Open maarquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zou ik een nieuw topic mogen openen, een soort hoe nu verder topic, in het adoptie topic gaat het bewust over adoptie en wij hebben nog meerdere opties voor ogen, maar ook hoe ga je er mee om als je klaar bent en je kinderwens op moet geven. Ik voel me een beetje tussen wal en schip op dit moment en voel me bezwaard te posten in het moeilijk zwanger raken topic..
Hoewel we een beetje de centrale topics proberen te laten varen is het ook niet echt de bedoeling dat iedereen een eigen topic krijgt. Maar als je er een algemeen pleegzorg-topic van maakt past het prima hier.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:28 schreef dobbey het volgende:
N.a.v. Het topic van dv komt er bij mijn man en mij ineens de vraag opzetten wat we gaan doen als er bij ons ook geen kinderen van ons zelf komen en hoe we dat dan gaan regelen qua huis, spaargeld etc.... Moet ik dat in wgr opgooien of kan dat hier omdat wij, als we eventueel uitbehandeld zijn, richting pleegzorg gaan en hier daar meer de ervaringsdeskundigen zitten?
zekers! en done.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:17 schreef Burdie het volgende:
Mogen de babygebaren topics gereekst worden?
OUD / Babygebaren - Zijn er ervaringsdeskundigen?
OUD / Babygebaren #2
OUD / kinderbril Utrecht (2013)quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:57 schreef Moppert het volgende:
Is er een brillen / oogproblemen topic?
Ik heb gezocht maar ik ben geen vriendjes met de zoekfunctie
Ja, maar dropping, moest het gelijk kwijt!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wacht ff op het topic voor je losbrandt Vlindur!
Ok!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja hoor open maar een topic. Flutenquetes worden gewoon geopend zonder te vragen dus dan mag dit zeker
Ik las het ook zoquote:Op vrijdag 14 november 2014 17:08 schreef debuurvrouw het volgende:
En ik me maar afvragen wat fluten quetes zijn.![]()
Ben benieuwd naar (de respons in) je topic Dude!
OUD / [OUD] 'Kinder-app must have'-topic (voor alle platforms)quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:15 schreef Cathmar het volgende:
Kan ienand het 'leuke app topic' voor me zoeken?
Zoek leuks voor mijn 7 jarige.
Thanks!quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:21 schreef McLaura het volgende:
[..]
OUD / [OUD] 'Kinder-app must have'-topic (voor alle platforms)
quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:29 schreef debuurvrouw het volgende:
![]()
De hartjes en regenbogen gemist.
Ja snelquote:Op maandag 29 december 2014 14:36 schreef Vicky het volgende:
OUD / Ik zou graag iemands moederkoek willen hebben/kopen.
schopje onz?
Ik heb naarstig gezocht, maar ik kon de humor niet vindenquote:Op maandag 29 december 2014 14:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja snelHaal het weg. Dat kunnen we niet hebben, een stukje humor en plezier dat niet door een parasiet kind wordt veroorzaakt
Sommige mensen hebben een ander gevoel voor humor. Of geen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik heb naarstig gezocht, maar ik kon de humor niet vinden
stquote:Op maandag 29 december 2014 14:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja snelHaal het weg. Dat kunnen we niet hebben, een stukje humor en plezier dat niet door een parasiet kind wordt veroorzaakt
het wordt wel door een kind veroorzaakt, die placenta.quote:Op maandag 29 december 2014 14:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Yes darlinkquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
Kan het secret valentine topic gereekst worden?
anythightsquote:
Is prima.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Modjes, hier ben ik weer eens omdat ik wat mot van hullie!
Ik schrijf deze keer een stuk over dromerige kinderen. Hoe gaat het onderwijs met ze om? Krijgen ze 'droomruimte', of worden ze gemaand op te letten om bij te blijven? Is men geneigd ze een stickertje op te plakken (concentratiestoornis, ADD), of valt dat mee? Hoe houden deze kinderen zich staande in het onderwijs dat continue monitort, toetst en afmeet aan gemiddelden?
Kortom: ik zou graag gewoon eens de ervaringen horen van ouders, die mogelijk later ook iets kwijt willen in het uiteindelijke stuk.
Mag ik weer een topic openen?
Toevallig vandaag op m'n werk over zo'n kind gehad.....quote:Op maandag 26 januari 2015 16:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Modjes, hier ben ik weer eens omdat ik wat mot van hullie!
Ik schrijf deze keer een stuk over dromerige kinderen. Hoe gaat het onderwijs met ze om? Krijgen ze 'droomruimte', of worden ze gemaand op te letten om bij te blijven? Is men geneigd ze een stickertje op te plakken (concentratiestoornis, ADD), of valt dat mee? Hoe houden deze kinderen zich staande in het onderwijs dat continue monitort, toetst en afmeet aan gemiddelden?
Kortom: ik zou graag gewoon eens de ervaringen horen van ouders, die mogelijk later ook iets kwijt willen in het uiteindelijke stuk.
Mag ik weer een topic openen?
Tuurlijkquote:Op zondag 8 februari 2015 19:15 schreef Heliotrope het volgende:
Mag ik dit topic weer omhoog doen? Leuk om te lezen en hoop verse moeders nu weer.
Flip de Beerquote:
De zoektfunctie is idd kapot, maar is dit het topic wat je zoekt?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Troel het volgende:
Werkt de zoekfunctie niet of was het niet Luchtbel die het Fliptopic opende? Zoeken op FLip levert geen resultaten op.
Nee, helaas nietquote:Op maandag 9 februari 2015 13:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De zoektfunctie is idd kapot, maar is dit het topic wat je zoekt?
OUD / Flip de logeer beer.
En dat is hem inderdaad!quote:Op maandag 9 februari 2015 13:55 schreef Burdie het volgende:
OUD / Hier ben ik weer ----- en het echte verhaal achter de beer
nee dat begrijp je verkeerd..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Begrijp ik het nu goed, mag je hier geen topics openen zonder toestemming?
zolang het een ouder-kind relatie vraag betreft is er geen probleem. We hebben eigenlijk over de meest voorkomende onderwerpen al een topic waar ook veel informatie terug te vinden is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:56 schreef Tyr80 het volgende:
Ok bedankt! Dan probeer ik er een te vinden waar het in past...zal enkel op leeftijdbereik lukken ben ik bang...
Ik voorzie aardig wat vragen / antwoorden heen en weer, dus ik ga dan toch voor een eigen topic ben in bang...quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
zolang het een ouder-kind relatie vraag betreft is er geen probleem. We hebben eigenlijk over de meest voorkomende onderwerpen al een topic waar ook veel informatie terug te vinden is.
En soms is een vraag meer terecht in een ander subforum.
als ik denk dat het anders moet merk je het vanzelfquote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:23 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ik voorzie aardig wat vragen / antwoorden heen en weer, dus ik ga dan toch voor een eigen topic ben in bang...
Helemaal primaquote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
als ik denk dat het anders moet merk je het vanzelf
Ik ga even kijkenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:05 schreef Phaidra het volgende:
Kan een modje de OP van het draagtopic kopiëren? Mobiel lukt het me niet.
donequote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:30 schreef GotC het volgende:
Ook bij het flesvoeding topic ontbreekt de OP. Kan iemand er even naar kijken? Dank
die kan gewoon omhoogquote:Op maandag 30 maart 2015 08:48 schreef Mabawa. het volgende:
Ik was op zoek naar een topic over tweetalig opvoeden. Gevonden, een soort reeks zelfs, maar er is al sinds eind 2011 niet gepost.
Megakick of nieuw topic?
Ik dacht zelf megakick, want er staan best nuttige dingen in![]()
gewoon kicken als de informatie nog relevant isquote:Op maandag 30 maart 2015 08:48 schreef Mabawa. het volgende:
Ik was op zoek naar een topic over tweetalig opvoeden. Gevonden, een soort reeks zelfs, maar er is al sinds eind 2011 niet gepost.
Megakick of nieuw topic?
Ik dacht zelf megakick, want er staan best nuttige dingen in![]()
Nederlands en Frysk?quote:Op maandag 30 maart 2015 10:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
die kan gewoon omhoog
Wij voeden ook tweetalig op, dus ben benieuwd
quote:Op maandag 30 maart 2015 10:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
die kan gewoon omhoog
Wij voeden ook tweetalig op, dus ben benieuwd
quote:Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon kicken als de informatie nog relevant is
Een wat ouder topic en een paar losse topicsquote:
Ik vind het prima. Het valt voor mij wel in de categorie enquêtes en dus ook die regels.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoi! Ik post zelf weinig in OUD maar ben wel een stiekeme meelezer in verschillende topics hier. Ik had een vraag, waarvan ik denk dat ik deze het best hier kan plaatsen.
Ik ben op dit moment een promotieonderzoek aan het opzetten, waarbij we een interventie bij kinderen in de leeftijd van 8 tm 12 jaar zullen gaan testen. Nu hebben we een idee, waarvan we niet goed weten of dat in de praktijk ook haalbaar en uitvoerbaar is. Alleen heb ik zelf geen kinderen, en mijn begeleiders hebben wel kinderen maar die zijn nog veel jonger. Dus we missen een beetje ervarings-inzicht. Zou ik een topic mogen openen waarin ik uitleg wat het idee is (en waar dat idee vandaan komt) en de vraag of ouders van kinderen in die leeftijd zouden willen aangeven of zij denken dat het praktisch haalbaar is?
Super, thanks! Ga ik even een topic maken. Zal hem inderdaad goed in de gaten houden!quote:Op woensdag 8 april 2015 19:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind het prima. Het valt voor mij wel in de categorie enquêtes en dus ook die regels.
Edit: lees nu je editPrima. Blijf er wel zelf even goed bij om het topic on track te houden.
Helemaal goed. Dank je wel!quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik heb TS de link van het luizen topic gestuurd. Dan kan deze dicht denk ik...
OUD / neten
Precies Troel. Ik lees de zwanger, baby, kleuter topics niet. Updates wel.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:36 schreef Troel het volgende:
Ik wil reageren op het updatetopic, maar omdat het geen update is, maar even hier.
Niet iedereen volgt alle topics hier in dit subforum, waardoor mij volledig ontgaan is waar sommige topics bol van stonden. Ik hoop dus dat dit soort berichten gewoon gepost blijven worden in het updatetopic, hoe schrijnend de boodschap ook is, maar het geeft ook mensen die niet overal meelezen de kans om hun medeleven te betuigen.
Ik las je reactie al, maar wilde het toch gezegd hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:20 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi, dan zijn we het daar gelukkig gewoon over eens
In eerste instantie is het update topic juíst voor heel in-/aangrijpende berichten in het leven geroepen staat mij bij. Pas later werd het een soort 'positieve-zwangerschapstest-topic'.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:36 schreef Troel het volgende:
Niet iedereen volgt alle topics hier in dit subforum, waardoor mij volledig ontgaan is waar sommige topics bol van stonden. Ik hoop dus dat dit soort berichten gewoon gepost blijven worden in het updatetopic, hoe schrijnend de boodschap ook is, maar het geeft ook mensen die niet overal meelezen de kans om hun medeleven te betuigen.
Klopt, in het verleden werden er ook andere persoonlijke updates geplaatst.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
In eerste instantie is het update topic juíst voor heel in-/aangrijpende berichten in het leven geroepen staat mij bij. Pas later werd het een soort 'positieve-zwangerschapstest-topic'.
Ik durfde het ook niet. Vond het ook moeilijk om nu weer een vrolijke update te plaatsen, maar heb het toch maar gedaan. Iedere nieuwe zwangerschap verdient tenslotte een vermelding.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal eerlijk toegeven dat ik simpelweg de ballen niet had om die update te plaatsen. Ik durfde het niet. En dat vind ik enorm zwak van mezelf. Ik waardeer het dan ook echt dat McLaura die ballen wèl had. Ook al was dat een aantal uren later. Maar dat reken ik mezelf wel aan.
En ik begrijp je gevoel wel hoor
Verder hoeven we er inderdaad geen discussie over te voeren. Het is allemaal al kut genoeg.
OUD / [OUD SC] Voor al uw hulp in en rondom huisquote:Op woensdag 29 april 2015 15:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben de slowchat kwijt, kan dat?
Donequote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb het namentopic gesloten maar kan even geen nieuwe openen dus als iemand dat zou willen doen....
als je de lapo pakt, kun je m zelf in het nieuwe deel jetsenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef ingee het volgende:
Zou een modje misschien de op van het babytopic kunnen aanpassen met een bumba foto?
nee. Ik heb iets beters voor je.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef ingee het volgende:
Zou een modje misschien de op van het babytopic kunnen aanpassen met een bumba foto?
er zijn veel verschillende topics, wat voor allergie gaat het precies?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Algemene vraag:
Is er ergens een algemeen topic over allergie bij volwassenen? In OUD is er een topic, maar die is toegespitst op kinderen.
Moet ik daarvoor in LIF zijn?
LIF jaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Algemene vraag:
Is er ergens een algemeen topic over allergie bij volwassenen? In OUD is er een topic, maar die is toegespitst op kinderen.
Moet ik daarvoor in LIF zijn?
Ja hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand die.voor mij de OP van wohts terug wil zetten, kopiëren werkt niet mobiel.
Tnx Buuf!quote:
ook dat ja.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tnx Buuf!
Je hebt de datum toch wel in je agenda gezet he....!
Wat bedoel je precies? Dit is namelijk vrij multi-interpretabel. De kosten van kinderen? De baten van kinderen? De spaarpot van kinderen? Het gemiddelde uurloon van kinderen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef ingee het volgende:
Dag dames!
Ik zoek een soort kinders en financiën topic. Is deze er al en kan deze gekickt worden? Of kan ik zelf wat maken?
Dit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:38 schreef AwayTL het volgende:
Uitbuiten en kinderarbeid #16 hoe zorg je er voor dat ze nog wat opleveren
OUD / Kinderspaarrekeningquote:Op woensdag 8 juli 2015 16:55 schreef ingee het volgende:
Alles!
Nee, die spaargeld graag. Gooi ik mijn net afgesloten uurtje belastingtelefoonfrustratie wel even in het babytopic.
spoilers helpen niet voor grote foto's, die data wordt toch gewoon geladen bij het laden van de pagina. Hetzelfde geld met verkleinen via de img=640 code.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, daarom staan grote foto's nu in een spoiler. Maar jij hebt er dus nog steeds last van begrijp ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
uiteraard, helemaal goed ook. Maar ik vind ook wel dat je mensen een redelijke kans moet geven om het verhaal te kunnen lezen, en nu gaat het wel erg snel weer offline steeds. Dat komt het topic in mijn ogen niet ten goede.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:57 schreef Mineola het volgende:
Nou ja, als je de oorspronkelijke OP bekijkt dan is het hele idee van estafette inmiddels ook heel anders geworden. Gaandeweg is het van favoriete film naar levensverhaal gegaan. Ik snap wel dat mensen daar zelf de regie over willen houden.
Dat dus.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
Het is ook niet tegen de policy. En ik begrijp dat men zo'n verhaal liever niet voor altijd laat staan. Er staan vaak heftige persoonlijke dingen in.
Maar ik begrijp óók dat het voor veel users, die misschien minder vaak op FOK zijn, niet zo leuk is. Vooral omdat er toch veel reacties komen op zo'n verhaal. Dat maakt het topic minder aantrekkelijk om te volgen. Dus ja, er is voor beide opvattingen wel wat te zeggen denk ik.
Mee eens, maar goed zo valt het me ook op dat van bepaalde mensen ineens de hele post weg is. Dus niet leeggehaald maar echt weg, terwijl het er wel gestaan heeft.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:38 schreef Gaoxing het volgende:
Je kunt kiezen óf je iets wilt plaatsen en vervolgens kun je kiezen wát je wilt plaatsen. Post dan toch gewoon wat je passend vindt voor een openbaar forum. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er uiteindelijk geen enkel verhaal meer in dat topic staat?
Mee eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:38 schreef Gaoxing het volgende:
Je kunt kiezen óf je iets wilt plaatsen en vervolgens kun je kiezen wát je wilt plaatsen. Post dan toch gewoon wat je passend vindt voor een openbaar forum. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er uiteindelijk geen enkel verhaal meer in dat topic staat?
Dat lijkt mij ook de beste benadering. En ik vind er ook helemaal niks mis mee als mensen inderdaad gewoon over hun filatelistenhobby of over hun moestuin vertellen. De trendlijn is wellicht wel erg zwaar geworden door de jaren / verhalen heen, maar als je dat niet wil posten, dan hóef je dat ook niet te doen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:38 schreef Gaoxing het volgende:
Omdat daar meestal foto's staan van de kinderen? ik denk dat zij zelf zelden toestemming hebben gegeven voor plaatsing, tewijl je een verhaal over jezelf ook zelf schrijft (en dus kunt bepalen wat je kwijt en online wil) en zelf plaatst.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:11 schreef Kyara het volgende:
Ja. Maar dat geldt dan toch net zo goed voor het fototopic? Wat is het dan het onderscheid?
nee. Natuurlijk mag je dingen weghalen. Maar je kan wel zeggen, post geen zaken waarvan je niet wil dat ze online staan of waarvan mensen het lezen. Wij willen graag de topics leesbaar en aantrekkelijk houden, en dat gaat niet als dingen al binnen een dag verwijderd worden. Dan haakt het leeuwendeel af en dat is zonde.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:43 schreef Fazzoletti het volgende:
En dan zou je dus niet zelf mogen bepalen of je het laat staan of juist weg haalt?
Ik heb het voornamelijk over (heel) snel verwijderen. Niet over dingen langer laten staan en ze dan weghalen. En niet iedereen heeft bijvoorbeeld tijd om meerdere keren per dag het forum uit te lezen. Maakt dat iemand een incidentele lezer? Kennelijk zijn er wel mensen die het vervelend vinden, anders kwamen er geen "klachten" overquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Maar eigenlijk zeg je dus dat het topic minder interessant wordt voor de incidentele lezer, degene die dus 'te laat' kan zijn om het verhaal te lezen. Is dat dan waar je als poster rekening mee moet houden?
Persoonlijk lees ik liever de verhalen zoals ze nu zijn dan dat iedereen over z'n moestuin gaat vertellen
Zelfs dagelijkse lezers missen berichten als ze nog geen 14 uur online staan. Plaats het dan gewoon niet. Van de mensen die aangeven dat ze het verhaal gemist hebben, is het grootste deel overigens veelvuldig in het betreffende topic aanwezig... Geen incidentele posters dus...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Maar eigenlijk zeg je dus dat het topic minder interessant wordt voor de incidentele lezer, degene die dus 'te laat' kan zijn om het verhaal te lezen. Is dat dan waar je als poster rekening mee moet houden?
Persoonlijk lees ik liever de verhalen zoals ze nu zijn dan dat iedereen over z'n moestuin gaat vertellen
Daar ben ik het niet mee eens, als ik iets mis is het 'jammer' voor mij. Iedereen heeft het recht z'n post aan te passen/verwijderen. Hier daarover 'klagen' begrijp ik niet helemaalquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Zelfs dagelijkse lezers missen berichten als ze nog geen 14 uur online staan. Plaats het dan gewoon niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dit dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:03 schreef Fazzoletti het volgende:
als ik iets mis is het 'jammer' voor mij. Iedereen heeft het recht z'n post aan te passen/verwijderen. Hier daarover 'klagen' begrijp ik niet helemaal.
Eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Die probeer ik dus te vinden FazzEn nee, ik wil niemand dingen opleggen of verbieden. Want dat heeft geen zin en dan krijgen mensen weer het gevoel dat ze geen keuze hebben. Ik wil liever mensen vragen om er rekening mee te houden. En dat verhalen extern gehost worden is ook niet erg, maar laat het dan een week staan bijvoorbeeld. Niet een halve dag.
Ik kan me vooral goed voorstellen dat je het dan dus gewoon niet plaatst. Wat ik al zei, niks online zetten wat je niet online wilt hebben. Overigens is er niks echt weg, ik heb alle verhalen nog gewoon in mijn Google Drive staan. En vele anderen (ook lurkers) met mij.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:02 schreef Heliotrope het volgende:
Ik denk dat het ook belangrijk is om je bewust te zijn hoeveel informatie je over jezelf geeft met zo'n levensverhaal. Dat is heel wat anders dan vertellen wat je baby heeft gegeten ofzoik denk dat dat topic heel veel lurkers heeft en kan me mede daarom ook juist wel heel goed voorstellen dat mensen het weer weghalen.
Dat is jouw keus. En het was Crumps keus om het kort online te zetten en de risico's van docs te nemen. Dat is dan toch haar verantwoordelijkheid, voor haar verhaal?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan me vooral goed voorstellen dat je het dan dus gewoon niet plaatst. Wat ik al zei, niks online zetten wat je niet online wilt hebben. Overigens is er niks echt weg, ik heb alle verhalen nog gewoon in mijn Google Drive staan. En vele anderen (ook lurkers) met mij.
Kun je onze verhalen nu nog lezen? Nouja idd, ieder z'n keuze, dat is toch gewoon hoe de wereld werkt?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan me vooral goed voorstellen dat je het dan dus gewoon niet plaatst. Wat ik al zei, niks online zetten wat je niet online wilt hebben. Overigens is er niks echt weg, ik heb alle verhalen nog gewoon in mijn Google Drive staan. En vele anderen (ook lurkers) met mij.
Ik vind het vooral erg mooi om te zien dat er ook mensen zijn die op een andere manier laten weten dat ze blij zijn dat ik mijn mond open durf te trekken omdat ze zich inderdaad buitengesloten voelen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar crumpette was zich mi erg bewust van wat ze online zette. En er weer af haalde. En hell, misschien kreeg ze cold feet? Moet kunnen toch?
En als je het mist-jammerbammer. Ik mis ook de helft van de foto's.
En troel, als jij de bus mist ondat je te laat bent, vind je dan at de chauffeur je pest? Pesten is écht van heel andere orde. Dit heeft niets met kliekjes te maken of het uitkiezen van bepaalde mensen.
Misschien in de op een zin opnemen dat voor de leesbaarheid aangeraden wordt om de verhalen te laten staan. Maar wmb geen regel. Ik wil (binnen edittijd) kunnen doen met mijn posts wat ik wil).
Ik heb hier serieus geen woorden voor. Ik vind het echt stúitend dat je het niet kunnen lezen van een verhaal gelijk stelt met de heftige verhalen van users die vreselijke dingen hebben meegemaakt. Echt. No words. Hoezo "let's make this all about Troel"?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het vooral erg mooi om te zien dat er ook mensen zijn die op een andere manier laten weten dat ze blij zijn dat ik mijn mond open durf te trekken omdat ze zich inderdaad buitengesloten voelen.
Dat jij pesten van heel andere orde vindt, maakt voor de persoon die zich buitengesloten voelt niets uit, die voelt zich echt wel rot, ook al zie jij het anders. Dat maakt het hele pestgebeuren vaak zo lastig.
Daar ben jij op dit moment wel mee bezig ja. Het enige waar het mij om gaat is dat ik het jammer vind dat er posts zo snel verdwijnen en dat mensen zich wel degelijk buitengesloten voelen. En nee, dat gaat niet eens over mijzelf. Sorryquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb hier serieus geen woorden voor. Ik vind het echt stúitend dat je het niet kunnen lezen van een verhaal gelijk stelt met de heftige verhalen van users die vreselijke dingen hebben meegemaakt. Echt. No words. Hoezo "let's make this all about Troel"?
Zie edit. Ik vind die mensen bijzonder sneu. Als je het verhaal wilt weten dan ga je niet met Troel PM'en, dan stuur je geeoon een berichtje naar Crumpette.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar ben jij op dit moment wel mee bezig ja. Het enige waar het mij om gaat is dat ik het jammer vind dat er posts zo snel verdwijnen en dat mensen zich wel degelijk buitengesloten voelen. En nee, dat gaat niet eens over mijzelf. Sorry
Het is jammer dat je niet snapt dat het voor die mensen niet zozeer om het verhaal gaat, maar om het nare gevoel dat er is gekomen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zie edit. Ik vind die mensen bijzonder sneu. Als je het verhaal wilt weten dan ga je niet met Troel PM'en, dan stuur je geeoon een berichtje naar Crumpette.
Dat zit dan echt in hun eigen hoofd. Daar gaat het nou juist over, dat er begrip is als iemand het irritant vindt, maar dat het zwaar overtrokken en eerlijk gezegd nogal egocentrisch en wereldvreemd is om dat als buitensluiten te zien.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is jammer dat je niet snapt dat het voor die mensen niet zozeer om het verhaal gaat, maar om het nare gevoel dat er is gekomen.
oh god ja die relquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:23 schreef Moppert het volgende:
Het issue is voor mij niet dat ik niet kan lezen, want ik bekijk het topic al even niet meer door de bijsmaak die er bij zat. het issue is ook dat er in het verleden niets uit weggehaald mocht worden, en dat nu dus wel gebeurd.
En of dat iets is wat de posters aangerekend moet worden, vast niet,
Maar er zijn een boek mensen die hun post graag weg zien.. en die hem niet weg mochten halen.
En dit issue is er ook al geweest met iemand die te laat was met editten omdat er een topicsloot.
Dat was toch iets heel anders . Dat ging om mensen die buiten de standaard fok regels wilden editten of verwijderen. Dit gaat om mensen die gewoon met gezond verstand hun levensverhaal niet voor eeuwig op fok willen hebben staan en daar gewoon volgens de policy naar handelen. Of het irritant of onhandig is, is een tweede.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:23 schreef Moppert het volgende:
Het issue is voor mij niet dat ik niet kan lezen, want ik bekijk het topic al even niet meer door de bijsmaak die er bij zat. het issue is ook dat er in het verleden niets uit weggehaald mocht worden, en dat nu dus wel gebeurd.
Maar er zijn een boek mensen die hun post graag weg zien.. en die hem niet weg mochten halen.
En dit issue is er ook al geweest met iemand die te laat was met editten omdat er een topicsloot.
Ja nu voel ik me dus buitengesloten, omdat ik er niet was bij de vorige relquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:28 schreef Troel het volgende:
Nouja, dat dus. Er speelt echt veel meer mee dan alleen die weggehaalde post van Crumpette, maar misschien moet je daarvoor wat langer meegelopen hebben (en nee, dat is niet vervelend bedoeld, maar de mensen die hier al jaaaaaaaaren zitten kunnen zich vast nog wel een aantal discussies herinneren).
Met het verschil dat die nog wel terug te lezen is gok ikquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja nu voel ik me dus buitengesloten, omdat ik er niet was bij de vorige rel
Kutleven, Kwak. Kutleven.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja nu voel ik me dus buitengesloten, omdat ik er niet was bij de vorige rel
precies, uit deze discussies is ook het advies gekomen om foto's en aanverwante zaken ergens onder een account te hosten, zodat je het te allen tijde kunt aanpassen en daarmee zelf de regie houdt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:42 schreef AwayTL het volgende:
![]()
Policy mensen, algemene voorwaarden waar je expliciet mee akkoord bent gegaan is wat anders dan extern hosten natuurlijk .
Alleen mensen krijgen doorgaans niet twee keer het stokjequote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:43 schreef Loj het volgende:
Wat ik me kan voorstellen is dat mensen zich buitengesloten voelen (pesten klinkt wel erg heftig hoor) omdat ze graag hun verhaal willen doen maar niet worden "uitgekozen".
Als ik een ding ietsje minder vind aan het hele topic is het "het stokje doorgeven".
In m'n klas kies ik daar bijvoorbeeld nooit voor, omdat er altijd kinderen zijn die nooit de beurt krijgen. Die wel graag de beurt zouden willen hebben.
Verder respect voor het topic en respect dat mensen zulke dingen online durven te zetten (al is het maar voor even)
ik heb heel lang zitten twijfelen of ik dit zou posten. Maar als dat de reden is waardoor mensen zich "buitengesloten" voelen denk ik dat je het dan beter begrijpt.
Niks, volgens mij zegt Loj dat ook nietquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:48 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Alleen mensen krijgen doorgaans niet twee keer het stokje.
Maar wat heeft buitengesloten voelen in die zin dan te maken met het al dan niet laten staan van de verhalen?
Nee, maar dan hoeven we dat gegeven ook niet mee te nemen in de discussie toch?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niks, volgens mij zegt Loj dat ook niet
mee eens, en wat ik ook kwalijk vind is dat er complete posts weg zijn met verhalen.blijkbaar toch op verzoek gewistquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:23 schreef Moppert het volgende:
Maar die goede redenen kan iedereen hebben en niet alleen de mensen die zelf knopjes hebbenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:24 schreef Moppert het volgende:
Dat vind ik dan weer niet gek.
Er zijn goede redenen te bedenken waarom er posts weg zijn..
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:30 schreef -Spring het volgende:
Maar die discussie is al gevoerd en naar aanleiding daarvan is besloten dat mods geen posts meer verwijderen.
On my wayquote:Op woensdag 29 juli 2015 20:33 schreef Mineola het volgende:
Kan een modje de OP van het kindernamentopic even erin terugzetten? Er ging iets mis bij het openen van een nieuw topic en ik krijg het mobiel niet voor elkaar. Thanks!
joe!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:07 schreef Saffier het volgende:
Kan iemand mij redden met een linkje maken in het update-topic?
* knurft is*
het is deze, zonder goede TT: OUD / l;'23quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:37 schreef WupWup het volgende:
Ik zit me al twee dagen af te vragen waar z&g 1601 is gebleven? Ben ik nu echt kippig of is ie verdwenen?
serieus, denk jij echt dat er users zijn die staan te popelen om hun levensverhaal online te gooien en die zich zwaar gepasseerd voelen als ze maar niet aan de beurt komen? ik kan me daar zo ontzettend niks bij voorstellenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:43 schreef Loj het volgende:
Wat ik me kan voorstellen is dat mensen zich buitengesloten voelen (pesten klinkt wel erg heftig hoor) omdat ze graag hun verhaal willen doen maar niet worden "uitgekozen".
Als ik een ding ietsje minder vind aan het hele topic is het "het stokje doorgeven".
In m'n klas kies ik daar bijvoorbeeld nooit voor, omdat er altijd kinderen zijn die nooit de beurt krijgen. Die wel graag de beurt zouden willen hebben.
Verder respect voor het topic en respect dat mensen zulke dingen online durven te zetten (al is het maar voor even)
ik heb heel lang zitten twijfelen of ik dit zou posten. Maar als dat de reden is waardoor mensen zich "buitengesloten" voelen denk ik dat je het dan beter begrijpt.
Nou, dat jij dat zo voelt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat iedereen dat zo voelt hequote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
serieus, denk jij echt dat er users zijn die staan te popelen om hun levensverhaal online te gooien en die zich zwaar gepasseerd voelen als ze maar niet aan de beurt komen? ik kan me daar zo ontzettend niks bij voorstellen
ik heb me in de tijd dat ik nog heel erg actief was op fok ver weg gehouden van het topic en zo min mogelijk ( volgens mij helemaal niet) in gereageerd. om maar niet op te vallen en zodoende nooit de kans te lopen de beurt te krijgen. gelukkig zit er nu een hele lichting die niet eens weet wie ik ben. dus ik kan nu definitief opgelucht ademhalen.
bovendien heb ik ondertussen genoeg ruggengraat gekweekt om te weigeren.
zou kunnen. geen idee, zoals ik al zei, ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, dat jij dat zo voelt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat iedereen dat zo voelt he
En ik denk dat het duidelijk genoeg is dat je gewoon nee mag zeggen. Niemand krijgt een mes op de keel
Ok!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zou kunnen. geen idee, zoals ik al zei, ik kan me er niks bij voorstellen.
vroegah zou ik echt niet durven weigeren. tegenwoordig heb ik ballen laten groeien en haar op mijn tanden gekweekt.
Ik heb toen gewoon geweigerd hoor. Weet zeker dat jij dat ook gedaan zou hebben. Het vragen gaat bijna altijd via een persoonlijk bericht, dus er is maar 1 persoon die weet dat je niet wil.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zou kunnen. geen idee, zoals ik al zei, ik kan me er niks bij voorstellen.
vroegah zou ik echt niet durven weigeren. tegenwoordig heb ik ballen laten groeien en haar op mijn tanden gekweekt.
OUD / Kinderzaken in het nieuws deel 3quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:03 schreef Cathmar het volgende:
Ik kan het veiligheid topic niet vinden...
http://www.ikea.com/nl/nl(...)PATRULL-nachtlichtje
Alvast bedankt!
Voor zover ik weet is er geen redelijk recent specifiek topic voor, dus open er gerust 1!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:17 schreef Fazzoletti het volgende:
Vraagje, ik ben benieuwd naar de afspraken die men maakt met grootouders als die vast oppassen ook omdat ik/wij zelf tegen irritaties aanlopen
Kan ik daar een topic voor aanmaken, bestaat er al iets, of zal ik dat in het 'normale' topic vragen?
donequote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er geen redelijk recent specifiek topic voor, dus open er gerust 1!
ah okay. Ik kijk altijd vanuit mijn AT en daar stond hij gewoon tussenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De vorige was vol en de nieuwe staat volgens mij nog niet vast bovenaan.
Deze? OUD / Wat voor soort kinderwagen deel 16quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:18 schreef L-E het volgende:
Was er geen kinderwagentopic? Ik zie 'm niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |