abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 15:31:24 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144588198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellen

[..]

wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiek

....
Jij zit zo ongelooflijk vastgeroest in dat racisme denkpatroon, ik weet niet hoe je daar ooit doorheen moet beuken.

Deze 2 wilde ik graag even belichten. Ik ben zelf niet een pro of anti piet figuur, het laat me koud, maar beiden groepen zijn onverdraagzaam naar elkaar toe. Toch is het het anti kamp dat, zonder mandaat, een verandering teweeg wil brengen die een meerderheid niet wil zien gebeuren. Dat is onverdraagzaam.

Dat jij zwarte piet als negroïde moor ziet is jouw probleem. Sterker nog, dat hele racisme gelul is er door volwassen mensen bij verzonnen. Kinderen zijn niet racistisch en worden dat ook niet door een kinderfeest maar door klaagzakken als jij die kostte wat het kost een menselijke persoonlijkheid aan zwarte piet willen koppelen om vervolgens te kunnen zeggen ''sie je nou wel kijk dan, een zwarte knecht en een blanke baas!! :( :( :(''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144588213
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet.
Wbt Hema en andere bedrijven... ook burgers die hun eigen keuze maken ...nav een verhit zp-debat die de bevloking zelf zo heeft gemaakt.
Ik wilde toch al nooit ZP spelen, maar nu helemaal niet... of juist een anders geschminkte piet.
Ik ben toch eg wel een lid van die bevolking.. Het zou mijn keuze zijn een sinttraditie anders te willen spelen..... Voorlopig heb ik de sint afgeschaft in mijn leven... ook een oudhollandse traditie.
Misschien een chocoladeletter kopen ... toch maar meedoen?

[..]

jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijk

[..]

gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellen

[..]

wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiek

....
Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen en B: in elke fucking post leg jij mensen woorden in de mond en valt ze er vervolgens op aan. Vervelend, leugenachtig ventje ben je.
pi_144588462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:08 schreef ruudbackus het volgende:
Je moet ook niet ten koste van alles aan tradities vasthouden, als er goede argumenten zijn dan moet je durven te veranderen. Maar die goede argumenten mis ik gewoon in deze hele discussie.
Grappig genoeg werkt het kennelijk niet zo als het gaat om onverdoofd slachten, jongensbesnijdenissen en dergelijke.... dan is het juist heel begrijpelijk dat er koste wat kost niets mag worden veranderd, sterker nog, dan ben je zelfs een racist als je daar voor pleit....

Ik vier geen sinterklaas meer, wij doen kadootjes met kerst (da's binnen onze familie nou juist traditie). Maar ik kan het sentiment dat achter de weerstand tegen aanpassing bestaat heel goed begrijpen. Met een wereld die in brand staat icm een in noodtempo veranderd straatbeeld met hoofddoekjes, kutmarokkaantjes en jihadgangers (die kutislam wordt je werkelijk overal door de strot geduwd), kan ik me héél goed voorstellen dat sommige mensen zich enorm in hún vrijheid, hún cultuur en hún lebensraum bedreigd voelen, op het discriminerende af.

Maar hé, dat zijn maar blanken, daar hoeven we geen rekening mee te houden, want de zielige gevoelens van dat handjevol sneue klagers zijn natuurlijk véél belangrijker!!!

En ondertussen wordt in de Caraïben het feest ouderwets met zwarte piet naar alle tevredenheid gevierd, zoals dat al decennia het geval is....
pi_144588500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Grappig genoeg werkt het kennelijk niet zo als het gaat om onverdoofd slachten, jongensbesnijdenissen en dergelijke.... dan is het juist heel begrijpelijk dat er koste wat kost niets mag worden veranderd, sterker nog, dan ben je zelfs een racist als je daar voor pleit....

Ik vier geen sinterklaas meer, wij doen kadootjes met kerst (da's binnen onze familie nou juist traditie). Maar ik kan het sentiment dat achter de weerstand tegen aanpassing bestaat heel goed begrijpen. Met een wereld die in brand staat icm een in noodtempo veranderd straatbeeld met hoofddoekjes, kutmarokkaantjes en jihadgangers (die kutislam wordt je werkelijk overal door de strot geduwd), kan ik me héél goed voorstellen dat sommige mensen zich enorm in hún vrijheid, hún cultuur en hún lebensraum bedreigd voelen, op het discriminerende af.

Maar hé, dat zijn maar blanken, daar hoeven we geen rekening mee te houden, want de zielige gevoelens van dat handjevol sneue klagers zijn natuurlijk véél belangrijker!!!

En ondertussen wordt in de Caraïben het feest ouderwets met zwarte piet naar alle tevredenheid gevierd, zoals dat al decennia het geval is....
Dus.

Hier het voorbeeld waarom de Zwarte Pieten discussie zo uit de hand loopt.
pi_144588632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen en B: in elke fucking post leg jij mensen woorden in de mond en valt ze er vervolgens op aan. Vervelend, leugenachtig ventje ben je.
Vooral B.
pi_144588671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen
Doe eens niet schelden, maar kom met quotes, waaruit blijkt dat ik 'glashard lieg' .
Dan kunnen we inhoudelijk debatteren.
pi_144588724

Wat denken jullie van Kees uit Flodder als Sint?
Mag hij bruin geschminkt zijn zoals de echte Sint Nicolaas misschien was ?
pi_144588729
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

-
Nja haar post zie ik serieus dus overal terug helaas. Het gaat ze niet meer om Zwarte Piet.

Edit: Bedoel haar mening. Zoveel mensen denken zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 16-09-2014 16:12:28 ]
pi_144588773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doe eens niet schelden, maar kom met quotes, waaruit blijkt dat ik 'glashard lieg' .
Dan kunnen we inhoudelijk debatteren.
Schijnheil dat je d'r bent. Die 'discussie' hebben we al minstens vier keer gevoerd. Daar houd ik dus mee op maak je gewoon uit voor wat je bent; een hitser, stoker, leugenaar en ronduit naar figuur.
pi_144588788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat is daar mis aan?
Omdat het dom is. Al die dingen die jij zojuist aanhaalde hebben niks met Zwarte Piet te maken...

[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 16-09-2014 16:12:59 ]
pi_144588821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gaat ze niet meer om Zwarte Piet.

Het is nooit om Zwarte Piet gegaan. Quinsy geilt op de aandacht en Anoucha kon de klusjes wel gebruiken.
pi_144588845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is nooit om Zwarte Piet gegaan. Quinsy geilt op de aandacht en Anoucha kon de klusjes wel gebruiken.
Nah het gaat de Pro Pieten ook niet alleen om Piet. Alles wordt er bijgehaald. Het is echt te kansloos allemaal.
pi_144588947
Zijn Zwarte Tieten ook racistisch?
pi_144588955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Schijnheil dat je d'r bent. Die 'discussie' hebben we al minstens vier keer gevoerd. Daar houd ik dus mee op maak je gewoon uit voor wat je bent; een hitser, stoker, leugenaar en ronduit naar figuur.
Nou nou...... ik vraag je vriendelijk om niet te schelden en dan doe je het toch.
Ik neem aan dat je niet kunt onderbouwen dat ik ergens 'glashard liegt' ?
Je schreeuwt maar wat ?
pi_144588964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat het dom is. Al die dingen die jij zojuist aanhaalde hebben niks met Zwarte Piet te maken...
Nee, maar zijn ook tradities die (bij een deel van de bevolking) zeer gevoelig liggen.
Maar omdat dan met het argument "religie" gezwaaid wordt mag dat wél.
Omdat Zwarte Piet geen religieuze connectie heeft, mag dat weer níet.
Ik vind het hypocriet en meten met twee maten.
pi_144588973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah het gaat de Pro Pieten ook niet alleen om Piet. Alles wordt er bijgehaald. Het is echt te kansloos allemaal.
Omdat men doorheeft dat de hele actie niet oprecht is. Daarom voelt men zich zo aangevallen. Ik zei het een jaar geleden al; wie had ooit gedacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou worden...

Kansloze beroepsboeroepende aso's tegen kansloze domrechtse aso's. En de rede is al een hele tijd verdwenen. De trollen blijven over.
pi_144589014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou nou...... ik vraag je vriendelijk om niet te schelden en dan doe je het toch.
Ik neem aan dat je niet kunt onderbouwen dat ik ergens 'glashard liegt' ?
Je schreeuwt maar wat ?
Dat heb ik - en meerdere anderen - al zo vaak gedaan dat wat je nu doet - de vermoorde onschuld uithangen - je nog lachwekkender maakt dan je al bent. En dat is op zich bet een prestatie. Zoek maar lekker terug als je je bron wil, stakker.
pi_144589076
Treurig dat een stel volwassenen een kinderfeest om zeep helpen.
.
pi_144589093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Omdat men doorheeft dat de hele actie niet oprecht is. Daarom voelt men zich zo aangevallen. Ik zei het een jaar geleden al; wie had ooit gedacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou worden...

Kansloze beroepsboeroepende aso's tegen kansloze domrechtse aso's. En de rede is al een hele tijd verdwenen. De trollen blijven over.
Volgens mij voelen ze zich zo aangevallen omdat ze tussen totaal verschillende dingen verbanden gaan trekken met Zwarte Piet. Je zag het net hier boven.

En omdat ze zich niet kunnen verplaatsten in de argumenten van de Anti Pieten. Omdat ze er mee zijn opgegroeid en niet anders gewend zijn. Dat snap ik. Ik zie in Zwarte Piet persoonlijk ook geen racisme. Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen dit anders kunnen opvatten.

Het is alleen zo jammer dat de meeste domme mensen zich zo laten gaan in deze discussie.
pi_144589101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vooral B.
ahhhh ... wees dan kien en debatteer op de juiste wijze.
Dat is dus aantonen dat ik iets schreef dat iemand iets schreef terwijl het niet zo is.
Dat moet makkelijk te bewijzen zijn op een forum
Wat die derde persoon schreef kun je opzoeken en leggen naast wat ik schreef wat er zou moeten staan.
Lukt je dat ? Dan kunnen we zinnig verder praten.. Nu is het maar wat katten, wat je doet.
pi_144589107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Treurig dat een stel volwassenen een kinderfeest om zeep helpen.
.
Het zijn vooral de volwassenen die vinden dat het om zeep is geholpen.
pi_144589137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat heb ik - en meerdere anderen - al zo vaak gedaan dat wat je nu doet - de vermoorde onschuld uithangen - je nog lachwekkender maakt dan je al bent. En dat is op zich bet een prestatie. Zoek maar lekker terug als je je bron wil, stakker.
ok.. schelden en nog eens kankeren...
ga naar een ander forum joh... dit is niet de bedoeling in dit forum
pi_144589148
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tikje gezocht weer.
Wat zou er gezocht zijn? De persoon op wie ik reageerde (ik weet niet uit mijn hoofd hoe hij heet) deed iedereen die het niet eens is met zijn mening, dat de PVV niets met vrijheid doet of zoiets, af als idioot. Daar reageerde ik op. Je mag van alles vinden maar je kan niet objectief stellen dat de PVV niets met vrijheid doet, dat is onzin. Om te beginnen heb je dan al laten zien dat je niets van vrijheid begrijpt aangezien de vrijheid van het een of de een altijd of zo goed als altijd ten koste gaat van de vrijheid van het ander of de ander. De PVV komt wel degelijk op voor vrijheden, het zijn misschien niet de vrijheden waar zijn kliekje belang aan hecht maar het zijn wel degelijke vrijheden en wie is hij - of wie dan ook - om de ene vrijheid superieur te verklaren ten opzichte van de andere zolang er met die ene vrijheid niet meer kwaad wordt aangericht? Ik ageer tegen onnozelheid, daar ageerde ik dus even tegen. Daar moet je verder niets achter zoeken. ;)
Nu weer terug discussiëren over de vrijheid van de Nederlander om zijn feestje te vieren zonder dat een zeer kleine minderheid het verpest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144589238
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.

Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.
Je slaat door.
Het is geen halfgaar kinderfeest, het gaat om hét Nederlandse kinderfeest bij uitstek. Een feest waar Zwarte Piet een onlosmakelijk onderdeel van is.

Het had wat mij betreft niet zo ver hoeven komen dat de politiek zich hiermee moet bemoeien, maar door toedoen van een hardnekkig groepje klagers en o.a. een bezoek van een VN-commissie is het inmiddels allang een politieke kwestie geworden. Dat is de nieuwe realiteit. En binnen die nieuwe realiteit moet de politiek zich nu inderdaad gaan uitspreken.
pi_144589296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok.. schelden en nog eens kankeren...
ga naar een ander forum joh... dit is niet de bedoeling in dit forum
Dat bepaal ik zelf wel. Zo lang jij hier je leugens blijft rondstrooien, mensen woorden in de mond blijft leggen en zelf alles behalve discussieert, blijf ik in de betreffende draadjes posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')