abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 11:30:35 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_144580823
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:06 schreef superniger het volgende:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)rZnio!YResuZaTsC47w/

[..]

Ook Playmobil bant Zwarte P.

Hopelijk gaat iedereen nu Playmobil boycotten. :{
Hier zakt mijn broek van af.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_144580936
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie is 'men' en welke stappen neemt 'men' daar dan voor?
``Men`` zijn een handjevol zeikerds die een Nederlandse traditie (kinderfeest) willen afschaffen.
pi_144580976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

``Men`` zijn een handjevol zeikerds die een Nederlandse traditie (kinderfeest) willen afschaffen.
:')
pi_144581007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:35 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ja makkelijk met zo`n smiley reageren, het is gewoon diep triest
pi_144581058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja makkelijk met zo`n smiley reageren, het is gewoon diep triest
Omdat er niks klopt aan jouw reactie :D
pi_144581076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:38 schreef JanCees het volgende:

[..]

Omdat er niks klopt aan jouw reactie :D
Nee, er klopt niks van... :')
pi_144581099
zwarte piet aanpassen = kinderfeest afschaffen

_O-
pi_144581184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:40 schreef JanCees het volgende:
zwarte piet aanpassen = kinderfeest afschaffen

_O-
Ja, zo zie ik het wel, zwarte Piet hoort gewoon bij Sinterklaas, punt uit.
Heb jij een kind?
pi_144581311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:42 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik het wel, zwarte Piet hoort gewoon bij Sinterklaas, punt uit.
Heb jij een kind?
Nee
pi_144581424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ook binnenkort verboden....

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het liefst wil men dat wel..
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je kletst maar wat hè.
pi_144581449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:50 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je kletst maar wat hè.
Ja, ik brabbel maar wat
pi_144581461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:50 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, ik brabbel maar wat
Goed dat je het zelf inziet.
pi_144581475
quote:

[..]

en wat voor stappen onderneemt men om playmobile te verbieden zwarte pietjes te verkopen?
pi_144581626
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:56 schreef Xa1pt het volgende:
racistisch product
Wat is er racistisch aan?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144581631
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In hun gedicht mijden ze het woord zwarte voor Piet, toch wel opmerkelijk.
Precies het soort politieke lafheid dat was te verwachten. Op een speelse, luchtige manier reageren, maar ondertussen wel om de hete brij heen draaien en géén stelling nemen voor het beschermen van de Nederlandse cultuur.
pi_144581714
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies het soort politieke lafheid dat was te verwachten. Op een speelse, luchtige manier reageren, maar ondertussen wel om de hete brij heen draaien en géén stelling nemen voor het beschermen van de Nederlandse cultuur.
Ik ben het zowaar met je eens.
pi_144581874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
De felle pietfans en dito monoculturelen houden zelf deze kwestie levend door steeds maar weer boos te zijn dat mensen andere keuzes maken met hun zgn geliefd pietentheater.
'zgn geliefd' dus.... want het gaat voor een belangrijk deel niet om dit theater.
Het is meer een verzet tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden.
Onderwijl is het ook een kwestie geworden van aartsconservatisme. :
Persé een traditie willen bevriezen, roepen dat de hele cultuur bedreigt wordt.
Europa heeft zijn eigen geschiedenis hiermee. Maar voor wie dat te ver terug gaat..... Kijk nog eens naar moslimfundamentalisme.... ook een hedendaags voorbeeld van cultuurfundamentalisme.
De kwestie wordt voornamelijk levend gehouden door een kleine groep klagers. Bijvoorbeeld door mensen die protesteren tegen burgemeester Van der Laan omdat hij gebruik maakt van zijn democratische recht om beroep aan te tekenen tegen een gerechtelijke uitspraak.

De kwestie wordt ook levend gehouden door berichten over laffe bedrijven die Zwarte Piet in de ban gooien. De kwestie wordt levend gehouden door mensen die ongevraagd Sinterklaasliedjes herschrijven en dat opdringen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Circa 92 procent van de Nederlanders voelt niks voor verandering van Zwarte Piet en ziet in deze opgedrongen veranderingen een aantasting van het Sinterklaasfeest en daarmee een aantasting van de cultuur. Los van de vraag of je die opvatting deelt, is het hun goed recht om die mening te hebben én te verkondigen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:06:09 #118
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144581884
"Oh, heerlijke, gelukzalige wegkijkerij." :s)

Sinterklaas is een racist, dankzij de PVV
quote:
En de PVV vond hem. Door Sint bij wet tot racist te maken, dat dan weer wel. Als Sinterklaas nog geen racistisch feestje was, dan zal de PVV daar wel eens verandering in brengen, paradoxaal genoeg omdat Zwarte Piet “niets met racisme te maken heeft”. De PVV-oplossing voor het pietenprobleem is het bij wet vastleggen dat Piet (hulpje van de witte man, onthoud het even) zwart MOET zijn. De liedjes, waarin de rol van de goedlachse knecht geformaliseerd wordt, MOGEN niet veranderd worden. Dat maakt wegkijken wel heel erg moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_144581895
Ben het eens met de VVD. Maak van dit onderwerp aub geen politieke discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144582066
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Rake constatering in het stuk. Door de claim op Sint en Piet door de PVV komt Zwarte Piet in het gedrang.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 12:16:09 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_144582199
Ik begin misselijk te worden van mensen die het woordje 'volksfeest' gebruiken :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144582244
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

De nagel aan de doodskist van Zwarte Piet, met dank aan de PVV. _O_
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:20:39 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144582339
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De nagel aan de doodskist van Zwarte Piet, met dank aan de PVV. _O_
Geert is natuurlijk jaloers dat andere mensen wel de Sinterklaasintocht kunnen bekijken zonder horde beveiligers.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:29:18 #124
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_144582607
Ik vind zelf dat zwarte piet weinig met discriminatie te maken heeft, dit heb ik nooit gevonden. Alleen ik kan dat wel vinden, maar ik ben zelf niet donker gekleurd. Blijkbaar komt er bij donkere mensen andere gevoelens naar boven als het om zwarte piet gaat. Blijkbaar voelen ze zich wel gediscrimineerd. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze zich onterecht gediscrimineerd voelen? Wat weten wij over hoe ze zich voelen? Als er zoveel mensen zijn die zich niet prettig voelen bij het hele idee van zwarte piet, wat is er dan mis mee om rekening te houden met die mensen? Ik snap niet wat het probleem is. Blijkbaar zijn er een heleboel mensen die zich erdoor gediscrimineerd voelen, de beste manier om ermee om te gaan is, door begrip voor te tonen en wat wijzigingen in brengen als het nodig is. Wordt het een minder goede feest als de zwarte piet ineens in alle kleuren van de regenboog voorkomt? Nee toch? Dus waarom doen we zo moeilijk?

Wij mogen voor donkere mensen bepalen of ze zich gediscrimineerd voelen door zwarte piet.
Poll: Ja of Nee
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_144582632
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:56 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, laten we winkels boycotten omdat ze niet langer een racistisch product verkopen. :')
Zolang wetenschappers en historici geen onderlinge consensus hebben bereikt over de herkomst van Zwarte Piet, laat staan de intenties ervan anno 2014, kun je met geen mogelijkheid zo'n bizarre bewering staande houden.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:
Er wordt niks verboden.
Nee, er wordt strikt genomen niks verboden. Maar ja, dat is natuurlijk een bijzonder kortzichtige constatering. De realiteit is dat bedrijven / producenten en andere lafbekken zwichten voor de druk van een klein groepje verongelijkte klagers.

Dezelfde fanaticus die in de pen klom om Playmobil aan te pakken, plaatst glimmend van trots een foto van snoepgoed bij de PLUS Supermarkt:

Geen Zwarte Piet te bekennen op de verpakking. En dit is hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten. Eerst Bolletje of welke koekenbakker dan ook, vervolgens de HEMA, daarna Playmobil en Fisher Price. Ook bij Albert Heijn ligt snoepgoed zonder zelfs maar een Sinterklaas erop. Er staat slechts nog een laf tekstje als "geselecteerd door Sinterklaas" op.

Volgend jaar durven producenten van pakpapier het niet meer aan, met in hun kielzog bijvoorbeeld V&D, De Bijenkorf of Bart Smit. En zo wordt de traditie stukje bij beetje de vernieling in geholpen.

Maar je hebt gelijk hoor... er wordt niks verboden. :')
pi_144582655
Zo weet ik ook nog wel een paar dingetjes te bepalen waar ik door gediscrimineerd ben en waar jullie blanke duivels dus niets over te zeggen hebben 8-)
Conscience do cost.
pi_144582914
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

en wat voor stappen onderneemt men om playmobile te verbieden zwarte pietjes te verkopen?
Brieven schrijven, alles uit de kast halen om de druk op te voeren. De persoon in kwestie verkondigde afgelopen donderdag al glunderend van trots welke reactie hij van Playmobil had ontvangen.

Een klein groepje mensen is met zorgvuldig gecoördineerde hetze bezig. Een paar weken geleden was er in mijn woonplaats een (achteraf totaal zinloos) debat over Zwarte Piet. Op een lokale nieuwssite stond een aankondiging van het evenement, met daaronder de gebruikelijke reactiemogelijkheid die er onder berichten aanwezig is. Ineens doken daar allemaal vreemde namen op; mensen die normaal nooit reageren, maar nu ineens wel. En daar hadden ze dan ook nog alemaal hetzelfde afsluitende hashtagje bij staan; iets tegen racisme.

Het viel te herleiden naar een klein groepje Facebook-activisten die voortdurend elkaar wijzen op de "misstanden" en elkaar dan oproepen om te reageren. En zo delen ze onderling ook hun successen, zoals de plaatjes van snoepverpakkingen hierboven.
pi_144583045
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zolang wetenschappers en historici geen onderlinge consensus hebben bereikt over de herkomst van Zwarte Piet, laat staan de intenties ervan anno 2014, kun je met geen mogelijkheid zo'n bizarre bewering staande houden.

[..]

Nee, er wordt strikt genomen niks verboden. Maar ja, dat is natuurlijk een bijzonder kortzichtige constatering. De realiteit is dat bedrijven / producenten en andere lafbekken zwichten voor de druk van een klein groepje verongelijkte klagers.

Dezelfde fanaticus die in de pen klom om Playmobil aan te pakken, plaatst glimmend van trots een foto van snoepgoed bij de PLUS Supermarkt:

[ afbeelding ]

Geen Zwarte Piet te bekennen op de verpakking. En dit is hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten. Eerst Bolletje of welke koekenbakker dan ook, vervolgens de HEMA, daarna Playmobil en Fisher Price. Ook bij Albert Heijn ligt snoepgoed zonder zelfs maar een Sinterklaas erop. Er staat slechts nog een laf tekstje als "geselecteerd door Sinterklaas" op.

[ afbeelding ]

Volgend jaar durven producenten van pakpapier het niet meer aan, met in hun kielzog bijvoorbeeld V&D, De Bijenkorf of Bart Smit. En zo wordt de traditie stukje bij beetje de vernieling in geholpen.

Maar je hebt gelijk hoor... er wordt niks verboden. :')
Geen Zwarte Piet op de verpakking. Het moet niet gekker worden. Ik kook van woede....

dinsdag 16 september 2014 @ 12:41:45 #129
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_144583064
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
Een klein groepje mensen is met zorgvuldig gecoördineerde hetze bezig.
En over het algemeen met succes. Blijkbaar loont het om zorgvuldig te coördineren.
pi_144583272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ben het eens met de VVD. Maak van dit onderwerp aub geen politieke discussie.
Ik zal je beroep er niet bij halen, maar je ligt toch niet onder een steen? Het is allang een politieke discussie man. Er is zelfs een VN-commissie in Nederland op bezoek geweest om met eigen ogen de immense mensenrechtenschending te aanschouwen. Nota bene geleid door een dame uit Jamaica; een land met een groot aantal kindermoorden en torenhoge homofobie.

Ook op lokaal niveau hebben burgemeesters te maken met rechtszaken, waarbij rechters de gebeurtenissen aan de wet toetsen. En wie maakt die wetten? Juist...
pi_144583334
quote:
Wat een kansen voor de ondernemer die wel gewoon zwarte Piet blijft gebruiken.
pi_144583342
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
Ik begin misselijk te worden van mensen die het woordje 'volksfeest' gebruiken :r
Leg eens uit waar je walging vandaan komt. Sinterklaas is in Nederland een volksfeest dat door miljoenen mensen wordt gevierd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

Wij mogen voor donkere mensen bepalen of ze zich gediscrimineerd voelen door zwarte piet.
Poll: Ja of Nee
Irrelevante vraag. Als mensen ergens aanstoot aan willen nemen of zich gekwetst willen voelen, dan mag dat gewoon. De relevante vraag is: moet daarom automatisch Zwarte Piet op de schop?
pi_144583536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zal je beroep er niet bij halen, maar je ligt toch niet onder een steen? Het is allang een politieke discussie man. Er is zelfs een VN-commissie in Nederland op bezoek geweest om met eigen ogen de immense mensenrechtenschending te aanschouwen. Nota bene geleid door een dame uit Jamaica; een land met een groot aantal kindermoorden en torenhoge homofobie.

Ook op lokaal niveau hebben burgemeesters te maken met rechtszaken, waarbij rechters de gebeurtenissen aan de wet toetsen. En wie maakt die wetten? Juist...
Dan kan ik nog wel vinden dat het geen politieke kwestie behoort te zijn, of niet soms?

Er is een maatschappelijk debat gaande. Dat is verder prima. Maar het is niet aan de politiek om zich uit te spreken voor of tegen Zwarte Piet. En Sinterklaas-wetten maken is natuurlijk helemaal van de zotten.

Persoonlijk houd ik dit onderwerp zo veel mogelijk uit het politieke debat.
pi_144583709
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Brieven schrijven, alles uit de kast halen om de druk op te voeren. De persoon in kwestie verkondigde afgelopen donderdag al glunderend van trots welke reactie hij van Playmobil had ontvangen.

Een klein groepje mensen is met zorgvuldig gecoördineerde hetze bezig. Een paar weken geleden was er in mijn woonplaats een (achteraf totaal zinloos) debat over Zwarte Piet. Op een lokale nieuwssite stond een aankondiging van het evenement, met daaronder de gebruikelijke reactiemogelijkheid die er onder berichten aanwezig is. Ineens doken daar allemaal vreemde namen op; mensen die normaal nooit reageren, maar nu ineens wel. En daar hadden ze dan ook nog alemaal hetzelfde afsluitende hashtagje bij staan; iets tegen racisme.

Het viel te herleiden naar een klein groepje Facebook-activisten die voortdurend elkaar wijzen op de "misstanden" en elkaar dan oproepen om te reageren. En zo delen ze onderling ook hun successen, zoals de plaatjes van snoepverpakkingen hierboven.
Oh een bedrijf maakt een vrijwillige keuze. Dus worden er dingen verboden. Je logica is weer groot als vanouds.

Ellende is dat Zwarte Piet nu gekaapt wordt door de PVV en andere achterlijken die hem daarmee om zeep helpen. Dat doet meer dan iemand die wat brieven schrijft...
pi_144583784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen Zwarte Piet op de verpakking. Het moet niet gekker worden. Ik kook van woede....

Zou het wel vergeleken willen zien met vorig jaar rond deze tijd. In deze periode is men immers nooit scheutig met Sint en Piet om de kinderen niet teveel te verwarren.
pi_144583937
quote:

[..]Nee, er wordt strikt genomen niks verboden. Maar ja, dat is natuurlijk een bijzonder kortzichtige constatering. De realiteit is dat bedrijven / producenten en andere lafbekken zwichten voor de druk van een klein groepje verongelijkte klagers.
Er wordt dus inderdaad helemaal niets verboden, hoe graag jij en de andere droeftoeters dat ook roepen.
Wat wel gebeurt is dat Sint en Piet worden gekaapt door de extremisten. Jij doet daar ook aan mee door vol voor de PVV-lijn te kiezen en verder alle nuance te weigeren.
pi_144583987
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh een bedrijf maakt een vrijwillige keuze. Dus worden er dingen verboden. Je logica is weer groot als vanouds.

Ellende is dat Zwarte Piet nu gekaapt wordt door de PVV en andere achterlijken die hem daarmee om zeep helpen. Dat doet meer dan iemand die wat brieven schrijft...
Mwa, die belachelijke stunt van de pvv is hooguit weer een mooie nieuwe aangereikte stok om mee te kunnen slaan, zwarte piet wordt gewoon piet met alle kleuren van de regenboog, het geblaf van de kaaskoppies maakt weinig verschil.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144584023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan kan ik nog wel vinden dat het geen politieke kwestie behoort te zijn, of niet soms?

Er is een maatschappelijk debat gaande. Dat is verder prima. Maar het is niet aan de politiek om zich uit te spreken voor of tegen Zwarte Piet. En Sinterklaas-wetten maken is natuurlijk helemaal van de zotten.

Persoonlijk houd ik dit onderwerp zo veel mogelijk uit het politieke debat.
Nogmaals: het is allang een politieke kwestie. Dat jij vindt dat het dat niet behoort te zijn, komt als mosterd na de maaltijd.

Ik betwijfel ook in hoeverre er eigenlijk een maatschappelijk debat gaande is. Nederlanders zitten daar massaal niet op te wachten en willen Zwarte Piet ongemoeid laten. Een klein groepje klagers zoekt de media op en is inmiddels het stadium van debat allang voorbij: de zaak is onder de rechter.

Ook het derde punt ben ik niet met je eens: het is juist prima dat de politiek kleur bekent. Politici mogen best eens voor deze traditie opkomen; daar is niks mis mee.
pi_144584024
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En door er zo hysterisch op reageren en het onderdeel van de PVV-agenda te laten worden maak je het juist extra politiek. Met je hysterische gedrag hier draag jij actief bij aan de dood van Zwarte Piet.

Wel sneu dat je inspanning nog effect lijkt te gaan hebben ook :{
pi_144584107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leg eens uit waar je walging vandaan komt. Sinterklaas is in Nederland een volksfeest dat door miljoenen mensen wordt gevierd.
Het is bovenal een feest wat men in familiekring of met vrienden viert. Een volksfeest als bv Koninginnedag is het niet direct.

quote:
Irrelevante vraag. Als mensen ergens aanstoot aan willen nemen of zich gekwetst willen voelen, dan mag dat gewoon. De relevante vraag is: moet daarom automatisch Zwarte Piet op de schop?
Volgens mij probeer jij heel fanatiek te bepalen of mensen zich gediscrimineerd mogen voelen.

En we hadden net al bepaald dat er juist niets moet, hoe graag de hysterische kliek dat ook roept.
pi_144584149
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou het wel vergeleken willen zien met vorig jaar rond deze tijd. In deze periode is men immers nooit scheutig met Sint en Piet om de kinderen niet teveel te verwarren.
2013:

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144584183
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leer toch verdomme eens lezen. Ik beaam dat er strikt genomen niks wordt verboden. Ik probeer je uit te leggen dat het effect evengoed is dat Zwarte Piet wordt verbannen, omdat bedrijven te laf zijn om hun rug recht te houden. Van iemand die anderen van IQ 62 beticht, verwacht ik meer leesvaardigheid.

De logica over "kapen" slaat ook nergens op. Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren, ageer ik tegen de afbraak van Zwarte Piet, dan is het mijn schuld dat Zwarte Piet stukje bij beetje in de ban gaat.
pi_144584190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mwa, die belachelijke stunt van de pvv is hooguit weer een mooie nieuwe aangereikte stok om mee te kunnen slaan, zwarte piet wordt gewoon piet met alle kleuren van de regenboog, het geblaf van de kaaskoppies maakt weinig verschil.
De PVV kaapte al eerder de Pietitie en ook in media als de Telegraaf en GS is al tijden een campagne bezig die juist als effect heeft dat Piet omstreden wordt..
pi_144584206
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:16 schreef Aether het volgende:

[..]

2013:

[ afbeelding ]
Schande! Al voor de commotie capituleerde Bolletje!
pi_144584252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nogmaals: het is allang een politieke kwestie. Dat jij vindt dat het dat niet behoort te zijn, komt als mosterd na de maaltijd.
Dan kan ik nog steeds vinden dat het geen politieke kwestie behoort te zijn. Iets met opvattingen enzo.

quote:
Ook het derde punt ben ik niet met je eens: het is juist prima dat de politiek kleur bekent. Politici mogen best eens voor deze traditie opkomen; daar is niks mis mee.
Ik wil niet eens weten wat in deze de standpunten zijn van de partijen. Temeer omdat de discussie ook niet zwart/wit is. Je kunt prima voorstander zijn van het behoud van Sinterklaasfeest, maar tegelijkertijd geen moeite hebben met bepaalde aanpassingen. In mijn optiek staat of valt deze traditie niet met de huidskleur van Pieterbaas.
pi_144584253
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vorig jaar was er ook commitie en ook ruim van tevoren, dus die zijn vorig jaar al gezwicht
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_144584260
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op die van de HEMA is ook niet veel te zien ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144584267
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt dus inderdaad helemaal niets verboden, hoe graag jij en de andere droeftoeters dat ook roepen.
Wat wel gebeurt is dat Sint en Piet worden gekaapt door de extremisten. Jij doet daar ook aan mee door vol voor de PVV-lijn te kiezen en verder alle nuance te weigeren.
Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt. Ik vind Sinterklaas en Zwarte Piet een te respecteren traditie, een volksfeest dat in Nederland breed wordt gevierd; een traditie die het verdient om beschermd te worden tegen invloeden van mensen die erop uit zijn om het kapot te maken. Net zoals we bijvoorbeeld ook beschermde dorpsgezichten hebben en extra regels opwerpen voor hoe je met monumentale panden moet omgaan.
pi_144584278
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De PVV kaapte al eerder de Pietitie en ook in media als de Telegraaf en GS is al tijden een campagne bezig die juist als effect heeft dat Piet omstreden wordt..
Volgens mij moet je juist daarvoor bij joop.nl zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144584281
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En door er zo hysterisch op reageren en het onderdeel van de PVV-agenda te laten worden maak je het juist extra politiek. Met je hysterische gedrag hier draag jij actief bij aan de dood van Zwarte Piet.

Wel sneu dat je inspanning nog effect lijkt te gaan hebben ook :{
Inmiddels al geadresseerd, deze onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')