abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144553996
WEG MET ZEURPIETEN!

Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

quote:
'Kom maar binnen met je Piet': de nieuwe sintliedjes
Uitgeverij Ploegsma gooit de knuppel in het hoenderhok door een aantal sinterklaasliedjes te laten vertalen naar nieuw Nederlands. Daarin vervult Zwarte Piet niet langer de rol van knecht.

Sinterklaasje, kom maar binnen met je Piet, want we zingen allemaal blij een lied.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-nieuwe-sintliedjes

quote:
Wilders: Nieuwe wet moet Piet zwart houden
De PVV komt binnenkort met een 'zwartepietenwet'. Die moet volgens partijleider Geert Wilders 'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'.

Gemeenten mogen volgens het plan van Wilders de sinterklaasliedjes ook niet veranderen. PVV-leider Geert Wilders kondigde het wetsvoorstel aan in het televisieprogramma Vandaag de dag van WNL. Zijn Kamerlid Martin Bosma had er volgens Wilders het hele weekend aan zitten schrijven.

Wilders zei dat hij 'zo boos' kan worden over de discussie om Zwarte Piet aan te passen. De wet is bedoeld om 'onze cultuur te beschermen', aldus Wilders. "Het is een kinderfeest. Ik hoor linkse partijen: laat 'm maar groen worden die Zwarte Piet. Ik vind dat hij zwart moet zijn. Geen kind, niemand in Nederland die Zwarte Piet koppelt aan racisme. Dit is te gek voor woorden."
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)et-piet-zwart-houden

En dan nog dit schokkende nieuws:

Hier verder.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 16:39:53 ]
pi_144554366
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet is een karakter uit een kinderfeest. Eén van de kenmerken van Zwarte Piet is dat -ie zwart is. Dat "relatief veel mensen" Zwarte Piet als racistisch ervaren, is onzin. Uit alle peilingen en onderzoeken blijkt juist het tegenovergestelde: een zeer kleine groep ervaart het als racistisch.

Welke peilingen en onderzoeken?
pi_144554545
Welke RAL kleur stelt de GBL voor?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144554550
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:49 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Welke peilingen en onderzoeken?
Diverse. Ze zijn ook in deze topicreeks herhaaldelijk aangehaald, zelfs in het vorige deel nog. Ik zou zeggen: gebruik de ctrl+f toets even en zoek het zelf terug.
pi_144554736
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 16:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Diverse. Ze zijn ook in deze topicreeks herhaaldelijk aangehaald, zelfs in het vorige deel nog. Ik zou zeggen: gebruik de ctrl+f toets even en zoek het zelf terug.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Ik ken alleen deze. Daarin zeggen slechts respectievelijk 19, 24 en 28 procent van de Surinaamse, Antilliaanse en Ghanese bevolking dat ze het niet discriminerend vinden.
pi_144555249
quote:
De wet is bedoeld om 'onze cultuur te beschermen', aldus Wilders.
Wat een idioot.
pi_144555945
quote:

[..]

Jij probeert iets aan te tonen dus zoek het lekker zelf.
pi_144556523
quote:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd hoe je aan die 92 tot zelfs 94 procent komt.
pi_144556660
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:05 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Ik ken alleen deze. Daarin zeggen slechts respectievelijk 19, 24 en 28 procent van de Surinaamse, Antilliaanse en Ghanese bevolking dat ze het niet discriminerend vinden.
Dat is vaak zo, dat mensen alleen datgene kennen wat ze willen lezen. Jij citeert lokale cijfers onder een aantal Amsterdamse bevolkingsgroepen, ik citeer landelijke cijfers van EénVandaag.

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:38 schreef JanCees het volgende:

[..]

Jij probeert iets aan te tonen dus zoek het lekker zelf.
Ik probeer niks aan te tonen. De genoemde cijfers zijn een feit. De link naar de bron is in het vorige topic nog genoemd.

quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 17:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd hoe je aan die 92 tot zelfs 94 procent komt.
Gewoon in het vorige topic even op EenVandaag zoeken. Dat komt de link vast wel bovendrijven.
pi_144556805
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is vaak zo, dat mensen alleen datgene kennen wat ze willen lezen. Jij citeert lokale cijfers onder een aantal Amsterdamse bevolkingsgroepen, ik citeer landelijke cijfers van EénVandaag.
Welke cijfers heb jij dan over hoeveel procent van de mensen het als racisme ervaren?
pi_144557046
Kijk nou...

Geen kinders die door hun ouders van school gehouden worden, geen mensen die er discriminatie in zien en ze vieren gezellig sinterklaas met elkaar, ze zijn daar wel zoals het hoort zwart geschminkt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:15:44 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144557181
in Suriname en op de Antillen 'hoort' dat helemaal niet juist, daar zijn gekleurde pieten de normaalste zaak van de wereld ... meestal zijn ze zwart

lijkt mij prima als piet dit zelf mag bepalen

en ja er zijn ook daar mensen die er discriminatie inzien

verzonnen topics ... :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144557231
quote:
5s.gif Op maandag 15 september 2014 16:58 schreef xpompompomx het volgende:
Welke RAL kleur stelt de GBL voor?
Je denkt toch niet dat hij daar over nagedacht heeft?

Maar is idd een goede vraag. Zo'n wet lijkt me nogal lastig te toetsen. "Zwarte Piet moet zwart zijn". Dat zeg je lekker makkelijk, maar als iemand kwaad wil, is het nogal lastig toetsbaar. Wanneer is zwart niet meer zwart genoeg?
Dit is zwart:

Is dit ook zwart?

Deze piet is zwart

Dit is een twijfelgeval

Deze hangt al tussen bruin en zwart in

Deze zwarte piet is daarentegen duidelijk meer bruin dan zwart, dus die mag niet meer

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 18:18:12 ]
pi_144557241
Nu op RTL 4.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144557654
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:15 schreef sp3c het volgende:
in Suriname en op de Antillen 'hoort' dat helemaal niet juist, daar zijn gekleurde pieten de normaalste zaak van de wereld ... meestal zijn ze zwart

lijkt mij prima als piet dit zelf mag bepalen

en ja er zijn ook daar mensen die er discriminatie inzien

verzonnen topics ... :')
Hoe het daar 'hoort' bepalen ze daar zelf idd, met 'hoort' bedoelde ik hier in Nederland.
De bruine pieten van de laatste jaren mag inderdaad aangepast zodat er geen gelijkenis is met een neger.
In het vorige topic schreef ik het al, ik zal het nog eens herhalen, het probleem van gekleurde mensen is niet hun huidskleur maar hun mentaliteit.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:33:03 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144557781
datzelfde geld voor mensen die zo krampachtig vast willen houdn aan de zwarte piet dat het in wetten vastgelegd moet worden ... dan klopt er ook iets niet helemaal in je kop lijkt me.

noem hem gewoon piet en laat het lekker aan de organisator over welke kleur hij heeft zeg
pi_144557840
Mensen kunnen ook gewoon eerlijk zeggen dat Erik van Muiswinkel van tv moet.
pi_144557865
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

het probleem van gekleurde mensen is niet hun huidskleur maar hun mentaliteit.

:') ____________________________!
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:37:08 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144557896
en waarom zou er geen gelijkenis mogen zijn met een neger?

in enige versie van het verhaal die ik ken wat ook maar iets met slavernij te maken heeft is het een bevrijde slaaf die er zelf voor kiest om die ouwe te helpen

lijkt mij een mooi verhaal om te omarmen, beter dan dat schoorsteenvegerverhaal iig
pi_144557900
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:33 schreef sp3c het volgende:
datzelfde geld voor mensen die zo krampachtig vast willen houdn aan de zwarte piet dat het in wetten vastgelegd moet worden ... dan klopt er ook iets niet helemaal in je kop lijkt me.
Inderdaad, dan maak je er juist een politieke speelbal van. En als er iets funest is voor een kinderfeest...
quote:
noem hem gewoon piet en laat het lekker aan de organisator over welke kleur hij heeft zeg
Daarom, als het maar een leuk feest voor de kinderen is :).
pi_144557972
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:28 schreef bedachtzaam het volgende:

In het vorige topic schreef ik het al, ik zal het nog eens herhalen, het probleem van gekleurde mensen is niet hun huidskleur maar hun mentaliteit.
jaja.. gekleurde mensen zijn allemaal fout en slecht....
wat denk je van van deze : het probleem van gekleurde mensen is soms dat sommige roze mensen een mentaliteit hebben waardoor zij problemen niet roze zien.
pi_144558026
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:37 schreef sp3c het volgende:
in enige versie van het verhaal die ik ken wat ook maar iets met slavernij te maken heeft is het een bevrijde slaaf die er zelf voor kiest om die ouwe te helpen

lijkt mij een mooi verhaal om te omarmen, beter dan dat schoorsteenvegerverhaal iig
Ja, dat lijkt mij ook een mooi voorbeeldverhaal. Dan maak je er een symbool van een bevrijde slaaf van. Win-win.
Dat zal het dus wel niet worden.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:41:43 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558053
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat denk je van van deze : het probleem van gekleurde mensen is soms dat sommige roze mensen een mentaliteit hebben die problemen niet roze ziet.
euh ... whut :?
pi_144558078
Maar een gekleurde Sint zit er dus weer niet in dit jaar ?
Niet politiekcorrect enzo
pi_144558087
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:33 schreef sp3c het volgende:
noem hem gewoon piet
Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Er zijn ook mensen die Piet heten en die worden altijd belachelijk gemaakt. Zwarte Piet, Malle Piet, Pietje Bell, Piet is altijd de klos. Zelfs een Piet die groots presteerde noemt men Piet Kleine.
pi_144558109
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat denk je van van deze : het probleem van gekleurde mensen is soms dat sommige roze mensen een mentaliteit hebben die problemen niet roze ziet.
Ik schreef het misschien te generaliserend :)
Genoeg gekleurde mensen om me heen die geen mentaliteitsprobleem hebben en gewoon iets van hun leven maken in plaats van de slachtoffer uit te hangen over slavernij knecht enz...
Er is geen slavernij, ze hebben net zoveel kansen als bleekscheten in dit land.
pi_144558133
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

euh ... whut :?
sommige roze mensen zien gekleurde mensen snel als probleem ...
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:45:06 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558177
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Er zijn ook mensen die Piet heten en die worden altijd belachelijk gemaakt. Zwarte Piet, Malle Piet, Pietje Bell, Piet is altijd de klos. Zelfs een Piet die groots presteerde noemt men Piet Kleine.
nou ok afschaffen die handel

dit superstrrke argument heeft me overtuigd ...
pi_144558186
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ziet nog racisme in een gevulde koek.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:45:42 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558201
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en vice versa

nou en?
pi_144558235
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik schreef het misschien te generaliserend :)
Genoeg gekleurde mensen om me heen die geen mentaliteitsprobleem hebben en gewoon iets van hun leven maken in plaats van de slachtoffer uit te hangen over slavernij knecht enz...
Er is geen slavernij, ze hebben net zoveel kansen als bleekscheten in dit land.
precies ... ik ken ook genoeg gekleurde mensen die iets van hun leven maken... bijna allemaal..
bruine mensen, roze mensen ..
Ik ken niemand persoonlijk die graag slachtoffer is. Ik zag deze week een stel kennelijk roze mensen in dit topic die slachtofferitisch deden.
pi_144558265
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

en vice versa

nou en?
zie #26.... de boodschap is opgepikt
pi_144558365
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

precies ... ik ken ook genoeg gekleurde mensen die iets van hun leven maken... bijna allemaal..
bruine mensen, roze mensen ..
Ik ken niemand persoonlijk die graag slachtoffer is. Ik zag deze week een stel kennelijk roze mensen in dit topic die slachtofferitisch deden.
Die reageren op bruine mensen die een probleem hebben met zwarte piet :P
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:50:11 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558377
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zie #26.... de boodschap is opgepikt
wat is de boodschap, dat er racisten rondlopen?

dat weet iedereen, deze hele discussie lijkt ze in beide kampen aan te trekken zelfs :')
pi_144558482
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is de boodschap, dat er racisten rondlopen?

dat weet iedereen, deze hele discussie lijkt ze in beide kampen aan te trekken zelfs :')
ik reageerde op een generalisatie......Ik hoef toch niet meer uit te leggen ?
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:53:47 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558531
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

nee die reageren op 'buitenlanders' die het lef hebben om een mening te vormen

das triest

prima dat je voor of tegen zwarte piet bent, er zijn genoeg argumenten te bedenken maar kom niet met idioterie als mentaliteitsproblemen aanzetten zeg want dan is zwarte piet echt heel snel zijn kleurtje kwijt :')
pi_144558541
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

jip fantasietjes dat de Nederlandse cultuur in gevaar is..
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:54:58 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558580
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik reageerde op een generalisatie......Ik hoef toch niet meer uit te leggen ?
mjah

je reageerde een beetje gek, laten we het daarop houden
pi_144558730
Wat voor pepernoten horen er eigenlijk bij het sinterklaas feest volgens de GBL?
Wil hij kruidnoten, of wil hij die ouderwetse taaie pepernoten?
pi_144558766
quote:
5s.gif Op maandag 15 september 2014 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
Wat voor pepernoten horen er eigenlijk bij het sinterklaas feest volgens de GBL?
Wat is de GBL?
  maandag 15 september 2014 @ 19:01:05 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_144558773
quote:
De GBL moet gewoon z'n bek houden.

Beetje goedkoop scoren met zoiets onzinnigs. Laat ie z'n partijfinanciering maar eens openbaar maken zoals ie al voor 1 juli zou doen.
pi_144558779
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:00 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Wat is de GBL?
De Grote Blonde Leider.
pi_144558789
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Jij ziet nog racisme in een gevulde koek.
jij dus ... begint over racisme... ik niet.
dat zit bij jou tussen de oren ofzo ? Of is het je mentaliteit?
Je ziet een probleem die er niet is ?
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:02:19 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558811
quote:
een neger die met pinda's gooit zou wel grappig zijn
pi_144558840
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef remlof het volgende:

[..]

De GBL moet gewoon z'n bek houden
Dat vooral.

quote:
.

Beetje goedkoop scoren met zoiets onzinnigs. Laat ie z'n partijfinanciering maar eens openbaar maken zoals ie al voor 1 juli zou doen.
Misschien moeten we een soort van campagne opzetten om 'hem' zover te krijgen?
pi_144558842
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

een neger die met pinda's gooit zou wel grappig zijn
Of bananen :P
pi_144558908
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef remlof het volgende:

[..]

De GBL moet gewoon z'n bek houden.

Hij wil ook dat overheidsorganen niet meewerken aan activiteiten waar niet voorgeschreven sinterklaasliedjes worden gezongen.
Hoe antivrijheid riekt dat ?
Dan moet er dus een lijst komen met wel toegestane liedjes en welke tekstversie?
Dus, dat wordt een map met voorgeschreven teksten?
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:05:03 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558910
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of bananen :P
kindertjes teabaggen zal wel niet kunnen
pi_144558979
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij wil ook dat overheidsorganen niet meewerken aan activiteiten waar niet voorgeschreven sinterklaasliedjes worden gezongen.
De PVV heeft net zoveel met vrijheid te maken als de DDR met democratie. Mensen die dat nog niet door hadden of hebben zijn compleet achterlijk.
pi_144559112
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De PVV heeft net zoveel met vrijheid te maken als de DDR met democratie. Mensen die dat nog niet door hadden of hebben zijn compleet achterlijk.
Fijn dat jij jouw mening dermate superieur verklaart aan die van anderen dat jij hen afdoet als dom omdat ze wat anders vinden dan jij. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 15 september 2014 @ 19:10:51 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_144559140
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat vooral.

[..]

Misschien moeten we een soort van campagne opzetten om 'hem' zover te krijgen?
Eerst Prinsjesdag en de Algemene Beschouwingen afwachten, dan zal het vanzelf aan de orde komen. Desnoods zetten we een twitteroffensiefje op.
pi_144559141
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan moet er dus een lijst komen met wel toegestane liedjes en welke tekstversie?
Dus, dat wordt een map met voorgeschreven teksten?
Wat wordt overigens met "meewerken" bedoeld? Alleen als je er actief aan meewerkt (dus mee-organiseert of mee-financierd)? Of ook als je vergunning verleent? Dat laatste lijkt me nogal problematisch.
pi_144559178
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fijn dat jij jouw mening dermate superieur verklaart aan die van anderen dat jij hen afdoet als dom omdat ze wat anders vinden dan jij. :')
Jij ziet de club van Wilders daadwerkelijk als 'vrijheidspartij'?
pi_144559210
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mijn mening doet er niet zoveel toe in dit verband, het gaat er om dat het voor discussie vatbaar is in weke mate vrijheid een ideaal is van de PVV.
#NoDAPL
pi_144559216
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

kindertjes teabaggen zal wel niet kunnen
kan jij als mod een poll zetten zo midden in het topic ?
een poll over de pietenwet van Wilders
pi_144559220
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie er op doelt dat de reactie van Wilders op vrijwel elk probleem is: "we moeten xxx verbieden". Da's nou niet echt een toonbeeld van strijden voor vrijheid, als je op alles met verboden reageert.
pi_144559226
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn mening doet er niet zoveel toe in dit verband, het gaat er om dat het voor discussie vatbaar is in weke mate vrijheid een ideaal is van de PVV.
Tikje gezocht weer.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:14:29 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144559260
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat doet er helemaal niet toe
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:15:32 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144559298
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kan jij als mod een poll zetten zo midden in het topic ?
een poll over de pietenwet van Wilders
geen idee
pi_144559372
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee
dan heb je de mogelijkheid niet, anders wist je het wel.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:19:50 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144559483
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dan heb je de mogelijkheid niet, anders wist je het wel.
zou ik niet zo gemakkelijk vanuit gaan _O-
pi_144559566
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat wordt overigens met "meewerken" bedoeld? Alleen als je er actief aan meewerkt (dus mee-organiseert of mee-financierd)? Of ook als je vergunning verleent? Dat laatste lijkt me nogal problematisch.
precies....hoe ziet Wilders dat in de praktijk.
Duidelijk is dat geen overheidsorgaan mag meewerken aan het optreden van een Piet die niet zwart geschminkt is , in zijn visie. Dus ook geen vergunning geven, ook geen subsidie aan een club die geen voorgeschreven kleur gebruikt voor een Piet.. ... ik denk dat hij dat bedoelt.
http://nos.nl/video/698426-wilders-bescherm-zwarte-piet.html
  maandag 15 september 2014 @ 19:23:23 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_144559621
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

precies....hoe ziet Wilders dat in de praktijk.
Duidelijk is dat geen overheidsorgaan mag meewerken aan het optreden van een Piet die niet zwart geschminkt is , in zijn visie. Dus ook geen vergunning geven, ook geen subsidie aan een club die geen voorgeschreven kleur gebruikt voor een Piet.. ... ik denk dat hij dat bedoelt.
http://nos.nl/video/698426-wilders-bescherm-zwarte-piet.html
De vrijheid druipt er inderdaad vanaf :')
pi_144559761
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:23 schreef remlof het volgende:

[..]

De vrijheid druipt er inderdaad vanaf :')

oei.... net een picture in mijn hoofd..
vrijheidsstrijder Wilders met princenvlag en franse steek staat op de barricade... Kameraden staan naast hem en achter hem. Fleur met 1 blote borst . (les miserablessfeertje)
En dan zingt hij: we hebben al 1 zwarte piet... geen zwarte pieten meer in dit land.
pi_144560081
Ah ik zie dat Wilders precies doet wat ik eerder in het topic voorspelde. Hahaha, dat ik dat mag meemaken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:35:54 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144560193
hahahaha
pi_144560215
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
oei.... net een picture in mijn hoofd..
vrijheidsstrijder Wilders met princenvlag en franse steek staat op de barricade... Kameraden staan naast hem en achter hem. Fleur met 1 blote borst . (les miserablessfeertje)
En dan zingt hij: we hebben al 1 zwarte piet... geen zwarte pieten meer in dit land.

Geert wil juist meer Zwarte Pieten.
pi_144560407
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:35 schreef sp3c het volgende:
hahahaha
Leuk toch. Zulke voorspelbare domrechtse mensen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 september 2014 @ 19:41:43 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144560448
Wat een droplullenclub is het ook hè.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_144560478
Wel jammer voor het feest zelf, want dat is nu dus helemaal officieel de nek omgedraaid door het gepolitiseer.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:42:57 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144560510
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk toch. Zulke voorspelbare domrechtse mensen.
mja je hoeft er geen nostradamus voor te zijn ..
pi_144560534
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja je hoeft er geen nostradamus voor te zijn ..
Ben ik ook niet. Echt niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144560955
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar dat wetsvoorstel want dit roept veel vragen op.
quote:
'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'
Het lijkt mij eigenlijk een wet die het vieren van Sinterklaas met een zwarte Piet onmogelijk maakt maar het is op zijn minst discriminatie van blanken.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:53:36 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144561052
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:51 schreef Wespensteek het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar dat wetsvoorstel want dit roept veel vragen op.

[..]

Het lijkt mij eigenlijk een wet die het vieren van Sinterklaas met een zwarte Piet onmogelijk maakt maar het is op zijn minst discriminatie van blanken.
whut :')
pi_144561084
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

whut :')
Piet moet echt zwart zijn dus schmink mag dan toch niet.
pi_144561113
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ah ik zie dat Wilders precies doet wat ik eerder in het topic voorspelde. Hahaha, dat ik dat mag meemaken.
Ik heb er overheen gelezen, wat voorspelde je precies?
pi_144561634
Dus hiermee houden volwassen Nederlanders zich bezig. Topland dat Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144562279
quote:
De VVD ziet niets in het wetsvoorstel van de PVV over Zwarte Piet. Dat heeft de partij in dit sinterklaasgedichtje laten weten:

Sint is tot in zijn diepste gekrenkt
Begrijpt niet wie zulke onzin bedenkt
Je bent toch mal als je politiek bedrijft
Over de rug van een Piet die sowieso blijft
Onze Piet is immers niet politiek
En dient Geert als volgt van repliek:
Zwijg met je gekrakeel en gedoe,
dan krijg je lekkers in plaats van de roe
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-tegen-voorstel-pvv
pi_144562840
quote:
In hun gedicht mijden ze het woord zwarte voor Piet, toch wel opmerkelijk.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 20:46:59 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144563500
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Piet moet echt zwart zijn dus schmink mag dan toch niet.
niemand is echt zwart

ze willen schmink verplichten

# :')
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 21:13:24 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144564933
nette reactie van de VVD, had het nauwelijks verwacht
pi_144572066
Mooie reactie van de VVD.

+2 voor het woordgebruik "Piet" in plaats van "Zwarte Piet".
pi_144578666
quote:
De Sinterklaasspeelsets van Playmobil met daarin plastic Zwarte Pietenpoppetjes zullen binnenkort niet meer verkrijgbaar zijn. Eerder dit jaar stopte het Duitse bedrijf met de productie van de vier speelsets rond het thema Sinterklaas die ook op de Nederlandse markt verkocht worden. Dat liet Playmobil desgevraagd weten aan deze krant. In de winkels zijn de speelsets nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt, reageert een woordvoerder.

En daarmee lijken de speelgoedpoppetjes van Zwarte Piet langzaam uit te sterven. Vorige week liet de Amerikaanse speelgoedfabrikant Fisher-Price al weten de productie van hun Sinterklaasspeelset met daarin een Zwarte Pietenpoppetje ook te hebben gestopt.

Playmobil houdt het publieke debat rondom de Zwarte Pietendiscussie goed in de gaten, zegt een woordvoerder. Maar wat betreft het Sinterklaasthema van onze speelsets, was het altijd al de bedoeling hier een eenmalige productie van te maken.

Een eenmalige productie die toch zeker vier jaar duurde en die elk jaar werd uitgebreid met een nieuwe Sinterklaasset. Tot dit jaar. In 2010 werd de eerste Playmobilspeelset met Zwarte Piet op de markt gebracht. Dit was naar aanleiding van een toenemende vraag van kinderen naar een speelset met het thema Sinterklaas, zegt een woordvoerder. Die productie creëerde volgens Playmobil een nieuwe vraag naar uitbreiding en zo werden elk jaar nieuwe sets geproduceerd. Een stoomboot met Pieten verscheen, gevolg door een setje met extra Zwarte Pieten en vorig jaar kwam de Sinterklaas-aftelkalender met Zwarte Pieten op de markt. Op de vraag of de behoefte van kinderen aan Sinterklaasspeelsets dan nu plots gestopt is wilde Playmobil niet ingaan. Voor ons was het thema met vier sets compleet. En voor een eenmalige productie geldt: op is op.

Op een stille manier afscheid nemen van Zwarte Piet, dat zullen dit jaar meer merken en winkeliers doen, zo voorspelt marketingdeskundige Paul Moers. Geen bedrijf zal nu volmondig een statement maken. De marketingbelangen zijn te groot. Er wordt hard gezocht naar slimme manieren om met deze Zwarte Pietendiscussie om te gaan, zonder partij te kiezen. Moers verwacht onder andere dat winkeliers enkele gekleurde pietjes zullen toevoegen aan hun versiering. Maar daartussen ook gewoon een Zwart Pietje om vooral geen standpunt in te nemen. Ook zullen we volgens Moers meer Sinterklazen zien dit jaar. "Alleen een Sint afbeelden, is een veilige keuze.

Zo is er op de kartonnen stellage van Verkade waarin de chocoladeletters liggen, dit jaar alleen een Sinterklaas afgebeeld. Een eenzame Sint met een zak cadeautjes die aanklopt bij een deur, zijn knecht ontbreekt op deze afbeelding. Een woordvoerder van Verkade laat echter weten dat de keuze voor deze afbeelding niets te maken heeft met de Zwarte Pietendiscussie: Verkade wil zich niet mengen in de maatschappelijke discussie die nu speelt. De ontwerpen voor de displays zijn maanden geleden al afgerond en daar is dit ontwerp uitgekomen.
http://www.metronieuws.nl(...)rZnio!YResuZaTsC47w/
quote:
Opnieuw krijgt Zwarte P. de zwarte piet toegespeeld. Na Fisher Price verbiedt ook Playmobil onze knuffelroetmop.

Het Duitse speelgoedconcern stopte eerder dit jaar al met de productie van de speciale Sinterklaassets. "In de winkels zijn de speelsets nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt", zo laat het bedrijf weten.

"Playmobil houdt het publieke debat rondom de Zwarte Pietendiscussie goed in de gaten. Maar wat betreft het Sinterklaasthema van onze speelsets, was het altijd al de bedoeling hier een eenmalige productie van te maken."

Ondanks de eenmalige productie, waren Sinterklaas en zijn knecht gelijkstaande medewerker vier jaar lang leverbaar. Volgens een kenner zullen meer laffe bedrijven het voorbeeld van de twee bovengenoemde speelgoedfabrikanten volgen.
Ook Playmobil bant Zwarte P.

Hopelijk gaat iedereen nu Playmobil boycotten. :{

[ Bericht 58% gewijzigd door superniger op 16-09-2014 10:32:46 ]
#superniger2020
pi_144578677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:06 schreef superniger het volgende:

[..]

:')
pi_144578769
-

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 16-09-2014 10:36:54 ]
pi_144578952
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 16-09-2014 10:34:42 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144579220
quote:

[..]

Op wat voor mensen richt hij zijn stukje? Twaalfjarigen met een IQ van 62 oid?

Wat verschrikkelijk slecht geschreven dit.
pi_144579536
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op wat voor mensen richt hij zijn stukje? Twaalfjarigen met een IQ van 62 oid?

Wat verschrikkelijk slecht geschreven dit.
De felle pietfans en dito monoculturelen houden zelf deze kwestie levend door steeds maar weer boos te zijn dat mensen andere keuzes maken met hun zgn geliefd pietentheater.
'zgn geliefd' dus.... want het gaat voor een belangrijk deel niet om dit theater.
Het is meer een verzet tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden.
Onderwijl is het ook een kwestie geworden van aartsconservatisme. :
Persé een traditie willen bevriezen, roepen dat de hele cultuur bedreigt wordt.
Europa heeft zijn eigen geschiedenis hiermee. Maar voor wie dat te ver terug gaat..... Kijk nog eens naar moslimfundamentalisme.... ook een hedendaags voorbeeld van cultuurfundamentalisme.
pi_144579896
quote:

[..]

[..]

Ja, laten we winkels boycotten omdat ze niet langer een racistisch product verkopen.

Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 10:59:26 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144579969
ja want playmobil is racistisch

godverdomme :')

echt :')
pi_144580028
Ook binnenkort verboden....

pi_144580048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]
Hoezo 'ook'? En hoezo 'verboden'?
pi_144580066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]
Terecht
pi_144580458
quote:

[ afbeelding ]
Er wordt niks verboden.
pi_144580486
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt niks verboden.
Het liefst wil men dat wel..
pi_144580530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

pi_144580720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wie is 'men' en welke stappen neemt 'men' daar dan voor?
pi_144580811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De felle pietfans en dito monoculturelen houden zelf deze kwestie levend door steeds maar weer boos te zijn dat mensen andere keuzes maken met hun zgn geliefd pietentheater.
'zgn geliefd' dus.... want het gaat voor een belangrijk deel niet om dit theater.
Europa heeft zijn eigen geschiedenis hiermee. Maar voor wie dat te ver terug gaat..... Kijk nog eens naar moslimfundamentalisme.... ook een hedendaags voorbeeld van cultuurfundamentalisme.
Het zal.

De fanatieken aan beide kanten zijn mal.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 11:30:35 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_144580823
quote:

[..]

[..]

Hier zakt mijn broek van af.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_144580936
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie is 'men' en welke stappen neemt 'men' daar dan voor?
``Men`` zijn een handjevol zeikerds die een Nederlandse traditie (kinderfeest) willen afschaffen.
pi_144580976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

``Men`` zijn een handjevol zeikerds die een Nederlandse traditie (kinderfeest) willen afschaffen.
pi_144581007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:35 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ja makkelijk met zo`n smiley reageren, het is gewoon diep triest
pi_144581058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja makkelijk met zo`n smiley reageren, het is gewoon diep triest
Omdat er niks klopt aan jouw reactie :D
pi_144581076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:38 schreef JanCees het volgende:

[..]

Omdat er niks klopt aan jouw reactie :D
Nee, er klopt niks van... :')
pi_144581099
zwarte piet aanpassen = kinderfeest afschaffen

_O-
pi_144581184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:40 schreef JanCees het volgende:
zwarte piet aanpassen = kinderfeest afschaffen

_O-
Ja, zo zie ik het wel, zwarte Piet hoort gewoon bij Sinterklaas, punt uit.
Heb jij een kind?
pi_144581311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:42 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik het wel, zwarte Piet hoort gewoon bij Sinterklaas, punt uit.
Heb jij een kind?
Nee
pi_144581424
quote:

[ afbeelding ]
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je kletst maar wat hè.
pi_144581449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:50 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je kletst maar wat hè.
Ja, ik brabbel maar wat
pi_144581461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:50 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, ik brabbel maar wat
Goed dat je het zelf inziet.
pi_144581475
quote:

[..]

en wat voor stappen onderneemt men om playmobile te verbieden zwarte pietjes te verkopen?
pi_144581626
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:56 schreef Xa1pt het volgende:
racistisch product
Wat is er racistisch aan?
#superniger2020
pi_144581631
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In hun gedicht mijden ze het woord zwarte voor Piet, toch wel opmerkelijk.
Precies het soort politieke lafheid dat was te verwachten. Op een speelse, luchtige manier reageren, maar ondertussen wel om de hete brij heen draaien en géén stelling nemen voor het beschermen van de Nederlandse cultuur.
pi_144581714
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies het soort politieke lafheid dat was te verwachten. Op een speelse, luchtige manier reageren, maar ondertussen wel om de hete brij heen draaien en géén stelling nemen voor het beschermen van de Nederlandse cultuur.
Ik ben het zowaar met je eens.
pi_144581874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
De kwestie wordt voornamelijk levend gehouden door een kleine groep klagers. Bijvoorbeeld door mensen die protesteren tegen burgemeester Van der Laan omdat hij gebruik maakt van zijn democratische recht om beroep aan te tekenen tegen een gerechtelijke uitspraak.

De kwestie wordt ook levend gehouden door berichten over laffe bedrijven die Zwarte Piet in de ban gooien. De kwestie wordt levend gehouden door mensen die ongevraagd Sinterklaasliedjes herschrijven en dat opdringen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Circa 92 procent van de Nederlanders voelt niks voor verandering van Zwarte Piet en ziet in deze opgedrongen veranderingen een aantasting van het Sinterklaasfeest en daarmee een aantasting van de cultuur. Los van de vraag of je die opvatting deelt, is het hun goed recht om die mening te hebben én te verkondigen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:06:09 #118
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144581884
"Oh, heerlijke, gelukzalige wegkijkerij." :s)

Sinterklaas is een racist, dankzij de PVV
quote:
En de PVV vond hem. Door Sint bij wet tot racist te maken, dat dan weer wel. Als Sinterklaas nog geen racistisch feestje was, dan zal de PVV daar wel eens verandering in brengen, paradoxaal genoeg omdat Zwarte Piet “niets met racisme te maken heeft”. De PVV-oplossing voor het pietenprobleem is het bij wet vastleggen dat Piet (hulpje van de witte man, onthoud het even) zwart MOET zijn. De liedjes, waarin de rol van de goedlachse knecht geformaliseerd wordt, MOGEN niet veranderd worden. Dat maakt wegkijken wel heel erg moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_144581895
Ben het eens met de VVD. Maak van dit onderwerp aub geen politieke discussie.
pi_144582066
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Rake constatering in het stuk. Door de claim op Sint en Piet door de PVV komt Zwarte Piet in het gedrang.
pi_144582199
Ik begin misselijk te worden van mensen die het woordje 'volksfeest' gebruiken :r
pi_144582244
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

De nagel aan de doodskist van Zwarte Piet, met dank aan de PVV. _O_
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:20:39 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144582339
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geert is natuurlijk jaloers dat andere mensen wel de Sinterklaasintocht kunnen bekijken zonder horde beveiligers.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:29:18 #124
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_144582607
Ik vind zelf dat zwarte piet weinig met discriminatie te maken heeft, dit heb ik nooit gevonden. Alleen ik kan dat wel vinden, maar ik ben zelf niet donker gekleurd. Blijkbaar komt er bij donkere mensen andere gevoelens naar boven als het om zwarte piet gaat. Blijkbaar voelen ze zich wel gediscrimineerd. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze zich onterecht gediscrimineerd voelen? Wat weten wij over hoe ze zich voelen? Als er zoveel mensen zijn die zich niet prettig voelen bij het hele idee van zwarte piet, wat is er dan mis mee om rekening te houden met die mensen? Ik snap niet wat het probleem is. Blijkbaar zijn er een heleboel mensen die zich erdoor gediscrimineerd voelen, de beste manier om ermee om te gaan is, door begrip voor te tonen en wat wijzigingen in brengen als het nodig is. Wordt het een minder goede feest als de zwarte piet ineens in alle kleuren van de regenboog voorkomt? Nee toch? Dus waarom doen we zo moeilijk?

Wij mogen voor donkere mensen bepalen of ze zich gediscrimineerd voelen door zwarte piet.
Poll: Ja of Nee
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_144582632
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:56 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, laten we winkels boycotten omdat ze niet langer een racistisch product verkopen. :')
Zolang wetenschappers en historici geen onderlinge consensus hebben bereikt over de herkomst van Zwarte Piet, laat staan de intenties ervan anno 2014, kun je met geen mogelijkheid zo'n bizarre bewering staande houden.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:
Er wordt niks verboden.
Nee, er wordt strikt genomen niks verboden. Maar ja, dat is natuurlijk een bijzonder kortzichtige constatering. De realiteit is dat bedrijven / producenten en andere lafbekken zwichten voor de druk van een klein groepje verongelijkte klagers.

Dezelfde fanaticus die in de pen klom om Playmobil aan te pakken, plaatst glimmend van trots een foto van snoepgoed bij de PLUS Supermarkt:

Geen Zwarte Piet te bekennen op de verpakking. En dit is hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten. Eerst Bolletje of welke koekenbakker dan ook, vervolgens de HEMA, daarna Playmobil en Fisher Price. Ook bij Albert Heijn ligt snoepgoed zonder zelfs maar een Sinterklaas erop. Er staat slechts nog een laf tekstje als "geselecteerd door Sinterklaas" op.

Volgend jaar durven producenten van pakpapier het niet meer aan, met in hun kielzog bijvoorbeeld V&D, De Bijenkorf of Bart Smit. En zo wordt de traditie stukje bij beetje de vernieling in geholpen.

Maar je hebt gelijk hoor... er wordt niks verboden. :')
pi_144582655
Zo weet ik ook nog wel een paar dingetjes te bepalen waar ik door gediscrimineerd ben en waar jullie blanke duivels dus niets over te zeggen hebben 8-)
Conscience do cost.
pi_144582914
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

en wat voor stappen onderneemt men om playmobile te verbieden zwarte pietjes te verkopen?
Brieven schrijven, alles uit de kast halen om de druk op te voeren. De persoon in kwestie verkondigde afgelopen donderdag al glunderend van trots welke reactie hij van Playmobil had ontvangen.

Een klein groepje mensen is met zorgvuldig gecoördineerde hetze bezig. Een paar weken geleden was er in mijn woonplaats een (achteraf totaal zinloos) debat over Zwarte Piet. Op een lokale nieuwssite stond een aankondiging van het evenement, met daaronder de gebruikelijke reactiemogelijkheid die er onder berichten aanwezig is. Ineens doken daar allemaal vreemde namen op; mensen die normaal nooit reageren, maar nu ineens wel. En daar hadden ze dan ook nog alemaal hetzelfde afsluitende hashtagje bij staan; iets tegen racisme.

Het viel te herleiden naar een klein groepje Facebook-activisten die voortdurend elkaar wijzen op de "misstanden" en elkaar dan oproepen om te reageren. En zo delen ze onderling ook hun successen, zoals de plaatjes van snoepverpakkingen hierboven.
pi_144583045
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zolang wetenschappers en historici geen onderlinge consensus hebben bereikt over de herkomst van Zwarte Piet, laat staan de intenties ervan anno 2014, kun je met geen mogelijkheid zo'n bizarre bewering staande houden.

[..]

Nee, er wordt strikt genomen niks verboden. Maar ja, dat is natuurlijk een bijzonder kortzichtige constatering. De realiteit is dat bedrijven / producenten en andere lafbekken zwichten voor de druk van een klein groepje verongelijkte klagers.

Dezelfde fanaticus die in de pen klom om Playmobil aan te pakken, plaatst glimmend van trots een foto van snoepgoed bij de PLUS Supermarkt:

[ afbeelding ]

Geen Zwarte Piet te bekennen op de verpakking. En dit is hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten. Eerst Bolletje of welke koekenbakker dan ook, vervolgens de HEMA, daarna Playmobil en Fisher Price. Ook bij Albert Heijn ligt snoepgoed zonder zelfs maar een Sinterklaas erop. Er staat slechts nog een laf tekstje als "geselecteerd door Sinterklaas" op.

[ afbeelding ]

Volgend jaar durven producenten van pakpapier het niet meer aan, met in hun kielzog bijvoorbeeld V&D, De Bijenkorf of Bart Smit. En zo wordt de traditie stukje bij beetje de vernieling in geholpen.

Maar je hebt gelijk hoor... er wordt niks verboden. :')
Geen Zwarte Piet op de verpakking. Het moet niet gekker worden. Ik kook van woede....

dinsdag 16 september 2014 @ 12:41:45 #129
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_144583064
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
Een klein groepje mensen is met zorgvuldig gecoördineerde hetze bezig.
En over het algemeen met succes. Blijkbaar loont het om zorgvuldig te coördineren.
pi_144583272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ben het eens met de VVD. Maak van dit onderwerp aub geen politieke discussie.
Ik zal je beroep er niet bij halen, maar je ligt toch niet onder een steen? Het is allang een politieke discussie man. Er is zelfs een VN-commissie in Nederland op bezoek geweest om met eigen ogen de immense mensenrechtenschending te aanschouwen. Nota bene geleid door een dame uit Jamaica; een land met een groot aantal kindermoorden en torenhoge homofobie.

Ook op lokaal niveau hebben burgemeesters te maken met rechtszaken, waarbij rechters de gebeurtenissen aan de wet toetsen. En wie maakt die wetten? Juist...
pi_144583334
quote:
Wat een kansen voor de ondernemer die wel gewoon zwarte Piet blijft gebruiken.
pi_144583342
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
Ik begin misselijk te worden van mensen die het woordje 'volksfeest' gebruiken :r
Leg eens uit waar je walging vandaan komt. Sinterklaas is in Nederland een volksfeest dat door miljoenen mensen wordt gevierd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

Wij mogen voor donkere mensen bepalen of ze zich gediscrimineerd voelen door zwarte piet.
Poll: Ja of Nee
Irrelevante vraag. Als mensen ergens aanstoot aan willen nemen of zich gekwetst willen voelen, dan mag dat gewoon. De relevante vraag is: moet daarom automatisch Zwarte Piet op de schop?
pi_144583536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zal je beroep er niet bij halen, maar je ligt toch niet onder een steen? Het is allang een politieke discussie man. Er is zelfs een VN-commissie in Nederland op bezoek geweest om met eigen ogen de immense mensenrechtenschending te aanschouwen. Nota bene geleid door een dame uit Jamaica; een land met een groot aantal kindermoorden en torenhoge homofobie.

Ook op lokaal niveau hebben burgemeesters te maken met rechtszaken, waarbij rechters de gebeurtenissen aan de wet toetsen. En wie maakt die wetten? Juist...
Dan kan ik nog wel vinden dat het geen politieke kwestie behoort te zijn, of niet soms?

Er is een maatschappelijk debat gaande. Dat is verder prima. Maar het is niet aan de politiek om zich uit te spreken voor of tegen Zwarte Piet. En Sinterklaas-wetten maken is natuurlijk helemaal van de zotten.

Persoonlijk houd ik dit onderwerp zo veel mogelijk uit het politieke debat.
pi_144583709
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Brieven schrijven, alles uit de kast halen om de druk op te voeren. De persoon in kwestie verkondigde afgelopen donderdag al glunderend van trots welke reactie hij van Playmobil had ontvangen.

Een klein groepje mensen is met zorgvuldig gecoördineerde hetze bezig. Een paar weken geleden was er in mijn woonplaats een (achteraf totaal zinloos) debat over Zwarte Piet. Op een lokale nieuwssite stond een aankondiging van het evenement, met daaronder de gebruikelijke reactiemogelijkheid die er onder berichten aanwezig is. Ineens doken daar allemaal vreemde namen op; mensen die normaal nooit reageren, maar nu ineens wel. En daar hadden ze dan ook nog alemaal hetzelfde afsluitende hashtagje bij staan; iets tegen racisme.

Het viel te herleiden naar een klein groepje Facebook-activisten die voortdurend elkaar wijzen op de "misstanden" en elkaar dan oproepen om te reageren. En zo delen ze onderling ook hun successen, zoals de plaatjes van snoepverpakkingen hierboven.
Oh een bedrijf maakt een vrijwillige keuze. Dus worden er dingen verboden. Je logica is weer groot als vanouds.

Ellende is dat Zwarte Piet nu gekaapt wordt door de PVV en andere achterlijken die hem daarmee om zeep helpen. Dat doet meer dan iemand die wat brieven schrijft...
pi_144583784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen Zwarte Piet op de verpakking. Het moet niet gekker worden. Ik kook van woede....

Zou het wel vergeleken willen zien met vorig jaar rond deze tijd. In deze periode is men immers nooit scheutig met Sint en Piet om de kinderen niet teveel te verwarren.
pi_144583937
quote:

[..]Nee, er wordt strikt genomen niks verboden. Maar ja, dat is natuurlijk een bijzonder kortzichtige constatering. De realiteit is dat bedrijven / producenten en andere lafbekken zwichten voor de druk van een klein groepje verongelijkte klagers.
Er wordt dus inderdaad helemaal niets verboden, hoe graag jij en de andere droeftoeters dat ook roepen.
Wat wel gebeurt is dat Sint en Piet worden gekaapt door de extremisten. Jij doet daar ook aan mee door vol voor de PVV-lijn te kiezen en verder alle nuance te weigeren.
pi_144583987
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh een bedrijf maakt een vrijwillige keuze. Dus worden er dingen verboden. Je logica is weer groot als vanouds.

Ellende is dat Zwarte Piet nu gekaapt wordt door de PVV en andere achterlijken die hem daarmee om zeep helpen. Dat doet meer dan iemand die wat brieven schrijft...
Mwa, die belachelijke stunt van de pvv is hooguit weer een mooie nieuwe aangereikte stok om mee te kunnen slaan, zwarte piet wordt gewoon piet met alle kleuren van de regenboog, het geblaf van de kaaskoppies maakt weinig verschil.
pi_144584023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan kan ik nog wel vinden dat het geen politieke kwestie behoort te zijn, of niet soms?

Er is een maatschappelijk debat gaande. Dat is verder prima. Maar het is niet aan de politiek om zich uit te spreken voor of tegen Zwarte Piet. En Sinterklaas-wetten maken is natuurlijk helemaal van de zotten.

Persoonlijk houd ik dit onderwerp zo veel mogelijk uit het politieke debat.
Nogmaals: het is allang een politieke kwestie. Dat jij vindt dat het dat niet behoort te zijn, komt als mosterd na de maaltijd.

Ik betwijfel ook in hoeverre er eigenlijk een maatschappelijk debat gaande is. Nederlanders zitten daar massaal niet op te wachten en willen Zwarte Piet ongemoeid laten. Een klein groepje klagers zoekt de media op en is inmiddels het stadium van debat allang voorbij: de zaak is onder de rechter.

Ook het derde punt ben ik niet met je eens: het is juist prima dat de politiek kleur bekent. Politici mogen best eens voor deze traditie opkomen; daar is niks mis mee.
pi_144584024
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En door er zo hysterisch op reageren en het onderdeel van de PVV-agenda te laten worden maak je het juist extra politiek. Met je hysterische gedrag hier draag jij actief bij aan de dood van Zwarte Piet.

Wel sneu dat je inspanning nog effect lijkt te gaan hebben ook :{
pi_144584107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leg eens uit waar je walging vandaan komt. Sinterklaas is in Nederland een volksfeest dat door miljoenen mensen wordt gevierd.
Het is bovenal een feest wat men in familiekring of met vrienden viert. Een volksfeest als bv Koninginnedag is het niet direct.

quote:
Irrelevante vraag. Als mensen ergens aanstoot aan willen nemen of zich gekwetst willen voelen, dan mag dat gewoon. De relevante vraag is: moet daarom automatisch Zwarte Piet op de schop?
Volgens mij probeer jij heel fanatiek te bepalen of mensen zich gediscrimineerd mogen voelen.

En we hadden net al bepaald dat er juist niets moet, hoe graag de hysterische kliek dat ook roept.
pi_144584149
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou het wel vergeleken willen zien met vorig jaar rond deze tijd. In deze periode is men immers nooit scheutig met Sint en Piet om de kinderen niet teveel te verwarren.
2013:

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144584183
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leer toch verdomme eens lezen. Ik beaam dat er strikt genomen niks wordt verboden. Ik probeer je uit te leggen dat het effect evengoed is dat Zwarte Piet wordt verbannen, omdat bedrijven te laf zijn om hun rug recht te houden. Van iemand die anderen van IQ 62 beticht, verwacht ik meer leesvaardigheid.

De logica over "kapen" slaat ook nergens op. Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren, ageer ik tegen de afbraak van Zwarte Piet, dan is het mijn schuld dat Zwarte Piet stukje bij beetje in de ban gaat.
pi_144584190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mwa, die belachelijke stunt van de pvv is hooguit weer een mooie nieuwe aangereikte stok om mee te kunnen slaan, zwarte piet wordt gewoon piet met alle kleuren van de regenboog, het geblaf van de kaaskoppies maakt weinig verschil.
De PVV kaapte al eerder de Pietitie en ook in media als de Telegraaf en GS is al tijden een campagne bezig die juist als effect heeft dat Piet omstreden wordt..
pi_144584206
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:16 schreef Aether het volgende:

[..]

2013:

[ afbeelding ]
Schande! Al voor de commotie capituleerde Bolletje!
pi_144584252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nogmaals: het is allang een politieke kwestie. Dat jij vindt dat het dat niet behoort te zijn, komt als mosterd na de maaltijd.
Dan kan ik nog steeds vinden dat het geen politieke kwestie behoort te zijn. Iets met opvattingen enzo.

quote:
Ook het derde punt ben ik niet met je eens: het is juist prima dat de politiek kleur bekent. Politici mogen best eens voor deze traditie opkomen; daar is niks mis mee.
Ik wil niet eens weten wat in deze de standpunten zijn van de partijen. Temeer omdat de discussie ook niet zwart/wit is. Je kunt prima voorstander zijn van het behoud van Sinterklaasfeest, maar tegelijkertijd geen moeite hebben met bepaalde aanpassingen. In mijn optiek staat of valt deze traditie niet met de huidskleur van Pieterbaas.
pi_144584253
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vorig jaar was er ook commitie en ook ruim van tevoren, dus die zijn vorig jaar al gezwicht
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_144584260
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op die van de HEMA is ook niet veel te zien ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144584267
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt dus inderdaad helemaal niets verboden, hoe graag jij en de andere droeftoeters dat ook roepen.
Wat wel gebeurt is dat Sint en Piet worden gekaapt door de extremisten. Jij doet daar ook aan mee door vol voor de PVV-lijn te kiezen en verder alle nuance te weigeren.
Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt. Ik vind Sinterklaas en Zwarte Piet een te respecteren traditie, een volksfeest dat in Nederland breed wordt gevierd; een traditie die het verdient om beschermd te worden tegen invloeden van mensen die erop uit zijn om het kapot te maken. Net zoals we bijvoorbeeld ook beschermde dorpsgezichten hebben en extra regels opwerpen voor hoe je met monumentale panden moet omgaan.
pi_144584278
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De PVV kaapte al eerder de Pietitie en ook in media als de Telegraaf en GS is al tijden een campagne bezig die juist als effect heeft dat Piet omstreden wordt..
Volgens mij moet je juist daarvoor bij joop.nl zijn.
pi_144584281
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En door er zo hysterisch op reageren en het onderdeel van de PVV-agenda te laten worden maak je het juist extra politiek. Met je hysterische gedrag hier draag jij actief bij aan de dood van Zwarte Piet.

Wel sneu dat je inspanning nog effect lijkt te gaan hebben ook :{
Inmiddels al geadresseerd, deze onzin.
pi_144584442
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leer toch verdomme eens lezen. Ik beaam dat er strikt genomen niks wordt verboden. Ik probeer je uit te leggen dat het effect evengoed is dat Zwarte Piet wordt verbannen, omdat bedrijven te laf zijn om hun rug recht te houden. Van iemand die anderen van IQ 62 beticht, verwacht ik meer leesvaardigheid.
Ja je roept wat en komt vervolgens met 36 mitsen en maren om toch maar heel verontwaardigd te kunnen zijn...

quote:
De logica over "kapen" slaat ook nergens op.
Toch wel, de hysterische reactie maakt uiteindelijk Piet dood. Jij bent een van de moordenaars...

quote:
Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren, ageer ik tegen de afbraak van Zwarte Piet, dan is het mijn schuld dat Zwarte Piet stukje bij beetje in de ban gaat.
Jij werkt actief aan mee inderdaad. En het is geen discussietruc maar slechts een constatering.
Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten. Er hysterisch boos om worden en dan wel met racistische ellende komen maakt Piet dood.
pi_144584469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt.
het is alleen toevallig ook het PVV-standpunt... En je hysterie past er ook al zo mooi...
pi_144584485
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Volgens mij moet je juist daarvoor bij joop.nl zijn.
De hysterie speelt aan beide kanten. Alleen de domrechtse kant blijkt beter in staat Zwarte Piet om te brengen...
pi_144584502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
De logica over "kapen" slaat ook nergens op. Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren.
Daar zit dan ook een kern van waarheid. Kritiek op moslimextremisme gaat steeds vaker gepaard met kwetsende generalisaties. Daarmee werk je radicalisme juist in de hand.
pi_144584570
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De hysterie speelt aan beide kanten. Alleen de domrechtse kant blijkt beter in staat Zwarte Piet om te brengen...
Nee, die blaft alleen maar, links verzet al het werk zoals liedjes aanpassen.
pi_144584647
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Het is bovenal een feest wat men in familiekring of met vrienden viert. Een volksfeest als bv Koninginnedag is het niet direct.
Zo'n beetje in elk dorp is er een openbare intocht, waar honderden tot duizenden mensen op afkomen. Dat mensen pakjesavond in familiekring vieren, doet niks af aan het karakter van volksfeest.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij probeer jij heel fanatiek te bepalen of mensen zich gediscrimineerd mogen voelen.
En we hadden net al bepaald dat er juist niets moet, hoe graag de hysterische kliek dat ook roept.
Je leest gewoon NIET. Het is niet eens meer "slecht lezen" te noemen, maar gewoon "niet lezen". Ik heb namelijk net nog uitgelegd dat mensen zich van mij best gediscrimineerd of beledigd mogen voelen, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch tot actie moet leiden.
pi_144584715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:31 schreef Elfletterig het volgende:

Je leest gewoon NIET. Het is niet eens meer "slecht lezen" te noemen, maar gewoon "niet lezen". Ik heb namelijk net nog uitgelegd dat mensen zich van mij best gediscrimineerd of beledigd mogen voelen, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch tot actie moet leiden.
Je hebt niet door dat je al een tijdje ontzettend getrolled wordt? Hij herhaalt al tig topics dezelfde post. Soms drie, vier keer op een pagina.
pi_144584750
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:

Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten.
Dat heeft van der Laan gedaan, met als resultaat een rechtszaak!

Volgens mij heb jij niet in de gaten dat het die gasten menens is....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_144584837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat ook wel weer te begrijpen is want een bruine domme piet heeft weinig meer met zwarte piet te maken, het stereotype ben ik het zeker mee eens.
pi_144585067
quote:
Ja je roept wat en komt vervolgens met 36 mitsen en maren om toch maar heel verontwaardigd te kunnen zijn...
Ik kom helemaal niet met mitsen en maren, ik beschrijf gewoon wat ik signaleer en ik geef mijn mening.

quote:
Toch wel, de hysterische reactie maakt uiteindelijk Piet dood. Jij bent een van de moordenaars...
Ik geef een normale, inhoudelijke reactie. En die riedel van anderen de schuld in de schoenen schuiven kennen we inmiddels wel.

quote:
Jij werkt actief aan mee inderdaad. En het is geen discussietruc maar slechts een constatering.
Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten. Er hysterisch boos om worden en dan wel met racistische ellende komen maakt Piet dood.
Het is gewoon een goedkope discussietruc. Het is een inhoudelijk zwaktebod van iemand die niet een beter verhaal heeft. Iemand die te laf is of simpelweg niet capabel genoeg om de realiteit onder ogen te zien.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
Het is alleen toevallig ook het PVV-standpunt... En je hysterie past er ook al zo mooi...
Ik weet dat je me graag wilt framen als PVV-stemmer, maar ik heb weinig op met Wilders.

Ik moet zeggen dat ik liever van doen heb met politici die voor de Nederlandse cultuur opkomen en voor de bescherming van ons erfgoed dan met politici die slecht-geïntegreerde Marokkanen in een zielige slachtofferrol duwen en dan zelf in shirtjes met de tekst "Ik ben Marokkaan" op straat gaan rondlopen.

Ieder z'n voorkeuren en oogkleppen, zullen we maar zeggen.
pi_144585198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt.
Maar jij bent het wel eens met de PVV-wet: overheden mogen niet meewerken aan evenementen waar een piet niet zwart is geschminkt of bepaalde teksten worden gezongen. Toch ?

quote:
Ik vind Sinterklaas en Zwarte Piet een te respecteren traditie, een volksfeest dat in Nederland breed wordt gevierd; een traditie die het verdient om beschermd te worden tegen invloeden van mensen die erop uit zijn om het kapot te maken.
Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken. Wel anders uitvoeren.
Wat is "kapot maken" ? Als mensen het spel niet meer willen spelen of anders spelen dan is dat hun vrije keuze. De Nederlandse cultuur is continu in ontwikkeling.
Ga vooral door met jouw manier van sintvieren ( doe je eigenlijk nog wel pakjesavond?) Maar gun anderen het niet te doen of het anders te willen doen.
pi_144585392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Daar zit dan ook een kern van waarheid. Kritiek op moslimextremisme gaat steeds vaker gepaard met kwetsende generalisaties. Daarmee werk je radicalisme juist in de hand.
Onzin. Iemand als Ahmed Marcouch, die zelf moslim is, spitst zijn kritiek concreet toe op het wangedrag van groepen jongeren. Hij krijgt evengoed de eieren en het vuurwerk naar z'n kop, want het is een vuile homo, die landverrader.

Je gelooft in sprookjes en je wereldbeeld getuigt van bijzonder weinig realiteitszin. Maar dat is feitelijk geen nieuws onder de zon.
pi_144585581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
Maar jij bent het wel eens met de PVV-wet: overheden mogen niet meewerken aan evenementen waar een piet niet zwart is geschminkt of bepaalde teksten worden gezongen. Toch?
Ik ben het eens met de intentie van de PVV, namelijk het beschermen van Zwarte Piet. Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima. Verder is het ook prima om het wettelijk zo te regelen dat een Sinterklaasintocht niet mag worden verstoord door actievoerders, net zoals we ook op andere momenten paal en perk stellen aan bepaalde demonstraties. Zo mocht Pro Patria laatst niet of nauwelijks de Schilderwijk in lopen, weet je nog?

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken. Wel anders uitvoeren.
Wat is "kapot maken" ? Als mensen het spel niet meer willen spelen of anders spelen dan is dat hun vrije keuze. De Nederlandse cultuur is continu in ontwikkeling.
Ga vooral door met jouw manier van sintvieren ( doe je eigenlijk nog wel pakjesavond?) Maar gun anderen het niet te doen of het anders te willen doen.
In Nederland vieren we Sinterklaas en daar is Zwarte Piet sinds mensenheugenis een onlosmakelijk onderdeel van. Zwarte Piet aantasten is het Sinterklaasfeest aantasten en daarmee dus ook de Nederlandse cultuur aantasten. Ik ageer daartegen, temeer omdat Nederland bijzonder veel ruimte biedt aan allerlei geïmporteerde culturen die hier hun rechten opeisen. Dat laatste vind ik prima, maar voor wat hoort wat. Het is geven en nemen, leven en laten leven.

Als Zwarte Piet gaandeweg zou veranderen op basis van culturele, breed gedragen veranderingen dan is dat prima. Maar dat is hier niet het geval: het draagvlak voor verandering is nihil, maar het wordt ons evengoed door de strot geduwd.
pi_144585680
Als kind heb ik Zwarte Piet nooit geassocieerd met negers of vice versa. Maar het zou me denk ik ook worst geweest zijn als hij alle kleuren van de regenboog had, of een paardenhoofd, als ik mijn cadeautjes maar kreeg.

Zouden de kinderen van nu zich er eigenlijk druk om maken hoe die Piet er uit ziet?

Wat ik wil zeggen, times are changing, waarom Zwarte Piet dan niet? Wat is er zo erg aan?
pi_144585838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de intentie van de PVV, namelijk het beschermen van Zwarte Piet. Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima. Verder is het ook prima om het wettelijk zo te regelen dat een Sinterklaasintocht niet mag worden verstoord door actievoerders,
Ok... je bent aanhanger van die PVV-wet.
Ordeverstoring is al verboden en de gemeente/politie moet ter plekke beoordelen wanneer de orde verstoord is. Wil je sinterklaasverstoring ook in die wet zetten dan ?
[..]

quote:
In Nederland vieren we Sinterklaas en daar is Zwarte Piet sinds mensenheugenis een onlosmakelijk onderdeel van. Zwarte Piet aantasten is het Sinterklaasfeest aantasten en daarmee dus ook de Nederlandse cultuur aantasten.
Dat een verandering van een sinttradtie de Nederlandse cultuur aantast is aartsconservatieve lariekoek. Eeuwenlang was er geen ZP.. en dat kan weer zo zijn.... onderwijl gaan Nederlanders vrolijk door met Nederlandszijn, maar dan wel op hun manier van hun eigen tijd.

quote:
Ik ageer daartegen, temeer omdat Nederland bijzonder veel ruimte biedt aan allerlei geïmporteerde culturen die hier hun rechten opeisen. Dat laatste vind ik prima, maar voor wat hoort wat. Het is geven en nemen, leven en laten leven.
Maar jij bent niet bereid te geven: mensen hun recht op hun in waarde gelaten te worden wbt hun donkere uiterlijk.

quote:
Als Zwarte Piet gaandeweg zou veranderen op basis van culturele, breed gedragen veranderingen dan is dat prima. Maar dat is hier niet het geval: het draagvlak voor verandering is nihil, maar het wordt ons evengoed door de strot geduwd.
ah neeee... als die strotaanval feitelijk zo genoemd kan worden dan ben jij net zo bezig met jouw feestidee mensen door de strot te duwen: je wilt die PVV-strotaanvalwet.
pi_144586391
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dat een verandering van een sinttradtie de Nederlandse cultuur aantast is aartsconservatieve lariekoek. Eeuwenlang was er geen ZP.. en dat kan weer zo zijn.... onderwijl gaan Nederlanders vrolijk door met Nederlandszijn, maar dan wel op hun manier van hun eigen tijd.
Al was het aartsconservatieve lariekoek, dan hebben mensen recht op die opvatting. Zo gaan we immers ook om met religie; ik noem maar een dwarsstraat. De verandering is een aantasting op het moment dat deze niet vanuit de bevolking zelf komt, maar wordt opgedrongen. Cultuur is iets dat zich vormt door bepaalde gebruiken. Als mensen zélf hun tradities aanpassen, verandert de cultuur gaandeweg.

quote:
Maar jij bent niet bereid te geven: mensen hun recht op hun in waarde gelaten te worden wbt hun donkere uiterlijk.
Hoe kom je bij deze onzin? Ik laat iedereen in z'n waarde. Ze mogen zich van mij zelfs beledigd, gekwetst of verbolgen voelen. De grote vraag is alleen of het antwoord dan automatisch moeten zijn dat we Zwarte Piet dan maar om zeep helpen, of dat er ook nog andere scenario's denkbaar zijn.

Als tien man en een paardenkop moeite heeft met het Suikerfeest, moet dat dan ook maar meteen worden verboden?

quote:
ah neeee... als die strotaanval feitelijk zo genoemd kan worden dan ben jij net zo bezig met jouw feestidee mensen door de strot te duwen: je wilt die PVV-strotaanvalwet.
Ik onderschrijf slechts de intentie van de PVV-wet. De inhoud is er (volgens mij) nog niet. Ik laat de inhoud graag over aan de deskundigen, zoals politici in de Tweede en Eerste Kamer. En als er dan een concrete wet ligt, zeg ik wel wat ik daar van vind.
pi_144586655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzin. Iemand als Ahmed Marcouch, die zelf moslim is, spitst zijn kritiek concreet toe op het wangedrag van groepen jongeren. Hij krijgt evengoed de eieren en het vuurwerk naar z'n kop, want het is een vuile homo, die landverrader.

Je gelooft in sprookjes en je wereldbeeld getuigt van bijzonder weinig realiteitszin. Maar dat is feitelijk geen nieuws onder de zon.
Mwoah, ik denk vooral dat ik gewoon een wat meer intelligente en genuanceerde kijk op zaken hebt. Ik ben namelijk wel in staat om tot tien te tellen.
pi_144586966
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al was het aartsconservatieve lariekoek, dan hebben mensen recht op die opvatting.
De meest vreselijke gedachtes zijn niet verboden. Wettelijk mag dat.
Maar dat is geen moreel excuus

quote:
. De verandering is een aantasting op het moment dat deze niet vanuit de bevolking zelf komt, maar wordt opgedrongen.
Ja nou..... het voorleggen aan de rechter, de beslissing van de rechter die van der Laan dwingt komt toch uit die bevolking zelf.?

quote:
Hoe kom je bij deze onzin? Ik laat iedereen in z'n waarde. Ze mogen zich van mij zelfs beledigd, gekwetst of verbolgen voelen.
jaja... ze mogen zo voelen van jou..maar verder heb je er schijt aan en je gaat door met het verdedigen van mensen imiteren die dat niet willen
Dát is mensen niet hun waarde laten.

quote:
De grote vraag is alleen of het antwoord dan automatisch moeten zijn dat we Zwarte Piet dan maar om zeep helpen, of dat er ook nog andere scenario's denkbaar zijn.
Er zijn andere scenario's denkbaar, maar jij bent daar toch tegen.. Piet moet perse zwart geschminkt zijn van jou.... desnoods met wettelijke dwang.

quote:
Ik onderschrijf slechts de intentie van de PVV-wet. De inhoud is er (volgens mij) nog niet. Ik laat de inhoud graag over aan de deskundigen, zoals politici in de Tweede en Eerste Kamer. En als er dan een concrete wet ligt, zeg ik wel wat ik daar van vind.
Die intentie is al iets bezopen totalitairs.
Maar moet een verbod op ordeverstoring van een sintdemonstratie ook in die wet , jou inziens?
pi_144587210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk vooral dat ik gewoon een wat meer intelligente en genuanceerde kijk op zaken hebt. Ik ben namelijk wel in staat om tot tien te tellen.
Sterk voorbeeld van je intelligentie. :')
En getuige mijn username lukt het mij ook nog wel om tot tien te tellen. Ik kom zelfs nog iets verder.
pi_144587506
De PVV is niets meer dan populistich bezig, zo'n wet gaat er nooit komen en zo winnen ze tijdelijk stemmen. Je moet ook niet ten koste van alles aan tradities vasthouden, als er goede argumenten zijn dan moet je durven te veranderen. Maar die goede argumenten mis ik gewoon in deze hele discussie. Stellig gezegd: er is geen kind in nederland te vinden dat in het sinterklaasfeest gelooft die Zwarte piet met de slavernij in verband brengt. Daarnaast denk ik ook dat bij 90% van de volwassenen hetzelfde geldt. Ik verbind zwarte piet aan sinterklaas en niet aan ons slavenverleden of onze zwarte medemens.Overigens geldt dat 2 kanten uit, aan het voorkamp van de zwarte piet is ook geen ander argument te vinden dan "we doen het al jaren zo" en "Het is onze traditie".

Mij maakt het niet uit wat ze met zwarte Piet doen, ik vind de maneir waarop alles aandacht krijgt wel verkeerd. Playmobiel geeft aan dat ze sowieso klaar waren met het sinterklaasthema en dat er daarom geen nieuwe zwarte pieten meer komen. Dat is heel wat genuanceerder dan de schreeuwende koppen over dit onderwerp "Playmobiel stopt met zwarte piet". Terechter was geweest "Playmobiel eindigt sinterklaasthema". Maar ja dat trekt geen lezers want dat haakt neit in op de zwarte pieten discussie. Kortom zeer gekleurde berichtgeving over dit onderwerp helaas.
pi_144587528
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ja nou..... het voorleggen aan de rechter, de beslissing van de rechter die van der Laan dwingt komt toch uit die bevolking zelf.?
Zie je werkelijk niet het verschil tussen een verandering vanuit de bevolking of een verandering die via de rechter wordt afgedwongen? :')

quote:
jaja... ze mogen zo voelen van jou..maar verder heb je er schijt aan en je gaat door met het verdedigen van mensen imiteren die dat niet willen. Dát is mensen niet hun waarde laten.
Ik heb er geen schijt aan. Het is vervelend dat mensen die klachten hebben of ergens hinder van ondervinden. Dat heb je soms. Als je in het centrum van een dorp woont, kan het ook zo zijn dat je eens per jaar wat hinder ondervindt van de jaarlijkse dorpskermis of het dorpsfeest.

Wat er bij jou maar niet in wil, is dat de uitkomst van een klacht ook kan zijn dat je mensen beter uitlegt wat er aan de hand is of dat je van mensen gewoon wat meer verdraagzaamheid vraagt. Overigens worden ook geen mensen geïmiteerd die dat niet willen. Zwarte Piet is een fictief karakter uit een kinderfeest.

quote:
Er zijn andere scenario's denkbaar, maar jij bent daar toch tegen.. Piet moet perse zwart geschminkt zijn van jou.... desnoods met wettelijke dwang.
Het karakter heet geen Piet, maar Zwarte Piet. Precies om die reden is het karakter zwart van kleur. Ik ben niet categorisch tegen verandering, trouwens. Weer zo'n raar verzinsel. Ik ben slechts tegen opgedrongen veranderingen die geen draagvlak hebben binnen de samenleving. En ik vind het ook prima dat de politiek (lees: de wetgever) daar stelling in neemt.

quote:
Die intentie is al iets bezopen totalitairs. Maar moet een verbod op ordeverstoring van een sintdemonstratie ook in die wet , jou inziens?
Het liefst heb ik zo min mogelijk wetten. Het is al triest genoeg dat het überhaupt zo ver moet komen dat je niet meer normaal een volksfeest kunt vieren zonder juridisch getouwtrek. Maar als het moet, dan moet het maar ja.
pi_144587727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sterk voorbeeld van je intelligentie. :')
En getuige mijn username lukt het mij ook nog wel om tot tien te tellen. Ik kom zelfs nog iets verder.
Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.

Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.

Je slaat door.
pi_144587907
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.

Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.

Je slaat door.
Echt doorgeslagen is dit pas toen de VN zich er vorig jaar mee ging bemoeien. Toen is het gewild of neit een politiek issue geworden. Onze MP heeft toen zijn mening gegeven en was naar mijn beeld niet de enige. Vanaf dat moemtn is het niet gek dat er om een politiek standpunt wordt gevraagd.

Al ben ik het met jou eens dat ze in den haag betere dingen kunnen doen (tenminste dat proef ik uit je reactie).
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 15:22:49 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144587934
quote:

[..]

Je slaat door.
Deze hele discussie is al doorgeslagen, zowel hier op het forum als maatschappelijk. Het feest is toch al verneukt. Was al niet door die droeftoeters die ''sinterklaas is racisme'' figuren, is het wel door de extreme oppositie van de ''pro-pieten''

Goed bezig jongens. ^O^ onderwijl worden gevoelens gebagatelliseerd en afgedaan als xenofobisch en what not. Lekker polariseren. Gewoon doorgaan. Dat er nu een grote groep mensen zich heel erg tekort gedaan voelen (al dan niet terecht of onterecht) maakt niet uit. Ja, het zijn over het algemeen niet de meest slimme mensen, ja.. maar besef je dat zij het gevoel hebben (let op wat ik hier zeg) dat ze al jaren niet gehoord worden (wat ergens ook weer terecht is) maar zij het gevoel hebben dat er wel naar andere mensen geluisterd wordt, dit is hier een schoolvoorbeeld van.

Het is een extreme vorm van wij-zij mentaliteit waarbij er een grote groep mensen is die extreem fel tegen het groepje anti pieten is, toch lijkt het erop dat de ''anti'' pieten gaan ''winnen'' omdat er een aantal bedrijven zijn die zich meteen onderdanig opstellen om al het gezanik uit de weg te gaan. Het geeft een signaal af dat, hoe klein je mandaat ook is, als je maar hard genoeg zeurt je je zin kan krijgen.

Dan heb je nog van die koekerts als Shephard die hier een slaatje uit willen slaan, de grote blanke mens moet betalen.. we zijn eigenlijk in de afgelopen 20 jaren nauwelijks opgeschoten met dat soort mensen. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144588107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie je werkelijk niet het verschil tussen een verandering vanuit de bevolking of een verandering die via de rechter wordt afgedwongen? :')
Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet.
Wbt Hema en andere bedrijven... ook burgers die hun eigen keuze maken ...nav een verhit zp-debat die de bevloking zelf zo heeft gemaakt.
Ik wilde toch al nooit ZP spelen, maar nu helemaal niet... of juist een anders geschminkte piet.
Ik ben toch eg wel een lid van die bevolking.. Het zou mijn keuze zijn een sinttraditie anders te willen spelen..... Voorlopig heb ik de sint afgeschaft in mijn leven... ook een oudhollandse traditie.
Misschien een chocoladeletter kopen ... toch maar meedoen?

quote:
Ik heb er geen schijt aan.
jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijk

quote:
Wat er bij jou maar niet in wil, is dat de uitkomst van een klacht ook kan zijn dat je mensen beter uitlegt wat er aan de hand is of dat je van mensen gewoon wat meer verdraagzaamheid vraagt.
gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellen
quote:
Overigens worden ook geen mensen geïmiteerd die dat niet willen. Zwarte Piet is een fictief karakter uit een kinderfeest.
wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiek

....
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 15:31:24 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144588198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellen

[..]

wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiek

....
Jij zit zo ongelooflijk vastgeroest in dat racisme denkpatroon, ik weet niet hoe je daar ooit doorheen moet beuken.

Deze 2 wilde ik graag even belichten. Ik ben zelf niet een pro of anti piet figuur, het laat me koud, maar beiden groepen zijn onverdraagzaam naar elkaar toe. Toch is het het anti kamp dat, zonder mandaat, een verandering teweeg wil brengen die een meerderheid niet wil zien gebeuren. Dat is onverdraagzaam.

Dat jij zwarte piet als negroïde moor ziet is jouw probleem. Sterker nog, dat hele racisme gelul is er door volwassen mensen bij verzonnen. Kinderen zijn niet racistisch en worden dat ook niet door een kinderfeest maar door klaagzakken als jij die kostte wat het kost een menselijke persoonlijkheid aan zwarte piet willen koppelen om vervolgens te kunnen zeggen ''sie je nou wel kijk dan, een zwarte knecht en een blanke baas!! :( :( :(''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144588213
quote:

[..]

Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet.
Wbt Hema en andere bedrijven... ook burgers die hun eigen keuze maken ...nav een verhit zp-debat die de bevloking zelf zo heeft gemaakt.
Ik wilde toch al nooit ZP spelen, maar nu helemaal niet... of juist een anders geschminkte piet.
Ik ben toch eg wel een lid van die bevolking.. Het zou mijn keuze zijn een sinttraditie anders te willen spelen..... Voorlopig heb ik de sint afgeschaft in mijn leven... ook een oudhollandse traditie.
Misschien een chocoladeletter kopen ... toch maar meedoen?

[..]

jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijk

[..]

[..]

....
Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen en B: in elke fucking post leg jij mensen woorden in de mond en valt ze er vervolgens op aan. Vervelend, leugenachtig ventje ben je.
pi_144588462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:08 schreef ruudbackus het volgende:
Je moet ook niet ten koste van alles aan tradities vasthouden, als er goede argumenten zijn dan moet je durven te veranderen. Maar die goede argumenten mis ik gewoon in deze hele discussie.
Grappig genoeg werkt het kennelijk niet zo als het gaat om onverdoofd slachten, jongensbesnijdenissen en dergelijke.... dan is het juist heel begrijpelijk dat er koste wat kost niets mag worden veranderd, sterker nog, dan ben je zelfs een racist als je daar voor pleit....

Ik vier geen sinterklaas meer, wij doen kadootjes met kerst (da's binnen onze familie nou juist traditie). Maar ik kan het sentiment dat achter de weerstand tegen aanpassing bestaat heel goed begrijpen. Met een wereld die in brand staat icm een in noodtempo veranderd straatbeeld met hoofddoekjes, kutmarokkaantjes en jihadgangers (die kutislam wordt je werkelijk overal door de strot geduwd), kan ik me héél goed voorstellen dat sommige mensen zich enorm in hún vrijheid, hún cultuur en hún lebensraum bedreigd voelen, op het discriminerende af.

Maar hé, dat zijn maar blanken, daar hoeven we geen rekening mee te houden, want de zielige gevoelens van dat handjevol sneue klagers zijn natuurlijk véél belangrijker!!!

En ondertussen wordt in de Caraïben het feest ouderwets met zwarte piet naar alle tevredenheid gevierd, zoals dat al decennia het geval is....
pi_144588500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Grappig genoeg werkt het kennelijk niet zo als het gaat om onverdoofd slachten, jongensbesnijdenissen en dergelijke.... dan is het juist heel begrijpelijk dat er koste wat kost niets mag worden veranderd, sterker nog, dan ben je zelfs een racist als je daar voor pleit....

Ik vier geen sinterklaas meer, wij doen kadootjes met kerst (da's binnen onze familie nou juist traditie). Maar ik kan het sentiment dat achter de weerstand tegen aanpassing bestaat heel goed begrijpen. Met een wereld die in brand staat icm een in noodtempo veranderd straatbeeld met hoofddoekjes, kutmarokkaantjes en jihadgangers (die kutislam wordt je werkelijk overal door de strot geduwd), kan ik me héél goed voorstellen dat sommige mensen zich enorm in hún vrijheid, hún cultuur en hún lebensraum bedreigd voelen, op het discriminerende af.

Maar hé, dat zijn maar blanken, daar hoeven we geen rekening mee te houden, want de zielige gevoelens van dat handjevol sneue klagers zijn natuurlijk véél belangrijker!!!

En ondertussen wordt in de Caraïben het feest ouderwets met zwarte piet naar alle tevredenheid gevierd, zoals dat al decennia het geval is....
Dus.

Hier het voorbeeld waarom de Zwarte Pieten discussie zo uit de hand loopt.
pi_144588632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen en B: in elke fucking post leg jij mensen woorden in de mond en valt ze er vervolgens op aan. Vervelend, leugenachtig ventje ben je.
Vooral B.
pi_144588671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen
Doe eens niet schelden, maar kom met quotes, waaruit blijkt dat ik 'glashard lieg' .
Dan kunnen we inhoudelijk debatteren.
pi_144588724

Wat denken jullie van Kees uit Flodder als Sint?
Mag hij bruin geschminkt zijn zoals de echte Sint Nicolaas misschien was ?
pi_144588729
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

-
Nja haar post zie ik serieus dus overal terug helaas. Het gaat ze niet meer om Zwarte Piet.

Edit: Bedoel haar mening. Zoveel mensen denken zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 16-09-2014 16:12:28 ]
pi_144588773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doe eens niet schelden, maar kom met quotes, waaruit blijkt dat ik 'glashard lieg' .
Dan kunnen we inhoudelijk debatteren.
Schijnheil dat je d'r bent. Die 'discussie' hebben we al minstens vier keer gevoerd. Daar houd ik dus mee op maak je gewoon uit voor wat je bent; een hitser, stoker, leugenaar en ronduit naar figuur.
pi_144588788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat is daar mis aan?
Omdat het dom is. Al die dingen die jij zojuist aanhaalde hebben niks met Zwarte Piet te maken...

[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 16-09-2014 16:12:59 ]
pi_144588821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gaat ze niet meer om Zwarte Piet.

Het is nooit om Zwarte Piet gegaan. Quinsy geilt op de aandacht en Anoucha kon de klusjes wel gebruiken.
pi_144588845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is nooit om Zwarte Piet gegaan. Quinsy geilt op de aandacht en Anoucha kon de klusjes wel gebruiken.
Nah het gaat de Pro Pieten ook niet alleen om Piet. Alles wordt er bijgehaald. Het is echt te kansloos allemaal.
pi_144588947
Zijn Zwarte Tieten ook racistisch?
pi_144588955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Schijnheil dat je d'r bent. Die 'discussie' hebben we al minstens vier keer gevoerd. Daar houd ik dus mee op maak je gewoon uit voor wat je bent; een hitser, stoker, leugenaar en ronduit naar figuur.
Nou nou...... ik vraag je vriendelijk om niet te schelden en dan doe je het toch.
Ik neem aan dat je niet kunt onderbouwen dat ik ergens 'glashard liegt' ?
Je schreeuwt maar wat ?
pi_144588964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat het dom is. Al die dingen die jij zojuist aanhaalde hebben niks met Zwarte Piet te maken...
Nee, maar zijn ook tradities die (bij een deel van de bevolking) zeer gevoelig liggen.
Maar omdat dan met het argument "religie" gezwaaid wordt mag dat wél.
Omdat Zwarte Piet geen religieuze connectie heeft, mag dat weer níet.
Ik vind het hypocriet en meten met twee maten.
pi_144588973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah het gaat de Pro Pieten ook niet alleen om Piet. Alles wordt er bijgehaald. Het is echt te kansloos allemaal.
Omdat men doorheeft dat de hele actie niet oprecht is. Daarom voelt men zich zo aangevallen. Ik zei het een jaar geleden al; wie had ooit gedacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou worden...

Kansloze beroepsboeroepende aso's tegen kansloze domrechtse aso's. En de rede is al een hele tijd verdwenen. De trollen blijven over.
pi_144589014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou nou...... ik vraag je vriendelijk om niet te schelden en dan doe je het toch.
Je schreeuwt maar wat ?
Dat heb ik - en meerdere anderen - al zo vaak gedaan dat wat je nu doet - de vermoorde onschuld uithangen - je nog lachwekkender maakt dan je al bent. En dat is op zich bet een prestatie. Zoek maar lekker terug als je je bron wil, stakker.
pi_144589076
Treurig dat een stel volwassenen een kinderfeest om zeep helpen.
.
pi_144589093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Omdat men doorheeft dat de hele actie niet oprecht is. Daarom voelt men zich zo aangevallen. Ik zei het een jaar geleden al; wie had ooit gedacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou worden...

Kansloze beroepsboeroepende aso's tegen kansloze domrechtse aso's. En de rede is al een hele tijd verdwenen. De trollen blijven over.
Volgens mij voelen ze zich zo aangevallen omdat ze tussen totaal verschillende dingen verbanden gaan trekken met Zwarte Piet. Je zag het net hier boven.

En omdat ze zich niet kunnen verplaatsten in de argumenten van de Anti Pieten. Omdat ze er mee zijn opgegroeid en niet anders gewend zijn. Dat snap ik. Ik zie in Zwarte Piet persoonlijk ook geen racisme. Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen dit anders kunnen opvatten.

Het is alleen zo jammer dat de meeste domme mensen zich zo laten gaan in deze discussie.
pi_144589101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vooral B.
ahhhh ... wees dan kien en debatteer op de juiste wijze.
Dat is dus aantonen dat ik iets schreef dat iemand iets schreef terwijl het niet zo is.
Dat moet makkelijk te bewijzen zijn op een forum
Wat die derde persoon schreef kun je opzoeken en leggen naast wat ik schreef wat er zou moeten staan.
Lukt je dat ? Dan kunnen we zinnig verder praten.. Nu is het maar wat katten, wat je doet.
pi_144589107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
.
Het zijn vooral de volwassenen die vinden dat het om zeep is geholpen.
pi_144589137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat heb ik - en meerdere anderen - al zo vaak gedaan dat wat je nu doet - de vermoorde onschuld uithangen - je nog lachwekkender maakt dan je al bent. En dat is op zich bet een prestatie. Zoek maar lekker terug als je je bron wil, stakker.
ok.. schelden en nog eens kankeren...
ga naar een ander forum joh... dit is niet de bedoeling in dit forum
pi_144589148
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tikje gezocht weer.
Wat zou er gezocht zijn? De persoon op wie ik reageerde (ik weet niet uit mijn hoofd hoe hij heet) deed iedereen die het niet eens is met zijn mening, dat de PVV niets met vrijheid doet of zoiets, af als idioot. Daar reageerde ik op. Je mag van alles vinden maar je kan niet objectief stellen dat de PVV niets met vrijheid doet, dat is onzin. Om te beginnen heb je dan al laten zien dat je niets van vrijheid begrijpt aangezien de vrijheid van het een of de een altijd of zo goed als altijd ten koste gaat van de vrijheid van het ander of de ander. De PVV komt wel degelijk op voor vrijheden, het zijn misschien niet de vrijheden waar zijn kliekje belang aan hecht maar het zijn wel degelijke vrijheden en wie is hij - of wie dan ook - om de ene vrijheid superieur te verklaren ten opzichte van de andere zolang er met die ene vrijheid niet meer kwaad wordt aangericht? Ik ageer tegen onnozelheid, daar ageerde ik dus even tegen. Daar moet je verder niets achter zoeken. ;)
Nu weer terug discussiëren over de vrijheid van de Nederlander om zijn feestje te vieren zonder dat een zeer kleine minderheid het verpest.
#NoDAPL
pi_144589238
quote:

Je slaat door.
Het is geen halfgaar kinderfeest, het gaat om hét Nederlandse kinderfeest bij uitstek. Een feest waar Zwarte Piet een onlosmakelijk onderdeel van is.

Het had wat mij betreft niet zo ver hoeven komen dat de politiek zich hiermee moet bemoeien, maar door toedoen van een hardnekkig groepje klagers en o.a. een bezoek van een VN-commissie is het inmiddels allang een politieke kwestie geworden. Dat is de nieuwe realiteit. En binnen die nieuwe realiteit moet de politiek zich nu inderdaad gaan uitspreken.
pi_144589296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat bepaal ik zelf wel. Zo lang jij hier je leugens blijft rondstrooien, mensen woorden in de mond blijft leggen en zelf alles behalve discussieert, blijf ik in de betreffende draadjes posten.
pi_144589410
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Deze hele discussie is al doorgeslagen, zowel hier op het forum als maatschappelijk. Het feest is toch al verneukt. Was al niet door die droeftoeters die ''sinterklaas is racisme'' figuren, is het wel door de extreme oppositie van de ''pro-pieten''

Goed bezig jongens. ^O^ onderwijl worden gevoelens gebagatelliseerd en afgedaan als xenofobisch en what not. Lekker polariseren. Gewoon doorgaan. Dat er nu een grote groep mensen zich heel erg tekort gedaan voelen (al dan niet terecht of onterecht) maakt niet uit. Ja, het zijn over het algemeen niet de meest slimme mensen, ja.. maar besef je dat zij het gevoel hebben (let op wat ik hier zeg) dat ze al jaren niet gehoord worden (wat ergens ook weer terecht is) maar zij het gevoel hebben dat er wel naar andere mensen geluisterd wordt, dit is hier een schoolvoorbeeld van.

Het is een extreme vorm van wij-zij mentaliteit waarbij er een grote groep mensen is die extreem fel tegen het groepje anti pieten is, toch lijkt het erop dat de ''anti'' pieten gaan ''winnen'' omdat er een aantal bedrijven zijn die zich meteen onderdanig opstellen om al het gezanik uit de weg te gaan. Het geeft een signaal af dat, hoe klein je mandaat ook is, als je maar hard genoeg zeurt je je zin kan krijgen.

Dan heb je nog van die koekerts als Shephard die hier een slaatje uit willen slaan, de grote blanke mens moet betalen.. we zijn eigenlijk in de afgelopen 20 jaren nauwelijks opgeschoten met dat soort mensen. :r
Je stelt enerzijds vast dat je je zin kunt krijgen als je maar hard genoeg zeurt en lang genoeg doormekkert; precies datgene wat het kleine groepje beroepsklagers doet. En tegelijkertijd verwijt je mensen dat ze daartegen ageren. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd.

Wat mij betreft is het of-of: Of je vindt het prima dat kleine groepjes klagers hun gram halen en dat de mening van miljoenen Nederlanders terzijde wordt geschoven. Of je vindt dat het niet moet kunnen dat een klein groepje klagers zo veel aanricht, terwijl miljoenen Nederlanders niet op verandering zitten te wachten.

Ik zou zeggen: maak een keuze.
pi_144589490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
.
Er is en wordt niks om zeep geholpen. Het humeur van bepaalde figuren die de kleur van het concept Piet dusdanig belangrijk achten dat ze alles rondom dit verhaal uitvergroten.
pi_144589572
pi_144589708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen users wegwensen.
pi_144589719
Sorry, ik kom even laat binnenvallen weer, ik heb een paar rondes niet meegedaan, maar ik zie dat ook hier weer ontzettend krampachtig vanuit eigen patronen gedacht wordt soms en het meest lachwekkende staat meteen op de eerste pagina.

Er wordt gezegd dat maar weinig mensen Zwarte Piet als racistisch ervaart. Dat wordt dat dan niet geloofd, en vervolgens komt er als tegenpost van ja maar " Daarin zeggen slechts respectievelijk 19, 24 en 28 procent van de Surinaamse, Antilliaanse en Ghanese bevolking dat ze het niet discriminerend vinden." Met andere woorden, veel vinden het wel racistisch.
Maar wat wil nou het geval:
a als zoveel procent het niet discriminerend vind, wil dat niet zeggen dat de rest het wel discriminerend vindt, want er zijn er ook die geen mening hebben (of niet eens weten waar het over gaat). Je kunt niet alles zomaar omkeren van niet nee is dus ja.
b de nederlandse bevolking bestaat niet alleen uit Surinamers, Antiliianen en Ghanezen. Met andere woorden, het is echt wel een heel klein percentage op de hele bevolking die er een probleem mee heeft, zelfs al zouden ALLE zwarten in nederland er een probleem mee hebben.

Het ook nog eens een specifiek deel, namelijk die een en ander in verband brengen met slavernij en willens en wetens niet willen meegaan in de legende dat het gaat om een vrijgekochte slaaf en alleen willen vasthouden aan hun eigen verzonnen versie waar geen enkel document of overlevering over bestaat.

Opmerkelijk.

Verder, als je een probleem hebt met Piet, kijk je de andere kant op of werk je aan jezelf om het "trauma" te verwerken. Het is absurd om een bestaand feest aan te vallen omdat je er aanstoot aan neemt.
Het zou wat anders zijn als er werkelijk leed werd veroorzaakt aan de deelnemers (zoals bij besnijdenis, stierenvechten, walgelijk slachten, ik noem maar wat tradities), dus aan zwarte Piet of Sinterklaas of het paard zelf.
Toeschouwers hebben de keuze om weg te lopen en er niet aan mee te doen.

Dat is alles wat ik er over wil zeggen.

Plus, als je harder gaat schreeuwen en meer scheldwoorden gaat gebruiken, wordt je niet plots geloofwaardiger in een discussie (integendeel).
Dan zul je toch echt met normale onderbouwing moeten komen.
pi_144589726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is geen halfgaar kinderfeest, het gaat om hét Nederlandse kinderfeest bij uitstek. Een feest waar Zwarte Piet een onlosmakelijk onderdeel van is.

Het had wat mij betreft niet zo ver hoeven komen dat de politiek zich hiermee moet bemoeien, maar door toedoen van een hardnekkig groepje klagers en o.a. een bezoek van een VN-commissie is het inmiddels allang een politieke kwestie geworden. Dat is de nieuwe realiteit. En binnen die nieuwe realiteit moet de politiek zich nu inderdaad gaan uitspreken.
Inderdaad, Sinterklaas is hét Nederlandse feest bij uitstek. Hell, het kerstfeest is er uit ontstaan. Dat moeten we ons vooral niet laten afpakken doordat een paar mensen een boze brief schreven naar de VN die vervolgens een boze vrouw detacheerde die omwille van het slavenverleden van haar voorouders overal spoken ziet. Ik zie echter niet in waarom het een politieke kwestie zou moeten worden naar aanleiding van dat rapport.
1. Het was geen rapport van de UN. Het rapport werd geschreven door iemand die slechts op uitzendbasis wat kluste voor de UN, de UN zelf heeft nadrukkelijk aangegeven dat het om haar mening gaat en dat het de organisatie zich er niet mee bemoeit.
2. Zelfs al zou het een rapport van de UN zijn, wat maakt het uit? De UN heeft geen bevoegdheid in dit soort kwesties en het heeft geen expertise in deze kwestie aangezien het om een Nederlands feest gaat. Zolang de meeste 'niet-westerse' allochtonen die in Nederland wonen en hier geïntegreerd zijn geen discriminatie zien in ZP is er nietsaan de hand.

Is het trouwens wel echt een politieke discussie? Hebben ze er in het parlement over gediscussiëerd? Bij mijn weten is het slechts in 1 wijk van 1 stad een politieke discussie geworden en hebben verder wat politici een uitspraak gedaan op het moment dat een journalist erover begon. Big deal.
#NoDAPL
pi_144589775
Ik heb de oplossing: Doe de Piet een Burka om!

Burka Pieten!
pi_144589870
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:21 schreef Alentejana het volgende:
Verder, als je een probleem hebt met Piet, kijk je de andere kant op of werk je aan jezelf om het "trauma" te verwerken.
Dat dus. Zolang je niet wordt gedwongen om mee te doen is er niets aan de hand. Ik heb zelf een hekel aan carnaval en Koninginnedag, dan moet je maar eventjes die gekte negeren. Helaas hebben schooltjes de neiging om kindjes te dwingen om dit soort dingen mee te 'vieren' (carnaval, surprise), dat is wel een slechte zaak. Het gaat hier echter om volwassen mensen die heel erg gemakkelijk het feest kunnen negeren als ze dat willen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_144589923
quote:
Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet. Wbt Hema en andere bedrijven... ook burgers die hun eigen keuze maken ...nav een verhit zp-debat die de bevloking zelf zo heeft gemaakt.
Dat tien man en een paardenkop naar de rechter stappen en dat ze benadrukken hoe erg "gekwetst" en "verbolgen" ze wel niet zijn is wat anders dan een breed gedragen maatschappelijk draagvlak om Zwarte Piet te veranderen. Dat draagvlak bedraagt hooguit enkele procenten, de weerstand tegen veranderingen ligt rond 92% van de Nederlandse bevolking.

quote:
Jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijk
Daadwerkelijke discriminatie van mensen laat mij niet koud. Als mensen zich ergens aan storen of zich ergens slachtoffer van voelen, is dat vervelend, maar we moeten de argumenten wel op waarde schatten. Als ik morgen roep dat ik aanstoot neem aan carnaval, gaan ze toch ook niet onmiddellijk het hele feest op de kop zetten?

Mijn punt is: er zijn ook andere opties denkbaar dan een verbitterde strijd tot de rechter aan toe. Bijvoorbeeld een betere toelichting, ouders die hun rol als opvoeder goed oppakken en ja... het feest gewoon negeren als je er geen behoefte aan hebt.

Misschien moet je dit topic van een paar maanden geleden eens bekijken: NWS / Ophef over 'racistische' koekjes in Zweden
Mensen willen soms iets te graag overal racisme in zien.

quote:
De kleur van Zwarte Piet is zwart. Daarom heet -ie Zwarte Piet. Ik wil niet bij wet de kleur vastleggen. Ik wil Zwarte Piet wettelijk beschermen tegen mensen die het karakter onderuit willen halen. Bijvoorbeeld mensen die naar een rechter stappen omdat ze Zwarte Piet "racistisch" vinden. Als Zwarte Piet na verloop van tijd Blauwe Piet wordt, op basis van een breed gedragen consensus onder de Nederlandse bevolking, dan lig ik daar geen seconde wakker van.

quote:
Dat ontken ik inderdaad, omdat het niet waar is. Maar zelfs al was het (ooit) wél waar, dan nog moet je kijken naar hoe Zwarte Piet anno 2014 fungeert en welke boodschap er wordt afgeven. Op geen enkele manier verkondigt Zwarte Piet een haatdragende, racistische boodschap.
pi_144589945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik heb de oplossing: Doe de Piet een Burka om!

[ afbeelding ]

Burka Pieten!
Reken er maar op dat het boeman-effect weer in volle glorie terugkeert. :X
#NoDAPL
pi_144590072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:41 schreef stopnaald het volgende:

Ik ben dit volledig met je eens. Hoe kun je van (blanke) autochtone Nederlanders eigenlijk respect en begrip voor allerlei geïmporteerde culturen verwachten, terwijl je tegelijkertijd de eigen tradities aantast?

Of zou het zo zijn dat religie weer eens belangrijker gemaakt moet worden dan niet-direct-religieuze tradities? Het antwoord laat zich raden. Maar ja, als je dit signaleert en als je je zorgen maakt over deze scheefgroei dan ben je een racist.
pi_144590111
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus.

Hier het voorbeeld waarom de Zwarte Pieten discussie zo uit de hand loopt.
Als autochtone Nederlanders begrip moeten opbrengen voor de gevoelens van een (kleine) groep klagers, waarom kan dat dan omgekeerd niet? Waarom kunnen de klagers of iedereen die iets tegen Nederlandse tradities heeft geen begrip opbrengen voor de gevoelens van autochtone Nederlanders rondom dit onderwerp?
pi_144590132
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie er op doelt dat de reactie van Wilders op vrijwel elk probleem is: "we moeten xxx verbieden". Da's nou niet echt een toonbeeld van strijden voor vrijheid, als je op alles met verboden reageert.
Kijk, dat is nu juist het punt van mijn laatste reactie (een pagina eerder reageerde ik al op 9). Hij pleitte idd voor een aantal verboden maar het verbod beperkt de vrijheid van de een maar vergroot de vrijheid van de ander. Daarom kan je niet categorisch stellen dat de PVV niets met vrijheid doet. De vraag is alleen of dat het de vrijheden zijn waar je zelf voor zou kiezen.
#NoDAPL
pi_144590172
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dus. Zolang je niet wordt gedwongen om mee te doen is er niets aan de hand. Ik heb zelf een hekel aan carnaval en Koninginnedag, dan moet je maar eventjes die gekte negeren. Helaas hebben schooltjes de neiging om kindjes te dwingen om dit soort dingen mee te 'vieren' (carnaval, surprise), dat is wel een slechte zaak. Het gaat hier echter om volwassen mensen die heel erg gemakkelijk het feest kunnen negeren als ze dat willen.
De mensen die moeite hebben met Zwarte Piet hebben niet zozeer een hekel aan het feest an sich.
pi_144590181
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je schreeuwt maar wat ?
De kritiek op jouw discussiegedrag is meer dan terecht. Je zit hier gewoon te zieken. Dat je je nu ineens als een moreel verheven persoon opstelt, verandert daar niks aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, maar zijn ook tradities die (bij een deel van de bevolking) zeer gevoelig liggen.
Maar omdat dan met het argument "religie" gezwaaid wordt mag dat wél.
Omdat Zwarte Piet geen religieuze connectie heeft, mag dat weer níet.
Ik vind het hypocriet en meten met twee maten.
100 procent mee eens. ^O^
pi_144590237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kijk, dat is nu juist het punt van mijn laatste reactie (een pagina eerder reageerde ik al op 9). Hij pleitte idd voor een aantal verboden maar het verbod beperkt de vrijheid van de een maar vergroot de vrijheid van de ander.
Nee, met het voorstel van Wilders wordt niemands vrijheid vergroot. Er worden alleen maar vrijheden ingeperkt.
pi_144590272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als autochtone Nederlanders begrip moeten opbrengen voor de gevoelens van een (kleine) groep klagers, waarom kan dat dan omgekeerd niet? Waarom kunnen de klagers of iedereen die iets tegen Nederlandse tradities heeft geen begrip opbrengen voor de gevoelens van autochtone Nederlanders rondom dit onderwerp?
Ik heb dat ook nergens beweerd. Heb al meerdere malen gezegd dat beide groepen goede standpunten hebben. Alleen al die dingen die er in die post bij werden gehaald maakt deze discussie zo irritant.
pi_144590318
quote:

[..]
Hij pleitte idd voor een aantal verboden maar het verbod beperkt de vrijheid van de een maar vergroot de vrijheid van de ander.
Daar heb je dus geen kut aan.
pi_144590335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik deel deze observatie niet. Dat er domrechtse types zich ergens tegenaan bemoeien, wil dat niet zeggen dat zij als enige onderdeel van het debat zijn.

Ik wijs er - voor de goede orde - nog even op dat zo'n 92 procent van de Nederlanders niks voelt voor het veranderen van Zwarte Piet. En nu zijn sommige mensen best dom, maar die groep is niet groot genoeg om 92 procent van de bevolking te vormen.

Ik zie dat ook in mijn eigen omgeving: mensen die ontstemd zijn over de hetze tegen Zwarte Piet en die (bijvoorbeeld) de Pietitie steunen of dat op een andere manier lieten blijken, zijn veelal hooggeschoold en ook regelmatig links qua politieke voorkeur.

De frame dat alleen domrechtse tokkies voor Zwarte Piet zijn, verwerp ik nadrukkelijk.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:40:54 #220
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144590338
Maarre
Zwart is natuurlijk perfect als je niet herkend wil worden
pi_144590382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhhh ... wees dan kien en debatteer op de juiste wijze.
Dat is dus aantonen dat ik iets schreef dat iemand iets schreef terwijl het niet zo is.
Dat moet makkelijk te bewijzen zijn op een forum
Wat die derde persoon schreef kun je opzoeken en leggen naast wat ik schreef wat er zou moeten staan.
Lukt je dat ? Dan kunnen we zinnig verder praten.. Nu is het maar wat katten, wat je doet.
Die "derde persoon" was ik. En de onzin die je over mij opschreef, heb ik al herhaaldelijk gecorrigeerd. Het scheelt dat ik er inmiddels aan gewend ben dat mensen hier niks anders doen dan mijn mening verdraaien, anders zou ik er moe van worden.
pi_144590432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:40 schreef hugecooll het volgende:
Maarre
Zwart is natuurlijk perfect als je niet herkend wil worden
Een reden voor een verbod. Voor je het weet gaan mensen vermomd als Zwarte Piet een winkel beroven.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:44:29 #223
179075 hugecooll
pi_144590462
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een reden voor een verbod. Voor je het weet gaan mensen vermomd als Zwarte Piet een winkel beroven.
Wél handig als het de bedoeling is dat ome Xa1pt niet herkend wordt door z'n neefjes :9
pi_144590514
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is en wordt niks om zeep geholpen. Het humeur van bepaalde figuren die de kleur van het concept Piet dusdanig belangrijk achten dat ze alles rondom dit verhaal uitvergroten.
Het is echt fascinerend dat je zelfs in deze discussie weer de ultieme struisvogel uithangt. Ik zou graag wat anders vaststellen, maar het kan niet.

Is het je dan werkelijk ontgaan dat er een VN-commissie in Nederland op bezoek is geweest vanwege (o.a.) Zwarte Piet? Heb je werkelijk niet meegekregen dat er rechtszaken rondom dit onderwerp gaande zijn? Niet gehoord dat er Sinterklaasintochten zijn verstoord en dat er protestacties zijn gehouden? Niet gemerkt dat 2,1 miljoen Nederlanders op Facebook de Pietitie steunen? Niet gelezen dat diverse bedrijven zonder ruggengraat inmiddels Zwarte Piet angstvallig vermijden?

Serieus kerel: nog los van je mening, wanneer stop je eens met struisvogel zijn en begin je met de realiteit onder ogen zien?
pi_144590565
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is en wordt niks om zeep geholpen.
Mwoah, het feit dat Piet niet eens meer afgebeeld is op een aantal onderdelen of überhaupt niet meer in de schappen ligt bij bedrijven doet me toch denken dat er wel degelijk iets hardhandig en vakkundig uit de Sinterklaas traditie gesloopt wordt.
pi_144590628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:21 schreef Alentejana het volgende:
Sorry, ik kom even laat binnenvallen weer, ik heb een paar rondes niet meegedaan, maar ik zie dat ook hier weer ontzettend krampachtig vanuit eigen patronen gedacht wordt soms en het meest lachwekkende staat meteen op de eerste pagina.

Er wordt gezegd dat maar weinig mensen Zwarte Piet als racistisch ervaart. Dat wordt dat dan niet geloofd, en vervolgens komt er als tegenpost van ja maar " Daarin zeggen slechts respectievelijk 19, 24 en 28 procent van de Surinaamse, Antilliaanse en Ghanese bevolking dat ze het niet discriminerend vinden." Met andere woorden, veel vinden het wel racistisch.
Maar wat wil nou het geval:
a als zoveel procent het niet discriminerend vind, wil dat niet zeggen dat de rest het wel discriminerend vindt, want er zijn er ook die geen mening hebben (of niet eens weten waar het over gaat). Je kunt niet alles zomaar omkeren van niet nee is dus ja.
b de nederlandse bevolking bestaat niet alleen uit Surinamers, Antiliianen en Ghanezen. Met andere woorden, het is echt wel een heel klein percentage op de hele bevolking die er een probleem mee heeft, zelfs al zouden ALLE zwarten in nederland er een probleem mee hebben.

Het ook nog eens een specifiek deel, namelijk die een en ander in verband brengen met slavernij en willens en wetens niet willen meegaan in de legende dat het gaat om een vrijgekochte slaaf en alleen willen vasthouden aan hun eigen verzonnen versie waar geen enkel document of overlevering over bestaat.

Het gaat toch ook om de gekleurde bevolking of zij het als discriminerend/racistisch ervaren? Elfletterig zegt dat er diverse peilingen zijn waaruit blijkt dat heel weinig mensen het als racistisch ervaren (die bronnen heeft hij overigens nog steeds niet gegeven). En die 2-4% die weet niet heeft ingevuld verandert daar niet zoveel aan.
pi_144590680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het trouwens wel echt een politieke discussie? Hebben ze er in het parlement over gediscussiëerd? Bij mijn weten is het slechts in 1 wijk van 1 stad een politieke discussie geworden en hebben verder wat politici een uitspraak gedaan op het moment dat een journalist erover begon. Big deal.
Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat het zover heeft moeten komen, maar het is al een politieke discussie geworden. De zaken die je zelf noemde, zoals het bezoek van die VN-commissie, zijn daar mede debet aan.

Ik heb geen glazen bol, maar het zou me werkelijk niks verbazen als Wilders, populist als hij is, morgen bij de Algemene Beschouwingen een sneer uitdeelt die ongeveer zo gaat: "In de Schilderswijk kunnen jongeren ongestoord met ISIS-vlaggen lopen en ondertussen moet onze Zwarte Piet in de ban."

En het trieste is: hij heeft nog gelijk ook, als hij dat zegt.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 16:51:05 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144590695
gaat weer lekker op de man hier zie ik ...
pi_144590727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat het zover heeft moeten komen, maar het is al een politieke discussie geworden. De zaken die je zelf noemde, zoals het bezoek van die VN-commissie, zijn daar mede debet aan.

Ik heb geen glazen bol, maar het zou me werkelijk niks verbazen als Wilders, populist als hij is, morgen bij de Algemene Beschouwingen een sneer uitdeelt die ongeveer zo gaat: "In de Schilderswijk kunnen jongeren ongestoord met ISIS-vlaggen lopen en ondertussen moet onze Zwarte Piet in de ban."

En het trieste is: hij heeft nog gelijk ook, als hij dat zegt.
Je mag niet met ISIS-vlaggen rondlopen hoor.
pi_144590748
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is echt fascinerend dat je zelfs in deze discussie weer de ultieme struisvogel uithangt. Ik zou graag wat anders vaststellen, maar het kan niet.

Is het je dan werkelijk ontgaan dat er een VN-commissie in Nederland op bezoek is geweest vanwege (o.a.) Zwarte Piet? Heb je werkelijk niet meegekregen dat er rechtszaken rondom dit onderwerp gaande zijn? Niet gehoord dat er Sinterklaasintochten zijn verstoord en dat er protestacties zijn gehouden? Niet gemerkt dat 2,1 miljoen Nederlanders op Facebook de Pietitie steunen? Niet gelezen dat diverse bedrijven zonder ruggengraat inmiddels Zwarte Piet angstvallig vermijden?

Serieus kerel: nog los van je mening, wanneer stop je eens met struisvogel zijn en begin je met de realiteit onder ogen zien?
Als Pieten een andere kleur schmink dragen is het Sinterklaasfeest dusdanig veranderd dat er geen lol meer te beleven valt? Stel je niet aan.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:52:46 #232
179075 hugecooll
pi_144590758
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:49 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Het gaat toch ook om de gekleurde bevolking of zij het als discriminerend/racistisch ervaren? Elfletterig zegt dat er diverse peilingen zijn waaruit blijkt dat heel weinig mensen het als racistisch ervaren (die bronnen heeft hij overigens nog steeds niet gegeven). En die 2-4% die weet niet heeft ingevuld verandert daar niet zoveel aan.
Het is tuulk wel opvallend dat veel meer mensen het discriminerend voor een ander vinden dan dat zij het discriminerend voor zichzelf vinden. Bij iedere groep dus.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 16:54:21 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144590802
maar waarom moeten ze een andere kleur krijgen?
welk probleem lost dit op?
pi_144590828
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, het feit dat Piet niet eens meer afgebeeld is op een aantal onderdelen of überhaupt niet meer in de schappen ligt bij bedrijven doet me toch denken dat er wel degelijk iets hardhandig en vakkundig uit de Sinterklaas traditie gesloopt wordt.
Het concept Piet is al meerdere decennia aan verandering onderhevig. Nog nooit is het feest zelf er minder om geworden. En als de Pieten een andere kleur schmink op doen is het Sinterklaasfeest ook niet ineens dusdanig anders dat kinderen en volwassenen er geen lol meer aan kunnen beleven.
pi_144590843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:54 schreef sp3c het volgende:
Dat mensen gekwetst worden door een racistische karikatuur.
pi_144590853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:54 schreef sp3c het volgende:
Dat een kennelijk relatief grote groep mensen zich niet langer gediscrimineerd voelt.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:56:11 #237
179075 hugecooll
pi_144590856
En dan dus voornamelijk dat mensen denken dat andere mensen gekwetst worden :+
pi_144590910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Een rechtszaak, Poeh hé!

Je weet waar die concreet over ging en hoe eenvoudig dat ter zijde te schuiven is bij de volgende vergunning? Als het al overeind blijft in hoger beroep wat ik zeer betwijfel.
pi_144590947
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:56 schreef hugecooll het volgende:
En dan dus voornamelijk dat mensen denken dat andere mensen gekwetst worden :+
'Wij moeten niet willen met zijn allen.....'
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:59:44 #240
179075 hugecooll
pi_144590975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

'Wij moeten niet willen met zijn allen.....'
Zoiets ja
pi_144591002
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als Pieten een andere kleur schmink dragen is het Sinterklaasfeest dusdanig veranderd dat er geen lol meer te beleven valt? Stel je niet aan.
Mijn vorige post was erop gericht om je duidelijk te maken dat er niks wordt uitvergroot, maar dat dat allang is gebeurd. Het is het stadium van onbeduidendheid allang, maar dan ook echt allang voorbij.

Dat je dat nu weer negeert en komt met een flauwe opmerking over een ander kleurtje is eigenlijk wel veelzeggend. De realiteit niet onder ogen willen zien is immers des Xa1pt's.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 17:01:45 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144591053
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:55 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat mensen gekwetst worden door een racistische karikatuur.
het is een karikatuur ja mawr is het echt racistisch?

lijkt me niet

ken jij iemand die zich erdoor gekwetst voelt?
pi_144591059
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het concept Piet is al meerdere decennia aan verandering onderhevig. Nog nooit is het feest zelf er minder om geworden. En als de Pieten een andere kleur schmink op doen is het Sinterklaasfeest ook niet ineens dusdanig anders dat kinderen en volwassenen er geen lol meer aan kunnen beleven.
Maar dat station zijn we allang voorbij. De discussie is veel harder; je bent of voor of tegen Piet. Een tussenweg is geen oplossing meer blijkbaar.
pi_144591088
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat een kennelijk relatief grote groep mensen zich niet langer gediscrimineerd voelt.
Die 'grote' groep is verwaarloosbaar. Laten we dit nu ook niet gaan uitvergroten hé.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 17:03:01 ]
pi_144591120
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:49 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat bleek niet uit wat ik las, omdat het een gedeeltelijke quote was, maar zelfs onder de gehele gekleurde bevolking zijn de cijfers niet zoals uit een zeer plaatselijke peiling.
Uit welk soort milieu je komt speelt ook nog ee rol. Ouders en direte omgeving spelen een grote rol hoe je tegenover bepaalde issues in de maatschappij staat.
Niet om het een of ander is zie bij bepaalde groepen, met name in Amsterdam, ook een gekweekte haat naar blanken.

Verder zeggen die cijfers nog geen hol. Het is namelijk niet mogelijk om alle mensen mee te laten doen, dus je hebt het altijd over steekproeven en daarbij kun je ook nog iets als dicriminerend of racistisch zien, maar er in de praktijk de schouders bij ophalen. Het wil niet meteen zeggen dat de mensen er nou zo vreselijk onder lijden, en zo ja, dan zouden ze er goed aan doen om zich beter voor te laten lichten of in therapie te gaan om zich te verlossen van (het idee) dat het bestaan van Zwarte Piet hun leven aantast.
pi_144591189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:03 schreef Alentejana het volgende:
Niet om het een of ander is zie bij bepaalde groepen, met name in Amsterdam, ook een gekweekte haat naar blanken.
Verklaar je nader. :o
“An interesting thing is a good thing.”
pi_144591288
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Scorpie het volgende:
Maar dat station zijn we allang voorbij. De discussie is veel harder; je bent of voor of tegen Piet. Een tussenweg is geen oplossing meer blijkbaar.
Klopt. En het heeft ook geen zin meer om nog naar een tussenweg te zoeken. Kleine aanpassingen om de klagers tegemoet te komen, zoals het schrappen van oorbellen en al te rode lippen (ooit een neger met knalrode lippen gezien, trouwens?) hebben niks opgeleverd. De Zwarte Piet-hetze is onverminderd voortgezet.
pi_144591299
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die vindt wel weer wat anders.
Als je nl aanstoot neemt aan iets als Zwarte Piet, dan ben je nogal bezig om te zoeken naar iets waar je tegen kunt ageren. Is het ene weg, dan komt er wel weer wat anders.
Want de onderliggende gedachte lijkt bij een groot aantal: "de blanke man heeft ons slecht behandeld, daar lijden wij eeuwig via doorgegeven trauma onder en de blanke man moet en zou daar voor boeten".

En bij anderen speelt een laag zelfbeeld mee.
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:11:07 #249
179075 hugecooll
pi_144591346
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Helemaal jouw ding dus?
pi_144591353
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn vorige post was erop gericht om je duidelijk te maken dat er niks wordt uitvergroot, maar dat dat allang is gebeurd. Het is het stadium van onbeduidendheid allang, maar dan ook echt allang voorbij.

Dat je dat nu weer negeert en komt met een flauwe opmerking over een ander kleurtje is eigenlijk wel veelzeggend. De realiteit niet onder ogen willen zien is immers des Xa1pt's.
Ook daarin laat je blijken dat je zaken uitvergroot, met complottheorieën en alles. Het was niet de VN die onderzoek deed, maar iemand die werkzaam was bij de VN. Playmobil heeft Zwarte Piet niet in de ban gedaan uit angst voor ophef, maar omdat de serie was afgerond. Dat Hema Zwarte Piet niet afbeeldt op de verpakkingen kan ook niet anders dan kwade opzet zijn. En zo wordt overal wel iets achter gezocht. Onzinnig dramatisch gedoe.
pi_144591368
In Zaandam blijft de intocht trouwens onveranderd, dus mensen uit en rond Amsterdam die niet willen kijken naar een intocht met opgelegde regels kunnen daarheen
pi_144591449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:09 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Die vindt wel weer wat anders.
Als je nl aanstoot neemt aan iets als Zwarte Piet, dan ben je nogal bezig om te zoeken naar iets waar je tegen kunt ageren. Is het ene weg, dan komt er wel weer wat anders.
Want de onderliggende gedachte lijkt bij een groot aantal: "de blanke man heeft ons slecht behandeld, daar lijden wij eeuwig via doorgegeven trauma onder en de blanke man moet en zou daar voor boeten".

En bij anderen speelt een laag zelfbeeld mee.
Als je gelooft dat dergelijke gevoelens niet oprecht zijn is dat jouw probleem.
pi_144591532
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je gelooft dat dergelijke gevoelens niet oprecht zijn is dat jouw probleem.
Wie zegt dat ik niet geloof dat de gevoelens oprecht zijn? Ik zeg alleen dat ze met die gevoelens aan de gang kunnen.
Je kunt niet de hele wereld om je heen veranderen als jij ergens een gevoel over hebt. Je kunt wel je gevoel veranderen.
pi_144591659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:16 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet geloof dat de gevoelens oprecht zijn?
Jij. Het is namelijk niet oprecht van mening zijn dat er racisme aan ten grondslag ligt, dat is het gevolg van zogenaamde complexen. Alle historici die het hiermee eens zijn staan natuurlijk ook in dienst van Gario en worden door hem betaald. Ofzo.

Ze vinden dat wel, maar stiekem bedoelen ze wat anders en is ook iets anders het probleem.
pi_144591666
Laat ik het zo zeggen, de meeste Nederlanders hebben nogal en hekel aan het klimaat in Nederland, met name het rotweer dan. Toch gaan ze niet willens en wetens proberen Nederland te verwarmen of te overdekken. Ze passen zich aan of verhuizen naar een warmer land. Of ze kankeren gewoon even lekker als het rotweer is. Ze dealen simpelweg met hun gevoel erover.
pi_144591753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:20 schreef Alentejana het volgende:
Laat ik het zo zeggen, de meeste Nederlanders hebben nogal en hekel aan het klimaat in Nederland, met name het rotweer dan. Toch gaan ze niet willens en wetens proberen Nederland te verwarmen of te overdekken. Ze passen zich aan of verhuizen naar een warmer land. Of ze kankeren gewoon even lekker als het rotweer is. Ze dealen simpelweg met hun gevoel erover.
Al die buitenlanders willen Nederland nu ook al kunstmatig gaan verwarmen inderdaad.
pi_144591782
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Al die buitenlanders willen Nederland nu ook al kunstmatig gaan verwarmen inderdaad.
Je kunt dit natuurlijk weer direct in het belachelijke trekken, maar dat schiet niet echt op.
pi_144591863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je kunt dit natuurlijk weer direct in het belachelijke trekken, maar dat schiet niet echt op.
Ah, die post sloeg wel ergens op wilde je zeggen? Nederlanders passen zich altijd netjes aan en buitenlanders proberen altijd maar van alles te veranderen, ofzo? Omdat mensen Zwarte Piet als racistisch ervaren. Really?
pi_144591922
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze (niet buitenlanders, maar mensen die aanstoot nemen aan) willen wel zwarte Piet veranderen. In plaats dat ze er mee dealen dat het is zoals het is.
pi_144591984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ze (niet buitenlanders, maar mensen die aanstoot nemen aan) willen wel zwarte Piet veranderen. In plaats dat ze er mee dealen dat het is zoals het is.
Deal maar gewoon lekker met racisme inderdaad.
pi_144592020
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, die post sloeg wel ergens op wilde je zeggen? Nederlanders passen zich altijd netjes aan en buitenlanders proberen altijd maar van alles te veranderen, ofzo? Omdat mensen Zwarte Piet als racistisch ervaren. Really?
Nee, dat stond er niet.

Dat maak jij er nu van.
pi_144592066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die vergelijking was vrij belachelijk.
pi_144592208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dat stond er niet.

Dat maak jij er nu van.
Oh, het was gewoon even een random moment om dé Nederlanders en hun aanpassingsvermogen te bejubelen. Oké dan.
pi_144592272
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Deal maar gewoon lekker met racisme inderdaad.
Racisme is ook al iets vaags. Je moet er dan namelijk al van uitgaan dat er verschillende rassen zijn.

Als er sprake was van discriminatie op grond van zijn kleur, dat hij Nederland niet in zou mogen bv omdat hij zwart is (wat nu de tegenstanders willen), dan is het idd iets om tegen in opstand te komen. Dat is nl werkelijk het apart zetten van iemand op grond van zijn kleur.

Je gediscrimineerd voelen of apart gezet voelen omdat er ergens een zwartgeschminkt figuur rondhuppelt kan ik slecht als racisme zien, maar vooruit, ik geef je een kans om je nader te verklaren.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 17:43:04 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144592421
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

nou en?

dat recht hebben ze nu eenmaal en doe nu niet alsof er verder nooit iemand naar de rechter stapt voor iets pietluttigs zeg ...
pi_144592525
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en?

dat recht hebben ze nu eenmaal en doe nu niet alsof er verder nooit iemand naar de rechter stapt voor iets pietluttigs zeg ...
Nederlanders doen zoiets nooit. Die kankeren even en gaan weer verder met hun leven.
pi_144592532
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, het was gewoon even een random moment om dé Nederlanders en hun aanpassingsvermogen te bejubelen. Oké dan.
Als ik zeg Nederlanders, bedoel ik iedereen die in Nederland woont, inclusief met een kleurtje of een andere cultuur en/of geloofsovertuiging. Het weer in Nederland wordt beklaagd door bijna iedereen die er woont.
pi_144592678
quote:

[..]

nou en?

Ja dat recht hebben ze, maar het gaat niet om iets pietluttigs.
Iets pietluttigs is dingen die je bij de rijdende rechter voorbij ziet komen.Dingen die onderling uitgesproken hadden kunnen worden.

Hier gaat het om het laten verdwijnen dan wel aanpassen van een figuur en dat heeft wat grotere landelijke gevolgen en de hele bevolking met kinderen wordt er hoe dan ook door getroffen.

Ik zeg trouwens niet dat het niet kan, ik ben ook niet eens een voor of tegenstander, van mij mag het morgen aangeschaft, maar het gaat dus niet om even een vlekje wegwerken om het maar zo te zeggen.
pi_144592759
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nederlanders doen zoiets nooit. Die kankeren even en gaan weer verder met hun leven.
Dat verklaart het succes van eindbaas Meester Visser.
pi_144592803
quote:

[..]

nou en?

Lijkt me ook stug dat het overeind blijft in hoger beroep want dan heb je ook goede grond om een evenementenvergunning voor de gay parade of carnaval met succes aan te vechten. Mensen hechten echt veel te veel waarde aan die rechtszaak.
pi_144592899
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lijkt me ook stug dat het overeind blijft in hoger beroep want dan heb je ook goede grond om een evenementenvergunning voor de gay parade of carnaval met succes aan te vechten. Mensen hechten echt veel te veel waarde aan die rechtszaak.
Kom niet aan onze cultuur jonguh.

Klompen, tulpen en Zwarte Piet. Dat zijn de zaken waar ons land op is gebouwd.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:03:23 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:52 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja dat recht hebben ze, maar het gaat niet om iets pietluttigs.
Iets pietluttigs is dingen die je bij de rijdende rechter voorbij ziet komen.Dingen die onderling uitgesproken hadden kunnen worden.

Hier gaat het om het laten verdwijnen dan wel aanpassen van een figuur en dat heeft wat grotere landelijke gevolgen en de hele bevolking met kinderen wordt er hoe dan ook door getroffen.

Ik zeg trouwens niet dat het niet kan, ik ben ook niet eens een voor of tegenstander, van mij mag het morgen aangeschaft, maar het gaat dus niet om even een vlekje wegwerken om het maar zo te zeggen.
het is superpietluttig

sinterklaas gaat met witte piet of zelfs zonder piet ook gewoon door, zou ik zonde vinden maar het is niet alsof de doelgroep zo'n gigantische aandachgspanne heeft ofzo

de enige reden dat dit zo'n dingetje is gewordenis omdat dubieuze figuren als elfletterig, xa1pt, falende politici en mislukte kunstenaars ergens hebben besloten het op het scherpst van de snede uit te moeten vechten

daar willen grote bedrijven logischerwijs niets mee te maken hebben met hun geld en hun ruggegraad

dit moet je gewon weglachen

haha daar is zeurpiet weer, hoi zeurpiet :W

en verder negeren
pi_144593063
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is superpietluttig

sinterklaas gaat met witte piet of zelfs zonder piet ook gewoon door, zou ik zonde vinden maar het is niet alsof de doelgroep zo'n gigantische aandachgspanne heeft ofzo

de enige reden dat dit zo'n dingetje is gewordenis omdat dubieuze figuren als elfletterig, xa1pt, falende politici en mislukte kunstenaars ergens hebben besloten het op het scherpst van de snede uit te moeten vechten

daar willen grote bedrijven logischerwijs niets mee te maken hebben met hun geld en hun ruggegraad

dit moet je gewon weglachen

haha daar is zeurpiet weer, hoi zeurpiet :W

en verder negeren
Ergens vind ik het wel een beetje eng dat ik het zo met je eens ben :@.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:05:12 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593066
NEGEREN ja

haha
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:06:39 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593115
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ergens vind ik het wel een beetje eng dat ik het zo met je eens ben :@.
jij bent net zo goed 1 van die dunieuze figuren
pi_144593135
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De kritiek op jouw discussiegedrag is meer dan terecht. Je zit hier gewoon te zieken. Dat je je nu ineens als een moreel verheven persoon opstelt, verandert daar niks aan.

jonge jonge.... wat een stoot onder de gordel.
ik kom meestal met argumenten
valt me zwaar tegen van jou.. ik dacht dat je zo op de persoon spelen niet zou doen.
pi_144593219
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom niet aan onze cultuur jonguh.

Klompen, tulpen en Zwarte Piet. Dat zijn de zaken waar ons land op is gebouwd.
:D
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:10:10 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593224
hij doet niet anders
pi_144593225
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:11 schreef Xa1pt het volgende:
Ook daarin laat je blijken dat je zaken uitvergroot, met complottheorieën en alles. Het was niet de VN die onderzoek deed, maar iemand die werkzaam was bij de VN.
Je zit gewoon onjuistheden te verkondigen. Het was niet "iemand die werkzaam was bij de VN", maar een VN-commissie:

quote:
Verene Shepherd is een van de 72 externe deskundigen met een mandaat van het Hoog Commissariaat voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties (Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, OHCHR) en voorzitter van de Working Group of Experts on People of African Descent. Deze deskundigen spreken niet rechtstreeks namens de VN, maar mogen binnen hun specialisatie wel onderzoek doen namens de VN. (...)

In oktober 2013 kwam zij in België en Nederland in de publiciteit doordat zij de figuur van Zwarte Piet als racistisch bestempelde en vroeg om een einde aan de Sinterklaas-traditie te maken 'omdat één kerstman genoeg is'. Ze noemde het feest een terugkeer naar de slavernij in de 21e eeuw. Dit wekte beroering in de traditionele en de sociale media. In juni 2014 bezocht zij als lid van de VN Commissie ‘Mensen van Afrikaanse afkomst’ Nederland. Deze commissie deed onderzoek naar rassendiscriminatie in dit land.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verene_Shepherd

quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:11 schreef Xa1pt het volgende:
Playmobil heeft Zwarte Piet niet in de ban gedaan uit angst voor ophef, maar omdat de serie was afgerond. Dat Hema Zwarte Piet niet afbeeldt op de verpakkingen kan ook niet anders dan kwade opzet zijn. En zo wordt overal wel iets achter gezocht. Onzinnig dramatisch gedoe.
Je bent echt te goedgelovig. Natuurlijk heeft Playmobil het figuurtje wel verbannen vanwege angst over de ophef. Dat brengen ze naar buiten toe uiteraard wat anders, maar daarvoor moet je iets snappen van PR en zaken als imagobewaking.

Je hebt een populair product, waar veel vraag naar is en dat zelfs een prijs heeft gewonnen. En dat haal je dan "zomaar ineens" uit je assortiment. Geloof je het echt zelf? :')
pi_144593244
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij bent net zo goed 1 van die dunieuze figuren
Door de extremen te beschimpen?
pi_144593328
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zit gewoon onjuistheden te verkondigen. Het was niet "iemand die werkzaam was bij de VN", maar een VN-commissie:

[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verene_Shepherd

[..]

Je bent echt te goedgelovig. Natuurlijk heeft Playmobil het figuurtje wel verbannen vanwege angst over de ophef. Dat brengen ze naar buiten toe uiteraard wat anders, maar daarvoor moet je iets snappen van PR en zaken als imagobewaking.

[ afbeelding ]

Je hebt een populair product, waar veel vraag naar is en dat zelfs een prijs heeft gewonnen. En dat haal je dan "zomaar ineens" uit je assortiment. Geloof je het echt zelf? :')
BNW is een paar deuren verderop.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:16:10 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593411
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door de extremen te beschimpen?
je bent er 1 van
pi_144593421
Sinterklaas met z'n VOC-mentaliteit.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:16:47 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593443
voor zover er extremen zijn in deze discussie
pi_144593520
quote:

[..]

Kijk, dat is nu juist het punt van mijn laatste reactie (een pagina eerder reageerde ik al op 9). Hij pleitte idd voor een aantal verboden maar het verbod beperkt de vrijheid van de een maar vergroot de vrijheid van de ander. Daarom kan je niet categorisch stellen dat de PVV niets met vrijheid doet. De vraag is alleen of dat het de vrijheden zijn waar je zelf voor zou kiezen.
Niet waar. Een verbod om zwarte piet geen andere kleur te laten zijn dan zwart, vergroot op geen enkele manier je vrijheid.
Jij koppelt het aan de wens van anderen om zwarte piet niet meer zwart te laten zijn en denkt dat een verbod dat tegenhoudt. Dat is een illusie.
pi_144593556
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

je bent er 1 van
In welke zin dan? Door erg tegen het politiseren te zijn? Door de uitspraak van de rechter te nuanceren?
pi_144593597
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

BNW is een paar deuren verderop.
Aldus Xa1pt, in een reactie op een met bronnen onderbouwde post.
pi_144593646
Mooi dat steeds meer bedrijven zwarte piet verbannen.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:25:03 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593683
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In welke zin dan? Door erg tegen het politiseren te zijn? Door de uitspraak van de rechter te nuanceren?
door mensen te lopen 'beschimpen'

nergens voor nodig, het is godverdomme een kinderfeest :')
pi_144593724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mooie ontwikkeling inderdaad. Als we in dit tempo doorgaan, blijft er binnen een aantal jaar niks meer over van ZP.
pi_144593757
Dit verklaart alles:

En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:28:22 #292
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144593766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
2 of 3 bedrijven. En die bedrijven doen ook hun uiterste best om maar niet te communiceren dat het zou gaan om de discussie hier in Nederland. :')
pi_144593825
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:28 schreef beantherio het volgende:

[..]
En die bedrijven doen ook hun uiterste best om maar niet te communiceren dat het zou gaan om de discussie hier in Nederland. :')
Om eventuele boycots te vermijden.
pi_144593842
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch zal het volgens Wilders de schuld zijn van anderen. En richting zijn achterban spint hij daar garen mee.
pi_144593855
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Aldus Xa1pt, in een reactie op een met bronnen onderbouwde post.
Het heeft geen zin om hierover met je te discussiëren. Je hoort wat jou betreft of in het pro- of het antikamp en je zoekt overal wat achter. Een middenweg is er niet. Als een concern bewust zich niet bemoeit met dit hele gezeik, of gewoonweg geen special edition meer uitbrengt omdat de serie af was, heeft het volgens jou stiekem toch een mening en geven ze aan Quinsy toe. En doen ze dat alleen maar om klanten te houden. Complottheorieën zijn niet zo aan mij besteed, verder veel succes ermee.
pi_144593904
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch zal het volgens Wilders de schuld zijn van anderen. En richting zijn achterban spint hij daar garen mee.
Ach, die pannenkoek gaat toch nooit meer regeren.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:33:37 #297
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144593929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Om eventuele boycots te vermijden.
Het kan net zo goed zijn dat ze de anti-ZP-activisten makkelijk buitenspel willen zetten. Die slikken het verhaal in ieder geval als zoete koek.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:35:55 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het kan net zo goed zijn dat ze de anti-ZP-activisten makkelijk buitenspel willen zetten. Die slikken het verhaal in ieder geval als zoete koek.
misschien zijn ze het met de activisten eens?

lekker belangrijk, hun bedrijf, hun keuze

je kunt playmobil moeilijk verplichten zwarte pietjes te verkopen
pi_144593992
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima.
De bescherming wordt juist niet beter door het wetsvoorstel van de PVV, je hebt een goede kans dat dat juist de doodssteek is voor zwarte piet.
pi_144594020
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien zijn ze het met de activisten eens?

lekker belangrijk, hun bedrijf, hun keuze

je kunt playmobil moeilijk verplichten zwarte pietjes te verkopen
En je kunt het als ondernemer ook als een gat in de markt zien: de grote bedrijven stoppen met zwarte piet, daar is veel protest tegen, dus er is misschien een markt voor zwarte piet-poppetjes.
pi_144594024

Het eens willen zijn met verzuurde Freek :')

Geen deel 14, de discussie is hiermee klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')