Archeologisch wel. De streek rondom Haran en ommeland werden bewoond door Amorieten en door een volk dat we 'choerieten' noemen. Zij waren afkomstig uit Armenië. Waarschijnlijk was Avraham een Amoriet en in zijn tijd leefden dus Choerieten. In Mari (stad) leefde een halfnomadische stam die in spijkerschriftdocumenten worden aangeduid als 'Ben-Jamini' wat 'zonen aan de rechterkant' betekent.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen opinie op Fok.nl(niet denigrerend bedoeld, maar ik kan alleen wetenschappelijke bronnen permitteren anders wordt het niet geaccepteerd).
Dana International, anybody?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarvoor zit je in zowel Israël als Palestina niet zo handig, dus om het daar vanaf te laten hangen slaat ook nergens op.
Dit is de waarheid, maar niet de complete waarheid. Er hoort ook nog een stap tussen: we laten JIDF-trolls los op het internet om de publieke opinie te beïnvloeden middels propaganda. http://www.huffingtonpost(...)nda_n_3755782.html?lquote:
Yup, bepaalde pro Palestina mensen op een forum als dit misbruiken dat dan weer om iedereen die pro Israel is een troll te noemen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, maar niet de complete waarheid. Er hoort ook nog een stap tussen: we laten JIDF-trolls los op het internet om de publieke opinie te beïnvloeden middels propaganda. http://www.huffingtonpost(...)nda_n_3755782.html?l
Ik denk dat Hamas en haar sponsors ook wat trollen in dienst heeft.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, maar niet de complete waarheid. Er hoort ook nog een stap tussen: we laten JIDF-trolls los op het internet om de publieke opinie te beïnvloeden middels propaganda. http://www.huffingtonpost(...)nda_n_3755782.html?l
Dat is natuurlijk een bijwerking van de methode waar Israël gekozen heeft. Niet alleen op dit forum, maar op veel meer plaatsen (Twitter, Reddit) raken pro-Israël users hun geloofwaardigheid kwijt. De goeden lijden onder de kwaden kun je zeggen. Ook de normale users worden als IDF-shills gezien.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup, bepaalde pro Palestina mensen op een forum als dit misbruiken dat dan weer om iedereen die pro Israel is een troll te noemen.
Veel mensen op twitter zijn ook jongeren, die geven gewoon hun mening.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een bijwerking van de methode waar Israël gekozen heeft. Niet alleen op dit forum, maar op veel meer plaatsen (Twitter, Reddit) raken pro-Israël users hun geloofwaardigheid kwijt. De goeden lijden onder de kwaden kun je zeggen. Ook de normale users worden als IDF-shills gezien.
Ook in Nederland zijn ze bezig:
http://www.timesofisrael.(...)ael-on-social-media/
Minder het gewoon wat, vriendelijke vriend. Heb ik vannacht ook al gevraagd toch?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Ik ben gewoon netjes mijn excuses aan het aanbieden. Precies toen de raket werd afgevuurd kwam er een hele harde wind.
Spijtig, maar helaas.
Ja dan moet HAMAS ook niet verbaasd zijn als er een bom op een school valt, ik zou daar ook niet gaan schuilenquote:
Tsja, circle-jerkende moslims en wannabe JIDF gastjes zijn nou eenmaal terugkerende fenomenen in deze reeks.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup, bepaalde pro Palestina mensen op een forum als dit misbruiken dat dan weer om iedereen die pro Israel is een troll te noemen.
Dat klopt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Tsja, circle-jerkende moslims en wannabe JIDF gastjes zijn nou eenmaal terugkerende fenomenen in deze reeks.
Nog altijd geen excuus om onschuldige kinderen te vermoorden.quote:
Maar die zouden dat wel gaan doen, preventief.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nog altijd geen excuus om onschuldige kinderen te vermoorden.
כד. עַיִן תַּחַת עַיִן שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל:
De Torah zegt een oog voor een oog en vraagt om proportionaliteit. Hoe is het proportioneel om onschuldige burgers te doden als die 11 mortars niet tot doden hebben geleid?
okquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De Torah zegt een oog voor een oog en vraagt om proportionaliteit. Hoe is het proportioneel om onschuldige burgers te doden als die 11 mortars niet tot doden hebben geleid?
De Torah erbij halen is nogal onzinnig. De nederzettingen en misdaden van Israël worden meer op een nationalistische manier gerechtvaardigd/goedgepraat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is $778.000 beschikbaar gesteld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel mensen op twitter zijn ook jongeren, die geven gewoon hun mening.
Of kun je ook solliciteren?
Geldt die regel niet voor Goyims dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:16 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Maar die zouden dat wel gaan doen, preventief.
Naja, ga er maar gewoon van uit dat de mensen hier die pro israel zijn geen betaalde trollen zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is $778.000 beschikbaar gesteld.
Je heeft geen religieuze termen te gebruiken, ik gok dat verre weg het grootste deel van de pro-Israël mensen hier niet gelovig zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geldt die regel niet voor Goyims dan?
Helemaal niet. Ga eens The Ultra Zionists kijken van Louis Theroux. Die gasten doen het puur uit geloofsovertuiging en voelen zich daardoor gesteund en gelegitimeerd in hun doen en laten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Torah erbij halen is nogal onzinnig. De nederzettingen en misdaden van Israël worden meer op een nationalistische manier gerechtvaardigd/goedgepraat.
Nee, Israël zit met veel rechtsextremisten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ga eens The Ultra Zionists kijken van Louis Theroux. Die gasten doen het puur uit geloofsovertuiging en voelen zich daardoor gesteund en gelegitimeerd in hun doen en laten.
Goyim/gojim staat voor niet-jood. Ik weet niet of de regel "oog om oog, tand om tand" ook voor interacties met Goyims geldt. Lijkt van niet aangezien er in de praktijk weinig van blijkt. Kan ook zijn dat Netenyahu en zijn achterban er weinig van aantrekken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je heeft geen religieuze termen te gebruiken, ik gok dat verre weg het grootste deel van de pro-Israël mensen hier niet gelovig zijn.
Noem eens een voorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |