Hij gaat sinds september, maar daarvoor begon het al.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Zit je kind op een dagverblijf?
Mijn dochter is gewoon vanaf een half jaar tot haar 3e verkouden geweest. Het hoort er toch een soort bij.
Sinds geen kinderdagverblijf meer zijn de kinderen ook echt minder vaak ziek of verkouden.
Je kan wel wat gaan afdwingen, maar ze zulken vast niets vinden.
He bah, niet fijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn oudste heeft ook een gevoelige keel. Net als ik vroeger. Hij had soms een simpel verkoudheidje en dan daarna weken nog hoestbuien. Tot spugen toe inderdaad.
En dan hadden we iets gevonden dat werkte en werd het uit de handel gehaald. De laatste 3 jaar gebruiken we natterman bronchicum. Dit werkt best goed. Maar het wordt de laatste jaren ook elk jaar iets beter. Hij lijkt er overheen te groeien, net als ik. Het begon vanaf een jaar echt op te vallen. En tot 3 jaar vaak raak. Nu hij 7 is, hoest hij niet zoveel meer dan de rest in huis. Hoogstens een dagje langer..
In mijn geval waren het vergrote amandelen. Iets typisch voor de regio waar ik woonde. Misschien ook erfelijk? Verwijderen was een optie, maar ik had niet genoeg last blijkbaar.
Bij mijn oudste hebben we er verder niet naar laten kijken. Wel bij de huisarts laten checken, omdat hij ook oorontstekingen kreeg. Maar het was verder niks bijzonders. En dat het nu verdwijnt is voor mij een teken dat het een goed besluit was. Niet meer gedoe dan nodig voor iets.
Hij sliep er trouwens redelijk doorheen, ook soms dat je 's ochtends de kamer in kwam en je kind in opgedroogd spuug lag te slapen. Dus hij had er verder niet teveel last van..
Uien werken hier niet, net zoals hoestdrank, neusspray, Luuf onder de voetjes en wat je allemaal al niet kunt bedenken.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef miss_sly het volgende:
Een luchtweginfectie zou de huisarts moeten zien, lijkt me.
Kinkhoest wordt niets aan gedaan, volgens mij, dat gaat vanzelf over.
Wat je kunt proberen is hem iets schuin neerleggen door het matras bij het hoofdende wat omhoog te doen (boeken eronder) of een extra hoofdkussen.
Zodra S stevig begint te hoesten, leg ik een doorgesneden ui bij haar bed. Maakt het hoesten en ademhalen wat gemakkelijker. Ze slaapt dan prima in en hoest zichzelf niet meer wakker.
Hij is verder ook helemaal niet ziek of hangerig, integendeel. Koorts heeft hij ook niet. Bij de vorige aanval had hij 1 avond een verhoging, maar na een zetpil was dat ook zo weer weg.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
Hoesten tot kotsen is wel extreem. Zelf gehad met longontstekeing , maar dan hoort de huisarts dat wel en je hebt flinke koorts. Sterker nog, ik was doodziek.
Soms hebben kinderen kinkhoest, kan ook naar zijn. De symptomen die je noemt klinken als kinkhoest iig.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/K/Kinkhoest
Maar helaas, meestal wordt er geen antibiotica gegeven omdat het niet heel goed helpt. Doen ze alleen als er baby's in de buurt zijn, die kunnen er ernstig ziek van worden.
Ook zo lang? Hij heeft nu al 6/7 fases gehad van een week/twee weken, in een half jaar tijd.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Kyara het volgende:
Dat hoesten tot overgeven komt bij kinderen wel vaker voor dan bij volwassenen.
hier ook, we vielen van de ene bovenste luchtweginfectie in de andere, leuk gecombineerd met hoge koorts ook meestal. Behalve antibiotica hielp weinig eigenlijk... Ze is er overheen gegroeid.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Zit je kind op een dagverblijf?
Mijn dochter is gewoon vanaf een half jaar tot haar 3e verkouden geweest. Het hoort er toch een soort bij.
Sinds geen kinderdagverblijf meer zijn de kinderen ook echt minder vaak ziek of verkouden.
Je kan wel wat gaan afdwingen, maar ze zulken vast niets vinden.
Zou het? Dan zal er toch wel iets niet goed zijn in z'n keel lijkt me.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien dat juist door de reflux hij toch gevoeliger is om te gaan spugen.
Bij mijn oudste kon je het ook ruiken als het weer zover was. Maar dan nog was er weinig aan te doen. Behalve evt amandelen verder laten nakijken en knippen, maar dat vond ik te drastisch voor iets dat met een paar jaar weer verdwenen is.
We gebruikten ook wat vaker neusspray om te zorgen dat hij goed door zijn neus kon ademen. En hoofdeinde omhoog, dat lag gewoon de hele winter hoger..
En 3 dagen verkouden, 3 weken hoesten was hier redelijk standaard![]()
Maar wat wil je dan van de huisarts?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hij is verder ook helemaal niet ziek of hangerig, integendeel. Koorts heeft hij ook niet. Bij de vorige aanval had hij 1 avond een verhoging, maar na een zetpil was dat ook zo weer weg.
Dat weet ik niet, of er iets aan te doen is. Hier wordt gezegd van niet, je moet er over heen groeien blijkbaar. Maar misschien is het wel heel iets anders. Ik wil het gewoon goed onderzocht hebben nu.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan van de huisarts?
Als je kind niet ziek oogt, geen koorts heeft, helemaal niets aan de hand, behalve dat heftige hoesten? Daar kan de huisarts toch ook niets mee?
Dat hebben we hier ook een poos gehad. Niet tot overgeven, gelukkig, maar wel hoesten en veel snot. Huisarts hier gaf aan dat er vele soorten virussen zijn en dat kleine kinderen die allemaal oppikken, met name als ze op een kdv zitten.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zou het? Dan zal er toch wel iets niet goed zijn in z'n keel lijkt me.
Hier is het twee weken snotteren, 1 week hoesten en een week ''rust''. Dan begint het circus weer overnieuw.
Yup. Klepje tussen maag en slokdarm is nog niet zo sterk als bij een volwassene.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ook zo lang? Hij heeft nu al 6/7 fases gehad van een week/twee weken, in een half jaar tijd.
Maar dat is niet alleen blij jouw kind, dat is bij legio kinderen zo. En er is niet veel aan te doen, behalve wachten tot het over is. Onze dochter hoefde dan niet over te geven, maar zij heeft ook haar periodes gehad dat we van de een hoestaanval in de andere vielen, het even weg leek en weer net zo hard terugkwam. De huisarts heeft ook maar beperkte middelen, en wellicht heeft hij het wel al goed onderzocht, maar wil jij meer dan de huisarts kan geven.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, of er iets aan te doen is. Hier wordt gezegd van niet, je moet er over heen groeien blijkbaar. Maar misschien is het wel heel iets anders. Ik wil het gewoon goed onderzocht hebben nu.
En eventueel een sterker middel mee om de boel te kalmeren. Gewone hoestdrank haalt niks uit hier.
Ja, goede inderdaad, weinig tot geen zuivel!quote:Op maandag 26 januari 2015 22:05 schreef Keshet het volgende:
[..]
Yup. Klepje tussen maag en slokdarm is nog niet zo sterk als bij een volwassene.
Die kleintjes doen gewoon hoest hoest hoest *bwuuuuurk* hoest hoest, zeker als ze liggen.
Been there, got the T-shirts.
Wat helpt is zo min mogelijk zuivel geven; zuivel zorgt voor meer slijm en dus meer hoesten en ga zo maar door.
quote:
Hij krijgt 's morgens nog een papfles van 300ml, 's avonds een toetje van 150ml.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, goede inderdaad, weinig tot geen zuivel!
Geen slijm in de longen wil niet zeggen dat het niet in z'n bovenste luchtwegen zit he.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Dan ga ik dat morgen eerst maar eens halen.
[..]
Hij krijgt 's morgens nog een papfles van 300ml, 's avonds een toetje van 150ml.
Maarrr, de huisarts heeft dus 3x geluisterd, en er is geen slijm gevonden in z'n longen. Gaat de stelregel ''zuivel=slijm'' dan nog steeds op?
Meneer wil namelijk absoluut géén brood eten 's morgens als ontbijt.
Yoghurt geeft geen slijm, melk wel.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Dan ga ik dat morgen eerst maar eens halen.
[..]
Hij krijgt 's morgens nog een papfles van 300ml, 's avonds een toetje van 150ml.
Maarrr, de huisarts heeft dus 3x geluisterd, en er is geen slijm gevonden in z'n longen. Gaat de stelregel ''zuivel=slijm'' dan nog steeds op?
Meneer wil namelijk absoluut géén brood eten 's morgens als ontbijt.
Dat is wat anders dan Luuf?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dampo ('s nachts) op zijn voeten smeren.
Nee oké, maar hoe controleer je zoiets? Mocht het zo zijn, dan kan ik morgen de huisarts beter wél bellen.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:14 schreef Keshet het volgende:
[..]
Geen slijm in de longen wil niet zeggen dat het niet in z'n bovenste luchtwegen zit he.
Als hij verder niet ziek is en alleen auditie doet voor Pieterburen zou ik me er echt niet zo druk over maken.
*insert disclaimer*
De een spuugt wat makkelijker dan de ander met hoesten als ze zo klein zijn. Ik ben gezegend met 2 spugers.
Dan maar een fles yoghurtpap 's morgens? Ik zou anders niet weten wat dat jonkje moet hebben voor ontbijt.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yoghurt geeft geen slijm, melk wel.
Oké, dan bel ik morgen sowieso voor advies.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:18 schreef Keshet het volgende:
Ik zou trouwens wel met een arts of apotheker overleggen voor je kittenopstokje die hoestdrank geeft. Codeine bij een ventje van net 2 zou ik niet op eigen houtje gaan doen.
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
Natterman bronchicum niet gebruiken beneden de 12 jaar, lees ik net in de bijsluiter:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h03729.pdf
Die van mij (1,5) eet gewoon een boterham. De ander van 5 eet graag yoghurt met cruesli.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan Luuf?
[..]
Nee oké, maar hoe controleer je zoiets? Mocht het zo zijn, dan kan ik morgen de huisarts beter wél bellen.
[..]
Dan maar een fles yoghurtpap 's morgens? Ik zou anders niet weten wat dat jonkje moet hebben voor ontbijt.
[..]
Oké, dan bel ik morgen sowieso voor advies.
Kittenopstokje
Zal wel na doktersadvies zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
http://www.natterman.nl/Bronchicum-ES.html
Hier staat een dosering voor kinderen tot 6 jaar.
Brood komt er hier echt niet in 's morgens.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die van mij (1,5) eet gewoon een boterham. De ander van 5 eet graag yoghurt met cruesli.
Je kunt ook fruit geven, een banaan en nog iets bijvoorbeeld.
TUurlijk, zie dat maar naar binnen te krijgen....quote:Op maandag 26 januari 2015 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Brood komt er hier echt niet in 's morgens.
Pap vind ik wel erg belangrijk, het vult goed en er zitten veel goede voedingsstoffen in. Kan ik dat niet door magere yoghurt heen doen en hem dat aanbieden als zijnde ''papfles''?
Vezels en granen en zulksquote:Op maandag 26 januari 2015 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
TUurlijk, zie dat maar naar binnen te krijgen....
Goede voedingsstoffen... zoals wat? Ik weet niet wat je geeft, maar het valt allemaal wel mee. Als je verder gevarieerd voedsel aanbiedt gaat hij er echt niet aan dood. En als het tegen het hoesten helpt, makkelijk toch?
Granen: boeiend. Vezels; meer groenten en fruit. Opgelostquote:Op maandag 26 januari 2015 22:31 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Vezels en granen en zulks![]()
Ik ga morgen de huisarts bellen voor advies, ook wat betreft de Natterman en wat te doen met melkproducten.
Dat gevoel heb ik dus ook, maar ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen nuquote:Op maandag 26 januari 2015 23:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik had dit als kind ook. Hoesten, hoesten, hoesten. En dan ook overgeven inderdaad. Op een gegeven moment longontsteking. Zo ziek was ik er steeds van. Totdat ik een allergie test deed op mijn zesde: ik bleek allergisch voor huisdieren, stof, pollen. Heb vervolgens jarenlang bij een longarts gelopen, omdat ik een vorm van astma had ontwikkeld door mijn allergie.
Dus ja, enerzijds hebben meer kinderen dit, anderzijds is het niet per se normaal en het kan astmatisch zijn (en dat kan dan weer veroorzaakt worden door allergie). Ik denk dat je zelf goed in de gaten moet houden als ouder hoe het met je kind gaat, wat je intuïtie je zegt. Mijn moeder is op een gegeven moment bij de huisarts gaan zitten om ervoor te vechten dat ik beter onderzocht werd, want zij voelde aan dat er iets meer aan de hand was.
Hier inderdaad ook altijd bovenste luchtwegen. Wel vond ik het dan belangrijk om door de dokter even te laten luisteren dat er geen slijm in de longen zat, maar buiten dat kun je eigenlijk weinig. Ja zorgen voor wat verlichting.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hier ook, we vielen van de ene bovenste luchtweginfectie in de andere, leuk gecombineerd met hoge koorts ook meestal. Behalve antibiotica hielp weinig eigenlijk... Ze is er overheen gegroeid.
We hebben het overlegd met de huisarts inderdaad. Maar het spul heeft niet zo'n hoge dosering codeine dat het problemen geeft bij die dosering.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
Natterman bronchicum niet gebruiken beneden de 12 jaar, lees ik net in de bijsluiter:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h03729.pdf
Yup.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:25 schreef Salvad0R het volgende:
Had ik vroeger ook als kleuter als de verwarming op de kamer waar ik sliep aan stond en er geen raam open stond.
Een kind wordt niet ziek van 13/14 graden als hij slaapt, maar van een virusquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.
Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
Maar er zit geen slijm in de longen, daar is al naar geluisterd, dus dat is heir niet aan de ordequote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:41 schreef TimeJumper het volgende:
Hier ook een peuter die regelmatig van die hoestbuien heeft. Niet tot overgeven toe maar hoesten pffff...
Wij kregen de vorige keer zo'n tsja hoe noem ik het, een luchtweginhalator.
Het zet de longblaasjes open zodat hij slijm makkelijker kan ophoesten. Volgens de doker hebben kleine kinderen nog niet genoeg kracht om dat zelfstandig op te hoesten.
Ik heb het 1 keer gebruikt, ik vind het nogal wat zo'n inhalator. Het is niet dat hij astma heeft of zoiets.
Daarbij adviseerde hij een standaard hoestdrank.
Maar van die hoestdrank had ik het gevoel dat het helemaal niet hielp.
Slaapzakje een optie?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij blijft nog niet onder de dekens liggen, ik haal hem dan ook met steenkoude handjes en voetjes van bed.
Ik heb voor nu de verwarming uitgezet, straks maar een extra trui aan denk ik.
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.quote:
Bakje water op de verwarming zetten?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.
Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
Dat ga ik ook doen, als de kachel weer aan moet. Eerst proberen met wat extra kleding.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bakje water op de verwarming zetten?
Hier ook zo eentje. Zelfs nu hij 7 is ligt hij nog vaak genoeg maar half onder de dekens.. Maar dat is geen drama. Blijkbaar heeft hij het warm genoeg, want hij slaapt wel lekker.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.
Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
Met de kachel aan is dat geen probleem, dan koelt het 's nachts af naar 16 graden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier ook zo eentje. Zelfs nu hij 7 is ligt hij nog vaak genoeg maar half onder de dekens.. Maar dat is geen drama. Blijkbaar heeft hij het warm genoeg, want hij slaapt wel lekker.
Hij was als baby juist onrustig door warmte. Door hem minder kleding aan te doen ging het slapen juist beter qua bewegen in bed..
niet heel logisch, maar soms kan dat juist helpen..
quote:Op maandag 29 december 2014 13:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik klikte dit topic aan, had ik allang gereageerd
Stoppoging was weer een enorme faal uiteraard.
Maar ik ben nu sinds half oktober 2014 écht gestopt
[..]
Eerder stoppen met roken had wellicht geholpen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook al jaren Pall Mall zwaar, met rizla rood.
Nu de XL geen XL meer is (want 52,5 gr én 80ct duurder) ga ik volgende week stoppen
Dus je hebt verwarming aan, en raam dicht, als je kind daar slaapt? :Squote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.
Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
Wat een aanname.....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:08 schreef chriztiaan het volgende:
[..]
Lekker rond mama hangen terwijl de rookwalm eraf komt? Ik zou ook chronisch gaan hoesten
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:53 schreef Poesopstokje het volgende:
''Mannen'' in OUD neem ik niet serieus, kinderachtige reacties weer.
Dat was nog niet genoemd. Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:02 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik ga het hele topic niet doorlezen, en het is vast al eens genoemt. Maar voor het geval dat het nog niet genoemd is: Diabetes.
Ook dat kan weldegelijk invloed hebben,quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Stoppen is momenteel niet meer aan de orde, na de zoveelste stoppoging. Ik doe wat ik kan om het bij hem weg te houden, meer kan ik nu niet doen. Daar ga ik verder ook niet meer op in.
Ketonen kunnen het spugen verklaren. En ik hoestte mij ook kapot voordat bekend was wat er aan de hand was.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat was nog niet genoemd. Hoe kom je daar bij?
Het zit in je kleding, in je haar, in je poriën, die rookdamp. En het is shag, lees ik? Nog droger/kriebeliger dan een sigaret.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Stoppen is momenteel niet meer aan de orde, na de zoveelste stoppoging. Ik doe wat ik kan om het bij hem weg te houden, meer kan ik nu niet doen. Daar ga ik verder ook niet meer op in.
De symptomen komen niet echt overeen. Ik laat het de huisarts wel onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:08 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Ketonen kunnen het spugen verklaren. En ik hoestte mij ook kapot voordat bekend was wat er aan de hand was.
Oh ik wilde je nog wel credit geven dat je wel om je kind zou denken...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Het is jammer dat zelfs de gezondheid van haar kind haar niet laat stoppen met roken. Puur egoisme waar het kind dus de dupe van is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:14 schreef agter het volgende:
Het is jammer dat je kind niet eens (ter test) een maand of twee rookvrij zou kunnen zijn, en dan ook slapen met het raam open en verwarming uit. Om te kijken of het verschil maakt.
Omdat het dan stervens koud wordt boven, waardoor hij ook niet kan slapen en als een ijsblokje van bed komt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:17 schreef Moppert het volgende:
Maar dan nog waarom probeer je het met het raamm open slapen niet? of iig zonder vervarminh?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat jouw rookgewoonten wel degelijk impact kan hebben op het hoesten van je zoon. Ongeacht of je dat buiten of binnen doet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik rook buiten.
Deed je er maar wat mee...quote:
Hoe weet je dat zo zeker, juist kou doet vaak lekker slapen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Omdat het dan stervens koud wordt boven, waardoor hij ook niet kan slapen en als een ijsblokje van bed komt.
Nou wat denk je?? Omdat ik het al lang en breed geprobeerd heb?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker, juist kou doet vaak lekker slapen.
Je kan er ook gewoon naar kleden met een slaapzakje of deken
Wist je dat ze in Zweden kindjes buiten laten slapen in -5?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou wat denk je?? Omdat ik het al lang en breed geprobeerd heb?
Ik zou je vragen; wil je eens een dag met mijn leven ruilen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Deed je er maar wat mee...
Zo moeilijk is het allemaal niet. Al dat gepoeha erom hoe enorm zwaar je het wel niet hebt zonder sigaret... Dikste onzin. Peuken de prullenbak in, of je stelt jezelf in de gelegenheid om je laatste pakje op te roken en daarna koop je die troep gewoon niet meer..
Ik kan je nu al op een bordje geven dat jij helemaal niet zou willen ruilen met mijn leven hoor. Je bent heus de enige niet waar het een keertje tegenzit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zou je vragen; wil je eens een dag met mijn leven ruilen?
Maar toen zag ik je username.
Oh, wel ''een keertje''.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan je nu al op een bordje geven dat jij helemaal niet zou willen ruilen met mijn leven hoor. Je bent heus de enige niet waar het een keertje tegenzit.
Nee want ik weet niet waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh, wel ''een keertje''.![]()
Ik keur roken absoluut niet goed, maar het is momenteel m'n enige houvast. Niet rokers zullen dat nooit begrijpen.
Einde discussie. Ik ga alle tips in de praktijk brengen en wachten wat de huisarts zegt.
Iedereen bedankt voor de adviezen, topic kan dicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |