Klopt, al heeft dat meer redenen (heuvelachtiger parcours, warmte, ben iets zwaarder geworden tov het voorjaar), heb ze wel degelijk als wedstrijd gelopen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken, maar je hebt geen wedstrijden gelopen, maar je marathontraining gedaan tijdens evenementen. Kijk maar naar je tijden. Die waren bij lange na niet in de buurt van pr's, zie ik in de gauwigheid.
Doe deze week dan verder rustig aan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:44 schreef RunnerAdd het volgende:
In het kader van hersteltijd..
Moest net even mn hoofd leegmaken en heb daarmee ruim 2min van mn 5km PR afgelopen.
Dat terwijl zaterdag mn eerste (10km) wedstrijd ooit op het programma staat.
http://app.endomondo.com/workouts/430222305/10707661
Vast wel, maar in de zomer is het aanbod wat groterquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
In de herfst, winter of lente niet?
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.
Bedenk me nu net dat ik in het voorjaar wel een keer redelijk hard ben gegaan, maar toen dacht ik dat ik er al 10 op had zitten terwijl we nog maar bij de 5 waren. Dat was wel echt een behoorlijke domper, en ik had nog een kilometer lang de hoop dat het een verkeerd bordje was. Heb de rest wel nog steeds op hoog tempo afgemaakt en liep toen mijn PR.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren. Niet instorten, maar wel dieper en harder gaan dan je voor mogelijk had gehouden
Woensdag nog een keertje lopen op max 6:30/kmquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Doe deze week dan verder rustig aan.
Ik weet dus niet of ik dat tempo de rest van de race kan volhouden. Voor mijn gevoel zou ik elk koment kunnen instorten, al is dat nooit echt gebeurd.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[...]
dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet.
Dat is voor de meesten juist het probleem, de ademhaling. Vooral omdat je vaak dieper gaat bij de kortere afstanden. Pas bij langere afstanden gaan je benen ook meetellen, maar loop je qua ademhaling juist wat rustiger.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of ik dat tempo de rest van de race kan volhouden. Voor mijn gevoel zou ik elk koment kunnen instorten, al is dat nooit echt gebeurd.
Vooral omdat het probleem bij mijn ademhaling ligt. Nooit mijn benen, geen kramp.
True that. 5k is imho moeilijk in te delen, 21km veel minder.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat is voor de meesten juist het probleem, de ademhaling. Vooral omdat je vaak dieper gaat bij de kortere afstanden. Pas bij langere afstanden gaan je benen ook meetellen, maar loop je qua ademhaling juist wat rustiger.
39 loopjes in 43 weken hier...quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:40 schreef Jero_nimo het volgende:
In mei van dit jaar heb ik 4 wedstrijden gelopen.
4 mei - 34km 800 hoogtemeter
11 mei - 29km
21 mei - 10km
31 mei - 19km 500 hoogtemeters
Een wonder dat ik niet geblesseerd ben geraakt...![]()
Ohja en een keer 2 op 1 dag, met de ekiden. Een 5 en een 10km, al ging de 10km op een iets rustiger tempo
quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
39 loopjes in 43 weken hier...
Ok, weliswaar niet allemaal volle bak, maar toch.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ga er volgend jaar ook meer doen! Minder eten en zuipen, fanatieker sporten!
juist ja !quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:38 schreef Wolve000 het volgende:
Meer lopen en meer eten, dat klinkt veel leuker!
5k hoef je ook niet echt in te delen. Gewoon 5km lang zo hard mogelijk gaan. Het is bijna een sprint.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
True that. 5k is imho moeilijk in te delen, 21km veel minder.
Jij en mo zijn het voorbeeld van wat ik bedoel. Je kan wel zo veel evenementjes lopen, maar dat zijn gewoon tempotrainingen tijdens evenemtentjes. Jullie beschouwen er ook maar een paar als eikpunten van: daar wil ik hard gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
39 loopjes in 43 weken hier...
Ok, weliswaar niet allemaal volle bak, maar toch.
*boks*quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:57 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik vond het gezellig!
Het is leuk een vriendinnetje te hebben om mee samen te lopen
Die zone heb ik een keer of 3 bereikt. Tijdens de vredesloop vorig jaar, Tijdens de bruggeloop vorig jaar en tijdens de CPC dit jaar. (Alle 3 een PR)quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |