Yup.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:25 schreef Salvad0R het volgende:
Had ik vroeger ook als kleuter als de verwarming op de kamer waar ik sliep aan stond en er geen raam open stond.
Een kind wordt niet ziek van 13/14 graden als hij slaapt, maar van een virusquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.
Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
Maar er zit geen slijm in de longen, daar is al naar geluisterd, dus dat is heir niet aan de ordequote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:41 schreef TimeJumper het volgende:
Hier ook een peuter die regelmatig van die hoestbuien heeft. Niet tot overgeven toe maar hoesten pffff...
Wij kregen de vorige keer zo'n tsja hoe noem ik het, een luchtweginhalator.
Het zet de longblaasjes open zodat hij slijm makkelijker kan ophoesten. Volgens de doker hebben kleine kinderen nog niet genoeg kracht om dat zelfstandig op te hoesten.
Ik heb het 1 keer gebruikt, ik vind het nogal wat zo'n inhalator. Het is niet dat hij astma heeft of zoiets.
Daarbij adviseerde hij een standaard hoestdrank.
Maar van die hoestdrank had ik het gevoel dat het helemaal niet hielp.
Slaapzakje een optie?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij blijft nog niet onder de dekens liggen, ik haal hem dan ook met steenkoude handjes en voetjes van bed.
Ik heb voor nu de verwarming uitgezet, straks maar een extra trui aan denk ik.
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.quote:
Bakje water op de verwarming zetten?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.
Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
Dat ga ik ook doen, als de kachel weer aan moet. Eerst proberen met wat extra kleding.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bakje water op de verwarming zetten?
Hier ook zo eentje. Zelfs nu hij 7 is ligt hij nog vaak genoeg maar half onder de dekens.. Maar dat is geen drama. Blijkbaar heeft hij het warm genoeg, want hij slaapt wel lekker.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.
Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
Met de kachel aan is dat geen probleem, dan koelt het 's nachts af naar 16 graden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier ook zo eentje. Zelfs nu hij 7 is ligt hij nog vaak genoeg maar half onder de dekens.. Maar dat is geen drama. Blijkbaar heeft hij het warm genoeg, want hij slaapt wel lekker.
Hij was als baby juist onrustig door warmte. Door hem minder kleding aan te doen ging het slapen juist beter qua bewegen in bed..
niet heel logisch, maar soms kan dat juist helpen..
quote:Op maandag 29 december 2014 13:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik klikte dit topic aan, had ik allang gereageerd
Stoppoging was weer een enorme faal uiteraard.
Maar ik ben nu sinds half oktober 2014 écht gestopt
[..]
Eerder stoppen met roken had wellicht geholpen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook al jaren Pall Mall zwaar, met rizla rood.
Nu de XL geen XL meer is (want 52,5 gr én 80ct duurder) ga ik volgende week stoppen
Dus je hebt verwarming aan, en raam dicht, als je kind daar slaapt? :Squote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.
Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
Wat een aanname.....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:08 schreef chriztiaan het volgende:
[..]
Lekker rond mama hangen terwijl de rookwalm eraf komt? Ik zou ook chronisch gaan hoesten
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:53 schreef Poesopstokje het volgende:
''Mannen'' in OUD neem ik niet serieus, kinderachtige reacties weer.
Dat was nog niet genoemd. Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:02 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik ga het hele topic niet doorlezen, en het is vast al eens genoemt. Maar voor het geval dat het nog niet genoemd is: Diabetes.
Ook dat kan weldegelijk invloed hebben,quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Stoppen is momenteel niet meer aan de orde, na de zoveelste stoppoging. Ik doe wat ik kan om het bij hem weg te houden, meer kan ik nu niet doen. Daar ga ik verder ook niet meer op in.
Ketonen kunnen het spugen verklaren. En ik hoestte mij ook kapot voordat bekend was wat er aan de hand was.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat was nog niet genoemd. Hoe kom je daar bij?
Het zit in je kleding, in je haar, in je poriën, die rookdamp. En het is shag, lees ik? Nog droger/kriebeliger dan een sigaret.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Stoppen is momenteel niet meer aan de orde, na de zoveelste stoppoging. Ik doe wat ik kan om het bij hem weg te houden, meer kan ik nu niet doen. Daar ga ik verder ook niet meer op in.
De symptomen komen niet echt overeen. Ik laat het de huisarts wel onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:08 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Ketonen kunnen het spugen verklaren. En ik hoestte mij ook kapot voordat bekend was wat er aan de hand was.
Oh ik wilde je nog wel credit geven dat je wel om je kind zou denken...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Het is jammer dat zelfs de gezondheid van haar kind haar niet laat stoppen met roken. Puur egoisme waar het kind dus de dupe van is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:14 schreef agter het volgende:
Het is jammer dat je kind niet eens (ter test) een maand of twee rookvrij zou kunnen zijn, en dan ook slapen met het raam open en verwarming uit. Om te kijken of het verschil maakt.
Omdat het dan stervens koud wordt boven, waardoor hij ook niet kan slapen en als een ijsblokje van bed komt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:17 schreef Moppert het volgende:
Maar dan nog waarom probeer je het met het raamm open slapen niet? of iig zonder vervarminh?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat jouw rookgewoonten wel degelijk impact kan hebben op het hoesten van je zoon. Ongeacht of je dat buiten of binnen doet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Deed je er maar wat mee...quote:
Hoe weet je dat zo zeker, juist kou doet vaak lekker slapen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Omdat het dan stervens koud wordt boven, waardoor hij ook niet kan slapen en als een ijsblokje van bed komt.
Nou wat denk je?? Omdat ik het al lang en breed geprobeerd heb?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker, juist kou doet vaak lekker slapen.
Je kan er ook gewoon naar kleden met een slaapzakje of deken
Wist je dat ze in Zweden kindjes buiten laten slapen in -5?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou wat denk je?? Omdat ik het al lang en breed geprobeerd heb?
Ik zou je vragen; wil je eens een dag met mijn leven ruilen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Deed je er maar wat mee...
Zo moeilijk is het allemaal niet. Al dat gepoeha erom hoe enorm zwaar je het wel niet hebt zonder sigaret... Dikste onzin. Peuken de prullenbak in, of je stelt jezelf in de gelegenheid om je laatste pakje op te roken en daarna koop je die troep gewoon niet meer..
Ik kan je nu al op een bordje geven dat jij helemaal niet zou willen ruilen met mijn leven hoor. Je bent heus de enige niet waar het een keertje tegenzit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zou je vragen; wil je eens een dag met mijn leven ruilen?
Maar toen zag ik je username.
Oh, wel ''een keertje''.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan je nu al op een bordje geven dat jij helemaal niet zou willen ruilen met mijn leven hoor. Je bent heus de enige niet waar het een keertje tegenzit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |