abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149096730
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:25 schreef Salvad0R het volgende:
Had ik vroeger ook als kleuter als de verwarming op de kamer waar ik sliep aan stond en er geen raam open stond.
Yup.

Goed ventileren, stof voorkomen (geen vloerbedekking en veel stofzuigen), geen huisdieren, geen melk, veel naar buiten, niet te veel droge lucht (verwarming) etc.
Whatever...
pi_149096896
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.

Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
pi_149097044
Van een beetje koude lucht in de nacht hoestte Chris minder dan van de verwarming. Hier dus liever 13 graden en dikke pyjama/deken, dan de verwarming aan..
pi_149097058
Als je de verwarming toch aan moet hebben, zou ik er zon ouderwetse bak met water aan hangen zodat de luchtvochtigheid in de kamer goed blijft en niet te droge lucht.
Of doorweekte theedoeken op de verwarming leggen wil denk ik ook wel wat werken.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:41:00 #55
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149097210
Hier ook een peuter die regelmatig van die hoestbuien heeft. Niet tot overgeven toe maar hoesten pffff...
Wij kregen de vorige keer zo'n tsja hoe noem ik het, een luchtweginhalator.
Het zet de longblaasjes open zodat hij slijm makkelijker kan ophoesten. Volgens de doker hebben kleine kinderen nog niet genoeg kracht om dat zelfstandig op te hoesten.
Ik heb het 1 keer gebruikt, ik vind het nogal wat zo'n inhalator. Het is niet dat hij astma heeft of zoiets.
Daarbij adviseerde hij een standaard hoestdrank.
Maar van die hoestdrank had ik het gevoel dat het helemaal niet hielp.
Rayen 2½ jaar!
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 09:55:28 #56
5428 crew  miss_sly
pi_149097478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.

Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
Een kind wordt niet ziek van 13/14 graden als hij slaapt, maar van een virus :)
Beter nog doe kleed je hem wat meer aan (pyjama, eventueel hemd/romper eronder, sokken aan) en een extra deken, maar wel een lagere temperatuur in de kamer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 09:56:01 #57
5428 crew  miss_sly
pi_149097492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:41 schreef TimeJumper het volgende:
Hier ook een peuter die regelmatig van die hoestbuien heeft. Niet tot overgeven toe maar hoesten pffff...
Wij kregen de vorige keer zo'n tsja hoe noem ik het, een luchtweginhalator.
Het zet de longblaasjes open zodat hij slijm makkelijker kan ophoesten. Volgens de doker hebben kleine kinderen nog niet genoeg kracht om dat zelfstandig op te hoesten.
Ik heb het 1 keer gebruikt, ik vind het nogal wat zo'n inhalator. Het is niet dat hij astma heeft of zoiets.
Daarbij adviseerde hij een standaard hoestdrank.
Maar van die hoestdrank had ik het gevoel dat het helemaal niet hielp.
Maar er zit geen slijm in de longen, daar is al naar geluisterd, dus dat is heir niet aan de orde :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149097868
Hij blijft nog niet onder de dekens liggen, ik haal hem dan ook met steenkoude handjes en voetjes van bed.

Ik heb voor nu de verwarming uitgezet, straks maar een extra trui aan denk ik.
pi_149098001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij blijft nog niet onder de dekens liggen, ik haal hem dan ook met steenkoude handjes en voetjes van bed.

Ik heb voor nu de verwarming uitgezet, straks maar een extra trui aan denk ik.
Slaapzakje een optie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149098037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slaapzakje een optie?
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.
Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
pi_149098098
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
Bakje water op de verwarming zetten?
pi_149098151
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bakje water op de verwarming zetten?
Dat ga ik ook doen, als de kachel weer aan moet. Eerst proberen met wat extra kleding.

Raam op een kier is ook geen optie 's nachts, ik heb een dakraam van een vierkante meter ;(
pi_149098782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hier ook zo eentje. Zelfs nu hij 7 is ligt hij nog vaak genoeg maar half onder de dekens.. Maar dat is geen drama. Blijkbaar heeft hij het warm genoeg, want hij slaapt wel lekker.
Hij was als baby juist onrustig door warmte. Door hem minder kleding aan te doen ging het slapen juist beter qua bewegen in bed..
niet heel logisch, maar soms kan dat juist helpen..
pi_149099915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier ook zo eentje. Zelfs nu hij 7 is ligt hij nog vaak genoeg maar half onder de dekens.. Maar dat is geen drama. Blijkbaar heeft hij het warm genoeg, want hij slaapt wel lekker.
Hij was als baby juist onrustig door warmte. Door hem minder kleding aan te doen ging het slapen juist beter qua bewegen in bed..
niet heel logisch, maar soms kan dat juist helpen..
Met de kachel aan is dat geen probleem, dan koelt het 's nachts af naar 16 graden.
Maar zonder de kachel aan wordt het 13gr, en dáár wordt hij wel wakker van, veel te koud natuurlijk.
En dan vriest het nog niet eens, kun je nagaan hoe koud het dan zal worden.
pi_149100648
Ik vind 13 graden wel erg fris hoor voor een kamer... 16-18 graden is een prima slaaptemperatuur.
Overdag goed luchten.
pi_149102510
Mijn zoontje heeft dit ook, hoewel hij er tegenwoordig niet meer van gaat kotsen (hoewel, met de hoestbuien van de afgelopen week zou het me niet verbazen als het binnenkort weer eens gebeurt), maar in combinatie met echte benauwdheid, dus hij krijgt al de hele winter flixotide met een inhalator, en als hij echt benauwd is ook ventolin. Dat laatste geven we soms ook bij een erge hoestaanval, maar het helpt eigenlijk niet. Volgens onze huisarts doet hoestdrank niet meer dan de keel verzachten (wat natuurlijk ook prettig is); het verhelpt het hoesten niet. Toch geven het soms, vanwege het verzachten. Maar een slokje water kan ook al wat helpen.

De hoop (van ons en de artsen) is dat hij eroverheen groeit.
pi_149103055
Er gaan ook wel een hoop heftige virussen rond deze winter hoor.
Hier wordt er eindelijk niet meer gehoest, dat duurde zeker een paar weken. Hier is s nachts op Isabels kamer de verwarming niet aan, ookal is het dan nog geen 10 gr op haar kamer. Zodra de verwarming aan is hoest ze als ze in bed ligt. Dan maar een deken extra hoor. Kou is niet erg als je er maar op gekleed bent.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_149103225
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik klikte dit topic aan, had ik allang gereageerd :')

Stoppoging was weer een enorme faal uiteraard.
Maar ik ben nu sinds half oktober 2014 écht gestopt *O*

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook al jaren Pall Mall zwaar, met rizla rood.
Nu de XL geen XL meer is (want 52,5 gr én 80ct duurder) ga ik volgende week stoppen ^O^
Eerder stoppen met roken had wellicht geholpen...
pi_149103455
Ja? Rookt haar peuter zoveel nog?
pi_149103823
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:55 schreef Kyara het volgende:
Ja? Rookt haar peuter zoveel nog?
Lekker rond mama hangen terwijl de rookwalm eraf komt? Ik zou ook chronisch gaan hoesten
pi_149104358
Daar heb je wel een punt ja.
pi_149106681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:

Dus je hebt verwarming aan, en raam dicht, als je kind daar slaapt? :S

Nou, succes bij de dokter. Hopelijk krijgt ie niet al teveel medicatie.
pi_149107425
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:08 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

Lekker rond mama hangen terwijl de rookwalm eraf komt? Ik zou ook chronisch gaan hoesten
Wat een aanname.....
pi_149107598
''Mannen'' in OUD neem ik niet serieus, kinderachtige reacties weer.

Natterman gekocht, dat mocht hij hebben van de huisarts. Komende maandag pas een afspraak, ik zit vanaf morgenavond zonder auto.
Zonet een poging gedaan tot slapen, maar hij hoest ons beide wakker ;( Als dit vanavond weer zo gaat dan bel ik morgenochtend voor een afspraak 's middags.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:57:18 #75
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_149107729
Ik denk ook dat je beter kan slapen in 13/14 graden dan 19/20 en dat het roken wel degelijk een invloed heeft. Ik zou natterman niet eens in overleg gaan geven als ik heel eerlijk ben :@ er zit codeïne in.

En dit is te zielig :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:53 schreef Poesopstokje het volgende:
''Mannen'' in OUD neem ik niet serieus, kinderachtige reacties weer.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:59:11 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149107786
Toch is dat roken niet zo heel gek gedacht hoor. Mijn zoontje was ook altijd aan het hoesten en benauwd. Toen we bij de zoveelste keer bij de huisarts waren, zei de huisarts tegen mijn vriend dat het vast zou helpen als hij eens zou stoppen met roken. En mijn vriend rookte alleen in de bijkeuken, waar de kinderen nooit kwamen.

Het was precies het duwtje wat hij nodig had om daadwerkelijk te stoppen met roken. En de benauwdheid en het hoesten zijn compleet verdwenen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149107861
Ik rook buiten.

Stoppen is momenteel niet meer aan de orde, na de zoveelste stoppoging. Ik doe wat ik kan om het bij hem weg te houden, meer kan ik nu niet doen. Daar ga ik verder ook niet meer op in.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 januari 2015 @ 16:02:37 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149107887
Meen je dat nou serieus?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:02:49 #79
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_149107898
Ik ga het hele topic niet doorlezen, en het is vast al eens genoemt. Maar voor het geval dat het nog niet genoemd is: Diabetes.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_149107919
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:02 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik ga het hele topic niet doorlezen, en het is vast al eens genoemt. Maar voor het geval dat het nog niet genoemd is: Diabetes.
Dat was nog niet genoemd. Hoe kom je daar bij?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:06:41 #81
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149108022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.

Stoppen is momenteel niet meer aan de orde, na de zoveelste stoppoging. Ik doe wat ik kan om het bij hem weg te houden, meer kan ik nu niet doen. Daar ga ik verder ook niet meer op in.
Ook dat kan weldegelijk invloed hebben,
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:08:52 #82
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_149108086
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat was nog niet genoemd. Hoe kom je daar bij?
Ketonen kunnen het spugen verklaren. En ik hoestte mij ook kapot voordat bekend was wat er aan de hand was.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_149108101
quote:
Ik rook buiten.

Het zit in je kleding, in je haar, in je poriën, die rookdamp. En het is shag, lees ik? Nog droger/kriebeliger dan een sigaret.
Ruik je vingers maar eens.

Moet eerlijk zeggen dat wel codeine geven, maar ook door blijven roken en vreemde combinatie vindt. Maar het is je eigen keuze, als opvoeder natuurlijk. :)
Make my day!
pi_149108155
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:08 schreef RhytmicalRemedy het volgende:

[..]

Ketonen kunnen het spugen verklaren. En ik hoestte mij ook kapot voordat bekend was wat er aan de hand was.
De symptomen komen niet echt overeen. Ik laat het de huisarts wel onderzoeken. :)
pi_149108173
quote:
Ik rook buiten.

Oh ik wilde je nog wel credit geven dat je wel om je kind zou denken...

Belachelijk dat jij dus naar de huisarts gaat omdat je kind hoest terwijl je hem dagelijks je gore rookluchten in laat ademen.
pi_149108260
Het is jammer dat je kind niet eens (ter test) een maand of twee rookvrij zou kunnen zijn, en dan ook slapen met het raam open en verwarming uit. Om te kijken of het verschil maakt.
Make my day!
pi_149108334
Om maar weer in te haken; ik ben onlangs drie maanden rookvrij geweest. En dat maakte ook niks uit wbt het hoesten.
Ik wil me hier verder niet hoeven verantwoorden waarom ik wél BUITEN rook. Dat gaat jullie verder niks aan.
Ik hou m'n kind er zo veel mogelijk bij weg, meer kan ik nu niet doen.
pi_149108349
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:14 schreef agter het volgende:
Het is jammer dat je kind niet eens (ter test) een maand of twee rookvrij zou kunnen zijn, en dan ook slapen met het raam open en verwarming uit. Om te kijken of het verschil maakt.
Het is jammer dat zelfs de gezondheid van haar kind haar niet laat stoppen met roken. Puur egoisme waar het kind dus de dupe van is.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:17:14 #89
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149108360
Maar dan nog waarom probeer je het met het raam open slapen niet? of iig zonder verwarming?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_149108379
Gatver, met verwarming aan slapen, da's echt ongezond :D
Mokkel met stuntstok
pi_149108402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:17 schreef Moppert het volgende:
Maar dan nog waarom probeer je het met het raamm open slapen niet? of iig zonder vervarminh?
Omdat het dan stervens koud wordt boven, waardoor hij ook niet kan slapen en als een ijsblokje van bed komt.

Ik heb onlangs nog in het dummie-topic hierna gevraagd, en het bleek verder niet ''schadelijk'' te zijn. Nu begrijp ik dat van de droge lucht wel, daarom plaats ik nu ook waterbakjes boven.
Het raam staat overdag altijd open.
pi_149108403
quote:
Ik rook buiten.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat jouw rookgewoonten wel degelijk impact kan hebben op het hoesten van je zoon. Ongeacht of je dat buiten of binnen doet.
pi_149108454
Nu weet ik het wel.
pi_149108459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu weet ik het wel.
Deed je er maar wat mee...

Zo moeilijk is het allemaal niet. Al dat gepoeha erom hoe enorm zwaar je het wel niet hebt zonder sigaret... Dikste onzin. Peuken de prullenbak in, of je stelt jezelf in de gelegenheid om je laatste pakje op te roken en daarna koop je die troep gewoon niet meer..
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:20:28 #95
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149108464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Omdat het dan stervens koud wordt boven, waardoor hij ook niet kan slapen en als een ijsblokje van bed komt.
Hoe weet je dat zo zeker, juist kou doet vaak lekker slapen.
Je kan er ook gewoon naar kleden met een slaapzakje of deken
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_149108480
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:20 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker, juist kou doet vaak lekker slapen.
Je kan er ook gewoon naar kleden met een slaapzakje of deken
Nou wat denk je?? Omdat ik het al lang en breed geprobeerd heb?
pi_149108511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:21 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou wat denk je?? Omdat ik het al lang en breed geprobeerd heb?
Wist je dat ze in Zweden kindjes buiten laten slapen in -5?
pi_149108514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Deed je er maar wat mee...

Zo moeilijk is het allemaal niet. Al dat gepoeha erom hoe enorm zwaar je het wel niet hebt zonder sigaret... Dikste onzin. Peuken de prullenbak in, of je stelt jezelf in de gelegenheid om je laatste pakje op te roken en daarna koop je die troep gewoon niet meer..

Ik zou je vragen; wil je eens een dag met mijn leven ruilen?
Maar toen zag ik je username.
pi_149108536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:22 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zou je vragen; wil je eens een dag met mijn leven ruilen?
Maar toen zag ik je username.
Ik kan je nu al op een bordje geven dat jij helemaal niet zou willen ruilen met mijn leven hoor. Je bent heus de enige niet waar het een keertje tegenzit.
pi_149108576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan je nu al op een bordje geven dat jij helemaal niet zou willen ruilen met mijn leven hoor. Je bent heus de enige niet waar het een keertje tegenzit.
Oh, wel ''een keertje''. :')

Ik keur roken absoluut niet goed, maar het is momenteel m'n enige houvast. Niet rokers zullen dat nooit begrijpen.

Einde discussie. Ik ga alle tips in de praktijk brengen en wachten wat de huisarts zegt.

Iedereen bedankt voor de adviezen, topic kan dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')