Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Je hebt gelijk, ik ga dan ook mijn nest opzoeken, truste iedereenquote:Op zondag 3 augustus 2014 05:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Inmiddels is wel duidelijk dat het een persoon van twijfelachtige origine betreft en we wat hij zegt en beweert met een korreltje zout moeten nemen.
Ik heb verder geen zin nog een topic aan hem te wijden. Het hoort hier over Palestina en Israel te gaan
Rust in vrede.quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga dan ook mijn nest opzoeken, truste iedereen
Zal niet veel werk uit je lange vingers komen denk ik zo.quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:39 schreef Sobieski het volgende:
Heerlijke koffie heb ik hier trouwens.Jullie plezieren me wel bij het nachtwerk. Maar nu weer ontopic.
Mogguh, de modcrew wordt afgelost, zie ik.quote:
Weet ik niet, volgens mij ben ik half overleden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mogguh, de modcrew wordt afgelost, zie ik.
Zo erg als in Gaza zal het niet zijn. Hopelijk een goeie nacht gehad.quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet ik niet, volgens mij ben ik half overleden.
Hoe moet het volgens jou dan verder nu?quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo erg als in Gaza zal het niet zijn. Hopelijk een goeie nacht gehad.
Kappen met vechten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 06:03 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Hoe moet het volgens jou dan verder nu?
IDF terugtrekken en dan?quote:
Kappen met de economie en de vrouwen en kinderen verneuken.quote:
Dus Isral trekt zich terug uit de Gazastrook en indien Hamas een raket afvuurt volgt er een sanctie? En wat voor sanctie dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 06:06 schreef El_Matador het volgende:
Elke raket van Hamas erna is een extra sanctie.
Daar ga ik niet over. Laat de VN dat uitzoeken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 06:07 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dus Isral trekt zich terug uit de Gazastrook en indien Hamas een raket afvuurt volgt er een sanctie? En wat voor sanctie dan?
Dat hebben de palestijnen in de westbank gedaan. En als dank is Isral daar volop bezig met landjepik.quote:Op zondag 3 augustus 2014 06:10 schreef Sobieski het volgende:
Hamas staat achter de vernietiging van Isral. Alleen als de Palestijnen Hamas afzweren en uit de regering zetten, kan er eventueel vrede komen. Aan de Palestijnen is de keus of ze Hamas steunen en daardoor de Isralische operaties legitimeren, of dat ze Hamas afzetten en de vrede starten met Isral.
Dan laten ze iemand een raketje afvuren op een open terrein en kunnen ze als 'antwoord' weer lekker gebouwen net de grond gelijk maken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 06:07 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dus Isral trekt zich terug uit de Gazastrook en indien Hamas een raket afvuurt volgt er een sanctie? En wat voor sanctie dan?
Adnan Oktar heeft anders wel een antisemitisch boekje geschreven, genaamd The Holocaust Deception.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:40 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Oksel, hier een website van nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over de kijk van de Islam op joden..
Misschien voel je je dan persoonlijk niet aangevallen, ik merk dat je soms wat erg verdedigend reageert.
http://www.islamdenouncesantisemitism.com/
Lehi is niet te vergelijken met Hamas...quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:47 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ooit was Lehi ook een internationaal erkende terreurbeweging en nu is het een erkende staat.
Waar heb jij het over?quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, als Hamas de "enige keuze" is, dan wordt het lastig om mensen daarop te veroordelen, niet?
Dan kan je ook individuele Noord-Koreanen de tering in bombarderen. Ze steunen immers Kim Il-Weetikwelke.
Omdat ook Fatah geen vrede wil, ze wijzen vredesvoorstellen van Isral af.quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:22 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat hebben de palestijnen in de westbank gedaan. En als dank is Isral daar volop bezig met landjepik.
Je vervalst de geschiedenis Kees. In 1902 bood het Ottomaanse rijk Herzl in ruil voor flink veel geld (om hun financiele lasten van het Ottomaanse rijk te verlichten) Mesopotamie aan. Wilde men uiteindelijk niet.quote:Is geen antwoord op mijn argument dat joden vanaf pakweg 1900 te vuur en te zwaard Palestina binnenstroomden. En tsunami van doelgerichte joden uit het westen overspoelde de Palestijnse samenleving van die tijd. En de joden werden tegengewerkt door de Britten, die het mandaat hadden. En probeerden hun zin door te drijven door terroristische aanslagen op stations en hotels.
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zondag 03-08-2014 om 03:06:28DAILY RECAP: Day 26 of Operation Protective Edge. Hamas continues to fire at Israeli civilians. http://t.co/qPFYsQSYhB reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zondag 03-08-2014 om 05:17:23We struck 108 terror targets in Gaza in the past 24 hours. reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zondag 03-08-2014 om 10:17:27FACT: Hamas uses human shields. http://t.co/XqNg8aCD4l reageer retweet
Dat plaatje van Gaza's population en verhouding met andere steden... Wat een confrontatie met de zotheid der mensheid.quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:36 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
• Nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever (2012)
1700? is dat het aantal dat Hamas op zijn naam heeft staan nu?quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
Blijven hameren op human shields en niet kijken naar 1700 doden
Waarvan vele terroristen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga dan ook mijn nest opzoeken, truste iedereen
quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef Sobieski het volgende:
Nou zeg, leg me dat verhaal over de alcohol nog eens uit.
quote:
Wow, dat jullie tot zo laat/vroeg nog bleven discussiren.quote:
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608525quote:The Israel Defense Forces on Saturday determined that 2nd Lt. Hadar Goldin, previously considered captured by Hamas, was killed in battle in Gaza on Friday.
A special panel headed by Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz announced the death of Goldin, an infantry officer in the Givati Brigade. Goldin will be laid to rest at 5:30 at the Kfar Sava military cemetery.
The conclusion was based on forensic evidence from the scene of the attack,a statement by the IDF Spokesperson's Unit said. It added that prior to the decision, religious, medical and other relevant issues were taken under consideration.
Goldin's family was notified of the decision by the Head of the IDF Personnel Directorate Maj. Gen. Orna Barbivai, and the Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz. Defense Minister Moshe Ya'alon accompanied the two officers to the family's home in Kfar Saba.
The family said they accept the military's conclusion and thanked the people of Israel for their support.
Goldin went missing on Friday during an attack by Hamas militants on Israeli soldiers in southern Gaza Strip. Two other Israeli soldiers were killed in the attack. The incident occurred during a breach of the humanitarian ceasefire declared a few hours earlier between Israel and Palestinian factions in Gaza.
On Friday morning, soldiers from the Givati Brigade’s special forces company advanced toward a tunnel opening near the outskirts of Rafah, 2.5 kilometers from Israeli territory. The tunnel was buttressed by reinforced concrete on both sides; defense officials said it had been dug into Israel with the intent of carrying out a terror attack.
Some members of the company, including the commander, Maj. Benaya Sarel, his radioman Staff Sgt. Liel Gidoni and squad leader Goldin approached the structure housing the tunnel opening. As the rest of the soldiers went around the other side of an adjacent building, combatants opened fire on Sarel, Gidoni and Goldin.
The other soldiers reported that this was “heavy fire.” A few minutes later, additional forces arrived and discovered that Sarel and Gidoni had been killed, and that next to their bodies was the body of a militant who had presumably detonated an explosive belt.
Later, the soldiers realized that squad leader Goldin was missing and the deputy company commander decided to advance toward the building and enter the tunnel. The tunnel included corridors, one of them leading to a mosque to the east. Another shaft was found leading to a Hamas bunker.
On Saturday evening, Goldin's family held a press conference and demanded that the IDF not leave Gaza without their son.
“I’m a battalion commander, I’ve been in the reserves until I was 50 and can’t imagine the IDF would forsake its fighter,” said Goldin’s father, Dr. Simcha Goldin. “My commander in Northern Command was [IDF Chief of Staff] Benny Gantz and I know he will not order the IDF to leave anywhere when there’s a soldier inside.”
Goldin’s mother added: “I demand that the State of Israel not leave Gaza until it brings my boy back home. Hadar is Zur’s twin, Zur’s second half. They both serve in the same place. I demand that the State of Israel not forsake my child and not forsake any child who went off to defend Israel.”
A special panel headed by Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz announced the death of Goldin, an infantry officer in the Givati Brigade.
The conclusion was based on forensic evidence from the scene of the attack,a statement by the IDF Spokesperson's Unit said. It added that prior to the decision, religious, medical and other relevant issues were taken under consideration.
Rest in peace, Hero.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:51 schreef jamesdeen het volgende:
IDF determines 2nd Lt. Hadar Goldin, previously considered captured in Gaza, is dead
Special panel led by chief military rabbi examines evidence, concludes infantry officer was killed in action.
[..]
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608525
RIP
Daarom zijn er ook 1700 doden weetje.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
En daar hoor je nooit wat over qua cijfers mbt militanten / terroristen.quote:
Israel heeft heel veel gebouwen intact gelaten en ook de infrastructuur zoals rioleringen en waterleiding, toen ze daar weggingen en GAZA aan de Arabieren teruggaven.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dan laten ze iemand een raketje afvuren op een open terrein en kunnen ze als 'antwoord' weer lekker gebouwen net de grond gelijk maken.
Daarvoor hoef je niet eens zover terug in de tijd. Afgelopen maand initieerde Isral geweld omdat Hamas een tiener gedood zou hebben. Achteraf bleek dat Hamas daar niets mee te maken had.quote:
Er zijn 1700 doden omdat Isral uit is op zoveel doden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:53 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook 1700 doden weetje.
En al die duizenden raketten die Hamas afvoerde was gewoon puur voor de gezelligheid...quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn 1700 doden omdat Isral uit is op zoveel doden.
Als jij het zegt...quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En al die duizenden raketten die Hamas afvoerde was gewoon puur voor de gezelligheid...
Voornamelijk vrouwen en kinderen, wat in geen enkele oorlog "normaal" is. Dit is democide. De Palestijnse baarmoeder eruitsnijden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn 1700 doden omdat Isral uit is op zoveel doden.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel. Neem aan dat de Isralische geheimedienst dienst hier angstvallig stil over blijft, yes?quote:
Volgens de VN 500.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel. Neem aan dat de Isralische geheimedienst hier angstvallig stil over blijft, yes?
Ja en heel GAZA terugpakken, die HAMAS klojos verdienen geen stuk eigen landquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voornamelijk vrouwen en kinderen, wat in geen enkele oorlog "normaal" is. Dit is democide. De Palestijnse baarmoeder eruitsnijden.
RIP al die onschuldige vrouwen en kinderen. Hoe durf je, als "beschaafd" land, "voorbeeld" voor het Midden-Oosten.
Ten eerste, Electronic Intifada is niet echt een onafhankelijke bron.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je leest je eigen links niet, of wel...?
Zelfs een huwelijk tussen een Palestijn en een Israeli is wettelijk verboden. Israelische wetgeving.
[..]
In approving an effective ban on marriages between Israelis and Palestinians this week, Israel’s Supreme Court has shut tighter the gates of the Jewish fortress the state of Israel is rapidly becoming. The judges’ decision, in the words of the country’s normally restrained Haaretz daily, was “shameful"
http://electronicintifada(...)es-palestinians/5972
[..]
.... en dit is redelijk 1-op-1 met de situatie in Israel, met de Palestijnse gebieden.
Oftewel, zelfs met jouw eigen link, geef je mij gelijk.
Verbod op gemengde huwelijken? Zoals hieboven uitgelegd, geen verbod, momenteel praktisch niet haalbaar maar er wordt aan gewerkt.quote:De wet op verbod van gemengde huwelijken (1949)
De ontuchtwet (1950) - verbod op seksuele relatie met ander ras.
De wet op bevolkingsregistratie (1950) - het registreren van ras was verplicht.
De groepsgebiedenwet (27 april 1950) - werkverbod van andere rassen in stedelijke gebieden.
De antikraakwet (1951) - stond ontruiming en de vernietiging van huizen toe door de landeigenaren, de lokale overheden en overheidsfunctionarissen.
De wet op aparte gerieven (1953) - verbod op het gebruiken van dezelfde openbare voorzieningen.
De wet op Bantoe-onderwijs (1953) - onderwijs werd gericht op het verrichten van ondergeschikt werk
De wet op werkgelegenheden (1956) - betere banen waren gereserveerd voor blanken.
De wet op bevordering van Bantoe-zelfregering (1958) - bevorderen van onafhankelijkheid van thuislanden.
Toch vreemd. Als je als land eerst een ander volk fysiek, mentaal en economisch helemaal naar de klote helpt en het dan vervolgens raar vindt dat dat volk zich tot extremistische organisaties wendt. Israel creerde Hamas, als je het niet met me eens bent dat dat opzettelijk ging dan ging dat wel niet opzettelijk, het gebeurde wel. Je kan niet van een volk verwachten dat ze zich 60 jaar lang laten afmaken zonder verzet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?Hamas is democratisch gekozen in verkiezingen, daar hadden ze ook de keuze tussen andere partijen zoals Fatah.
In 2004 was het HDI van Palestina hoger dan die van Egypte, 0.736 tov 0.702.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:57 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Toch vreemd. Als je als land eerst een ander volk fysiek, mentaal en economisch helemaal naar de klote helpt en het dan vervolgens raar vindt dat dat volk zich tot extremistische organisaties wendt. Israel creerde Hamas, als je het niet met me eens bent dat dat opzettelijk ging dan ging dat wel niet opzettelijk, het gebeurde wel. Je kan niet van een volk verwachten dat ze zich 60 jaar lang laten afmaken zonder verzet.
Je hebt wel lef dat je dit durft te stellen aan de hand van een Human Development Index. Ze hebben 2 uur elektriciteit per dag, wat nu verdwenen is door een raket. Ze hebben vrijwel te weinig water, geen toekomst. Zelfs in VN-scholen zijn ze niet veilig omdat Israel totaal doorslaat en jij durft te stellen dat het economisch wel prima gaat omdat 1 of andere index dat zegt?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef oksel12 het volgende:
[..]
In 2004 was het HDI van Palestina hoger dan die van Egypte, 0.736 tov 0.702.
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11909
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11534
Dus het is onzin om te stellen dat Isral Palestina economisch helemaal naar de klote hielp. Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
Alleen werkt Isral daar niet aan mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef oksel12 het volgende:
Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
Ik zie de link tussen zijn fijne vakantie en het feit dat Israel dan geen misdaden tegen de mensheid kan hebben gepleegd niet. Help me even?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat weet het Westen nou van Israel? Helemaal geen ruk. Een Marokaanse vriend van mij ( geboren in Nederland moeder is Spaans) is net terug van vakantie in Israel en hij heeft echt genoten. Niks dat hij als 'muslim' raar aangeken werd. Sterker nog ze dachten dat hij joods was. Hij heeft hele goede (joodse en Arabische) vrienden aan over gehouden. Toen hij zei dat ie uit Nederland kwam keken de Israeli's raar op.
Hij vond Israel een prachtig land en trekt zich weinig aan van anderen mensen zeggen over Israel. Ook zijn Marokaanse vrouw heeft ook een heel leuke vakantie gehad. Volgend jaar gaan ze wss weer.
Ondertussen in de Westerse wereld en media : ........
Ik heb het over 2004, dus voordat Hamas werd gekozen. Jij beweerde dat Isral Palestina economisch kapot zou maken en dat daarom Hamas werd gekozen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je hebt wel lef dat je dit durft te stellen aan de hand van een Human Development Index. Ze hebben 2 uur elektriciteit per dag, wat nu verdwenen is door een raket. Ze hebben vrijwel te weinig water, geen toekomst. Zelfs in VN-scholen zijn ze niet veilig omdat Israel totaal doorslaat en jij durft te stellen dat het economisch wel prima gaat omdat 1 of andere index dat zegt?
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik heb het over 2004, dus voordat Hamas werd gekozen. Jij beweerde dat Isral Palestina economisch kapot zou maken en dat daarom Hamas werd gekozen.
Bronnen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:28 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?
Israel is alleen voor de joden. Een terreurstaat op oorlog beruste regering ( indirect ook dan de bevolking) die alle Arabieren eruit willen hebben en hiermee bezig zijn en huizen aan het bouwen zijn. Waar Palestijnen en Arabieren of Christenen geen enkele rechten hebben. Free Palestinequote:Op zondag 3 augustus 2014 12:21 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik zie de link tussen zijn fijne vakantie en het feit dat Israel dan geen misdaden tegen de mensheid kan hebben gepleegd niet. Help me even?
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspxquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen werkt Isral daar niet aan mee.
Zeggen de Jodenhatersquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen werkt Isral daar niet aan mee.
Hamas was dus kennelijk niet op zoek naar oplossingen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:28 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?
Hoe halen "tyfusmongolen" het in hun hoofd om zulke dingen kritiekloos/eenzijdig te geloven?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Bij Isralische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.
http://nos.nl/artikel/682343-weer-vnschool-geraakt-in-gaza.html
ALWEER? Alweer Oops ? Hoe halen die tyfusmongolen het weer in hun hoofd ?
Waarom zou het niet waar zijn ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoe halen tyfusmongolen het in hun hoofd om zulke dingen kritiekloos te geloven?
2006, mijn excuses. Het jaar waarin het ontzettend slecht ging in Palestina en Hamas de macht greep. Zit vast geen verband achter? Daarnaast is de HDI van 2010 niet van toepassing op Palestina, omdat die de mogelijke Human Development meet indien er geen sprake is van ongelijkheid.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bronnen?
2010, 44 als het gaat om armoede:
http://www.photius.com/ra(...)rty_line_2014_0.html
De site van deze man is echt een lachertje.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:48 schreef theunderdog het volgende:
Hoe het nieuws over Gaza instant komt.
http://myrightword.blogspot.nl/2014/08/journalism-in-gaza.html
Het is geen oorlog. Oorlog zou beteken dat de Palestijnen op gelijke niveau kunnen terug slaan! Kunnen ze niet !quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Het is oorlog, die gewonnen kan worden met de meest smerige tactieken/leugens. Zelfs de Vietnamoorlog is door USA verloren mede door interne verdeeldheid mbv informatie/propagandaoorlog. Kortom, de 'tyfusmongolen' die kritiekloos/eenzijdig n kant geloven.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
En dan zijn mensen nog verbaasd dat mensen zo extreem kunnen worden ?
Ja als ik een Jood zou zijn, zou ik de leugens over Isral ook spuugzat zijn. Maar hey, het verspreiden van leugens zal vast een foutje geweest zijn. OOPS!quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar hey het zal vast een foutje geweest zijn. OOPS !
Ik heb me blijkbaar vergist in jou, ik dacht dat je alleen koudbloedig was richting Palestina/Palestijnen. Feit is dat je gewoon een psychopaat bent.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:
http://nos.nl/video/68236(...)voerd-maar-dood.html
Dat filmpje....![]()
![]()
De Noord Koreanen schreeuwen nog harder, maar voor de rest......
Gahaha ga het niet eens kijken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:
http://nos.nl/video/68236(...)voerd-maar-dood.html
Dat filmpje....![]()
![]()
De Noord Koreanen schreeuwen nog harder, maar voor de rest......
Omdat ze het niet kunnen, is het nog wel oorlog. Juist oorlog zelfs! En al officieel sinds 1947-1948.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is geen oorlog. Oorlog zou beteken dat de Palestijnen op gelijke niveau kunnen terug slaan! Kunnen ze niet !
Dus de VN is volgens jou geen betrouwbare bron? Die bevestigen het bombarderen van VN-scholen door Israel namelijk.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Ja als ik een Jood zou zijn, zou ik de leugens over Isral ook spuugzat zijn. Maar hey, het verspreiden van leugens zal vast een foutje geweest zijn. OOPS!
Inderdaad. Als een Palestijn net zijn hele familie is kwijtgeraakt door een Israelische bom moet je niet raar staan te kijken als diegene radicaliseert, en zijn toevlucht zoekt in het geweldadig verzet en Hamas.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
En dan zijn mensen nog verbaasd dat mensen zo extreem kunnen worden ?
Misschien moet je het filmpje ff kijken tapirrquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik heb me blijkbaar vergist in jou, ik dacht dat je alleen koudbloedig was richting Palestina/Palestijnen. Feit is dat je gewoon een psychopaat bent.
Dus dat. Zelfs ik heb geen enkel greintje begrip of respect meer over voor de de staat Isral die het nu is geworden. En ik ben niet eens daar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een Palestijn net zijn hele familie is kwijtgeraakt door een Israelische bom moet je niet raar staan te kijken als diegene radicaliseert, en zijn toevlucht zoekt in het geweldadig verzet en Hamas.
Israel heeft het voor een deel aan zichzelf te danken dat een beweging als Hamas het voor het zeggen krijgt in Gaza.
Wtf, dat gejuich.quote:
Niet voldoende betrouwbaar nee. Al decennialang blijken dit soort nieuwsfeiten altijd weer verdraaid te zijn. Kans is groot dat er wel een VN-school gebombardeerd is, maar het ware achterliggende verhaal? Dat weten wij echt niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Dus de VN is volgens jou geen betrouwbare bron? Die bevestigen het bombarderen van VN-scholen door Israel namelijk.
Gahahahaah.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Niet voldoende betrouwbaar nee. Al decennialang blijken dit soort nieuwsfeiten altijd weer verdraaid te zijn. Kans is groot dat er wel een VN-school gebombardeerd is, maar het ware achterliggende verhaal? Dat weten wij echt niet.
Heb ik gedaan, als hij zelfs dit grappig vindt is er gewoon iets mis met hem. Dat bedoelde ikquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien moet je het filmpje ff kijken tapirr
Dan snap ik niet waarom je in dit topic post, want als je de VN geen betrouwbare bron vindt blijft er weinig over en is het enige wat je hier kunt doen posten dat alle bronnen onbetrouwbaar zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Niet voldoende betrouwbaar nee. Al decennialang blijken dit soort nieuwsfeiten altijd weer verdraaid te zijn. Kans is groot dat er wel een VN-school gebombardeerd is, maar het ware achterliggende verhaal? Dat weten wij echt niet.
Direct na de verkiezingen in 2005 werden er sancties ingesteld door Isral.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:45 schreef tapirrr het volgende:
[..]
2006, mijn excuses. Het jaar waarin het ontzettend slecht ging in Palestina en Hamas de macht greep. Zit vast geen verband achter? Daarnaast is de HDI van 2010 niet van toepassing op Palestina, omdat die de mogelijke Human Development meet indien er geen sprake is van ongelijkheid.
De VN schreef ook een rapport waarin Libi onder Kadafi werd geprezen vanwege haar mensenrechtenquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Dus de VN is volgens jou geen betrouwbare bron? Die bevestigen het bombarderen van VN-scholen door Israel namelijk.
Welke verkiezingen? Hamas werd pas in 2006 gekozen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Direct na de verkiezingen in 2005 werden er sancties ingesteld door Isral.
Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten
Dat bedoel ik, 2005 moet 2006 zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Welke verkiezingen? Hamas werd pas in 2006 gekozen.
Volgens mij was die sarcastischquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.
Dode kindjes? made by Isral/VS.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met 9/11 en vermoorde Isralische burgers. Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende Palestijnen die op facebook blij delen hoeveel Isralirs ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten
Ah die had ik dan gemistquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik doe er nog een schepje cynisme bovenop he.
Israel verdedigt zichzelf slechts. En VS helpt een bondgenoot in zelfverdediging.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.
Dode kindjes? made by Isral/VS.
Precies, ze verdedigen zich tegen de bezettingen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Israel verdedigt zichzelf slechts. En VS helpt een bondgenoot in zelfverdediging.
Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.quote:
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na. De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten
We beginnen het nu eindelijk te begrijpen jongens. Verschrikkelijk hoeveel dode kinderen er aan Israelische kant vallenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, ze verdedigen zich tegen de bezettingen.
IDF is niets meer dan een verzet groepering.
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.
Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen
Moeten ze dan maar een keer mee kappenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.
Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Moeten ze dan maar een keer mee kappen
Hoeveel IDF-militairen zouden eigenlijk hun training (of een deel ervan) bij Blackwater Ops gehad hebben?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.
Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen dan is het logisch dat dat uitloopt op grote excessen waarbij vele onschuldigen worden afgemaakt uit wraakgevoelens en payback. Vele voorbeelden van, die jongens op het strand, de vele militairen die zich op facebook verspreken dat ze blij zijn met het doden van kinderen etc etc.
Je zegt net dat veel Nederlanders zich schuldig voelen en dan vraag je waarom Nederland niet neutraal is ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.
Waarom is Nederland eigenlijk niet neutraal in dit conflict? We hebben toch niets met Israel noch met Palestina te maken? Of wel?
Jammer dat die historische HDI cijfers zo slecht op internet staan. Ik denk dat 2005 geen ander beeld had gegeven dan 2006. Kan het helaas niet vinden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, 2005 moet 2006 zijn.
Joodse lobby.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.
Waarom is Nederland eigenlijk niet neutraal in dit conflict? We hebben toch niets met Israel noch met Palestina te maken? Of wel?
Het schuldgevoel zal er inderdaad ten dele mee te maken hebben dat Nederland niet neutraal is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zegt net dat veel Nederlanders zich schuldig voelen en dan vraag je waarom Nederland niet neutraal is ?
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Geld ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar waarom zouden er voor de Joodse lobby moeten buigen?
Mijn godje is beter dan jouw godje en als je niet in mijn godje gelooft ga je naar de hel! Pief, paf, boem!quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.
Geweldig, die religies.
Nee, niet "de islam", individuele moslims.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.
Geweldig, die religies.
Instant...?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:48 schreef theunderdog het volgende:
Hoe het nieuws over Gaza instant komt.
http://myrightword.blogspot.nl/2014/08/journalism-in-gaza.html
Dat is het meest enge van dit hele conflict. De jeugd moet dit probleem oplossen, niet alleen de Palestijnse of alleen de Israelische. Maar aan beide kanten radicaliseert de jeugd. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik dat alleen vanuit de Palestijnse kant kan begrijpen. De Israelische jeugd heeft net zo veel last van dit conflict als de Nederlandse jeugd had van Afghanistan/Irak.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?
Het wordt altijd zo eenzijdig bekeken. Feit is gewoon is dat er aan beide kanten haatdragende ideeen over elkaar bestaan.
Het antisemitisme onder de Palestijnen en moslims wereldwijd valt niet te ontkennen. En aan de andere kant kun je het ook niet negeren dat er Israelische jongeren scanderen dat er morgen geen school zal zijn in Palestina, omdat er geen Paelstijnse kinderen meer zullen zijn. Daarnaast spelen verschillende Israeliers openlijk met het idee van genocide als oplossing voor het conflict (zie het artikel in The Times of Israel wat snel weer van de site is gehaald).
Dat stel jij dat beiden imperialisme nastreven maar hele volksstammen in vooral Noord-Europa en Amerika zijn ervan overtuigt dat Israel echt vrede wilquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na.
Die oplossing gaat niet (meer) lukken. De oplossing moet van buiten komen en de internationale gemeenschap. Net zoals Poetin sancties krijgt voor innemen en annexeren van de Krim zouden de landen die Israel allerlei privileges geven dmv economische voordelen, handelsvoordelen, militaire steun, aid etc voorwaarden eraan moeten verbinden dat men de continuerende kolonisatie stopt. Is niet veel gevraagd maar vrij normaal, "je gaat niet met ons geld kolonisatie en bezetting sponsoren". Als men dat niet doet kan je de slachtoffers van bezetting en kolonisatie niet verwijten zichzelf te gaan verdedigen. Dat is krankzinnig.quote:De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
Die religie is erg giftig en degenen die daar vatbaar voor zijn gaan over tot geweld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet "de islam", individuele moslims.
Veel teveel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:26 schreef oksel12 het volgende:
hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
Religie an sich alleen al zorgt voor hokjesdenken. Mijn godje is goed en jouw godje is fout. Jij gaat naar de hel en ik ga naar de hemel. Stad X is mijn heilige plaats en daar moet jij met jouw club van afblijven. Mijn geloof is superieur aan jouw geloof. Een soort apartheidsdenken vermomd onder het noemertje religie.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet "de islam", individuele moslims.
De kern van de religie wel, maar gelukkig leven de meeste moslims niet naar de kern.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die religie is erg giftig en degenen die daar vatbaar voor zijn gaan over tot geweld.
Helaas wel ja, niet direct in onze schatkist maar indirect zijn de handelbelangen te groot. Net zoals we eigenlijk uit menselijk oogpunt geen handel zouden moeten drijven met Saoudi-Arabie maar toch constant op onze knieen buigen voor 1 of andere sjeik.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Krijgen wij extra baten in onze schatkist gestort als we Israel steunen?
Welnee, dat zijn alleen de extremisten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Religie an sich alleen al zorgt voor hokjesdenken. Mijn godje is goed en jouw godje is fout. Jij gaat naar de hel en ik ga naar de hemel. Stad X is mijn heilige plaats en daar moet jij met jouw club van afblijven. Mijn geloof is superieur aan jouw geloof. Een soort apartheidsdenken vermomd onder het noemertje religie.
De radicalen in Isral worden al in toom gehouden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na. De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
De radicalen in Israel krijgen een wapen en worden de Gaza-strook ingestuurd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De radicalen in Isral worden al in toom gehouden.
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:28 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Helaas wel ja, niet direct in onze schatkist maar indirect zijn de handelbelangen te groot. Net zoals we eigenlijk uit menselijk oogpunt geen handel zouden moeten drijven met Saoudi-Arabie maar toch constant op onze knieen buigen voor 1 of andere sjeik.
Handel drijven is nu juist die steun.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?
Moet je bij mij niet mee aankomen, ik ben niet iemand die ontkent dat wereldwijd verschillende mongole Moslimgroepen voor gigantische misdaden zorgen. Van Boko Haram tot Shabab in Somalie tot ISIS-kankergezwel of die honden in Mali recent.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geweldig, die religies.
Nee hoor. Het voortdurend nederzettingen in Palestijnse gebieden bouwen is imperialisme. Als we erkennen dat de radicale moslims imperialistisch zijn (de islamisering volgens Geert) dan moeten we ook erkennen dat de radicale joden imperialistisch zijn. We kunnen toch best erkennen dat de Israelische staat imperialistisch is?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:
[..]
http://tegenlicht.vpro.nl(...)-ban-van-israel.htmlquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?
Nee hoor, vrijwel iedereen erkent dat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen dan is het logisch dat dat uitloopt op grote excessen waarbij vele onschuldigen worden afgemaakt uit wraakgevoelens en payback. Vele voorbeelden van, die jongens op het strand, de vele militairen die zich op facebook verspreken dat ze blij zijn met het doden van kinderen etc etc.
Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")? Zit hij niet in de regering al verschillende kabinetten en maakt hij dus beleid op het hoogste niveau?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:
De meeste nazi-aanhangers waren ook gematigd. Punt is wel dat ze die verderfelijke ideologie aanhingen, ook al doen ze niemand kwaad.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn alleen de extremisten.
Groetjes vanuit een 95% religieus land.
Heb je cijfers of lul je maar wat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:31 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De radicalen in Israel krijgen een wapen en worden de Gaza-strook ingestuurd.
Het is meer nationalistisch dan religieus hoor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")? Zit hij niet in de regering al verschillende kabinetten en maakt hij dus beleid op het hoogste niveau?
Is Bennett niet radicaal (meneer "we moeten de hele Westbank en Gaza annexeren omdat het joods land is"? Zit hij niet in de regering van Netanyahu met weet-ik-hoeveel stemmen?
Is Netanyahu niet radicaal (meneer "we blijven nederzettingen doorbouwen in de Westbank")? Is hij neit al jaren premier van een steeds rechtser wordend kabinet?
Als Bennett en Lieberman volgens jou radicaal zijn, wat zegt dat over Israeliers die hen in een kabinet stemmen? Die zijn voorstanders van vrede maar stemmen per ongeluk wel op mensen die menen dat heel Groot-Israel (Westbank + Gaza) "joods land is vanwege ons religieuze boekje en gedeelde historie dat er 2000 jaar geleden wat Hebreeuwse voorvaderen woonden"?
Nee, je erkent het niet. Je bagatalliseert het zwaar. "Uitzonderingen mensen....echt waar. Doorlopen". Nee, geen uitzondering. Totaal niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:35 schreef oksel12 het volgende:
Nee hoor, vrijwel iedereen erkent dat.
'Vol zit' is veel te overdreven. Die militairen op Facebook zijn maar enkelen, hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
Tuurlijk joh, weer teveel Der Sturmer gelezen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:35 schreef tapirrr het volgende:
[..]
http://tegenlicht.vpro.nl(...)-ban-van-israel.html
Dat is 1 ding wat de Joden kunnen, de Joodse lobby is de grootste ter wereld en ze zijn slim in hun propaganda.
Homoseksualiteit is prima geaccepteerd in Latijns-Amerika. Die latino's zijn niet zo stom, die zien hetzelfde als ik; minder concurrentie voor de vele mooie dames.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De meeste nazi-aanhangers waren ook gematigd. Punt is wel dat ze die verderfelijke ideologie aanhingen, ook al doen ze niemand kwaad.
Als jij lid van de ene club, ook al ben je gematigd, trek je onbewust toch je eigen club voor. Dat resulteert in hokjesdenken en draagt niet objectief bij aan het vinden van oplossingen. Denk aan groepen Nederlanders, die niet overtuigd christen zijn, maar wel verontwaardigd reageren als christenen ergens vervolgd worden maar niet even verontwaardigd reageren als niet-christenen vervolgd worden.
Of hoe denkt men in Colombia over homoseksualiteit? Zijn ze daar heel liberaal in? In de Bijbel staat duidelijk dat homoseksualiteit not done is.
Dank voor de link. Ik ga echter niet de hele documentaire kijken. Kan je kort uitleggen wat wij precies mislopen als we niet meer partijdig Israel steunen maar neutraal in het conflict zijn?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:35 schreef tapirrr het volgende:
[..]
http://tegenlicht.vpro.nl(...)-ban-van-israel.html
Dat is 1 ding wat de Joden kunnen, de Joodse lobby is de grootste ter wereld en ze zijn slim in hun propaganda.
Het gebied waar de nederzettingen gebied is tijdens de zes daagse oorlog (gestart door de Arabieren) door Isral verkregen, eigen schuld dus.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor. Het voortdurend nederzettingen in Palestijnse gebieden bouwen is imperialisme. Als we erkennen dat de radicale moslims imperialistisch zijn (de islamisering volgens Geert) dan moeten we ook erkennen dat de radicale joden imperialistisch zijn. We kunnen toch best erkennen dat de Israelische staat imperialistisch is?
Zoals jij weet is er in het jodendom een directe overlapping van geloof en "nationaliteit" (of volk dan).quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
Het is meer nationalistisch dan religieus hoor.
Die redenering volgend, zou je ook kunnen stellen dat de Palestijnen in meerderheid achter een terreurorganisatie als Hamas staan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef Aloulou het volgende:
Als Bennett en Lieberman volgens jou radicaal zijn, wat zegt dat over Israeliers die hen in een kabinet stemmen? Die zijn voorstanders van vrede maar stemmen per ongeluk wel op mensen die menen dat heel Groot-Israel (Westbank + Gaza) "joods land is vanwege ons religieuze boekje en gedeelde historie dat er 2000 jaar geleden wat Hebreeuwse voorvaderen woonden"?
Homo's mogen vrij trouwen en doen en laten wat ze willen in L-A? En in Amerika? En in christelijk Afrika?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is prima geaccepteerd in Latijns-Amerika. Die latino's zijn niet zo stom, die zien hetzelfde als ik; minder concurrentie voor de vele mooie dames.
Geregistreerd partnerschap is toegestaan.
Jij leeft vanuit een religiehaat, zie je veel in Nederland. Ik was vroeger ook veel meer zo, maar tijden tussen religieuzen leven (en zien dat ze helemaal niet extreem zijn) helpt in je nuance.
Dat valt in Latijns-Amerika dik mee. Om wat eilandjes wordt een beetje moeilijk gedaan, maar op de Malvinas na heeft dat niet tot gewapende conflicten geleid.quote:
Is de Joodse haat tegen Palestijnen / Arabieren dan ook antisemitisme, daar dat Arabieren ook Semieten zijn, heel vaak wordt het 'antisemitisme' als kaart er bij gehaald, een Europees historisch verschijnsel proberen aan te duiden voor het problematiek in Het Midden Oosten, terwijl er totaal geen historische of feitelijke kenmerken zijn om dit aan te duiden als zodanig.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?
Het wordt altijd zo eenzijdig bekeken. Feit is gewoon is dat er aan beide kanten haatdragende ideeen over elkaar bestaan.
Het antisemitisme onder de Palestijnen en moslims wereldwijd valt niet te ontkennen. En aan de andere kant kun je het ook niet negeren dat er Israelische jongeren scanderen dat er morgen geen school zal zijn in Palestina, omdat er geen Paelstijnse kinderen meer zullen zijn. Daarnaast spelen verschillende Israeliers openlijk met het idee van genocide als oplossing voor het conflict (zie het artikel in The Times of Israel wat snel weer van de site is gehaald).
En landen als Noorwegen en IJsland dan? Zij streven toch niet continu imperialisme na?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:47 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het gebied waar de nederzettingen gebied is tijdens de zes daagse oorlog (gestart door de Arabieren) door Isral verkregen, eigen schuld dus.
Elk land wil zoveel mogelijk land, al dan niet direct met een annexatie of indirect met een puppet state. Ieder land is dus imperialistisch.
Verwachten dat de hele wereld denkt als Nederland is niet alleen dom, het is ook totaal onhaalbaar. Zie die fittie tussen Nederland (ongelijk) en Poetin (gelijk).quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Homo's mogen vrij trouwen en doen en laten wat ze willen in L-A?
Ja, jij bent een wensdenker, jij denkt iets met antireligie te kunnen. Ik ben een realist, 6 miljard mensen ontdoe je niet van hun ideeen.quote:Een ander punt waar geloof toe leidt is je eigen club voortrekken: gematigde moslims (niet allemaal) steunen de Palestijnen, want ook moslim. Gematigde joden (niet allemaal) steunen de joden, want joods. Op die manier komen we nooit tot een oplossing als je je eigen clubje blijft voortrekken.
In een aantal politieke partijen is een anti-Israel opvatting funest voor je carriere. Dus dat is niet eens problematisch voor Nederland op zich, wel voor de mensen die beslissen. Daarnaast handel met Israel, maar als belangrijkste toch wel de van de VS. Een neutrale of anti-Israelische opstelling van de Nederlandse regering zou de betrekkingen met de VS schaden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dank voor de link. Ik ga echter niet de hele documentaire kijken. Kan je kort uitleggen wat wij precies mislopen als we niet meer partijdig Israel steunen maar neutraal in het conflict zijn?
De gematigden die hun eigen clubje, bewust of onbewust, voortrekken zijn toch ook mede debet aan het probleem?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verwachten dat de hele wereld denkt als Nederland is niet alleen dom, het is ook totaal onhaalbaar. Zie die fittie tussen Nederland (ongelijk) en Poetin (gelijk).
[..]
Ja, jij bent een wensdenker, jij denkt iets met antireligie te kunnen. Ik ben een realist, 6 miljard mensen ontdoe je niet van hun ideeen.
En waarom zou je ook. Het zijn slechts de extremisten die het probleem vormen. Die paar procent extremisten in elk land (ok, het Midden-Oosten kent er wat meer) worden als 99% in de media neergezet.
Totaal scheef dus.
Dus elke Wildersstemmer (een veel directere relatie dan toevallig twee religieuzen die hetzelfde boek als uitgangspunt gebruiken) steunt de debiele stickeractie van hun Grote Blonde Leider?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De gematigden die hun eigen clubje, bewust of onbewust, voortrekken zijn toch ook mede debet aan het probleem?
Hij heeft alleen Israelische Arabieren aangevallen die het IDF niet steunen maar Hamas steunen of iets vergelijkbaars.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef Aloulou het volgende:
Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")?
Ja, dat is radicaal maar dat is niet te vergelijken met het genieten of juichen om dode Israliers/Palestijnen.quote:Is Bennett niet radicaal (meneer "we moeten de hele Westbank en Gaza annexeren omdat het joods land is"? Zit hij niet in de regering van Netanyahu met weet-ik-hoeveel stemmen?
Nee, dat is naar mijn mening niet radicaal.quote:Is Netanyahu niet radicaal (meneer "we blijven nederzettingen doorbouwen in de Westbank")?
Lieberman is niet tegen een twee staten oplossing, de manier waarop ben jij het echter niet mee eens.quote:Als Bennett en Lieberman volgens jou radicaal zijn, wat zegt dat over Israeliers die hen in een kabinet stemmen? Die zijn voorstanders van vrede maar stemmen per ongeluk wel op mensen die menen dat heel Groot-Israel (Westbank + Gaza) "joods land is vanwege ons religieuze boekje en gedeelde historie dat er 2000 jaar geleden wat Hebreeuwse voorvaderen woonden"?
Dank. Dan ligt het probleem dus aan de top die zich door de Israelische lobby laat beinvloeden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:54 schreef tapirrr het volgende:
[..]
In een aantal politieke partijen is een anti-Israel opvatting funest voor je carriere. Dus dat is niet eens problematisch voor Nederland op zich, wel voor de mensen die beslissen.
Andere landen als China zijn (voor zover ik weet) wel neutraal maar drijven ook gewoon handel met Israel en de VS. Dit lijkt mij dus eerder paniekzaaierij.quote:Daarnaast handel met Israel, maar als belangrijkste toch wel de van de VS. Een neutrale of anti-Israelische opstelling van de Nederlandse regering zou de betrekkingen met de VS schaden.
China heeft veel minder belang bij een goede relatie met Israel en/of de VS. Naast dat de relatie met de VS toch al redelijk fucked up is heeft de VS China nodig. Terwijl de VS Nederland als handelspartner niet als essentieel ziet. Een land als China heeft daarom veel meer vrijheid in dit soort kwesties.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dank. Dan ligt het probleem dus aan de top die zich door de Israelische lobby laat beinvloeden.
[..]
Andere landen als China zijn (voor zover ik weet) wel neutraal maar drijven ook gewoon handel met Israel en de VS. Dit lijkt mij dus eerder paniekzaaierij.
Handel drijf je obv wederzijdse welvaartsvergroting.
True. China scheidt handel en politiek veel sterker. Ze doen ook veel handel met Cuba en Afrika zijn ze flink aan het leegzuigen (olie en ertsen).quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:01 schreef tapirrr het volgende:
[..]
China heeft veel minder belang bij een goede relatie met Israel en/of de VS. Naast dat de relatie met de VS toch al redelijk fucked up is heeft de VS China nodig. Terwijl de VS Nederland als handelspartner niet als essentieel ziet. Een land als China heeft daarom veel meer vrijheid in dit soort kwesties.
Klopt. Ik heb niet zo'n probleem met die stelling. Alleen blijft het feit (en dat moet absoluut gezegd worden) dat Hamas een reactie op Israelische bezetting en kolonisatie is. Oorzaak en gevolg wel goed scheiden om tot een juiste analyse te komen. En de twee heren Bennett en Lieberman een compleet Groot-Israel voorstaan onder welke omstandigheden dan ook om Westbank en Gaza in te lijven omdat het "land van de joden is".quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:49 schreef El_Matador het volgende:
Die redenering volgend, zou je ook kunnen stellen dat de Palestijnen in meerderheid achter een terreurorganisatie als Hamas staan.
Nog een kleinere nuance is dat Israel bezet en koloniseert en Hamas een reactie daarop is als verzetsgroep. Als Hamas wordt vernietigt dan blijft het verzet. We moeten naar de oorzaak dus, en daar spelen Lieberman en Bennett die gekozen volksvertegenwoordigers zijn en in de regering zitten een fundamentele rol in. Lieberman = extreem rechts, algemeen bekend ook in Westerse media. Bennett is een religieuze zionist die zich vanaf het begin hard maakt om de hele Westbank en Gaza definitief in te nemen omdat het "joods land" is. Ook in het Westen een zeer extreem standpunt.quote:Kleine nuance is dat er in Israel meer te kiezen valt dan in de Palestijnse gebieden.
Wellicht heb je bij Likud gelijk. Maar Bennett's partij en van Lieberman is het wel wat anders.quote:Echt niet het percentage dat op Likud/Hamas stemt is net zo extreem als de leiders van beide terreurgroepen.
Ook aan jou, heb je cijfers of zuig je het uit je duim?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, je erkent het niet. Je bagatalliseert het zwaar. "Uitzonderingen mensen....echt waar. Doorlopen". Nee, geen uitzondering. Totaal niet.
Erkennen is dat het vanuit de logica niet meer dan logisch is dat het Israelische leger zoals de maatschappij vol zit met mensen die Palestijnen haten, als terroristen zien, subhumans "die beesten die ons willen vernietigen", veel wraakgevoelens zeker in tijd van oorlog zoals recente operatie, vol met sterk nationalistische joodse gevoelens, groot vijandsbeeld etc.
Nogal hypocriet, jij doet het zelfde hier:quote:Je begint weer over de Palestijnen.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Moet je bij mij niet mee aankomen, ik ben niet iemand die ontkent dat wereldwijd verschillende mongole Moslimgroepen voor gigantische misdaden zorgen. Van Boko Haram tot Shabab in Somalie tot ISIS-kankergezwel of die honden in Mali recent.
Dooddoener dus, dit moet je tegen iemand zeggen die dat wl ontkent.
Nu terug naar Israelische leger. Je staat open voor de vaststelling dat er een aardige kans is dat het leger vol zit met van joods-nationalisme doordrongen Palestijnenhatende militairen die sterke wraakgevoelens hebben tegen een volk wat men als geheel als "terroristisch" beschouwt?
Niet allemaal maar wel veel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus elke Wildersstemmer (een veel directere relatie dan toevallig twee religieuzen die hetzelfde boek als uitgangspunt gebruiken) steunt de debiele stickeractie van hun Grote Blonde Leider?
Kom op, jij bent intelligenter dan dat.
Het downplayen van Hamas als "lieve jongens die slechts geradicaliseerd zijn door de acties van Israel" kan ik absoluut niet achterstaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb niet zo'n probleem met die stelling. Alleen blijft het feit (en dat moet absoluut gezegd worden) dat Hamas een reactie op Israelische bezetting en kolonisatie is. Oorzaak en gevolg wel goed scheiden om tot een juiste analyse te komen. En de twee heren Bennett en Lieberman een compleet Groot-Israel voorstaan onder welke omstandigheden dan ook om Westbank en Gaza in te lijven omdat het "land van de joden is".
[..]
Nog een kleinere nuance is dat Israel bezet en koloniseert en Hamas een reactie daarop is als verzetsgroep. Als Hamas wordt vernietigt dan blijft het verzet. We moeten naar de oorzaak dus, en daar spelen Lieberman en Bennett die gekozen volksvertegenwoordigers zijn en in de regering zitten een fundamentele rol in. Lieberman = extreem rechts, algemeen bekend ook in Westerse media. Bennett is een religieuze zionist die zich vanaf het begin hard maakt om de hele Westbank en Gaza definitief in te nemen omdat het "joods land" is. Ook in het Westen een zeer extreem standpunt.
De kans is aanzienlijker dat de achterban en stemmers hierop stemmen vanwege deze standpunten omdat je over (extreem) rechts praat.
Vergelijking tot Hamas is de situatie iets anders. Na jaren van Fatah corruptie kwam Hamas op als brede maatschappelijke organisatie die veel in de samenleving deed en ook politieke idealen had. Vervolgens was het ook nog een groep die gewapend verzet tegen de bezetting en kolonisatie nastreefde. Zodoende zijn ze voor het eerst verkozen.
[..]
Wellicht heb je bij Likud gelijk. Maar Bennett's partij en van Lieberman is het wel wat anders.
Nee, maar dat willen ze wel als ze de mogelijkheid ervoor hadden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En landen als Noorwegen en IJsland dan? Zij streven toch niet continu imperialisme na?
Ik snap overigens wel dat religies imperialistisch zijn en daarom heb je zoveel conflicten in de grensgebieden waar 2 of meerdere religies samenkomen. Zie hier ook meteen 1 van de oorzaken van oorlogen.
Wrong.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niet allemaal maar wel veel.
Als groepen gematigde moslims voor de Gaza-slachtoffers demonstreren en groepen gematigde joden voor de Israelische zaak dan draagt het toch weinig bij aan oplossingen? Immers, je trekt je eigen clubje voor: "ja maar hunnie doen dit en dat".
Oplossingen creeer je door:
-Door samen aan de tafel te zitten, tegen het doden van alle mensen te zijn (ongeacht van welk clubje deze slachtoffers zijn)
- Afstand te doen van imperialisme (imperialisme is religie-eigen)
- Je ontdoen van claims op heilige steden (het claimem van heilige steden is religie-eigen)
- Niet te willen streven naar zoveel mogelijk leden van je eigen clubje
Bovenstaande oplossingen lukken in meer of mindere mate niet, want religie.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wrong.
Israel-Palestina is veel minder een religieus conflict dan een etnisch en imperialistisch conflict.
Hamas draagt uiteindelijk niet bij aan een oplossing voor de Palestijnen. Maar zo verschrikkelijk als men weleens zegt dat ze zijn zijn ze zeker niet. Het is een van de vele groepen die ontstaan en gevormd zijn door de continuerende bezetting en kolonisatie, pas jaren nadat de PLO altijd de leidende partij was in het conflict en toen zij ook nog voor gewapende strijd stonden (wat een logisch standpunt is als je bezet bent).quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:08 schreef El_Matador het volgende:
Het downplayen van Hamas als "lieve jongens die slechts geradicaliseerd zijn door de acties van Israel" kan ik absoluut niet achterstaan.
Hamas zal de Palestijnen nooit een definitieve oplossing kunnen brengen geloof ik.quote:Ik sta achter de onschuldige Palestijnen die nu door Israel als jachthertjes worden afgeknald, maar Hamas is hartstikke fout.
17% van de Chinese export gaat naar de VS vs. 4% van de Nederlandse export gaat naar de VS. China importeert 8% uit de VS; NL importeert 6% uit de VS. Amerika is voor ons niet eens een belangrijke handelspartner.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:01 schreef tapirrr het volgende:
[..]
China heeft veel minder belang bij een goede relatie met Israel en/of de VS. Naast dat de relatie met de VS toch al redelijk fucked up is heeft de VS China nodig. Terwijl de VS Nederland als handelspartner niet als essentieel ziet. Een land als China heeft daarom veel meer vrijheid in dit soort kwesties.
Hamas die raketten lanceert vanuit het Shifa ziekenhuis. Daar hoor de je de VN niet over.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
http://www.washingtonpost(...)16af1445d_story.htmlquote:At the Shifa Hospital in Gaza City, crowds gathered to throw shoes and eggs at the Palestinian Authority’s health minister, who represents the crumbling “unity government” in the West Bank city of Ramallah. The minister was turned away before he reached the hospital, which has become a de facto headquarters for Hamas leaders, who can be seen in the hallways and offices.
http://blogs.news.com.au/(...)013c3434ab3296d9d98bquote:French-Palestinian journalist Radjaa Abu Dagga wrote that he was forcibly blocked from leaving Gaza and detained and interrogated by members of Hamas’s al-Qassam Brigade at a room in Shifa hospital next to the emergency room. His account of his treatment, in the French newspaper Liberation, also has since been taken down from the paper’s website at Dagga’s request…
JA dat hadden ze nooit moeten beginnenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Stop de ongelijke strijd van HAMAS tegen Israel !!
Ik woon zelf in een "oorlogsland" (beperkt zich tot de jungle in een land net zo groot als de Benelux, Frankrijk, Spanje en Portugal samen) en vrijwel iedereen kotst op de FARC.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hamas draagt uiteindelijk niet bij aan een oplossing voor de Palestijnen. Maar zo verschrikkelijk als men weleens zegt dat ze zijn zijn ze zeker niet. Het is een van de vele groepen die ontstaan en gevormd zijn door de continuerende bezetting en kolonisatie, pas jaren nadat de PLO altijd de leidende partij was in het conflict en toen zij ook nog voor gewapende strijd stonden (wat een logisch standpunt is als je bezet bent).
[..]
Hamas zal de Palestijnen nooit een definitieve oplossing kunnen brengen geloof ik.
En ze zijn fout in dat ze de oorlog naar Israelische onschuldige en ongewapende burgers hebben gebracht met verschrikkelijke aanslagen.
Bij atheisme is het niet "atheisme-eigen", hoewel het wel voorkomt. Bij religie is het wel religie-eigen: in de boeken heeft men het over het verspreiden van religie (imperialisme dus) en worden door gelovigen heilige plaatsen geclaimd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, maar dat willen ze wel als ze de mogelijkheid ervoor hadden.
Niet alleen religies, zie bijvoorbeeld de athestische Sovjet-Unie.
Het Uitverkoren Volk heeft recht op een eigen staat: check, religie.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wrong.
Israel-Palestina is veel minder een religieus conflict dan een etnisch en imperialistisch conflict.
Imperialisme is niet "religie-eigen" (zie Latijns-Amerika en de Sovjet-Unie/Noord-Korea) maar statisme-eigen.
Jouw uitgangspunt is net zo onzinnig als dat van de zionisten en Hamas-terroristen; anti-religie.
Sommigen denken dat vanuit religie maar Herzl, de vader van het moderne zionisme, was een joodse athest.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:19 schreef Zienswijze het volgende:
Israel komt deels ook voor uit religie: het Uitverkoren Volk heeft op die plek recht op een staat.
Akkord. Maar neemt niet weg dat er wel degelijk joden zijn die vanwege religieus uitgangspunt een staat op die plek claimen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Sommigen denken dat vanuit religie maar Herzl, de vader van het moderne zionisme, was een joodse athest.
Ja, maar Het Joodse Volk is ook vooral een etnisch principe.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Akkord. Maar neemt niet weg dat er wel degelijk joden zijn die vanwege religieus uitgangspunt een staat op die plek claimen.
Was dus bij de ingang? Diende die school als opslagplaats voor twintig raketten en was de VN om die reden niet boos op de groeperingen in Gaza dat ze dat deden? Of is dit weer een andere school?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Bij Isralische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.
Net als die twintig raketten en de meer dan duizend raketten in een paar weken lees je weinig tot niets over in de pers. Joodse lobby? Daar ga ik echt mijn vraagtekens bij zetten. Zie juist een anti-joodse lobby, maar lees ook dat bepaalde users maar een richting op kunnen denken en weigeren te accepteren dat niet alleen Isral of alleen Hamas schuld treft. Praat ik niet de acties van sommige soldaten goed, want die zijn niet goed te praten natuurlijk.. Daders knal je niet neer, maar zet je gevangen. Maar zo zal ik als westerse man wel te eenvoudig denken, want heb nog nooit een oorlog meegemaaktquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas die raketten lanceert vanuit het Shifa ziekenhuis. Daar hoor de je de VN niet over.
[..]
http://www.washingtonpost(...)16af1445d_story.html
[..]
http://blogs.news.com.au/(...)013c3434ab3296d9d98b
zullen ook wel weer raketten uit zijn afgevuurd, dom hoorquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb geen idee over het proces maar je zou toch verwachten dat de Israli nadenkt over wat ze gaan slopen? Nu krijg je de indruk dat het de Israli geen ene kunt boeit wat kapot gaat of wie er binnen zit. Allereerst nemen we aan dat als de Israli zegt persoon x moet dood, dat dit terecht is. Op dat moment gaat persoon x kapot inclusief de mensen... Excuus die menselijke schilden er om heen. Die terrorist moet natuurijk in zijn eentje in een leeg veld gaan staan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas die raketten lanceert vanuit het Shifa ziekenhuis. Daar hoor de je de VN niet over.
[..]
http://www.washingtonpost(...)16af1445d_story.html
[..]
http://blogs.news.com.au/(...)013c3434ab3296d9d98b
http://likud.nl/2011/10/de-geschiedenis-van-israel/quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:42 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.tvgids.nl/Story_of_the_jews/programma/16848310/
Story of the jews
Moderne zionisme? Atheist? Niet echt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Sommigen denken dat vanuit religie maar Herzl, de vader van het moderne zionisme, was een joodse athest.
Propaganda op z'n minst.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:26 schreef truthortruth het volgende:
Dit is toch onzin hoop ik, toch?
[ afbeelding ]
Dat hoop ik ookquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:26 schreef truthortruth het volgende:
[ afbeelding ]
Even kijken wie het zegt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:26 schreef truthortruth het volgende:
[ afbeelding ]
Reageren op terreur aanvallen is geoorloofd, een medogenloos bombardement uitvoeren op burgers en burgerdoelen is iets anders...ik ben absoluut niet tegen Israel en vind hamas een stelletje viezerikken maar Israel gaat nu toch echt te ver.....quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
According to UNICEF, at least 354 Palestinian children were reported killed as a result of air strikes and shelling by Israel, between 8 July and 2 August 2014.
At least 2,502 Palestinian children were reportedly injured.
The child casualties were 222 boys and 132 girls, aged between 1 month and 17 years old.
The highest number of deaths were reported in Khan Younis (111) followed by Gaza City (90); the rest in northern Gaza (67); Central Gaza (45); and Rafah (41).
UNICEF also reported that at least 142 schools in Gaza, including 89 UNRWA schools, 50 public schools and three private/kindergarten schools, were damaged due to Israel airstrikes or shelling nearby.
Three UNRWA schools were used by Palestinian armed groups for rocket storage.
Alsnog neemt Israel de beslissing om te reageren
JAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAA!!!quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
“We are now looking at a health and humanitarian disaster”, warned James W. Rawley, the UN Humanitarian Coordinator in the occupied Palestinian territory, adding: “The fighting must stop immediately.”
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=48395#.U95DcPl_uPZ
Gahahah. Je geliefde Isral gaat te ver ! Deal with it !quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
JAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAA!!!![]()
We weten het nou wel! Maar het is OORLOG! DEAL WITH IT!
Jezus wat een gedram de hele tijd.
Dit een oorlog noemenquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ach gos, ze winnen niet...quote:
Joden waren geen arabieren?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Heeft iemand wat bronnen over wie(Arabieren of Joden) eerder in de gebieden Israel en Palestina waren? Aub geen Bijbelse bronnen, maar wetenschappelijke bronnen die ik kan gebruiken voor serieuze discussies buiten dit forum. Dus geen Tenach/Torah/Koran/blabla, maar bronnen die serieus te nemen zijn.
Denk zelf goed na.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:01 schreef Grielen het volgende:
Al die fanatieke kantenkiezers hier, je zou je kapot moeten schamen. Beide partijen zijn fout bezig, schandalig van de Gaza kant dat ze zo af en toe een militair doden of wat Israliers laten schrikken, en schandalig van Isral dat ze zo'n beetje 2000 burgers kapot hebben gebombardeerd.
Er is geen goeie kant in dit conflict, denk eens goed na.
Joden niet, maar je hebt wel joodse Arabieren.quote:
Over je onnozele vraag. Als je een serieuze discussie wil voeren moet je beginnen met begripsverheldering.quote:
Dat zeiden foute moffen ook tegen de VN-functionarissen die wezen op het vergassen van Joden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik heb niet gevraagd om een discussie te voeren met een leeghoofd als jij die Jood(etniciteit) en jood(geloof) niet uit elkaar kan halen. Hou je mond gewoon maar. Ik vroeg om wetenschappelijke bronnen die verklaarden wie van de twee(Joden of Arabieren) eerder in de gebieden Israel en Palestina was.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Over je onnozele vraag. Als je een serieuze discussie wil voeren moet je beginnen met begripsverheldering.
Inderdaad, daarom schrijf ik Jood en niet jood.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij bedoelt de etniciteit toch?
Wat naar mijn mening weer door religie komt. Groepen moslims protesteren tegen Gaza-slachtoffers, want moslim, en ze vinden zichzelf het slachtoffer. Groepen joden protesteren tegen Israelische slachtoffers, want Israelisch of joods, en ze vinden zichzelf het slachtoffer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:01 schreef Grielen het volgende:
Al die fanatieke kantenkiezers hier, je zou je kapot moeten schamen. Beide partijen zijn fout bezig, schandalig van de Gaza kant dat ze zo af en toe een militair doden of wat Israliers laten schrikken, en schandalig van Isral dat ze zo'n beetje 2000 burgers kapot hebben gebombardeerd.
Report: Israel tapped John Kerry's phone when he was brokering peace talkstwitter:mehdirhasan twitterde op zondag 03-08-2014 om 13:01:24So now we know Israel killed 40 Palestinians in instant response to the 'kidnapping' of an Israeli soldier that... never really happened... reageer retweet
Iedereen die een kant kiest is religieus ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat naar mijn mening weer door religie komt. Groepen moslims protesteren tegen Gaza-slachtoffers, want moslim, en ze vinden zichzelf het slachtoffer. Groepen joden protesteren tegen Israelische slachtoffers, want Israelisch of joods, en ze vinden zichzelf het slachtoffer.
Als die mensen nou eens hun religie (hun lidmaatschap bij hun eigen club) zouden loslaten, hun imperialisme (imperialisme is religie-eigen) naar meer gebied zoudenloslaten en hun claim op heilige steden als Jeruzalem zouden loslaten, zou het al heel wat helpen. Dan kunnen ze als volwassenen om de tafel zitten, protesteren tegen ALLE slachtoffers (ongeacht van welke club de slachtoffers zijn) en eens een keer SAMEN gaan leven. Dat samenleven en tolerant naar elkaar zijn lukt joden en moslims al tig eeuwen niet: want religie.
Nee zeker niet. Echter naar mijn mening ontaardt het conflict vooral vanwege religie. Zolang mensen hun club (leden van dezelfde religie) blijven voortrekken, zijn oplossingen ver weg.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Iedereen die een kant kiest is religieus ?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
Eerder vandaag tijdens pro-Gaza-demonstratie op het Museumplein:
[ afbeelding ]
Misschien moeten we eerst voorop stellen dat het mensen zijn en dan pas in religie/afkomst gaan denken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Echter naar mijn mening ontaardt het conflict vooral vanwege religie. Zolang mensen hun club (leden van dezelfde religie) blijven voortrekken, zijn oplossingen ver weg.
Simpel. Er waren geen Arabieren in dit gebied totdat de Islamieten het veroverde in de kruistocht tijden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idioot, ik heb niet gevraagd om een discussie te voeren met een leeghoofd als jij die Jood(etniciteit) en jood(geloof) niet uit elkaar kan halen. Hou je mond gewoon maar. Ik vroeg om wetenschappelijke bronnen die verklaarden wie van de twee(Joden of Arabieren) eerder in de gebieden Israel en Palestina was.
[..]
Inderdaad, daarom schrijf ik Jood en niet jood.
Alweer? Wacht ze krijgen vast niet genoeg geld bijeenquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie post.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat naar mijn mening weer door religie komt. Groepen moslims protesteren tegen Gaza-slachtoffers, want moslim, en ze vinden zichzelf het slachtoffer. Groepen joden protesteren tegen Israelische slachtoffers, want Israelisch of joods, en ze vinden zichzelf het slachtoffer.
Als die mensen nou eens hun religie (hun lidmaatschap bij hun eigen club) zouden loslaten, hun imperialisme (imperialisme is religie-eigen) naar meer gebied zouden loslaten en hun claim op heilige steden als Jeruzalem zouden loslaten, zou het al heel wat helpen. Dan kunnen ze als volwassenen om de tafel zitten, protesteren tegen ALLE slachtoffers die er vallen (ongeacht van welke club de slachtoffers zijn) en eens een keer SAMEN gaan leven. Dat samenleven en tolerant naar elkaar zijn lukt joden en moslims al tig eeuwen niet: want religie.
Waarom demonsteren ze dan niet voor alle slachtoffers? De moslims die je ziet demonstreren, demonstreren vooral vanwege de Palestijnse slachtoffers. De joden die je ziet demonstreren (of via lobbyen), demonstreren/lobbyen vooral vanwege joden of Israeliers.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien moeten we eerst voorop stellen dat het mensen zijn en dan pas in religie/afkomst gaan denken.
De groepen die demonstreren zijn eerst mens.
Nogmaals, ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen opinie op Fok.nl(niet denigrerend bedoeld, maar ik kan alleen wetenschappelijke bronnen permitteren anders wordt het niet geaccepteerd).quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Simpel. Er waren geen Arabieren in dit gebied totdat de Islamieten het veroverde in de kruistocht tijden.
Turkije, Irak, Iran, Syrie tot en met Judea (oud Israel) was bewoond door inwoners van het blanke ras.
Men had wel wat eigen kenmerken maar de bevolkingen worden geindexeerd onder het Arische ras.
Door de Arabische veroveringen en volksverhuizingen is er een enorme mix ontstaan.
De Joden vallen nog steeds onder het "oude" blanke (arische/semitische) ras.
De Palestijnen zijn waarschijnlijk afkomstig van een oud vissersvolk wat leefde van de visvangst en veroveringen, de Fillistijnen, waarschijnlijk ook een blank Arisch ras.
Ramses 3 van Egypte probeerde hun opmars te stoppen maar slaagde daar maar deels in.
[ afbeelding ]
En ga nu maar eens uitzoeken WIE recht heeft op WAT.![]()
Ik snap je punt. Alleen worden mensen elke keer in groepen gedeeld wat dan ook weer meningen oproept.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom demonsteren ze dan niet voor alle slachtoffers? De moslims die je ziet demonstreren, demonstreren vooral vanwege de Palestijnse slachtoffers. De joden die je ziet demonstreren (of via lobbyen), demonstreren/lobbyen vooral vanwege joden of Israeliers.
Beide groepen kunnen niet met respect voor elkaar omgaan: in de Torah worden niet-joden voor allerlei dingen uitgemaakt , in de Koran worden groepen joden figuurlijk apen en zwijnen genoemd. Beide groepen claimen dezelfde heilige plaatsen (namelijk Jeruzalem) en beide groepen vinden zichzelf beter dan de ander. "Mijn geloof (club) het ware geloof (de beste club) en jouw geloof (club) is vals!".
Vindt men het gek dat die 2 groepen al tig eeuwen niet met elkaar toleranr kunnen samen leven? En verwachten we "opeens" snel een langdurig vredesbestand?
Geen Bijbelse bronnen? Dus dan ook geen Palestijnse bronnenquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Heeft iemand wat bronnen over wie(Arabieren of Joden) eerder in de gebieden Israel en Palestina waren? Aub geen Bijbelse bronnen, maar wetenschappelijke bronnen die ik kan gebruiken voor serieuze discussies buiten dit forum. Dus geen Tenach/Torah/Koran/blabla, maar bronnen die serieus te nemen zijn.
Ze delen zichzelf al in groepen in omdat ze zichzelf jood of moslim noemen? En ze delen de ander in een aparte groep in omdat deze zogenaamd een "valse" religie aan zou hangen (lees: bij de slechte club zou horen)? Hoe ongelooflijk kinderachtig is dat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Alleen worden mensen elke keer in groepen gedeeld wat dan ook weer meningen oproept.
Ja klopt maar daar hoeven wij dan niet aan mee te doen toch ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze delen zichzelf al in groepen in omdat ze zichzelf jood of moslim noemen? En ze delen de ander in een aparte groep in omdat deze zogenaamd een "valse" religie aan zou hangen (lees: bij de slechte club zou horen)? Hoe ongelooflijk kinderachtig is dat?
Exact: zelfreflectie naar de eigen groep. Maar het is vooral wijzen naar de ander: zij (= de mensen die een valse religie aanhangen en bij de stomme club horen) moorden ons uit en wij verdedigen onszelf alleen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:38 schreef Grielen het volgende:
[..]
Mooie post.
Ik hang geen bepaalde religie aan, ook al geloof ik dat er een god bestaat. Ik kan gewoon mezelf niet verplaatsen in mensen die andere mensen helemaal kapotschieten omdat hun boekje iets anders zegt dan hun eigen boekje. En natuurlijk de oorzaak, omdat er een paar duizend jaar terug iemand van zijn denkbeeldige vriendje hoorde dat hij een beloofd land mocht uitkiezen voor zijn eigen vriendjes, en dat de originele bewoners maar kapot gemaakt mochten worden.
Kennen die mensen daar geen zelfreflectie ofzo? Kijk nou eens waar je mee bezig bent denk ik dan.
En dit vind ik wel zo ontzettend dom.....De staat palestina zou het 74'e land zijn waar homofilie verboden zou worden....Nee, daar moet je je echt voor inzetten als homo sexueel zijnde.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik heb niet gevraagd om een discussie te voeren met een leeghoofd als jij die Jood(etniciteit) en jood(geloof) niet uit elkaar kan halen.
"Wij" als bedoeld in jij en ik niet. Inderdaad.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt maar daar hoeven wij dan niet aan mee te doen toch ?
Maar ben het wel met je eens hoor:)quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
"Wij" als bedoeld in jij en ik niet. Inderdaad.
Okequote:Op zondag 3 augustus 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar ben het wel met je eens hoor:)
Ja maar dat waren geen Moslims he. Dan is het anders.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Charismatisch het volgende:
Isral bombardeert moskeen omdat het als wapenopslag gebruikt zou worden. Een synagoge in Isral werd vroeger als wapenopslag gebruikt door de joodse terreurorganisaties:
[ afbeelding ]
Wat een idioot, als homo wordt je vermoord in Palestina...quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Hij was wel dergelijk een athest:quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:09 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Moderne zionisme? Atheist? Niet echt.
Ten eerste: Herzl was een (keurige) Weense jood. Goed geassimileerd en seculier. Een westerse man een journalist. Hij was bekend met de diplomatie en de vrede macht. Hij was vertrouwd met de taal en het protocol van koningen en diplomaten.
Ten tweede zijn 'zionisme' was van orgine een boek , een roman. Wat later uitgevoerd werd in de praktijk. Zijn gedachte aan een joodse staat begon voor het eerst omdat hij getuige was waarop Dreyfus in het openbaar zijn baan verloor en werd vernederd en hij de Parijse meute hoorde scanderen " dood aan de joden" Herzl zag en en voelde en nam het serieus. Hij voelde zich gegregen door een idee waarvan hij nauwelijks van kon ontwaken. In zijn dagboek schreef hij hier ook over:
" een werk van oneindige grootsheid een machtige droom"
"Het is nog te vroeg om te gissen wat ervan zal worden.. Als mijn ontwerp niet wordt omgezet in werkelijkheid kunnen mijn activiteiten toch minstens een roman opleven. Titel : Het beloofde land! Eerlijk gezegd ben ik er niet meer zeker van dat het in feite niet de roman was die ik eerst in gedachten had.."
"Mischien zijn deze ideeen helemaal niet praktisch en maak ik mezelf alleen maar de risee van al die mensen met wie ik er zo serieus over praat. Ben ik soms alleen maar een figuur in mijn eigen roman?"
Veel mensen vielen Herzl aan om zijn gebrek bij de joodse traditie en de Hebreeuwse taal. Hij geloofde namelijk dat Duits de taal van de nieuwe joodse staat zou zijn. Hij schreef hierover:
"De tegenstellingen steken de kop op" schreef hij in 1898. "Ze willen me al aan de kant zetten.."
Herzl wilde Oeganda aannemen als nieuwe joodse staat. Het land dat de Britten wilde geven. De enorme interne ruzie hierover in de Zionistische wereldorganistatie waar Herzl min of meer ingzogen werd om daar president van te worden tastte zijn laaste gezondheid aan en stief hij in juli 1904
Niets wat Herzl had gedaan leek van blijvende betekenis. Joden beleven Palestine koloniseren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnenquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen opinie op Fok.nl(niet denigrerend bedoeld, maar ik kan alleen wetenschappelijke bronnen permitteren anders wordt het niet geaccepteerd).
As je zonder achtergrond kennis jouw posting leest, denk je dat iemand aan de crack zit. Af en toe een dode soldaat tov 2000 dode burgers en dan reppen over "er is geen goede kant"quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:01 schreef Grielen het volgende:
Zo staan de verhoudingen toch ook? Het benadrukt alleen maar de onzinnigheid van dit conflict aanquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
As je zonder achtergrond kennis jouw posting leest, denk je dat iemand aan de crack zit. Af en toe een dode soldaat tov 2000 en dan reppen over "er is geen goede kant"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Daarvoor zit je in zowel Isral als Palestina niet zo handig, dus om het daar vanaf te laten hangen slaat ook nergens op.quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:04 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat een idioot, als homo wordt je vermoord in Palestina...
Haha, wat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarvoor zit je in zowel Isral als Palestina niet zo handig, dus om het daar vanaf te laten hangen slaat ook nergens op.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarvoor zit je in zowel Isral als Palestina niet zo handig, dus om het daar vanaf te laten hangen slaat ook nergens op.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok en nu?quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als we alle moslims in Nederland zouden vervangen door joden, dan zou Nederland een betere plek zijn om te leven. Meer welvaart, minder criminaliteit, minder verschil in cultuur.
Helaas maar het is waar!quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als we alle moslims in Nederland zouden vervangen door joden, dan zou Nederland een betere plek zijn om te leven. Meer welvaart, minder criminaliteit, minder verschil in cultuur.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]Je toont nu wel je erg gebrekkige kennis. Homo's hebben het in Israel erg goed, de meerderheid van de bevolking is ook voor het homohuwelijk maar politiek gezien kan dat niet.
Huh? maar Israel wou toch alle Palestijnen dood hebben als ik het hier van sommige mag geloven ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:47 schreef jamesdeen het volgende:
8:00 P.M. The Shin Bet says Ahmed Hassan Raouf Mabhouh, nephew of Mahmoud Mabhouh who was assassinated in the United Arab Emirates in 2010, was killed in an airstrike in the Gaza Strip on Saturday.
Mabhouh was considered a prominent Hamas member, and served as an engineering and sapper officer for Hamas in Jabalya. According to the Shin Bet, Mabhouh was involved in setting up rockets and preparing complex explosives.
COGAT spokesperson says 186 trucks carrying food and water, as well as humanitarian equipment have went through the Kerem Shalom Crossing into the Gaza Strip. The trucks were carrying medicine, blood transfusions, water tanks, generators for hospitals and for water pumps, and clothing. In addition, the transfer of 71,000 liters gasoline, 180,000 liters diesel fuel and 87.8 tons of gas into the Strip has been approved.
In Erez Crossing, the entry of 24 Palestinians into Israel for medical care has been approved, and 15 wounded have been taken to Israeli hospitals. (Gili Cohen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses man, door de wind kwam de raket niet op de goede plaats terecht.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
Werd als schild gebruikt door Hamas. Mag dus afgeknald worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses man, door de wind kwam de raket niet op de goede plaats terecht.![]()
quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
Kap hier nou eens mee, foto's van dode kinderen plaatsen. Laat die er nou eens buiten, totaal geen meerwaarde voor dit onderwerp. Sowieso is het niet erger als er een kind doodgaat i.p.v een vrouw of man. Wees eens wat rationeler i.p.v dat emotionele gedoe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses man, door de wind kwam de raket niet op de goede plaats terecht.
?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:10 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Kap hier nou eens mee, foto's van dode kinderen plaatsen. Laat die er nou eens buiten, totaal geen meerwaarde voor dit onderwerp. Sowieso is het niet erger als er een kind doodgaat i.p.v een vrouw of man. Wees eens wat rationeler i.p.v dat emotionele gedoe.
Offtopic.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:22 schreef znarch het volgende:
Voor alle mensen die zo hard genocide roepen, en de selectief verontwaardigde moslim kinderen:
http://therightscoop.com/(...)ay-of-violence-nsfw/
Is het ook, geeft gewoon wat perspectief. En maakt duidelijk hoe hypocriet het is dat bepaalde mensen zich alleen druk maken omdat het in dit geval Isral betreft.quote:
Precies, de meeste mensen die het erg vinden dat vooral kinderen het slachtoffer zijn van dit "conflict" steunen ISIS.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:26 schreef znarch het volgende:
[..]
Is het ook, geeft gewoon wat perspectief. En maakt duidelijk hoe hypocriet het is dat bepaalde mensen zich alleen druk maken omdat het in dit geval Isral betreft.
En voor mensen hun mening klaar hebben. Nee ik ben niet "pro Isral".
Tja, en dan durven die moslims in Nederland nog te wapperen met de ISIS vlaggen. Dat volk heeft ook geen enkel benul.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:22 schreef znarch het volgende:
Voor alle mensen die zo hard genocide roepen, en de selectief verontwaardigde moslim kinderen:
http://therightscoop.com/(...)ay-of-violence-nsfw/
Archeologisch wel. De streek rondom Haran en ommeland werden bewoond door Amorieten en door een volk dat we 'choerieten' noemen. Zij waren afkomstig uit Armeni. Waarschijnlijk was Avraham een Amoriet en in zijn tijd leefden dus Choerieten. In Mari (stad) leefde een halfnomadische stam die in spijkerschriftdocumenten worden aangeduid als 'Ben-Jamini' wat 'zonen aan de rechterkant' betekent.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen opinie op Fok.nl(niet denigrerend bedoeld, maar ik kan alleen wetenschappelijke bronnen permitteren anders wordt het niet geaccepteerd).
Dana International, anybody?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, maar niet de complete waarheid. Er hoort ook nog een stap tussen: we laten JIDF-trolls los op het internet om de publieke opinie te benvloeden middels propaganda. http://www.huffingtonpost(...)nda_n_3755782.html?lquote:
Yup, bepaalde pro Palestina mensen op een forum als dit misbruiken dat dan weer om iedereen die pro Israel is een troll te noemen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, maar niet de complete waarheid. Er hoort ook nog een stap tussen: we laten JIDF-trolls los op het internet om de publieke opinie te benvloeden middels propaganda. http://www.huffingtonpost(...)nda_n_3755782.html?l
Ik denk dat Hamas en haar sponsors ook wat trollen in dienst heeft.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, maar niet de complete waarheid. Er hoort ook nog een stap tussen: we laten JIDF-trolls los op het internet om de publieke opinie te benvloeden middels propaganda. http://www.huffingtonpost(...)nda_n_3755782.html?l
Dat is natuurlijk een bijwerking van de methode waar Isral gekozen heeft. Niet alleen op dit forum, maar op veel meer plaatsen (Twitter, Reddit) raken pro-Isral users hun geloofwaardigheid kwijt. De goeden lijden onder de kwaden kun je zeggen. Ook de normale users worden als IDF-shills gezien.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup, bepaalde pro Palestina mensen op een forum als dit misbruiken dat dan weer om iedereen die pro Israel is een troll te noemen.
Veel mensen op twitter zijn ook jongeren, die geven gewoon hun mening.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een bijwerking van de methode waar Isral gekozen heeft. Niet alleen op dit forum, maar op veel meer plaatsen (Twitter, Reddit) raken pro-Isral users hun geloofwaardigheid kwijt. De goeden lijden onder de kwaden kun je zeggen. Ook de normale users worden als IDF-shills gezien.
Ook in Nederland zijn ze bezig:
http://www.timesofisrael.(...)ael-on-social-media/
Minder het gewoon wat, vriendelijke vriend. Heb ik vannacht ook al gevraagd toch?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Ik ben gewoon netjes mijn excuses aan het aanbieden. Precies toen de raket werd afgevuurd kwam er een hele harde wind.
Spijtig, maar helaas.
Ja dan moet HAMAS ook niet verbaasd zijn als er een bom op een school valt, ik zou daar ook niet gaan schuilenquote:
Tsja, circle-jerkende moslims en wannabe JIDF gastjes zijn nou eenmaal terugkerende fenomenen in deze reeks.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup, bepaalde pro Palestina mensen op een forum als dit misbruiken dat dan weer om iedereen die pro Israel is een troll te noemen.
Dat klopt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Tsja, circle-jerkende moslims en wannabe JIDF gastjes zijn nou eenmaal terugkerende fenomenen in deze reeks.
Nog altijd geen excuus om onschuldige kinderen te vermoorden.quote:
Maar die zouden dat wel gaan doen, preventief.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nog altijd geen excuus om onschuldige kinderen te vermoorden.
כד. עַיִן תַּחַת עַיִן שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל:
De Torah zegt een oog voor een oog en vraagt om proportionaliteit. Hoe is het proportioneel om onschuldige burgers te doden als die 11 mortars niet tot doden hebben geleid?
okquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De Torah zegt een oog voor een oog en vraagt om proportionaliteit. Hoe is het proportioneel om onschuldige burgers te doden als die 11 mortars niet tot doden hebben geleid?
De Torah erbij halen is nogal onzinnig. De nederzettingen en misdaden van Isral worden meer op een nationalistische manier gerechtvaardigd/goedgepraat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is $778.000 beschikbaar gesteld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel mensen op twitter zijn ook jongeren, die geven gewoon hun mening.
Of kun je ook solliciteren?
Geldt die regel niet voor Goyims dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:16 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Maar die zouden dat wel gaan doen, preventief.
Naja, ga er maar gewoon van uit dat de mensen hier die pro israel zijn geen betaalde trollen zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is $778.000 beschikbaar gesteld.
Je heeft geen religieuze termen te gebruiken, ik gok dat verre weg het grootste deel van de pro-Isral mensen hier niet gelovig zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geldt die regel niet voor Goyims dan?
Helemaal niet. Ga eens The Ultra Zionists kijken van Louis Theroux. Die gasten doen het puur uit geloofsovertuiging en voelen zich daardoor gesteund en gelegitimeerd in hun doen en laten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Torah erbij halen is nogal onzinnig. De nederzettingen en misdaden van Isral worden meer op een nationalistische manier gerechtvaardigd/goedgepraat.
Nee, Isral zit met veel rechtsextremisten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ga eens The Ultra Zionists kijken van Louis Theroux. Die gasten doen het puur uit geloofsovertuiging en voelen zich daardoor gesteund en gelegitimeerd in hun doen en laten.
Goyim/gojim staat voor niet-jood. Ik weet niet of de regel "oog om oog, tand om tand" ook voor interacties met Goyims geldt. Lijkt van niet aangezien er in de praktijk weinig van blijkt. Kan ook zijn dat Netenyahu en zijn achterban er weinig van aantrekken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je heeft geen religieuze termen te gebruiken, ik gok dat verre weg het grootste deel van de pro-Isral mensen hier niet gelovig zijn.
Noem eens een voorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |