abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144584442
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leer toch verdomme eens lezen. Ik beaam dat er strikt genomen niks wordt verboden. Ik probeer je uit te leggen dat het effect evengoed is dat Zwarte Piet wordt verbannen, omdat bedrijven te laf zijn om hun rug recht te houden. Van iemand die anderen van IQ 62 beticht, verwacht ik meer leesvaardigheid.
Ja je roept wat en komt vervolgens met 36 mitsen en maren om toch maar heel verontwaardigd te kunnen zijn...

quote:
De logica over "kapen" slaat ook nergens op.
Toch wel, de hysterische reactie maakt uiteindelijk Piet dood. Jij bent een van de moordenaars...

quote:
Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren, ageer ik tegen de afbraak van Zwarte Piet, dan is het mijn schuld dat Zwarte Piet stukje bij beetje in de ban gaat.
Jij werkt actief aan mee inderdaad. En het is geen discussietruc maar slechts een constatering.
Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten. Er hysterisch boos om worden en dan wel met racistische ellende komen maakt Piet dood.
pi_144584469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt.
het is alleen toevallig ook het PVV-standpunt... En je hysterie past er ook al zo mooi...
pi_144584485
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Volgens mij moet je juist daarvoor bij joop.nl zijn.
De hysterie speelt aan beide kanten. Alleen de domrechtse kant blijkt beter in staat Zwarte Piet om te brengen...
pi_144584502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
De logica over "kapen" slaat ook nergens op. Ik zie deze sneue discussietruc de laatste tijd steeds vaker. Ageer ik tegen moslimextremisme, dan is het mijn schuld dat moslims radicaliseren.
Daar zit dan ook een kern van waarheid. Kritiek op moslimextremisme gaat steeds vaker gepaard met kwetsende generalisaties. Daarmee werk je radicalisme juist in de hand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144584570
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De hysterie speelt aan beide kanten. Alleen de domrechtse kant blijkt beter in staat Zwarte Piet om te brengen...
Nee, die blaft alleen maar, links verzet al het werk zoals liedjes aanpassen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144584647
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Het is bovenal een feest wat men in familiekring of met vrienden viert. Een volksfeest als bv Koninginnedag is het niet direct.
Zo'n beetje in elk dorp is er een openbare intocht, waar honderden tot duizenden mensen op afkomen. Dat mensen pakjesavond in familiekring vieren, doet niks af aan het karakter van volksfeest.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij probeer jij heel fanatiek te bepalen of mensen zich gediscrimineerd mogen voelen.
En we hadden net al bepaald dat er juist niets moet, hoe graag de hysterische kliek dat ook roept.
Je leest gewoon NIET. Het is niet eens meer "slecht lezen" te noemen, maar gewoon "niet lezen". Ik heb namelijk net nog uitgelegd dat mensen zich van mij best gediscrimineerd of beledigd mogen voelen, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch tot actie moet leiden.
pi_144584715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:31 schreef Elfletterig het volgende:

Je leest gewoon NIET. Het is niet eens meer "slecht lezen" te noemen, maar gewoon "niet lezen". Ik heb namelijk net nog uitgelegd dat mensen zich van mij best gediscrimineerd of beledigd mogen voelen, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch tot actie moet leiden.
Je hebt niet door dat je al een tijdje ontzettend getrolled wordt? Hij herhaalt al tig topics dezelfde post. Soms drie, vier keer op een pagina.
pi_144584750
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:

Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten.
Dat heeft van der Laan gedaan, met als resultaat een rechtszaak!

Volgens mij heb jij niet in de gaten dat het die gasten menens is....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_144584837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat heeft van der Laan gedaan, met als resultaat een rechtszaak!

Volgens mij heb jij niet in de gaten dat het die gasten menens is....
Wat ook wel weer te begrijpen is want een bruine domme piet heeft weinig meer met zwarte piet te maken, het stereotype ben ik het zeker mee eens.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144585067
quote:
Ja je roept wat en komt vervolgens met 36 mitsen en maren om toch maar heel verontwaardigd te kunnen zijn...
Ik kom helemaal niet met mitsen en maren, ik beschrijf gewoon wat ik signaleer en ik geef mijn mening.

quote:
Toch wel, de hysterische reactie maakt uiteindelijk Piet dood. Jij bent een van de moordenaars...
Ik geef een normale, inhoudelijke reactie. En die riedel van anderen de schuld in de schoenen schuiven kennen we inmiddels wel.

quote:
Jij werkt actief aan mee inderdaad. En het is geen discussietruc maar slechts een constatering.
Waren die malloten rond Quincy en hun onzin voor kennisgeving aangenomen dan was dit al lang weer vergeten. Er hysterisch boos om worden en dan wel met racistische ellende komen maakt Piet dood.
Het is gewoon een goedkope discussietruc. Het is een inhoudelijk zwaktebod van iemand die niet een beter verhaal heeft. Iemand die te laf is of simpelweg niet capabel genoeg om de realiteit onder ogen te zien.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
Het is alleen toevallig ook het PVV-standpunt... En je hysterie past er ook al zo mooi...
Ik weet dat je me graag wilt framen als PVV-stemmer, maar ik heb weinig op met Wilders.

Ik moet zeggen dat ik liever van doen heb met politici die voor de Nederlandse cultuur opkomen en voor de bescherming van ons erfgoed dan met politici die slecht-geïntegreerde Marokkanen in een zielige slachtofferrol duwen en dan zelf in shirtjes met de tekst "Ik ben Marokkaan" op straat gaan rondlopen.

Ieder z'n voorkeuren en oogkleppen, zullen we maar zeggen.
pi_144585198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn standpunt staat los van wat de PVV vindt.
Maar jij bent het wel eens met de PVV-wet: overheden mogen niet meewerken aan evenementen waar een piet niet zwart is geschminkt of bepaalde teksten worden gezongen. Toch ?

quote:
Ik vind Sinterklaas en Zwarte Piet een te respecteren traditie, een volksfeest dat in Nederland breed wordt gevierd; een traditie die het verdient om beschermd te worden tegen invloeden van mensen die erop uit zijn om het kapot te maken.
Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken. Wel anders uitvoeren.
Wat is "kapot maken" ? Als mensen het spel niet meer willen spelen of anders spelen dan is dat hun vrije keuze. De Nederlandse cultuur is continu in ontwikkeling.
Ga vooral door met jouw manier van sintvieren ( doe je eigenlijk nog wel pakjesavond?) Maar gun anderen het niet te doen of het anders te willen doen.
pi_144585392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Daar zit dan ook een kern van waarheid. Kritiek op moslimextremisme gaat steeds vaker gepaard met kwetsende generalisaties. Daarmee werk je radicalisme juist in de hand.
Onzin. Iemand als Ahmed Marcouch, die zelf moslim is, spitst zijn kritiek concreet toe op het wangedrag van groepen jongeren. Hij krijgt evengoed de eieren en het vuurwerk naar z'n kop, want het is een vuile homo, die landverrader.

Je gelooft in sprookjes en je wereldbeeld getuigt van bijzonder weinig realiteitszin. Maar dat is feitelijk geen nieuws onder de zon.
pi_144585581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
Maar jij bent het wel eens met de PVV-wet: overheden mogen niet meewerken aan evenementen waar een piet niet zwart is geschminkt of bepaalde teksten worden gezongen. Toch?
Ik ben het eens met de intentie van de PVV, namelijk het beschermen van Zwarte Piet. Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima. Verder is het ook prima om het wettelijk zo te regelen dat een Sinterklaasintocht niet mag worden verstoord door actievoerders, net zoals we ook op andere momenten paal en perk stellen aan bepaalde demonstraties. Zo mocht Pro Patria laatst niet of nauwelijks de Schilderwijk in lopen, weet je nog?

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ken niemand die het sintfeest kapot wilt maken. Wel anders uitvoeren.
Wat is "kapot maken" ? Als mensen het spel niet meer willen spelen of anders spelen dan is dat hun vrije keuze. De Nederlandse cultuur is continu in ontwikkeling.
Ga vooral door met jouw manier van sintvieren ( doe je eigenlijk nog wel pakjesavond?) Maar gun anderen het niet te doen of het anders te willen doen.
In Nederland vieren we Sinterklaas en daar is Zwarte Piet sinds mensenheugenis een onlosmakelijk onderdeel van. Zwarte Piet aantasten is het Sinterklaasfeest aantasten en daarmee dus ook de Nederlandse cultuur aantasten. Ik ageer daartegen, temeer omdat Nederland bijzonder veel ruimte biedt aan allerlei geïmporteerde culturen die hier hun rechten opeisen. Dat laatste vind ik prima, maar voor wat hoort wat. Het is geven en nemen, leven en laten leven.

Als Zwarte Piet gaandeweg zou veranderen op basis van culturele, breed gedragen veranderingen dan is dat prima. Maar dat is hier niet het geval: het draagvlak voor verandering is nihil, maar het wordt ons evengoed door de strot geduwd.
pi_144585680
Als kind heb ik Zwarte Piet nooit geassocieerd met negers of vice versa. Maar het zou me denk ik ook worst geweest zijn als hij alle kleuren van de regenboog had, of een paardenhoofd, als ik mijn cadeautjes maar kreeg.

Zouden de kinderen van nu zich er eigenlijk druk om maken hoe die Piet er uit ziet?

Wat ik wil zeggen, times are changing, waarom Zwarte Piet dan niet? Wat is er zo erg aan?
pi_144585838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de intentie van de PVV, namelijk het beschermen van Zwarte Piet. Als die bescherming er beter op wordt door bepalingen in de wet op te nemen, is dat prima. Verder is het ook prima om het wettelijk zo te regelen dat een Sinterklaasintocht niet mag worden verstoord door actievoerders,
Ok... je bent aanhanger van die PVV-wet.
Ordeverstoring is al verboden en de gemeente/politie moet ter plekke beoordelen wanneer de orde verstoord is. Wil je sinterklaasverstoring ook in die wet zetten dan ?
[..]

quote:
In Nederland vieren we Sinterklaas en daar is Zwarte Piet sinds mensenheugenis een onlosmakelijk onderdeel van. Zwarte Piet aantasten is het Sinterklaasfeest aantasten en daarmee dus ook de Nederlandse cultuur aantasten.
Dat een verandering van een sinttradtie de Nederlandse cultuur aantast is aartsconservatieve lariekoek. Eeuwenlang was er geen ZP.. en dat kan weer zo zijn.... onderwijl gaan Nederlanders vrolijk door met Nederlandszijn, maar dan wel op hun manier van hun eigen tijd.

quote:
Ik ageer daartegen, temeer omdat Nederland bijzonder veel ruimte biedt aan allerlei geïmporteerde culturen die hier hun rechten opeisen. Dat laatste vind ik prima, maar voor wat hoort wat. Het is geven en nemen, leven en laten leven.
Maar jij bent niet bereid te geven: mensen hun recht op hun in waarde gelaten te worden wbt hun donkere uiterlijk.

quote:
Als Zwarte Piet gaandeweg zou veranderen op basis van culturele, breed gedragen veranderingen dan is dat prima. Maar dat is hier niet het geval: het draagvlak voor verandering is nihil, maar het wordt ons evengoed door de strot geduwd.
ah neeee... als die strotaanval feitelijk zo genoemd kan worden dan ben jij net zo bezig met jouw feestidee mensen door de strot te duwen: je wilt die PVV-strotaanvalwet.
pi_144586391
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dat een verandering van een sinttradtie de Nederlandse cultuur aantast is aartsconservatieve lariekoek. Eeuwenlang was er geen ZP.. en dat kan weer zo zijn.... onderwijl gaan Nederlanders vrolijk door met Nederlandszijn, maar dan wel op hun manier van hun eigen tijd.
Al was het aartsconservatieve lariekoek, dan hebben mensen recht op die opvatting. Zo gaan we immers ook om met religie; ik noem maar een dwarsstraat. De verandering is een aantasting op het moment dat deze niet vanuit de bevolking zelf komt, maar wordt opgedrongen. Cultuur is iets dat zich vormt door bepaalde gebruiken. Als mensen zélf hun tradities aanpassen, verandert de cultuur gaandeweg.

quote:
Maar jij bent niet bereid te geven: mensen hun recht op hun in waarde gelaten te worden wbt hun donkere uiterlijk.
Hoe kom je bij deze onzin? Ik laat iedereen in z'n waarde. Ze mogen zich van mij zelfs beledigd, gekwetst of verbolgen voelen. De grote vraag is alleen of het antwoord dan automatisch moeten zijn dat we Zwarte Piet dan maar om zeep helpen, of dat er ook nog andere scenario's denkbaar zijn.

Als tien man en een paardenkop moeite heeft met het Suikerfeest, moet dat dan ook maar meteen worden verboden?

quote:
ah neeee... als die strotaanval feitelijk zo genoemd kan worden dan ben jij net zo bezig met jouw feestidee mensen door de strot te duwen: je wilt die PVV-strotaanvalwet.
Ik onderschrijf slechts de intentie van de PVV-wet. De inhoud is er (volgens mij) nog niet. Ik laat de inhoud graag over aan de deskundigen, zoals politici in de Tweede en Eerste Kamer. En als er dan een concrete wet ligt, zeg ik wel wat ik daar van vind.
pi_144586655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzin. Iemand als Ahmed Marcouch, die zelf moslim is, spitst zijn kritiek concreet toe op het wangedrag van groepen jongeren. Hij krijgt evengoed de eieren en het vuurwerk naar z'n kop, want het is een vuile homo, die landverrader.

Je gelooft in sprookjes en je wereldbeeld getuigt van bijzonder weinig realiteitszin. Maar dat is feitelijk geen nieuws onder de zon.
Mwoah, ik denk vooral dat ik gewoon een wat meer intelligente en genuanceerde kijk op zaken hebt. Ik ben namelijk wel in staat om tot tien te tellen.
pi_144586966
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al was het aartsconservatieve lariekoek, dan hebben mensen recht op die opvatting.
De meest vreselijke gedachtes zijn niet verboden. Wettelijk mag dat.
Maar dat is geen moreel excuus

quote:
. De verandering is een aantasting op het moment dat deze niet vanuit de bevolking zelf komt, maar wordt opgedrongen.
Ja nou..... het voorleggen aan de rechter, de beslissing van de rechter die van der Laan dwingt komt toch uit die bevolking zelf.?

quote:
Hoe kom je bij deze onzin? Ik laat iedereen in z'n waarde. Ze mogen zich van mij zelfs beledigd, gekwetst of verbolgen voelen.
jaja... ze mogen zo voelen van jou..maar verder heb je er schijt aan en je gaat door met het verdedigen van mensen imiteren die dat niet willen
Dát is mensen niet hun waarde laten.

quote:
De grote vraag is alleen of het antwoord dan automatisch moeten zijn dat we Zwarte Piet dan maar om zeep helpen, of dat er ook nog andere scenario's denkbaar zijn.
Er zijn andere scenario's denkbaar, maar jij bent daar toch tegen.. Piet moet perse zwart geschminkt zijn van jou.... desnoods met wettelijke dwang.

quote:
Ik onderschrijf slechts de intentie van de PVV-wet. De inhoud is er (volgens mij) nog niet. Ik laat de inhoud graag over aan de deskundigen, zoals politici in de Tweede en Eerste Kamer. En als er dan een concrete wet ligt, zeg ik wel wat ik daar van vind.
Die intentie is al iets bezopen totalitairs.
Maar moet een verbod op ordeverstoring van een sintdemonstratie ook in die wet , jou inziens?
pi_144587210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk vooral dat ik gewoon een wat meer intelligente en genuanceerde kijk op zaken hebt. Ik ben namelijk wel in staat om tot tien te tellen.
Sterk voorbeeld van je intelligentie. :')
En getuige mijn username lukt het mij ook nog wel om tot tien te tellen. Ik kom zelfs nog iets verder.
pi_144587506
De PVV is niets meer dan populistich bezig, zo'n wet gaat er nooit komen en zo winnen ze tijdelijk stemmen. Je moet ook niet ten koste van alles aan tradities vasthouden, als er goede argumenten zijn dan moet je durven te veranderen. Maar die goede argumenten mis ik gewoon in deze hele discussie. Stellig gezegd: er is geen kind in nederland te vinden dat in het sinterklaasfeest gelooft die Zwarte piet met de slavernij in verband brengt. Daarnaast denk ik ook dat bij 90% van de volwassenen hetzelfde geldt. Ik verbind zwarte piet aan sinterklaas en niet aan ons slavenverleden of onze zwarte medemens.Overigens geldt dat 2 kanten uit, aan het voorkamp van de zwarte piet is ook geen ander argument te vinden dan "we doen het al jaren zo" en "Het is onze traditie".

Mij maakt het niet uit wat ze met zwarte Piet doen, ik vind de maneir waarop alles aandacht krijgt wel verkeerd. Playmobiel geeft aan dat ze sowieso klaar waren met het sinterklaasthema en dat er daarom geen nieuwe zwarte pieten meer komen. Dat is heel wat genuanceerder dan de schreeuwende koppen over dit onderwerp "Playmobiel stopt met zwarte piet". Terechter was geweest "Playmobiel eindigt sinterklaasthema". Maar ja dat trekt geen lezers want dat haakt neit in op de zwarte pieten discussie. Kortom zeer gekleurde berichtgeving over dit onderwerp helaas.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_144587528
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
Ja nou..... het voorleggen aan de rechter, de beslissing van de rechter die van der Laan dwingt komt toch uit die bevolking zelf.?
Zie je werkelijk niet het verschil tussen een verandering vanuit de bevolking of een verandering die via de rechter wordt afgedwongen? :')

quote:
jaja... ze mogen zo voelen van jou..maar verder heb je er schijt aan en je gaat door met het verdedigen van mensen imiteren die dat niet willen. Dát is mensen niet hun waarde laten.
Ik heb er geen schijt aan. Het is vervelend dat mensen die klachten hebben of ergens hinder van ondervinden. Dat heb je soms. Als je in het centrum van een dorp woont, kan het ook zo zijn dat je eens per jaar wat hinder ondervindt van de jaarlijkse dorpskermis of het dorpsfeest.

Wat er bij jou maar niet in wil, is dat de uitkomst van een klacht ook kan zijn dat je mensen beter uitlegt wat er aan de hand is of dat je van mensen gewoon wat meer verdraagzaamheid vraagt. Overigens worden ook geen mensen geïmiteerd die dat niet willen. Zwarte Piet is een fictief karakter uit een kinderfeest.

quote:
Er zijn andere scenario's denkbaar, maar jij bent daar toch tegen.. Piet moet perse zwart geschminkt zijn van jou.... desnoods met wettelijke dwang.
Het karakter heet geen Piet, maar Zwarte Piet. Precies om die reden is het karakter zwart van kleur. Ik ben niet categorisch tegen verandering, trouwens. Weer zo'n raar verzinsel. Ik ben slechts tegen opgedrongen veranderingen die geen draagvlak hebben binnen de samenleving. En ik vind het ook prima dat de politiek (lees: de wetgever) daar stelling in neemt.

quote:
Die intentie is al iets bezopen totalitairs. Maar moet een verbod op ordeverstoring van een sintdemonstratie ook in die wet , jou inziens?
Het liefst heb ik zo min mogelijk wetten. Het is al triest genoeg dat het überhaupt zo ver moet komen dat je niet meer normaal een volksfeest kunt vieren zonder juridisch getouwtrek. Maar als het moet, dan moet het maar ja.
pi_144587727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sterk voorbeeld van je intelligentie. :')
En getuige mijn username lukt het mij ook nog wel om tot tien te tellen. Ik kom zelfs nog iets verder.
Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.

Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.

Je slaat door.
pi_144587907
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar brengt dat tellen jou niet tot rust. Lees je postings nog eens terug man. Je loopt je hier een partij druk te maken om een of ander halfgaar kinderfeest. En je strijdt niet eens voor het behoud, nee, je maakt je ontiegelijk druk om de kleurtint van Pietermans.

Nu moet volgens jou de politiek zich zelfs uitspreken over zoiets knulligs als Zwarte Piet.

Je slaat door.
Echt doorgeslagen is dit pas toen de VN zich er vorig jaar mee ging bemoeien. Toen is het gewild of neit een politiek issue geworden. Onze MP heeft toen zijn mening gegeven en was naar mijn beeld niet de enige. Vanaf dat moemtn is het niet gek dat er om een politiek standpunt wordt gevraagd.

Al ben ik het met jou eens dat ze in den haag betere dingen kunnen doen (tenminste dat proef ik uit je reactie).
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 15:22:49 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144587934
quote:

[..]

Je slaat door.
Deze hele discussie is al doorgeslagen, zowel hier op het forum als maatschappelijk. Het feest is toch al verneukt. Was al niet door die droeftoeters die ''sinterklaas is racisme'' figuren, is het wel door de extreme oppositie van de ''pro-pieten''

Goed bezig jongens. ^O^ onderwijl worden gevoelens gebagatelliseerd en afgedaan als xenofobisch en what not. Lekker polariseren. Gewoon doorgaan. Dat er nu een grote groep mensen zich heel erg tekort gedaan voelen (al dan niet terecht of onterecht) maakt niet uit. Ja, het zijn over het algemeen niet de meest slimme mensen, ja.. maar besef je dat zij het gevoel hebben (let op wat ik hier zeg) dat ze al jaren niet gehoord worden (wat ergens ook weer terecht is) maar zij het gevoel hebben dat er wel naar andere mensen geluisterd wordt, dit is hier een schoolvoorbeeld van.

Het is een extreme vorm van wij-zij mentaliteit waarbij er een grote groep mensen is die extreem fel tegen het groepje anti pieten is, toch lijkt het erop dat de ''anti'' pieten gaan ''winnen'' omdat er een aantal bedrijven zijn die zich meteen onderdanig opstellen om al het gezanik uit de weg te gaan. Het geeft een signaal af dat, hoe klein je mandaat ook is, als je maar hard genoeg zeurt je je zin kan krijgen.

Dan heb je nog van die koekerts als Shephard die hier een slaatje uit willen slaan, de grote blanke mens moet betalen.. we zijn eigenlijk in de afgelopen 20 jaren nauwelijks opgeschoten met dat soort mensen. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144588107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie je werkelijk niet het verschil tussen een verandering vanuit de bevolking of een verandering die via de rechter wordt afgedwongen? :')
Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet.
Wbt Hema en andere bedrijven... ook burgers die hun eigen keuze maken ...nav een verhit zp-debat die de bevloking zelf zo heeft gemaakt.
Ik wilde toch al nooit ZP spelen, maar nu helemaal niet... of juist een anders geschminkte piet.
Ik ben toch eg wel een lid van die bevolking.. Het zou mijn keuze zijn een sinttraditie anders te willen spelen..... Voorlopig heb ik de sint afgeschaft in mijn leven... ook een oudhollandse traditie.
Misschien een chocoladeletter kopen ... toch maar meedoen?

quote:
Ik heb er geen schijt aan.
jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijk

quote:
Wat er bij jou maar niet in wil, is dat de uitkomst van een klacht ook kan zijn dat je mensen beter uitlegt wat er aan de hand is of dat je van mensen gewoon wat meer verdraagzaamheid vraagt.
gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellen
quote:
Overigens worden ook geen mensen geïmiteerd die dat niet willen. Zwarte Piet is een fictief karakter uit een kinderfeest.
wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiek

....
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 15:31:24 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144588198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

gaat er best in hier hoor... zelf ben je zo onverdraagzaam als de nete door bij wet de kleur van zwarte piet vast te willen stellen

[..]

wat ik eerder zei.. je hebt er schijt aan..je ontkent dat dit karakter als negroide Moor werd gebeeldhouwd en zo ook begrepen werd door het publiek

....
Jij zit zo ongelooflijk vastgeroest in dat racisme denkpatroon, ik weet niet hoe je daar ooit doorheen moet beuken.

Deze 2 wilde ik graag even belichten. Ik ben zelf niet een pro of anti piet figuur, het laat me koud, maar beiden groepen zijn onverdraagzaam naar elkaar toe. Toch is het het anti kamp dat, zonder mandaat, een verandering teweeg wil brengen die een meerderheid niet wil zien gebeuren. Dat is onverdraagzaam.

Dat jij zwarte piet als negroïde moor ziet is jouw probleem. Sterker nog, dat hele racisme gelul is er door volwassen mensen bij verzonnen. Kinderen zijn niet racistisch en worden dat ook niet door een kinderfeest maar door klaagzakken als jij die kostte wat het kost een menselijke persoonlijkheid aan zwarte piet willen koppelen om vervolgens te kunnen zeggen ''sie je nou wel kijk dan, een zwarte knecht en een blanke baas!! :( :( :(''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144588213
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die procedures komen voort uit de bevolking. Het zijn gewone burgers die het op gang hebben gezet.
Wbt Hema en andere bedrijven... ook burgers die hun eigen keuze maken ...nav een verhit zp-debat die de bevloking zelf zo heeft gemaakt.
Ik wilde toch al nooit ZP spelen, maar nu helemaal niet... of juist een anders geschminkte piet.
Ik ben toch eg wel een lid van die bevolking.. Het zou mijn keuze zijn een sinttraditie anders te willen spelen..... Voorlopig heb ik de sint afgeschaft in mijn leven... ook een oudhollandse traditie.
Misschien een chocoladeletter kopen ... toch maar meedoen?

[..]

jawel dat jouw favoriete pietenspel mensen die het aangaat irriteert ... dat laat je koud.. wees gewoon eerlijk

[..]

[..]

....
Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen en B: in elke fucking post leg jij mensen woorden in de mond en valt ze er vervolgens op aan. Vervelend, leugenachtig ventje ben je.
pi_144588462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:08 schreef ruudbackus het volgende:
Je moet ook niet ten koste van alles aan tradities vasthouden, als er goede argumenten zijn dan moet je durven te veranderen. Maar die goede argumenten mis ik gewoon in deze hele discussie.
Grappig genoeg werkt het kennelijk niet zo als het gaat om onverdoofd slachten, jongensbesnijdenissen en dergelijke.... dan is het juist heel begrijpelijk dat er koste wat kost niets mag worden veranderd, sterker nog, dan ben je zelfs een racist als je daar voor pleit....

Ik vier geen sinterklaas meer, wij doen kadootjes met kerst (da's binnen onze familie nou juist traditie). Maar ik kan het sentiment dat achter de weerstand tegen aanpassing bestaat heel goed begrijpen. Met een wereld die in brand staat icm een in noodtempo veranderd straatbeeld met hoofddoekjes, kutmarokkaantjes en jihadgangers (die kutislam wordt je werkelijk overal door de strot geduwd), kan ik me héél goed voorstellen dat sommige mensen zich enorm in hún vrijheid, hún cultuur en hún lebensraum bedreigd voelen, op het discriminerende af.

Maar hé, dat zijn maar blanken, daar hoeven we geen rekening mee te houden, want de zielige gevoelens van dat handjevol sneue klagers zijn natuurlijk véél belangrijker!!!

En ondertussen wordt in de Caraïben het feest ouderwets met zwarte piet naar alle tevredenheid gevierd, zoals dat al decennia het geval is....
pi_144588500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Grappig genoeg werkt het kennelijk niet zo als het gaat om onverdoofd slachten, jongensbesnijdenissen en dergelijke.... dan is het juist heel begrijpelijk dat er koste wat kost niets mag worden veranderd, sterker nog, dan ben je zelfs een racist als je daar voor pleit....

Ik vier geen sinterklaas meer, wij doen kadootjes met kerst (da's binnen onze familie nou juist traditie). Maar ik kan het sentiment dat achter de weerstand tegen aanpassing bestaat heel goed begrijpen. Met een wereld die in brand staat icm een in noodtempo veranderd straatbeeld met hoofddoekjes, kutmarokkaantjes en jihadgangers (die kutislam wordt je werkelijk overal door de strot geduwd), kan ik me héél goed voorstellen dat sommige mensen zich enorm in hún vrijheid, hún cultuur en hún lebensraum bedreigd voelen, op het discriminerende af.

Maar hé, dat zijn maar blanken, daar hoeven we geen rekening mee te houden, want de zielige gevoelens van dat handjevol sneue klagers zijn natuurlijk véél belangrijker!!!

En ondertussen wordt in de Caraïben het feest ouderwets met zwarte piet naar alle tevredenheid gevierd, zoals dat al decennia het geval is....
Dus.

Hier het voorbeeld waarom de Zwarte Pieten discussie zo uit de hand loopt.
pi_144588632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen en B: in elke fucking post leg jij mensen woorden in de mond en valt ze er vervolgens op aan. Vervelend, leugenachtig ventje ben je.
Vooral B.
pi_144588671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hou toch verdomme eens op met A: glashard liegen
Doe eens niet schelden, maar kom met quotes, waaruit blijkt dat ik 'glashard lieg' .
Dan kunnen we inhoudelijk debatteren.
pi_144588724

Wat denken jullie van Kees uit Flodder als Sint?
Mag hij bruin geschminkt zijn zoals de echte Sint Nicolaas misschien was ?
pi_144588729
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

-
Nja haar post zie ik serieus dus overal terug helaas. Het gaat ze niet meer om Zwarte Piet.

Edit: Bedoel haar mening. Zoveel mensen denken zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 16-09-2014 16:12:28 ]
pi_144588773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doe eens niet schelden, maar kom met quotes, waaruit blijkt dat ik 'glashard lieg' .
Dan kunnen we inhoudelijk debatteren.
Schijnheil dat je d'r bent. Die 'discussie' hebben we al minstens vier keer gevoerd. Daar houd ik dus mee op maak je gewoon uit voor wat je bent; een hitser, stoker, leugenaar en ronduit naar figuur.
pi_144588788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat is daar mis aan?
Omdat het dom is. Al die dingen die jij zojuist aanhaalde hebben niks met Zwarte Piet te maken...

[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 16-09-2014 16:12:59 ]
pi_144588821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gaat ze niet meer om Zwarte Piet.

Het is nooit om Zwarte Piet gegaan. Quinsy geilt op de aandacht en Anoucha kon de klusjes wel gebruiken.
pi_144588845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is nooit om Zwarte Piet gegaan. Quinsy geilt op de aandacht en Anoucha kon de klusjes wel gebruiken.
Nah het gaat de Pro Pieten ook niet alleen om Piet. Alles wordt er bijgehaald. Het is echt te kansloos allemaal.
pi_144588947
Zijn Zwarte Tieten ook racistisch?
pi_144588955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Schijnheil dat je d'r bent. Die 'discussie' hebben we al minstens vier keer gevoerd. Daar houd ik dus mee op maak je gewoon uit voor wat je bent; een hitser, stoker, leugenaar en ronduit naar figuur.
Nou nou...... ik vraag je vriendelijk om niet te schelden en dan doe je het toch.
Ik neem aan dat je niet kunt onderbouwen dat ik ergens 'glashard liegt' ?
Je schreeuwt maar wat ?
pi_144588964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat het dom is. Al die dingen die jij zojuist aanhaalde hebben niks met Zwarte Piet te maken...
Nee, maar zijn ook tradities die (bij een deel van de bevolking) zeer gevoelig liggen.
Maar omdat dan met het argument "religie" gezwaaid wordt mag dat wél.
Omdat Zwarte Piet geen religieuze connectie heeft, mag dat weer níet.
Ik vind het hypocriet en meten met twee maten.
pi_144588973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah het gaat de Pro Pieten ook niet alleen om Piet. Alles wordt er bijgehaald. Het is echt te kansloos allemaal.
Omdat men doorheeft dat de hele actie niet oprecht is. Daarom voelt men zich zo aangevallen. Ik zei het een jaar geleden al; wie had ooit gedacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou worden...

Kansloze beroepsboeroepende aso's tegen kansloze domrechtse aso's. En de rede is al een hele tijd verdwenen. De trollen blijven over.
pi_144589014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou nou...... ik vraag je vriendelijk om niet te schelden en dan doe je het toch.
Ik neem aan dat je niet kunt onderbouwen dat ik ergens 'glashard liegt' ?
Je schreeuwt maar wat ?
Dat heb ik - en meerdere anderen - al zo vaak gedaan dat wat je nu doet - de vermoorde onschuld uithangen - je nog lachwekkender maakt dan je al bent. En dat is op zich bet een prestatie. Zoek maar lekker terug als je je bron wil, stakker.
pi_144589076
Treurig dat een stel volwassenen een kinderfeest om zeep helpen.
.
pi_144589093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Omdat men doorheeft dat de hele actie niet oprecht is. Daarom voelt men zich zo aangevallen. Ik zei het een jaar geleden al; wie had ooit gedacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou worden...

Kansloze beroepsboeroepende aso's tegen kansloze domrechtse aso's. En de rede is al een hele tijd verdwenen. De trollen blijven over.
Volgens mij voelen ze zich zo aangevallen omdat ze tussen totaal verschillende dingen verbanden gaan trekken met Zwarte Piet. Je zag het net hier boven.

En omdat ze zich niet kunnen verplaatsten in de argumenten van de Anti Pieten. Omdat ze er mee zijn opgegroeid en niet anders gewend zijn. Dat snap ik. Ik zie in Zwarte Piet persoonlijk ook geen racisme. Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen dit anders kunnen opvatten.

Het is alleen zo jammer dat de meeste domme mensen zich zo laten gaan in deze discussie.
pi_144589101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vooral B.
ahhhh ... wees dan kien en debatteer op de juiste wijze.
Dat is dus aantonen dat ik iets schreef dat iemand iets schreef terwijl het niet zo is.
Dat moet makkelijk te bewijzen zijn op een forum
Wat die derde persoon schreef kun je opzoeken en leggen naast wat ik schreef wat er zou moeten staan.
Lukt je dat ? Dan kunnen we zinnig verder praten.. Nu is het maar wat katten, wat je doet.
pi_144589107
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Treurig dat een stel volwassenen een kinderfeest om zeep helpen.
.
Het zijn vooral de volwassenen die vinden dat het om zeep is geholpen.
pi_144589137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat heb ik - en meerdere anderen - al zo vaak gedaan dat wat je nu doet - de vermoorde onschuld uithangen - je nog lachwekkender maakt dan je al bent. En dat is op zich bet een prestatie. Zoek maar lekker terug als je je bron wil, stakker.
ok.. schelden en nog eens kankeren...
ga naar een ander forum joh... dit is niet de bedoeling in dit forum
pi_144589148
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tikje gezocht weer.
Wat zou er gezocht zijn? De persoon op wie ik reageerde (ik weet niet uit mijn hoofd hoe hij heet) deed iedereen die het niet eens is met zijn mening, dat de PVV niets met vrijheid doet of zoiets, af als idioot. Daar reageerde ik op. Je mag van alles vinden maar je kan niet objectief stellen dat de PVV niets met vrijheid doet, dat is onzin. Om te beginnen heb je dan al laten zien dat je niets van vrijheid begrijpt aangezien de vrijheid van het een of de een altijd of zo goed als altijd ten koste gaat van de vrijheid van het ander of de ander. De PVV komt wel degelijk op voor vrijheden, het zijn misschien niet de vrijheden waar zijn kliekje belang aan hecht maar het zijn wel degelijke vrijheden en wie is hij - of wie dan ook - om de ene vrijheid superieur te verklaren ten opzichte van de andere zolang er met die ene vrijheid niet meer kwaad wordt aangericht? Ik ageer tegen onnozelheid, daar ageerde ik dus even tegen. Daar moet je verder niets achter zoeken. ;)
Nu weer terug discussiëren over de vrijheid van de Nederlander om zijn feestje te vieren zonder dat een zeer kleine minderheid het verpest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144589238
quote:

Je slaat door.
Het is geen halfgaar kinderfeest, het gaat om hét Nederlandse kinderfeest bij uitstek. Een feest waar Zwarte Piet een onlosmakelijk onderdeel van is.

Het had wat mij betreft niet zo ver hoeven komen dat de politiek zich hiermee moet bemoeien, maar door toedoen van een hardnekkig groepje klagers en o.a. een bezoek van een VN-commissie is het inmiddels allang een politieke kwestie geworden. Dat is de nieuwe realiteit. En binnen die nieuwe realiteit moet de politiek zich nu inderdaad gaan uitspreken.
pi_144589296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok.. schelden en nog eens kankeren...
ga naar een ander forum joh... dit is niet de bedoeling in dit forum
Dat bepaal ik zelf wel. Zo lang jij hier je leugens blijft rondstrooien, mensen woorden in de mond blijft leggen en zelf alles behalve discussieert, blijf ik in de betreffende draadjes posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')