Hoe registreer ik me voor FOK!?
Hoe lang duurt het voordat m'n bevestigingsmailtje binnenkomt?
Wat gebeurt er als ik m'n registratie niet activeer?
Wat moet ik met m'n profiel?
Hoe wijzig ik m'n profiel?
Hoe zet ik een plaatje naast m'n naam?
Hoe stel ik een signature in? - Zie Hoe wijzig ik m'n profiel?
Hoe zet ik een tekstje onder m'n naam? - Zie Hoe wijzig ik m'n profiel?
Ik zie geen plaatjes bij sommige users, hoe kan dat?
Waar kan ik die instellingen voor gebruiken?
Hoe stel ik in hoe ik topics eruit wil laten zien?
Hoe stel ik het aantal posts per topic in?
Wat betekenen die icoontjes?
Hoe plaats ik een reactie?
Kan ik HTML gebruiken?
Hoe gebruik ik UBB code in m'n reactie?
Hoe plaats ik een plaatje?
Hoe quote ik een andere reactie? (Zie ook: Hoe gebruik ik UBB?)
Hoe quote ik meerdere reacties tegelijk?
Hoe bekijk ik een voorbeeld van mijn reactie?
Hoe wijzig ik mijn post?
Wat is dat grijze regeltje onder mijn post?
Hoe lang kan ik mijn post wijzigen?
Hoe vind ik mijn reacties weer terug?
Wie zijn die users met kleurtjes?
Wie doet wat in de FOK!crew?
Hoe wordt er hier gemodereerd?
Wat doen Moderators op FOK!?
Wat doen Forum-Admins op FOK!?
Waarschuwingen? Bans? Wat is dat allemaal?
Wat moet ik weten over bans?
Hoe lang duurt een ban?
Waar kan ik vragen stellen over m'n ban?
Waar kan ik met algemene vragen en/of klachten terecht? (Zie ook: Waar kan ik vragen stellen over m'n ban?)
Mag ik jullie smilies op mijn site gebruiken?
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 30-06-2003 22:06]
Kort: niet. Lang: op het forum ontstaat er wel eens behoefte aan een extra moderator voor een bepaald forum. Als dat zo is, en de crew kan zo 1-2-3 geen goeie kandidaat vinden, zal er een sollicitatietopic worden geopend in MED. Zomaar een open sollicitatie doen naar de functie van forummoderator heeft dus geen zin.
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 21-11-2002 14:58]
Om een stukje uit de huidige FAQ te quoten:
quote:Nee dus. Usernames worden in de regel niet door ons gewijzigd, en je kunt het ook niet zelf.
Voor alle velden, behalve je username, geldt dat je die later nog kunt aanpassen. Denk dus goed na over je username. Bron: FAQ
OK, kunnen jullie dan m'n account verwijderen? Dan maak ik wel een nieuwe...
Nope, doen we ook niet. Als je niet tevreden bent met je username en je wilt écht een andere, dan zul je een manier moeten vinden om een tweede te registreren.
Zie ook dit stukje proza van DJKoster: 2e acounts??
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 30-06-2003 22:04]
Je bedoelt een soort ranglijst? Dat kun je nazoeken in de FOK!forum Totals, op http://totals.fok.nl/~breuls/totals.fok.
Standaard zie je de 500 "hoogste" users qua posts, maar als je de URL aanpast kun je dieper in de lijst kijken. Zo geeft http://totals.fok.nl/~breuls/totals.fok/500 de nummers 501 t/m 1000.
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 11-07-2003 08:15]
Nee. We hebben een hoop vragen gekregen of een copyrightmelding die niet het huidige jaartal vermeldt betekent dat het copyright verlopen is. Da's niet het geval. De jaartallen geven aan in welke periode het materiaal, waarop het auteursrecht berust, gemaakt is. Bij onze pagina's geldt daarvoor het jaar 2002, en daarom staat dat er nog.
Het is niet dat we het nooit zullen veranderen, het is momenteel gewoon niet nodig (en al helemaal niet belangrijk).
- private messaging
- polls
- spoilertags
- quickreply
- email notificatie
- kliksmileys
- {andere leuke optie}
Je hebt een geweldig idee voor in het forum? Geef het vooral aan ons door. Wij zullen het dan doorspelen naar Android, de maker van onze forumsoftware Topix. Zij bepalen hoe de ontwikkeling van de software verloopt, en maken zelf een planning en ordening van de vele ideeën die al op hun lijst staan.
Het kan daarom voorkomen dat het enige tijd duurt voordat je iets van je idee terugziet. Da's hartstikke jammer, maar omdat de ontwikkelingssnelheid nou eenmaal niet zo hoog is kan het helaas niet anders.
Ik wil me registreren met provider maar het lukt niet..
Voor enkele providers, die bekend staan om het aanbieden van gratis mailadressen, is vereist dat je via die provider op het internet moet zitten als je een adres ervan gebruikt voor registratie. Voor deze providers geldt dus: als je via Zonnet (of zie onderstaande lijst) wil registreren, kun je niet via Chello/@home/wanadoo/etcetera online zijn. je registratie zal dan mislukken.
Deze regel geldt voor (onder andere) deze providers:
- Zon (zonnet.nl)
- Freeler
- Wanadoo
Ik wil me registreren, maar de naam bestaat al, en die heeft 0 posts. Ah toe, mag ik die username hebben?
Nee, sorry. Daar kunnen we niet aan beginnen. Een FOK!account is niet alleen voor het forum. Sommigen zijn geregistreerd om te kunnen reageren op de frontpage, mee te kunnen doen aan prijsvragen, mee te kunnen spelen in de managers, te kunnen reageren op weblog of managers, of om de naam alvast te reserveren voor na die lange reis naar het buitenland. We kijgen soms mail van users die zich vorig jaar registreerden en nu willen gaan posten maar hun wachtwoord niet meer weten. We willen het niet hebben dat we tegen die users moeten zeggen "je account is inmiddels weg, sorry". Het postaantal zegt daarom helemaal niets over of de user er nog gebruik van maakt.
Als het mailadres in het profiel staat, kun je natuurlijk wel altijd proberen hem/haar een mailtje te sturen met de vraag of je het account mag hebben. Als dat mag, en de eigenaar kan zelf het wachtwoord niet vinden, kan een GM of FA je helpen met het overnemen van het account.
Hej, wat krijgen we nou, dat is mijn usericon!
Als iemand je usericon heeft overgenomen, en je vindt dat niet leuk, dan kun je beginnen met hem/haar te vragen een ander icoontje te nemen. Verklikkertopics hierover stellen we op het algemeen niet op prijs, dus als hij/zij niet positief reageert, stuur dan even een mailtje naar de FA's op forum@fok.nl. We zullen dan kijken wat we voor je kunnen doen.
Wie heeft er hier eigenlijk het meest gepost op het forum?
yvonne , die heeft ruim 72000 posts.
Hoeveel!?
Meer dan 72000. Nee we maken geen geintje.
Heeft zij wel een leven dan?
Oh ja hoor. Denken we.
Hopen we...
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 25-07-2003 01:32]
Nee, die zijn er niet. In het verleden zijn er wel eens flyers en t-shirts in kleine oplages geweest, maar momenteel hebben we die niet. We willen erg graag een beetje merchandise kunnen aanbieden. ware het niet dat onder andere financiële middelen die enigszins tegenhouden.
Zodra een mogelijkheid zich echter aandient, zullen we er zeker naar gaan kijken.
Jah, tuurlijk, dat mag altijd. Als je geen gebruik meer wenst te maken van je account, jezelf wat tentamen-discipline wilt opleggen of ineens een vreselijke hekel aan de FOK!crew hebt, en je daarom een ban wilt, dan kun je die krijgen. Je krijgt dan een 'Ban op Verzoek'.
Bans op Verzoek vallen buiten normale bans. De duur ervan wordt daarom niet bepaald door je proeftijd, maar geheel subjectief vastgesteld door één of meerdere FA's. Het minimum voor een Ban op Verzoek is een week. Na het verkrijgen van een Ban op Verzoek kan er niet over worden gecorrespondeerd. Bedenk je je? Pech. Verzoeken om een ban is spelen met vuur.
Ja, is het geen schande? Opknopen dat profiel! Maar serieus: als je in je profiel kijkt, en je ziet het postaantal niet toenemen terwijl je wel gewoon nog aan het posten bent, dan zit je keer op keer een pagina uit je cache te bekijken. Een lokaal op je computer opgeslagen versie dus. In de meeste browsers kun je die lokale versie vernieuwen door op CTRL-F5 (Internet Explorer) of shift-ctrl-R (Mozilla/Firebird) te drukken. Als het goed is krijg je dan wel het goede postaantal te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |