Superfoods mogen pas superfoods genoemd worden als ze 10 (dacht ik?) nuttige vitaminen/mineralen bevatten. Dus het is zeker goed voor je. De onzin is dat mensen een hoofdprijs betalen voor zogenaamde superfoods, terwijl er veel goedkopere alternatieven zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Superfoods zullen vast enigzins ergens nut hebben. Maar volgens mij ligt het meer aan de mindset erom heen. Zo van ik eet deze superfood, nu ben ik gezond bezig
Succes @ gym.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Shakebeker!
Gewoon doorzetten. Weet je zeker dat je trek hebt? Geen dorst? Moe? Verveeld?
Heb inmiddels al zo'n 12 koppen (of emmers, zoals mijn collega ze noemt) thee op, dus ben bang dat dat niet meer gaat helpen. Ik ga zo even een pakje crackertjes nemen ipv een appel. Weet dat ik daar zo'n 60 kcals extra mee binnen krijg, maar als ik nu alleen een appel neem, heb ik op weg naar huis in de trein zo'n misselijk gevoel van de trek... Dan dus maar wat kcals extra, sport vanavond toch twee uur (voor een schamele 600 kcals volgens een kcal-meter, maar dat lijkt me voor een intensieve training erg weinig).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:53 schreef Sjeen het volgende:
Kop thee als afleiding Tink? Voor mij werkt het vandaag.
Dus een pakje crackers is 140kcal? Waarom neem je dan geen brood? Vult stukken beter en is gezonder.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Heb inmiddels al zo'n 12 koppen (of emmers, zoals mijn collega ze noemt) thee op, dus ben bang dat dat niet meer gaat helpen. Ik ga zo even een pakje crackertjes nemen ipv een appel. Weet dat ik daar zo'n 60 kcals extra mee binnen krijg, maar als ik nu alleen een appel neem, heb ik op weg naar huis in de trein zo'n misselijk gevoel van de trek... Dan dus maar wat kcals extra, sport vanavond toch twee uur (voor een schamele 600 kcals volgens een kcal-meter, maar dat lijkt me voor een intensieve training erg weinig).
Thanks voor de info, geen idee dat er ook nog een minimum aanzat voor de naam. Achteraf wel logischquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Superfoods mogen pas superfoods genoemd worden als ze 10 (dacht ik?) nuttige vitaminen/mineralen bevatten. Dus het is zeker goed voor je. De onzin is dat mensen een hoofdprijs betalen voor zogenaamde superfoods, terwijl er veel goedkopere alternatieven zijn.
Edit: Een onderzoek van de consumentenbond sluit daar mooi op aan waaruit blijkt dat de meeste 'superfoods' helemaal niet de vitaminen bevatten die ze zouden moeten hebben: link
Ach ik koop ze toch al een tijd niet meer.Dan maar gewoon broccoli.
O: 2 volkoren met gebakken eieren
L: havermout met amandelmelk en banaan
T: kwark, halve paprika
D: geen idee
Oh dat 2e artikel had ik nog niet gelezenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@ je 2e artikel, er is ook een interessant artikel over topsport-vrouwen met door pcos verhoogd testosteronniveau. Ondanks dat de verhoging in het niet staat in vergelijking met de waarden bij de man kan het voor een vrouw al veel vervelende effecten hebben.
Uhm, misschien omdat ik op m'n werk ben en dit is wat ik bij me heb? Pakje crackers is overigens 100 kcals, ik dacht dat een appel ongeveer 40 was. Daar heb ik me blijkbaar in vergist... Heb ze inmiddels al op en heb er genoeg aan, dus laat het hier bij tot het avondeten. Da's over twee uurtjes, vroeg ivm sporten, dus komt wel goedquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus een pakje crackers is 140kcal? Waarom neem je dan geen brood? Vult stukken beter en is gezonder.
Niet gelijk zo op je tenen getrapt zijn. Een pakje crackers is nou niet echt voedingswaardig (is dat een woord?), maar als jij het wilt eten moet je het vooral eten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm, misschien omdat ik op m'n werk ben en dit is wat ik bij me heb? Pakje crackers is overigens 100 kcals, ik dacht dat een appel ongeveer 40 was. Daar heb ik me blijkbaar in vergist... Heb ze inmiddels al op en heb er genoeg aan, dus laat het hier bij tot het avondeten. Da's over twee uurtjes, vroeg ivm sporten, dus komt wel goed
Dat heb ik eens gelezen, maar in het artikel van de consumentenbond staat dat het label vogelvrij is dus nu weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thanks voor de info, geen idee dat er ook nog een minimum aanzat voor de naam. Achteraf wel logisch
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat heb ik eens gelezen, maar in het artikel van de consumentenbond staat dat het label vogelvrij is dus nu weet ik het ook niet meer.
Maar dat is met heule veule dingen zoquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..], het is gewoon niet te vertrouwen. Ik vind dat eigenlijk best wel een kwalijke zaak...
Het maakt het boodschappen doen wel interessant, kijken hoeveel shit overal inzit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is met heule veule dingen zo
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..], het is gewoon niet te vertrouwen. Ik vind dat eigenlijk best wel een kwalijke zaak...
Inderdaad. Misleiding en oplichterij hebben te veel vrij spel. Niet alleen wat voedsel betreft, overigens.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is met heule veule dingen zo
Dat heb ik lang gelee al gedaan en heb nu een vaste lijst met vaste productenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het maakt het boodschappen doen wel interessant, kijken hoeveel shit overal inzit.
Als je je zooi eenmaal op orde hebt, scheelt het enorm inderdaad.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat heb ik lang gelee al gedaan en heb nu een vaste lijst met vaste producten
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb eigenlijk maar weinig producten in huis met een ingrediëntenlijst op de verpakking.
Vast geen 'speed'quote:
You'll never know! Men had ook geen paardschandaal verwachtquote:
Paardquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
You'll never know! Men had ook geen paardschandaal verwacht
Dit, niet iedere sport kan zo gemakkelijk tussendoor. Ik vind dans leuk, maar dan zit je meteen aan zo'n groep met specifieke tijden vast.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Oke, maar jij loopt hard. Daar heb ik zo'n ontzettende hekel aan dat de ervaring leert dat ik dat niet volhoud. Paardrijden wel, maar dan duurt een les een uur en ben ik minimaal 2,5 uur van huis. Da's lastiger inplannen dan een uurtje hardlopen.
En dit. Ze heeft geen fulltime baan, of het huishouden bestaat uit 1 studentenkamer ofzo.quote:Werk jij fulltime btw (zag ergens een vrije dag langskomen)? Want dan vraag ik me oprecht af hoe jij er naast een huishouden (en dan heb ik best een groot huis), uitgaan met vriendinnen, tijd voor je vriend, twee keer sporten en studeren bij krijgt.
Dat wat ik ziequote:
Vers.quote:
Versquote:
Jup, verbaas ik me ook over. Vroeger deed ik het ook nooit. Mijn vriend doet het nog steeds nietquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Paard
Weet jij wel dat de meeste mensen helemaal nooit ingredientendeclaraties lezen? Verbaas mij er zo over.
Ik eet niet clean maar ik weet wel wat ik naar binnen stop. Bewust! Luizenschil, schilpaddenvet whatever, do'nt care maar ik weet het wel en dan is het een keuze.
En dat vind ik in een restaurant wel moeilijk
Wij hebben wel wat potjes groente in de kast staan zodat we wel altijd ff snel een AGV kunnen maken wanneer de winkels al dicht zijn en er niks vers in huis is, want aardappels en vlees hebben we toch altijd wel op voorraad. Onder het motto 'altijd nog beter dan thuisbezorgd/friet halen'.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, verbaas ik me ook over. Vroeger deed ik het ook nooit. Mijn vriend doet het nog steeds nietmaar het boeit hem ook niet trouwens. Potgroente bv, ik weiger dat te eten o.a door de extra suikers... Hij wil niet vers en alleen maar pot
Er zit in sommige dingen zo ontzettend veel rotzooi![]()
Die lijsten zijn trouwens ook praktisch een fucking puzzel. Ze maken ze steeds moeilijker lijkt wel.
Ach cheaten kan, niet te vaakquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn lijstje gister werd toch een klein beetje aangepast toen een collega met vlaai binnenkwamMijn middag-T (banaan) laten zitten en geen rijst gekookt bij mij chili 's avonds. Wel Jillian gedaan. Vond ik wel genoeg compensatie, weegschaal gaf vanochtend weer -0.2 kg aan
Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met aarbeien en granola
L: wrap met klein beetje boursin/2 plakken kipfilet/halve tomaat in plakjes en wrap met klein beetje boursin/2 plakken rookvlees/plakjes komkommer/handje geroosterde pompoen- & zonnebloempitten; kopje soep
T: banaan
D: nasi met gebakken ei
Ik lees ook weinig etikettenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, verbaas ik me ook over. Vroeger deed ik het ook nooit. Mijn vriend doet het nog steeds nietmaar het boeit hem ook niet trouwens. Potgroente bv, ik weiger dat te eten o.a door de extra suikers... Hij wil niet vers en alleen maar pot
Er zit in sommige dingen zo ontzettend veel rotzooi![]()
Die lijsten zijn trouwens ook praktisch een fucking puzzel. Ze maken ze steeds moeilijker lijkt wel.
Ik weeg mezelf nu dagelijks, na een hele periode niet gewogen te hebben. Misschien dat ik later terug ga naar 1 of een paar keer per week wegen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ach cheaten kan, niet te vaak. Weeg je jezelf dagelijks of wekelijks?
Je lijstje voor vandaag lijkt wel wat magertjes, kom je aan de kcal?
Was niet op mijn teentjes getrapt, maar zie bij het teruglezen wel dat het zo over kan komen. Ik heb het even gecheckt btwquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet gelijk zo op je tenen getrapt zijn. Een pakje crackers is nou niet echt voedingswaardig (is dat een woord?), maar als jij het wilt eten moet je het vooral eten.
Een appel is 84 kcal, om en nabij.
Ja, jum! Met walnotenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:37 schreef Stimorol- het volgende:
Hebben jullie weleens bananenbrood gemaakt?
Is het broodachtig of is het meer iets wat cake-achtig smaakt?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Was niet op mijn teentjes getrapt, maar zie bij het teruglezen wel dat het zo over kan komen. Ik heb het even gecheckt btwIn een pakje crackertjes zitten 136 kcals, waarvan 4,1 gr. vet, 21 gr. koolhydraten en 3,3 gr. eiwitten. Niet heel netjes, maar wel maar 0,5 gr suiker en minder dan een gram zout. Hoewel ik het met je eens ben dat niet heel veel toevoegt, krijg ik van alleen een appel vaak een suikerdipje. Voor gisteren was dit dus best een goede oplossing.
[..]
Ja, jum! Met walnoten![]()
Neuh, dat vind ik juist onzin.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik begrijp dat wel, zeker met een gezin is het niet alleen maar hoe graag je het zelf wil. Ik zal toch echt rekening moeten houden met drie agendas bijvoorbeeld
[..]
kijk en dat vind ik nou typisch een 'hoe graag je het zelf wil'. Gewoon je afvragen of iets wat je in je mond wil steken de kilo's waard is...
De winkel (AH) is hier tot 22u open, dus ik zit nooit zonder groente. Voorgesneden doe ik alleen wokgroentequote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij hebben wel wat potjes groente in de kast staan zodat we wel altijd ff snel een AGV kunnen maken wanneer de winkels al dicht zijn en er niks vers in huis is, want aardappels en vlees hebben we toch altijd wel op voorraad. Onder het motto 'altijd nog beter dan thuisbezorgd/friet halen'.
Maar geef wel de voorkeur aan verse groenten tegenwoordig. Dus de potjes worden de laatste tijd maar amper aangeraaktWel gebruiken we vaak zakken met (gemengde) voorgesneden groenten, omdat dat vaak toch wat sneller werkt dan alles zelf snijden...
Ik lees altijd etikettenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik lees ook weinig etikettenMaar we eten regelmatig vers groente
Psst, je hebt reactie op PM![]()
Uhu. Geen idee of het aan mijn kookkunsten lag, maar ik vond hem niet te vreten. Was meer cake dan brood en gort droog en een vieze smaakquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:37 schreef Stimorol- het volgende:
Hebben jullie weleens bananenbrood gemaakt?
Want waarom kun je dat dan niet zeggen? Wat een onzin. Vorige week kwam een vriend van een vriendin aan met broodjes hamburger, ook zonder het te melden.. Tja, als je het had gevraagd, had je je geld kunnen besparen want ik eet het nietquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:02 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Neuh, dat vind ik juist onzin.Het kan prima eens voorkomen dat je een keer spontaan bij een vriendin bent en (ik noem een recent voorbeeld) dat haar vriend spontaan langskomt met luxe broodjes en snacks etc. speciaal voor ons zonder te melden van tevoren. Dan ga je niet zeggen: o nee, ik eet mn volkorenbroodjes en een appel!! En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen dat het soms anders gaat dan je hebt gepland door omstandigheden. Ik ga trouwens ook niet aan al mn vrienden, kennissen en collega's vertellen dat ze rekening met mij moeten houden trouwens, maar tsja, sommige dingen komen gewoonweg spontaan en dan is het moeilijk om altijd gezond te eten.
Zakken diepvriesgroentenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij hebben wel wat potjes groente in de kast staan zodat we wel altijd ff snel een AGV kunnen maken wanneer de winkels al dicht zijn en er niks vers in huis is, want aardappels en vlees hebben we toch altijd wel op voorraad. Onder het motto 'altijd nog beter dan thuisbezorgd/friet halen'.
Maar geef wel de voorkeur aan verse groenten tegenwoordig. Dus de potjes worden de laatste tijd maar amper aangeraaktWel gebruiken we vaak zakken met (gemengde) voorgesneden groenten, omdat dat vaak toch wat sneller werkt dan alles zelf snijden...
O nee, ik ga niet aan allemaal vriendinnen vertellen dat ze voor mij healthy dingen in huis moeten halen als ik er eens een keer langskom. Dus dan eet ik wel eens een chocolaatje mee, vind ik achteraf altijd jammer, mja. Alleen mijn 4 beste vriendinnen weten t nu, ik vind t nooit leuk om te zeggen dat ik afvalquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Mijn vriendengroep weet waar ik mee bezig ben, dus vinden ze me totaal niet ongezellig. Als we gaan stappen snacken ze zelf wel, maar ze verbieden mij het praktisch om mee te doen. Dus is maar net een beetje hoe je jezelf er in positioneert.
Wat erg!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
De winkel (AH) is hier tot 22u open, dus ik zit nooit zonder groente. Voorgesneden doe ik alleen wokgroente![]()
Maar ja, vriendlief eet geen verse bonen, verse wortelen, verse spinazie, ect.Dus ik sta altijd dubbel te koken
Ik ga mij er dit weekend toch eens aan wagen...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uhu. Geen idee of het aan mijn kookkunsten lag, maar ik vond hem niet te vreten. Was meer cake dan brood en gort droog en een vieze smaak
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
De winkel (AH) is hier tot 22u open, dus ik zit nooit zonder groente. Voorgesneden doe ik alleen wokgroente![]()
Maar ja, vriendlief eet geen verse bonen, verse wortelen, verse spinazie, ect.Dus ik sta altijd dubbel te koken
Want je kan niet 'nee dank je" zeggen?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:11 schreef Yaaar het volgende:
[..]
O nee, ik ga niet aan allemaal vriendinnen vertellen dat ze voor mij healthy dingen in huis moeten halen als ik er eens een keer langskom. Dus dan eet ik wel eens een chocolaatje mee, vind ik achteraf altijd jammer, mja. Alleen mijn 4 beste vriendinnen weten t nu, ik vind t nooit leuk om te zeggen dat ik afval
Laat ff weten hoe hij bij jou was!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ga mij er dit weekend toch eens aan wagen...
Het klinkt zo lekker.
Net als vegan peanutbutter cheesecake. Tot ik het proefde en meteen had weggegooid.
Ik vind het serieus lullig om te zeggen dat ik iets niet wil als iemand het ut goede bedoelingen voor mij meeneemt. Ik zie het ook al voor me: tafel leuk bedekt, speciaal van alles gehaald en dan pak ik volkorenbroodjes uit m'n tas. Dus dan eet ik wel mee in zo'n situatie en zo gezond mogelijk voor zover dat kan. En ja, ik vind het wel moeilijk als ik borrel, uiteten ben, een meidenavondje heb etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Want waarom kun je dat dan niet zeggen? Wat een onzin. Vorige week kwam een vriend van een vriendin aan met broodjes hamburger, ook zonder het te melden.. Tja, als je het had gevraagd, had je je geld kunnen besparen want ik eet het niet![]()
Ik vraag ook niet of iemand rekening met mij houdt. Als ze taart willen eten, of broodjes hamburger, prima, maar niet miepen als ik niet hoef dan.
Ik heb serieus geen moeite met gezond eten hoor, ook niet als dingen spontaan komen. Sjeen heeft gelijk, dat is nou juist de keuze die je moet maken.
Oh dat doe ik ook wel eens. Maar soms eet ik mee en dat vind ik (achteraf) jammer van mezelf, maargoed: soms vind ik dat soort situaties wel moeilijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Want je kan niet 'nee dank je" zeggen?
[..]
Laat ff weten hoe hij bij jou was!
Ik zag hem, zal hem zo lezenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik lees altijd etikettenJe hebt reactie terug
Zo overdreven bedoelde ik hem niet. Als iemand mij drinken/eten aanbiedt wat niet echt in mijn straatje valt dan zeg ik simpel: "nee bedankt". Als ze doormekkeren meld ik waarom, mekkeren ze nog verder door kunnen ze van mij de pot op.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:11 schreef Yaaar het volgende:
[..]
O nee, ik ga niet aan allemaal vriendinnen vertellen dat ze voor mij healthy dingen in huis moeten halen als ik er eens een keer langskom. Dus dan eet ik wel eens een chocolaatje mee, vind ik achteraf altijd jammer, mja. Alleen mijn 4 beste vriendinnen weten t nu, ik vind t nooit leuk om te zeggen dat ik afval
Dat meer cake dan brood vond ik ook wel. Moet zeggen dat ik toen ook niet met een dieet bezig was, En er ging dan ook gewoon roomboter in, dus niet de meest gezonde versie. Vond het wel lekker.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uhu. Geen idee of het aan mijn kookkunsten lag, maar ik vond hem niet te vreten. Was meer cake dan brood en gort droog en een vieze smaak
Vind ik ook wel lastig. Heb er minder moeite mee als iemand een zak chips open trekt, maar vaak gaan mensen speciaal iets bakken en dan vind ik het toch wel zo netjes om op z'n minst een stukje te nemen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:25 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik vind het serieus lullig om te zeggen dat ik iets niet wil als iemand het ut goede bedoelingen voor mij meeneemt. Ik zie het ook al voor me: tafel leuk bedekt, speciaal van alles gehaald en dan pak ik volkorenbroodjes uit m'n tas. Dus dan eet ik wel mee in zo'n situatie en zo gezond mogelijk voor zover dat kan. En ja, ik vind het wel moeilijk als ik borrel, uiteten ben, een meidenavondje heb etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |