quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:11 schreef YUR het volgende:
Ik ga ff op zoek naar hardloopzin. Tot laters allemaal
Hardloopzin maken achter de computer, ja?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:17 schreef YUR het volgende:
http://www.mijnhardloopsc(...)e-met-3g-verbinding/
Nee, ik vind het leuker om gewoon wat over te hebben aan het eind zodat ik nog een sprintje in kan zetten. Als ik te hard ga en het niet volhoud, voelt het veel kutter dan een matige tijd neerzetten. Misschien probeer ik het wel ooit een keer met een korte afstand, bij een loop die ik vaker heb gedaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wil je dan nooit eens echt diep gaan om te kijken hoe hard je dan kan?
Ik heb het in september elk weekend gedaanquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat kan niet. Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week. En ja, een wedstrijd lopen is wat anders dan een wedstrijd hobbelen.
Het ergste was bij mij lichte greyout verschijnselen en draaierigheid...quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben nog nooit kotsend over de finish gekomen, maar wel kotsmisselijk en met volledig verkrampte benen.
Ja, lukt ook nietquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
[..]
Hardloopzin maken achter de computer, ja?
In de zomer kun je prima wekelijks een 5 km doen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan loop je geen wedstrijd, maar doe je een training tijdens een evenement. En dat is duidelijk iets anders.
quote:
Ok, jij wintquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:23 schreef spiritusbus het volgende:
Bij de bruggenloop vorig jaar boden de vrijwilligers me een rolstoel aan bjj de finish
Dat heb ik dus wel eens met mijn intervaltrainingen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het ergste was bij mij lichte greyout verschijnselen en draaierigheid...
Gewoon stug doorhobbelen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:23 schreef hatsaflats het volgende:
O, awesome, blijkbaar heb ik dan alleen nog maar wedstrijden gehobbeld en niet gelopen. Komt voorlopig ook geen verandering in, want ik wil zo hard mogelijk lopen zonder stuk te gaan.
In mijn geval klopt dit aardig. De eerste keer leek het voor een tijdje nergens naar, nu gaat het vrij snel weer goed. Al was na twee weken een snelle 10 km een beste kluif.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:58 schreef Jero_nimo het volgende:
Het is ook hoe vaker je een wedstrijd van een bepaalde afstand loopt hoe sneller je daarvan hersteld. Je lichaam leert dat heel snel. Dus na je eerste M heb je vaak een langere hersteltijd nodig dan je 5e, enzovoort.
Dan ga je behoorlijk diep voor een trainingquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus wel eens met mijn intervaltrainingen.
Ik zit even te kijken, maar je hebt geen wedstrijden gelopen, maar je marathontraining gedaan tijdens evenementen. Kijk maar naar je tijden. Die waren bij lange na niet in de buurt van pr's, zie ik in de gauwigheid.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb het in september elk weekend gedaan
Zoiets als in "the crawl" ?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb het in september elk weekend gedaan
Ik heb het voornamelijk met van nul naar tempo 4-5, en weer terug naar nul. Waarschijnlijk daalt mijn bloeddruk daarna van sky high naar veel te laag.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan ga je behoorlijk diep voor een training
In de herfst, winter of lente niet?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:21 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
In de zomer kun je prima wekelijks een 5 km doen.
Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren. Niet instorten, maar wel dieper en harder gaan dan je voor mogelijk had gehoudenquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, ik vind het leuker om gewoon wat over te hebben aan het eind zodat ik nog een sprintje in kan zetten. Als ik te hard ga en het niet volhoud, voelt het veel kutter dan een matige tijd neerzetten. Misschien probeer ik het wel ooit een keer met een korte afstand, bij een loop die ik vaker heb gedaan.
Het is niet dat ik achteruithobbel tijdens wedstrijden. Ik probeer me wel telkens op te trekken aan anderen, en zo ga ik toch wel harder dan ik normaal in een training van 10k zou gaan.
Klopt, al heeft dat meer redenen (heuvelachtiger parcours, warmte, ben iets zwaarder geworden tov het voorjaar), heb ze wel degelijk als wedstrijd gelopen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken, maar je hebt geen wedstrijden gelopen, maar je marathontraining gedaan tijdens evenementen. Kijk maar naar je tijden. Die waren bij lange na niet in de buurt van pr's, zie ik in de gauwigheid.
Doe deze week dan verder rustig aan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:44 schreef RunnerAdd het volgende:
In het kader van hersteltijd..
Moest net even mn hoofd leegmaken en heb daarmee ruim 2min van mn 5km PR afgelopen.
Dat terwijl zaterdag mn eerste (10km) wedstrijd ooit op het programma staat.
http://app.endomondo.com/workouts/430222305/10707661
Vast wel, maar in de zomer is het aanbod wat groterquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
In de herfst, winter of lente niet?
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.
Bedenk me nu net dat ik in het voorjaar wel een keer redelijk hard ben gegaan, maar toen dacht ik dat ik er al 10 op had zitten terwijl we nog maar bij de 5 waren. Dat was wel echt een behoorlijke domper, en ik had nog een kilometer lang de hoop dat het een verkeerd bordje was. Heb de rest wel nog steeds op hoog tempo afgemaakt en liep toen mijn PR.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het juist gaaf om precies op die grens te presteren. Niet instorten, maar wel dieper en harder gaan dan je voor mogelijk had gehouden
Woensdag nog een keertje lopen op max 6:30/kmquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Doe deze week dan verder rustig aan.
Ik weet dus niet of ik dat tempo de rest van de race kan volhouden. Voor mijn gevoel zou ik elk koment kunnen instorten, al is dat nooit echt gebeurd.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[...]
dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet.
Dat is voor de meesten juist het probleem, de ademhaling. Vooral omdat je vaak dieper gaat bij de kortere afstanden. Pas bij langere afstanden gaan je benen ook meetellen, maar loop je qua ademhaling juist wat rustiger.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of ik dat tempo de rest van de race kan volhouden. Voor mijn gevoel zou ik elk koment kunnen instorten, al is dat nooit echt gebeurd.
Vooral omdat het probleem bij mijn ademhaling ligt. Nooit mijn benen, geen kramp.
True that. 5k is imho moeilijk in te delen, 21km veel minder.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat is voor de meesten juist het probleem, de ademhaling. Vooral omdat je vaak dieper gaat bij de kortere afstanden. Pas bij langere afstanden gaan je benen ook meetellen, maar loop je qua ademhaling juist wat rustiger.
39 loopjes in 43 weken hier...quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:40 schreef Jero_nimo het volgende:
In mei van dit jaar heb ik 4 wedstrijden gelopen.
4 mei - 34km 800 hoogtemeter
11 mei - 29km
21 mei - 10km
31 mei - 19km 500 hoogtemeters
Een wonder dat ik niet geblesseerd ben geraakt...![]()
Ohja en een keer 2 op 1 dag, met de ekiden. Een 5 en een 10km, al ging de 10km op een iets rustiger tempo
quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
39 loopjes in 43 weken hier...
Ok, weliswaar niet allemaal volle bak, maar toch.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ga er volgend jaar ook meer doen! Minder eten en zuipen, fanatieker sporten!
juist ja !quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:38 schreef Wolve000 het volgende:
Meer lopen en meer eten, dat klinkt veel leuker!
5k hoef je ook niet echt in te delen. Gewoon 5km lang zo hard mogelijk gaan. Het is bijna een sprint.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
True that. 5k is imho moeilijk in te delen, 21km veel minder.
Jij en mo zijn het voorbeeld van wat ik bedoel. Je kan wel zo veel evenementjes lopen, maar dat zijn gewoon tempotrainingen tijdens evenemtentjes. Jullie beschouwen er ook maar een paar als eikpunten van: daar wil ik hard gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
39 loopjes in 43 weken hier...
Ok, weliswaar niet allemaal volle bak, maar toch.
*boks*quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:57 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik vond het gezellig!
Het is leuk een vriendinnetje te hebben om mee samen te lopen
Die zone heb ik een keer of 3 bereikt. Tijdens de vredesloop vorig jaar, Tijdens de bruggeloop vorig jaar en tijdens de CPC dit jaar. (Alle 3 een PR)quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Exact. Dat dunne gebiedje dat absoluut oncomfortabel aanvoelt, dat je gevoelsmatig nog net kan volhouden voor de resterende duur van je race, en waarvan je intuïtief weet dat je instort als je er nog een tikkeltje bij doet. De zone waarbij je geest gaat protesteren omdat alles pijn doet terwijl je merkt dat je benen en ademhaling het nog volhouden. Die zone heeft iets magisch.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:06 schreef Guard het volgende:
Evenementjes lopen![]()
Gewoon lekker genieten van afgesloten wegen en paden, de verzorging onderweg, de white noise van de zolen van je medelopers die het asfalt raken (of hun gehijg), het publiek wat je onderweg aanmoedigt ipv aankijkt met een blik van: Mafketel, pak gewoon de fiets of beter nog de auto om ergens te komen. Herinneringen aan het evenement in de vorm van een medaille of een poncho in een kerstbal of misschien alleen je bib...
![]()
Het is ook een lastig principe, omdat je het niet helemaal zelf in de hand hebt. Vorm van de dag en andere omstandigheden zoals het weer spelen ook een belangrijke rol.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die zone heb ik een keer of 3 bereikt. Tijdens de vredesloop vorig jaar, Tijdens de bruggeloop vorig jaar en tijdens de CPC dit jaar. (Alle 3 een PR)
Verder altijd OF te hard OF net teveel ingehouden
In 7 weken kun je nog best wel 2 mini cycli inplannen, lijkt me ook wel handig als je aan je kms wilt komen.. Ik zou zeggen 2 zware weken, 1 lichte week (met aan het eind van week 2 een lange afstand), dan weer 2 zware weken met in de eerste van die weken je langste afstand en dan nog 2 weken taperen. In de zware weken waar je geen zeer lange duurloop doet kun je een pittige heuvel, interval of fartlektraining doen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:11 schreef Cynic het volgende:
Hm, die 42 km trail is al over een week of 7. Dat geeft me niet heel veel tijd om nog iets van een schema te volgen. Was ik ook niet echt van plan, maar een beetje meer lopen is misschien nog wel handig....
Dit jaar moest ik kotsen op 500 meter voor de finish met de d2d avondloop, in verleden ben ik wel keer out gegaan, maar dat was op een 1500 meter na de finish, dat laatste zal me nu niet meer gebeuren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben nog nooit kotsend over de finish gekomen, maar wel kotsmisselijk en met volledig verkrampte benen.
Klopt, dat kotsen kwam gewoon omdat 5 uur van te voren eten toch nog te kort was kennelijk, qua flauwvallen kwam destijds wel door diepgaan, maar dat was ook een bizarre race.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Flauwvallen/kotsen/misselijk/duizelig worden heeft trouwens denk ik minder te maken met hoe hard en diep je gaat, dan met suboptimale dingen in de voorbereiding en omstandigheden, zoals eten, drinken, verkeerde ademhaling, warmte etc.
Magisch, hmmmm. Oncomfortabelquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat hij zegt!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:06 schreef Guard het volgende:
Evenementjes lopen![]()
Gewoon lekker genieten van afgesloten wegen en paden, de verzorging onderweg, de white noise van de zolen van je medelopers die het asfalt raken (of hun gehijg), het publiek wat je onderweg aanmoedigt ipv aankijkt met een blik van: Mafketel, pak gewoon de fiets of beter nog de auto om ergens te komen. Herinneringen aan het evenement in de vorm van een medaille of een poncho in een kerstbal of misschien alleen je bib...
![]()
LVML is exact 4 weken na m'n HMquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:49 schreef YUR het volgende:
Volgens de geleerden bij ons op de club moet je na een halve marathon toch wel een week of 4 wachten tot je weer een wedstrijd wilt lopen.
Als ik me daar aan zou houden, zou ik misschien ook eens wat presteren
Wat lief!quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:04 schreef GotC het volgende:
Mijn vader
'Zondag loop ik ook de 5 km. We kunnen wel weer met z'n tweeën lopen. Pr-tje??'![]()
Uiteraardquote:
Maar je hebt gelopen en n maandrecord, ole!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:38 schreef CaLeX het volgende:
En hiermee hebben we een maandrecord te pakken
http://app.endomondo.com/workouts/430198098/17664187
Ging niet van harte trouwens, liep er bij als een dood vogeltje.
Lopen als een dood vogeltje is nog altijd beter dan niks doenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:38 schreef CaLeX het volgende:
En hiermee hebben we een maandrecord te pakken
http://app.endomondo.com/workouts/430198098/17664187
Ging niet van harte trouwens, liep er bij als een dood vogeltje.
Dit jaar nog 2 keer en ik haal mijn challenge zelfsquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:42 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar je hebt gelopen en n maandrecord, ole!
Verleiden? Dikke peer pressurequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Lopen als een dood vogeltje is nog altijd beter dan niks doen
Jij hebt je ook laten verleiden tot een gratis proefmaand?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Lopen als een dood vogeltje is nog altijd beter dan niks doen
Jij hebt je ook laten verleiden tot een gratis proefmaand?
De moeite waard die endomondo premium? Heb m bij runkeeper opgezegd, maar zie dat het bij endomondo maar $30 per jaar is...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:45 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dit jaar nog 2 keer en ik haal mijn challenge zelfs
[..]
Verleiden? Dikke peer pressure
Geen idee, heb het net een paar uurquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef m0ridin het volgende:
[..]
[..]
De moeite waard die endomondo premium? Heb m bij runkeeper opgezegd, maar zie dat het bij endomondo maar $30 per jaar is...
Volgens mij kon je hem een maand gratis proberen. Weet eigenlijk niet of ik het waard vind. MAar door samenloop van omstandigheden heb ik nu een jaar abonnementquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef m0ridin het volgende:
[..]
[..]
De moeite waard die endomondo premium? Heb m bij runkeeper opgezegd, maar zie dat het bij endomondo maar $30 per jaar is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |