abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144553996
WEG MET ZEURPIETEN!

Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

quote:
'Kom maar binnen met je Piet': de nieuwe sintliedjes
Uitgeverij Ploegsma gooit de knuppel in het hoenderhok door een aantal sinterklaasliedjes te laten vertalen naar nieuw Nederlands. Daarin vervult Zwarte Piet niet langer de rol van knecht.

Sinterklaasje, kom maar binnen met je Piet, want we zingen allemaal blij een lied.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-nieuwe-sintliedjes

quote:
Wilders: Nieuwe wet moet Piet zwart houden
De PVV komt binnenkort met een 'zwartepietenwet'. Die moet volgens partijleider Geert Wilders 'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'.

Gemeenten mogen volgens het plan van Wilders de sinterklaasliedjes ook niet veranderen. PVV-leider Geert Wilders kondigde het wetsvoorstel aan in het televisieprogramma Vandaag de dag van WNL. Zijn Kamerlid Martin Bosma had er volgens Wilders het hele weekend aan zitten schrijven.

Wilders zei dat hij 'zo boos' kan worden over de discussie om Zwarte Piet aan te passen. De wet is bedoeld om 'onze cultuur te beschermen', aldus Wilders. "Het is een kinderfeest. Ik hoor linkse partijen: laat 'm maar groen worden die Zwarte Piet. Ik vind dat hij zwart moet zijn. Geen kind, niemand in Nederland die Zwarte Piet koppelt aan racisme. Dit is te gek voor woorden."
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)et-piet-zwart-houden

En dan nog dit schokkende nieuws:

Hier verder.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 16:39:53 ]
pi_144554366
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet is een karakter uit een kinderfeest. Eén van de kenmerken van Zwarte Piet is dat -ie zwart is. Dat "relatief veel mensen" Zwarte Piet als racistisch ervaren, is onzin. Uit alle peilingen en onderzoeken blijkt juist het tegenovergestelde: een zeer kleine groep ervaart het als racistisch.

Welke peilingen en onderzoeken?
pi_144554545
Welke RAL kleur stelt de GBL voor?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144554550
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:49 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Welke peilingen en onderzoeken?
Diverse. Ze zijn ook in deze topicreeks herhaaldelijk aangehaald, zelfs in het vorige deel nog. Ik zou zeggen: gebruik de ctrl+f toets even en zoek het zelf terug.
pi_144554736
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 16:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Diverse. Ze zijn ook in deze topicreeks herhaaldelijk aangehaald, zelfs in het vorige deel nog. Ik zou zeggen: gebruik de ctrl+f toets even en zoek het zelf terug.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Ik ken alleen deze. Daarin zeggen slechts respectievelijk 19, 24 en 28 procent van de Surinaamse, Antilliaanse en Ghanese bevolking dat ze het niet discriminerend vinden.
pi_144555249
quote:
De wet is bedoeld om 'onze cultuur te beschermen', aldus Wilders.
Wat een idioot.
pi_144555945
quote:

[..]

Jij probeert iets aan te tonen dus zoek het lekker zelf.
pi_144556523
quote:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd hoe je aan die 92 tot zelfs 94 procent komt.
pi_144556660
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:05 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Ik ken alleen deze. Daarin zeggen slechts respectievelijk 19, 24 en 28 procent van de Surinaamse, Antilliaanse en Ghanese bevolking dat ze het niet discriminerend vinden.
Dat is vaak zo, dat mensen alleen datgene kennen wat ze willen lezen. Jij citeert lokale cijfers onder een aantal Amsterdamse bevolkingsgroepen, ik citeer landelijke cijfers van EénVandaag.

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:38 schreef JanCees het volgende:

[..]

Jij probeert iets aan te tonen dus zoek het lekker zelf.
Ik probeer niks aan te tonen. De genoemde cijfers zijn een feit. De link naar de bron is in het vorige topic nog genoemd.

quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 17:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd hoe je aan die 92 tot zelfs 94 procent komt.
Gewoon in het vorige topic even op EenVandaag zoeken. Dat komt de link vast wel bovendrijven.
pi_144556805
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is vaak zo, dat mensen alleen datgene kennen wat ze willen lezen. Jij citeert lokale cijfers onder een aantal Amsterdamse bevolkingsgroepen, ik citeer landelijke cijfers van EénVandaag.
Welke cijfers heb jij dan over hoeveel procent van de mensen het als racisme ervaren?
pi_144557046
Kijk nou...

Geen kinders die door hun ouders van school gehouden worden, geen mensen die er discriminatie in zien en ze vieren gezellig sinterklaas met elkaar, ze zijn daar wel zoals het hoort zwart geschminkt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:15:44 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144557181
in Suriname en op de Antillen 'hoort' dat helemaal niet juist, daar zijn gekleurde pieten de normaalste zaak van de wereld ... meestal zijn ze zwart

lijkt mij prima als piet dit zelf mag bepalen

en ja er zijn ook daar mensen die er discriminatie inzien

verzonnen topics ... :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144557231
quote:
5s.gif Op maandag 15 september 2014 16:58 schreef xpompompomx het volgende:
Welke RAL kleur stelt de GBL voor?
Je denkt toch niet dat hij daar over nagedacht heeft?

Maar is idd een goede vraag. Zo'n wet lijkt me nogal lastig te toetsen. "Zwarte Piet moet zwart zijn". Dat zeg je lekker makkelijk, maar als iemand kwaad wil, is het nogal lastig toetsbaar. Wanneer is zwart niet meer zwart genoeg?
Dit is zwart:

Is dit ook zwart?

Deze piet is zwart

Dit is een twijfelgeval

Deze hangt al tussen bruin en zwart in

Deze zwarte piet is daarentegen duidelijk meer bruin dan zwart, dus die mag niet meer

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 18:18:12 ]
pi_144557241
Nu op RTL 4.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144557654
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:15 schreef sp3c het volgende:
in Suriname en op de Antillen 'hoort' dat helemaal niet juist, daar zijn gekleurde pieten de normaalste zaak van de wereld ... meestal zijn ze zwart

lijkt mij prima als piet dit zelf mag bepalen

en ja er zijn ook daar mensen die er discriminatie inzien

verzonnen topics ... :')
Hoe het daar 'hoort' bepalen ze daar zelf idd, met 'hoort' bedoelde ik hier in Nederland.
De bruine pieten van de laatste jaren mag inderdaad aangepast zodat er geen gelijkenis is met een neger.
In het vorige topic schreef ik het al, ik zal het nog eens herhalen, het probleem van gekleurde mensen is niet hun huidskleur maar hun mentaliteit.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:33:03 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144557781
datzelfde geld voor mensen die zo krampachtig vast willen houdn aan de zwarte piet dat het in wetten vastgelegd moet worden ... dan klopt er ook iets niet helemaal in je kop lijkt me.

noem hem gewoon piet en laat het lekker aan de organisator over welke kleur hij heeft zeg
pi_144557840
Mensen kunnen ook gewoon eerlijk zeggen dat Erik van Muiswinkel van tv moet.
pi_144557865
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

het probleem van gekleurde mensen is niet hun huidskleur maar hun mentaliteit.

:') ____________________________!
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:37:08 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144557896
en waarom zou er geen gelijkenis mogen zijn met een neger?

in enige versie van het verhaal die ik ken wat ook maar iets met slavernij te maken heeft is het een bevrijde slaaf die er zelf voor kiest om die ouwe te helpen

lijkt mij een mooi verhaal om te omarmen, beter dan dat schoorsteenvegerverhaal iig
pi_144557900
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:33 schreef sp3c het volgende:
datzelfde geld voor mensen die zo krampachtig vast willen houdn aan de zwarte piet dat het in wetten vastgelegd moet worden ... dan klopt er ook iets niet helemaal in je kop lijkt me.
Inderdaad, dan maak je er juist een politieke speelbal van. En als er iets funest is voor een kinderfeest...
quote:
noem hem gewoon piet en laat het lekker aan de organisator over welke kleur hij heeft zeg
Daarom, als het maar een leuk feest voor de kinderen is :).
pi_144557972
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:28 schreef bedachtzaam het volgende:

In het vorige topic schreef ik het al, ik zal het nog eens herhalen, het probleem van gekleurde mensen is niet hun huidskleur maar hun mentaliteit.
jaja.. gekleurde mensen zijn allemaal fout en slecht....
wat denk je van van deze : het probleem van gekleurde mensen is soms dat sommige roze mensen een mentaliteit hebben waardoor zij problemen niet roze zien.
pi_144558026
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:37 schreef sp3c het volgende:
in enige versie van het verhaal die ik ken wat ook maar iets met slavernij te maken heeft is het een bevrijde slaaf die er zelf voor kiest om die ouwe te helpen

lijkt mij een mooi verhaal om te omarmen, beter dan dat schoorsteenvegerverhaal iig
Ja, dat lijkt mij ook een mooi voorbeeldverhaal. Dan maak je er een symbool van een bevrijde slaaf van. Win-win.
Dat zal het dus wel niet worden.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:41:43 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558053
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat denk je van van deze : het probleem van gekleurde mensen is soms dat sommige roze mensen een mentaliteit hebben die problemen niet roze ziet.
euh ... whut :?
pi_144558078
Maar een gekleurde Sint zit er dus weer niet in dit jaar ?
Niet politiekcorrect enzo
pi_144558087
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:33 schreef sp3c het volgende:
noem hem gewoon piet
Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Er zijn ook mensen die Piet heten en die worden altijd belachelijk gemaakt. Zwarte Piet, Malle Piet, Pietje Bell, Piet is altijd de klos. Zelfs een Piet die groots presteerde noemt men Piet Kleine.
pi_144558109
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat denk je van van deze : het probleem van gekleurde mensen is soms dat sommige roze mensen een mentaliteit hebben die problemen niet roze ziet.
Ik schreef het misschien te generaliserend :)
Genoeg gekleurde mensen om me heen die geen mentaliteitsprobleem hebben en gewoon iets van hun leven maken in plaats van de slachtoffer uit te hangen over slavernij knecht enz...
Er is geen slavernij, ze hebben net zoveel kansen als bleekscheten in dit land.
pi_144558133
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

euh ... whut :?
sommige roze mensen zien gekleurde mensen snel als probleem ...
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:45:06 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558177
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Er zijn ook mensen die Piet heten en die worden altijd belachelijk gemaakt. Zwarte Piet, Malle Piet, Pietje Bell, Piet is altijd de klos. Zelfs een Piet die groots presteerde noemt men Piet Kleine.
nou ok afschaffen die handel

dit superstrrke argument heeft me overtuigd ...
pi_144558186
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ziet nog racisme in een gevulde koek.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:45:42 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558201
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en vice versa

nou en?
pi_144558235
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik schreef het misschien te generaliserend :)
Genoeg gekleurde mensen om me heen die geen mentaliteitsprobleem hebben en gewoon iets van hun leven maken in plaats van de slachtoffer uit te hangen over slavernij knecht enz...
Er is geen slavernij, ze hebben net zoveel kansen als bleekscheten in dit land.
precies ... ik ken ook genoeg gekleurde mensen die iets van hun leven maken... bijna allemaal..
bruine mensen, roze mensen ..
Ik ken niemand persoonlijk die graag slachtoffer is. Ik zag deze week een stel kennelijk roze mensen in dit topic die slachtofferitisch deden.
pi_144558265
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

en vice versa

nou en?
zie #26.... de boodschap is opgepikt
pi_144558365
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

precies ... ik ken ook genoeg gekleurde mensen die iets van hun leven maken... bijna allemaal..
bruine mensen, roze mensen ..
Ik ken niemand persoonlijk die graag slachtoffer is. Ik zag deze week een stel kennelijk roze mensen in dit topic die slachtofferitisch deden.
Die reageren op bruine mensen die een probleem hebben met zwarte piet :P
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:50:11 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558377
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zie #26.... de boodschap is opgepikt
wat is de boodschap, dat er racisten rondlopen?

dat weet iedereen, deze hele discussie lijkt ze in beide kampen aan te trekken zelfs :')
pi_144558482
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is de boodschap, dat er racisten rondlopen?

dat weet iedereen, deze hele discussie lijkt ze in beide kampen aan te trekken zelfs :')
ik reageerde op een generalisatie......Ik hoef toch niet meer uit te leggen ?
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:53:47 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558531
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

nee die reageren op 'buitenlanders' die het lef hebben om een mening te vormen

das triest

prima dat je voor of tegen zwarte piet bent, er zijn genoeg argumenten te bedenken maar kom niet met idioterie als mentaliteitsproblemen aanzetten zeg want dan is zwarte piet echt heel snel zijn kleurtje kwijt :')
pi_144558541
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

jip fantasietjes dat de Nederlandse cultuur in gevaar is..
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:54:58 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558580
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik reageerde op een generalisatie......Ik hoef toch niet meer uit te leggen ?
mjah

je reageerde een beetje gek, laten we het daarop houden
pi_144558730
Wat voor pepernoten horen er eigenlijk bij het sinterklaas feest volgens de GBL?
Wil hij kruidnoten, of wil hij die ouderwetse taaie pepernoten?
pi_144558766
quote:
5s.gif Op maandag 15 september 2014 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
Wat voor pepernoten horen er eigenlijk bij het sinterklaas feest volgens de GBL?
Wat is de GBL?
  maandag 15 september 2014 @ 19:01:05 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_144558773
quote:
De GBL moet gewoon z'n bek houden.

Beetje goedkoop scoren met zoiets onzinnigs. Laat ie z'n partijfinanciering maar eens openbaar maken zoals ie al voor 1 juli zou doen.
pi_144558779
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:00 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Wat is de GBL?
De Grote Blonde Leider.
pi_144558789
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Jij ziet nog racisme in een gevulde koek.
jij dus ... begint over racisme... ik niet.
dat zit bij jou tussen de oren ofzo ? Of is het je mentaliteit?
Je ziet een probleem die er niet is ?
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:02:19 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558811
quote:
een neger die met pinda's gooit zou wel grappig zijn
pi_144558840
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef remlof het volgende:

[..]

De GBL moet gewoon z'n bek houden
Dat vooral.

quote:
.

Beetje goedkoop scoren met zoiets onzinnigs. Laat ie z'n partijfinanciering maar eens openbaar maken zoals ie al voor 1 juli zou doen.
Misschien moeten we een soort van campagne opzetten om 'hem' zover te krijgen?
pi_144558842
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

een neger die met pinda's gooit zou wel grappig zijn
Of bananen :P
pi_144558908
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef remlof het volgende:

[..]

De GBL moet gewoon z'n bek houden.

Hij wil ook dat overheidsorganen niet meewerken aan activiteiten waar niet voorgeschreven sinterklaasliedjes worden gezongen.
Hoe antivrijheid riekt dat ?
Dan moet er dus een lijst komen met wel toegestane liedjes en welke tekstversie?
Dus, dat wordt een map met voorgeschreven teksten?
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:05:03 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144558910
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of bananen :P
kindertjes teabaggen zal wel niet kunnen
pi_144558979
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij wil ook dat overheidsorganen niet meewerken aan activiteiten waar niet voorgeschreven sinterklaasliedjes worden gezongen.
De PVV heeft net zoveel met vrijheid te maken als de DDR met democratie. Mensen die dat nog niet door hadden of hebben zijn compleet achterlijk.
pi_144559112
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De PVV heeft net zoveel met vrijheid te maken als de DDR met democratie. Mensen die dat nog niet door hadden of hebben zijn compleet achterlijk.
Fijn dat jij jouw mening dermate superieur verklaart aan die van anderen dat jij hen afdoet als dom omdat ze wat anders vinden dan jij. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 15 september 2014 @ 19:10:51 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_144559140
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat vooral.

[..]

Misschien moeten we een soort van campagne opzetten om 'hem' zover te krijgen?
Eerst Prinsjesdag en de Algemene Beschouwingen afwachten, dan zal het vanzelf aan de orde komen. Desnoods zetten we een twitteroffensiefje op.
pi_144559141
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan moet er dus een lijst komen met wel toegestane liedjes en welke tekstversie?
Dus, dat wordt een map met voorgeschreven teksten?
Wat wordt overigens met "meewerken" bedoeld? Alleen als je er actief aan meewerkt (dus mee-organiseert of mee-financierd)? Of ook als je vergunning verleent? Dat laatste lijkt me nogal problematisch.
pi_144559178
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fijn dat jij jouw mening dermate superieur verklaart aan die van anderen dat jij hen afdoet als dom omdat ze wat anders vinden dan jij. :')
Jij ziet de club van Wilders daadwerkelijk als 'vrijheidspartij'?
pi_144559210
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mijn mening doet er niet zoveel toe in dit verband, het gaat er om dat het voor discussie vatbaar is in weke mate vrijheid een ideaal is van de PVV.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144559216
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

kindertjes teabaggen zal wel niet kunnen
kan jij als mod een poll zetten zo midden in het topic ?
een poll over de pietenwet van Wilders
pi_144559220
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie er op doelt dat de reactie van Wilders op vrijwel elk probleem is: "we moeten xxx verbieden". Da's nou niet echt een toonbeeld van strijden voor vrijheid, als je op alles met verboden reageert.
pi_144559226
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn mening doet er niet zoveel toe in dit verband, het gaat er om dat het voor discussie vatbaar is in weke mate vrijheid een ideaal is van de PVV.
Tikje gezocht weer.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:14:29 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144559260
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat doet er helemaal niet toe
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:15:32 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144559298
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kan jij als mod een poll zetten zo midden in het topic ?
een poll over de pietenwet van Wilders
geen idee
pi_144559372
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee
dan heb je de mogelijkheid niet, anders wist je het wel.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:19:50 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144559483
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dan heb je de mogelijkheid niet, anders wist je het wel.
zou ik niet zo gemakkelijk vanuit gaan _O-
pi_144559566
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat wordt overigens met "meewerken" bedoeld? Alleen als je er actief aan meewerkt (dus mee-organiseert of mee-financierd)? Of ook als je vergunning verleent? Dat laatste lijkt me nogal problematisch.
precies....hoe ziet Wilders dat in de praktijk.
Duidelijk is dat geen overheidsorgaan mag meewerken aan het optreden van een Piet die niet zwart geschminkt is , in zijn visie. Dus ook geen vergunning geven, ook geen subsidie aan een club die geen voorgeschreven kleur gebruikt voor een Piet.. ... ik denk dat hij dat bedoelt.
http://nos.nl/video/698426-wilders-bescherm-zwarte-piet.html
  maandag 15 september 2014 @ 19:23:23 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_144559621
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

precies....hoe ziet Wilders dat in de praktijk.
Duidelijk is dat geen overheidsorgaan mag meewerken aan het optreden van een Piet die niet zwart geschminkt is , in zijn visie. Dus ook geen vergunning geven, ook geen subsidie aan een club die geen voorgeschreven kleur gebruikt voor een Piet.. ... ik denk dat hij dat bedoelt.
http://nos.nl/video/698426-wilders-bescherm-zwarte-piet.html
De vrijheid druipt er inderdaad vanaf :')
pi_144559761
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:23 schreef remlof het volgende:

[..]

De vrijheid druipt er inderdaad vanaf :')

oei.... net een picture in mijn hoofd..
vrijheidsstrijder Wilders met princenvlag en franse steek staat op de barricade... Kameraden staan naast hem en achter hem. Fleur met 1 blote borst . (les miserablessfeertje)
En dan zingt hij: we hebben al 1 zwarte piet... geen zwarte pieten meer in dit land.
pi_144560081
Ah ik zie dat Wilders precies doet wat ik eerder in het topic voorspelde. Hahaha, dat ik dat mag meemaken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:35:54 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144560193
hahahaha
pi_144560215
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
oei.... net een picture in mijn hoofd..
vrijheidsstrijder Wilders met princenvlag en franse steek staat op de barricade... Kameraden staan naast hem en achter hem. Fleur met 1 blote borst . (les miserablessfeertje)
En dan zingt hij: we hebben al 1 zwarte piet... geen zwarte pieten meer in dit land.

Geert wil juist meer Zwarte Pieten.
pi_144560407
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:35 schreef sp3c het volgende:
hahahaha
Leuk toch. Zulke voorspelbare domrechtse mensen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 september 2014 @ 19:41:43 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144560448
Wat een droplullenclub is het ook hè.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_144560478
Wel jammer voor het feest zelf, want dat is nu dus helemaal officieel de nek omgedraaid door het gepolitiseer.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:42:57 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144560510
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk toch. Zulke voorspelbare domrechtse mensen.
mja je hoeft er geen nostradamus voor te zijn ..
pi_144560534
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja je hoeft er geen nostradamus voor te zijn ..
Ben ik ook niet. Echt niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144560955
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar dat wetsvoorstel want dit roept veel vragen op.
quote:
'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'
Het lijkt mij eigenlijk een wet die het vieren van Sinterklaas met een zwarte Piet onmogelijk maakt maar het is op zijn minst discriminatie van blanken.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 19:53:36 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144561052
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:51 schreef Wespensteek het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar dat wetsvoorstel want dit roept veel vragen op.

[..]

Het lijkt mij eigenlijk een wet die het vieren van Sinterklaas met een zwarte Piet onmogelijk maakt maar het is op zijn minst discriminatie van blanken.
whut :')
pi_144561084
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

whut :')
Piet moet echt zwart zijn dus schmink mag dan toch niet.
pi_144561113
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ah ik zie dat Wilders precies doet wat ik eerder in het topic voorspelde. Hahaha, dat ik dat mag meemaken.
Ik heb er overheen gelezen, wat voorspelde je precies?
pi_144561634
Dus hiermee houden volwassen Nederlanders zich bezig. Topland dat Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144562279
quote:
De VVD ziet niets in het wetsvoorstel van de PVV over Zwarte Piet. Dat heeft de partij in dit sinterklaasgedichtje laten weten:

Sint is tot in zijn diepste gekrenkt
Begrijpt niet wie zulke onzin bedenkt
Je bent toch mal als je politiek bedrijft
Over de rug van een Piet die sowieso blijft
Onze Piet is immers niet politiek
En dient Geert als volgt van repliek:
Zwijg met je gekrakeel en gedoe,
dan krijg je lekkers in plaats van de roe
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-tegen-voorstel-pvv
pi_144562840
quote:
In hun gedicht mijden ze het woord zwarte voor Piet, toch wel opmerkelijk.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 20:46:59 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144563500
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Piet moet echt zwart zijn dus schmink mag dan toch niet.
niemand is echt zwart

ze willen schmink verplichten

# :')
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 21:13:24 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144564933
nette reactie van de VVD, had het nauwelijks verwacht
pi_144572066
Mooie reactie van de VVD.

+2 voor het woordgebruik "Piet" in plaats van "Zwarte Piet".
pi_144578666
quote:
De Sinterklaasspeelsets van Playmobil met daarin plastic Zwarte Pietenpoppetjes zullen binnenkort niet meer verkrijgbaar zijn. Eerder dit jaar stopte het Duitse bedrijf met de productie van de vier speelsets rond het thema Sinterklaas die ook op de Nederlandse markt verkocht worden. Dat liet Playmobil desgevraagd weten aan deze krant. In de winkels zijn de speelsets nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt, reageert een woordvoerder.

En daarmee lijken de speelgoedpoppetjes van Zwarte Piet langzaam uit te sterven. Vorige week liet de Amerikaanse speelgoedfabrikant Fisher-Price al weten de productie van hun Sinterklaasspeelset met daarin een Zwarte Pietenpoppetje ook te hebben gestopt.

Playmobil houdt het publieke debat rondom de Zwarte Pietendiscussie goed in de gaten, zegt een woordvoerder. Maar wat betreft het Sinterklaasthema van onze speelsets, was het altijd al de bedoeling hier een eenmalige productie van te maken.

Een eenmalige productie die toch zeker vier jaar duurde en die elk jaar werd uitgebreid met een nieuwe Sinterklaasset. Tot dit jaar. In 2010 werd de eerste Playmobilspeelset met Zwarte Piet op de markt gebracht. Dit was naar aanleiding van een toenemende vraag van kinderen naar een speelset met het thema Sinterklaas, zegt een woordvoerder. Die productie creëerde volgens Playmobil een nieuwe vraag naar uitbreiding en zo werden elk jaar nieuwe sets geproduceerd. Een stoomboot met Pieten verscheen, gevolg door een setje met extra Zwarte Pieten en vorig jaar kwam de Sinterklaas-aftelkalender met Zwarte Pieten op de markt. Op de vraag of de behoefte van kinderen aan Sinterklaasspeelsets dan nu plots gestopt is wilde Playmobil niet ingaan. Voor ons was het thema met vier sets compleet. En voor een eenmalige productie geldt: op is op.

Op een stille manier afscheid nemen van Zwarte Piet, dat zullen dit jaar meer merken en winkeliers doen, zo voorspelt marketingdeskundige Paul Moers. Geen bedrijf zal nu volmondig een statement maken. De marketingbelangen zijn te groot. Er wordt hard gezocht naar slimme manieren om met deze Zwarte Pietendiscussie om te gaan, zonder partij te kiezen. Moers verwacht onder andere dat winkeliers enkele gekleurde pietjes zullen toevoegen aan hun versiering. Maar daartussen ook gewoon een Zwart Pietje om vooral geen standpunt in te nemen. Ook zullen we volgens Moers meer Sinterklazen zien dit jaar. "Alleen een Sint afbeelden, is een veilige keuze.

Zo is er op de kartonnen stellage van Verkade waarin de chocoladeletters liggen, dit jaar alleen een Sinterklaas afgebeeld. Een eenzame Sint met een zak cadeautjes die aanklopt bij een deur, zijn knecht ontbreekt op deze afbeelding. Een woordvoerder van Verkade laat echter weten dat de keuze voor deze afbeelding niets te maken heeft met de Zwarte Pietendiscussie: Verkade wil zich niet mengen in de maatschappelijke discussie die nu speelt. De ontwerpen voor de displays zijn maanden geleden al afgerond en daar is dit ontwerp uitgekomen.
http://www.metronieuws.nl(...)rZnio!YResuZaTsC47w/
quote:
Opnieuw krijgt Zwarte P. de zwarte piet toegespeeld. Na Fisher Price verbiedt ook Playmobil onze knuffelroetmop.

Het Duitse speelgoedconcern stopte eerder dit jaar al met de productie van de speciale Sinterklaassets. "In de winkels zijn de speelsets nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt", zo laat het bedrijf weten.

"Playmobil houdt het publieke debat rondom de Zwarte Pietendiscussie goed in de gaten. Maar wat betreft het Sinterklaasthema van onze speelsets, was het altijd al de bedoeling hier een eenmalige productie van te maken."

Ondanks de eenmalige productie, waren Sinterklaas en zijn knecht gelijkstaande medewerker vier jaar lang leverbaar. Volgens een kenner zullen meer laffe bedrijven het voorbeeld van de twee bovengenoemde speelgoedfabrikanten volgen.
Ook Playmobil bant Zwarte P.

Hopelijk gaat iedereen nu Playmobil boycotten. :{

[ Bericht 58% gewijzigd door superniger op 16-09-2014 10:32:46 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144578677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:06 schreef superniger het volgende:

[..]

:')
pi_144578769
-

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 16-09-2014 10:36:54 ]
pi_144578952
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 16-09-2014 10:34:42 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144579220
quote:

[..]

Op wat voor mensen richt hij zijn stukje? Twaalfjarigen met een IQ van 62 oid?

Wat verschrikkelijk slecht geschreven dit.
pi_144579536
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op wat voor mensen richt hij zijn stukje? Twaalfjarigen met een IQ van 62 oid?

Wat verschrikkelijk slecht geschreven dit.
De felle pietfans en dito monoculturelen houden zelf deze kwestie levend door steeds maar weer boos te zijn dat mensen andere keuzes maken met hun zgn geliefd pietentheater.
'zgn geliefd' dus.... want het gaat voor een belangrijk deel niet om dit theater.
Het is meer een verzet tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden.
Onderwijl is het ook een kwestie geworden van aartsconservatisme. :
Persé een traditie willen bevriezen, roepen dat de hele cultuur bedreigt wordt.
Europa heeft zijn eigen geschiedenis hiermee. Maar voor wie dat te ver terug gaat..... Kijk nog eens naar moslimfundamentalisme.... ook een hedendaags voorbeeld van cultuurfundamentalisme.
pi_144579896
quote:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)rZnio!YResuZaTsC47w/

[..]

Ja, laten we winkels boycotten omdat ze niet langer een racistisch product verkopen.

Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 10:59:26 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144579969
ja want playmobil is racistisch

godverdomme :')

echt :')
pi_144580028
Ook binnenkort verboden....

pi_144580048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]
Hoezo 'ook'? En hoezo 'verboden'?
pi_144580066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]
Terecht
pi_144580458
quote:

[ afbeelding ]
Er wordt niks verboden.
pi_144580486
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt niks verboden.
Het liefst wil men dat wel..
pi_144580530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

pi_144580720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wie is 'men' en welke stappen neemt 'men' daar dan voor?
pi_144580811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De felle pietfans en dito monoculturelen houden zelf deze kwestie levend door steeds maar weer boos te zijn dat mensen andere keuzes maken met hun zgn geliefd pietentheater.
'zgn geliefd' dus.... want het gaat voor een belangrijk deel niet om dit theater.
Het is meer een verzet tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden.
Onderwijl is het ook een kwestie geworden van aartsconservatisme. :
Persé een traditie willen bevriezen, roepen dat de hele cultuur bedreigt wordt.
Europa heeft zijn eigen geschiedenis hiermee. Maar voor wie dat te ver terug gaat..... Kijk nog eens naar moslimfundamentalisme.... ook een hedendaags voorbeeld van cultuurfundamentalisme.
Het zal.

De fanatieken aan beide kanten zijn mal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')