Ja je roept wat en komt vervolgens met 36 mitsen en maren om toch maar heel verontwaardigd te kunnen zijn...quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leer toch verdomme eens lezen. Ik beaam dat er strikt genomen niks wordt verboden. Ik probeer je uit te leggen dat het effect evengoed is dat Zwarte Piet wordt verbannen, omdat bedrijven te laf zijn om hun rug recht te houden. Van iemand die anderen van IQ 62 beticht, verwacht ik meer leesvaardigheid.
Toch wel, de hysterische reactie maakt uiteindelijk Piet dood. Jij bent een van de moordenaars...quote:De logica over "kapen" slaat ook nergens op.
Jij werkt actief aan mee inderdaad. En het is geen discussietruc maar slechts een constatering.quote:Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren, ageer ik tegen de afbraak van Zwarte Piet, dan is het mijn schuld dat Zwarte Piet stukje bij beetje in de ban gaat.
het is alleen toevallig ook het PVV-standpunt... En je hysterie past er ook al zo mooi...quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt.
De hysterie speelt aan beide kanten. Alleen de domrechtse kant blijkt beter in staat Zwarte Piet om te brengen...quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij moet je juist daarvoor bij joop.nl zijn.
Daar zit dan ook een kern van waarheid. Kritiek op moslimextremisme gaat steeds vaker gepaard met kwetsende generalisaties. Daarmee werk je radicalisme juist in de hand.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
De logica over "kapen" slaat ook nergens op. Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren.
Nee, die blaft alleen maar, links verzet al het werk zoals liedjes aanpassen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De hysterie speelt aan beide kanten. Alleen de domrechtse kant blijkt beter in staat Zwarte Piet om te brengen...
Zo'n beetje in elk dorp is er een openbare intocht, waar honderden tot duizenden mensen op afkomen. Dat mensen pakjesavond in familiekring vieren, doet niks af aan het karakter van volksfeest.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Het is bovenal een feest wat men in familiekring of met vrienden viert. Een volksfeest als bv Koninginnedag is het niet direct.
Je leest gewoon NIET. Het is niet eens meer "slecht lezen" te noemen, maar gewoon "niet lezen". Ik heb namelijk net nog uitgelegd dat mensen zich van mij best gediscrimineerd of beledigd mogen voelen, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch tot actie moet leiden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij probeer jij heel fanatiek te bepalen of mensen zich gediscrimineerd mogen voelen.
En we hadden net al bepaald dat er juist niets moet, hoe graag de hysterische kliek dat ook roept.
Je hebt niet door dat je al een tijdje ontzettend getrolled wordt? Hij herhaalt al tig topics dezelfde post. Soms drie, vier keer op een pagina.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Je leest gewoon NIET. Het is niet eens meer "slecht lezen" te noemen, maar gewoon "niet lezen". Ik heb namelijk net nog uitgelegd dat mensen zich van mij best gediscrimineerd of beledigd mogen voelen, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch tot actie moet leiden.
Dat heeft van der Laan gedaan, met als resultaat een rechtszaak!quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:
Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten.
Wat ook wel weer te begrijpen is want een bruine domme piet heeft weinig meer met zwarte piet te maken, het stereotype ben ik het zeker mee eens.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat heeft van der Laan gedaan, met als resultaat een rechtszaak!
Volgens mij heb jij niet in de gaten dat het die gasten menens is....
Ik kom helemaal niet met mitsen en maren, ik beschrijf gewoon wat ik signaleer en ik geef mijn mening.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:
Ja je roept wat en komt vervolgens met 36 mitsen en maren om toch maar heel verontwaardigd te kunnen zijn...
Ik geef een normale, inhoudelijke reactie. En die riedel van anderen de schuld in de schoenen schuiven kennen we inmiddels wel.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:
Toch wel, de hysterische reactie maakt uiteindelijk Piet dood. Jij bent een van de moordenaars...
Het is gewoon een goedkope discussietruc. Het is een inhoudelijk zwaktebod van iemand die niet een beter verhaal heeft. Iemand die te laf is of simpelweg niet capabel genoeg om de realiteit onder ogen te zien.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:
Jij werkt actief aan mee inderdaad. En het is geen discussietruc maar slechts een constatering.
Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten. Er hysterisch boos om worden en dan wel met racistische ellende komen maakt Piet dood.
Ik weet dat je me graag wilt framen als PVV-stemmer, maar ik heb weinig op met Wilders.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
Het is alleen toevallig ook het PVV-standpunt... En je hysterie past er ook al zo mooi...
Maar jij bent het wel eens met de PVV-wet: overheden mogen niet meewerken aan evenementen waar een piet niet zwart is geschminkt of bepaalde teksten worden gezongen. Toch ?quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt.
Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken. Wel anders uitvoeren.quote:Ik vind Sinterklaas en Zwarte Piet een te respecteren traditie, een volksfeest dat in Nederland breed wordt gevierd; een traditie die het verdient om beschermd te worden tegen invloeden van mensen die erop uit zijn om het kapot te maken.
Onzin. Iemand als Ahmed Marcouch, die zelf moslim is, spitst zijn kritiek concreet toe op het wangedrag van groepen jongeren. Hij krijgt evengoed de eieren en het vuurwerk naar z'n kop, want het is een vuile homo, die landverrader.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Daar zit dan ook een kern van waarheid. Kritiek op moslimextremisme gaat steeds vaker gepaard met kwetsende generalisaties. Daarmee werk je radicalisme juist in de hand.
Ik ben het eens met de intentie van de PVV, namelijk het beschermen van Zwarte Piet. Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima. Verder is het ook prima om het wettelijk zo te regelen dat een Sinterklaasintocht niet mag worden verstoord door actievoerders, net zoals we ook op andere momenten paal en perk stellen aan bepaalde demonstraties. Zo mocht Pro Patria laatst niet of nauwelijks de Schilderwijk in lopen, weet je nog?quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
Maar jij bent het wel eens met de PVV-wet: overheden mogen niet meewerken aan evenementen waar een piet niet zwart is geschminkt of bepaalde teksten worden gezongen. Toch?
In Nederland vieren we Sinterklaas en daar is Zwarte Piet sinds mensenheugenis een onlosmakelijk onderdeel van. Zwarte Piet aantasten is het Sinterklaasfeest aantasten en daarmee dus ook de Nederlandse cultuur aantasten. Ik ageer daartegen, temeer omdat Nederland bijzonder veel ruimte biedt aan allerlei geïmporteerde culturen die hier hun rechten opeisen. Dat laatste vind ik prima, maar voor wat hoort wat. Het is geven en nemen, leven en laten leven.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken. Wel anders uitvoeren.
Wat is "kapot maken" ? Als mensen het spel niet meer willen spelen of anders spelen dan is dat hun vrije keuze. De Nederlandse cultuur is continu in ontwikkeling.
Ga vooral door met jouw manier van sintvieren ( doe je eigenlijk nog wel pakjesavond?) Maar gun anderen het niet te doen of het anders te willen doen.
Ok... je bent aanhanger van die PVV-wet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het eens met de intentie van de PVV, namelijk het beschermen van Zwarte Piet. Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima. Verder is het ook prima om het wettelijk zo te regelen dat een Sinterklaasintocht niet mag worden verstoord door actievoerders,
Dat een verandering van een sinttradtie de Nederlandse cultuur aantast is aartsconservatieve lariekoek. Eeuwenlang was er geen ZP.. en dat kan weer zo zijn.... onderwijl gaan Nederlanders vrolijk door met Nederlandszijn, maar dan wel op hun manier van hun eigen tijd.quote:In Nederland vieren we Sinterklaas en daar is Zwarte Piet sinds mensenheugenis een onlosmakelijk onderdeel van. Zwarte Piet aantasten is het Sinterklaasfeest aantasten en daarmee dus ook de Nederlandse cultuur aantasten.
Maar jij bent niet bereid te geven: mensen hun recht op hun in waarde gelaten te worden wbt hun donkere uiterlijk.quote:Ik ageer daartegen, temeer omdat Nederland bijzonder veel ruimte biedt aan allerlei geïmporteerde culturen die hier hun rechten opeisen. Dat laatste vind ik prima, maar voor wat hoort wat. Het is geven en nemen, leven en laten leven.
ah neeee... als die strotaanval feitelijk zo genoemd kan worden dan ben jij net zo bezig met jouw feestidee mensen door de strot te duwen: je wilt die PVV-strotaanvalwet.quote:Als Zwarte Piet gaandeweg zou veranderen op basis van culturele, breed gedragen veranderingen dan is dat prima. Maar dat is hier niet het geval: het draagvlak voor verandering is nihil, maar het wordt ons evengoed door de strot geduwd.
Al was het aartsconservatieve lariekoek, dan hebben mensen recht op die opvatting. Zo gaan we immers ook om met religie; ik noem maar een dwarsstraat. De verandering is een aantasting op het moment dat deze niet vanuit de bevolking zelf komt, maar wordt opgedrongen. Cultuur is iets dat zich vormt door bepaalde gebruiken. Als mensen zélf hun tradities aanpassen, verandert de cultuur gaandeweg.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dat een verandering van een sinttradtie de Nederlandse cultuur aantast is aartsconservatieve lariekoek. Eeuwenlang was er geen ZP.. en dat kan weer zo zijn.... onderwijl gaan Nederlanders vrolijk door met Nederlandszijn, maar dan wel op hun manier van hun eigen tijd.
Hoe kom je bij deze onzin? Ik laat iedereen in z'n waarde. Ze mogen zich van mij zelfs beledigd, gekwetst of verbolgen voelen. De grote vraag is alleen of het antwoord dan automatisch moeten zijn dat we Zwarte Piet dan maar om zeep helpen, of dat er ook nog andere scenario's denkbaar zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Maar jij bent niet bereid te geven: mensen hun recht op hun in waarde gelaten te worden wbt hun donkere uiterlijk.
Ik onderschrijf slechts de intentie van de PVV-wet. De inhoud is er (volgens mij) nog niet. Ik laat de inhoud graag over aan de deskundigen, zoals politici in de Tweede en Eerste Kamer. En als er dan een concrete wet ligt, zeg ik wel wat ik daar van vind.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
ah neeee... als die strotaanval feitelijk zo genoemd kan worden dan ben jij net zo bezig met jouw feestidee mensen door de strot te duwen: je wilt die PVV-strotaanvalwet.
Mwoah, ik denk vooral dat ik gewoon een wat meer intelligente en genuanceerde kijk op zaken hebt. Ik ben namelijk wel in staat om tot tien te tellen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onzin. Iemand als Ahmed Marcouch, die zelf moslim is, spitst zijn kritiek concreet toe op het wangedrag van groepen jongeren. Hij krijgt evengoed de eieren en het vuurwerk naar z'n kop, want het is een vuile homo, die landverrader.
Je gelooft in sprookjes en je wereldbeeld getuigt van bijzonder weinig realiteitszin. Maar dat is feitelijk geen nieuws onder de zon.
De meest vreselijke gedachtes zijn niet verboden. Wettelijk mag dat.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Al was het aartsconservatieve lariekoek, dan hebben mensen recht op die opvatting.
Ja nou..... het voorleggen aan de rechter, de beslissing van de rechter die van der Laan dwingt komt toch uit die bevolking zelf.?quote:. De verandering is een aantasting op het moment dat deze niet vanuit de bevolking zelf komt, maar wordt opgedrongen.
jaja... ze mogen zo voelen van jou..maar verder heb je er schijt aan en je gaat door met het verdedigen van mensen imiteren die dat niet willenquote:Hoe kom je bij deze onzin? Ik laat iedereen in z'n waarde. Ze mogen zich van mij zelfs beledigd, gekwetst of verbolgen voelen.
Er zijn andere scenario's denkbaar, maar jij bent daar toch tegen.. Piet moet perse zwart geschminkt zijn van jou.... desnoods met wettelijke dwang.quote:De grote vraag is alleen of het antwoord dan automatisch moeten zijn dat we Zwarte Piet dan maar om zeep helpen, of dat er ook nog andere scenario's denkbaar zijn.
Die intentie is al iets bezopen totalitairs.quote:Ik onderschrijf slechts de intentie van de PVV-wet. De inhoud is er (volgens mij) nog niet. Ik laat de inhoud graag over aan de deskundigen, zoals politici in de Tweede en Eerste Kamer. En als er dan een concrete wet ligt, zeg ik wel wat ik daar van vind.
Sterk voorbeeld van je intelligentie.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk vooral dat ik gewoon een wat meer intelligente en genuanceerde kijk op zaken hebt. Ik ben namelijk wel in staat om tot tien te tellen.
Zie je werkelijk niet het verschil tussen een verandering vanuit de bevolking of een verandering die via de rechter wordt afgedwongen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ja nou..... het voorleggen aan de rechter, de beslissing van de rechter die van der Laan dwingt komt toch uit die bevolking zelf.?
Ik heb er geen schijt aan. Het is vervelend dat mensen die klachten hebben of ergens hinder van ondervinden. Dat heb je soms. Als je in het centrum van een dorp woont, kan het ook zo zijn dat je eens per jaar wat hinder ondervindt van de jaarlijkse dorpskermis of het dorpsfeest.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
jaja... ze mogen zo voelen van jou..maar verder heb je er schijt aan en je gaat door met het verdedigen van mensen imiteren die dat niet willen. Dát is mensen niet hun waarde laten.
Het karakter heet geen Piet, maar Zwarte Piet. Precies om die reden is het karakter zwart van kleur. Ik ben niet categorisch tegen verandering, trouwens. Weer zo'n raar verzinsel. Ik ben slechts tegen opgedrongen veranderingen die geen draagvlak hebben binnen de samenleving. En ik vind het ook prima dat de politiek (lees: de wetgever) daar stelling in neemt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
Er zijn andere scenario's denkbaar, maar jij bent daar toch tegen.. Piet moet perse zwart geschminkt zijn van jou.... desnoods met wettelijke dwang.
Het liefst heb ik zo min mogelijk wetten. Het is al triest genoeg dat het überhaupt zo ver moet komen dat je niet meer normaal een volksfeest kunt vieren zonder juridisch getouwtrek. Maar als het moet, dan moet het maar ja.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
Die intentie is al iets bezopen totalitairs. Maar moet een verbod op ordeverstoring van een sintdemonstratie ook in die wet , jou inziens?
Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sterk voorbeeld van je intelligentie.
En getuige mijn username lukt het mij ook nog wel om tot tien te tellen. Ik kom zelfs nog iets verder.
Echt doorgeslagen is dit pas toen de VN zich er vorig jaar mee ging bemoeien. Toen is het gewild of neit een politiek issue geworden. Onze MP heeft toen zijn mening gegeven en was naar mijn beeld niet de enige. Vanaf dat moemtn is het niet gek dat er om een politiek standpunt wordt gevraagd.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.
Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.
Je slaat door.
Deze hele discussie is al doorgeslagen, zowel hier op het forum als maatschappelijk. Het feest is toch al verneukt. Was al niet door die droeftoeters die ''sinterklaas is racisme'' figuren, is het wel door de extreme oppositie van de ''pro-pieten''quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.
Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.
Je slaat door.
Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie je werkelijk niet het verschil tussen een verandering vanuit de bevolking of een verandering die via de rechter wordt afgedwongen?
jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijkquote:Ik heb er geen schijt aan.
gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellenquote:Wat er bij jou maar niet in wil, is dat de uitkomst van een klacht ook kan zijn dat je mensen beter uitlegt wat er aan de hand is of dat je van mensen gewoon wat meer verdraagzaamheid vraagt.
wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiekquote:Overigens worden ook geen mensen geïmiteerd die dat niet willen. Zwarte Piet is een fictief karakter uit een kinderfeest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |