abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:45:48 #1
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145997503

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 28-10-2014 14:19:13 ]
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:47:16 #2
50430 Yuki
Student Midwife
pi_145997542
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:40 schreef Guard het volgende:
:{w wintersportvakantie.

Je dient je vakanties om je loopjes te plannen, dan deed je goed Yuki, met Lissabon, maar nu dreigt het verkeerd te gaan.
Niet skien dus :P
:D

Gelukkig moet ik eerst de randvoorwaarden rond krijgen, dus misschien gaat 't hele feest niet door ;)

En met de CPC voor de deur heb ik iig een excuus om niet mee te hoeven après skien :X
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_145997677
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:37 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2014(...)ende/#comment-169045

Wat zijn de 'reaguurders' op LV toch weer lekker opbouwend..
Belachelijk trouwens, zou me verbazen als die mensen weten welk tempo hierbij hoort. En hoe dat tempo ten opzichte van de rest van het veld is.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_145998409
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Belachelijk trouwens, zou me verbazen als die mensen weten welk tempo hierbij hoort. En hoe dat tempo ten opzichte van de rest van het veld is.
Oh dat weten ze wel hoor. Maar het zijn allemaal van die 'vroeger was alles beter' types, want in de jaren 80 liep je alleen een marathon als je die onder de 3 uur kon doen.
Maar ze gaan even voorbij aan het feit dat de mensen die 4.47 over de marathon doen altijd nog 1000000000x zo fit zijn als de mensen die lui op de bank zitten, dus waarom zou je daar tegen zijn :?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145998603
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:
weten ze wel hoor. Maar het zijn allemaal van die 'vroeger was alles beter' types, want in de jaren 80 liep je alleen een marathon als je die onder de 3 uur kon doen. Maar ze gaan even voorbij aan het feit dat de mensen die 4.47 over de marathon doen altijd nog 1000000000x zo fit zijn als de mensen die lui op de bank zitten, dus waarom zou je daar tegen zijn :?
Mja dat is inmiddels 30 jaar geleden :O

Ik heb geen idee, alsof deze tijd iets afdoet aan de prestatie. Zure mensen :r
pi_145998665
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh dat weten ze wel hoor. Maar het zijn allemaal van die 'vroeger was alles beter' types, want in de jaren 80 liep je alleen een marathon als je die onder de 3 uur kon doen.
Maar ze gaan even voorbij aan het feit dat de mensen die 4.47 over de marathon doen altijd nog 1000000000x zo fit zijn als de mensen die lui op de bank zitten, dus waarom zou je daar tegen zijn :?
"ja zo kan iedereen tegenwoordig wel een marathon lopen, nee dan onze tijd, toen had je nog geen demping in je schoenen en liep met je een door oma gebreid truitje, dat was pas echt een marathon lopen"
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:16:32 #7
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145998692
Tsja, om je nou druk te gaan zitten maken om een stelletje toetsenbordridders... daar wordt niemand beter van.
pi_145999462
Mja, heb het stuk zitten lezen en persoonlijk vind ik vooral het stuk wat apart geschreven. Verder vind ik het knap dat je op die jonge leeftijd überhaupt een marathon weet te voltooien, maar dan nog slaat het artikel in de volgende alinea behoorlijk de plank mis:

quote:
Allereerst: tenzij je een razendsnelle Keniaan bent met benen die tot aan je nek reiken, zul je hoogstwaarschijnlijk nooit van je leven een marathon winnen. Zo'n lange wedstrijd ren je om de finish te halen, niet om op het podium te kunnen staan. De snelste vrouw was zondag bijvoorbeeld in 2:28 uur binnen, Saskia had 4:47 nodig. En dat is voor een amateur nog steeds een prima resultaat.
Er wordt gesteld dat je ofwel puur voor het uitlopen een marathon loopt of puur voor de prijzen. Volgens mij loopt 89% voor een persoonlijke ambitie qua tijd, 10% voor het überhaupt uitlopen en (hoogstens) 1% daadwerkelijk voor de prijzen. Het is nogal zwart-wit gesteld als je stelt dat het uitlopen van marathon voor de recreant het doel is.

Daarbij is ze op plaats 10851 van de 12212 geëindigd, dus we moeten het wel in perspectief blijven zien, ook ten opzichte van de recreanten. Het zijn mij net iets teveel superlatieven die in het stuk gebruikt worden en ze wordt iets teveel neergezet als iemand die een uitzonderlijke prestatie heeft neergezet.
pi_145999644
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:38 schreef spiritusbus het volgende:
Mja, heb het stuk zitten lezen en persoonlijk vind ik vooral het stuk wat apart geschreven. Verder vind ik het knap dat je op die jonge leeftijd überhaupt een marathon weet te voltooien, maar dan nog slaat het artikel in de volgende alinea behoorlijk de plank mis:

[..]

Er wordt gesteld dat je ofwel puur voor het uitlopen een marathon loopt of puur voor de prijzen. Volgens mij loopt 89% voor een persoonlijke ambitie qua tijd, 10% voor het überhaupt uitlopen en (hoogstens) 1% daadwerkelijk voor de prijzen. Het is nogal zwart-wit gesteld als je stelt dat het uitlopen van marathon voor de recreant het doel is.

Daarbij is ze op plaats 10851 van de 12212 geëindigd, dus we moeten het wel in perspectief blijven zien, ook ten opzichte van de recreanten. Het zijn mij net iets teveel superlatieven die in het stuk gebruikt worden en ze wordt iets teveel neergezet als iemand die een uitzonderlijke prestatie heeft neergezet.
Ik ben het helemaal met je eens dat het een beetje teveel als happy happy joy joy wordt neergezet. Maar goed, ze wordt nu 10000 van de 12000 maar het aantal Nederlandse 18jarigen dat jaarlijks een marathon uitloopt is waarschijnlijk op 1 hand te tellen dus w.d.b. is het wel weer een bijzondere prestatie, van mensen die niet meedoen kun je ook niet winnen natuurlijk ;)
Ik weet iig dat er bij ons op de middelbare school altijd een heel aantal was dat niet eens de 12 min van de coopertest kon volhouden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:43:44 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145999665
Ik reed vandaag per fiets o.a. het parcours van gister en kwam een non tegen :o Niet hardlopend, maar toch.
pi_145999820
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Inderdaad, prima om wat kanttekeningen of een kritische noot bij dat stuk te zetten hoewel opmerkingen als 'dan heb je daar niets te zoeken' wel heel erg zuur en negatief zijn.
pi_145999832
Wat zouden nonnen aantrekken als ze gaan sporten?
pi_145999891
dryfit nonnenkleed?
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:57:14 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146000164
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:48 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Inderdaad, prima om wat kanttekeningen of een kritische noot bij dat stuk te zetten hoewel opmerkingen als 'dan heb je daar niets te zoeken' wel heel erg zuur en negatief zijn.
Dit idd. Niet erg motiverend voor wie dan ook, 'de oude garde' in die opmerkingen..
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:59:04 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146000240
Daarom is deze reeks ook zo leuk. Of je nu 1km of een marathon hebt gelopen, je krijgt complimentjes *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_146000256
Dat was een raar loopje vanmiddag. Een horde shetlanders die voor me uit rende (alsof die bang voor mij hoeven te zijn), vervolgens was het pad weg en moest ik dwars door de hei, precies midden in een koeienflats getrapt (verder wel leuk hoor al die natuurlijke grazers in de Groote Peel) en toen ik klaar was gaf Runkeeper aan dat ik 19.98 km had gelopen in 36 minuten...
Het zal ongeveer 4 km geweest zijn.....

Wel heerlijk zo eind oktober nog in een tshirt terwijl je wereldkampioen koukleumen bent. O+
pi_146000318
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:48 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad wat ver, maar dat ligt inderdaad aan het volk wat daar reageert. Die zijn zoals L_T opmerkte nogal van het vroegah was alles beter.

Overigens vind ik wel dat je bij bepaalde snelheden wél die uitspraak kunt doen dat iemand niets op een marathon te zoeken heeft, maar die grens ligt wat mij betreft zeker niet bij 4:47.

Maar goed, daar heb ik hier in het verleden al vaker weerstand op gekregen, dus die discussie ga ik niet weer aan, want dan krijg je weer zo'n welles-nietes spelletje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 17:01:49 ]
pi_146000364
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat was een raar loopje vanmiddag. Een horde shetlanders die voor me uit rende (alsof die bang voor mij hoeven te zijn), vervolgens was het pad weg en moest ik dwars door de hei, precies midden in een koeienflats getrapt (verder wel leuk hoor al die natuurlijke grazers in de Groote Peel) en toen ik klaar was gaf Runkeeper aan dat ik 19.98 km had gelopen in 36 minuten...
Het zal ongeveer 4 km geweest zijn.....

Wel heerlijk zo eind oktober nog in een tshirt terwijl je wereldkampioen koukleumen bent. O+
En officieus wereldrecordhouder op de 20km :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:11:37 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146000663
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:01 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad wat ver, maar dat ligt inderdaad aan het volk wat daar reageert. Die zijn zoals L_T opmerkte nogal van het vroegah was alles beter.

Overigens vind ik wel dat je bij bepaalde snelheden wél die uitspraak kunt doen dat iemand niets op een marathon te zoeken heeft, maar die grens ligt wat mij betreft zeker niet bij 4:47.

Maar goed, daar heb ik hier in het verleden al vaker weerstand op gekregen, dus die discussie ga ik niet weer aan, want dan krijg je weer zo'n welles-nietes spelletje.
Uit interesse, waar ligt voor jou die grens?
En hoe gaat het met je benen inmiddels? :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:14:30 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146000773
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
I will follow hiiiiiim O-)

Ik denk dat Guard gelijk heeft :)
pi_146000911
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:33 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Aardig wat mensen met honden ook zeg, dat lijkt me onhandig. En grappig dat 'links voorbij, links voorbij' oid :) Wel zo handig en duidelijk... Leuke omgeving wel zo te zien, smalle paadjes ook.
Ja, dat waren de Canicrossers. Deze liepen ook de 7,5km maar startten ongeveer 5 minuten na de algemene start. En elke canicrosser startte 15 seconden na elkaar, omdat die beesten allemaal horendol zijn. Dus per 15 seconden vertrok een canicrosser.

Was wel een prachtig gezicht, dat wel! Sommige honden liepen dwars door de modder en waterplassen, sommige baasjes zagen er dan ook echt uit als beesten :D _O-
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:22:26 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146001049
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet wel dat ze niet mee zullen doen aan de devilstrail.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_146001115
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:22 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze niet mee zullen doen aan de devilstrail.
Zouden ze die juist niet willen verslaan ?
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:28:12 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146001269
Gelukkig lopen we voor onszelf *O*
En niet voor de azijnpisserts!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_146001762
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:28 schreef Murmeli het volgende:
Gelukkig lopen we voor onszelf *O*
En niet voor de azijnpisserts!
Of we lopen tijdens de loopjes VOOR de azijnpissers en daar worden ze juist zo zuur van... Ah well, tuurlijk loop je voor jezelf maar het kan je pret wel drukken als je zelf heppie en vrolijk bent en je krijgt een emmer gezeik over je heen.
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:48:14 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146002004
Fuck it. Heb een knalroze hardloopjack gekocht voor als het weer behoorlijk gaat regenen (daar ging mijn excuus :9). Past mooi bij de knalroze schoenen _O-
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:59:54 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146002371
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:48 schreef Maraca het volgende:
Fuck it. Heb een knalroze hardloopjack gekocht voor als het weer behoorlijk gaat regenen (daar ging mijn excuus :9). Past mooi bij de knalroze schoenen _O-
*boks 8-)*
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:15:36 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146002787
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:59 schreef GotC het volgende:

[..]

*boks 8-)*
+1

Trouwens, is het skieend of skiënd? Ik denk nu telkens aan een ski-eend :D 🐤
pi_146002873
pi_146003327
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:11 schreef GotC het volgende:

[..]

Uit interesse, waar ligt voor jou die grens?
En hoe gaat het met je benen inmiddels? :)
Met de benen gaat het qua spierpijn opmerkelijk goed. Zelfs trap af lukt :P

Het is meer een soort vermoeidheid in mn benen alsof ik een paar dagen niet geslapen heb en veel heb gefeest.

En wat betreft de limieten die ik in gedachten heb, ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om olie op het vuur te gooien, maar ik heb wel eens laten vallen dat als je een HM niet sub 2:30 loopt je beter eerst aan je snelheid kan werken.

Hetzelfde vind ik bij een marathon sub 5 uur. Dan heb ik het uiteraard niet over trailruns, maar over stadsmarathons onder normale omstandigheden.

Maar nogmaals, ik wil niemand affakkelen of ontmoedigen, het is slechts één van de ongetwijfeld vele meningen over dit onderwerp.
pi_146003373
quote:
Whut, waarom zou je dat überhaupt willen proberen :')
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:42:45 #32
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146003676
Voor het eerst in m'n leven sportkleren meegenomen op vakantie en ook nog daadwerkelijk gesport ook, hardlopen is echt fijn _O_
Net weer lekker in m'n eigen stadje m'n rondje gelopen en de vooruitgang bij Couch-to-5K is echt motiverend, ben echt blij dat ik begonnen ben. Van een minuut om en om hardlopen/wandelen naar 3-5-3-5 minuten lopen met redelijk korte wandelpauzes :7
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_146003839
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:42 schreef MacorgaZ het volgende:
Voor het eerst in m'n leven sportkleren meegenomen op vakantie en ook nog daadwerkelijk gesport ook, hardlopen is echt fijn _O_
Net weer lekker in m'n eigen stadje m'n rondje gelopen en de vooruitgang bij Couch-to-5K is echt motiverend, ben echt blij dat ik begonnen ben. Van een minuut om en om hardlopen/wandelen naar 3-5-3-5 minuten lopen met redelijk korte wandelpauzes :7
Nice! ^O^
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:51:44 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146004052
gisteravond, ondanks alle drukte, toch maar even een 5km rondje met de hont hard gelopen op de trails...
Het is normaal gesproken een stuk waar we alleen wandelen dus Cooper had zo iets van WTF... moet ik nu opeens uitsloverig gaan rennen in plaats van rusitg snuffelen, pissen en nog eens snuffelen...dat doe je lekker zelf maar

honten die eigenlijk trail-joggers zijn ;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:01:41 #35
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146004562
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
gisteravond, ondanks alle drukte, toch maar even een 5km rondje met de hont hard gelopen op de trails...
Het is normaal gesproken een stuk waar we alleen wandelen dus Cooper had zo iets van WTF... moet ik nu opeens uitsloverig gaan rennen in plaats van rusitg snuffelen, pissen en nog eens snuffelen...dat doe je lekker zelf maar

Hontsdol wordt je d'r van
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_146004728
Volgens 'Peter' heb ik niets bij een marathon te zoeken.

Nou, hij douwt het maar mooi in z'n reet 8-) Al denk ik op een vlakke wegmarathon toch wel wat sneller te kunnen dan 4.47, dan nóg zal ik achterin eindigen :') ach ja.

Hè? :')
Ja doei.
pi_146004749
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

Hup, naar KLB jij.
Ja doei.
pi_146004808
quote:
Ik denk dat mini-Yur eerder zo'n tijd op de 10k haalt dan z'n vader :P
pi_146005588
quote:
Ik wil jullie niet op ideeën gaan brengen....

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:25:37 #40
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146005731
Ach, kut gelopen is ook gelopen :(

Iig weer nieuw afstandsrecord sinds de hm: 8,6 km volgens garmin (8,5 volgens suunto)
Donkere paadjes zonder verlichting. Handig wel, vriendje mee met hardlopen.
pi_146005739
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:04 schreef motorbloempje het volgende:

Nou, hij douwt het maar mooi in z'n reet 8-) Al denk ik op een vlakke wegmarathon toch wel wat sneller te kunnen dan 4.47, dan nóg zal ik achterin eindigen :') ach ja.

Het mooie aan hardlopen is dat je juist met niemand te maken hebt, wat anderen roepen moet je poep aan hebben, het gaat erom of je voor je zelf je best doet, voor de 1 is dat binnen 3 uur, en voor de ander 5, ik heb jarenlang de dam tot dam gedaan puur voor het plezier om mijn collega's te zien en achteraf gezellig een drankje te doen, moet wel zeggen dat ik daarom de avondloop wel een uitkomst vond omdat je dan nog een beetje toonbaar aan kan komen ;)
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:26:07 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146005759
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:04 schreef motorbloempje het volgende:

Zuur mannetje, die Peter. Zelf waarsch. al jaren geblesseerd op de bank :+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_146006276
Vandaag een collega voorgesteld aan Evy. Hij zou het vanavond gaan proberen, ben benieuwd.
Zelf heb ik nooit daarmee gelopen, maar goed. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_146007090
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zuur mannetje, die Peter. Zelf waarsch. al jaren geblesseerd op de bank :+
Het zou mn trainer kunnen zijn, die heeft ooit bedacht dat ie nooit meer de marathon zou lopen als hij drie keer achter elkaar boven de 4 uur zou lopen.

En zo geschiedde.
pi_146007401
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:25 schreef Murmeli het volgende:
Ach, kut gelopen is ook gelopen :(

Iig weer nieuw afstandsrecord sinds de hm: 8,6 km volgens garmin (8,5 volgens suunto)
Donkere paadjes zonder verlichting. Handig wel, vriendje mee met hardlopen.
Ik vond het gezellig!

Het is leuk een vriendinnetje te hebben om mee samen te lopen :)
pi_146007602
Misschien zou Peter zich gewoon niet moeten bemoeien met de voldoening die anderen uit hun 4:47 marathon halen.
pi_146007787
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Misschien zou Peter zich gewoon niet moeten bemoeien met de voldoening die anderen uit hun 4:47 marathon halen.
Precies. Hij moet het plezier van een ander niet vergallen met zijn citroenbek.
pi_146007900
Stream, gave foto! Sowieso een mooie zweef, en prachtig herfsttafereel. O+
En die groene tubes passen gewoon overal bij. Dat heb ik nu voor jou besloten.
pi_146008266
Net ff 5KM gedaan, maar ik zie nu voor de 2de keer op rij een hele vreemde hoge hartslag en plotselinge daling aan het begin van mijn loopje. :?

SPOILER
Batterij van hartslagband leeg / kapot?
pi_146008626
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Net ff 5KM gedaan, maar ik zie nu voor de 2de keer op rij een hele vreemde hoge hartslag en plotselinge daling aan het begin van mijn loopje. :?

SPOILER
beetje schoonmaken of wat vochtig maken in het begin. Dit soort fratsen komt wel vaker voor.

sowieso een intensief loopje geweest of heb je altijd zo'n hoge hartslag?
pi_146008686
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

beetje schoonmaken of wat vochtig maken in het begin. Dit soort fratsen komt wel vaker voor.
Maak de sensoren altijd goed nat in het begin. Dit keer ook. Misschien ff goed schoonmaken inderdaad. Kijken of dat iets uithaalt. :)
pi_146008754
als hij vuil is dan geeft hij bij mijmeestal belachelijk lage waardes aan of helemaal niks.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:26:12 #53
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146008766
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nice! ^O^
Thanks, ben er wel trots op, had het niet van mezelf gedacht dat ik een hardloper zou worden en na het hardlopen alweer uit zou kijken naar de volgende ronde :P B-)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_146008772
Overigens was hardloopkleding in aanbieding bij de Aldi, 2 mooie lange broeken en een shirt gekocht.
pi_146008906
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

SPOILER
Dat heb ik zo vaak...
DC heeft er ook ooit een artikeltje aan gewaagd:
http://www.dcrainmaker.co(...)your-heart-rate.html
pi_146008972
Wat maken jullie dan precies schoon bij zo'n hartslagband?
pi_146008998
pfffff, was weer lekker op de weg daarnet :) woensdag weer :)
pi_146009034
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
als hij vuil is dan geeft hij bij mij meestal belachelijk lage waardes aan of helemaal niks.
Check. Heb 'm maar ff goed schoongemaakt nu. Woensdag of donderdag maar even kijken of het weg is.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:32:01 #59
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146009048
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:30 schreef wyccie het volgende:
De hart en vaatkleppen.

quote:
16s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

:') Citroenbek. Die ga ik onthouden.
pi_146009136
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:30 schreef wyccie het volgende:
Flikker hem in de wasmachine (zonder sensor uiteraard), dus alles eigenlijk....
pi_146009330
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef Guard het volgende:

[..]

Huh, dus alleen het elastiekgedeelte?
Ik snap er geen reet van.
pi_146009373
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:29 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat heb ik zo vaak...
DC heeft er ook ooit een artikeltje aan gewaagd:
http://www.dcrainmaker.co(...)your-heart-rate.html
Ah.. thanks :)

Ik vermoed dat het in dit geval mijn nieuwe longsleeve is. Die heb ik nu precies 2x aan gehad ook.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:37:32 #63
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146009379
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef Guard het volgende:

[..]

+1 :Y
pi_146009419
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

De hart en vaatkleppen.

[..]

:') Citroenbek. Die ga ik onthouden.
Peen-en-uiengezicht
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:39:45 #65
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_146009496
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:11 schreef GotC het volgende:

(..) waar ligt voor jou die grens?
Hoewel niet aan mij gesteld, maar ik voel me vrij hem voor mezelf te beantwoorden. Ik denk dat voor niet-invalide mensen zou moeten gelden dat je duidelijk sneller bent dan wanneer je zou lopen. Dan kom je denk ik al snel op een maximum van 6 uur (ca. 7 km.u).

Al zou ik in de meeste gevallen zeggen dat het waarschijnlijk beter is te zorgen dat je een HM onder de 2:15 kan lopen voor je aan begint.

En over spirtusbus' trainer: Ik hoorde een rake opmerking afgelopen woensdag bij de baantraining: "Genieten doe je tijdens de trainingen vooraf, tijdens een wedstrijd wil je een tijd zetten (..)". Als je tijden teruglopen tov wat je ooit kon, moet je opnieuw bedenken waarom je marathon-wedstrijd zou willen lopen. De conclusie kan zijn dat je het dan voor gezien houdt.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_146009514
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:26 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Thanks, ben er wel trots op, had het niet van mezelf gedacht dat ik een hardloper zou worden en na het hardlopen alweer uit zou kijken naar de volgende ronde :P B-)
Volgens mij gaat dat zo bij iedereen :P
pi_146009596
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Corniel het volgende:

[..]

Hoewel niet aan mij gesteld, maar ik voel me vrij hem voor mezelf te beantwoorden. Ik denk dat voor niet-invalide mensen zou moeten gelden dat je duidelijk sneller bent dan wanneer je zou lopen. Dan kom je denk ik al snel op een maximum van 6 uur (ca. 7 km.u).

Al zou ik in de meeste gevallen zeggen dat het waarschijnlijk beter is te zorgen dat je een HM onder de 2:15 kan lopen voor je aan begint.

En over spirtusbus' trainer: Ik hoorde een rake opmerking afgelopen woensdag bij de baantraining: "Genieten doe je tijdens de trainingen vooraf, tijdens een wedstrijd wil je een tijd zetten (..)". Als je tijden teruglopen tov wat je ooit kon, moet je opnieuw bedenken waarom je marathon-wedstrijd zou willen lopen. De conclusie kan zijn dat je het dan voor gezien houdt.
my thoughts exactly !
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:42:41 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146009642
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens was hardloopkleding in aanbieding bij de Aldi, 2 mooie lange broeken en een shirt gekocht.
Ik zie niks in de folder van week 43? :?
pi_146009703
Scheisse, ik heb mijn hartslagmeter even aan een inspectie onderworpen en blijkbaar heb ik altijd het verkeerde deel nat gemaakt. :')
pi_146009833
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:43 schreef wyccie het volgende:
Scheisse, ik heb mijn hartslagmeter even aan een inspectie onderworpen en blijkbaar heb ik altijd het verkeerde deel nat gemaakt. :')
pi_146009913
quote:
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:47:41 #72
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146009932
quote:
:')
F means you're fucked
pi_146009948
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:42 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik zie niks in de folder van week 43? :?
Ik ook niet, mijn moeder nam het voor me mee ;)
pi_146010011
Máár ... ook dan klopt mijn hart nog. O+
pi_146010064
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:49 schreef wyccie het volgende:
Máár ... ook dan klopt mijn hart nog. O+
Maar wat maakte je dan nat? De sluiting? :')
pi_146010135
Iedereen alweer zin in de wedstrijden dit weekend ? :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:52:35 #77
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146010187
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ook niet, mijn moeder nam het voor me mee ;)
Ah! Lucky you :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:54:48 #78
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146010314
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar wat maakte je dan nat? De sluiting? :')
Het horloge _O-
pi_146010461
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:51 schreef thelaudprince het volgende:
Iedereen alweer zin in de wedstrijden dit weekend ? :P
:Y Het wordt een Indian summer weekend blijkbaar... toch, Zwabber?
Ben benieuwd :)
pi_146010602
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:57 schreef Guard het volgende:

[..]

:Y Het wordt een Indian summer weekend blijkbaar... toch, Zwabber?
Ben benieuwd :)
Good luck en niet te hard trainen ;)
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:01:38 #81
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146010682
quote:

[..]

Mooi. Dan moet ik hoog nodig voor een marathon gaan trainen.
Ik vind het erg lief van je dat je een grens kiest waar ik (net) onder zit. Dank je wel O+
pi_146010767
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:00 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Good luck en niet te hard trainen ;)
Dat was ik niet van plan, hard trainen, lekker 2x een duurloopje nog doen en dan zaterdag aan de bak:

pi_146010831
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat was ik niet van plan, hard trainen, lekker 2x een duurloopje nog doen en dan zaterdag aan de bak:

[ afbeelding ]

Streeftijd ??
pi_146010968
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:03 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Streeftijd ??
Ik hoop onder de 1.45 te duiken, maar ik heb geen flauw idee of dat gaat lukken. Pas 2x tempowerk gedaan sinds mijn marathon en hoewel dat eigenlijk wel redelijk ging is het zaterdag toch best ver :D
pi_146010990
Nee, niet de sluiting, ook niet mijn horloge. :D

Mijn band heeft een breed, dik middengedeelte waar ook de batterij in zit, en dat maakte ik dus nat. En dat zit dan ook tegen mijn hart aan.
Nu zie ik dat aan weerszijden op het dunnere plastic gedeelte zo'n sensorvak zit. En dat was me nooit opgevallen. Zelfs als ik het had gezien, zou ik niet hebben geweten dat dat het meetgedeelte is.
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:07:07 #86
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146011031
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:06 schreef wyccie het volgende:
Nee, niet de sluiting, ook niet mijn horloge. :D

Mijn band heeft een breed, dik middengedeelte waar ook de batterij in zit, en dat maakte ik dus nat. En dat zit dan ook tegen mijn hart aan.
Nu zie ik dat aan weerszijden op het dunnere plastic gedeelte zo'n sensorvak zit. En dat was me nooit opgevallen. Zelfs als ik het had gezien, zou ik niet hebben geweten dat dat het meetgedeelte is.
:D O+
pi_146011035
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik hoop onder de 1.45 te duiken, maar ik heb geen flauw idee of dat gaat lukken. Pas 2x tempowerk gedaan sinds mijn marathon en hoewel dat eigenlijk wel redelijk ging is het zaterdag toch best ver :D
1:44:59 wordt het !!! :Y
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:08:57 #88
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146011135
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:07 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

1:44:59 wordt het !!! :Y
Staat die arme jongen straks 5 minuten bij de finish te wachten omdat het 1:39:59 is :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:10:47 #89
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146011262
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Staat die arme jongen straks 5 minuten bij de finish te wachten omdat het 1:39:59 is :P
_O- Waarom sta jij hier te wachten meneer? Ja dat moest van thelaudprince!
pi_146011413
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:10 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

_O- Waarom sta jij hier te wachten meneer? Ja dat moest van thelaudprince!
:Y
pi_146011863
Even een vraagje voor de veteranen hier, er bestaat nogal onenigheid over de gewenste hersteltijd tussen wedstrijden. Er zijn mensen die het hebben over 6 weken hersteltijd na een HM en dat je maar zoveel wedstrijden per jaar kan doen terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat wedstrijden de beste trainingen zijn. Hoe is jullie kijk hierop ?
pi_146012171
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef thelaudprince het volgende:
Even een vraagje voor de veteranen hier, er bestaat nogal onenigheid over de gewenste hersteltijd tussen wedstrijden. Er zijn mensen die het hebben over 6 weken hersteltijd na een HM en dat je maar zoveel wedstrijden per jaar kan doen terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat wedstrijden de beste trainingen zijn. Hoe is jullie kijk hierop ?
Ik ben dan geen veteraan, maar ik denk niet dat je 6 weken herstel na een HM nodig hebt.
Maar misschien moet je niet naar mij luisteren, ik ben niet voor niks geblesseerd. :@
pi_146012237
quote:
6 weken lijkt me wat lang voor een HM, daarnaast hangt het natuurlijk met veel factoren samen, hoe diep ga je, hoe fit ben je, wat is je lichaamsbouw, etc. etc. Zelf ben ik van mening dat je vooral heel goed naar je lichaam moet luisteren, na een zware inspanning kun je gerust al vrij snel weer gaan lopen, maar doe dat gewoon om beetje ritme te houden, dus ga niet forceren of strak kijken naar tijden, sterker laat je gear thuis, en loop gewoon relaxed uit, 10 a 20 minuten lekker dribbelen kan echt geen kwaad.
pi_146012397
quote:
Wat ik vaak hoor is het aantal mijl van de wedstrijd als dagen relatieve rust aanhouden. Dus na een HM 13 dagen rust, dat wil niet zeggen dat je niet mag trainen, maar geen snelle trainingen doen. Dus wel gewoon lekker uitlopen of rustige duurloopjes.
Ik hou zelf gewoon aan met hoe ik me voel. Voelen de benen goed, dan kan ik best een snelle training doen. En dan kijken hoe ik daarop weer reageer voor mijn volgende training. :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:29:20 #95
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146012399
quote:
Ligt eraan hoe hard je je best hebt gedaan en hoe je uit de wedstrijd komt.
Als je gewoon zonder blessure eruit komt kan je na een paar weken gewoon weer rustig flinke afstanden lopen. Als gevorderde kan je best 1 of2 weken later weer een hm doen.
En als je murmeli heet loop je 8 weken na je hm nog steeds maar 8 km.
pi_146012530
Een jeugdvriend van me liep trouwens jarenlang elke avond 10 mijl, en dan ook nog in een tempo rond het uur, hoezo herstel nodig ;)
pi_146012647
Zelf ben ik van mening dat het geen 6 weken is, maar ik wilde jullie mening. Ik heb zelf geen moeite met het regelmatig lopen van dit soort afstanden, er zit wekelijks altijd wel 1 training van ongeveer die afstand bij en ik heb dit jaar 2 blokken met 3 HM's gedaan in een periode van 5/6 weken.
pi_146012724
thanks voor de adviezen btw
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:33:49 #99
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146012740
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:32 schreef thelaudprince het volgende:
Zelf ben ik van mening dat het geen 6 weken is, maar ik wilde jullie mening. Ik heb zelf geen moeite met het regelmatig lopen van dit soort afstanden, er zit wekelijks altijd wel 1 training van ongeveer die afstand bij en ik heb dit jaar 2 blokken met 3 HM's gedaan in een periode van 5/6 weken.
* Murmeli jaloers is
pi_146012937
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

* Murmeli jaloers is
Moet je niet zijn, wees jaloers op die kenianen !! ;)
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:37:52 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146012991
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:32 schreef thelaudprince het volgende:
En nu mijn vraag: zou je dit ons allen aanraden?
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:38:35 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146013036
quote:
16s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

Word!

Oh ja, welkom The Laudprince & toffe zweeffoto streamnl!!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_146013265
Die mijl-dagen regeling.. toch best wel lang. Dan zou ik 26 dagen geen tempotraining moeten doen, maar ik hoop toch volgende week al weer wat intervallen af te werken en de 19e lekker te vlammen op de 7^^ :o
pi_146013279
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

En nu mijn vraag: zou je dit ons allen aanraden?
Nee, want ik denk dat het persoonlijk is, ik had laatst een discussie hierover en dat ging dus over dat er werd gezegd dat iedereen zoveel hersteltijd nodig heeft, wat ik dus niet denk. En ik denk dat je dat niet kunt zeggen in het algemeen want we zijn allemaal anders. Maar het wordt door veel mensen wel gezegd, 1 of 2 marathons en een stuk of 4 HM's op een jaar. Dus ik dacht, let's ask here !
pi_146013319
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Word!

Oh ja, welkom The Laudprince & toffe zweeffoto streamnl!!
Hola !! :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:46:45 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146013497
Je voelt dat zelf het beste aan, denk ik. Ik ben nu twee weken na mijn marathon en de duurloopjes gaan alweer goed, hartslag is rustig. Ligt er ook aan hoe je traint en hoe je herstelt vlak ná de wedstrijd.
pi_146013527
quote:
"Genieten doe je tijdens de trainingen vooraf, tijdens een wedstrijd wil je een tijd zetten (..)".
Geldt hier niet altijd, of eigenlijk meestal niet :P *O*

Maar dat moet een ieder voor zich bepalen. Ik kijk netjes of ik bijvoorbeeld wel binnen de max tijd blijf van een evenement, maar daar zit ik eigenlijk altijd wel ruim binnen. Maar dat is dan ook 't enige.

Club run gehad net, flink wat heuvels, rug hield zich redelijk maar zit nu toch even te koelen alvorens ik onder een warme douche spring. O+

http://app.endomondo.com/workouts/430216311/881511
Ja doei.
pi_146013586
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Die mijl-dagen regeling.. toch best wel lang. Dan zou ik 26 dagen geen tempotraining moeten doen, maar ik hoop toch volgende week al weer wat intervallen af te werken en de 19e lekker te vlammen op de 7^^ :o
Och, ik liep zondag ook al 3 weken na de HVT een wedstrijd. Heb wel het idee dat ik niet optimaal was, maar het ging nog best. Een week na de HVT liep ik ook al een snelle training geloof ik. Gewoon lekker doen wat goed voelt :).
pi_146013591
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
Je voelt dat zelf het beste aan, denk ik. Ik ben nu twee weken na mijn marathon en de duurloopjes gaan alweer goed, hartslag is rustig. Ligt er ook aan hoe je traint en hoe je herstelt vlak ná de wedstrijd.
Ja dat gevoel heb ik nu ook wel, maar ik ben ook wel een beetje bang dat je het stiekem toch niet helemaal aanvoelt en dan langer niet topfit blijft, is ook al een enkeling hier gebeurd toch?
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:48:48 #110
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146013599
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Geldt hier niet altijd, of eigenlijk meestal niet :P *O*

Maar dat moet een ieder voor zich bepalen. Ik kijk netjes of ik bijvoorbeeld wel binnen de max tijd blijf van een evenement, maar daar zit ik eigenlijk altijd wel ruim binnen. Maar dat is dan ook 't enige.

Club run gehad net, flink wat heuvels, rug hield zich redelijk maar zit nu toch even te koelen alvorens ik onder een warme douche spring. O+

http://app.endomondo.com/workouts/430216311/881511
Maar jullie lopen elk weekend een wedstrijdje :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:49:24 #111
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146013625
Volgens de geleerden bij ons op de club moet je na een halve marathon toch wel een week of 4 wachten tot je weer een wedstrijd wilt lopen.

Als ik me daar aan zou houden, zou ik misschien ook eens wat presteren
F means you're fucked
pi_146013650
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar jullie lopen elk weekend een wedstrijdje :P
Sssssht! :o
Ja doei.
pi_146013653
Ik ben na ruim drie weken ook nog niet hersteld. Dus 21 dagen na die 26mijl.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_146013663
Zou ook zeggen dat je zelf het beste aan kan voelen wanneer je weer (intervallen) kan lopen. Ik heb wel 2 weken na mijn hm niet gelopen, maar ben wel redelijk snel weer gaan voetballen en dat ging prima.
pi_146013712
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
en de 19e lekker te vlammen op de 7^^ :o
Dan vlam je wel in je eentje op die woensdag.
Ik raad je aan om toch op de zondag hierheen te komen. Is net wat gezelliger.
pi_146013773
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:50 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dan vlam je wel in je eentje op die woensdag.
Ik raad je aan om toch op de zondag hierheen te komen. Is net wat gezelliger.
Oh hehe :P 19e was Amsterdam ja
pi_146013857
Mijn 26 dagen zijn net voorbij, maar liep binnen twee weken eigenlijk alweer een tempotraining.
Voelde goed, dus waarom niet?
pi_146013945
Ik denk dat de experts nooit tot 1 algemene conclusie zullen komen dus gewoon doen wat goed voelt voor jezelf zou ik zeggen
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:57:31 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146014070
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:55 schreef thelaudprince het volgende:
Ik denk dat de experts nooit tot 1 algemene conclusie zullen komen dus gewoon doen wat goed voelt voor jezelf zou ik zeggen
Yup! *O*
pi_146014105
Het is ook hoe vaker je een wedstrijd van een bepaalde afstand loopt hoe sneller je daarvan hersteld. Je lichaam leert dat heel snel. Dus na je eerste M heb je vaak een langere hersteltijd nodig dan je 5e, enzovoort.
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:58:45 #121
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146014126
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sssssht! :o
Ik blijf het te grappig vinden dat je eerst anti-wedstrijd was en nu dit :D

Douchze!
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:58:53 #122
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146014136
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:58 schreef Jero_nimo het volgende:
Het is ook hoe vaker je een wedstrijd van een bepaalde afstand loopt hoe sneller je daarvan hersteld. Je lichaam leert dat heel snel. Dus na je eerste M heb je vaak een langere hersteltijd nodig dan je 5e, enzovoort.
Die hoor ik iig voor het eerst
F means you're fucked
pi_146014192
quote:
klopt, na de 1e was het van...pfffffffffffffffff
daarna viel het wel mee eigenlijk.

Maar op topniveau is het misschien weer anders maar daar heb ik in dit leven niks mee te maken :P
pi_146014217
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:29 schreef Jero_nimo het volgende:
Wat ik vaak hoor is het aantal mijl van de wedstrijd als dagen relatieve rust aanhouden.
:o Dan moet RD volgend jaar na Naseby 100 dagen rustig aan doen!!!

SPOILER
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_146014265
quote:

Een hartslagmeter kan trouwens erg handig zijn als je in de gaten wil houden of je goed herstelt, en dan niet alken tijdens je loopje maar ook daarna en zelfs de volgende dag.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 22:03:25 ]
pi_146014351
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Die hoor ik iig voor het eerst
Weer wat geleerd ;)

Goed topic! ^O^
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:03:35 #127
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146014374
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:03 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Weer wat geleerd ;)

Goed topic! ^O^
Mwa, ik geloof er echt geen reet van :D
F means you're fucked
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:03:49 #128
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_146014399
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:01 schreef Murmeli het volgende:

Mooi. Dan moet ik hoog nodig voor een marathon gaan trainen.
Ik vind het erg lief van je dat je een grens kiest waar ik (net) onder zit. Dank je wel O+
Je moet helemaal niets. Maar als je wilt, zou ik er zeker aan beginnen. En ik zou zorgen dat je onder de 4:35 loopt. ;)

En lief, ik? :%
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_146014411
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:31 schreef raptorix het volgende:
Een jeugdvriend van me liep trouwens jarenlang elke avond 10 mijl, en dan ook nog in een tempo rond het uur, hoezo herstel nodig ;)
MvN (waar is hij gebleven trouwens?) liep volgens mij ook elke dag minstens 10 km op een behoorlijk tempo. Mijn lichaam zou na drie dagen instorten!
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:04:27 #130
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146014421
Mijn vader O+
'Zondag loop ik ook de 5 km. We kunnen wel weer met z'n tweeën lopen. Pr-tje??'

pi_146014512
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:03 schreef Corniel het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets. Maar als je wilt, zou ik er zeker aan beginnen. En ik zou zorgen dat je onder de 4:35 loopt. ;)

En lief, ik? :%
Als je er zin in hebt. :Y

;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:07:17 #132
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146014549
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als je ergens geoefend in bent herstel je sneller.
pi_146014550
Nog zo'n voordeel van kortere afstanden lopen: minder hersteltijd.
pi_146014573
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat mag ook! :D
pi_146014587
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:07 schreef hatsaflats het volgende:
Nog zo'n voordeel van kortere afstanden lopen: minder hersteltijd.
iedere week een wedstrijd !!!! *O*
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:08:29 #136
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146014612
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een hartslagmeter kan trouwens erg handig zijn als je in de gaten wil houden of je goed herstelt, en dan niet alken tijdens je loopje maar ook daarna en zelfs de volgende dag.
Dus gewoon tijdens je normale activiteiten een hartslagmeter dragen? :o
pi_146014627
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:41 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

my thoughts exactly !
Die van mij zijn eerder andersom. Hard traainen en dan gemakkelijk een mooi loopje doen zodat ik daar minder afzie en meer van de omgeving geniet.
pi_146014645
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:08 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Dat kan niet. Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week. En ja, een wedstrijd lopen is wat anders dan een wedstrijd hobbelen.
pi_146014647
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:08 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer wat overdreven :P maar je kunt wel weer lekker snel je training oppakken.
pi_146014668
Ik heb een km teller op mijn stadsfiets, daar zie ik het ook wel aan :P Vorige maandag kwam ik nauwelijks boven de 10km/u terwijl ik de dag daarvoor hardlopend nog harder ging :')
pi_146014714
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer wat overdreven :P maar je kunt wel weer lekker snel je training oppakken.
overdrijven is ook leuk :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:11:51 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146014752
Ik ga ff op zoek naar hardloopzin. Tot laters allemaal :W
F means you're fucked
pi_146014774
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat kan niet. Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week. En ja, een wedstrijd lopen is wat anders dan een wedstrijd hobbelen.
Doet ook niemand...toch ??
pi_146014824
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:12 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Doet ook niemand...toch ??
Jij komt duidelijk nog niet lang in dit topic...
pi_146014849
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dus gewoon tijdens je normale activiteiten een hartslagmeter dragen? :o
Niet de hele dag, maar het zou wel kunnen. Ik heb gisteren eigenlijk iets te hard gelopen, een week na mijn M, en dat wordt bevestigd door mij rusthartslag die vanochtend toch wel een stukje hoger was dan normaal.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 22:14:01 ]
pi_146014898
quote:
[..]
Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week.
Ik doe dat nooit. Ik probeer beheerst te lopen zodat ik niet instort voor de eindstreep.
In principe kan ik dus elke week een wedstrijd lopen. Als ik nu niet moest rusten had ik dat ook gedaan tot aan de 7H.
pi_146014939
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:14 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik doe dat nooit. Ik probeer beheerst te lopen zodat ik niet instort voor de eindstreep.
In principe kan ik dus elke week een wedstrijd lopen. Als ik nu niet moest rusten had ik dat ook gedaan tot aan de 7H.
Wil je dan nooit eens echt diep gaan om te kijken hoe hard je dan kan?
pi_146014942
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:13 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Jij komt duidelijk nog niet lang in dit topic...
klopt hahaha :)
pi_146014971
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:14 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dan loop je geen wedstrijd, maar doe je een training tijdens een evenement. En dat is duidelijk iets anders.
pi_146015050
Ik ben nog nooit kotsend over de finish gekomen, maar wel kotsmisselijk en met volledig verkrampte benen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 22:19:07 ]
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:17:50 #151
89879 YUR
E stands for Excellent
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:18:54 #152
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146015136
Tijdens de HM van Enschede ben ik ook redelijk diep gegaan. Moest vlak na de finish ook echt ff zitten want was he-le-maal leeg. Kwatier later kon ik nauwelijks nog de trap af naar de parkeergarage. That was a good day O+
pi_146015168
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:11 schreef YUR het volgende:
Ik ga ff op zoek naar hardloopzin. Tot laters allemaal :W
quote:
Hardloopzin maken achter de computer, ja? ;)
pi_146015172
Lastig om hersteltijd te generaliseren. Je hoort subtoppers die binnen een paar weken na een marathon weer een zware wedstrijd lopen, terwijl de absolute top doorgaans langer rust pakt.
pi_146015184
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wil je dan nooit eens echt diep gaan om te kijken hoe hard je dan kan?
Nee, ik vind het leuker om gewoon wat over te hebben aan het eind zodat ik nog een sprintje in kan zetten. Als ik te hard ga en het niet volhoud, voelt het veel kutter dan een matige tijd neerzetten. Misschien probeer ik het wel ooit een keer met een korte afstand, bij een loop die ik vaker heb gedaan.

Het is niet dat ik achteruithobbel tijdens wedstrijden. Ik probeer me wel telkens op te trekken aan anderen, en zo ga ik toch wel harder dan ik normaal in een training van 10k zou gaan.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:19:51 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146015186
quote:

[..]

Ik heb het in september elk weekend gedaan :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:21:01 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146015252
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben nog nooit kotsend over de finish gekomen, maar wel kotsmisselijk en met volledig verkrampte benen.
Het ergste was bij mij lichte greyout verschijnselen en draaierigheid...
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:21:06 #158
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146015260
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

[..]

Hardloopzin maken achter de computer, ja? ;)
Ja, lukt ook niet
F means you're fucked
pi_146015300
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:15 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dan loop je geen wedstrijd, maar doe je een training tijdens een evenement. En dat is duidelijk iets anders.
In de zomer kun je prima wekelijks een 5 km doen.
pi_146015318
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:21 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja, lukt ook niet
-O- Morgen weer een dag...
pi_146015365
Bij de bruggenloop vorig jaar boden de vrijwilligers me een rolstoel aan bjj de finish :')
pi_146015386
O, awesome, blijkbaar heb ik dan alleen nog maar wedstrijden gehobbeld en niet gelopen. Komt voorlopig ook geen verandering in, want ik wil zo hard mogelijk lopen zonder stuk te gaan.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:23:42 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146015389
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:23 schreef spiritusbus het volgende:
Bij de bruggenloop vorig jaar boden de vrijwilligers me een rolstoel aan bjj de finish :')
Ok, jij wint :')
pi_146015399
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het ergste was bij mij lichte greyout verschijnselen en draaierigheid...
Dat heb ik dus wel eens met mijn intervaltrainingen.
pi_146015451
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:23 schreef hatsaflats het volgende:
O, awesome, blijkbaar heb ik dan alleen nog maar wedstrijden gehobbeld en niet gelopen. Komt voorlopig ook geen verandering in, want ik wil zo hard mogelijk lopen zonder stuk te gaan.
Gewoon stug doorhobbelen. :Y
pi_146015457
quote:
In mijn geval klopt dit aardig. De eerste keer leek het voor een tijdje nergens naar, nu gaat het vrij snel weer goed. Al was na twee weken een snelle 10 km een beste kluif.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:25:30 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146015476
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat heb ik dus wel eens met mijn intervaltrainingen.
Dan ga je behoorlijk diep voor een training :o
pi_146015512
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zit even te kijken, maar je hebt geen wedstrijden gelopen, maar je marathontraining gedaan tijdens evenementen. Kijk maar naar je tijden. Die waren bij lange na niet in de buurt van pr's, zie ik in de gauwigheid.
pi_146015537
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zoiets als in "the crawl" ? :P
pi_146015554
Toch mooi al die verschillen :)
pi_146015618
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dan ga je behoorlijk diep voor een training :o
Ik heb het voornamelijk met van nul naar tempo 4-5, en weer terug naar nul. Waarschijnlijk daalt mijn bloeddruk daarna van sky high naar veel te laag.
pi_146015636
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:21 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

In de zomer kun je prima wekelijks een 5 km doen.
In de herfst, winter of lente niet?
pi_146015881
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het leuker om gewoon wat over te hebben aan het eind zodat ik nog een sprintje in kan zetten. Als ik te hard ga en het niet volhoud, voelt het veel kutter dan een matige tijd neerzetten. Misschien probeer ik het wel ooit een keer met een korte afstand, bij een loop die ik vaker heb gedaan.

Het is niet dat ik achteruithobbel tijdens wedstrijden. Ik probeer me wel telkens op te trekken aan anderen, en zo ga ik toch wel harder dan ik normaal in een training van 10k zou gaan.
Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren. Niet instorten, maar wel dieper en harder gaan dan je voor mogelijk had gehouden :o
pi_146016217
In mei van dit jaar heb ik 4 wedstrijden gelopen.

4 mei - 34km 800 hoogtemeter
11 mei - 29km
21 mei - 10km
31 mei - 19km 500 hoogtemeters

Een wonder dat ik niet geblesseerd ben geraakt... 8)7
Ohja en een keer 2 op 1 dag, met de ekiden :P . Een 5 en een 10km, al ging de 10km op een iets rustiger tempo :P
pi_146016424
In het kader van hersteltijd..
Moest net even mn hoofd leegmaken en heb daarmee ruim 2min van mn 5km PR afgelopen.
Dat terwijl zaterdag mn eerste (10km) wedstrijd ooit op het programma staat.

http://app.endomondo.com/workouts/430222305/10707661
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:45:21 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_146016489
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik zit even te kijken, maar je hebt geen wedstrijden gelopen, maar je marathontraining gedaan tijdens evenementen. Kijk maar naar je tijden. Die waren bij lange na niet in de buurt van pr's, zie ik in de gauwigheid.
Klopt, al heeft dat meer redenen (heuvelachtiger parcours, warmte, ben iets zwaarder geworden tov het voorjaar), heb ze wel degelijk als wedstrijd gelopen.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:47:08 #177
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146016576
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:44 schreef RunnerAdd het volgende:
In het kader van hersteltijd..
Moest net even mn hoofd leegmaken en heb daarmee ruim 2min van mn 5km PR afgelopen.
Dat terwijl zaterdag mn eerste (10km) wedstrijd ooit op het programma staat.

http://app.endomondo.com/workouts/430222305/10707661
Doe deze week dan verder rustig aan.
pi_146016599
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

In de herfst, winter of lente niet?
Vast wel, maar in de zomer is het aanbod wat groter :P
pi_146016643
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren.
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.
pi_146016732
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.
O+
pi_146016975
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren. Niet instorten, maar wel dieper en harder gaan dan je voor mogelijk had gehouden :o
Bedenk me nu net dat ik in het voorjaar wel een keer redelijk hard ben gegaan, maar toen dacht ik dat ik er al 10 op had zitten terwijl we nog maar bij de 5 waren. Dat was wel echt een behoorlijke domper, en ik had nog een kilometer lang de hoop dat het een verkeerd bordje was. Heb de rest wel nog steeds op hoog tempo afgemaakt en liep toen mijn PR. :)
pi_146017138
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:47 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Doe deze week dan verder rustig aan.
Woensdag nog een keertje lopen op max 6:30/km
pi_146017369
quote:

[...]

dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet.
Ik weet dus niet of ik dat tempo de rest van de race kan volhouden. Voor mijn gevoel zou ik elk koment kunnen instorten, al is dat nooit echt gebeurd.
Vooral omdat het probleem bij mijn ademhaling ligt. Nooit mijn benen, geen kramp.
pi_146017736
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:01 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of ik dat tempo de rest van de race kan volhouden. Voor mijn gevoel zou ik elk koment kunnen instorten, al is dat nooit echt gebeurd.
Vooral omdat het probleem bij mijn ademhaling ligt. Nooit mijn benen, geen kramp.
Dat is voor de meesten juist het probleem, de ademhaling. Vooral omdat je vaak dieper gaat bij de kortere afstanden. Pas bij langere afstanden gaan je benen ook meetellen, maar loop je qua ademhaling juist wat rustiger.
pi_146017892
Hm, die 42 km trail is al over een week of 7. Dat geeft me niet heel veel tijd om nog iets van een schema te volgen. Was ik ook niet echt van plan, maar een beetje meer lopen is misschien nog wel handig....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 27 oktober 2014 @ 23:24:37 #186
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146018479
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:09 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat is voor de meesten juist het probleem, de ademhaling. Vooral omdat je vaak dieper gaat bij de kortere afstanden. Pas bij langere afstanden gaan je benen ook meetellen, maar loop je qua ademhaling juist wat rustiger.
True that. 5k is imho moeilijk in te delen, 21km veel minder.
  maandag 27 oktober 2014 @ 23:27:33 #187
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146018606
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:40 schreef Jero_nimo het volgende:
In mei van dit jaar heb ik 4 wedstrijden gelopen.

4 mei - 34km 800 hoogtemeter
11 mei - 29km
21 mei - 10km
31 mei - 19km 500 hoogtemeters

Een wonder dat ik niet geblesseerd ben geraakt... 8)7
Ohja en een keer 2 op 1 dag, met de ekiden :P . Een 5 en een 10km, al ging de 10km op een iets rustiger tempo :P
39 loopjes in 43 weken hier... :@

Ok, weliswaar niet allemaal volle bak, maar toch. :X
pi_146018767
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

:o

ik ga op 16 wedstrijden eindigen in 2014....
  maandag 27 oktober 2014 @ 23:33:59 #189
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146018853
Ik ga er volgend jaar ook meer doen! Minder eten en zuipen, fanatieker sporten!
pi_146018968
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ga er volgend jaar ook meer doen! Minder eten en zuipen, fanatieker sporten!
^O^
pi_146019000
maar veel eten doe ik dan weer wel, anders blijft er niks over hahaha
  maandag 27 oktober 2014 @ 23:38:35 #192
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146019038
Meer lopen en meer eten, dat klinkt veel leuker!
pi_146019061
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:38 schreef Wolve000 het volgende:
Meer lopen en meer eten, dat klinkt veel leuker!
juist ja !
pi_146020795
En waarom altijd tot volgend jaar wachten...ga het gewoon nu doen...
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 04:27:27 #195
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146022340
ik denk dat ik dit jaar op 5 officiele wedstrijden uit kom.... it's not about quantity, it's about quality ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-10-2014 04:49:13 ]
pi_146022613
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:24 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

True that. 5k is imho moeilijk in te delen, 21km veel minder.
5k hoef je ook niet echt in te delen. Gewoon 5km lang zo hard mogelijk gaan. Het is bijna een sprint.
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Jij en mo zijn het voorbeeld van wat ik bedoel. Je kan wel zo veel evenementjes lopen, maar dat zijn gewoon tempotrainingen tijdens evenemtentjes. Jullie beschouwen er ook maar een paar als eikpunten van: daar wil ik hard gaan.
pi_146022722
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:57 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik vond het gezellig!

Het is leuk een vriendinnetje te hebben om mee samen te lopen :)
*boks*

Gisteren samen ruim 5 km gelopen. Niet alleen gezellig, maar zij kan ook veel beter een ldl tempo lopen dan ik. Dus ze ging mij "slakken" (omgekeerd hazen).
pi_146022745
Vanmiddag weer een rondje van 10 km hardlopen. Het is er heerlijk weer voor O+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:00:03 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146022981
quote:

[..]

Die zone heb ik een keer of 3 bereikt. Tijdens de vredesloop vorig jaar, Tijdens de bruggeloop vorig jaar en tijdens de CPC dit jaar. (Alle 3 een PR)

Verder altijd OF te hard OF net teveel ingehouden :)
pi_146023035
Evenementjes lopen O+
Gewoon lekker genieten van afgesloten wegen en paden, de verzorging onderweg, de white noise van de zolen van je medelopers die het asfalt raken (of hun gehijg), het publiek wat je onderweg aanmoedigt ipv aankijkt met een blik van: Mafketel, pak gewoon de fiets of beter nog de auto om ergens te komen. Herinneringen aan het evenement in de vorm van een medaille of een poncho in een kerstbal of misschien alleen je bib...

:)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:07:34 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146023044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 08:06 schreef Guard het volgende:
Evenementjes lopen O+
Gewoon lekker genieten van afgesloten wegen en paden, de verzorging onderweg, de white noise van de zolen van je medelopers die het asfalt raken (of hun gehijg), het publiek wat je onderweg aanmoedigt ipv aankijkt met een blik van: Mafketel, pak gewoon de fiets of beter nog de auto om ergens te komen. Herinneringen aan het evenement in de vorm van een medaille of een poncho in een kerstbal of misschien alleen je bib...

O+
Dit ja!
pi_146023090
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die zone heb ik een keer of 3 bereikt. Tijdens de vredesloop vorig jaar, Tijdens de bruggeloop vorig jaar en tijdens de CPC dit jaar. (Alle 3 een PR)

Verder altijd OF te hard OF net teveel ingehouden :)
Het is ook een lastig principe, omdat je het niet helemaal zelf in de hand hebt. Vorm van de dag en andere omstandigheden zoals het weer spelen ook een belangrijke rol.
pi_146023114
Hier staat de teller op 29 wedstrijden en er komen er vermoedelijk nog twee bij.
pi_146023165
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:11 schreef Cynic het volgende:
Hm, die 42 km trail is al over een week of 7. Dat geeft me niet heel veel tijd om nog iets van een schema te volgen. Was ik ook niet echt van plan, maar een beetje meer lopen is misschien nog wel handig....
In 7 weken kun je nog best wel 2 mini cycli inplannen, lijkt me ook wel handig als je aan je kms wilt komen.. Ik zou zeggen 2 zware weken, 1 lichte week (met aan het eind van week 2 een lange afstand), dan weer 2 zware weken met in de eerste van die weken je langste afstand en dan nog 2 weken taperen. In de zware weken waar je geen zeer lange duurloop doet kun je een pittige heuvel, interval of fartlektraining doen.
pi_146023611
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit jaar moest ik kotsen op 500 meter voor de finish met de d2d avondloop, in verleden ben ik wel keer out gegaan, maar dat was op een 1500 meter na de finish, dat laatste zal me nu niet meer gebeuren.
pi_146023631
Flauwvallen/kotsen/misselijk/duizelig worden heeft trouwens denk ik minder te maken met hoe hard en diep je gaat, dan met suboptimale dingen in de voorbereiding en omstandigheden, zoals eten, drinken, verkeerde ademhaling, warmte etc.
pi_146023654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Flauwvallen/kotsen/misselijk/duizelig worden heeft trouwens denk ik minder te maken met hoe hard en diep je gaat, dan met suboptimale dingen in de voorbereiding en omstandigheden, zoals eten, drinken, verkeerde ademhaling, warmte etc.
Klopt, dat kotsen kwam gewoon omdat 5 uur van te voren eten toch nog te kort was kennelijk, qua flauwvallen kwam destijds wel door diepgaan, maar dat was ook een bizarre race.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:58:23 #208
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146023730
quote:

[..]

Magisch, hmmmm. Oncomfortabel :Y En toch doe ik het in bijna alle wedstrijden O+
Elk moment denken dat ik dood ga neervallen. En toch doorlopen. En dan toch versnellen voor de finish. En jezelf dan afvragen: waar kwam dit vandaan?
Achteraf is het dan wel fijn.

Ik heb overigens nog nooit gekotst van het hardlopen. Wel misselijk na de hm.
Op zich zou het me niet verbazen als ik nóg dieper kan, maar dat durf ik echt niet :o
pi_146023741
Ik heb dit jaar eigenlijk niet eens zoveel wedstrijden gelopen. Er staan er 14 op mijn naam waarvan er maar 6 echt gemeten zijn. En ik denk dat het volgend jaar niet veel meer gaat worden met de gemeten marathonafstanden die ik dan wil gaan lopen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:59:56 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146023751
drukte op het werk dus puzzelen hoe ik LDL ga plannen dit weekend... passen en meten ;(
en miste ik iets over herstellen.... ;)
pi_146023763
Ik heb één keer gekotst tijdens de 10km van de singelloop (op 200m van de finish :') ) maar toen had ik ook nog nooit geoefend met drinken tijdens het lopen en ging ik dat ineens wel doen, en was het 30 graden of zo.

Nouja en als je echt stukgaat weet je iig ook weer waar de grens ligt :P
pi_146023768
Tot nu toe 2 evenementen, de eerste gefinished met het gevoel dat er nog meer in zat (maar hey, PR want eerste officiele loop) en de 2e in het begin toch opgeblazen nadat ik te hard probeerde te compenseren bij een rotte startplek (maar alsnog PR :P )

Wel een keer tijdens een 'oefenloop'. Gewoon echt de hele tijd op het randje lopen, maar niet instorten (behalve na afloop, misselijk en zwak thuis zitten). Erg lastig in te plannen inderdaad allemaal :)

Evenementen zijn leuk! Maar ik moet er wel een balans in vinden omdat het bij mij de neiging heeft om de voorbereiding en dus de loopjes de weken ervoor wat te gaan overheersten (want hey! moet er het maximale uithalen!)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:51:43 #213
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146024758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 08:06 schreef Guard het volgende:
Evenementjes lopen O+

Wat hij zegt!

Hoewel wegen ook best vaak niet zijn afgesloten. En er ook niet echt sprake is van white noise bij loopjes van 100 a 200 man. :P

De muur begint ondertussen al wel aardig vol te raken met startnummers! :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 28-10-2014 10:05:33 ]
pi_146025186
Mijn startnummers zijn echt altijd helemaal verwrongen :') .
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:12:19 #215
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146025233
Ik heb ze tot nu toe allemaal weggeflikkerd eigenlijk
F means you're fucked
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:12:45 #216
50430 Yuki
Student Midwife
pi_146025246
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:49 schreef YUR het volgende:
Volgens de geleerden bij ons op de club moet je na een halve marathon toch wel een week of 4 wachten tot je weer een wedstrijd wilt lopen.

Als ik me daar aan zou houden, zou ik misschien ook eens wat presteren
LVML is exact 4 weken na m'n HM 8-)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:15:18 #217
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146025304
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

LVML is exact 4 weken na m'n HM 8-)
Wordt een topwedstrijd dus
F means you're fucked
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:17:00 #218
50430 Yuki
Student Midwife
pi_146025340
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:04 schreef GotC het volgende:
Mijn vader O+
'Zondag loop ik ook de 5 km. We kunnen wel weer met z'n tweeën lopen. Pr-tje??'

Wat lief! *;
Hardlopende papa's O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Wordt een topwedstrijd dus
Uiteraard 8-)
pi_146025790
En hiermee hebben we een maandrecord te pakken

http://app.endomondo.com/workouts/430198098/17664187

Ging niet van harte trouwens, liep er bij als een dood vogeltje. -O-
pi_146025879
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:38 schreef CaLeX het volgende:

Maar je hebt gelopen en n maandrecord, ole!
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:43:01 #221
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146025889
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:38 schreef CaLeX het volgende:

Lopen als een dood vogeltje is nog altijd beter dan niks doen _O_

Jij hebt je ook laten verleiden tot een gratis proefmaand? :+
pi_146025937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:42 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Maar je hebt gelopen en n maandrecord, ole!
Dit jaar nog 2 keer en ik haal mijn challenge zelfs *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Verleiden? Dikke peer pressure ;(
pi_146026054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:45 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dit jaar nog 2 keer en ik haal mijn challenge zelfs *O*

[..]

Verleiden? Dikke peer pressure ;(
De moeite waard die endomondo premium? Heb m bij runkeeper opgezegd, maar zie dat het bij endomondo maar $30 per jaar is...
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:51:34 #224
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146026120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef m0ridin het volgende:

[..]

[..]

De moeite waard die endomondo premium? Heb m bij runkeeper opgezegd, maar zie dat het bij endomondo maar $30 per jaar is...
Geen idee, heb het net een paar uur :P Kreeg de optie voor een maand gratis proberen en tja, je blijft een Nederlander :7
pi_146026132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef m0ridin het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij kon je hem een maand gratis proberen. Weet eigenlijk niet of ik het waard vind. MAar door samenloop van omstandigheden heb ik nu een jaar abonnement :X
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:52:45 #226
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146026152
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:52 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Volgens mij kon je hem een maand gratis proberen. Weet eigenlijk niet of ik het waard vind. MAar door samenloop van omstandigheden heb ik nu een jaar abonnement :X
Heb daarom een herinnering in mijn agenda staan dat ik moet opzeggen :+
pi_146026156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Geen idee, heb het net een paar uur :P Kreeg de optie voor een maand gratis proberen en tja, je blijft een Nederlander :7
Whehe, njah... Voor die 30 dollar meteen maar genomen :') Statistieken ^O^
pi_146026201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Heb daarom een herinnering in mijn agenda staan dat ik moet opzeggen :+
die had ik ook :o alleen was ik toen net een weekendje weg
pi_146026262
Ik heb ook de Premium proefperiode, geen idee of het de moeite waard is want ik heb geen idee hoe de standaard endomondo is haha
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:56:45 #230
258885 Solique
I Kill You !
pi_146026276
Gisteravond mijzelf er toe gezet om te lopen, laatste tijd weinig de zin er voor maar moet gewoon.
Toch in 20 minuten er 2,57km uit weten te krijgen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_146026432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:56 schreef Solique het volgende:
Gisteravond mijzelf er toe gezet om te lopen, laatste tijd weinig de zin er voor maar moet gewoon.
^O^
pi_146026443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:56 schreef Solique het volgende:
^O^ Ik schrijf een plusje achter je naam
pi_146026500
Ik heb Endomondo premium nu ook een maand of 4, maar weet nu eigenlijk nog niet of ik het de moeite vind. :{
pi_146026519
Ik kreeg gisteren bericht dat de verkrijgbaarheid van de FR920XT vier weken naar achteren geschoven is. Als ik dat wilde kon ik de bestellingen annuleren. Heb ik niet gedaan, ik had me allang ingesteld op volgend voorjaar. Iedere dag eerder zal mooi meegenomen zijn.

@GotC, de LVML is enkele honderden meters langer dan 5 km, dus als je een PR loopt zou dat extra mooi zijn.
pi_146026662
Waar kon je ook alweer van die mooie hoogtegrafieken maken?
pi_146026693
Veloviewer.com, maar dat moet je wel koppelen aan een Strava-account.
pi_146026713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:10 schreef Devv het volgende:
Waar kon je ook alweer van die mooie hoogtegrafieken maken?
Veloviewer icm Strava.

Te laat :P
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:17:18 #238
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146026866
Op afstandmeten.nl kan je minder fancy hoogtegrafieken maken.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:30 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146027160
4 weken na je HM weer snelheid opzoeken O-)
Ik heb me met een HM 3 weken na een HM en 2 snelle korte wedstrijden 3 weken na die 2e HM (vat je 'm nog?) daar niet helemaal aan gehouden :P

Achteraf kun je zeggen dat de HM's niet voluit gingen, maar de intentie en inzet was wel degelijk '100%'.

Overigens gingen die korte wedstrijden afgelopen weekend eigenlijk meer dan prima zo kort achter elkaar. ALLEEN! Voel ik het deze dagen wel aardig aan mijn beentjes. Ze zijn een beetje zuur en ik heb zeurende liezen. Niet elk weekend doen, dat soort gekheid ;)

Meneer klaagde ook al over zware benen. Toen ik 'm erop attent maakte dat afgelopen weekend de marathon nog maar 3 weken geleden was.... (hij liep de 2e 10 km zondag alweer onder de 45 min) :{

c_/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:27:31 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_146027238
Kan iemand in de OP 22 maart 2015 - Parelloop (Brunssum)
• Ynske - 5 km

Aanpassen naar 29 maart?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:12 #241
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146027263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik kreeg gisteren bericht dat de verkrijgbaarheid van de FR920XT vier weken naar achteren geschoven is. Als ik dat wilde kon ik de bestellingen annuleren. Heb ik niet gedaan, ik had me allang ingesteld op volgend voorjaar. Iedere dag eerder zal mooi meegenomen zijn.

@GotC, de LVML is enkele honderden meters langer dan 5 km, dus als je een PR loopt zou dat extra mooi zijn.
Oh ja! Die 400 meter extra. Hmm.
En, krijgen we weer een storm? :9

Endomondo premium..niet boeiend eerlijk gezegd.
pi_146027550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:28 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh ja! Die 400 meter extra. Hmm.
En, krijgen we weer een storm? :9

Endomondo premium..niet boeiend eerlijk gezegd.
windkracht 4 tegen op het strand

valt wel mee dus
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:38:15 #243
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146027602
Ben vandaag toch maar met lange mouwen gaan lopen :@ 't is koud :o Vooral aan mijn oren kon ik het voelen..die begonnen toch een beetje pijn te doen.

Heb grappig genoeg vandaag minder gelopen qua afstand, maar wel meer calorieën verbrand ten opzichte van zondag. Zat veel meer in zone 2 te lopen O+

Tot overmorgen Evy :W
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:40:51 #244
258885 Solique
I Kill You !
pi_146027687
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

^O^ Ik schrijf een plusje achter je naam
Thanks
plusje :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:38 schreef Maraca het volgende:
Ben vandaag toch maar met lange mouwen gaan lopen :@ 't is koud :o Vooral aan mijn oren kon ik het voelen..die begonnen toch een beetje pijn te doen.

Heb grappig genoeg vandaag minder gelopen qua afstand, maar wel meer calorieën verbrand ten opzichte van zondag. Zat veel meer in zone 2 te lopen O+

Tot overmorgen Evy :W
Uur terug en gelijk stuk frisser inderdaad.
Netjes toch, betekend ook dat ook al is afstand korter je wel stabieler gelopen hebt.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:47:50 #245
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146027930
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:40 schreef Solique het volgende:

[..]

Thanks
plusje :?

[..]

Uur terug en gelijk stuk frisser inderdaad.
Netjes toch, betekend ook dat ook al is afstand korter je wel stabieler gelopen hebt.
Had ook het idee dat het 'makkelijker' ging :Y

Moet jouw UI trouwens niet andersom zijn?
pi_146028002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:40 schreef Solique het volgende:
Thanksplusje
plusje duimpje sticker kudo's

kies maar :+
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:53:40 #247
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_146028116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef Quoi het volgende:
4 weken na je HM weer snelheid opzoeken O-)
Ik heb me met een HM 3 weken na een HM en 2 snelle korte wedstrijden 3 weken na die 2e HM (vat je 'm nog?) daar niet helemaal aan gehouden :P
Oke dat moest ik dus een keer of 5 lezen voor ik er uit was wat je nou bedoelde _O-
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:56:02 #248
258885 Solique
I Kill You !
pi_146028209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:47 schreef Maraca het volgende:

[..]

Had ook het idee dat het 'makkelijker' ging :Y

Moet jouw UI trouwens niet andersom zijn?
Dat is goede vooruitgang :)

Heb zelf gif van een meme gemaakt, verder niets aangepast :+

quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

plusje duimpje sticker kudo's

kies maar :+
Ah, zo. Thanks :7
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:56:11 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146028216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:53 schreef KaiN het volgende:

[..]

Oke dat moest ik dus een keer of 5 lezen voor ik er uit was wat je nou bedoelde _O-
:D Dat had ik zelf ook! Kortom: veel wedstrijden in een korte tijd ;)
pi_146029046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Veloviewer.com, maar dat moet je wel koppelen aan een Strava-account.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:12 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Veloviewer icm Strava.

Te laat :P
Ja, die zocht ik :) . Ik moest hier namelijk even een plaatje van maken. Dit is toch best wel een bijzondere route voor de randstad :P . Door de regenval werd besloten om de 19 kilometer te "lussen" met de 13 kilometer en een gedeelte van de 7 kilometer met als resultaat deze brei. Ik had achteraf begrepen dat dit gedaan was uit veiligheidsoverweging. Het terrein was echt heel slecht begaanbaar door de spekgladde heuvels. Zelfs met trailschoenen was het lastig klimmen. Mijn off road schoenen hadden daarentegen geen enkele moeite om zich in de modder vast te grijpen _O_ .

dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:56:18 #251
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146032882
Wolve, mag ik in de OP bij de CPC, 8 maart 2015
* Murmeli -HM

*O*
pi_146033019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:56 schreef Murmeli het volgende:
* Murmeli -HM

*O*
Gelukt via je werk nu?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:04:56 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146033167
quote:
* Murmeli -HM

*O*
Ah, je hebt het ei gelegd? ;)

Leuk :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:08:48 #254
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146033288
quote:
* Murmeli -HM

*O*
pi_146033353
quote:
* Murmeli -HM

*O*
^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:12:39 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_146033418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:08 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:27 schreef Ynske het volgende:
Kan iemand in de OP 22 maart 2015 - Parelloop (Brunssum)
• Ynske - 5 km

Aanpassen naar 29 maart?
zou je de datum nog kunnen aanpassen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:19:40 #257
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146033644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

[..]

zou je de datum nog kunnen aanpassen?
Aangepast! :Y
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:25:35 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146033839
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ah, je hebt het ei gelegd? ;)

Ik kan me altijd nog afmelden. Veel leuke wedstrijdjes dan :@
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:40:01 #259
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146034311
Ik heb 2.05 als streeftijd ingevuld.
Ambities *O*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:59:39 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146034940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:40 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb 2.05 als streeftijd ingevuld.
Ambities *O*
^O^
Mooie tijd!

Ik weet niet eens wat ik heb ingevuld. Streeftijd, kon dat? Wel startvak, zag ik. Ga dit jaar wel een startvak sneller staan dan vorig jaar :Y
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:02:32 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146035031
Ik ga zondag voor het eerst mijn trailschoenen gebruiken...staan al maanden te wachten.

4 zondagen op rij clinics van de concurrent :)
Ik kan er alleen de tweede niet bij zijn, maar ach...
F means you're fucked
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:03:12 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146035053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:02 schreef YUR het volgende:
Ik ga zondag voor het eerst mijn trailschoenen gebruiken...staan al maanden te wachten.

Welke clinics volg je?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:05:03 #263
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_146035115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Welke clinics volg je?
Via run2day den haag
F means you're fucked
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:08:10 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146035233
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Via run2day den haag
Ik zie het op de site. Wat leuk! w/
Ik beschouw de komende crossjes als 'vrolijk trailen door de regio'. Maar dat gaat vast leuk worden! (en wie weet komen de skills nog eens van pas ;) )
pi_146035270
Ik ben net buiten geweest voor een 10x400p400. Eindelijk weer eens wat sneller werk na een tijdje behoorlijk wat duurwerk verricht te hebben (zeker voor mijn doen).

Het was nog nét warm genoeg voor kort-kort.

Het viel me helemaal niet tegen, mijn lichaam had dit keer besloten om heel snel te herstellen van de 25 km van eergisteren. Geen idee waarom, misschien maak ik het mezelf alleen maar wijs.

Gemiddelde hartslag was 137 en dat is voor mijn doen erg laag. De 400'tjes kwamen maar net boven de 150 slagen uit, terwijl ik ze sneller liep dan ik van Lok mag.

Kortom, dit was dus zwaar kut en een prelude op een onvermijdelijke lijdensweg tijdens LVML.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:18:40 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146035672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben net buiten geweest voor een 10x400p400. Eindelijk weer eens wat sneller werk na een tijdje behoorlijk wat duurwerk verricht te hebben (zeker voor mijn doen).

Het was nog nét warm genoeg voor kort-kort.

Het viel me helemaal niet tegen, mijn lichaam had dit keer besloten om heel snel te herstellen van de 25 km van eergisteren. Geen idee waarom, misschien maak ik het mezelf alleen maar wijs.

Gemiddelde hartslag was 137 en dat is voor mijn doen erg laag. De 400'tjes kwamen maar net boven de 150 slagen uit, terwijl ik ze sneller liep dan ik van Lok mag.

Kortom, dit was dus zwaar kut en een prelude op een onvermijdelijke lijdensweg tijdens LVML.
Qui est Lok? :{

Hoop dat je er ook een beetje van hebt genoten. Geweldig weer en 400tjes zijn nu eenmaal leuk, zeg ik :Y En je hebt iig weer hetzelfde park 8x van alle kanten bekeken :P
pi_146035853
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:18 schreef Quoi het volgende:

[..]

Qui est Lok? :{

Gok ik zo
pi_146036106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:18 schreef Quoi het volgende:
En je hebt iig weer hetzelfde park 8x van alle kanten bekeken :P
Ja, maar dat was niet echt nodig omdat ik er op uitkijk vanuit mijn appartement.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:32:45 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146036229
Ik ga straks naar buiten voor de herkansing van 6x4 min (2 min). Not looking forward to it :')
pi_146036261
Duurloopje hier, tempo-werk bewaar ik voor het weekend :P
pi_146036390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef Zwabberhark het volgende:

Klinkt heel bekend dit gebeurde bij mij vorig jaar ook. Werd een paar keer uitgesteld terwijl hij bij runnersworld gewoon in de winkel lag. Excusieviteits deal. Geannuleerd en bij runnersworld gekocht. Ik houd er niet van om eerst met mooie beloftes aan het lijntje te worden gehouden.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:42:45 #272
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_146036665
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 07:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

5k hoef je ook niet echt in te delen. Gewoon 5km lang zo hard mogelijk gaan. Het is bijna een sprint.

[..]

Jij en mo zijn het voorbeeld van wat ik bedoel. Je kan wel zo veel evenementjes lopen, maar dat zijn gewoon tempotrainingen tijdens evenemtentjes. Jullie beschouwen er ook maar een paar als eikpunten van: daar wil ik hard gaan.
Geprobeert. Na 3km kapot, dus ik moet hem weldegelijk indelen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:50:18 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146036999
Damn. Wat is nu de kans dat je 2 sollicitatiegesprekken op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip hebt? :o
Luxeproblemen ;)
pi_146037245
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Klinkt heel bekend dit gebeurde bij mij vorig jaar ook. Werd een paar keer uitgesteld terwijl hij bij runnersworld gewoon in de winkel lag. Excusieviteits deal. Geannuleerd en bij runnersworld gekocht. Ik houd er niet van om eerst met mooie beloftes aan het lijntje te worden gehouden.
Dit horloge is nog maar mondjesmaat verkrijgbaar en nog niet in Nederland. Ik vind het niet erg om nog een paar maandjes te wachten. Kunnen ze in de tussentijd de bugs (die er ongetwijfeld nog in zitten) uit de firmware halen :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:05:44 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146040079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:02 schreef YUR het volgende:

Oh leuk! Eens kijken of zoiets ook in rdam is.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:08:36 #276
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146040183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik zie het op de site. Wat leuk! w/
Ik beschouw de komende crossjes als 'vrolijk trailen door de regio'. Maar dat gaat vast leuk worden! (en wie weet komen de skills nog eens van pas ;) )
Wat voor crossjes waar?
Ik heb niet zo goed bijgelezen :@

Ik wil oefenen voor de trails die ik volgend jaar ga lopen.
pi_146040421
Is er eigenlijk een officieel verschil tussen trails en crossjess?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:17:25 #278
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146040494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Geen idee eigenlijk!
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:18:26 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146040526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:15 schreef La_Tramposa het volgende:
heel vaak de afstand en ook regelmatig de ondergrond, maar ik denk dat het niet officieel is. Waarschijnlijk heeft iedere AU wel een handleiding over waar aan een cross moet voldoen maar in veel orginele trail-landen was trailen gewoon het wekelijkse rondje off road voordat de commercie het een naam gaf

[ Bericht 10% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-10-2014 17:27:07 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:19:40 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146040556
je zult nagenoeg geen cross langer dan 10-12km tegen komen en een cross is toch vaak een "spike" parkoers ipv echte trailschoenen
pi_146041007
Een cross is wat mij betreft een relatief vlak parkoers met natuurlijke paden van divers allooi, terwijl een trail veel meer hoogtemeters heeft.

Of zoals pijll het ooit zei (dat durft hij nu niet meer hardop te zeggen): een trail is een cross waarover opgeschept wordt.
pi_146041072
Ik kom dit wel erg vaak tegen:

quote:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een crossloop en een Trail? Trailrunning heeft veel raakvlakken met het in Nederland bekende crosslopen. Er zijn echter wezenlijke verschillen tussen deze twee hardloopdisciplines…

Parkoers
Een cross speelt zich af op een afgezet parkoers dat meerdere malen wordt afgelegd. Terwijl een Trail is uitgezet op 1 vaste (vaak grote) ronde.

Periode van het jaar
Crosslopen vindt in Nederland grotendeels in de winter plaats. Trails worden het hele jaar door gelopen. Zeker in het buitenland zijn in het voorjaar en de zomer legio georganiseerde Trails te lopen.

Afstand
Crosslopen zijn gemiddeld niet langer dan 12 km, bij een Trail zijn afstanden korter dan 10km een zeldzaamheid. Doordat de afstand bij crossen korter is, kan gebruik worden gemaakt van crossspikes. Voor trails men echte Trailrunning schoenen nodig.

Motivatie
Crosslopen wordt vooral gebruikt als middel om de winter door te komen, om met meer kilometerwerk en kracht goed voor de dag te komen op de atletiekbaan of bij wegwedstrijden. Trails worden vooral gelopen voor de beleving: het pure genieten van de omgeving en voor slechts een kleine percentage ook om te presteren.

Lokaties
Traillopen wordt over de hele wereld gelopen en vaak in onherbergzaam gebied, zoals de Alpen, de Schotse Hooglanden maar ook de Himalaya. Crosslopen is beperkt tot een beperkt gebied.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:37:37 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146041075
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat voor crossjes waar?
Ik heb niet zo goed bijgelezen :@

Ik wil oefenen voor de trails die ik volgend jaar ga lopen.
Check: http://www.dekoplopers.nl(...)2014-2015/index.html
In de winter doe ik iig altijd aan 2 van de 4 mee :)

En al ben ik geen fan van de Wet van Pijll, de definitie van cross/trail van Pijll bevalt me wel :Y
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:39:43 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146041146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Een cross is wat mij betreft een relatief vlak parkoers met natuurlijke paden van divers allooi, terwijl een trail veel meer hoogtemeters heeft.

Of zoals pijll het ooit zei (dat durft hij nu niet meer hardop te zeggen): een trail is een cross waarover opgeschept wordt.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:44:03 #285
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146041320
Zo. Dat ene loopje van zaterdag dat volkomen kut ging? Overgedaan en gehaald :Y) Weliswaar niet alle intervallen op beoogde tempo, maar fuck it. :7

Oh en xl Spibelt rules! Mijn Note 3 kan nu mee O+
Dus als iemand een waterafstotende normale Spibelt met roze rits wil.. ¤5 en je hebt 'm :)

[ Bericht 33% gewijzigd door GotC op 28-10-2014 17:50:21 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:45:20 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146041365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik kom dit wel erg vaak tegen:

[..]

somt het aardig op
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:49:56 #287
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146041517
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

Check: http://www.dekoplopers.nl(...)2014-2015/index.html
In de winter doe ik iig altijd aan 2 van de 4 mee :)

En al ben ik geen fan van de Wet van Pijll, de definitie van cross/trail van Pijll bevalt me wel :Y
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:55:36 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146041707
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:44 schreef GotC het volgende:
Zo. Dat ene loopje van zaterdag dat volkomen kut ging? Overgedaan en gehaald :Y) Weliswaar niet alle intervallen op beoogde tempo, maar fuck it. :7

Oh en xl Spibelt rules! Mijn Note 3 kan nu mee O+
Dus als iemand een waterafstotende normale Spibelt met roze rits wil.. ¤5 en je hebt 'm :)
Turbotaal! Goed gelopen ^O^

LVML startnummer is binnen btw :)
pi_146041740
Hm, ik ga ook eens in de brievenbus kijken voor mijn startnummer :)
pi_146041796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:35 schreef Zwabberhark het volgende:

En een wedstrijd is een evenment waarover wordt opgeschept?

en eh waarom eigenlijk die onogelijke 920 als je niet fietst en zwemt?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:02:09 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146041900
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:55 schreef Quoi het volgende:

[..]

Turbotaal! Goed gelopen ^O^

LVML startnummer is binnen btw :)
Hier ook! 1840 :7
Allemaal leuke dingen in de post vandaag O! Startnummer, Spibelt en Nijntje an zei :D
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:06:52 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_146042064
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier ook! 1840 :7
Allemaal leuke dingen in de post vandaag O! Startnummer, Spibelt en Nijntje an zei :D
Ja, ik snap 'm. Haagse Nijn! :D

En nummer 765 check.
pi_146042448
Net als Zwabber heb ik vandaag met opmerkelijke lage hartslag gelopen, 118 gem, even hoog in de 130 gezeten bij het beklimmen van een viaduct, voor de rest heerlijk laag.
Nu helemaal zin in zaterdag :)
pi_146042818
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 07:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ga dood als ik dat 5km lang moet doen.
Een echte sprint houd ik 10 seconden vol, hooguit 20, maar dan smokkel ik al.
pi_146043145
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
en eh waarom eigenlijk die onogelijke 920 als je niet fietst en zwemt?
Omdat ik de features wel heel leuk vind. De 620 had ik ook willen hebben, maar de klachtenregen over de matige map tracks heeft me doen weerhouden om 'm te kopen. Mijns inziens ligt dat deels aan de grootte van het horloge (klein), waardoor er niet genoeg ruimte is voor een geschikte antenne.

De 920 is veel groter, waardoor ik verwacht dat de antenne beter op orde is. Plus de ondersteuning voor GLONASS. Maar vooral de logs die ik tot nu toe gezien heb, die zijn prima.

Hoe een horloge er uitziet boeit me geen fuck. Ik heb nota bene nu de FR305 en dat is een van mijn beste aankopen ooit geweest. Vreselijk veel plezier van gehad en eigenlijk is er niet eens een reden om 'm te vervangen, maar ook ik ben een verwend welvaartskind.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:18 schreef Guard het volgende:
Net als Zwabber heb ik vandaag met opmerkelijke lage hartslag gelopen, 118 gem, even hoog in de 130 gezeten bij het beklimmen van een viaduct, voor de rest heerlijk laag.
Nu helemaal zin in zaterdag :)
118 is wel heel laag! Dat zit nog onder D1? Kun je dan nog spreken van een training?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:40:26 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146043190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:39 schreef Zwabberhark het volgende:

118 is wel heel laag! Dat zit nog onder D1? Kun je dan nog spreken van een training?
;(
pi_146043284
Ik zit dit jaar op tien gelopen wedstrijden, twee niet gestart. Tot het eind van het jaar staan er officieel nog vier gepland, maar ik vrees het ergste.
pi_146043527
Startnummer voor de LVML ook hier binnen. Nummer 301.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:52:08 #299
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146043628
ik hou mijn hart vast... ik hoop zondag een kilometer of 35-40 te lopen maar als ik de Wet van Zwabber er na afloop naast leg kan het zo maar eens zijn dat er 20km niet mee telt ;)
pi_146043749
Ik heb je gekwetst zie ik. Sorry.

Maar wellicht is 118 wel D1 bij jou, terwijl het bij Guard (gezien zijn lagere leeftijd) waarschijnlijk in D0 zit?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:56:02 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_146043764
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: