SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Ik kop hem niet inquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:26 schreef CrunchySelf het volgende:
The horror van peer eten, mijn hele bureau zit nu onder het sap
Is effectiever bij kracht opbouwen.quote:
Sorryquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:34 schreef xuryah het volgende:
Omggggg waarom zit het woord donuts in de TT! Fuck.. ik weet nu niet meer of ik wel tot zaterdag kan wachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Dat vind ik eigenlijk wel gekquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Is effectiever bij kracht opbouwen.
En nu wil ik een peer.
Liever een peer, maar ik ga er niet specifiek voor naar de winkel terwijl er zat lekker fruit op de schaal ligt.quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:35 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
SorryHahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Star Wars![]()
Oke. Ik kan dit.
Ze zijn alleen zo verdomd vervelend te eten, of ik doe het verkeerd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Liever een peer, maar ik ga er niet specifiek voor naar de winkel terwijl er zat lekker fruit op de schaal ligt.
Fwp
Ik meende ergens te hebben gelezen dat lagere herhalingen voor kracht is en hogere reps voor "endurance" (Ben ff nederlandse woord kwijt).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:36 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel gek
Je zou denken dat het effectiever is om meer te herhalen, toch?
Maar die 3 x 5 doe je natuurlijk wel veel zwaarder dan 3 x 25..
Peren zijn lekker, maar ik vind nooit de juiste peren waardoor ik ze eigenlijk nooit eet. Altijd te hard etc.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Liever een peer, maar ik ga er niet specifiek voor naar de winkel terwijl er zat lekker fruit op de schaal ligt.
Fwp
Ik koop ze nu al een tijdje bij de Appie. Zitten vier in een pakje, staat op dat ze rijp zijn. En ze zijn het ook nog altijdquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:39 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Peren zijn lekker, maar ik vind nooit de juiste peren waardoor ik ze eigenlijk nooit eet. Altijd te hard etc.
Uithoudingsvermogen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ze zijn alleen zo verdomd vervelend te eten, of ik doe het verkeerd.
[..]
Ik meende ergens te hebben gelezen dat lagere herhalingen voor kracht is en hogere reps voor "endurance" (Ben ff nederlandse woord kwijt).
Star Wars![]()
Ja datquote:
Ja dat probleem heb ik ook altijd.. hard en niet zoet en sappig genoeg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:39 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Peren zijn lekker, maar ik vind nooit de juiste peren waardoor ik ze eigenlijk nooit eet. Altijd te hard etc.
Dat laatste! Althans, ik had zojuist een héél sappig exemplaar op een bordje in stukken gesneden en daarna pas (op dat bordje) mee naar m'n bureau genomen. Niks aan de hand.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ze zijn alleen zo verdomd vervelend te eten, of ik doe het verkeerd.
[..]
Ik ga wel even googlen danquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ja dat
Maar het zijn google bronnen, dus ik weet niet in hoever alles klopt.
Moet ik toch ook maar eens doen, alles kleeft hier nuquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:42 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Dat laatste! Althans, ik had zojuist een héél sappig exemplaar op een bordje in stukken gesneden en daarna pas (op dat bordje) mee naar m'n bureau genomen. Niks aan de hand.![]()
Mijn sportschoolinstructeur zei dat je met korte herhalingen meer spieren opbouwde en ook qua overstappen op een zwaarder gewicht meer vooruitgang zou zien. Of zo. Ik heb het sinds die uitleg nog maar drie keer gedaan, dus ik merk nog niet echt iets. (Ik ben er pas net een beetje uit wat geschikte gewichten zijn dan.)
Wat ijs zegt. Meer gewicht, minder reps is effectiever dan minder gewicht meer reps.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Is effectiever bij kracht opbouwen.
En nu wil ik een peer.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:35 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
SorryHater, die wilde ik ook postenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ohquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:42 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Dat laatste! Althans, ik had zojuist een héél sappig exemplaar op een bordje in stukken gesneden en daarna pas (op dat bordje) mee naar m'n bureau genomen. Niks aan de hand.![]()
Mijn sportschoolinstructeur zei dat je met korte herhalingen meer spieren opbouwde en ook qua overstappen op een zwaarder gewicht meer vooruitgang zou zien. Of zo. Ik heb het sinds die uitleg nog maar drie keer gedaan, dus ik merk nog niet echt iets. (Ik ben er pas net een beetje uit wat geschikte gewichten zijn dan.)
Great minds think alikequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat ijs zegt. Meer gewicht, minder reps is effectiever dan minder gewicht meer reps.
[..]
Hater, die wilde ik ook posten
O, dacht dat dat op iedere sportschool was. Lijkt mij wel handig. Ik zat eens met vriendinnen bij een sportschool en paar jaar geleden, en toen had je van die personal trainers die rondliepen en zich er zomaar mee gingen bemoeien, zeg maar. Dat was irritant.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:43 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik ga wel even googlen dan
Het is jammer dat er op mn sportschool niet iets is als een personal trainer. Moet alles zelf maar uitzoeken
Als je korte reps doet met meer gewicht geef je een maximale trainingsprikkel aan je spierenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:48 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ohmisschien ga ik daardoor maar niet vooruit.
Als ik 5 x 5 ofzo ga doen ben ik ook veel sneller weer thuis
Hoeveel keer herhaal jij dan nu?
Nee, was het maar waar. Ik betaal best wel veel per maand ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:48 schreef Yaaar het volgende:
[..]
O, dacht dat dat op iedere sportschool was. Lijkt mij wel handig. Ik zat eens met vriendinnen bij een sportschool en paar jaar geleden, en toen had je van die personal trainers die rondliepen en zich er zomaar mee gingen bemoeien, zeg maar. Dat was irritant.
Ja heb ik weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je korte reps doet met meer gewicht geef je een maximale trainingsprikkel aan je spieren
Dat is wel fijn zeg!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:56 schreef CrunchySelf het volgende:
Bij ons op de sportschool lopen wel trainers rond, maar voor een echte PT moet je bijbetalen. Al kan ik ze ten allen tijden gratis advies vragen en periodiek bekijken we gezamenlijk mijn trainingspakket.
Zo heb ik het eigenlijk ook het liefst. Ik gebruik koptelefoontjes en dan kan ik het niet gebruiken als iemand de hele tijd naast me komt te staan praten. Als ik iets fout doe, corrigeren ze me wel. Dat is belangrijk.
Is het ook, maar voor het geld dat ik per maand betaal mag het ook wel. Is ¤48quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat is wel fijn zeg!
Bij mij weten ze maar weinig over sport en zie je ze verder niet
Haha, dat is idd wel veel...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:07 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Is het ook, maar voor het geld dat ik per maand betaal mag het ook wel. Is ¤48
Goed zo. Hoe wil je dat gaan aanpakken?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:13 schreef Sarabi het volgende:
Vanaf vandaag ga ik proberen om 6 eetmomenten in te plannen.
De laatste tijd at ik over dag (veel) te weinig en ging in de avond snaaien.
Eens kijken of dit het tegen kan houden (deze week wel lastig want ik heb vakantie, dus geen ritme en minder sportmomenten).
Same here, ik zit bij basic fitquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat is wel fijn zeg!
Bij mij weten ze maar weinig over fitness heb ik t idee, en zie je ze verder ook niet
Ontbijt, lunch en avondeten gewoon normaal.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:14 schreef xuryah het volgende:
[..]
Goed zo. Hoe wil je dat gaan aanpakken?
Holyshit! Hoeveel?!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:07 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Is het ook, maar voor het geld dat ik per maand betaal mag het ook wel. Is ¤48
acht en veertig euroquote:
Sauna. Ooooohquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:20 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
acht en veertig euro. In de buurt niks beters of ik moet er 15km voor rijden, maar dan ga ik het niet doen.
Plus niet alleen fitness: sauna, zwemmen, squashen zit er onbeperkt gratis bij. Maar ja, dat gebruik ik niet
Zwemmen en squashen is zo leuk!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:20 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
acht en veertig euro. In de buurt niks beters of ik moet er 15km voor rijden, maar dan ga ik het niet doen.
Plus niet alleen fitness: sauna, zwemmen, squashen zit er onbeperkt gratis bij. Maar ja, dat gebruik ik niet
Over koud gesproken, ik heb het de hele dag al koudquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sauna. Oooooh![]()
Wil. Nu. Koud. Sauna. Nu. Moet. Nu
O ja groepslessen, die heb ik ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:24 schreef Sarabi het volgende:
Hier is de sportschool ook duur, 38 euro.
En dat voor alleen fitness en groepslessen (en korting op tennis/squash).
Ik heb een hempje, een thermoshirt en een trui aan, en nog steeds koud. Gisterenavond ook wat keelpijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:24 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Over koud gesproken, ik heb het de hele dag al koud
Ik heb dus echt een grafgrafgrafhekel aan zwemmen he. Meeeenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zwemmen en squashen is zo leuk!
Sauna hebben wij ook, maar dat durf ik niet hierterwijl ik wel regelmatig naar sauna ga aan andere kant van het land
Zo zeg, ok ok you winquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een hempje, een thermoshirt en een trui aan, en nog steeds koud. Gisterenavond ook wat keelpijn
hier 20 binnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zo zeg, ok ok you win. Heb alleen t shirt en overhemd aan, maar kantoorthermometer zegt dat het hier 22 graden is...
Ja dat heb ik met basic ook. Betaal 15 euro p/m en kan overal sporten in heel NL. Alleen geen begeleiding, maar die heb ik ook niet nodig want ik heb een fysio als PTquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef -xRoosjeX- het volgende:
ik betaal 21 euro (fit for free) inclusief groepslessen, er lopen hier genoeg instructeurs rond en helpen ook waar nodig (of als je het vraagt) .
en als ik op visite ga bij bijvoorbeeld mijn ouders (in de randstad) kan ik ook daar sporten! Ideaal dus
Zo het is gewoon snert weer. Pun intendedquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
hier 20 binnen.
Begint aardig te stormen trouwens
Zo dat is eigenlijk best wel een goede dealquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef -xRoosjeX- het volgende:
ik betaal 21 euro (fit for free) inclusief groepslessen, er lopen hier genoeg instructeurs rond en helpen ook waar nodig (of als je het vraagt) .
en als ik op visite ga bij bijvoorbeeld mijn ouders (in de randstad) kan ik ook daar sporten! Ideaal dus
Ik was zondag nog zwemmen + sauna, echt heerlijk! Misschien dat ik morgenavond wel weer ga.. in het kader van studieontwijkend gedrag.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zwemmen en squashen is zo leuk!
Sauna hebben wij ook, maar dat durf ik niet hierterwijl ik wel regelmatig naar sauna ga aan andere kant van het land
Ik vind fit 4 free zo kut qua mannen. Hier dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Ik heb een korte broek aanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een hempje, een thermoshirt en een trui aan, en nog steeds koud. Gisterenavond ook wat keelpijn
Jij bent serieus niet goed snikquote:
Oeh! Dat heb ik nog in de vriezertquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zo het is gewoon snert weer. Pun intended
Ja ik vind het ook heel fijn. Zeker na een stressvolle tentamenperiodequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:31 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik was zondag nog zwemmen + sauna, echt heerlijk! Misschien dat ik morgenavond wel weer ga.. in het kader van studieontwijkend gedrag.
Hier weinig last van mannen .. Ik heb hiervoor bij fitness first gezeten en dat vond ik echt een verschrikkelijke sportschool (en ook veel te duur)..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:32 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik vind fit 4 free zo kut qua mannen. Hier dan.Ben er 1 keer geweest met een vriendin mee, daarna niet meer.
Haha ik houd niet van lange broekenquote:
ja lijkt me wel zo fris om hem in de was te doenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:36 schreef xuryah het volgende:
[..]
Haha ik houd niet van lange broekenAlleen mn sportbroek
Maar die moet ook zo af en toe eens in de was
Ja preciesquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
ja lijkt me wel zo fris om hem in de was te doenmaar ik doe zodra ik thuis kom ook altijd een pyjama/joggingbroek (wel een lange) aan hoor .. Dat zit toch echt het lekkerst!
Daarom heb ik drie dezelfde gekochtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:36 schreef xuryah het volgende:
[..]
Haha ik houd niet van lange broekenAlleen mn sportbroek
Maar die moet ook zo af en toe eens in de was
Slim! Maar die van mij was 50 euro en dat vond ik sowieso al duur genoeg haha.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Daarom heb ik drie dezelfde gekocht
Ik doe zes oefeningen en die probeer ik 10-15 keer te doen. (En dan even rust en dan nog een keertje trouwens.)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:48 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ohmisschien ga ik daardoor maar niet vooruit.
Als ik 5 x 5 ofzo ga doen ben ik ook veel sneller weer thuis
Hoeveel keer herhaal jij dan nu?
Uhm, die appelcake had je waarschijnlijk beter kunnen vervangen door iets anders, maar daar was je zelf ook wel achter denk ikquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Tink89 het volgende:
Eeeeetlijstje:
O: 2 volkoren aardbeien, 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli, plakje appelcake.
T: Plak appelcake.
L: Kop tomatensoep, 4 volkoren oude kaas.
T: Geen idee. Zit enorm vol na vanochtend en de lunch. Misschien sla ik even over.
D: Vriendlief kookt. Risotto, bami, lasagne, enz.
T: Niks meer. Appelcake genoeg op vandaag.
Wil iemand even schoppen?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:52 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja precies
Al mn sportbroeken zitten in de was op t moment. Nadeel van elke dag sporten
Dan snap ik het. Ik heb een paar goedkope van Scapinoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Slim! Maar die van mij was 50 euro en dat vond ik sowieso al duur genoeg haha.
Zo is het mij ook "geleerd"quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:54 schreef Ruby88 het volgende:
en en die probeer ik 10-15 keer te doen. (En dan even rust en dan nog een keertje trouwens.)
Daarbij moest ik een gewicht nemen waarbij ik nét de 10 keer zou halen; en als ik dan na een paar weken de 15 naderde, overstappen op een ander gewicht.
Dus jij doet het 2 x 10 - 15 ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:54 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Ik doe zes oefeningen en die probeer ik 10-15 keer te doen. (En dan even rust en dan nog een keertje trouwens.)
Daarbij moest ik een gewicht nemen waarbij ik nét de 10 keer zou halen; en als ik dan na een paar weken de 15 naderde, overstappen op een ander gewicht.
Die zitten bij mij vaak niet goed vanwege mn billenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dan snap ik het. Ik heb een paar goedkope van Scapino
Waarom wil je een schop?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Tink89 het volgende:
Eeeeetlijstje:
O: 2 volkoren aardbeien, 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli, plakje appelcake.
T: Plak appelcake.
L: Kop tomatensoep, 4 volkoren oude kaas.
T: Geen idee. Zit enorm vol na vanochtend en de lunch. Misschien sla ik even over.
D: Vriendlief kookt. Risotto, bami, lasagne, enz.
T: Niks meer. Appelcake genoeg op vandaag.
Wil iemand even schoppen?
Dat hoeft niet per se een probleem te zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef xuryah het volgende:
Mijn BMI is te hoog omdat mn billen zo groot zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry kon het niet laten
Maar wel vervelend voor je sportbroeken dus xD┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Mag ik vragen wat er dan niet goed zit? (Te strak /krijg je ze niet over je billen)?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Die zitten bij mij vaak niet goed vanwege mn billen
Whahahaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef xuryah het volgende:
Mijn BMI is te hoog omdat mn billen zo groot zijn
Mn billen en heupen zijn altijd het probleem. Te strak om de heupen.. en vaak dat het te laag zit. Ik heb liever een hoge sportbroek zodat je mn onderbroek niet ziet als ik mn squats doe enzo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:03 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er dan niet goed zit? (Te strak /krijg je ze niet over je billen)?
Ik heb weleens een sportbroek gekocht bij de C&A en die zitten overal gewoon goed.. Was wel 1 met uitlopende pijpen (dat was het enige mindere) maar ja hij was maar 12,95
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se een probleem te zijnHaha, jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry kon het niet laten
Maar wel vervelend voor je sportbroeken dus xDalles staat gek ook daardoor.
Twee keer cake, te veel lunch (2 volkoren was ook prima geweest)... Wel goede vraag inderdaad. Ik weet zelf ook wel dat die cake niet nodig was. Het is niet alsof ik niet weet wat er mis gaat, het is meer dat ik soms de knop niet kan vinden. Ik heb ook al twee dagen een superflatteus jurkje aan en dan vind ik het vaak ook wel weer prima zo. Motivatie-issues dus. Als iemand daar een beetje van over heeft...quote:
Even opzoeken, ik doe dat bij:quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:56 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dus jij doet het 2 x 10 - 15 ?
Ook wel goeie.
Doe je dat bij alle spiergroepen?
quote:
Lat pulley?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:31 schreef Ruby88 het volgende:
- Nog zo'n apparaat, maar dan met een soort stang aan een touw die je naar beneden moet trekken, lijkt op een soort kleerhanger.
Ik zit al bijna lekker in de terminologie.![]()
In combinatie met de groepslessen die ik doe, volstond dit volgens de fitnessinstructeur voorlopig wel.
[..]
(Dan heb je morgen ook nog wat.)
6 broodjes en dan nog honger hahaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:36 schreef Qwea het volgende:
Mijn godIk heb hongerrrrrr. Ik ben onverzadigdbaar ff geloof ik
6 broodjes, bak kwark met peer, appel en banaan. Nog honger
(en dit was enkel de lunch
)
Ja, nog steedsquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:08 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
6 broodjes en dan nog honger haha
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:08 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
6 broodjes en dan nog honger haha
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:14 schreef Ruby88 het volgende:
Even lat pulley gegoogled: zo'n ding ja!
Dat doe ik ook ongeveerquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:31 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Even opzoeken, ik doe dat bij:
- Chest press met zo'n groot halter
- Chest press op een apparaat
- Dead lift
- Squat
- Een soort roeiapparaat (maar dan niet voor cardio, maar voor kracht, met gewichten eraan)
- Nog zo'n apparaat, maar dan met een soort stang aan een touw die je naar beneden moet trekken, lijkt op een soort kleerhanger.
Ik zit al bijna lekker in de terminologie.![]()
In combinatie met de groepslessen die ik doe, volstond dit volgens de fitnessinstructeur voorlopig wel.
Met crazy?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:17 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat doe ik ook ongeveer
Morgen weer upper body, dus ga het dan ff uitproberen op jouw manier
Bij mij is het een gevalletje van gewoon gaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
Waar halen jullie je energie vandaan om te sporten
Ik wil iets bereiken en daar wil ik voor gaan, daar haal ik m'n energie vandaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
Nergens. Ik heb vaste momenten ingepland staan en daarop moet het gebeuren. Niet anders dan andere verplichtingen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
Njah, dan heb je blijkbaar toch motivatie. Je gaat toch. Je hebt misschien geen zin, maar wel genoeg wilskracht en doorzettingsvermogen. Da's voor mij hetzelfde als motivatie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij mij is het een gevalletje van gewoon gaan.
Als ik moet wachten totdat ik motivatie heb dan zou ik lang niet zo vaak sporten.
Net ook weer 45 minuten gehoepeld terwijl ik liever op de bank zou blijven zitten.
Belangrijk puntje, zoek iets wat je daadwerkelijk LEUK vindt. Dat scheelt bizar veel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, dan heb je blijkbaar toch motivatie. Je gaat toch. Je hebt misschien geen zin, maar wel genoeg wilskracht en doorzettingsvermogen. Da's voor mij hetzelfde als motivatie.
Dat krijg ik (behalve bij paardrijden) dus echt niet voor elkaar... Naast 36 uur werken, 8 uur reistijd, een huishouden, mijn vriend, vriend(inn)en en af en toe ook even ontspannen, moet ik sporten echt heel belangrijk en leuk vinden om het vol te houden. Dat lukt dus alleen met een knol.
Ja misschien wel.....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, dan heb je blijkbaar toch motivatie. Je gaat toch. Je hebt misschien geen zin, maar wel genoeg wilskracht en doorzettingsvermogen. Da's voor mij hetzelfde als motivatie.
Dat krijg ik (behalve bij paardrijden) dus echt niet voor elkaar... Naast 36 uur werken, 8 uur reistijd, een huishouden, mijn vriend, vriend(inn)en en af en toe ook even ontspannen, moet ik sporten echt heel belangrijk en leuk vinden om het vol te houden. Dat lukt dus alleen met een knol.
Gewoon ouderwets hoepelenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:46 schreef Stimorol- het volgende:
Gewoon gaan dus
Hoe bedoel je gehoepeld?
Dat. Alleen vandaag ff echt niet. Ik heb net een turbo tukje gedaan en ik ben nog steeds geslooptquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:37 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik wil iets bereiken en daar wil ik voor gaan, daar haal ik m'n energie vandaan
Ah! Wat leuk!! Wat merk je als positief effect?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon ouderwets hoepelenof hoopdance als je het hipper wil laten klinken
Lekker makkelijk voor de tv terwijl ik een serie kijk.
Niet niet eens, maar als jouw nacht zoals de mijne was van zaterdag op zondag dan heb je een behoorlijke kutnacht gehadquote:
Mwah kan niet zeggen dat ik echt iets merk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ah! Wat leuk!! Wat merk je als positief effect?
"23:00.. stuiter stuiter stuier."quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:01 schreef xuryah het volgende:
[..]
Hahaha, hoe was jou nacht dan? Nou ben ik ook wel benieuwd
Beetje wind, niks boeiends.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:07 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Ik wil niet naar buiten! Ik ben vrij maar het is zo hard aan het waaien en regenen.. Is het bij jullie ook zo verschrikkelijk?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
"23:00.. stuiter stuiter stuier."
"00:00.. vriend : Kom we gaan naar bed!. Ik : Stuiter, stuiter, stuiter"
"00:30..vriend : Hallo, hou je muil, ik wil slapen... ik : blablablablabla stuiter stuiter blablablabla"
"01:00... 1 schaap, 2 schaap, 3 schaap, 4 schaap, 5 schaap...."
"02:00... IK VERVEEEEEEEEL MEEEEEEEEEEEEE"
"03:00... met de hond uit, half u gelopen..."
"04:00... stuiter, stuiter, stuiter. Honger! Uitsmijter gebakken"
Om 05u stond ik de afwas te doen, het huis te stoffen, te dweile, de was afgehaald, opgevouwen, nieuwe was opgehangen, douche gedaan, gedoucht. om 08u ben ik naar de winkel gegaan voor ontbijt, ontbijt gemaakt, om 10u ben ik nog wat gaan opruimen, om 12u gaan lunchen in een cafe en toen om 13u klapte ik in elkaar op de bank en ben ik er niet meer vanaf gekomen
Wat erg!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
"00:30..vriend : Hallo, hou je muil, ik wil slapen... ik : blablablablabla stuiter stuiter blablablabla"
Om 05u stond ik de afwas te doen, het huis te stoffen, te dweile, de was afgehaald, opgevouwen, nieuwe was opgehangen, douche gedaan, gedoucht. om 08u ben ik naar de winkel gegaan voor ontbijt, ontbijt gemaakt, om 10u ben ik nog wat gaan opruimen, om 12u gaan lunchen in een cafe en toen om 13u klapte ik in elkaar op de bank en ben ik er niet meer vanaf gekomen
Wtf......quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hey, mijn huis is wel brandschoonquote:
Preciesquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:16 schreef xuryah het volgende:
[..]
Wtf......
Ach. Je hebt die energie wel nuttig besteed tenminste... je vriend zal wel blij geweest zijn haha
Hardlopenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Q
Hier net lekker in de wind hardgelopen en straks hutspot.
Klinkt als goed spul welquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ergens op een plekje waar het goed verstopt ligtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
Ik zat ooit ook in die flow. Ik kom er wel een x denk ikquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ergens op een plekje waar het goed verstopt ligtHet liefst zit ik te vegeteren op de bank met dit weer want huuuu een uur lang buiten sporten in regen en kou en donker en verzin nog honderdduizenden redenen om niet te gaan. Maar als ik dan een kwartier tot half uur bezig ben ga ik het zowaar leuk vinden en als het is afgelopen denk ik he prut, nu alweer voorbij. En DAAR heb ik hem dan gevonden, de energie om te sporten.
Na een lange intensieve werkdag, niet kunnen eten na werk ivm sporten en pas om half9 avondeten is niet altijd even motiverend, maar ik weet dat ik uiteindelijk niet gelukkiger ga worden van thuis op de bank zitten.
Dus ik sport trouw
die flow is zo awesomequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zat ooit ook in die flow. Ik kom er wel een x denk ik
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Crazy ga je wel worden van die crazy shizzle
Gewoon weer beginnen, ergens. 1x jezelf een schop onder je bips (laten) geven en je hebt hem snel genoeg weer terug.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zat ooit ook in die flow. Ik kom er wel een x denk ik
Vertel eens wat nieuws.quote:
Zeg, doe eens lief. Anders gaan we niet roddel lunchenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gewoon weer beginnen, ergens. 1x jezelf een schop onder je bips (laten) geven en je hebt hem snel genoeg weer terug.
[..]
Vertel eens wat nieuws.
alleen heb ik echt een gruwelijke hekel aan regen, maar da's niet erg want volleybalquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ergens op een plekje waar het goed verstopt ligtHet liefst zit ik te vegeteren op de bank met dit weer want huuuu een uur lang buiten sporten in regen en kou en donker en verzin nog honderdduizenden redenen om niet te gaan. Maar als ik dan een kwartier tot half uur bezig ben ga ik het zowaar leuk vinden en als het is afgelopen denk ik he prut, nu alweer voorbij. En DAAR heb ik hem dan gevonden, de energie om te sporten.
Na een lange intensieve werkdag, niet kunnen eten na werk ivm sporten en pas om half9 avondeten is niet altijd even motiverend, maar ik weet dat ik uiteindelijk niet gelukkiger ga worden van thuis op de bank zitten.
Dus ik sport trouw
Ik vind regen ook 3x kut, maar er is niks lekkerders IMHO dan zeiknat van het hardlopen terug komenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
alleen heb ik echt een gruwelijke hekel aan regen, maar da's niet erg want volleybal
Het blijft wel moeilijk om een goede balans te vinden hier... Vooral omdat er naast 32 uur werken, gezin, huishouden, sport en sociaal leven sinds kort ook weer studie tussen gepropt wordt.
Ik probeer mijn lijstjes weer onder controle te krijgen ook... Vandaag:
O: 2 volkoren, likje roomboter, pindakaas
T: mandarijn, pruim, 2 rijstwafels
L: 3 volkoren, cervelaat, mosterd
T: bakje naturel yoghurt
D: gegrilde zalm, verse spinazie
T: glas witte wijn
De balans vinden vasthouden gaat hier ook nog een uitdaging worden. Fulltime baan, vrijwilligerswerk, harp, sport, sociaal leven en vanaf januari weer studie...owja en huishoudelijke falingquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
alleen heb ik echt een gruwelijke hekel aan regen, maar da's niet erg want volleybal
Het blijft wel moeilijk om een goede balans te vinden hier... Vooral omdat er naast 32 uur werken, gezin, huishouden, sport en sociaal leven sinds kort ook weer studie tussen gepropt wordt.
Ik probeer mijn lijstjes weer onder controle te krijgen ook... Vandaag:
T: mandarijn, pruim, 2 rijstwafels
L: 3 volkoren, cervelaat, mosterd
T: bakje naturel yoghurt
D: gegrilde zalm, verse spinazie
ow ja en met het onderhouden van mijn relatie ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:41 schreef Isabeau het volgende:
Maar met huishouden doen verbrand je calorietjes(althans, dat probeer ik mezelf steeds wijs te maken zodat ik tenminste wat doe thuis
)
Oh ja dat doe ik ook, zo'n schema. Zondag boodschappen doen voor de hele week, behalve brood dan want dat halen de kinderen dagelijks vers. Verder is het vooral goed agendabeheer, vind ik, ik plan zelfs mijn huiswerk in, anders komt het er niet van. Huishouden doe ik in porties, ook dat staat op de kalender, welke dag wat. En in vakanties doe ik dan de genegeerde plekken in het huis, of ik haal wat kasten leeg, of de tuin wordt netjes gemaakt ofzo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ow ja en met het onderhouden van mijn relatie ook
Maar serieus, ik vraag me echt af hoe andere moeders het doen... Ik probeer de leefruimtes in elk geval toonbaar te houden. Wat betreft eten en boodschappen probeer ik nu een weekschema aan te houden, we bedenken samen wat we willen eten en ik doe daarvoor de boodschappen twee keer per week. En dan iedereen die wil afspreken, mijn ouders, mijn schoonpa, vrienden etc... Grrrrr
Is ook zoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:41 schreef Isabeau het volgende:
Maar met huishouden doen verbrand je calorietjes(althans, dat probeer ik mezelf steeds wijs te maken zodat ik tenminste wat doe thuis
)
Hij heeft zelf geen 2 handen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:58 schreef xuryah het volgende:
Ik vind het ook moeilijk om alles te combineren. Iedereen heeft ook steeds problemen met hoe ik het doe.
Of het is mn vriend die zegt dat ik meer in het huishouden moet doen.
Rust is net zo belangrijk. En op je rustdagen kun je thuis natuurlijk altijd push-ups doen enzo als je echt nog wat wil doen.quote:Of ik stel mezelf teleur door niet vaak genoeg te gaan sporten.
Zij hebben geen hobby's?quote:Of mn vrienden zeggen dat ik alleen nog maar sport.
Mijn vriend doet sowieso al meer in het huishouden dan ikquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij heeft zelf geen 2 handen?
[..]
Rust is net zo belangrijk. En op je rustdagen kun je thuis natuurlijk altijd push-ups doen enzo als je echt nog wat wil doen.
[..]
Zij hebben geen hobby's?
Mijne ook. Moet hij ook vooral blijven doen, anders gebeurt er amper een reet. Heb ik weinig tijd voorquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:53 schreef xuryah het volgende:
[..]
Mijn vriend doet sowieso al meer in het huishouden dan ik
En ja rust is ook belangrijk.
Mn vrienden hebben wel hobby's maarja ik ben gewoon leuk natuurlijk ()
Als jouw vriend er geen probleem mee heeft, is dat niet erg natuurlijk. Mijn vriend heeft er wel een probleem mee, helaas haha.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijne ook. Moet hij ook vooral blijven doen, anders gebeurt er amper een reet. Heb ik weinig tijd voor
Kei leuk ben je, wedden?
Psychologie aan de OUquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:21 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Oh ja dat doe ik ook, zo'n schema. Zondag boodschappen doen voor de hele week, behalve brood dan want dat halen de kinderen dagelijks vers. Verder is het vooral goed agendabeheer, vind ik, ik plan zelfs mijn huiswerk in, anders komt het er niet van. Huishouden doe ik in porties, ook dat staat op de kalender, welke dag wat. En in vakanties doe ik dan de genegeerde plekken in het huis, of ik haal wat kasten leeg, of de tuin wordt netjes gemaakt ofzo.
Maar volgens mij heb ik het nog makkelijker dan jij want mijn kinderen zijn al groot en doen heel veel zelf, ik hoef ook niet per se thuis te zijn als zij er zijn.
Wat studeer je Sjeen?
Mijne ook hoor. Die loopt ook wel eens te bitchen soms. Pechquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Als jouw vriend er geen probleem mee heeft, is dat niet erg natuurlijk. Mijn vriend heeft er wel een probleem mee, helaas haha.
En dat zullen we nog wel eens zien op een dieet meet ofzo
Ik zou het niet weten, Sjeen, ik ben godzijdank geen moeder. Ik werk nu al meer dan 40 uur in de week, fiets van en naar werk, probeer er verder nog naast te sporten, hobby's, huishouden, familie, vrienden en relatie. Als ik dan ook nog de verantwoordelijkheid voor een kindje zou hebben (of meer!): ik moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:06 schreef Sjeen het volgende:
ow ja en met het onderhouden van mijn relatie ook
Maar serieus, ik vraag me echt af hoe andere moeders het doen... Ik probeer de leefruimtes in elk geval toonbaar te houden. Wat betreft eten en boodschappen probeer ik nu een weekschema aan te houden, we bedenken samen wat we willen eten en ik doe daarvoor de boodschappen twee keer per week. En dan iedereen die wil afspreken, mijn ouders, mijn schoonpa, vrienden etc... Grrrrr
Ik heb de ideale afstandquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:12 schreef Sjeen het volgende:
Fietsen van en naar werk, ook zoiets wat ik graag zou doenMaar dat is tijdtechnisch en heuvellandwoonachtig niet haalbaar.
Dat zou ik geweldig vinden als het zou werkenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:13 schreef Ruby88 het volgende:
Wat ook wel efficiënt is, zijn vrienden die mee gaan sporten trouwens. Mijn sportschool schenkt gratis (nou ja, bij de prijs inbegrepen dus) koffie en thee, dus vooraf of achteraf bijkletsen is sowieso vaste prik.
Lolquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijne ook hoor. Die loopt ook wel eens te bitchen soms. Pech
Ja, bij groepslessen kun je toch niet kletsen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou ik geweldig vinden als het zou werkenMaar ken niemand die wel te porren is om mee te gaan wanneer ik wil en die paar keer dat ik met iemand ben geweest vond ik dat ze te veel wilde kletsen en dat het me juist wat remde. Groepslessen zouden misschien leuk zijn met z'n tweeën.
Meestal is de planning voor mij wat beroerd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 01:56 schreef Qwea het volgende:
Groepslessen zijn niet aan mij besteed ..
Sporten is leuk. En van sporten krijg je energie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
Klopt, ik vind mijn sport ook hartstikke leuk. Daarna ben ik relaxed en is m'n hoofd leeg, maar heb ik echt geen extra energie ofzo. Ben gewoon kapot moe, namelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sporten is leuk. En van sporten krijg je energie.
En dan zat ik te klagen dat ik te weinig tijd had voor sportenquote:
Dat snap ik nooit. Ik werk ook, volg ook een studie, heb ook een vriend, heb ook een huishouden en ook nog een sociaal leven. Ik kan prima iedere dag een halfuurtje hardlopen als ik wil, dat kan 's ochtends prima of 's avonds tussendoor. Dan kan ik daarna nog voor studie bezig, iets voor het huishouden doen, lekker met m'n vriend zijn of uitgaan met vriendinnen of fijn met vriendinnen of fam. Of op een vrije dag tussen de middag. Idem met fitness tussendoor; daar kan ik prima 2x heen in de week, desnoods op een zondag. Het is in mijn ogen ook hoe zwaar je het zelf maakt en hoe graag je het zelf wil.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het ook knap wat mensen kunnen managen in een week hoor. Elke dag sporten?! Dat zie ik echt niet gebeuren zonder dat mijn huis een teringzooi wordt, m'n vriend aandacht te kort komt of ik nooit meer een boek uitlees. Mijn week ziet er ongeveer zo uit momenteel:
Ma: 7:15 werken, 18:15 thuis. Eten koken, 19:00 ongeveer eten. Afwassen, was doen, douchen, grey's anatomy kijken, slapen.
Di: Werk zoals maandag, maar dan de wekelijkse boodschappen erna, dus 20:00 uur eten, afwassen, kopje thee, nog even iets opruimen of poetsen of de was opvouwen, 22:00 uur slapen.
Woe: 7:15 werk, 17:45 thuis. 18:15 eten, omkleden, 19:00 uur paardrijden, 22:30 thuis, douchen slapen.
Do: Werk zoals maandag. Vriend heeft 's ochtends vrij, dus doet veel in het huishouden. Soms met/bij een vriendin eten, 's avonds filmpje kijken ofzo.
Vr: Identiek aan woensdag.
[..]
Klopt, ik vind mijn sport ook hartstikke leuk. Daarna ben ik relaxed en is m'n hoofd leeg, maar heb ik echt geen extra energie ofzo. Ben gewoon kapot moe, namelijk.
Ik zie dat ik dinsdag en donderdag best zou kunnen sporten (boodschappen dan op maandag), maar dan hou ik dus echt geen tijd over voor m'n huishouden en m'n vriend. In het weekend zitten we bomvol feestjes, familiebezoekjes, logeerpartijtjes, dingen als cadeautjes kopen voor verjaardagen en sinterklaas enzo en iets langer slapen dan normaal. Ik studeer hiernaast nog, dat doe ik voornamelijk op zondagmiddag, als m'n vriend naar de bandrepetitie is.
Lijstje voor vandaag, na een schrikbarend hoog getal op de weegschaal vanochtend:
O: 2 volkoren met aardbeien, 250 ml lv yoghurt, handje notencruesli, plak ontbijtkoek.
T: Banaan.
L: 4 volkoren met oude kaas uit de gril.
T: Appel
D: Pasta met spinazie, een paar spekjes en een beetje lactosevrije roomkaas.
S: Twee uur paardrijden, inhaalles.
Nou dat hier nog niet zozeer... Maar ik ben geen groepsmens. Ik moet lekker zelf mijn schema kunnen doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:24 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Meestal is de planning voor mij wat beroerd.
ik begrijp dat wel, zeker met een gezin is het niet alleen maar hoe graag je het zelf wil. Ik zal toch echt rekening moeten houden met drie agendas bijvoorbeeldquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Ik werk ook, volg ook een studie, heb ook een vriend, heb ook een huishouden en ook nog een sociaal leven. Ik kan prima iedere dag een halfuurtje hardlopen als ik wil, dat kan 's ochtends prima of 's avonds tussendoor. Dan kan ik daarna nog voor studie bezig, iets voor het huishouden doen, lekker met m'n vriend zijn of uitgaan met vriendinnen of fijn met vriendinnen of fam. Of op een vrije dag tussen de middag. Idem met fitness tussendoor; daar kan ik prima 2x heen in de week, desnoods op een zondag. Het is in mijn ogen ook hoe zwaar je het zelf maakt en hoe graag je het zelf wil.
kijk en dat vind ik nou typisch een 'hoe graag je het zelf wil'. Gewoon je afvragen of iets wat je in je mond wil steken de kilo's waard is...quote:Waar ik meer mee zit bij afvallen is; ik heb feestjes, borrels, vriendinnen en weet ik het. Soms eet ik niet thuis, heb ik een borrel ofzo, ga ik uiteten en dan ga ik ook automatisch ongezond(er) eten omdat ik vind dat ik niet ongezellig kan doen ofzo. En dan heb ik geen grip op wat ik eet en soms kan dat niet anders.
Mijn vriendengroep weet waar ik mee bezig ben, dus vinden ze me totaal niet ongezellig. Als we gaan stappen snacken ze zelf wel, maar ze verbieden mij het praktisch om mee te doen. Dus is maar net een beetje hoe je jezelf er in positioneert.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Ik werk ook, volg ook een studie, heb ook een vriend, heb ook een huishouden en ook nog een sociaal leven. Ik kan prima iedere dag een halfuurtje hardlopen als ik wil, dat kan 's ochtends prima of 's avonds tussendoor. Dan kan ik daarna nog voor studie bezig, iets voor het huishouden doen, lekker met m'n vriend zijn of uitgaan met vriendinnen of fijn met vriendinnen of fam. Of op een vrije dag tussen de middag. Idem met fitness tussendoor; daar kan ik prima 2x heen in de week, desnoods op een zondag. Het is in mijn ogen ook hoe zwaar je het zelf maakt en hoe graag je het zelf wil.
Waar ik meer mee zit bij afvallen is; ik heb feestjes, borrels, vriendinnen en weet ik het. Soms eet ik niet thuis, heb ik een borrel ofzo, ga ik uiteten en dan ga ik ook automatisch ongezond(er) eten omdat ik vind dat ik niet ongezellig kan doen ofzo. En dan heb ik geen grip op wat ik eet en soms kan dat niet anders.
Met fitness/cardio combi ben ik het liefst alleen. Ik heb wel een paar keer met spinning mee gedaan, dat was best leuk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou dat hier nog niet zozeer... Maar ik ben geen groepsmens. Ik moet lekker zelf mijn schema kunnen doen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Sjeen het volgende:
kijk en dat vind ik nou typisch een 'hoe graag je het zelf wil'. Gewoon je afvragen of iets wat je in je mond wil steken de kilo's waard is...
Ik dus ook. Al dat gelul tussendoor. Had laatst wel iemand mee, vrijdag weer. Of ik dr wilde helpen want ze wil 10kg kwijt voor de zomer. Tuulk, NP. Maar dat is tenminste echt een doorzetter. Ja, mijn oefeningen voor haar zijn pittig. Ze wil resultaat, dus dan zijn ze pitten.. maar geen 1x heeft ze lopen zeuren "het is zo zwaaaaar ik stop ermeeee" doorzettertje dit. En dan vind ik het dus geen enkel probleem om iemand mee te nemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:44 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Met fitness/cardio combi ben ik het liefst alleen. Ik heb wel een paar keer met spinning mee gedaan, dat was best leuk.
Oke, maar jij loopt hard. Daar heb ik zo'n ontzettende hekel aan dat de ervaring leert dat ik dat niet volhoud. Paardrijden wel, maar dan duurt een les een uur en ben ik minimaal 2,5 uur van huis. Da's lastiger inplannen dan een uurtje hardlopen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Waar ik meer mee zit bij afvallen is; ik heb feestjes, borrels, vriendinnen en weet ik het. Soms eet ik niet thuis, heb ik een borrel ofzo, ga ik uiteten en dan ga ik ook automatisch ongezond(er) eten omdat ik vind dat ik niet ongezellig kan doen ofzo. En dan heb ik geen grip op wat ik eet en soms kan dat niet anders.
Balen, maar hoe komt dat? Had je door de dag heen te weinig gegeten? Had je niks gezonds in huis en/of niet goed genoeg gepland? Wat ga je doen om te voorkomen dat het vanavond of morgen weer mis gaat?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:48 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
2 rot dagen gehad, blegh.
Eergisteravond als avondeten Pata/hamburger/frikandel/milkshake.
Gisteravond als avondeten 2 broodjes maar om 12 uur nog 1 shoarmapizza
Vandaag maar weer de draad oppakken, jammer van het slechte weer, dan maar kijken of ik wat kan bewegen op muziek
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Balen, maar hoe komt dat? Had je door de dag heen te weinig gegeten? Had je niks gezonds in huis en/of niet goed genoeg gepland? Wat ga je doen om te voorkomen dat het vanavond of morgen weer mis gaat?
Er was vrij weinig in huis, en had gewoon weer even zin in wat te snaaien, ben afgelopen week 1,7 kilo afgevallen en wist dat het dom was om dan nu weer wat vets te gaan eten, maar ja... Het is ook alweer even geleden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Balen, maar hoe komt dat? Had je door de dag heen te weinig gegeten? Had je niks gezonds in huis en/of niet goed genoeg gepland? Wat ga je doen om te voorkomen dat het vanavond of morgen weer mis gaat?
Omnomnomquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:52 schreef xuryah het volgende:
Laten we eens een lijstje tussendoor doen
O: smoothie banaan, aardbei, havermout en Griekse yoghurt
S: krachttraining en cardio
T: eiwitshake
L: salade met feta
T: smartbar
D: geen idee, bij mn ouders (zij eten iig lowcarb..)
T: 2 crackers met smeerkaas en kipfilet
Dus? Plan van aanpak? Wat ga je in huis halen en wanneer? Hoe ga je dit beter aanpakken? Hoe eet je genoeg om snaaizin te voorkomen? Klinkt hard maar je erbij neerleggen dat het gebeurd is, is prima, maar denk dan wel even na over hoe je dat een volgende keer kunt voorkomen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:50 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
[..]
Er was vrij weinig in huis, en had gewoon weer even zin in wat te snaaien, ben afgelopen week 1,7 kilo afgevallen en wist dat het dom was om dan nu weer wat vets te gaan eten, maar ja... Het is ook alweer even geleden.
Andere reden is er niet
Pfff. Als ik het lees zit ik alleen al vol. En dit is cutten?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omnomnom![]()
Ook hier lijstje, ik ga iets cutten om het vetpercentage te verminderen.
O: 3 spelt, oude kaas, smeerkaas en kipfilet. Bak kwark
L: 4 spelt, oude kaas, 2 pindakaas, gebakken ei. Gekookt ei erbij, banaantje.
S: Cardio en KT
T: Wheyshake, bordje pasta met kipfilet, banaantje
D: Boontjes, biefstuk, aardappelen, griekse yoghurt.
T: 4 handjes noten, appeltje, bak kwark, restje pasta van de vorige T.
Eens kijken hoe dit gaat.
Voor mij zou dit de hoeveelheid eten voor 2 dagen zijnquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Pfff. Als ik het lees zit ik alleen al vol. En dit is cutten?
Voor mij ook hoor, is voor de meeste mensen hier dan ook geen representatief lijstjequote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Voor mij zou dit de hoeveelheid eten voor 2 dagen zijn
Maar ik beweeg dan ook lang zoveel niet
Jaquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Pfff. Als ik het lees zit ik alleen al vol. En dit is cutten?
Ik moet na de KT KH's, eiwitten en vetten. Mijn macro's riepen hard dat ik die T daar moest plannen en niet laterquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je veel KT doet jodel je dat er zo door heen hoor. Dat tussendoortje klinkt wel meer als een maaltijd, maar ja, als hetwerkt voor haar...
Omnomnomnomnom.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga zo lekker een bak kwark scoren bij de super...gisteren veel benen KT gedaan, proteine, en graag veel! NU!
Ik eet easy 3 bananen weg op een dag. Bananen zijn helemaal niet ongezond. De banaan heeft onterecht die naam. Ik zou de bananen als het kan wel na de KT nemen. Vul je gelijk je glycogeen in je lever sneller aan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst Aardbei-limoen....smikkel smakkel! Alleen dilemam, ik had twee bananen mee vanochtend, 1 is al op, de andere zit me zwaar te verleiden...hoeveel banaan is eigelijk nog gezond op een dag? Ik heb gisteren best zwaar getrained op m'n benen, en vandaag wil ik amen ed trainen, en op de hometrainer een heuvelparcours doen, dus ik moet wel een beetje gericht eten, denk ik.
Lekker lijstje en netjes voor gourmet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:19 schreef Sjeen het volgende:
Planning voor vandaag:
T: vergeten
L: 3 volkoren geroosterd, roomboter, kaas
T: iets van mandarijn en/of druiven
D: gourmet met iets van 200 gr. vlees pp en veel groente.
Mijn vrije dag vandaag, een afwisseling van studeren, strijken, was vouwen, boodschappen doen en taxi spelen
Oi, weiss!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:07 schreef Weissman het volgende:
Even 2 linkjes voor jullie dames
http://www.kennislink.nl/publicaties/de-superonzin-van-superfoods
http://www.guydroog.com/2(...)y-gids-voor-vrouwen/
Geen dank
deze keer echt heel bewust ingekocht, als het er is gaat het toch op...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lekker lijstje en netjes voor gourmet.
Superfoods zullen vast enigzins ergens nut hebben. Maar volgens mij ligt het meer aan de mindset erom heen. Zo van ik eet deze superfood, nu ben ik gezond bezigquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oi, weiss!
Ik heb sowieso nooit die hele SF hypes begrepen
Tukje was awesome, let's hit the gym
@ je 2e artikel, er is ook een interessant artikel over topsport-vrouwen met door pcos verhoogd testosteronniveau. Ondanks dat de verhoging in het niet staat in vergelijking met de waarden bij de man kan het voor een vrouw al veel vervelende effecten hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:07 schreef Weissman het volgende:
Even 2 linkjes voor jullie dames
http://www.kennislink.nl/publicaties/de-superonzin-van-superfoods
http://www.guydroog.com/2(...)y-gids-voor-vrouwen/
Geen dank
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
deze keer echt heel bewust ingekocht, als het er is gaat het toch op...
Wat is dat voor maffe beker?quote:
Shakebeker!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat is dat voor maffe beker?![]()
En ik heb alweer trek, echt weer even afkicken...
Superfoods mogen pas superfoods genoemd worden als ze 10 (dacht ik?) nuttige vitaminen/mineralen bevatten. Dus het is zeker goed voor je. De onzin is dat mensen een hoofdprijs betalen voor zogenaamde superfoods, terwijl er veel goedkopere alternatieven zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Superfoods zullen vast enigzins ergens nut hebben. Maar volgens mij ligt het meer aan de mindset erom heen. Zo van ik eet deze superfood, nu ben ik gezond bezig
Succes @ gym.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Shakebeker!
Gewoon doorzetten. Weet je zeker dat je trek hebt? Geen dorst? Moe? Verveeld?
Heb inmiddels al zo'n 12 koppen (of emmers, zoals mijn collega ze noemt) thee op, dus ben bang dat dat niet meer gaat helpen. Ik ga zo even een pakje crackertjes nemen ipv een appel. Weet dat ik daar zo'n 60 kcals extra mee binnen krijg, maar als ik nu alleen een appel neem, heb ik op weg naar huis in de trein zo'n misselijk gevoel van de trek... Dan dus maar wat kcals extra, sport vanavond toch twee uur (voor een schamele 600 kcals volgens een kcal-meter, maar dat lijkt me voor een intensieve training erg weinig).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:53 schreef Sjeen het volgende:
Kop thee als afleiding Tink? Voor mij werkt het vandaag.
Dus een pakje crackers is 140kcal? Waarom neem je dan geen brood? Vult stukken beter en is gezonder.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Heb inmiddels al zo'n 12 koppen (of emmers, zoals mijn collega ze noemt) thee op, dus ben bang dat dat niet meer gaat helpen. Ik ga zo even een pakje crackertjes nemen ipv een appel. Weet dat ik daar zo'n 60 kcals extra mee binnen krijg, maar als ik nu alleen een appel neem, heb ik op weg naar huis in de trein zo'n misselijk gevoel van de trek... Dan dus maar wat kcals extra, sport vanavond toch twee uur (voor een schamele 600 kcals volgens een kcal-meter, maar dat lijkt me voor een intensieve training erg weinig).
Thanks voor de info, geen idee dat er ook nog een minimum aanzat voor de naam. Achteraf wel logischquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Superfoods mogen pas superfoods genoemd worden als ze 10 (dacht ik?) nuttige vitaminen/mineralen bevatten. Dus het is zeker goed voor je. De onzin is dat mensen een hoofdprijs betalen voor zogenaamde superfoods, terwijl er veel goedkopere alternatieven zijn.
Edit: Een onderzoek van de consumentenbond sluit daar mooi op aan waaruit blijkt dat de meeste 'superfoods' helemaal niet de vitaminen bevatten die ze zouden moeten hebben: link
Ach ik koop ze toch al een tijd niet meer.Dan maar gewoon broccoli.
O: 2 volkoren met gebakken eieren
L: havermout met amandelmelk en banaan
T: kwark, halve paprika
D: geen idee
Oh dat 2e artikel had ik nog niet gelezenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@ je 2e artikel, er is ook een interessant artikel over topsport-vrouwen met door pcos verhoogd testosteronniveau. Ondanks dat de verhoging in het niet staat in vergelijking met de waarden bij de man kan het voor een vrouw al veel vervelende effecten hebben.
Uhm, misschien omdat ik op m'n werk ben en dit is wat ik bij me heb? Pakje crackers is overigens 100 kcals, ik dacht dat een appel ongeveer 40 was. Daar heb ik me blijkbaar in vergist... Heb ze inmiddels al op en heb er genoeg aan, dus laat het hier bij tot het avondeten. Da's over twee uurtjes, vroeg ivm sporten, dus komt wel goedquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus een pakje crackers is 140kcal? Waarom neem je dan geen brood? Vult stukken beter en is gezonder.
Niet gelijk zo op je tenen getrapt zijn. Een pakje crackers is nou niet echt voedingswaardig (is dat een woord?), maar als jij het wilt eten moet je het vooral eten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm, misschien omdat ik op m'n werk ben en dit is wat ik bij me heb? Pakje crackers is overigens 100 kcals, ik dacht dat een appel ongeveer 40 was. Daar heb ik me blijkbaar in vergist... Heb ze inmiddels al op en heb er genoeg aan, dus laat het hier bij tot het avondeten. Da's over twee uurtjes, vroeg ivm sporten, dus komt wel goed
Dat heb ik eens gelezen, maar in het artikel van de consumentenbond staat dat het label vogelvrij is dus nu weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thanks voor de info, geen idee dat er ook nog een minimum aanzat voor de naam. Achteraf wel logisch
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat heb ik eens gelezen, maar in het artikel van de consumentenbond staat dat het label vogelvrij is dus nu weet ik het ook niet meer.
Maar dat is met heule veule dingen zoquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..], het is gewoon niet te vertrouwen. Ik vind dat eigenlijk best wel een kwalijke zaak...
Het maakt het boodschappen doen wel interessant, kijken hoeveel shit overal inzit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is met heule veule dingen zo
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..], het is gewoon niet te vertrouwen. Ik vind dat eigenlijk best wel een kwalijke zaak...
Inderdaad. Misleiding en oplichterij hebben te veel vrij spel. Niet alleen wat voedsel betreft, overigens.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is met heule veule dingen zo
Dat heb ik lang gelee al gedaan en heb nu een vaste lijst met vaste productenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het maakt het boodschappen doen wel interessant, kijken hoeveel shit overal inzit.
Als je je zooi eenmaal op orde hebt, scheelt het enorm inderdaad.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat heb ik lang gelee al gedaan en heb nu een vaste lijst met vaste producten
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb eigenlijk maar weinig producten in huis met een ingrediëntenlijst op de verpakking.
Vast geen 'speed'quote:
You'll never know! Men had ook geen paardschandaal verwachtquote:
Paardquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
You'll never know! Men had ook geen paardschandaal verwacht
Dit, niet iedere sport kan zo gemakkelijk tussendoor. Ik vind dans leuk, maar dan zit je meteen aan zo'n groep met specifieke tijden vast.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Oke, maar jij loopt hard. Daar heb ik zo'n ontzettende hekel aan dat de ervaring leert dat ik dat niet volhoud. Paardrijden wel, maar dan duurt een les een uur en ben ik minimaal 2,5 uur van huis. Da's lastiger inplannen dan een uurtje hardlopen.
En dit. Ze heeft geen fulltime baan, of het huishouden bestaat uit 1 studentenkamer ofzo.quote:Werk jij fulltime btw (zag ergens een vrije dag langskomen)? Want dan vraag ik me oprecht af hoe jij er naast een huishouden (en dan heb ik best een groot huis), uitgaan met vriendinnen, tijd voor je vriend, twee keer sporten en studeren bij krijgt.
Dat wat ik ziequote:
Vers.quote:
Versquote:
Jup, verbaas ik me ook over. Vroeger deed ik het ook nooit. Mijn vriend doet het nog steeds nietquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Paard
Weet jij wel dat de meeste mensen helemaal nooit ingredientendeclaraties lezen? Verbaas mij er zo over.
Ik eet niet clean maar ik weet wel wat ik naar binnen stop. Bewust! Luizenschil, schilpaddenvet whatever, do'nt care maar ik weet het wel en dan is het een keuze.
En dat vind ik in een restaurant wel moeilijk
Wij hebben wel wat potjes groente in de kast staan zodat we wel altijd ff snel een AGV kunnen maken wanneer de winkels al dicht zijn en er niks vers in huis is, want aardappels en vlees hebben we toch altijd wel op voorraad. Onder het motto 'altijd nog beter dan thuisbezorgd/friet halen'.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, verbaas ik me ook over. Vroeger deed ik het ook nooit. Mijn vriend doet het nog steeds nietmaar het boeit hem ook niet trouwens. Potgroente bv, ik weiger dat te eten o.a door de extra suikers... Hij wil niet vers en alleen maar pot
Er zit in sommige dingen zo ontzettend veel rotzooi![]()
Die lijsten zijn trouwens ook praktisch een fucking puzzel. Ze maken ze steeds moeilijker lijkt wel.
Ach cheaten kan, niet te vaakquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn lijstje gister werd toch een klein beetje aangepast toen een collega met vlaai binnenkwamMijn middag-T (banaan) laten zitten en geen rijst gekookt bij mij chili 's avonds. Wel Jillian gedaan. Vond ik wel genoeg compensatie, weegschaal gaf vanochtend weer -0.2 kg aan
Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met aarbeien en granola
L: wrap met klein beetje boursin/2 plakken kipfilet/halve tomaat in plakjes en wrap met klein beetje boursin/2 plakken rookvlees/plakjes komkommer/handje geroosterde pompoen- & zonnebloempitten; kopje soep
T: banaan
D: nasi met gebakken ei
Ik lees ook weinig etikettenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, verbaas ik me ook over. Vroeger deed ik het ook nooit. Mijn vriend doet het nog steeds nietmaar het boeit hem ook niet trouwens. Potgroente bv, ik weiger dat te eten o.a door de extra suikers... Hij wil niet vers en alleen maar pot
Er zit in sommige dingen zo ontzettend veel rotzooi![]()
Die lijsten zijn trouwens ook praktisch een fucking puzzel. Ze maken ze steeds moeilijker lijkt wel.
Ik weeg mezelf nu dagelijks, na een hele periode niet gewogen te hebben. Misschien dat ik later terug ga naar 1 of een paar keer per week wegen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ach cheaten kan, niet te vaak. Weeg je jezelf dagelijks of wekelijks?
Je lijstje voor vandaag lijkt wel wat magertjes, kom je aan de kcal?
Was niet op mijn teentjes getrapt, maar zie bij het teruglezen wel dat het zo over kan komen. Ik heb het even gecheckt btwquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet gelijk zo op je tenen getrapt zijn. Een pakje crackers is nou niet echt voedingswaardig (is dat een woord?), maar als jij het wilt eten moet je het vooral eten.
Een appel is 84 kcal, om en nabij.
Ja, jum! Met walnotenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:37 schreef Stimorol- het volgende:
Hebben jullie weleens bananenbrood gemaakt?
Is het broodachtig of is het meer iets wat cake-achtig smaakt?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Was niet op mijn teentjes getrapt, maar zie bij het teruglezen wel dat het zo over kan komen. Ik heb het even gecheckt btwIn een pakje crackertjes zitten 136 kcals, waarvan 4,1 gr. vet, 21 gr. koolhydraten en 3,3 gr. eiwitten. Niet heel netjes, maar wel maar 0,5 gr suiker en minder dan een gram zout. Hoewel ik het met je eens ben dat niet heel veel toevoegt, krijg ik van alleen een appel vaak een suikerdipje. Voor gisteren was dit dus best een goede oplossing.
[..]
Ja, jum! Met walnoten![]()
Neuh, dat vind ik juist onzin.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik begrijp dat wel, zeker met een gezin is het niet alleen maar hoe graag je het zelf wil. Ik zal toch echt rekening moeten houden met drie agendas bijvoorbeeld
[..]
kijk en dat vind ik nou typisch een 'hoe graag je het zelf wil'. Gewoon je afvragen of iets wat je in je mond wil steken de kilo's waard is...
De winkel (AH) is hier tot 22u open, dus ik zit nooit zonder groente. Voorgesneden doe ik alleen wokgroentequote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij hebben wel wat potjes groente in de kast staan zodat we wel altijd ff snel een AGV kunnen maken wanneer de winkels al dicht zijn en er niks vers in huis is, want aardappels en vlees hebben we toch altijd wel op voorraad. Onder het motto 'altijd nog beter dan thuisbezorgd/friet halen'.
Maar geef wel de voorkeur aan verse groenten tegenwoordig. Dus de potjes worden de laatste tijd maar amper aangeraaktWel gebruiken we vaak zakken met (gemengde) voorgesneden groenten, omdat dat vaak toch wat sneller werkt dan alles zelf snijden...
Ik lees altijd etikettenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik lees ook weinig etikettenMaar we eten regelmatig vers groente
Psst, je hebt reactie op PM![]()
Uhu. Geen idee of het aan mijn kookkunsten lag, maar ik vond hem niet te vreten. Was meer cake dan brood en gort droog en een vieze smaakquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:37 schreef Stimorol- het volgende:
Hebben jullie weleens bananenbrood gemaakt?
Want waarom kun je dat dan niet zeggen? Wat een onzin. Vorige week kwam een vriend van een vriendin aan met broodjes hamburger, ook zonder het te melden.. Tja, als je het had gevraagd, had je je geld kunnen besparen want ik eet het nietquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:02 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Neuh, dat vind ik juist onzin.Het kan prima eens voorkomen dat je een keer spontaan bij een vriendin bent en (ik noem een recent voorbeeld) dat haar vriend spontaan langskomt met luxe broodjes en snacks etc. speciaal voor ons zonder te melden van tevoren. Dan ga je niet zeggen: o nee, ik eet mn volkorenbroodjes en een appel!! En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen dat het soms anders gaat dan je hebt gepland door omstandigheden. Ik ga trouwens ook niet aan al mn vrienden, kennissen en collega's vertellen dat ze rekening met mij moeten houden trouwens, maar tsja, sommige dingen komen gewoonweg spontaan en dan is het moeilijk om altijd gezond te eten.
Zakken diepvriesgroentenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij hebben wel wat potjes groente in de kast staan zodat we wel altijd ff snel een AGV kunnen maken wanneer de winkels al dicht zijn en er niks vers in huis is, want aardappels en vlees hebben we toch altijd wel op voorraad. Onder het motto 'altijd nog beter dan thuisbezorgd/friet halen'.
Maar geef wel de voorkeur aan verse groenten tegenwoordig. Dus de potjes worden de laatste tijd maar amper aangeraaktWel gebruiken we vaak zakken met (gemengde) voorgesneden groenten, omdat dat vaak toch wat sneller werkt dan alles zelf snijden...
O nee, ik ga niet aan allemaal vriendinnen vertellen dat ze voor mij healthy dingen in huis moeten halen als ik er eens een keer langskom. Dus dan eet ik wel eens een chocolaatje mee, vind ik achteraf altijd jammer, mja. Alleen mijn 4 beste vriendinnen weten t nu, ik vind t nooit leuk om te zeggen dat ik afvalquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Mijn vriendengroep weet waar ik mee bezig ben, dus vinden ze me totaal niet ongezellig. Als we gaan stappen snacken ze zelf wel, maar ze verbieden mij het praktisch om mee te doen. Dus is maar net een beetje hoe je jezelf er in positioneert.
Wat erg!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
De winkel (AH) is hier tot 22u open, dus ik zit nooit zonder groente. Voorgesneden doe ik alleen wokgroente![]()
Maar ja, vriendlief eet geen verse bonen, verse wortelen, verse spinazie, ect.Dus ik sta altijd dubbel te koken
Ik ga mij er dit weekend toch eens aan wagen...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uhu. Geen idee of het aan mijn kookkunsten lag, maar ik vond hem niet te vreten. Was meer cake dan brood en gort droog en een vieze smaak
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
De winkel (AH) is hier tot 22u open, dus ik zit nooit zonder groente. Voorgesneden doe ik alleen wokgroente![]()
Maar ja, vriendlief eet geen verse bonen, verse wortelen, verse spinazie, ect.Dus ik sta altijd dubbel te koken
Want je kan niet 'nee dank je" zeggen?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:11 schreef Yaaar het volgende:
[..]
O nee, ik ga niet aan allemaal vriendinnen vertellen dat ze voor mij healthy dingen in huis moeten halen als ik er eens een keer langskom. Dus dan eet ik wel eens een chocolaatje mee, vind ik achteraf altijd jammer, mja. Alleen mijn 4 beste vriendinnen weten t nu, ik vind t nooit leuk om te zeggen dat ik afval
Laat ff weten hoe hij bij jou was!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ga mij er dit weekend toch eens aan wagen...
Het klinkt zo lekker.
Net als vegan peanutbutter cheesecake. Tot ik het proefde en meteen had weggegooid.
Ik vind het serieus lullig om te zeggen dat ik iets niet wil als iemand het ut goede bedoelingen voor mij meeneemt. Ik zie het ook al voor me: tafel leuk bedekt, speciaal van alles gehaald en dan pak ik volkorenbroodjes uit m'n tas. Dus dan eet ik wel mee in zo'n situatie en zo gezond mogelijk voor zover dat kan. En ja, ik vind het wel moeilijk als ik borrel, uiteten ben, een meidenavondje heb etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Want waarom kun je dat dan niet zeggen? Wat een onzin. Vorige week kwam een vriend van een vriendin aan met broodjes hamburger, ook zonder het te melden.. Tja, als je het had gevraagd, had je je geld kunnen besparen want ik eet het niet![]()
Ik vraag ook niet of iemand rekening met mij houdt. Als ze taart willen eten, of broodjes hamburger, prima, maar niet miepen als ik niet hoef dan.
Ik heb serieus geen moeite met gezond eten hoor, ook niet als dingen spontaan komen. Sjeen heeft gelijk, dat is nou juist de keuze die je moet maken.
Oh dat doe ik ook wel eens. Maar soms eet ik mee en dat vind ik (achteraf) jammer van mezelf, maargoed: soms vind ik dat soort situaties wel moeilijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Want je kan niet 'nee dank je" zeggen?
[..]
Laat ff weten hoe hij bij jou was!
Ik zag hem, zal hem zo lezenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik lees altijd etikettenJe hebt reactie terug
Zo overdreven bedoelde ik hem niet. Als iemand mij drinken/eten aanbiedt wat niet echt in mijn straatje valt dan zeg ik simpel: "nee bedankt". Als ze doormekkeren meld ik waarom, mekkeren ze nog verder door kunnen ze van mij de pot op.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:11 schreef Yaaar het volgende:
[..]
O nee, ik ga niet aan allemaal vriendinnen vertellen dat ze voor mij healthy dingen in huis moeten halen als ik er eens een keer langskom. Dus dan eet ik wel eens een chocolaatje mee, vind ik achteraf altijd jammer, mja. Alleen mijn 4 beste vriendinnen weten t nu, ik vind t nooit leuk om te zeggen dat ik afval
Dat meer cake dan brood vond ik ook wel. Moet zeggen dat ik toen ook niet met een dieet bezig was, En er ging dan ook gewoon roomboter in, dus niet de meest gezonde versie. Vond het wel lekker.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uhu. Geen idee of het aan mijn kookkunsten lag, maar ik vond hem niet te vreten. Was meer cake dan brood en gort droog en een vieze smaak
Vind ik ook wel lastig. Heb er minder moeite mee als iemand een zak chips open trekt, maar vaak gaan mensen speciaal iets bakken en dan vind ik het toch wel zo netjes om op z'n minst een stukje te nemen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:25 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik vind het serieus lullig om te zeggen dat ik iets niet wil als iemand het ut goede bedoelingen voor mij meeneemt. Ik zie het ook al voor me: tafel leuk bedekt, speciaal van alles gehaald en dan pak ik volkorenbroodjes uit m'n tas. Dus dan eet ik wel mee in zo'n situatie en zo gezond mogelijk voor zover dat kan. En ja, ik vind het wel moeilijk als ik borrel, uiteten ben, een meidenavondje heb etc.
Doe ik ook wel eens, maar dat vind ik eigenlijk weer anders.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:35 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik zag hem, zal hem zo lezen.
[..]
Zo overdreven bedoelde ik hem niet. Als iemand mij drinken/eten aanbiedt wat niet echt in mijn straatje valt dan zeg ik simpel: "nee bedankt". Als ze doormekkeren meld ik waarom, mekkeren ze nog verder door kunnen ze van mij de pot op.
Het is niet zo dat ze dingen gaan kopen dus, maar dat ik wat laat staan
Nah, ik weiger het ook als ik helemaal netjes bezig ben. Maar ik krijg het niet over mijn hart om iets bij een ander te weigeren als ik van mezelf weet dat ik de dag daarvoor ook iets gezondigd heb.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:42 schreef Qwea het volgende:
Ik ben dan ws gewoon een lompe hork
Mri
Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Ook als er gebak is, ik bij vrienden of kennissen ben of mijn collega broodjes haalt, zeg ik gerust nee. Ik krijg vaker de reactie dat ze het knap vinden dan dat ze het stom vinden. Ik vind helemaal niet dat ik daarvoor iedereen hoef te vertellen dat ik aan het afvallen ben. Ik eet gezond en zit lekker in m'n vel. Dat er kilo's af (zouden moeten) gaan, is prima. Ik heb echt nog nooit een vervelende reactie gehad.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:02 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Neuh, dat vind ik juist onzin.Het kan prima eens voorkomen dat je een keer spontaan bij een vriendin bent en (ik noem een recent voorbeeld) dat haar vriend spontaan langskomt met luxe broodjes en snacks etc. speciaal voor ons zonder te melden van tevoren. Dan ga je niet zeggen: o nee, ik eet mn volkorenbroodjes en een appel!! En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen dat het soms anders gaat dan je hebt gepland door omstandigheden. Ik ga trouwens ook niet aan al mn vrienden, kennissen en collega's vertellen dat ze rekening met mij moeten houden trouwens, maar tsja, sommige dingen komen gewoonweg spontaan en dan is het moeilijk om altijd gezond te eten.
Ligt aan je recept. Ik vind het cake-ig. Dit recept is btw echt briljant: http://www.simplyrecipes.com/recipes/banana_bread/quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is het broodachtig of is het meer iets wat cake-achtig smaakt?
Serieus? Jij kookt dubbel? Mijn vent kon me de pot op... Wij eten heel af en toe worteltjes uit een potje, omdat we dat allebei heel lekker vinden, maar da's echt één keer per maand ofzo. Verder heel veel uit de diepvries. Veel verser dan echt vers en qua bewaren en snijden enzo echt veel makkelijker en sneller.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om gebak/koek e.d. te eten, dan zeg ik ook gerust nee als iemand het aanbiedt. Wanneer ze dat lullig vinden, is dat niet mijn probleem. Ik vind het af en toe wel lastig om af te slaan, omdat ik het wel lekker vind. Maar de overweging voor mij is dan wel of ik het wil eten, niet zozeer of dat ik anderen voor het hoofd stoot als ik het afsla.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Ook als er gebak is, ik bij vrienden of kennissen ben of mijn collega broodjes haalt, zeg ik gerust nee. Ik krijg vaker de reactie dat ze het knap vinden dan dat ze het stom vinden. Ik vind helemaal niet dat ik daarvoor iedereen hoef te vertellen dat ik aan het afvallen ben. Ik eet gezond en zit lekker in m'n vel. Dat er kilo's af (zouden moeten) gaan, is prima. Ik heb echt nog nooit een vervelende reactie gehad.
Overigens vraag ik mensen dan ook niet om speciaal voor mij iets te halen (ook niet voor lactose-intolerantie btw), maar als vrienden vragen of ze voor een feestje nog iets bijzonders mogen regelen zonder melk, geef ik vaak wel aan dat ik stukjes komkommer, worteltjes en paprika met wat chilisaus net zo prima vind. Vaak gaan die dingen dan ook echt hard op tijdens het feestje en komt het langzaam, maar zeker steeds vaker op tafel. Helemaal niks mis mee
Ik vind echt dat je het jezelf veel te moeilijk maakt door mensen niet te vertellen dat je anders wilt leren leven. Je stelt jezelf continu bloot aan verleidingen en niemand steunt je dan bij de goede keuze, simpelweg omdat ze niet weten hoe het zit.
Hoe kunnen granen nou groen zijn en brood oranje? Wat bedoelen ze dan met granen in het groene deel? Ik snap het niet helemaal. Wel tof dat het lekker visueel isquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:36 schreef applemoose het volgende:
Ik meld me hier weer, en twee kilo lichter <3
Ik sla steeds meer eten af. Ik vind de instant fix niet meer super belangrijk, maar ik vind het wel heel moeilijk.
ik heb een nieuwe appNoom Coach, en die rekent niet in macro nutriënten, maar in green foods, orange foods en red foods. Green is fruit, groente, granen en andere gezonde dingen zoals yoghurt
Orange is brood, melk producten met een hoog vet gehalte en bijvoorbeeld noten
Red is eigenlijk alles wat slecht voor je is.
En blijkbaar vind ik die visuele verdeling heel fijn. Ik probeer elke dag 75 tot 80% van mijn eten groen te laten zijn.
Jup, ik kook dubbel. Sowieso had ik met vers ook met 2 pannen moeten koken, anders is er niet genoeg voor mij. Dus of ik nou een extra keer snij of een potje openquote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Serieus? Jij kookt dubbel? Mijn vent kon me de pot op... Wij eten heel af en toe worteltjes uit een potje, omdat we dat allebei heel lekker vinden, maar da's echt één keer per maand ofzo. Verder heel veel uit de diepvries. Veel verser dan echt vers en qua bewaren en snijden enzo echt veel makkelijker en sneller.
Serieus?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nah, ik weiger het ook als ik helemaal netjes bezig ben. Maar ik krijg het niet over mijn hart om iets bij een ander te weigeren als ik van mezelf weet dat ik de dag daarvoor ook iets gezondigd heb.Dan voel ik me zo hypocriet.
Ondanks die 2 McChickens en chips blijf ik nog steeds vet kwijtraken dankzij IF. Dat is toch 100% OT? (en 0% vetquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:59 schreef Mylene het volgende:
Weissman en fathank, zout maar weer op naar de Gym.
Jemig niet zo kleinzerig.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:59 schreef Mylene het volgende:
Weissman en fathank, zout maar weer op naar de Gym.
Waarom in godsnaam een AH basic snickerquote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Jemig niet zo kleinzerig.
O: AH basic snicker
L: speltbrood, humus en avocado. en yogonaise. net gekocht.
D: Zelfgemaakte lasagne.
tussendoortjes ben ik nog niet overuit, heb nog wel een paar napoleonballen hier in de la liggen.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe kunnen granen nou groen zijn en brood oranje? Wat bedoelen ze dan met granen in het groene deel? Ik snap het niet helemaal. Wel tof dat het lekker visueel is
volgens mij wit brood dan. Ze willen gewoon dat je voor de volkoren versie kiest. Witte rijst is ook oranje, bruine rijst groenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:36 schreef applemoose het volgende:
Ik meld me hier weer, en twee kilo lichter <3
Ik sla steeds meer eten af. Ik vind de instant fix niet meer super belangrijk, maar ik vind het wel heel moeilijk.
ik heb een nieuwe appNoom Coach, en die rekent niet in macro nutriënten, maar in green foods, orange foods en red foods. Green is fruit, groente, granen en andere gezonde dingen zoals yoghurt
Orange is brood, melk producten met een hoog vet gehalte en bijvoorbeeld noten
Red is eigenlijk alles wat slecht voor je is.
En blijkbaar vind ik die visuele verdeling heel fijn. Ik probeer elke dag 75 tot 80% van mijn eten groen te laten zijn.
Even gekeken, ik vind het niksquote:
Handje nootjes is rond de 20 a 25gr = 150kcal. eetlepel muesli is 10grquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:12 schreef CrunchySelf het volgende:
Moggel![]()
Lijstje tijd, ietsjes anders dan normaal (Thx Qwea):
- O: 3 stuks volkoren( 2 met 1 gekookt ei, 1 met kipfilet);
- T: Gekookt ei, handje nootjes;
- L: 4 stuks volkoren (4 met kipfilet);
- T: Magere kwark met peer en beetje muesli;
- D: AGV;
- S: 40 min cardio, krachttraining;
- T: Magere kwark, met banaan, met beetje muesli.
Smoothie is weg, lunch wat uitgebreid en yoghurt is vervongen door kwark in de T. In schatte mijn D altijd veel te hoog in qua kcal, dus ik at te weinig.
Kcal van dit lijstje is zonder AGV, 1317 Kcal volgens FatSecret. Het AGV schatten op 600 kcal levert een lijstje (zonder drinken) op van 1917 kcal. Terwijl dit qua volume veel meer is dan wat ik normaal eet vallen de Kcal mij best mee.
Tenzij ik gewicht van voedsel verkeerd inschat. Ik heb geen keukenweegschaal, weet 1 van jullie dit:
- Twee/Drie eetlepels muesli is volgens mij 20 gr (op havermout stond 6 = 40 gr);
- Niet overdreven groot handje nootjes is volgens mij ook ongeveer 20 gr.
Thx, dan weet ik dat ook weer zekerquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Handje nootjes is rond de 20 a 25gr = 150kcal. eetlepel muesli is 10grDenk ik. Wacht, ff wegen.
Jup, 10gr.
Hawaiiquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:24 schreef Weissman het volgende:
Heb gisteren pizza gegeten dus vandaag even balansdagje.
Boh, Tonijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee, tonijn.![]()
Straks legday in de gym.
O no, de donut. That sucks!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:24 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje:
O: griekse yoghurt, kwark, aardbeien, walnoten en whey crispy
L: 3 volkoren crackers met roomkaas en gerookte zalm
T: wortelsoep voor het sporten
S: krachttraining en cardio
T: wheyshake
A: spaghetti met champignonsaus
T: kwark met banaan
En die kilo van na het weekend is er nog steeds niet af..
Ik ben zelfs nog meer aangekomen.
Denk dat ik die donut toch maar laat staan dit weekend
je bent toch met kracht bezig? Dan is aankomen best logisch lijkt mij.. Misschien kun je beter naar je kleding/in de spiegel kijken ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:33 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja, ik keek er al de hele week naar uit
Ik ben vast geen kilo in spier aangekomen deze weekquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:40 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
je bent toch met kracht bezig? Dan is aankomen best logisch lijkt mij.. Misschien kun je beter naar je kleding/in de spiegel kijken ?
Je lijsten zien er altijd goed uit dus daar kan het bijna niet aan liggen(en af en toe snacken moet kunnen )
Beetje vet eraf, beetje spier erbijquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:45 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik ben vast geen kilo in spier aangekomen deze week
Dus ik weet het niet.
Volgende week heb ik een professionele lichaamsmeting, als het goed is, dus ik ben benieuwd.
Ze is een kilo zwaarder, dus dat zou het nog meer zijn dan een kilo spier als er ook nog vet af isquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beetje vet eraf, beetje spier erbijHoeft geen hele kilo te zijn toch?
Oh ja, op die manierquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ze is een kilo zwaarder, dus dat zou het nog meer zijn dan een kilo spier als er ook nog vet af is
Komt wel goed, volgende week hebben we weer een weekend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:33 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja, ik keek er al de hele week naar uit
Vergeet niet dat een kilo schommelen heel normaal is ivm vocht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beetje vet eraf, beetje spier erbijHoeft geen hele kilo te zijn toch?
Link?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@ je 2e artikel, er is ook een interessant artikel over topsport-vrouwen met door pcos verhoogd testosteronniveau. Ondanks dat de verhoging in het niet staat in vergelijking met de waarden bij de man kan het voor een vrouw al veel vervelende effecten hebben.
Waaaaaarom ontbijt je met ontbijtkoek?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:18 schreef -xRoosjeX- het volgende:
goedemorgen
lijstje vandaag
O: ontbijtkoek
T: appel/kwark
L: 3 boterhammen met filet americain en een ei
T: koekje op werk
D: we gaan zelf pizza maken
S: hardlopen
T: whey/fruit
Haha, gelukkig welquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:04 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Komt wel goed, volgende week hebben we weer een weekend.
Ontbijtkoek , tja de reden dat ik dat soms eet is.. tijd (slecht excuus) maar als ik te laat mijn bed uit ben (gebeurd af en toe) heeft mijn vriend altijd die ontbijtkoeken die kant en klaar zijn (snap je wat ik bedoel) en dan neem ik die mee onderweg (anders heb ik geen ontbijt) slecht!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waaaaaarom ontbijt je met ontbijtkoek?Pak gewoon een boterham voor dezelfde kcals. Stukken gezonder. En dat koekje op het werk vind ik ook niet heel handig.
Lijstje :
O: 3x spelt, 2 met gebakken ei, 1 met pindakaas, bak kwark, glas verse jus
S: Cardio en KT
L: Whey shake, banaan, 4x spelt, pindakaas, kaas, smeerkaas en kipfilet. Gekookt eitje
T: 2x spelt, pindakaas, casselerrib. Bak kwark
D: Wokgroente met biefstuk en rijst erdoor waarschijnlijk, ik ben lui vandaag.
T: Bak kwark, appeltje, pasta restje, 4 handjes noten.
Veel tijd verschil zit er niet echt in het pakken van een koekje, of het snel pakken van 1 stukje brood, gooi er wat kipfilet ofzo op (geen boter, scheelt tijd). Misschien ietsjes langer, maar moet ook binnen 1 minuut te doen zijnquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:47 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Ontbijtkoek , tja de reden dat ik dat soms eet is.. tijd (slecht excuus) maar als ik te laat mijn bed uit ben (gebeurd af en toe) heeft mijn vriend altijd die ontbijtkoeken die kant en klaar zijn (snap je wat ik bedoel) en dan neem ik die mee onderweg (anders heb ik geen ontbijt) slecht!
Thanks Qwea voor je adviesmisschien een handje noten nemen ipv koekje (die hebben we ook hier)??
jullie hebben ook gelijkquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Veel tijd verschil zit er niet echt in het pakken van een koekje, of het snel pakken van 1 stukje brood, gooi er wat kipfilet ofzo op (geen boter, scheelt tijd). Misschien ietsjes langer, maar moet ook binnen 1 minuut te doen zijn.
Nootjes altijd beter dan koekje
Anders avond van te voren een boterham smeren voor ontbijt? Die kun je dan 's ochtends net zo snel meepakken als een pakje ontbijtkoekquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:47 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Ontbijtkoek , tja de reden dat ik dat soms eet is.. tijd (slecht excuus) maar als ik te laat mijn bed uit ben (gebeurd af en toe) heeft mijn vriend altijd die ontbijtkoeken die kant en klaar zijn (snap je wat ik bedoel) en dan neem ik die mee onderweg (anders heb ik geen ontbijt) slecht!
Thanks Qwea voor je adviesmisschien een handje noten nemen ipv koekje (die hebben we ook hier)??
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
jullie hebben ook gelijkmaar vergeleken met een half jaar geleden doe ik het nu soms slecht en vaak goed (eerder was dat andersom)
En voor de snelle ochtenden is dit een goede tipquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:02 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Anders avond van te voren een boterham smeren voor ontbijt? Die kun je dan 's ochtends net zo snel meepakken als een pakje ontbijtkoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |