abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2014 @ 13:35:52 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135716023
Naar aanleiding van een discussie over cliché's in het "wachten op" topic peilde ik een behoefte naar een topic met de naakte waarheid.

Wat is er mooi aan ouderschap en wat viel er tegen. Zijn er cliché's die erg waar bleken? wat viel je mee? houdt je leven op te bestaan met de komst van een kind, uitslapen passee? geen etentjes meer? geen vakanties op de bonnefooi naar het buitenland?

of is dat eigenlijk helemaal niet erg? of mág je het niet erg vinden omdat je tenslotte dat zo gewenste kind hebt?
Daarom dit topic. moois en mythes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135716279
"Ze worden zo snel groot"
Klopt als een bus, die babytijd gaat zo ontzettend snel!

Dingen waarvan ik dacht dat ik daar heel slecht tegen zou kunnen vallen me in de praktijk mee. Ik kon altijd heel slecht tegen slaapgebrek maar ik functioneer nog prima. En het is toch wel anders als je wakker wordt gemaakt door de kindje of door de gemeentelijke dienst die bomen gaat snoeien onder je raam of van de wekker van de buren die net 2 weken op vakantie zijn.

Heel soms mis ik de verre reizen nog wel. Maar het is het wel allemaal waard. En wie weet, ooit.
pi_135716330
Tja ik ga er geen doekjesom winden, wij hebben er 3 en als ik het over moest doen kwam er geen een meer.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:43:50 #4
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135716385
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
Tja ik ga er geen doekjesom winden, wij hebben er 3 en als ik het over moest doen kwam er geen een meer.
Hoe oud zijn ze?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135716571
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Hoe oud zijn ze?
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal weg
  maandag 20 januari 2014 @ 13:50:17 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_135716627
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef hoas het volgende:

[..]

10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal weg
Misschien tijd voor een andere definitie van vrijheid?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_135716769
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Misschien tijd voor een andere definitie van vrijheid?
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.
Enkele voorbeelden
Partner is thuis voor de kinderen
Niet drinken waar ze bij zijn.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:57:31 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135716882
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef hoas het volgende:

[..]

ja, ze bepalen wel een groot deel van mijn leven maar dat hoort er bij. Mijn leven voordat ik kinderen kreeg ervaar ik als vrij leeg als ik eerlijk ben.

en ik ben ook thuis voor de kinderen. maar ik drink heus wel eens een glaasje waar ze bij zijn. en juist nu ze wat ouder zijn kunnen ze ook gewoon eens alleen thuis zijn. wij krijgen steeds meer vrijheid. :D
en ik denk dat mijn oudste niet meer thuis woont als ie 19 is.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:58:23 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_135716907
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.
Enkele voorbeelden
Partner is thuis voor de kinderen
Niet drinken waar ze bij zijn.
Dat bedoel ik, ik vind drinken van alcohol of uitjes op andere tijden plannen geen beperking van mijn vrijheid. Ik vind vrijheid keuzes maken was ik belangrijk vind. Vrijheid is je mening kunnen uitten. Ik ben op mijn werk verantwoordelijk voor mijn patienten, maar toch geniet ik van de vrijheid die ik in mijn beroep hebt omdat ik het vorm kan geven hoe ik het wil. En met kinderen net zo, kies je eigen weg.

Daarom. misschien tijd voor een nieuwe definitie van vrijheid in je leven.....trouwens als de jongste 10 is kan je toch gewoon een avond of dagje weg gaan. Ze redden zich wel hoor!
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_135717401
het moois O+
De band met mijn dochter, je trots voelen, alle ontwikkelingen meemaken, samen met mijn partner genieten van ons gezin. Mezelf en mijn partner terug zien in onze dochter, dingen herkennen.

Wat er tegen viel,
Ik had niet verwacht dat een zwangerschap zo'n grote impact op mijn lichaam zou hebben. Ik was lichamelijk gezien gezond, sterk, sportief en na 3mnd zwangerschap kon ik plotseling niet meer lopen. Nu meer dan 2jr later gaat het al wel beter maar toch moet ik het allemaal nog verwerken dat ik nog steeds niet mijn werk kan doen etc.

De slapeloze nachten en niet weten wat er met je kindje is als ze huilt zijn wel zwaar. Het gevoel hebben dat er iets met je kindje is en hierin geen gehoor krijgen van de arts etc.. Zijn moeilijke momenten maar je komt er wel weer sterker uit.

Cliché: je groeit vanzelf in het moederschap
Daar ben ik het wel mee eens. Heb geleerd naar mijn intuïtie te luisteren en ook de behoeftes van mijn dochter te volgen..dat maakt alles veel makkelijker
pi_135717689
Mooi is wel om te vertrouwen op jezelf regelmatig hadden ze wat, buikpijn koorts ect ect verder niks bijzonders
Tot een avond de oudste toen 11 buikpijn had, het was toch anders en ik zei tegen mij vrouw ik ga met hem naar de huisartsenpost, 4 uur later het was inmiddels nacht ging hij onder het mes wegens blindedarmontsteking.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:25:02 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135717957
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Naar aanleiding van een discussie over cliché's in het "wachten op" topic peilde ik een behoefte naar een topic met de naakte waarheid.
quote:
Wat is er mooi aan ouderschap en wat viel er tegen.
Wat ik mooi vind aan het ouderschap is om de ontwikkeling van mijn kindje te zien. Het is absurd hoe snel ze dingen leren. Vroeg ik me een paar jaar geleden oprecht af of het nou écht zo boeiend is dat je kindje omrolt of dat ze voor het eerst zwaaien, nu voel ik diezelfde grote trots en is het echt bijzonder. Ik vond het in de eerste dagen zo mooi om te ontdekken dat hij álles had wat hoorde. Ik was echt onder de indruk van zijn sleutelbeentjes ( :+ ), want zelfs dié had ik zelf in mijn buik gemaakt!

Wat ik mooi vind is de blijdschap als ik naar zijn kamertje kom en hij krijgt een lach van oor tot oor als hij mijn gezicht ziet. Handjes uitgestoken. Als hij met papa beneden is en ik de trap af kom, en ik hoor hem al 'mama! mama!' roepen voor ik er ben. Geldt andersom ook voor papa. Ik vind het mooi als hij verdrietig is, dat ik hem kan troosten en dat ik hem dan weer vrolijk kan maken. Ik vind het mooi om naar hem te kijken als hij bezig is. Ik vind het mooi om iets te hebben wat ineens zo belangrijk is.

Ik vind het mooi om dingen van mijzelf en van mijn vriend in hem te herkennen.

Wat tegenviel was ook een deel van de eerste periode. Tot een week of 7-8. Ik vond het keizwaar om 's avonds urenlang een baby te hebben die huilde. En om overdag geen kant meer op te kunnen. Daar had ik me zwaar op verkeken. En het viel mij tegen dat ik niet vanaf de eerste seconde het gevoel had dat ik zielsveel van hem hield en het idee had dat hij er altijd al was geweest. Want dat hoorde ik zo vaak. Ik heb me wel afgevraagd of dat normaal was of dat ik dat 'moedergen' misschien miste. Maar dat groeide allemaal heel snel en nu kan ik niet eens omschrijven hoeveel ik van hem hou. En de nachten, dat vond ik ook tegenvallen. Maar dat is inmiddels gelukkig al maanden niet meer aan de orde.

quote:
Zijn er cliché's die erg waar bleken? wat viel je mee? houdt je leven op te bestaan met de komst van een kind, uitslapen passee? geen etentjes meer? geen vakanties op de bonnefooi naar het buitenland?
Er zijn heel veel clichés waar. Het gaat zo enorm snel allemaal. Je krijgt er zoveel voor terug ( :r maar het is wel zo :') ) Dat je week/soft wordt als je moeder bent. Ik krijg van heel veel dingen tranen in mijn ogen tegenwoordig. Soms alleen al het woord bevalling :') Maar ook bij heel veel liedjes die ik op mijn kindje kan betrekken. Oh en iedereen zei dat je met de geboorte van je kind de grootste zorgen op de hals haalt. Dat herken ik ook wel. Ik kan een paniekgevoel krijgen alleen al bij de gedachte wat er met hem zou kunnen gebeuren.

Nee, ons leven houdt niet op te bestaan. Het is wel een nieuw leven waarbij je iemand anders zoveel mogelijk voorop moet stellen. Het duurt 5 x zo lang voordat je eens je huis uit bent en dan ben je nog de helft vergeten. Ik ga niet meer stappen tot 4u omdat ik weet dat er de volgende dag een hyperdreumes met mij wil spelen en aandacht nodig heeft. Maar wij spreken nog zeer regelmatig met vrienden af en nemen S mee wanneer het kan. Hij slaapt prima in een kinderbedje. We gaan nog naar de film, soms uit eten, wat drinken in de stad. We regelen oppas, nemen hem mee als het kan, of één van ons blijft thuis terwijl de ander de stad in gaat. Daarbij moet wel gezegd worden dat wij een kindje hebben dat totaal niet snel overprikkeld is. Dat soort dingen spelen ook mee en dat weet je niet van tevoren. Oh en lang leve de draagzak :+ .

quote:
of is dat eigenlijk helemaal niet erg? of mág je het niet erg vinden omdat je tenslotte dat zo gewenste kind hebt?
Ik vind het niet erg, ik heb veruit het meeste er graag voor over. Dat is iets anders dan het niet altijd superleuk vinden. Want ik baal ook wel eens als ik ergens mee naar toe zou willen en oppas niet mogelijk is (komt zelden voor overigens). Ik vind ook dat je de balen mag hebben van gebroken nachten. Of als je een dag hebt waarop je kind niks wil. Dat is menselijk. Als je er niet van baalt, helemaal fijn en yay good for you!

Ok, dit verhaal werd iets langer dan ik dacht :+
  maandag 20 januari 2014 @ 14:26:33 #13
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135718005
Ja, eens met trigt013.

Voordat ik kinderen kreeg, werd altijd tegen mij gezegd (vooral door m'n eigen moeder): je hebt geen ideeeee hoe het je leven gaat veranderen. Dat kun je van tevoren onmogelijk inschatten.
En eigenwijs als ik was, dacht ik altijd: jajaaaaa. Dat kun je wel zo zeggen, maar ik kan heus wel een beetje voor me zien hoe het zal gaan. NOT :')

Wat ik van tevoren niet wist:
dat ik echt een lichamelijke reactie zou hebben op het gehuil van m'n kind(eren). Een heel raar gevoel, een soort van elektrische schok in m'n hoofd en buik. En het gevoel dat ik pas weer rust heb als m'n kind tevreden is. (Ik weet niet of ik hierdoor een heel rare uitzondering ben :P )

En wat ik niet kon weten:
dat mijn oudste kind een 'bijzonder' kind is, die een heel eigen pad volgt qua ontwikkeling. En de uitdagingen/moeilijkheden/twijfels over jezelf/eenzaamheid/frustratie/moeder-leeuwin-gevoelens die dat met zich meebrengt.

Ik vind het moederschap heerlijk EN zwaar. Soms alleen maar heerlijk en op bepaalde dagen vooral zwaar. Maarja, that's life denk ik dan.

En vrijheden, op dit moment zijn de kinderen nog klein (en willen we ook nog graag een derde), dus voorlopig zijn we wat beperkt in onze vrijheden. Maar ik moet zeggen dat ik het ook niet echt mis. We gaan bijv. nog steeds wel spontaan uit eten, maar dan met z'n vieren (ja idd naar een pannenkoekenhuis ;) ). Het is anders, maar niet minder leuk vind ik.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:29:59 #14
250838 Fee-nix
pi_135718124
O en alles wat Spees zegt :D.

Zo'n weekdier ben ik ook geworden. Ik moest laatst bijna huilen toen ik een foto van mezelf van vroeger zag. Want mijn oudste lijkt zoooo ontzettend op mij O+ :'( O+ . (uiterlijk, maar ook innerlijk, trouwens)
  maandag 20 januari 2014 @ 14:35:06 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135718279
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

Wat tegenviel was ook een deel van de eerste periode. Tot een week of 7-8. Ik vond het keizwaar om 's avonds urenlang een baby te hebben die huilde. En om overdag geen kant meer op te kunnen. Daar had ik me zwaar op verkeken. En het viel mij tegen dat ik niet vanaf de eerste seconde het gevoel had dat ik zielsveel van hem hield en het idee had dat hij er altijd al was geweest. Want dat hoorde ik zo vaak. Ik heb me wel afgevraagd of dat normaal was of dat ik dat 'moedergen' misschien miste. Maar dat groeide allemaal heel snel en nu kan ik niet eens omschrijven hoeveel ik van hem hou. En de nachten, dat vond ik ook tegenvallen. Maar dat is inmiddels gelukkig al maanden niet meer aan de orde.

heel herkenbaar. Ik moest zó wennen aan mijn oudste. Echt heel erg. tot de gedachte: zou ik 'm missen als ze hem nu weghalen? :@ En daar voelde ik me dan ook weer heel erg schuldig over. En daarnaast heel sterk het gevoel: AFBLIJVEN! DIT IS VAN MIJ! Hoe tegenstrijdig wil je het hebben.

De allesoverheersendtergende moeheid van het begin. Dat je je kapot ligt te vervelen in je verlof en dan tóch kapot begint aan die kraamweek. Zo oneerlijk vond ik dat van de natuur. :D
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:26 schreef Fee-nix het volgende:

dat ik echt een lichamelijke reactie zou hebben op het gehuil van m'n kind(eren). Een heel raar gevoel, een soort van elektrische schok in m'n hoofd en buik. En het gevoel dat ik pas weer rust heb als m'n kind tevreden is. (Ik weet niet of ik hierdoor een heel rare uitzondering ben :P )

En wat ik niet kon weten:
dat mijn oudste kind een 'bijzonder' kind is, die een heel eigen pad volgt qua ontwikkeling. En de uitdagingen/moeilijkheden/twijfels over jezelf/eenzaamheid/frustratie/moeder-leeuwin-gevoelens die dat met zich meebrengt.

En deze. Vooral het tweede deel. superherkenbaar. En dat gevoel dat ik echt nooit verwacht had. Dat enorm niet rationele Leeuwinnenmoeder en kom niet aan mijn kind gevoel.

En dat ik mijzelf echt met liefde op plek 100 zet als het met de jongens maar goed gaat. Nooit gedacht dat ik zou kunnen denken: neh, laat die uitverkoopschoenen maar zitten. :D
pi_135718669
Mooi om te lezen hoe jullie het ervaren :)
S. 2014
J. 2016
pi_135718720
Wat een leuk topic!

Ik vind het ouderschap fantastisch, werkelijk. Mijn beste vriendin (kinderloos) heeft me wel eens gevraagd of het niet zwaar is dat er altijd iemand is die op me leunt, om altijd zo 'nodig te zijn'. Maar ik vind het fantastisch om er te kunnen zijn waar ik nodig ben. Om te voeden, te koesteren, te leren, te troosten, te spelen, te knuffelen, te dragen, om ze mee te geven wat wij van belang vinden in dit leven. En hoe geweldig dat je alles wat je er in stopt ook weer er uit haalt, je oogst wat je zaait is nergens zo waar als in het ouderschap. Ik heb echt wel het gevoel dat ik mijn roeping heb gevonden, hoe lame dat ook klinkt. :@ Ik vind mijn kinderen oprecht leuke mensen en voel me gezegend dat ze de mijne zijn. Serieus. O+

Wat me is tegen gevallen is de mentale impact van een vervelende bevalling, dat had ik niet voorzien. Ik hoor daar ook echt zelden iemand over tbh. Ohja, en wat ik vooral niet zo tof vind aan het ouderschap is het feit dat er andere ouders zijn die denken dat je automatisch een band met elkaar hebt omdat je 'ook moeder bent'. Dat ervaar ik helemaal niet zo. Dat gekliek op het schoolplein, daar heb ik niet zo veel mee. :@
  maandag 20 januari 2014 @ 14:48:07 #18
250838 Fee-nix
pi_135718815
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

heel herkenbaar. Ik moest zó wennen aan mijn oudste. Echt heel erg. tot de gedachte: zou ik 'm missen als ze hem nu weghalen? :@ En daar voelde ik me dan ook weer heel erg schuldig over. En daarnaast heel sterk het gevoel: AFBLIJVEN! DIT IS VAN MIJ! Hoe tegenstrijdig wil je het hebben.

De allesoverheersendtergende moeheid van het begin. Dat je je kapot ligt te vervelen in je verlof en dan tóch kapot begint aan die kraamweek. Zo oneerlijk vond ik dat van de natuur. :D

[..]

En dat ik mijzelf echt met liefde op plek 100 zet als het met de jongens maar goed gaat. Nooit gedacht dat ik zou kunnen denken: neh, laat die uitverkoopschoenen maar zitten. :D
Ja ook hier herkenbaar idd, niet meteen een overweldigend moeder liefde gevoel. Mijn enige gedachte na de bevalling+ks was: ik wil slapen. En of mijn kind dan bij me op de kamer zou liggen of niet, interesseerde me werkelijk niet :@ .

Ja moeheid in de kraamweek, pffffff. Hoe verzint de natuur t idd. Als je toch eens boordevol energie aan die week kon beginnen :D.

Dat van die schoenenuitverkoop _O- . Ik vind het serieus niet eens meer leuk om voor mezelf te shoppen. Waarom? Geen idee. Word er zenuwachtig van. Ik koop wel graag kleding voor de kinderen, of gewoon dingen voor het gezin. Voor mezelf klik ik meestal wat bij elkaar op internet. Ik lijk mijn moeder wel :P. Vroeger dacht ik altijd: mens, ga nou eens de stad in en koop wat leuks voor jezelf.
Dus nog zo'n cliche: je gaat meer op je ouders lijken dan je lief is ;).

En wat Spees ook zegt over moeilijk de deur uit komen. Zo herkenbaar! Je bent gewend om gewoon je schoenen en je jas aan te doen, sleutels pakken, op de fiets stappen en weg ben je.
Nu is het schoenen en jas van kind 1 aan, schoenen en jas van kind 2, je eigen jas en schoenen. Sleutels pakken. Tas pakken. Moeten ze nog luiers/doekjes/eten/drinken/speeltjes etc mee? O shit, er heeft er 1 gepoept. Jas weer uit, luier verschonen, jas weer aan. Iedereen naar buiten. Fiets pakken. Fietskar pakken. Fietskar achter de fiets hangen. Kinderen in de kar. Ben je toch wel minstens een kwartiertje mee zoet :D.

Zoiets dus :D
  maandag 20 januari 2014 @ 14:49:28 #19
381212 Gulara
From the future
pi_135718874
Nou dat wat Spees zegt.

En qua vrijheid. Soms mis ik het ultieme niksdoen wel een beetje. De mijnes is graag wakker en bij mama (of papa). Dus soms mis ik de momenten voor mezelf. Maar ook dit wordt beter naarmate hiv ouder wordt (kind is nog geen 1 :') )

Het slaapgebrek doet me over het algemeen verrassend weinig (maar dan zijn er ook die sporadische momenten dat het even heel slecht binnenkomt hoor).

Verder vind ik dat sommige mensen vooral zichzelf beperken. De mijnes gaat al vanaf dat ie een paar weken was mee uit lunchen. En ook verre vluchten hoeven niet een heel groot probleem te zijn.

Het allerleukste is dat mijn wereld juist zoveel groter is geworden. Ik heb m'n eigen toffe leven. En nu mag ik ook dat van hem (op zijn eigen manier) mee(be)leven! O+ O+

[ Bericht 61% gewijzigd door Gulara op 20-01-2014 14:54:03 (Ik was nog helemaal niet klaar.) ]
  maandag 20 januari 2014 @ 14:51:09 #20
250838 Fee-nix
pi_135718944
O en iets wat ik minder leuk vind: dat eeuwige vergelijken. Waar ik zelf ook hard aan mee doe in mijn hoofd. Het is zo nutteloos. En bij mijn oudste pakt het ook nooit eens in zijn voordeel uit.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:10:37 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135719781
De andere kant op is ook niet fijn hoor Fee-nix. mijnese zijn aardig voorlijk en ik voel altijd de drang om het af te zwakken. "ja, hij schrijft zijn naam maar fietst nog niet zonder zijwieltjes hoor" heel stom eigenlijk.
Het slaat nergens op, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Maar toch ligt het heel gevoelig en heb ik toch wel afgeleerd om er iets over te vertellen.
En eigenlijk heel stom want ik ben supertrots op mijn jongens. Ze doen het toch maar even. Maar ik ben sowieso trots want het zijn leuke, rustige, humoristische, zorgzame en bijdehandte mannen-in-wording.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:12:57 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_135719878
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
De andere kant op is ook niet fijn hoor Fee-nix. mijnese zijn aardig voorlijk en ik voel altijd de drang om het af te zwakken. "ja, hij schrijft zijn naam maar fietst nog niet zonder zijwieltjes hoor" heel stom eigenlijk.
Het slaat nergens op, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Maar toch ligt het heel gevoelig en heb ik toch wel afgeleerd om er iets over te vertellen.
En eigenlijk heel stom want ik ben supertrots op mijn jongens. Ze doen het toch maar even. Maar ik ben sowieso trots want het zijn leuke, rustige, humoristische, zorgzame en bijdehandte mannen-in-wording.
Ik zou dat ook doen :') ik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme :')
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen. O+
disclaimer
  maandag 20 januari 2014 @ 15:14:11 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135719935
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou dat ook doen :') ik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme :')
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen. O+
oh fuck. -O- en ik baar natuurlijk weer kinderen die net mensen zijn. }:|
pi_135720001
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
:D _O-
  maandag 20 januari 2014 @ 15:16:04 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_135720014
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

oh fuck. -O- en ik baar natuurlijk weer kinderen die net mensen zijn. }:|
Ja, maar iedereen is anders in die dingen, dat blijkt wel weer als ik alle verhalen lees. :')
Het een is niet per definitie slechter dan het ander vind ik, ik zou wel eens willen dat ik wat beter kon pochen, maar ach, ik heb weer andere kwaliteiten, :7
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')