abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:11:25 #1
347535 46
Kent Farm.
pi_145156777
Mijn vrouw is 25 weken zwanger en ik ben me een beetje aan het richten op een babyfoon,
maar de keuze is reuze. Misschien kunnen jullie me helpen met een richting? Wel of geen camera of een bepaald merk. Hoe is jullie ervaring met babyfoons??
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_145156955
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:11 schreef 46 het volgende:
Mijn vrouw is 25 weken zwanger en ik ben me een beetje aan het richten op een babyfoon,
maar de keuze is reuze. Misschien kunnen jullie me helpen met een richting? Wel of geen camera of een bepaald merk. Hoe is jullie ervaring met babyfoons??
Dat ik m meestal uitzet zodat ik het gejank niet hoef te horen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145157824
Ik moet zeggen dat ik een babyfoon met camera als erg prettig heb ervaren. Gewoon (als nieuwe papa/mama) af en toe kunnen kijken als je wat hoort ipv de kamer binnenlopen met het risico dat hij/zij wakker wordt
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:02:40 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158078
Wij wilden juist geen camera op de babyfoon, omdat je anders de hele tijd maar zit te kijken.

Wat zijn je eisen voor een babyfoon? Wij hebben een Alecto DBX82, die is op basis van portofoon signaal ipv DECT, en heeft daarmee een gigantisch groot bereik. Op vakantie was dat heerlijk, want onze zoon lag dan zijn middagslaapje te doen, terwijl wij bij het zwembad laten te zonnebaden met de babyfoon erbij. Ik heb heel wat andere ouders zien hannessen (of die hadden gewoon omstebeurten 'babyfoonwacht') omdat het bereik niet voldoende was.

Mijn man neemt de babyfoon bijvoorbeeld ook mee als hij de honden gaat uitlaten (niet dat de baby dan alleen in huis is, ik ben er natuurlijk nog bij en kan de baby ook horen als hij huilt, maar zo weet mijn man als hij bijvoorbeeld direct naar huis moet komen).

Het nadeel van dit systeem is dat je op een frequentie zit, dus in theorie kan iedereen met een portofoon meeluisteren. En je kunt elkaar 'in de weg' zitten. Ben mezelf eens een aap geschrokken toen ik ineens een zware mannenstem iets hoorde roepen over de babyfoon :').
KuikenGuppy
pi_145158186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef Burdie het volgende:
Wij wilden juist geen camera op de babyfoon, omdat je anders de hele tijd maar zit te kijken.
Hier hetzelfde. Geen behoefte aan een constant oog op mijn kleine.

quote:
Wat zijn je eisen voor een babyfoon? Wij hebben een Alecto DBX82, die is op basis van portofoon signaal ipv DECT, en heeft daarmee een gigantisch groot bereik.
Wij hebben een DBX88. DECT gebaseerd en dus gecodeerd en veilig. Bereik is in en om het huis prima.

quote:
Op vakantie was dat heerlijk, want onze zoon lag dan zijn middagslaapje te doen, terwijl wij bij het zwembad laten te zonnebaden met de babyfoon erbij. Ik heb heel wat andere ouders zien hannessen (of die hadden gewoon omstebeurten 'babyfoonwacht') omdat het bereik niet voldoende was.
Niks geleerd van Maddy blijkbaar. 1 van ons blijft gewoon bij de kleine, de ander kan gaan zonnen.

quote:
Mijn man neemt de babyfoon bijvoorbeeld ook mee als hij de honden gaat uitlaten (niet dat de baby dan alleen in huis is, ik ben er natuurlijk nog bij en kan de baby ook horen als hij huilt, maar zo weet mijn man als hij bijvoorbeeld direct naar huis moet komen).
Is je kind zwak en ziek? Heeft het iets wat je niet alleen aankan? Of heeft je man geen mobieltje?

quote:
Het nadeel van dit systeem is dat je op een frequentie zit, dus in theorie kan iedereen met een portofoon meeluisteren. En je kunt elkaar 'in de weg' zitten. Ben mezelf eens een aap geschrokken toen ik ineens een zware mannenstem iets hoorde roepen over de babyfoon :').
Dag privacy... :{
pi_145158237
Hier een babyfoon met camera gekocht. Het probleem van 'de hele tijd' kijken speelt bij mij helemaal niet. Zet hem andersom neer, als ik iets raars kan ik gewoon even kijken. Erg blij dat ik hem destijds met camera kocht!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:25:31 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:07 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Geen behoefte aan een constant oog op mijn kleine.

[..]

Wij hebben een DBX88. DECT gebaseerd en dus gecodeerd en veilig. Bereik is in en om het huis prima.

[..]

Niks geleerd van Maddy blijkbaar. 1 van ons blijft gewoon bij de kleine, de ander kan gaan zonnen.

[..]

Is je kind zwak en ziek? Heeft het iets wat je niet alleen aankan? Of heeft je man geen mobieltje?

[..]

Dag privacy... :{
Zo zie je maar, behoeftes verschillen :)

En Maddy, heb ik zeker aan gedacht. Ik ben niet gek.
Maar die ouders hadden 1 geen babyfoon, en 2 geen uitzicht op het huisje.
Reken maar dat we elk geluidje in en om het huis kraakhelder op de 'porto' kregen (anders hadden we het ook niet zo gedaan).
KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:34:04 #8
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145158863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:02 schreef Burdie het volgende:
_O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145158873
Maar burd :o als jij thuis bent kan je man toch gewoon de honden doen?
♥ J & S
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:36:33 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:34 schreef klaprooss het volgende:
Maar burd :o als jij thuis bent kan je man toch gewoon de honden doen?
't Is 's Nachts, maar ja, dat zeg ik hem ook altijd :') hij wil het graag zo.
De opmerking was verder vooral bedoeld om te illustreren dat het ding een groot bereik heeft.
KuikenGuppy
pi_145158949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Is 's Nachts, maar ja, dat zeg ik hem ook altijd :') hij wil het graag zo.
De opmerking was verder vooral bedoeld om te illustreren dat het ding een groot bereik heeft.
Oh snachts :p.. nee ik vroeg het me gewoon af! Misschien las ik het verkeerd. Als hij dat wil prima :D
♥ J & S
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:38:16 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158978
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Oh snachts :p.. nee ik vroeg het me gewoon af! Misschien las ik het verkeerd. Als hij dat wil prima :D
Nee, het staat er een beetje raar, zie ik :').
KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:59:49 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145162711
Wij begonnen met een Philips, waar we erg tevreden over waren,maar na 3jr was het klaar en was de batterij snel leeg,bereik steeds slechter. Nu hebben we er 1 van de lidl opzich een prima ding alleen hij ruist als hij aanslaat en pikt niet elk klein geluid.
Wij willen er nu 1met camera en die ook elk geluid weer oppikt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_145164372
Ik heb er een met camera. Geluid staat hit, want ik hoor haar. Camera zet ik alleen uit als ik ga slapen. Ik vind het geweldig dat ik zo af en toe kan kijken naar haar als ze slaapt. Alleen heeft ze volgens mij zelf ook door dat die camera er is. Want ze heeft al een paar keer Ollie uit bed gegooid als ze niet wil slapen tussen de middag :D
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:43:15 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145164591
Wij hadden er een zonder camera (een Alecto weetikveelhupperdepup) en die voldeed prima, tot mijn man hem in januari liet vallen toen we aan het inpakken waren voor de vakantie.
Omdat we het niet zagen zitten nog geruime tijd met van die Ikea-dingen te doen (leuk hoor, voor nood, maar verder niet), hebben we toen een nieuwe gekocht, weer een Alecto, dit keer een met camera, want we wisten dat zoonlief in de loop van het jaar naar een groot bed zou gaan, en dat het dan misschien wel handig was om te kunnen zien wat hij uitspookte.

En dat is het ook.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen werd het weer een met camera.

Oh, en als ik wat tegen hem zeg met de talk-functie, dan weet hij dus niet waar het vandaan komt, dus dan vertelt hij later dat hij "mama-muur" hoorde :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:46:07 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145164723
Welke met camera raden jullie dan aan? Enige eis is dat hij ook gevoelige geluiden oppikt. Ivm de epilepsie van Roy.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:00:48 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_145188336
Wij hebben geen babyfoon, nooit behoefte aan gehad. Wat wil je horen dan?

Huilen hoor je bij ons op een willekeurige plek in het huis.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:40:11 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145189186
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:00 schreef Hallmark het volgende:

Bij ons niet. :)
KuikenGuppy
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:30:52 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145192070
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:00 schreef Hallmark het volgende:

als je kind epilepsie heeft wil je graag horen wanneer een isult plaatsvind
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:37:33 #20
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_145192223
Wij hebben er twee, want twee kindjes. Beide zijn ze van Avent, de eerst dus al ruim 3 jaar en de tweede goed 1 jaar.
Ik vind ze fijn in gebruik, de ene heeft muziekjes en een nachtlampje, de andere geeft ook temp vd ruimte aan en je kan op afstand de muziekjes en het lampje aan en uitzetten, hendig!

Camera hadden wij geen behoefte aan, want dan ga je er telkens naar zitten loeren, het voelt voor mij een beetje als bespieden en dat vind ik niet fijn. ;)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:02:55 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_145196148
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:43 schreef Leandra het volgende:
dus dan vertelt hij later dat hij "mama-muur" hoorde :')
Mijn god zeg, wat schattig <3
Best wel slim ook, om die woorden zo met elkaar te verbinden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:37:26 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145199543
Wij hebben ook de Alecto DBX-88 (Eco) en erg tevreden over, maar achteraf had ik graag 1 met camera gehad. Soms is er een geluid te horen op de babyfoon (*bonk!*) dat ik graag even een snelle blik zou willen werpen of alles goed gaat, zonder het risico te lopen dat ik haar wakker maak door de slaapkamer in te gaan.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_145207975
Wij hebben er een met camera van Philips en ik vind het idd fijn dat ik af en toe even kan checken hoe het gaat met mn buikslaper, zonder hem wakker te maken.

Ik had eigenlijk een andere uitgezocht met meer opties (terugpraten, thermometer en muziekjes), maar we dachten dat Philips betere kwaliteit zou zijn, maar ik denk dat ik toch de opties van de andere (ga) mis(sen) en deze valt ook wel eens uit als je de wifi gebruikt of de wifi wordt heel sloom.

Deze had ik oigineel bedacht: http://www.mediamarkt.nl/(...)0869.html?langId=-11
pi_145209808
Wij hebben een foscam FI8910w. Ip camera (? Geen idee hoe dat heet...)
Geen officiële camera babyfoon maar enorm handig. Vond het eerst onzin maar toch echt. ideaal.
Met een meidenkwartet
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:48:32 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145211853
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:42 schreef Dot. het volgende:
Wij hebben er een met camera van Philips en ik vind het idd fijn dat ik af en toe even kan checken hoe het gaat met mn buikslaper, zonder hem wakker te maken.

Ik had eigenlijk een andere uitgezocht met meer opties (terugpraten, thermometer en muziekjes), maar we dachten dat Philips betere kwaliteit zou zijn, maar ik denk dat ik toch de opties van de andere (ga) mis(sen) en deze valt ook wel eens uit als je de wifi gebruikt of de wifi wordt heel sloom.

Deze had ik oigineel bedacht: http://www.mediamarkt.nl/(...)0869.html?langId=-11
Dat hebben wij idd ook met onze Avent babyfoon met camera, erg irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')