abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149087707
Mijn peuter van 2 heeft al ruim een half jaar last van hoestaanvallen. Die duren soms een week, onlangs duurde het zelfs drie weken.
Veel hoesten, tot kokhalzen aan toe. Hij heeft al meerdere keren flink overgegeven (in z'n bed ;( ) omdat hij er in bleef hangen.

Al drie keer bij de huisarts geweest, die luistert alleen naar z'n longen (die zijn altijd schoon) en daarna krijg ik het standaard praatje dat het bij de leeftijd/opbouwen van de weerstand hoort.

Vanavond is hij wéér begonnen met hoesten. Ik heb hem wéér ingesmeerd met Luuf en een hoestdrankje gegeven. Ik wacht nu op het moment dat hij gaat spugen, aangezien hij niet kan slapen van het hoesten en zichzelf nu wakker houdt.

Morgen bel ik de huisarts om een grondige inspectie af te dwingen. Dit kan zo niet langer.

Wie van jullie ouders herkent dit? En wat was bij jullie de oorzaak?
pi_149087960
Zit je kind op een dagverblijf?

Mijn dochter is gewoon vanaf een half jaar tot haar 3e verkouden geweest. Het hoort er toch een soort bij.
Sinds geen kinderdagverblijf meer zijn de kinderen ook echt minder vaak ziek of verkouden.

Je kan wel wat gaan afdwingen, maar ze zulken vast niets vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149088032
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:42 schreef Ticootje het volgende:

Mijn dochter is gewoon vanaf een half jaar tot haar 3e verkouden geweest. Het hoort er toch een soort bij.
Sinds geen kinderdagverblijf meer zijn de kinderen ook echt minder vaak ziek of verkouden.

Hij gaat sinds september, maar daarvoor begon het al.
Hij is nu wel om het hotje verkouden inderdaad, dat wijt ik daar ook wel aan.
Maar dit extreme hoesten móet een andere oorzaak hebben, dit is niet normaal meer.
pi_149088193
Waar denk je zelf aan?

Allergie ofzo?
pi_149088275
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Waar denk je zelf aan?

Allergie ofzo?
Kinkhoest of een luchtweginfectie, geen idee.
pi_149088381
Mijn oudste heeft ook een gevoelige keel. Net als ik vroeger. Hij had soms een simpel verkoudheidje en dan daarna weken nog hoestbuien. Tot spugen toe inderdaad.
En dan hadden we iets gevonden dat werkte en werd het uit de handel gehaald(balsoclase zetpillen). De laatste 3 jaar gebruiken we natterman bronchicum. Dit werkt best goed. Maar het wordt de laatste jaren ook elk jaar iets beter. Hij lijkt er overheen te groeien, net als ik. Het begon vanaf een jaar echt op te vallen. En tot 3 jaar vaak raak. Nu hij 7 is, hoest hij niet zoveel meer dan de rest in huis. Hoogstens een dagje langer..

In mijn geval waren het vergrote amandelen. Iets typisch voor de regio waar ik woonde. Misschien ook erfelijk? Verwijderen was een optie, maar ik had niet genoeg last blijkbaar.
Bij mijn oudste hebben we er verder niet naar laten kijken. Wel bij de huisarts laten checken, omdat hij ook oorontstekingen kreeg. Maar het was verder niks bijzonders. En dat het nu verdwijnt is voor mij een teken dat het een goed besluit was. Niet meer gedoe dan nodig voor iets.

Hij sliep er trouwens redelijk doorheen, ook soms dat je 's ochtends de kamer in kwam en je kind in opgedroogd spuug lag te slapen. Dus hij had er verder niet teveel last van..
pi_149088534
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn oudste heeft ook een gevoelige keel. Net als ik vroeger. Hij had soms een simpel verkoudheidje en dan daarna weken nog hoestbuien. Tot spugen toe inderdaad.
En dan hadden we iets gevonden dat werkte en werd het uit de handel gehaald. De laatste 3 jaar gebruiken we natterman bronchicum. Dit werkt best goed. Maar het wordt de laatste jaren ook elk jaar iets beter. Hij lijkt er overheen te groeien, net als ik. Het begon vanaf een jaar echt op te vallen. En tot 3 jaar vaak raak. Nu hij 7 is, hoest hij niet zoveel meer dan de rest in huis. Hoogstens een dagje langer..

In mijn geval waren het vergrote amandelen. Iets typisch voor de regio waar ik woonde. Misschien ook erfelijk? Verwijderen was een optie, maar ik had niet genoeg last blijkbaar.
Bij mijn oudste hebben we er verder niet naar laten kijken. Wel bij de huisarts laten checken, omdat hij ook oorontstekingen kreeg. Maar het was verder niks bijzonders. En dat het nu verdwijnt is voor mij een teken dat het een goed besluit was. Niet meer gedoe dan nodig voor iets.

Hij sliep er trouwens redelijk doorheen, ook soms dat je 's ochtends de kamer in kwam en je kind in opgedroogd spuug lag te slapen. Dus hij had er verder niet teveel last van..
He bah, niet fijn.

Ik had de vorige keer al naar z'n amandelen verwezen, omdat hij ook vaak uit z'n mond ruikt. Huisarts gaf aan dat als die ontstoken zouden zijn, je het écht wel zou zien/voelen. Even gekeken in de mond en er viel niks te zien verder.

Hij heeft ook vaak vieze oortjes, met oranje oorsmeer. Ook hier werd niks gevonden (ontsteking oid).

Toch heb ik sterk het vermoeden dat die drie dingen verband houden met elkaar.
pi_149088552
Een luchtweginfectie zou de huisarts moeten zien, lijkt me.
Kinkhoest wordt niets aan gedaan, volgens mij, dat gaat vanzelf over.

Wat je kunt proberen is hem iets schuin neerleggen door het matras bij het hoofdende wat omhoog te doen (boeken eronder) of een extra hoofdkussen.
Zodra S stevig begint te hoesten, leg ik een doorgesneden ui bij haar bed. Maakt het hoesten en ademhalen wat gemakkelijker. Ze slaapt dan prima in en hoest zichzelf niet meer wakker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149088570
En misschien nog relevant; hij heeft tot 1 jaar reflux gehad (echt overgeven, niet de verborgen variant.)
pi_149088591
Hoesten tot kotsen is wel extreem. Zelf gehad met longontstekeing , maar dan hoort de huisarts dat wel en je hebt flinke koorts. Sterker nog, ik was doodziek.

Soms hebben kinderen kinkhoest, kan ook naar zijn. De symptomen die je noemt klinken als kinkhoest iig.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/K/Kinkhoest

Maar helaas, meestal wordt er geen antibiotica gegeven omdat het niet heel goed helpt. Doen ze alleen als er baby's in de buurt zijn, die kunnen er ernstig ziek van worden.
Whatever...
pi_149088652
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef miss_sly het volgende:
Een luchtweginfectie zou de huisarts moeten zien, lijkt me.
Kinkhoest wordt niets aan gedaan, volgens mij, dat gaat vanzelf over.

Wat je kunt proberen is hem iets schuin neerleggen door het matras bij het hoofdende wat omhoog te doen (boeken eronder) of een extra hoofdkussen.
Zodra S stevig begint te hoesten, leg ik een doorgesneden ui bij haar bed. Maakt het hoesten en ademhalen wat gemakkelijker. Ze slaapt dan prima in en hoest zichzelf niet meer wakker.
Uien werken hier niet, net zoals hoestdrank, neusspray, Luuf onder de voetjes en wat je allemaal al niet kunt bedenken.

Ik ben vergeten het hoofdeinde omhoog te zetten, zal ik morgen doen. Hij slaapt nu eindelijk.
pi_149088673
Dat hoesten tot overgeven komt bij kinderen wel vaker voor dan bij volwassenen.
pi_149088709
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
Hoesten tot kotsen is wel extreem. Zelf gehad met longontstekeing , maar dan hoort de huisarts dat wel en je hebt flinke koorts. Sterker nog, ik was doodziek.

Soms hebben kinderen kinkhoest, kan ook naar zijn. De symptomen die je noemt klinken als kinkhoest iig.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/K/Kinkhoest

Maar helaas, meestal wordt er geen antibiotica gegeven omdat het niet heel goed helpt. Doen ze alleen als er baby's in de buurt zijn, die kunnen er ernstig ziek van worden.
Hij is verder ook helemaal niet ziek of hangerig, integendeel. Koorts heeft hij ook niet. Bij de vorige aanval had hij 1 avond een verhoging, maar na een zetpil was dat ook zo weer weg.
pi_149088740
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Kyara het volgende:
Dat hoesten tot overgeven komt bij kinderen wel vaker voor dan bij volwassenen.
Ook zo lang? Hij heeft nu al 6/7 fases gehad van een week/twee weken, in een half jaar tijd.
pi_149088836
Misschien dat juist door de reflux hij toch gevoeliger is om te gaan spugen.

Bij mijn oudste kon je het ook ruiken als het weer zover was. Maar dan nog was er weinig aan te doen. Behalve evt amandelen verder laten nakijken en knippen, maar dat vond ik te drastisch voor iets dat met een paar jaar weer verdwenen is.

We gebruikten ook wat vaker neusspray om te zorgen dat hij goed door zijn neus kon ademen. En hoofdeinde omhoog, dat lag gewoon de hele winter hoger..

En 3 dagen verkouden, 3 weken hoesten was hier redelijk standaard :{
  Licht Ontvlambaar maandag 26 januari 2015 @ 22:01:08 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149088924
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:42 schreef Ticootje het volgende:

hier ook, we vielen van de ene bovenste luchtweginfectie in de andere, leuk gecombineerd met hoge koorts ook meestal. Behalve antibiotica hielp weinig eigenlijk... Ze is er overheen gegroeid.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_149088939
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien dat juist door de reflux hij toch gevoeliger is om te gaan spugen.

Bij mijn oudste kon je het ook ruiken als het weer zover was. Maar dan nog was er weinig aan te doen. Behalve evt amandelen verder laten nakijken en knippen, maar dat vond ik te drastisch voor iets dat met een paar jaar weer verdwenen is.

We gebruikten ook wat vaker neusspray om te zorgen dat hij goed door zijn neus kon ademen. En hoofdeinde omhoog, dat lag gewoon de hele winter hoger..

En 3 dagen verkouden, 3 weken hoesten was hier redelijk standaard :{
Zou het? Dan zal er toch wel iets niet goed zijn in z'n keel lijkt me.

Hier is het twee weken snotteren, 1 week hoesten en een week ''rust''. Dan begint het circus weer overnieuw.
  Moderator maandag 26 januari 2015 @ 22:01:48 #18
5428 crew  miss_sly
pi_149088949
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij is verder ook helemaal niet ziek of hangerig, integendeel. Koorts heeft hij ook niet. Bij de vorige aanval had hij 1 avond een verhoging, maar na een zetpil was dat ook zo weer weg.
Maar wat wil je dan van de huisarts?
Als je kind niet ziek oogt, geen koorts heeft, helemaal niets aan de hand, behalve dat heftige hoesten? Daar kan de huisarts toch ook niets mee?
pi_149089020
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan van de huisarts?
Als je kind niet ziek oogt, geen koorts heeft, helemaal niets aan de hand, behalve dat heftige hoesten? Daar kan de huisarts toch ook niets mee?
Dat weet ik niet, of er iets aan te doen is. Hier wordt gezegd van niet, je moet er over heen groeien blijkbaar. Maar misschien is het wel heel iets anders. Ik wil het gewoon goed onderzocht hebben nu.

En eventueel een sterker middel mee om de boel te kalmeren. Gewone hoestdrank haalt niks uit hier.
  maandag 26 januari 2015 @ 22:05:01 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149089097
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zou het? Dan zal er toch wel iets niet goed zijn in z'n keel lijkt me.

Hier is het twee weken snotteren, 1 week hoesten en een week ''rust''. Dan begint het circus weer overnieuw.
Dat hebben we hier ook een poos gehad. Niet tot overgeven, gelukkig, maar wel hoesten en veel snot. Huisarts hier gaf aan dat er vele soorten virussen zijn en dat kleine kinderen die allemaal oppikken, met name als ze op een kdv zitten.

Maar, ik ken je zoon niet en als je het niet vertrouwt, dan toch naar de huisarts uiteraard.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 26 januari 2015 @ 22:05:18 #21
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_149089114
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ook zo lang? Hij heeft nu al 6/7 fases gehad van een week/twee weken, in een half jaar tijd.
Yup. Klepje tussen maag en slokdarm is nog niet zo sterk als bij een volwassene.

Die kleintjes doen gewoon hoest hoest hoest *bwuuuuurk* hoest hoest, zeker als ze liggen.

Been there, got the T-shirts. :Y)

Wat helpt is zo min mogelijk zuivel geven; zuivel zorgt voor meer slijm en dus meer hoesten en ga zo maar door.
A grand adventure has begun.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 januari 2015 @ 22:05:31 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149089128
Natterman bronchicum extra sterk
  Moderator maandag 26 januari 2015 @ 22:05:41 #23
5428 crew  miss_sly
pi_149089133
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, of er iets aan te doen is. Hier wordt gezegd van niet, je moet er over heen groeien blijkbaar. Maar misschien is het wel heel iets anders. Ik wil het gewoon goed onderzocht hebben nu.

En eventueel een sterker middel mee om de boel te kalmeren. Gewone hoestdrank haalt niks uit hier.
Maar dat is niet alleen blij jouw kind, dat is bij legio kinderen zo. En er is niet veel aan te doen, behalve wachten tot het over is. Onze dochter hoefde dan niet over te geven, maar zij heeft ook haar periodes gehad dat we van de een hoestaanval in de andere vielen, het even weg leek en weer net zo hard terugkwam. De huisarts heeft ook maar beperkte middelen, en wellicht heeft hij het wel al goed onderzocht, maar wil jij meer dan de huisarts kan geven.
  Moderator maandag 26 januari 2015 @ 22:06:43 #24
5428 crew  miss_sly
pi_149089182
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:05 schreef Keshet het volgende:

[..]

Yup. Klepje tussen maag en slokdarm is nog niet zo sterk als bij een volwassene.

Die kleintjes doen gewoon hoest hoest hoest *bwuuuuurk* hoest hoest, zeker als ze liggen.

Been there, got the T-shirts. :Y)

Wat helpt is zo min mogelijk zuivel geven; zuivel zorgt voor meer slijm en dus meer hoesten en ga zo maar door.
Ja, goede inderdaad, weinig tot geen zuivel!
pi_149089229
Wat Keshet zegt inderdaad.

Maar, wat Susie ook zegt, wij kennen jouw kind niet en als jij het niet vertrouwt, dan ga je naar de ha.
pi_149089250
quote:
14s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:05 schreef Sjeen het volgende:
Natterman bronchicum extra sterk
^O^ Dan ga ik dat morgen eerst maar eens halen.

quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, goede inderdaad, weinig tot geen zuivel!
Hij krijgt 's morgens nog een papfles van 300ml, 's avonds een toetje van 150ml.

Maarrr, de huisarts heeft dus 3x geluisterd, en er is geen slijm gevonden in z'n longen. Gaat de stelregel ''zuivel=slijm'' dan nog steeds op?
Meneer wil namelijk absoluut géén brood eten 's morgens als ontbijt.
pi_149089295
Bedankt voor alle tips en adviezen.
Ik ga toch maar eerst dat nieuwe hoestdrankje proberen. Zo te horen is het toch vrij ''normaal'' dat peuters/kinderen dit hebben, dan lijkt het me niet dat de huisarts ongelijk heeft en inderdaad niks kan vinden.
pi_149089454
Dampo ('s nachts) op zijn voeten smeren.
  maandag 26 januari 2015 @ 22:14:07 #29
265732 Keshet
pi_149089486
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

[..]

Hij krijgt 's morgens nog een papfles van 300ml, 's avonds een toetje van 150ml.

Maarrr, de huisarts heeft dus 3x geluisterd, en er is geen slijm gevonden in z'n longen. Gaat de stelregel ''zuivel=slijm'' dan nog steeds op?
Geen slijm in de longen wil niet zeggen dat het niet in z'n bovenste luchtwegen zit he. :)

Als hij verder niet ziek is en alleen auditie doet voor Pieterburen zou ik me er echt niet zo druk over maken. :@
*insert disclaimer*

De een spuugt wat makkelijker dan de ander met hoesten als ze zo klein zijn. Ik ben gezegend met 2 spugers. :')
pi_149089515
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

[..]

Yoghurt geeft geen slijm, melk wel.
Whatever...
  maandag 26 januari 2015 @ 22:18:36 #31
265732 Keshet
pi_149089678
Ik zou trouwens wel met een arts of apotheker overleggen voor je kittenopstokje die hoestdrank geeft. Codeine bij een ventje van net 2 zou ik niet op eigen houtje gaan doen.
pi_149089731
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dampo ('s nachts) op zijn voeten smeren.
Dat is wat anders dan Luuf? :@
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:14 schreef Keshet het volgende:

[..]

Geen slijm in de longen wil niet zeggen dat het niet in z'n bovenste luchtwegen zit he. :)

Als hij verder niet ziek is en alleen auditie doet voor Pieterburen zou ik me er echt niet zo druk over maken. :@
*insert disclaimer*

De een spuugt wat makkelijker dan de ander met hoesten als ze zo klein zijn. Ik ben gezegend met 2 spugers. :')
Nee oké, maar hoe controleer je zoiets? Mocht het zo zijn, dan kan ik morgen de huisarts beter wél bellen.
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yoghurt geeft geen slijm, melk wel.
Dan maar een fles yoghurtpap 's morgens? Ik zou anders niet weten wat dat jonkje moet hebben voor ontbijt.
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:18 schreef Keshet het volgende:
Ik zou trouwens wel met een arts of apotheker overleggen voor je kittenopstokje die hoestdrank geeft. Codeine bij een ventje van net 2 zou ik niet op eigen houtje gaan doen.
Oké, dan bel ik morgen sowieso voor advies.
Kittenopstokje O+
pi_149089737
Natterman bronchicum niet gebruiken beneden de 12 jaar, lees ik net in de bijsluiter:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h03729.pdf
Make my day!
pi_149089804
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
Natterman bronchicum niet gebruiken beneden de 12 jaar, lees ik net in de bijsluiter:
:?
http://www.natterman.nl/Bronchicum-ES.html
Hier staat een dosering voor kinderen tot 6 jaar.
  maandag 26 januari 2015 @ 22:22:22 #35
265732 Keshet
pi_149089858
Nou ja, vandaar dus het advies om te overleggen.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 januari 2015 @ 22:24:14 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149089931
pi_149089987
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan Luuf? :@

[..]

Nee oké, maar hoe controleer je zoiets? Mocht het zo zijn, dan kan ik morgen de huisarts beter wél bellen.

[..]

Dan maar een fles yoghurtpap 's morgens? Ik zou anders niet weten wat dat jonkje moet hebben voor ontbijt.

[..]

Oké, dan bel ik morgen sowieso voor advies.
Kittenopstokje O+
Die van mij (1,5) eet gewoon een boterham. De ander van 5 eet graag yoghurt met cruesli.

Je kunt ook fruit geven, een banaan en nog iets bijvoorbeeld.
Whatever...
pi_149090019
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:21 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:?
http://www.natterman.nl/Bronchicum-ES.html
Hier staat een dosering voor kinderen tot 6 jaar.
Zal wel na doktersadvies zijn.
Want zelfs bij de gewone, niet extra sterke, versie zetten ze erbij dat het niet voor kinderen beneden de 12 jaar is.
http://www.natterman.nl/geneesmiddelen.html

Nah, gewoon even overleggen. :)
Make my day!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 januari 2015 @ 22:26:04 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149090020
Even bij de apotheek binnenlopen dus :Y
pi_149090128
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die van mij (1,5) eet gewoon een boterham. De ander van 5 eet graag yoghurt met cruesli.

Je kunt ook fruit geven, een banaan en nog iets bijvoorbeeld.
Brood komt er hier echt niet in 's morgens.
Pap vind ik wel erg belangrijk, het vult goed en er zitten veel goede voedingsstoffen in. Kan ik dat niet door magere yoghurt heen doen en hem dat aanbieden als zijnde ''papfles''?
pi_149090191
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Brood komt er hier echt niet in 's morgens.
Pap vind ik wel erg belangrijk, het vult goed en er zitten veel goede voedingsstoffen in. Kan ik dat niet door magere yoghurt heen doen en hem dat aanbieden als zijnde ''papfles''?
TUurlijk, zie dat maar naar binnen te krijgen....

Goede voedingsstoffen... zoals wat? Ik weet niet wat je geeft, maar het valt allemaal wel mee. Als je verder gevarieerd voedsel aanbiedt gaat hij er echt niet aan dood. En als het tegen het hoesten helpt, makkelijk toch?
Whatever...
pi_149090256
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

TUurlijk, zie dat maar naar binnen te krijgen....

Goede voedingsstoffen... zoals wat? Ik weet niet wat je geeft, maar het valt allemaal wel mee. Als je verder gevarieerd voedsel aanbiedt gaat hij er echt niet aan dood. En als het tegen het hoesten helpt, makkelijk toch?
Vezels en granen en zulks :+

Ik ga morgen de huisarts bellen voor advies, ook wat betreft de Natterman en wat te doen met melkproducten.
pi_149090359
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Vezels en granen en zulks :+

Ik ga morgen de huisarts bellen voor advies, ook wat betreft de Natterman en wat te doen met melkproducten.
Granen: boeiend. Vezels; meer groenten en fruit. Opgelost :)

Als je verder gevarieerd eten aanbiedt is het prima. Maar vraag het vooral de dokter :) Succes ermee.
Whatever...
pi_149092272
Ik had dit als kind ook. Hoesten, hoesten, hoesten. En dan ook overgeven inderdaad. Op een gegeven moment longontsteking. Zo ziek was ik er steeds van. Totdat ik een allergie test deed op mijn zesde: ik bleek allergisch voor huisdieren, stof, pollen. Heb vervolgens jarenlang bij een longarts gelopen, omdat ik een vorm van astma had ontwikkeld door mijn allergie.

Dus ja, enerzijds hebben meer kinderen dit, anderzijds is het niet per se normaal en het kan astmatisch zijn (en dat kan dan weer veroorzaakt worden door allergie). Ik denk dat je zelf goed in de gaten moet houden als ouder hoe het met je kind gaat, wat je intuïtie je zegt. Mijn moeder is op een gegeven moment bij de huisarts gaan zitten om ervoor te vechten dat ik beter onderzocht werd, want zij voelde aan dat er iets meer aan de hand was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149092538
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik had dit als kind ook. Hoesten, hoesten, hoesten. En dan ook overgeven inderdaad. Op een gegeven moment longontsteking. Zo ziek was ik er steeds van. Totdat ik een allergie test deed op mijn zesde: ik bleek allergisch voor huisdieren, stof, pollen. Heb vervolgens jarenlang bij een longarts gelopen, omdat ik een vorm van astma had ontwikkeld door mijn allergie.

Dus ja, enerzijds hebben meer kinderen dit, anderzijds is het niet per se normaal en het kan astmatisch zijn (en dat kan dan weer veroorzaakt worden door allergie). Ik denk dat je zelf goed in de gaten moet houden als ouder hoe het met je kind gaat, wat je intuïtie je zegt. Mijn moeder is op een gegeven moment bij de huisarts gaan zitten om ervoor te vechten dat ik beter onderzocht werd, want zij voelde aan dat er iets meer aan de hand was.
Dat gevoel heb ik dus ook, maar ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen nu :@
pi_149092604
Ik laat morgen wel even weten wat de huisarts zei.

Voor nu iedereen bedankt :)
pi_149094075
Had ik vroeger ook als kleuter als de verwarming op de kamer waar ik sliep aan stond en er geen raam open stond.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 05:51:49 #48
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149095727
Suffe vraag hoor, maar Luuf (en zulks) slaat ook best op je keel toch?

Succes met de huisarts!
3!
pi_149096326
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

hier ook, we vielen van de ene bovenste luchtweginfectie in de andere, leuk gecombineerd met hoge koorts ook meestal. Behalve antibiotica hielp weinig eigenlijk... Ze is er overheen gegroeid.
Hier inderdaad ook altijd bovenste luchtwegen. Wel vond ik het dan belangrijk om door de dokter even te laten luisteren dat er geen slijm in de longen zat, maar buiten dat kun je eigenlijk weinig. Ja zorgen voor wat verlichting.
pi_149096641
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
We hebben het overlegd met de huisarts inderdaad. Maar het spul heeft niet zo'n hoge dosering codeine dat het problemen geeft bij die dosering.
Het is echt jammer dat de Balsoclase zetpillen uit de handel zijn. Dat spul werkte echt goed. Misschien hebben ze bij de apotheek nu wel iets wat er op lijkt?

Hier leek het alsof pure melk meer last gaf van in papvorm. Hij kreeg altijd 's avonds half melk/half thee, dat hebben we een poosje met minder melk gedaan. Maar overdag was het ook niet zo'n groot probleem. Juist die avonden..

Misschien dat de huisarts je wel doorverwijst naar de KNO arts. Wilde de mijne ook wel doen. Ik had alleen niet het gevoel dat er meer aan de hand was, dus beleefd geweigerd. Als je dat gevoel wel hebt, dan zou ik het na laten kijken. En dan maar zien wat eruit komt..
pi_149096730
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:25 schreef Salvad0R het volgende:
Had ik vroeger ook als kleuter als de verwarming op de kamer waar ik sliep aan stond en er geen raam open stond.
Yup.

Goed ventileren, stof voorkomen (geen vloerbedekking en veel stofzuigen), geen huisdieren, geen melk, veel naar buiten, niet te veel droge lucht (verwarming) etc.
Whatever...
pi_149096896
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.

Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
pi_149097044
Van een beetje koude lucht in de nacht hoestte Chris minder dan van de verwarming. Hier dus liever 13 graden en dikke pyjama/deken, dan de verwarming aan..
pi_149097058
Als je de verwarming toch aan moet hebben, zou ik er zon ouderwetse bak met water aan hangen zodat de luchtvochtigheid in de kamer goed blijft en niet te droge lucht.
Of doorweekte theedoeken op de verwarming leggen wil denk ik ook wel wat werken.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:41:00 #55
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149097210
Hier ook een peuter die regelmatig van die hoestbuien heeft. Niet tot overgeven toe maar hoesten pffff...
Wij kregen de vorige keer zo'n tsja hoe noem ik het, een luchtweginhalator.
Het zet de longblaasjes open zodat hij slijm makkelijker kan ophoesten. Volgens de doker hebben kleine kinderen nog niet genoeg kracht om dat zelfstandig op te hoesten.
Ik heb het 1 keer gebruikt, ik vind het nogal wat zo'n inhalator. Het is niet dat hij astma heeft of zoiets.
Daarbij adviseerde hij een standaard hoestdrank.
Maar van die hoestdrank had ik het gevoel dat het helemaal niet hielp.
Rayen 2½ jaar!
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 09:55:28 #56
5428 crew  miss_sly
pi_149097478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb net de assistente gebeld, ze zal met de huisarts overleggen of m'n zoon Natterman mag gebruiken. Misschien worden we ook wel gevraagd om op consult te komen.

Slaapkamer (en rest van het huis) is bekleed met laminaat, wat ik om de dag stofzuig. Verder staat elke dag het raam open om te luchten.
Verwarming aan is helaas wel noodzakelijk, het wordt al gauw 13/14 graden boven in de nachten, dan haal ik m'n kind alsnog ziek van bed af.
Een kind wordt niet ziek van 13/14 graden als hij slaapt, maar van een virus :)
Beter nog doe kleed je hem wat meer aan (pyjama, eventueel hemd/romper eronder, sokken aan) en een extra deken, maar wel een lagere temperatuur in de kamer.
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 09:56:01 #57
5428 crew  miss_sly
pi_149097492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:41 schreef TimeJumper het volgende:
Hier ook een peuter die regelmatig van die hoestbuien heeft. Niet tot overgeven toe maar hoesten pffff...
Wij kregen de vorige keer zo'n tsja hoe noem ik het, een luchtweginhalator.
Het zet de longblaasjes open zodat hij slijm makkelijker kan ophoesten. Volgens de doker hebben kleine kinderen nog niet genoeg kracht om dat zelfstandig op te hoesten.
Ik heb het 1 keer gebruikt, ik vind het nogal wat zo'n inhalator. Het is niet dat hij astma heeft of zoiets.
Daarbij adviseerde hij een standaard hoestdrank.
Maar van die hoestdrank had ik het gevoel dat het helemaal niet hielp.
Maar er zit geen slijm in de longen, daar is al naar geluisterd, dus dat is heir niet aan de orde :)
pi_149097868
Hij blijft nog niet onder de dekens liggen, ik haal hem dan ook met steenkoude handjes en voetjes van bed.

Ik heb voor nu de verwarming uitgezet, straks maar een extra trui aan denk ik.
pi_149098001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Hij blijft nog niet onder de dekens liggen, ik haal hem dan ook met steenkoude handjes en voetjes van bed.

Ik heb voor nu de verwarming uitgezet, straks maar een extra trui aan denk ik.
Slaapzakje een optie?
pi_149098037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slaapzakje een optie?
Die draagt hij al, zo'n dikke winterslaapzak. + pyjama en romper.
Hij is hopeloos in bed, kruipt alle kanten op en valt vanzelf ergens in slaap óp de dekens. 's Avonds stop ik hem wel weer onder, maar dan gaat de verwarming ook uit en is het al gauw 15gr boven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')