* Lois steekt haar hand op*Ik heb een kind met een brilletje, mijn oudste heeft er al jaren 1.
Nou is mijn kind geen gewoon kind qua nieuwe dingen, ze is nl. autistisch, dus het wennen heeft hier ontzettend lang geduurd. Daar kan ik je geen tips voor geven.
Wat ik wel weet:
Koop niet het duurste brilletje uit het rek, kinderbrillen hebben de neiging om nogal eens onder voeten te belanden, tussen billen en een stoel, doormidden gebroken te worden etc. Een brilletje hoeft niet al te duur te zijn om al kwalitatief goed te zijn.
Let op de pootjes, een verend mechanisme is vaak erg handig. Eva heeft een bril waarbij je de pootjes helemaal naar buiten kunt buigen zonder dat het stuk gaat, erg fijn bij het op en af zetten.
Zoek niet te dure glazen, zeker bij kinderen wisselt de sterkte nog vaak. Nou zal dat ongetwijfeld per afwijking verschillen maar bij mijn dochter, die scheelziet, zijn we inmiddels 4 sterktes verder.
Eva heeft geen bril met pootjes die helemaal haar oren omsluiten, dat vond ze niet prettig zitten. Zij heeft een brillenkoordje aan haar bril zodat, als hij afgepakt wordt, de bril niet op de grond valt.

O en de meest handige tip: Zoek een opticien dichtbij!
Echt hoe vaak je niet heen moet om de bril recht te zetten, schroefjes te vervangen, opnieuw af te stellen etc etc. dat is niet te tellen. De eerste keer hadden wij een goedkopere opticien op 15 km afstand, inmiddels hebben we een iets duurdere op loopafstand gevonden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥