Op papier zetten voelt voor mij ook heel erg zakelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:55 schreef NoXia het volgende:
Wat voor afspraken zou je op papier willen zetten dan?
Dat uitspreken vind ik dus ook heel belangrijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden om de week een dag mijn ouders die oppasten, de andere week mijn schoonmoeder.
Met mijn ouders verliep het heel soepel, met mijn schoonmoeder heel stroef. Hier is het uiteindelijk geëscaleerd en hebben we nu een heel vervelende, moeilijke situatie.
De band van S met mijn ouders is wel echt geweldig goed en leuk; ze hebben alle drie enorm genoten van die dagen.
De band met schoonmoeder is voor ons (zowel mijn vriend, mijn dochter als voor mij) op dit moment non-existing.
Mijn advies: als je echt, echt problemen hebt, spreek dat goed en duidelijk uit, tot iedereen tevreden is en weet wat men kan verwachten. Het kan een heerlijke tijd zijn voor grootouder(s) en kind, maar het kan ook heel erg verkeerd gaan.
Zo iets zou ook nog een idee zijn ja, ipv zeggen wat ik niet wil juist aangeven wat ik wel zou willenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:04 schreef Mydelirium het volgende:
Wel kan zij ook niet stilzitten, en gaat dan dingen in ons huishouden doen. Omdat ik hier ook wat kriebelig van werd hebben wij hier de afspraak gemaakt dat ik wat dingen expres voor haar laat liggen (de vaat, stofzuigen etc). En vaak vraag ik of ze iets wil doen met Vlegel; wandelen ofzo.
Als mijn schoonouders onze oudste opvingen, brachten we hem de avond ervoor ernaartoe. Vonden beide partijen fijner.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Het nadeel is wel dat wegbrengen ruim een half uur kost wat niet altijd past met onze werktijden. Het kdv daarentegen zit op 100 meter...
Als dat het enige is dat problemen veroorzaakt, zou ik inderdaad proberen om aan te geven wat ze wel kan doen. En als jullie baby groter wordt, zal ze ook meer tijd met hem/haar (sorry, even ontschotenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:16 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat uitspreken vind ik dus ook heel belangrijkIk merk ook wel dat ik meer tolereer dan mijn vriend, omdat het nu eenmaal mijn moeder is en ik ondertussen wel weet hoe ze in elkaar steekt.
Ergens denk ik 'ze is nu eenmaal zo dus laat ik een manier vinden om er mee om te gaan' terwijl mijn vriend zegt 'het is ons huis, ons kind, ik ga me niet aanpassen aan haar'.
[..]
Zo iets zou ook nog een idee zijn ja, ipv zeggen wat ik niet wil juist aangeven wat ik wel zou willen
Ik denk dat het vooral het gevoel is dat het inbreuk in onze privacy is. Onze schoon-standaard is nogal anders dan die van haar. Commentaar op hoe ons huis er uit ziet (en dat is dus echt niet smerig ofzoquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:43 schreef Cwen het volgende:
Mijn moeder past 1 dag per week op, soms bij ons, meestal bij haar. En ja, als ze bij ons is stofzuigt ze, lapt ze de ramen of vouwt de was op. Ik vind het prima; ik heb een hekel aan het huishouden.
Maar ze zet niets weg, dat scheelt wel. Waarom vinden jullie het zo erg als ze poetst?
Dit hebben we eigenlijk nog nooit overwogen! Zeker op de dagen dat ik alleen ben (vriend in buitenland) zou dit eigenlijk veel praktischer zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:19 schreef Mark het volgende:
[..]
Als mijn schoonouders onze oudste opvingen, brachten we hem de avond ervoor ernaartoe. Vonden beide partijen fijner.
Waarom mag ze de was niet doen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:02 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Op papier zetten voelt voor mij ook heel erg zakelijkmaar blijkbaar is 10x zeggen 'ik wil niet dat je m'n was doet' niet duidelijk genoeg
![]()
Omdat we dat ook heel goed zelf kunnenquote:
Dat is echt lastig, als je over zulke basale dingen als eten en drinken niet op één lijn zit met oma. Mijn mening: het is mijn kind, dus ik bepaal wat hij mag eten/drinken. Opa's en oma's zijn er natuurlijk wel voor om hun kleinkind enigszins te verwennen, maar het moet niet zo zijn dat oma structureel ander eten voorzet dan wat jullie goed vinden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:09 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Omdat we dat ook heel goed zelf kunnenZe komt voor haar kleinkind is de afspraak
![]()
Maar goed, naast huishouden/was gaat de irritatie ook over andere dingen hoor. Wat hij wel/niet mag eten/drinken van ons en hoe raar die wensen zijn![]()
Haar man ligt niet zo goed bij ons en de berichtjes steeds over hoe gek hij en F zijn op elkaar vind ik vervelendMaar geen idee hoe ik dat nou weer moet bespreken
![]()
Oh, en nog even voor de duidelijkheid, m'n moeder is echt wel een schat hoor maar ze is nog erg van de 'oude stempel' en wij dus niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |