abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122203550
Hallo,

Mijn kind moet waarschijnlijk een bril gaan dragen. Nu ben ik aan het zoeken naar kinderbrillen winkels in Utrecht of omgeving, maar kan niet echt wat vinden.

Hebben ze bij pearl en specsavers ook veel keus in kinderbrillen?
Ze wordt in het ziekenhuis gecontroleerd, dus sterkte etc. weten we, we hoeven de bril alleen ergens uit te zoeken.

Ik zoek dus een winkel met erg veel keus om uit te kiezen.
pi_122204229
Ga in ieder geval naar een opticien van een bepaalde keten. Daar zijn de monturen veel goedkoper. Eyes & More, Specsavers, Hans Anders en Pearl zijn goede opties en de gemoemde winkels zuler er vast wel zijn in Utrecht.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:09:45 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_122206680
Gaan naar een zaak waar een gediplomeerd iemand de metingen verricht. Genoeg mensen met Specsavers brillen die niet de juiste sterkte hebben. En dat is niet goed voor je ogen en je hoofd...
Goedkoop is duurkoop voor kinderbrillen.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_122206898
In goedkope ketens kunnen prima optometristen/opticiëns werken. Die zijn niet alleen voorbehouden aan dure winkels.
pi_122207106
Ik vind Grit op de Lange Elisabethstraat en Lens op het Oud Kerkhof prima winkels (de laatste is wel een beetje een fabriek) die ongetwijfeld kindermonturen hebben. Dat zijn alleen zeker niet de goedkoopste zaken.

Verder heb je de bekende ketens, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb van kindsaf goede ervaringen met een speciaalzaak en als ik een nieuwe bril nodig heb ga ik nog altijd naar de optiek bij mijn ouders in de buurt, terwijl ik daar al meer dan tien jaar niet meer woon en het meer dan 100km rijden is. Maar goed, that's me...:D

Succes!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:02:00 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_122208428
Er zal niet gemeten hoeven worden, dat wordt in het ziekenhuis gedaan :) Voor de kwaliteit van de meting hoef je nu dus nog niet een keuze te maken.
Afhankelijk van je budget zou ik kiezen voor een brillenwinkel (Hans Anders, Pearle, SpecSavers) of voor een opticien (tig andere winkels, al dan niet aangesloten bij een franchise). Het verschil in service, maar ook in monturen is groot.

Hier vorige week de keuze gevallen om onze "huisopticien", waar op dit moment opruiming was op een aantal monturen en daar en stevig maar toch zeer flexibel montuur uitgezocht. Glazen en dergelijke gaan hier rechtstreeks op de aanvullende verzekering.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122210837
ik ga van het weekend wel de stad in daar heb je alle grote ketens bij elkaar (pearle, hans anders, eye wish, specsavers).
Ik heb zelf een bril van lens maar het assortiment van kinderbrillen is volgens mij beperkt (en duur)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:03:59 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_122210935
Kinderbrillen zijn sowieso vaak beperkter dan brillen voor volwassenen, ongeacht waar je komt natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:16:19 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_122248618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:00 schreef -Spring het volgende:
Ik blíjf 'kinderbil' lezen. :')
Die zou ik niet bij een opticien halen, dan zou ik eerder een peuterspeelzaal of iets dergelijks nemen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')