Ah! Lucky youquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ook niet, mijn moeder nam het voor me mee
Het horlogequote:Op maandag 27 oktober 2014 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar wat maakte je dan nat? De sluiting?
quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:51 schreef thelaudprince het volgende:
Iedereen alweer zin in de wedstrijden dit weekend ?
Good luck en niet te hard trainenquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:57 schreef Guard het volgende:
[..]Het wordt een Indian summer weekend blijkbaar... toch, Zwabber?
Ben benieuwd
Mooi. Dan moet ik hoog nodig voor een marathon gaan trainen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoewel niet aan mij gesteld, maar ik voel me vrij hem voor mezelf te beantwoorden. Ik denk dat voor niet-invalide mensen zou moeten gelden dat je duidelijk sneller bent dan wanneer je zou lopen. Dan kom je denk ik al snel op een maximum van 6 uur (ca. 7 km.u).
Al zou ik in de meeste gevallen zeggen dat het waarschijnlijk beter is te zorgen dat je een HM onder de 2:15 kan lopen voor je aan begint.
En over spirtusbus' trainer: Ik hoorde een rake opmerking afgelopen woensdag bij de baantraining: "Genieten doe je tijdens de trainingen vooraf, tijdens een wedstrijd wil je een tijd zetten (..)". Als je tijden teruglopen tov wat je ooit kon, moet je opnieuw bedenken waarom je marathon-wedstrijd zou willen lopen. De conclusie kan zijn dat je het dan voor gezien houdt.
Dat was ik niet van plan, hard trainen, lekker 2x een duurloopje nog doen en dan zaterdag aan de bak:quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:00 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Good luck en niet te hard trainen
Streeftijd ??quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:02 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat was ik niet van plan, hard trainen, lekker 2x een duurloopje nog doen en dan zaterdag aan de bak:
[ afbeelding ]
Ik hoop onder de 1.45 te duiken, maar ik heb geen flauw idee of dat gaat lukken. Pas 2x tempowerk gedaan sinds mijn marathon en hoewel dat eigenlijk wel redelijk ging is het zaterdag toch best verquote:
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:06 schreef wyccie het volgende:
Nee, niet de sluiting, ook niet mijn horloge.
Mijn band heeft een breed, dik middengedeelte waar ook de batterij in zit, en dat maakte ik dus nat. En dat zit dan ook tegen mijn hart aan.
Nu zie ik dat aan weerszijden op het dunnere plastic gedeelte zo'n sensorvak zit. En dat was me nooit opgevallen. Zelfs als ik het had gezien, zou ik niet hebben geweten dat dat het meetgedeelte is.
1:44:59 wordt het !!!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik hoop onder de 1.45 te duiken, maar ik heb geen flauw idee of dat gaat lukken. Pas 2x tempowerk gedaan sinds mijn marathon en hoewel dat eigenlijk wel redelijk ging is het zaterdag toch best ver
Staat die arme jongen straks 5 minuten bij de finish te wachten omdat het 1:39:59 isquote:
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:08 schreef Maraca het volgende:
[..]
Staat die arme jongen straks 5 minuten bij de finish te wachten omdat het 1:39:59 is
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:08 schreef Maraca het volgende:
[..]
Staat die arme jongen straks 5 minuten bij de finish te wachten omdat het 1:39:59 is
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:10 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]Waarom sta jij hier te wachten meneer? Ja dat moest van thelaudprince!
Ik ben dan geen veteraan, maar ik denk niet dat je 6 weken herstel na een HM nodig hebt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef thelaudprince het volgende:
Even een vraagje voor de veteranen hier, er bestaat nogal onenigheid over de gewenste hersteltijd tussen wedstrijden. Er zijn mensen die het hebben over 6 weken hersteltijd na een HM en dat je maar zoveel wedstrijden per jaar kan doen terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat wedstrijden de beste trainingen zijn. Hoe is jullie kijk hierop ?
6 weken lijkt me wat lang voor een HM, daarnaast hangt het natuurlijk met veel factoren samen, hoe diep ga je, hoe fit ben je, wat is je lichaamsbouw, etc. etc. Zelf ben ik van mening dat je vooral heel goed naar je lichaam moet luisteren, na een zware inspanning kun je gerust al vrij snel weer gaan lopen, maar doe dat gewoon om beetje ritme te houden, dus ga niet forceren of strak kijken naar tijden, sterker laat je gear thuis, en loop gewoon relaxed uit, 10 a 20 minuten lekker dribbelen kan echt geen kwaad.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef thelaudprince het volgende:
Even een vraagje voor de veteranen hier, er bestaat nogal onenigheid over de gewenste hersteltijd tussen wedstrijden. Er zijn mensen die het hebben over 6 weken hersteltijd na een HM en dat je maar zoveel wedstrijden per jaar kan doen terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat wedstrijden de beste trainingen zijn. Hoe is jullie kijk hierop ?
Wat ik vaak hoor is het aantal mijl van de wedstrijd als dagen relatieve rust aanhouden. Dus na een HM 13 dagen rust, dat wil niet zeggen dat je niet mag trainen, maar geen snelle trainingen doen. Dus wel gewoon lekker uitlopen of rustige duurloopjes.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef thelaudprince het volgende:
Ligt eraan hoe hard je je best hebt gedaan en hoe je uit de wedstrijd komt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef thelaudprince het volgende:
* Murmeli jaloers isquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:32 schreef thelaudprince het volgende:
Zelf ben ik van mening dat het geen 6 weken is, maar ik wilde jullie mening. Ik heb zelf geen moeite met het regelmatig lopen van dit soort afstanden, er zit wekelijks altijd wel 1 training van ongeveer die afstand bij en ik heb dit jaar 2 blokken met 3 HM's gedaan in een periode van 5/6 weken.
En nu mijn vraag: zou je dit ons allen aanraden?quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:32 schreef thelaudprince het volgende:
Zelf ben ik van mening dat het geen 6 weken is, maar ik wilde jullie mening. Ik heb zelf geen moeite met het regelmatig lopen van dit soort afstanden, er zit wekelijks altijd wel 1 training van ongeveer die afstand bij en ik heb dit jaar 2 blokken met 3 HM's gedaan in een periode van 5/6 weken.
Word!quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Precies. Hij moet het plezier van een ander niet vergallen met zijn citroenbek.
Nee, want ik denk dat het persoonlijk is, ik had laatst een discussie hierover en dat ging dus over dat er werd gezegd dat iedereen zoveel hersteltijd nodig heeft, wat ik dus niet denk. En ik denk dat je dat niet kunt zeggen in het algemeen want we zijn allemaal anders. Maar het wordt door veel mensen wel gezegd, 1 of 2 marathons en een stuk of 4 HM's op een jaar. Dus ik dacht, let's ask here !quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
En nu mijn vraag: zou je dit ons allen aanraden?
Hola !!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Word!
Oh ja, welkom The Laudprince & toffe zweeffoto streamnl!!
Geldt hier niet altijd, of eigenlijk meestal nietquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Corniel het volgende:
"Genieten doe je tijdens de trainingen vooraf, tijdens een wedstrijd wil je een tijd zetten (..)".
Och, ik liep zondag ook al 3 weken na de HVT een wedstrijd. Heb wel het idee dat ik niet optimaal was, maar het ging nog best. Een week na de HVT liep ik ook al een snelle training geloof ik. Gewoon lekker doen wat goed voeltquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Die mijl-dagen regeling.. toch best wel lang. Dan zou ik 26 dagen geen tempotraining moeten doen, maar ik hoop toch volgende week al weer wat intervallen af te werken en de 19e lekker te vlammen op de 7^^
Ja dat gevoel heb ik nu ook wel, maar ik ben ook wel een beetje bang dat je het stiekem toch niet helemaal aanvoelt en dan langer niet topfit blijft, is ook al een enkeling hier gebeurd toch?quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
Je voelt dat zelf het beste aan, denk ik. Ik ben nu twee weken na mijn marathon en de duurloopjes gaan alweer goed, hartslag is rustig. Ligt er ook aan hoe je traint en hoe je herstelt vlak ná de wedstrijd.
Maar jullie lopen elk weekend een wedstrijdjequote:Op maandag 27 oktober 2014 21:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geldt hier niet altijd, of eigenlijk meestal niet![]()
Maar dat moet een ieder voor zich bepalen. Ik kijk netjes of ik bijvoorbeeld wel binnen de max tijd blijf van een evenement, maar daar zit ik eigenlijk altijd wel ruim binnen. Maar dat is dan ook 't enige.
Club run gehad net, flink wat heuvels, rug hield zich redelijk maar zit nu toch even te koelen alvorens ik onder een warme douche spring.
http://app.endomondo.com/workouts/430216311/881511
Sssssht!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar jullie lopen elk weekend een wedstrijdje
Dan vlam je wel in je eentje op die woensdag.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
en de 19e lekker te vlammen op de 7^^
Oh hehequote:Op maandag 27 oktober 2014 21:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan vlam je wel in je eentje op die woensdag.
Ik raad je aan om toch op de zondag hierheen te komen. Is net wat gezelliger.
Yup!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:55 schreef thelaudprince het volgende:
Ik denk dat de experts nooit tot 1 algemene conclusie zullen komen dus gewoon doen wat goed voelt voor jezelf zou ik zeggen
Die hoor ik iig voor het eerstquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:58 schreef Jero_nimo het volgende:
Het is ook hoe vaker je een wedstrijd van een bepaalde afstand loopt hoe sneller je daarvan hersteld. Je lichaam leert dat heel snel. Dus na je eerste M heb je vaak een langere hersteltijd nodig dan je 5e, enzovoort.
klopt, na de 1e was het van...pfffffffffffffffffquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:58 schreef Jero_nimo het volgende:
Het is ook hoe vaker je een wedstrijd van een bepaalde afstand loopt hoe sneller je daarvan hersteld. Je lichaam leert dat heel snel. Dus na je eerste M heb je vaak een langere hersteltijd nodig dan je 5e, enzovoort.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:29 schreef Jero_nimo het volgende:
Wat ik vaak hoor is het aantal mijl van de wedstrijd als dagen relatieve rust aanhouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:58 schreef Jero_nimo het volgende:
Je moet helemaal niets. Maar als je wilt, zou ik er zeker aan beginnen. En ik zou zorgen dat je onder de 4:35 loopt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:01 schreef Murmeli het volgende:
Mooi. Dan moet ik hoog nodig voor een marathon gaan trainen.
Ik vind het erg lief van je dat je een grens kiest waar ik (net) onder zit. Dank je wel
MvN (waar is hij gebleven trouwens?) liep volgens mij ook elke dag minstens 10 km op een behoorlijk tempo. Mijn lichaam zou na drie dagen instorten!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:31 schreef raptorix het volgende:
Een jeugdvriend van me liep trouwens jarenlang elke avond 10 mijl, en dan ook nog in een tempo rond het uur, hoezo herstel nodig
Als je er zin in hebt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:03 schreef Corniel het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets. Maar als je wilt, zou ik er zeker aan beginnen. En ik zou zorgen dat je onder de 4:35 loopt.
En lief, ik?
Tuurlijk wel. Als je ergens geoefend in bent herstel je sneller.quote:
iedere week een wedstrijd !!!!quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:07 schreef hatsaflats het volgende:
Nog zo'n voordeel van kortere afstanden lopen: minder hersteltijd.
Dus gewoon tijdens je normale activiteiten een hartslagmeter dragen?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een hartslagmeter kan trouwens erg handig zijn als je in de gaten wil houden of je goed herstelt, en dan niet alken tijdens je loopje maar ook daarna en zelfs de volgende dag.
Die van mij zijn eerder andersom. Hard traainen en dan gemakkelijk een mooi loopje doen zodat ik daar minder afzie en meer van de omgeving geniet.quote:
Dat kan niet. Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week. En ja, een wedstrijd lopen is wat anders dan een wedstrijd hobbelen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:08 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
iedere week een wedstrijd !!!!
Dat is dan ook weer wat overdrevenquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:08 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
iedere week een wedstrijd !!!!
overdrijven is ook leukquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer wat overdrevenmaar je kunt wel weer lekker snel je training oppakken.
Doet ook niemand...toch ??quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat kan niet. Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week. En ja, een wedstrijd lopen is wat anders dan een wedstrijd hobbelen.
Niet de hele dag, maar het zou wel kunnen. Ik heb gisteren eigenlijk iets te hard gelopen, een week na mijn M, en dat wordt bevestigd door mij rusthartslag die vanochtend toch wel een stukje hoger was dan normaal.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:08 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dus gewoon tijdens je normale activiteiten een hartslagmeter dragen?
Ik doe dat nooit. Ik probeer beheerst te lopen zodat ik niet instort voor de eindstreep.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Tijdens een wedstrijd loop je je een klein beetje aan gort en dat kan niet elke week.
Wil je dan nooit eens echt diep gaan om te kijken hoe hard je dan kan?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik doe dat nooit. Ik probeer beheerst te lopen zodat ik niet instort voor de eindstreep.
In principe kan ik dus elke week een wedstrijd lopen. Als ik nu niet moest rusten had ik dat ook gedaan tot aan de 7H.
klopt hahahaquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:13 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Jij komt duidelijk nog niet lang in dit topic...
Dan loop je geen wedstrijd, maar doe je een training tijdens een evenement. En dat is duidelijk iets anders.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik doe dat nooit. Ik probeer beheerst te lopen zodat ik niet instort voor de eindstreep.
In principe kan ik dus elke week een wedstrijd lopen. Als ik nu niet moest rusten had ik dat ook gedaan tot aan de 7H.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |