Hoe oud zijn ze?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
Tja ik ga er geen doekjesom winden, wij hebben er 3 en als ik het over moest doen kwam er geen een meer.
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal wegquote:
Misschien tijd voor een andere definitie van vrijheid?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef hoas het volgende:
[..]
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal weg
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een andere definitie van vrijheid?
ja, ze bepalen wel een groot deel van mijn leven maar dat hoort er bij. Mijn leven voordat ik kinderen kreeg ervaar ik als vrij leeg als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef hoas het volgende:
[..]
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal weg
Dat bedoel ik, ik vind drinken van alcohol of uitjes op andere tijden plannen geen beperking van mijn vrijheid. Ik vind vrijheid keuzes maken was ik belangrijk vind. Vrijheid is je mening kunnen uitten. Ik ben op mijn werk verantwoordelijk voor mijn patienten, maar toch geniet ik van de vrijheid die ik in mijn beroep hebt omdat ik het vorm kan geven hoe ik het wil. En met kinderen net zo, kies je eigen weg.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.
Enkele voorbeelden
Partner is thuis voor de kinderen
Niet drinken waar ze bij zijn.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Naar aanleiding van een discussie over cliché's in het "wachten op" topic peilde ik een behoefte naar een topic met de naakte waarheid.
Wat ik mooi vind aan het ouderschap is om de ontwikkeling van mijn kindje te zien. Het is absurd hoe snel ze dingen leren. Vroeg ik me een paar jaar geleden oprecht af of het nou écht zo boeiend is dat je kindje omrolt of dat ze voor het eerst zwaaien, nu voel ik diezelfde grote trots en is het echt bijzonder. Ik vond het in de eerste dagen zo mooi om te ontdekken dat hij álles had wat hoorde. Ik was echt onder de indruk van zijn sleutelbeentjes (quote:Wat is er mooi aan ouderschap en wat viel er tegen.
Er zijn heel veel clichés waar. Het gaat zo enorm snel allemaal. Je krijgt er zoveel voor terug (quote:Zijn er cliché's die erg waar bleken? wat viel je mee? houdt je leven op te bestaan met de komst van een kind, uitslapen passee? geen etentjes meer? geen vakanties op de bonnefooi naar het buitenland?
Ik vind het niet erg, ik heb veruit het meeste er graag voor over. Dat is iets anders dan het niet altijd superleuk vinden. Want ik baal ook wel eens als ik ergens mee naar toe zou willen en oppas niet mogelijk is (komt zelden voor overigens). Ik vind ook dat je de balen mag hebben van gebroken nachten. Of als je een dag hebt waarop je kind niks wil. Dat is menselijk. Als je er niet van baalt, helemaal fijn en yay good for you!quote:of is dat eigenlijk helemaal niet erg? of mág je het niet erg vinden omdat je tenslotte dat zo gewenste kind hebt?
heel herkenbaar. Ik moest zó wennen aan mijn oudste. Echt heel erg. tot de gedachte: zou ik 'm missen als ze hem nu weghalen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Wat tegenviel was ook een deel van de eerste periode. Tot een week of 7-8. Ik vond het keizwaar om 's avonds urenlang een baby te hebben die huilde. En om overdag geen kant meer op te kunnen. Daar had ik me zwaar op verkeken. En het viel mij tegen dat ik niet vanaf de eerste seconde het gevoel had dat ik zielsveel van hem hield en het idee had dat hij er altijd al was geweest. Want dat hoorde ik zo vaak. Ik heb me wel afgevraagd of dat normaal was of dat ik dat 'moedergen' misschien miste. Maar dat groeide allemaal heel snel en nu kan ik niet eens omschrijven hoeveel ik van hem hou. En de nachten, dat vond ik ook tegenvallen. Maar dat is inmiddels gelukkig al maanden niet meer aan de orde.
En deze. Vooral het tweede deel. superherkenbaar. En dat gevoel dat ik echt nooit verwacht had. Dat enorm niet rationele Leeuwinnenmoeder en kom niet aan mijn kind gevoel.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:26 schreef Fee-nix het volgende:
dat ik echt een lichamelijke reactie zou hebben op het gehuil van m'n kind(eren). Een heel raar gevoel, een soort van elektrische schok in m'n hoofd en buik. En het gevoel dat ik pas weer rust heb als m'n kind tevreden is. (Ik weet niet of ik hierdoor een heel rare uitzondering ben)
En wat ik niet kon weten:
dat mijn oudste kind een 'bijzonder' kind is, die een heel eigen pad volgt qua ontwikkeling. En de uitdagingen/moeilijkheden/twijfels over jezelf/eenzaamheid/frustratie/moeder-leeuwin-gevoelens die dat met zich meebrengt.
Ja ook hier herkenbaar idd, niet meteen een overweldigend moeder liefde gevoel. Mijn enige gedachte na de bevalling+ks was: ik wil slapen. En of mijn kind dan bij me op de kamer zou liggen of niet, interesseerde me werkelijk nietquote:Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heel herkenbaar. Ik moest zó wennen aan mijn oudste. Echt heel erg. tot de gedachte: zou ik 'm missen als ze hem nu weghalen?En daar voelde ik me dan ook weer heel erg schuldig over. En daarnaast heel sterk het gevoel: AFBLIJVEN! DIT IS VAN MIJ! Hoe tegenstrijdig wil je het hebben.
De allesoverheersendtergende moeheid van het begin. Dat je je kapot ligt te vervelen in je verlof en dan tóch kapot begint aan die kraamweek. Zo oneerlijk vond ik dat van de natuur.
[..]
En dat ik mijzelf echt met liefde op plek 100 zet als het met de jongens maar goed gaat. Nooit gedacht dat ik zou kunnen denken: neh, laat die uitverkoopschoenen maar zitten.
Ik zou dat ook doenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
De andere kant op is ook niet fijn hoor Fee-nix. mijnese zijn aardig voorlijk en ik voel altijd de drang om het af te zwakken. "ja, hij schrijft zijn naam maar fietst nog niet zonder zijwieltjes hoor" heel stom eigenlijk.
Het slaat nergens op, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Maar toch ligt het heel gevoelig en heb ik toch wel afgeleerd om er iets over te vertellen.
En eigenlijk heel stom want ik ben supertrots op mijn jongens. Ze doen het toch maar even. Maar ik ben sowieso trots want het zijn leuke, rustige, humoristische, zorgzame en bijdehandte mannen-in-wording.
oh fuck.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doenik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
Tja ik ga er geen doekjesom winden, wij hebben er 3 en als ik het over moest doen kwam er geen een meer.
Ja, maar iedereen is anders in die dingen, dat blijkt wel weer als ik alle verhalen lees.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh fuck.en ik baar natuurlijk weer kinderen die net mensen zijn.
Mijn man heeft die neiging heel erg en ik word er helemaal gek van...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:18 schreef Fee-nix het volgende:
Klopt, buuf. De andere kant op ken ik het ook. Mijn jongste is weer heel snel met alles. En ik merk ook dat me dan soms inderdaad in hou met vertellen over 'wat hij nu weer deed/zei'. Daarom, dat hele vergelijken is zo nutteloos.
Ik ben ook heel trots op allebei mijn jongens. En dan niet omdat ze iets 'op tijd' of sneller dan 'normaal' onder de knie hebben. Gewoon om wie ze zijn en op wat ze hebben geleerd in hun eigen tempo, op hun eigen manier.
Oh ja als familieleden dan bij elke scheet zeggen hoe fantastisch hij wel niet is. Allergisch ben ik ervoor.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef Skoap het volgende:
[..]
Mijn man heeft die neiging heel erg en ik word er helemaal gek van...
Dat "opschepperige" gedrag. Hij vindt oei ik groei helemaal geweldig, vooral als Luc al dingen kan die pas bij de volgende sprong horenHeel vermoeiend.
Nou snap ik hoor. Als vrouw zijnde heb je toch maar weinig in je leven als je geen kinderen hebt. Maar gelukkig is de jongste al 10. Nog een paar jaartjes!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef hoas het volgende:
[..]
Tja ik ben dan ook een man he, en aangezien er hier alleen mutsen zitten.
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:39 schreef Gulara het volgende:
[..]
Nou snap ik hoor. Als vrouw zijnde heb je toch maar weinig in je leven als je geen kinderen hebt. Maar gelukkig is de jongste al 10. Nog een paar jaartjes!
Heb ik jullie op de zg zwartste dag van het jaar toch nog aan het lachen gekregen, fijne dag nog.quote:
Ooh is het de derde maandag van januari!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:46 schreef hoas het volgende:
[..]
Heb ik jullie op de zg zwartste dag van het jaar toch nog aan het lachen gekregen, fijne dag nog.
O, dit ja. Heel herkenbaar.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef _Bar_ het volgende:
en wat ik moeilijk vind,
zwaarder dan ik voor ogen had
dat we telkens zo voor ons kind moeten opkomen
de weg die we nu volgen nog vol vraagtekens zit.
Ik vind het zo tof dat je dit open en eerlijk durft uit te sprekenquote:Op maandag 20 januari 2014 18:42 schreef geppie het volgende:
Wat mij nogal tegenviel dat ik ons kind niet gelijk het allermooiste kind op aarde vond, sterker nog...ik vond haar (zeker de eerste paar maanden) écht godsgruwelijk lelijk!
Ik vind het tof dat je dat zegt... er werd namelijk best raar op gereageerd door mijn naaste omgeving (het is namelijk ook niet iets wat je van de daken schreeuwt) waardoor ik helemaal aan mezelf/mijn gevoelens tov mijn baby ging twijfelenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind het zo tof dat je dit open en eerlijk durft uit te spreken
Ik vind sowieso dat er best wat meer aandacht mag zijn.voor de andere kant, de kant waarbij je niet gelijk dat moedergevoel hebt, Ik hoop dat ik het in augustus wel heb maar als het niet zo is dan hoop ik dat ik mezelf dan geen monster voel...quote:Op maandag 20 januari 2014 21:10 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je dat zegt... er werd namelijk best raar op gereageerd door mijn naaste omgeving (het is namelijk ook niet iets wat je van de daken schreeuwt) waardoor ik helemaal aan mezelf/mijn gevoelens tov mijn baby ging twijfelen![]()
Sowieso viel het kwartje dat ik moeder was pas na een maand of vijf. Ik stond toen te roken op het balkon en toen dacht ik opeens: "Gvd, ik ben gewoon iemands moeder!'.
Ik vond het eerst best 'vreemd'/'nieuw'quote:Op maandag 20 januari 2014 21:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat er best wat meer aandacht mag zijn.voor de andere kant, de kant waarbij je niet gelijk dat moedergevoel hebt, Ik hoop dat ik het in augustus wel heb maar als het niet zo is dan hoop ik dat ik mezelf dan geen monster voel...
Hier hetzelfde hoor, ik wil iemand anders niet met onze kleine opzadelen omdat wij zo nodig weg willen. Vind het jammer dat we niet zomaar meer maar de bios kunnen, maar ik heb het er direct voor over. Als we weg moeten (ouderavond e.d.) dan heb ik er, gek genoeg, geen problemen mee om iemand in te schakelen.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:11 schreef L-E het volgende:
Mijn sociale leven ligt overigens echt compleet op zijn gat sinds de laatste baby. Ik las dat iemand zei dat mensen zichzelf beperken, dat is imo ten dele waar. Je baby overal mee naartoe nemen is soms gewoon geen optie, niet elke baby trekt dat, en dan kies je voor het welzijn van je kind. Dat gaat boven ons sociale leven. Wij vinden het verder niet erg, want huismussen, en onze tijd komt later wel weer, maar als mensen zeggen dat hun sociale leven nog steeds erg sprankelend is herken ik ons daar echt heel erg niet in.
Wat rot dat ze zo reageerden...quote:Op maandag 20 januari 2014 21:10 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je dat zegt... er werd namelijk best raar op gereageerd door mijn naaste omgeving (het is namelijk ook niet iets wat je van de daken schreeuwt) waardoor ik helemaal aan mezelf/mijn gevoelens tov mijn baby ging twijfelen![]()
Sowieso viel het kwartje dat ik moeder was pas na een maand of vijf. Ik stond toen te roken op het balkon en toen dacht ik opeens: "Gvd, ik ben gewoon iemands moeder!'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |