abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144591368
In Zaandam blijft de intocht trouwens onveranderd, dus mensen uit en rond Amsterdam die niet willen kijken naar een intocht met opgelegde regels kunnen daarheen
pi_144591449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:09 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Die vindt wel weer wat anders.
Als je nl aanstoot neemt aan iets als Zwarte Piet, dan ben je nogal bezig om te zoeken naar iets waar je tegen kunt ageren. Is het ene weg, dan komt er wel weer wat anders.
Want de onderliggende gedachte lijkt bij een groot aantal: "de blanke man heeft ons slecht behandeld, daar lijden wij eeuwig via doorgegeven trauma onder en de blanke man moet en zou daar voor boeten".

En bij anderen speelt een laag zelfbeeld mee.
Als je gelooft dat dergelijke gevoelens niet oprecht zijn is dat jouw probleem.
pi_144591532
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je gelooft dat dergelijke gevoelens niet oprecht zijn is dat jouw probleem.
Wie zegt dat ik niet geloof dat de gevoelens oprecht zijn? Ik zeg alleen dat ze met die gevoelens aan de gang kunnen.
Je kunt niet de hele wereld om je heen veranderen als jij ergens een gevoel over hebt. Je kunt wel je gevoel veranderen.
pi_144591659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:16 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet geloof dat de gevoelens oprecht zijn?
Jij. Het is namelijk niet oprecht van mening zijn dat er racisme aan ten grondslag ligt, dat is het gevolg van zogenaamde complexen. Alle historici die het hiermee eens zijn staan natuurlijk ook in dienst van Gario en worden door hem betaald. Ofzo.

Ze vinden dat wel, maar stiekem bedoelen ze wat anders en is ook iets anders het probleem.
pi_144591666
Laat ik het zo zeggen, de meeste Nederlanders hebben nogal en hekel aan het klimaat in Nederland, met name het rotweer dan. Toch gaan ze niet willens en wetens proberen Nederland te verwarmen of te overdekken. Ze passen zich aan of verhuizen naar een warmer land. Of ze kankeren gewoon even lekker als het rotweer is. Ze dealen simpelweg met hun gevoel erover.
pi_144591753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:20 schreef Alentejana het volgende:
Laat ik het zo zeggen, de meeste Nederlanders hebben nogal en hekel aan het klimaat in Nederland, met name het rotweer dan. Toch gaan ze niet willens en wetens proberen Nederland te verwarmen of te overdekken. Ze passen zich aan of verhuizen naar een warmer land. Of ze kankeren gewoon even lekker als het rotweer is. Ze dealen simpelweg met hun gevoel erover.
Al die buitenlanders willen Nederland nu ook al kunstmatig gaan verwarmen inderdaad.
pi_144591782
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Al die buitenlanders willen Nederland nu ook al kunstmatig gaan verwarmen inderdaad.
Je kunt dit natuurlijk weer direct in het belachelijke trekken, maar dat schiet niet echt op.
pi_144591863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je kunt dit natuurlijk weer direct in het belachelijke trekken, maar dat schiet niet echt op.
Ah, die post sloeg wel ergens op wilde je zeggen? Nederlanders passen zich altijd netjes aan en buitenlanders proberen altijd maar van alles te veranderen, ofzo? Omdat mensen Zwarte Piet als racistisch ervaren. Really?
pi_144591922
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze (niet buitenlanders, maar mensen die aanstoot nemen aan) willen wel zwarte Piet veranderen. In plaats dat ze er mee dealen dat het is zoals het is.
pi_144591984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ze (niet buitenlanders, maar mensen die aanstoot nemen aan) willen wel zwarte Piet veranderen. In plaats dat ze er mee dealen dat het is zoals het is.
Deal maar gewoon lekker met racisme inderdaad.
pi_144592020
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, die post sloeg wel ergens op wilde je zeggen? Nederlanders passen zich altijd netjes aan en buitenlanders proberen altijd maar van alles te veranderen, ofzo? Omdat mensen Zwarte Piet als racistisch ervaren. Really?
Nee, dat stond er niet.

Dat maak jij er nu van.
pi_144592066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die vergelijking was vrij belachelijk.
pi_144592208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dat stond er niet.

Dat maak jij er nu van.
Oh, het was gewoon even een random moment om dé Nederlanders en hun aanpassingsvermogen te bejubelen. Oké dan.
pi_144592272
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Deal maar gewoon lekker met racisme inderdaad.
Racisme is ook al iets vaags. Je moet er dan namelijk al van uitgaan dat er verschillende rassen zijn.

Als er sprake was van discriminatie op grond van zijn kleur, dat hij Nederland niet in zou mogen bv omdat hij zwart is (wat nu de tegenstanders willen), dan is het idd iets om tegen in opstand te komen. Dat is nl werkelijk het apart zetten van iemand op grond van zijn kleur.

Je gediscrimineerd voelen of apart gezet voelen omdat er ergens een zwartgeschminkt figuur rondhuppelt kan ik slecht als racisme zien, maar vooruit, ik geef je een kans om je nader te verklaren.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 17:43:04 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144592421
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

nou en?

dat recht hebben ze nu eenmaal en doe nu niet alsof er verder nooit iemand naar de rechter stapt voor iets pietluttigs zeg ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144592525
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en?

dat recht hebben ze nu eenmaal en doe nu niet alsof er verder nooit iemand naar de rechter stapt voor iets pietluttigs zeg ...
Nederlanders doen zoiets nooit. Die kankeren even en gaan weer verder met hun leven.
pi_144592532
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, het was gewoon even een random moment om dé Nederlanders en hun aanpassingsvermogen te bejubelen. Oké dan.
Als ik zeg Nederlanders, bedoel ik iedereen die in Nederland woont, inclusief met een kleurtje of een andere cultuur en/of geloofsovertuiging. Het weer in Nederland wordt beklaagd door bijna iedereen die er woont.
pi_144592678
quote:

[..]

nou en?

Ja dat recht hebben ze, maar het gaat niet om iets pietluttigs.
Iets pietluttigs is dingen die je bij de rijdende rechter voorbij ziet komen.Dingen die onderling uitgesproken hadden kunnen worden.

Hier gaat het om het laten verdwijnen dan wel aanpassen van een figuur en dat heeft wat grotere landelijke gevolgen en de hele bevolking met kinderen wordt er hoe dan ook door getroffen.

Ik zeg trouwens niet dat het niet kan, ik ben ook niet eens een voor of tegenstander, van mij mag het morgen aangeschaft, maar het gaat dus niet om even een vlekje wegwerken om het maar zo te zeggen.
pi_144592759
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nederlanders doen zoiets nooit. Die kankeren even en gaan weer verder met hun leven.
Dat verklaart het succes van eindbaas Meester Visser.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144592803
quote:

[..]

nou en?

Lijkt me ook stug dat het overeind blijft in hoger beroep want dan heb je ook goede grond om een evenementenvergunning voor de gay parade of carnaval met succes aan te vechten. Mensen hechten echt veel te veel waarde aan die rechtszaak.
pi_144592899
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lijkt me ook stug dat het overeind blijft in hoger beroep want dan heb je ook goede grond om een evenementenvergunning voor de gay parade of carnaval met succes aan te vechten. Mensen hechten echt veel te veel waarde aan die rechtszaak.
Kom niet aan onze cultuur jonguh.

Klompen, tulpen en Zwarte Piet. Dat zijn de zaken waar ons land op is gebouwd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:03:23 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:52 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja dat recht hebben ze, maar het gaat niet om iets pietluttigs.
Iets pietluttigs is dingen die je bij de rijdende rechter voorbij ziet komen.Dingen die onderling uitgesproken hadden kunnen worden.

Hier gaat het om het laten verdwijnen dan wel aanpassen van een figuur en dat heeft wat grotere landelijke gevolgen en de hele bevolking met kinderen wordt er hoe dan ook door getroffen.

Ik zeg trouwens niet dat het niet kan, ik ben ook niet eens een voor of tegenstander, van mij mag het morgen aangeschaft, maar het gaat dus niet om even een vlekje wegwerken om het maar zo te zeggen.
het is superpietluttig

sinterklaas gaat met witte piet of zelfs zonder piet ook gewoon door, zou ik zonde vinden maar het is niet alsof de doelgroep zo'n gigantische aandachgspanne heeft ofzo

de enige reden dat dit zo'n dingetje is gewordenis omdat dubieuze figuren als elfletterig, xa1pt, falende politici en mislukte kunstenaars ergens hebben besloten het op het scherpst van de snede uit te moeten vechten

daar willen grote bedrijven logischerwijs niets mee te maken hebben met hun geld en hun ruggegraad

dit moet je gewon weglachen

haha daar is zeurpiet weer, hoi zeurpiet :W

en verder negeren
pi_144593063
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is superpietluttig

sinterklaas gaat met witte piet of zelfs zonder piet ook gewoon door, zou ik zonde vinden maar het is niet alsof de doelgroep zo'n gigantische aandachgspanne heeft ofzo

de enige reden dat dit zo'n dingetje is gewordenis omdat dubieuze figuren als elfletterig, xa1pt, falende politici en mislukte kunstenaars ergens hebben besloten het op het scherpst van de snede uit te moeten vechten

daar willen grote bedrijven logischerwijs niets mee te maken hebben met hun geld en hun ruggegraad

dit moet je gewon weglachen

haha daar is zeurpiet weer, hoi zeurpiet :W

en verder negeren
Ergens vind ik het wel een beetje eng dat ik het zo met je eens ben :@.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:05:12 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593066
NEGEREN ja

haha
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:06:39 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144593115
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ergens vind ik het wel een beetje eng dat ik het zo met je eens ben :@.
jij bent net zo goed 1 van die dunieuze figuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')