Ja, bij groepslessen kun je toch niet kletsen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou ik geweldig vinden als het zou werkenMaar ken niemand die wel te porren is om mee te gaan wanneer ik wil en die paar keer dat ik met iemand ben geweest vond ik dat ze te veel wilde kletsen en dat het me juist wat remde. Groepslessen zouden misschien leuk zijn met z'n tweeën.
Meestal is de planning voor mij wat beroerd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 01:56 schreef Qwea het volgende:
Groepslessen zijn niet aan mij besteed ..
Sporten is leuk. En van sporten krijg je energie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:27 schreef Stimorol- het volgende:
Waar halen jullie je energie vandaan om te sporten
Klopt, ik vind mijn sport ook hartstikke leuk. Daarna ben ik relaxed en is m'n hoofd leeg, maar heb ik echt geen extra energie ofzo. Ben gewoon kapot moe, namelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sporten is leuk. En van sporten krijg je energie.
En dan zat ik te klagen dat ik te weinig tijd had voor sportenquote:
Dat snap ik nooit. Ik werk ook, volg ook een studie, heb ook een vriend, heb ook een huishouden en ook nog een sociaal leven. Ik kan prima iedere dag een halfuurtje hardlopen als ik wil, dat kan 's ochtends prima of 's avonds tussendoor. Dan kan ik daarna nog voor studie bezig, iets voor het huishouden doen, lekker met m'n vriend zijn of uitgaan met vriendinnen of fijn met vriendinnen of fam. Of op een vrije dag tussen de middag. Idem met fitness tussendoor; daar kan ik prima 2x heen in de week, desnoods op een zondag. Het is in mijn ogen ook hoe zwaar je het zelf maakt en hoe graag je het zelf wil.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het ook knap wat mensen kunnen managen in een week hoor. Elke dag sporten?! Dat zie ik echt niet gebeuren zonder dat mijn huis een teringzooi wordt, m'n vriend aandacht te kort komt of ik nooit meer een boek uitlees. Mijn week ziet er ongeveer zo uit momenteel:
Ma: 7:15 werken, 18:15 thuis. Eten koken, 19:00 ongeveer eten. Afwassen, was doen, douchen, grey's anatomy kijken, slapen.
Di: Werk zoals maandag, maar dan de wekelijkse boodschappen erna, dus 20:00 uur eten, afwassen, kopje thee, nog even iets opruimen of poetsen of de was opvouwen, 22:00 uur slapen.
Woe: 7:15 werk, 17:45 thuis. 18:15 eten, omkleden, 19:00 uur paardrijden, 22:30 thuis, douchen slapen.
Do: Werk zoals maandag. Vriend heeft 's ochtends vrij, dus doet veel in het huishouden. Soms met/bij een vriendin eten, 's avonds filmpje kijken ofzo.
Vr: Identiek aan woensdag.
[..]
Klopt, ik vind mijn sport ook hartstikke leuk. Daarna ben ik relaxed en is m'n hoofd leeg, maar heb ik echt geen extra energie ofzo. Ben gewoon kapot moe, namelijk.
Ik zie dat ik dinsdag en donderdag best zou kunnen sporten (boodschappen dan op maandag), maar dan hou ik dus echt geen tijd over voor m'n huishouden en m'n vriend. In het weekend zitten we bomvol feestjes, familiebezoekjes, logeerpartijtjes, dingen als cadeautjes kopen voor verjaardagen en sinterklaas enzo en iets langer slapen dan normaal. Ik studeer hiernaast nog, dat doe ik voornamelijk op zondagmiddag, als m'n vriend naar de bandrepetitie is.
Lijstje voor vandaag, na een schrikbarend hoog getal op de weegschaal vanochtend:
O: 2 volkoren met aardbeien, 250 ml lv yoghurt, handje notencruesli, plak ontbijtkoek.
T: Banaan.
L: 4 volkoren met oude kaas uit de gril.
T: Appel
D: Pasta met spinazie, een paar spekjes en een beetje lactosevrije roomkaas.
S: Twee uur paardrijden, inhaalles.
Nou dat hier nog niet zozeer... Maar ik ben geen groepsmens. Ik moet lekker zelf mijn schema kunnen doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:24 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Meestal is de planning voor mij wat beroerd.
ik begrijp dat wel, zeker met een gezin is het niet alleen maar hoe graag je het zelf wil. Ik zal toch echt rekening moeten houden met drie agendas bijvoorbeeldquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Ik werk ook, volg ook een studie, heb ook een vriend, heb ook een huishouden en ook nog een sociaal leven. Ik kan prima iedere dag een halfuurtje hardlopen als ik wil, dat kan 's ochtends prima of 's avonds tussendoor. Dan kan ik daarna nog voor studie bezig, iets voor het huishouden doen, lekker met m'n vriend zijn of uitgaan met vriendinnen of fijn met vriendinnen of fam. Of op een vrije dag tussen de middag. Idem met fitness tussendoor; daar kan ik prima 2x heen in de week, desnoods op een zondag. Het is in mijn ogen ook hoe zwaar je het zelf maakt en hoe graag je het zelf wil.
kijk en dat vind ik nou typisch een 'hoe graag je het zelf wil'. Gewoon je afvragen of iets wat je in je mond wil steken de kilo's waard is...quote:Waar ik meer mee zit bij afvallen is; ik heb feestjes, borrels, vriendinnen en weet ik het. Soms eet ik niet thuis, heb ik een borrel ofzo, ga ik uiteten en dan ga ik ook automatisch ongezond(er) eten omdat ik vind dat ik niet ongezellig kan doen ofzo. En dan heb ik geen grip op wat ik eet en soms kan dat niet anders.
Mijn vriendengroep weet waar ik mee bezig ben, dus vinden ze me totaal niet ongezellig. Als we gaan stappen snacken ze zelf wel, maar ze verbieden mij het praktisch om mee te doen. Dus is maar net een beetje hoe je jezelf er in positioneert.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Ik werk ook, volg ook een studie, heb ook een vriend, heb ook een huishouden en ook nog een sociaal leven. Ik kan prima iedere dag een halfuurtje hardlopen als ik wil, dat kan 's ochtends prima of 's avonds tussendoor. Dan kan ik daarna nog voor studie bezig, iets voor het huishouden doen, lekker met m'n vriend zijn of uitgaan met vriendinnen of fijn met vriendinnen of fam. Of op een vrije dag tussen de middag. Idem met fitness tussendoor; daar kan ik prima 2x heen in de week, desnoods op een zondag. Het is in mijn ogen ook hoe zwaar je het zelf maakt en hoe graag je het zelf wil.
Waar ik meer mee zit bij afvallen is; ik heb feestjes, borrels, vriendinnen en weet ik het. Soms eet ik niet thuis, heb ik een borrel ofzo, ga ik uiteten en dan ga ik ook automatisch ongezond(er) eten omdat ik vind dat ik niet ongezellig kan doen ofzo. En dan heb ik geen grip op wat ik eet en soms kan dat niet anders.
Met fitness/cardio combi ben ik het liefst alleen. Ik heb wel een paar keer met spinning mee gedaan, dat was best leuk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou dat hier nog niet zozeer... Maar ik ben geen groepsmens. Ik moet lekker zelf mijn schema kunnen doen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Sjeen het volgende:
kijk en dat vind ik nou typisch een 'hoe graag je het zelf wil'. Gewoon je afvragen of iets wat je in je mond wil steken de kilo's waard is...
Ik dus ook. Al dat gelul tussendoor. Had laatst wel iemand mee, vrijdag weer. Of ik dr wilde helpen want ze wil 10kg kwijt voor de zomer. Tuulk, NP. Maar dat is tenminste echt een doorzetter. Ja, mijn oefeningen voor haar zijn pittig. Ze wil resultaat, dus dan zijn ze pitten.. maar geen 1x heeft ze lopen zeuren "het is zo zwaaaaar ik stop ermeeee" doorzettertje dit. En dan vind ik het dus geen enkel probleem om iemand mee te nemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:44 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Met fitness/cardio combi ben ik het liefst alleen. Ik heb wel een paar keer met spinning mee gedaan, dat was best leuk.
Oke, maar jij loopt hard. Daar heb ik zo'n ontzettende hekel aan dat de ervaring leert dat ik dat niet volhoud. Paardrijden wel, maar dan duurt een les een uur en ben ik minimaal 2,5 uur van huis. Da's lastiger inplannen dan een uurtje hardlopen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Waar ik meer mee zit bij afvallen is; ik heb feestjes, borrels, vriendinnen en weet ik het. Soms eet ik niet thuis, heb ik een borrel ofzo, ga ik uiteten en dan ga ik ook automatisch ongezond(er) eten omdat ik vind dat ik niet ongezellig kan doen ofzo. En dan heb ik geen grip op wat ik eet en soms kan dat niet anders.
Balen, maar hoe komt dat? Had je door de dag heen te weinig gegeten? Had je niks gezonds in huis en/of niet goed genoeg gepland? Wat ga je doen om te voorkomen dat het vanavond of morgen weer mis gaat?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:48 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
2 rot dagen gehad, blegh.
Eergisteravond als avondeten Pata/hamburger/frikandel/milkshake.
Gisteravond als avondeten 2 broodjes maar om 12 uur nog 1 shoarmapizza
Vandaag maar weer de draad oppakken, jammer van het slechte weer, dan maar kijken of ik wat kan bewegen op muziek
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Balen, maar hoe komt dat? Had je door de dag heen te weinig gegeten? Had je niks gezonds in huis en/of niet goed genoeg gepland? Wat ga je doen om te voorkomen dat het vanavond of morgen weer mis gaat?
Er was vrij weinig in huis, en had gewoon weer even zin in wat te snaaien, ben afgelopen week 1,7 kilo afgevallen en wist dat het dom was om dan nu weer wat vets te gaan eten, maar ja... Het is ook alweer even geleden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Balen, maar hoe komt dat? Had je door de dag heen te weinig gegeten? Had je niks gezonds in huis en/of niet goed genoeg gepland? Wat ga je doen om te voorkomen dat het vanavond of morgen weer mis gaat?
Omnomnomquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:52 schreef xuryah het volgende:
Laten we eens een lijstje tussendoor doen
O: smoothie banaan, aardbei, havermout en Griekse yoghurt
S: krachttraining en cardio
T: eiwitshake
L: salade met feta
T: smartbar
D: geen idee, bij mn ouders (zij eten iig lowcarb..)
T: 2 crackers met smeerkaas en kipfilet
Dus? Plan van aanpak? Wat ga je in huis halen en wanneer? Hoe ga je dit beter aanpakken? Hoe eet je genoeg om snaaizin te voorkomen? Klinkt hard maar je erbij neerleggen dat het gebeurd is, is prima, maar denk dan wel even na over hoe je dat een volgende keer kunt voorkomen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:50 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
[..]
Er was vrij weinig in huis, en had gewoon weer even zin in wat te snaaien, ben afgelopen week 1,7 kilo afgevallen en wist dat het dom was om dan nu weer wat vets te gaan eten, maar ja... Het is ook alweer even geleden.
Andere reden is er niet
Pfff. Als ik het lees zit ik alleen al vol. En dit is cutten?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omnomnom![]()
Ook hier lijstje, ik ga iets cutten om het vetpercentage te verminderen.
O: 3 spelt, oude kaas, smeerkaas en kipfilet. Bak kwark
L: 4 spelt, oude kaas, 2 pindakaas, gebakken ei. Gekookt ei erbij, banaantje.
S: Cardio en KT
T: Wheyshake, bordje pasta met kipfilet, banaantje
D: Boontjes, biefstuk, aardappelen, griekse yoghurt.
T: 4 handjes noten, appeltje, bak kwark, restje pasta van de vorige T.
Eens kijken hoe dit gaat.
Voor mij zou dit de hoeveelheid eten voor 2 dagen zijnquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Pfff. Als ik het lees zit ik alleen al vol. En dit is cutten?
Voor mij ook hoor, is voor de meeste mensen hier dan ook geen representatief lijstjequote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Voor mij zou dit de hoeveelheid eten voor 2 dagen zijn
Maar ik beweeg dan ook lang zoveel niet
Jaquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Pfff. Als ik het lees zit ik alleen al vol. En dit is cutten?
Ik moet na de KT KH's, eiwitten en vetten. Mijn macro's riepen hard dat ik die T daar moest plannen en niet laterquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je veel KT doet jodel je dat er zo door heen hoor. Dat tussendoortje klinkt wel meer als een maaltijd, maar ja, als hetwerkt voor haar...
Omnomnomnomnom.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga zo lekker een bak kwark scoren bij de super...gisteren veel benen KT gedaan, proteine, en graag veel! NU!
Ik eet easy 3 bananen weg op een dag. Bananen zijn helemaal niet ongezond. De banaan heeft onterecht die naam. Ik zou de bananen als het kan wel na de KT nemen. Vul je gelijk je glycogeen in je lever sneller aan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst Aardbei-limoen....smikkel smakkel! Alleen dilemam, ik had twee bananen mee vanochtend, 1 is al op, de andere zit me zwaar te verleiden...hoeveel banaan is eigelijk nog gezond op een dag? Ik heb gisteren best zwaar getrained op m'n benen, en vandaag wil ik amen ed trainen, en op de hometrainer een heuvelparcours doen, dus ik moet wel een beetje gericht eten, denk ik.
Lekker lijstje en netjes voor gourmet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:19 schreef Sjeen het volgende:
Planning voor vandaag:
O: 2 volkoren, likje roomboter, pindakaas
T: vergeten
L: 3 volkoren geroosterd, roomboter, kaas
T: iets van mandarijn en/of druiven
D: gourmet met iets van 200 gr. vlees pp en veel groente.
T: glas witte wijn
Mijn vrije dag vandaag, een afwisseling van studeren, strijken, was vouwen, boodschappen doen en taxi spelen
Oi, weiss!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:07 schreef Weissman het volgende:
Even 2 linkjes voor jullie dames
http://www.kennislink.nl/publicaties/de-superonzin-van-superfoods
http://www.guydroog.com/2(...)y-gids-voor-vrouwen/
Geen dank
deze keer echt heel bewust ingekocht, als het er is gaat het toch op...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lekker lijstje en netjes voor gourmet.
Superfoods zullen vast enigzins ergens nut hebben. Maar volgens mij ligt het meer aan de mindset erom heen. Zo van ik eet deze superfood, nu ben ik gezond bezigquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oi, weiss!
Ik heb sowieso nooit die hele SF hypes begrepen
Tukje was awesome, let's hit the gym
@ je 2e artikel, er is ook een interessant artikel over topsport-vrouwen met door pcos verhoogd testosteronniveau. Ondanks dat de verhoging in het niet staat in vergelijking met de waarden bij de man kan het voor een vrouw al veel vervelende effecten hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:07 schreef Weissman het volgende:
Even 2 linkjes voor jullie dames
http://www.kennislink.nl/publicaties/de-superonzin-van-superfoods
http://www.guydroog.com/2(...)y-gids-voor-vrouwen/
Geen dank
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
deze keer echt heel bewust ingekocht, als het er is gaat het toch op...
Wat is dat voor maffe beker?quote:
Shakebeker!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat is dat voor maffe beker?![]()
En ik heb alweer trek, echt weer even afkicken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |