeist is aangifte gedaan tegen Quincy Gario, een van de hoofdrolspelers in de discussie rond Zwarte Piet.
Zeistenaar Pim de Greef zegt dat de activist aanzet tot geweld en haat, en dat zijn uitspraken beledigend zijn voor blanken en voor de Nederlandse cultuur. Het stoort De Greef dat de discussie over de kleur van Zwarte Piet inmiddels heeft geleid tot agressie van beide kanten.
PIETENDAG
"We hebben hier in Zeist morgen bijvoorbeeld weer een Pietendag, waarbij de kinderen zich kunnen laten schminken," zegt De Greef. "Je weet niet wat er gebeurt. Ik ben niet bang voor een aanslag maar ik ben de demonstraties een beetje zat."
Volgens het OM Midden-Nederland is het voor het eerst dat er om deze reden aangifte gedaan wordt tegen een Zwarte Piet-activist. Powned-journalist Jan Roos deed vorige maand aangifte tegen Gario, omdat die hem persoonlijk een racist had genoemd.
Die vinden ze nooit meer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)st-quinsy-gario.html
Het moest er toch een keer van komen.
Die pipo van GeenStijl aangifte gedaan ja? Wat een kneuzenkermis, haha.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Pim de Greef. Zou best weleens een FOK!ker kunnen zijn als ik zo heel snel even wat google.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
Lekker over enw eer aanklagen. De rechters in ons land hebben toch niks beters te doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als iemand slachtoffer is van racisme is het vrij logisch dat hij aangifte doet. Of ligt dat nu anders omdat hij toevallig blank is? Artikel 1 geldt niet als de blankman het slachtoffer is?quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die pipo van GeenStijl aangifte gedaan ja? Wat een kneuzenkermis, haha.
Racist genoemd worden is geen teken van racisme neequote:Op vrijdag 21 november 2014 13:13 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Als iemand slachtoffer is van racisme is het vrij logisch dat hij aangifte doet. Of ligt dat nu anders omdat hij toevallig blank is? Artikel 1 geldt niet als de blankman het slachtoffer is?
Nee dat beweer ik allerminst. Ik was als fan van Pippi Langkous filmpjes van Inger Nilsson op YouTube aan het bekijken en kwam toen ook deze tegen. Toen zag ik die verbaasde reacties van mede-Pippie fans over Zwarte Piet (in 2008 kon ik wel Engels verstaan) en schrok ik een beetje!quote:Op vrijdag 21 november 2014 02:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je verstond al Engels dan? Je post een Nederlands programma over een Nederlandse prijstoekenning.
Wil je nou beweren dat dit programma naar de VSvA vertaald is en toen problemen opleverde?
helemaal mee eens, er is een stuitend gebrek aan accuraat historisch besef bij het anti-kampquote:Op vrijdag 21 november 2014 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had serieus nog nooit van de term blackface gehoord totdat deze discussie op gang kwam, wordt meer gebruikt als slap excuus om het te rechtvaardigen. "Ja in Amerika is dat hartstikke racistisch, dus dan is het dat hier ook"
jaja stuitend.... maar dat geldt voor de gehele Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:29 schreef Andromache het volgende:
[..]
helemaal mee eens, er is een stuitend gebrek aan accuraat historisch besef bij het anti-kamp
tuurlijk geld het wel, je plaatst jezelf alleen in hetzelfde sneue rijtje als gario&co en dat wordt algemeen gezien als een kneuzenkermis of is dat anders wanneer het vermeende slachtoffer een blankman is?quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:13 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Als iemand slachtoffer is van racisme is het vrij logisch dat hij aangifte doet. Of ligt dat nu anders omdat hij toevallig blank is? Artikel 1 geldt niet als de blankman het slachtoffer is?
Als je racist genoemd wordt ben je het slachtoffer van racisme? En weer die verongelijkte slachtofferrol.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:13 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
GeenStijl. Derhalve niet gelezen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:52 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wauw, dit kan toch niet waar zijn?!
http://www.geenstijl.nl/m(...)ieze_man_junior.html
Dank.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:57 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ok, ik heb het genoteerd.
maar dit topic gaat dan ook over Zwarte Pietquote:Op vrijdag 21 november 2014 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jaja stuitend.... maar dat geldt voor de gehele Nederlandse samenleving.
Jij kijkt erg selectief.
Iets met koekje van eigen deeg enz.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Gario een zielenpiet noemen omdat hij zanikt over racisme om vervolgens zelf naar de rechter te stappen om te klagen over racisme.
Daar moet je echt Jan Roos voor heten.
Het is vooral erg triest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:01 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Iets met koekje van eigen deeg enz.
Ongelofelijk domme vent inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral erg triest.
Maar goed, die Jan Roos is natuurlijk ook niet bepaald de slimste. Het zij de beste man dus vergeven.
Mooie column inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:21 schreef Tem het volgende:
We verzuipen zwarte piet in een witte saus van grachtengordelredelijkhei
d
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |