abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:13:40 #176
176916 Karrs
2007-2017
pi_143015133
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wrong.

Israel-Palestina is veel minder een religieus conflict dan een etnisch en imperialistisch conflict.
:D :')

Is dit nou 'takiyya'?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143015156
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:08 schreef El_Matador het volgende:
Het downplayen van Hamas als "lieve jongens die slechts geradicaliseerd zijn door de acties van Israel" kan ik absoluut niet achterstaan.
Hamas draagt uiteindelijk niet bij aan een oplossing voor de Palestijnen. Maar zo verschrikkelijk als men weleens zegt dat ze zijn zijn ze zeker niet. Het is een van de vele groepen die ontstaan en gevormd zijn door de continuerende bezetting en kolonisatie, pas jaren nadat de PLO altijd de leidende partij was in het conflict en toen zij ook nog voor gewapende strijd stonden (wat een logisch standpunt is als je bezet bent).

quote:
Ik sta achter de onschuldige Palestijnen die nu door Israel als jachthertjes worden afgeknald, maar Hamas is hartstikke fout.
Hamas zal de Palestijnen nooit een definitieve oplossing kunnen brengen geloof ik.
En ze zijn fout in dat ze de oorlog naar Israelische onschuldige en ongewapende burgers hebben gebracht met verschrikkelijke aanslagen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143015178
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:01 schreef tapirrr het volgende:

[..]

China heeft veel minder belang bij een goede relatie met Israel en/of de VS. Naast dat de relatie met de VS toch al redelijk fucked up is heeft de VS China nodig. Terwijl de VS Nederland als handelspartner niet als essentieel ziet. Een land als China heeft daarom veel meer vrijheid in dit soort kwesties.
17% van de Chinese export gaat naar de VS vs. 4% van de Nederlandse export gaat naar de VS. China importeert 8% uit de VS; NL importeert 6% uit de VS. Amerika is voor ons niet eens een belangrijke handelspartner.

En waarom zouden de Amerikanen geen handel meer met ons willen drijven als we niet meer partijdig Israel zouden steunen? Mijn inziens is dit paniekzaaijerij. Helemaal voor Amerika dat free trade nastreeft.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:15:17 #179
16715 Mylene
*schatje*
pi_143015197
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Niet voldoende betrouwbaar nee. Al decennialang blijken dit soort nieuwsfeiten altijd weer verdraaid te zijn. Kans is groot dat er wel een VN-school gebombardeerd is, maar het ware achterliggende verhaal? Dat weten wij echt niet.
Hamas die raketten lanceert vanuit het Shifa ziekenhuis. Daar hoor de je de VN niet over.

quote:
At the Shifa Hospital in Gaza City, crowds gathered to throw shoes and eggs at the Palestinian Authority’s health minister, who represents the crumbling “unity government” in the West Bank city of Ramallah. The minister was turned away before he reached the hospital, which has become a de facto headquarters for Hamas leaders, who can be seen in the hallways and offices.
http://www.washingtonpost(...)16af1445d_story.html

quote:
French-Palestinian journalist Radjaa Abu Dagga wrote that he was forcibly blocked from leaving Gaza and detained and interrogated by members of Hamas’s al-Qassam Brigade at a room in Shifa hospital next to the emergency room. His account of his treatment, in the French newspaper Liberation, also has since been taken down from the paper’s website at Dagga’s request…
http://blogs.news.com.au/(...)013c3434ab3296d9d98b
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:15:25 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143015199
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:

Stop de ongelijke strijd van HAMAS tegen Israel !!
JA dat hadden ze nooit moeten beginnen
Die strijd zullen ze nooit winnen, nooit, ze doen Israel geen centje pijn met die agressie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143015258
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hamas draagt uiteindelijk niet bij aan een oplossing voor de Palestijnen. Maar zo verschrikkelijk als men weleens zegt dat ze zijn zijn ze zeker niet. Het is een van de vele groepen die ontstaan en gevormd zijn door de continuerende bezetting en kolonisatie, pas jaren nadat de PLO altijd de leidende partij was in het conflict en toen zij ook nog voor gewapende strijd stonden (wat een logisch standpunt is als je bezet bent).

[..]

Hamas zal de Palestijnen nooit een definitieve oplossing kunnen brengen geloof ik.
En ze zijn fout in dat ze de oorlog naar Israelische onschuldige en ongewapende burgers hebben gebracht met verschrikkelijke aanslagen.
Ik woon zelf in een "oorlogsland" (beperkt zich tot de jungle in een land net zo groot als de Benelux, Frankrijk, Spanje en Portugal samen) en vrijwel iedereen kotst op de FARC.

Dat kan in Palestina ook, maar dat gebeurt niet. Er is geen pluraliteit, het is Hamas of niks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143015390
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee, maar dat willen ze wel als ze de mogelijkheid ervoor hadden.

Niet alleen religies, zie bijvoorbeeld de atheïstische Sovjet-Unie.
Bij atheisme is het niet "atheisme-eigen", hoewel het wel voorkomt. Bij religie is het wel religie-eigen: in de boeken heeft men het over het verspreiden van religie (imperialisme dus) en worden door gelovigen heilige plaatsen geclaimd.

Israel komt deels ook voor uit religie: het Uitverkoren Volk heeft op die plek recht op een staat.
pi_143015457
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wrong.

Israel-Palestina is veel minder een religieus conflict dan een etnisch en imperialistisch conflict.

Imperialisme is niet "religie-eigen" (zie Latijns-Amerika en de Sovjet-Unie/Noord-Korea) maar statisme-eigen.

Jouw uitgangspunt is net zo onzinnig als dat van de zionisten en Hamas-terroristen; anti-religie. :')
Het Uitverkoren Volk heeft recht op een eigen staat: check, religie.

Veel (gematigde) moslims steunen de Palestijnen, want moslim. Dus niet objectief. Check religie.

Veel (gematigde) joden steunen Israel, want joode staat. Check, religie.

Jeruzalem wordt door beide kampen als heilige stad geclaimd en moet "veroverd" worden. Check religie.

Tegen Israel moet jihad gevoerd worden. Check, religie.

Ik denk dat we wel enige raakvlakken met elkaar hebben maar dat er toch verschillen blijven. We komen er denk ik niet samen uit maar dat geeft ook niet. ;)
pi_143015502
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:19 schreef Zienswijze het volgende:
Israel komt deels ook voor uit religie: het Uitverkoren Volk heeft op die plek recht op een staat.
Sommigen denken dat vanuit religie maar Herzl, de vader van het moderne zionisme, was een joodse atheïst.
pi_143015648
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:22 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Sommigen denken dat vanuit religie maar Herzl, de vader van het moderne zionisme, was een joodse atheïst.
Akkord. Maar neemt niet weg dat er wel degelijk joden zijn die vanwege religieus uitgangspunt een staat op die plek claimen.
pi_143015895
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Akkord. Maar neemt niet weg dat er wel degelijk joden zijn die vanwege religieus uitgangspunt een staat op die plek claimen.
Ja, maar Het Joodse Volk is ook vooral een etnisch principe.

Arabische christenen hebben in Israel meer rechten dan Palestijnen. Dat maakt al dat het vooral een etnisch conflict is en de laatste acties van IDF vooral genocide en niet zozeer antireligie zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143015999
Tussen al het gekakel een verfrissend stukje proza

http://www.huffingtonpost(...)stine_b_5602701.html
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:42:54 #188
323876 michaelmoore
pi_143016114
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:19:54 #189
190104 Jareth
Such a pity...
pi_143016940
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Bij Israëlische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.

http://nos.nl/artikel/682343-weer-vnschool-geraakt-in-gaza.html

ALWEER? Alweer Oops ? Hoe halen die tyfusmongolen het weer in hun hoofd ?
Was dus bij de ingang? Diende die school als opslagplaats voor twintig raketten en was de VN om die reden niet boos op de groeperingen in Gaza dat ze dat deden? Of is dit weer een andere school?
Ik weet niet meer wat ik moet geloven, want volgens andere berichten zou Israël bezig zijn met het gedeeltelijk terug te trekken van de grondtroepen.
quote:
Net als die twintig raketten en de meer dan duizend raketten in een paar weken lees je weinig tot niets over in de pers. Joodse lobby? Daar ga ik echt mijn vraagtekens bij zetten. Zie juist een anti-joodse lobby, maar lees ook dat bepaalde users maar een richting op kunnen denken en weigeren te accepteren dat niet alleen Israël of alleen Hamas schuld treft. Praat ik niet de acties van sommige soldaten goed, want die zijn niet goed te praten natuurlijk.. Daders knal je niet neer, maar zet je gevangen. Maar zo zal ik als westerse man wel te eenvoudig denken, want heb nog nooit een oorlog meegemaakt

Waarom gaat Hamas niet in dunbevolkte gebieden zitten? Die zijn er dus wel.

Wat ik trouwens niet begrijp is het nieuwsgehalte over deze terwijl andere oorlogen totaal niet benoemd werden in de pers. Waarom het ene wel en het andere niet. Mensen worden afgeslacht en onteigend van hun eigendom, maar op 1 berichtje na lees je er niets over. En nog vreemder vind ik de haat op afkomst door burgers in andere landen tegen burgers in die andere landen om deze oorlog. Dan moet je toch wel wat steekjes los hebben zitten .

De discussies hier vind ik soms niet leesbaar door het gescheld op elkaar onderling. Is vervelend lezen.

Denk niet dat er een oplossing is, want Hamas wil de joodse staat weg. Niet elke jood, maar wel Israël als joodse staat. Al zie ik dat niet terug in de kinderprogramma's daar.Hamas wil er een Islamitische staat van maken. En Israël wil de joodse staat behouden. Libanon is het volgende slachtoffer wanneer het gaat lukken de regering van Israël omver te gooien.

Ik vind het een vieze oorlog en kan geen onschuldige aanwijzen omdat die er niet is. De een heeft alleen meer beveiliging dan de ander. Ja, triest dat de haat aan beide kanten al zo diep zit, dat rechten van mensen helemaal niet meer tellen. Pubers die dorpen gaan treiteren omdat ze opgegroeid zijn met de gedachte dat het normaal is onschuldige westbankburgers te laten boeten voor de daden van Hamasstrijders. Kleine kinderen die voor de tv zeggen dat het heel normaal is joden te doden

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ede-over-kidnapping/

Is die grens trouwens nog steeds dicht? Egypte is toch niet in oorlog met Hamas?
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:31:30 #190
323876 michaelmoore
pi_143017243
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Bij Israëlische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.

http://nos.nl/artikel/682343-weer-vnschool-geraakt-in-gaza.html

ALWEER? Alweer Oops ? Hoe halen die tyfusmongolen het weer in hun hoofd ?
zullen ook wel weer raketten uit zijn afgevuurd, dom hoor
pi_143017619
quote:
Ik heb geen idee over het proces maar je zou toch verwachten dat de Israëli nadenkt over wat ze gaan slopen? Nu krijg je de indruk dat het de Israëli geen ene kunt boeit wat kapot gaat of wie er binnen zit. Allereerst nemen we aan dat als de Israëli zegt persoon x moet dood, dat dit terecht is. Op dat moment gaat persoon x kapot inclusief de mensen... Excuus die menselijke schilden er om heen. Die terrorist moet natuurijk in zijn eentje in een leeg veld gaan staan.

Dan moet het gebouw nog kapot, zoals een bepaalde haven die gebouwd was met x land zijn geld.

Ik vind dat een rare gang van zaken, waarom moet alles en iedereen kapot? En dit kweekt meer en meer terroristen, je kan alles ongestraft van iemand afpakken maar dat accepteert iemand niet. Ook jij niet
pi_143017694
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:13 schreef Karrs het volgende:

[..]

:D :')

Is dit nou 'takiyya'?
Ja
pi_143018134
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:22 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Moderne zionisme? Atheist? Niet echt.

Ten eerste: Herzl was een (keurige) Weense jood. Goed geassimileerd en seculier. Een westerse man een journalist. Hij was bekend met de diplomatie en de vrede macht. Hij was vertrouwd met de taal en het protocol van koningen en diplomaten.

Ten tweede zijn 'zionisme' was van orgine een boek , een roman. Wat later uitgevoerd werd in de praktijk. Zijn gedachte aan een joodse staat begon voor het eerst omdat hij getuige was waarop Dreyfus in het openbaar zijn baan verloor en werd vernederd en hij de Parijse meute hoorde scanderen " dood aan de joden" Herzl zag en en voelde en nam het serieus. Hij voelde zich gegregen door een idee waarvan hij nauwelijks van kon ontwaken. In zijn dagboek schreef hij hier ook over:

" een werk van oneindige grootsheid een machtige droom"

"Het is nog te vroeg om te gissen wat ervan zal worden.. Als mijn ontwerp niet wordt omgezet in werkelijkheid kunnen mijn activiteiten toch minstens een roman opleven. Titel : Het beloofde land! Eerlijk gezegd ben ik er niet meer zeker van dat het in feite niet de roman was die ik eerst in gedachten had.."

"Mischien zijn deze ideeen helemaal niet praktisch en maak ik mezelf alleen maar de risee van al die mensen met wie ik er zo serieus over praat. Ben ik soms alleen maar een figuur in mijn eigen roman?"

Veel mensen vielen Herzl aan om zijn gebrek bij de joodse traditie en de Hebreeuwse taal. Hij geloofde namelijk dat Duits de taal van de nieuwe joodse staat zou zijn. Hij schreef hierover:

"De tegenstellingen steken de kop op" schreef hij in 1898. "Ze willen me al aan de kant zetten.."

Herzl wilde Oeganda aannemen als nieuwe joodse staat. Het land dat de Britten wilde geven. De enorme interne ruzie hierover in de Zionistische wereldorganistatie waar Herzl min of meer ingzogen werd om daar president van te worden tastte zijn laaste gezondheid aan en stief hij in juli 1904

Niets wat Herzl had gedaan leek van blijvende betekenis. Joden beleven Palestine koloniseren.
pi_143018188
UNICEFpalestine
@UNICEFpalestine
354 children killed in #airstrikes and #shelling in #Gaza so far. Numbers expected to rise after fighting in #Rafah. This has to stop.

Dit is allang niet meer alleen tegen Hamas. Dit is ook allang geen zelfverdediging meer ...
Dit is ook geen haar beter dan Hamas. Dit is ook terrorisme !
pi_143018233
According to UNICEF, at least 354 Palestinian children were reported killed as a result of air strikes and shelling by Israel, between 8 July and 2 August 2014.

At least 2,502 Palestinian children were reportedly injured.

The child casualties were 222 boys and 132 girls, aged between 1 month and 17 years old.

The highest number of deaths were reported in Khan Younis (111) followed by Gaza City (90); the rest in northern Gaza (67); Central Gaza (45); and Rafah (41).

UNICEF also reported that at least 142 schools in Gaza, including 89 UNRWA schools, 50 public schools and three private/kindergarten schools, were damaged due to Israel airstrikes or shelling nearby.

Three UNRWA schools were used by Palestinian armed groups for rocket storage.

Alsnog neemt Israel de beslissing om te reageren
pi_143018323
Herzl wilde een Joodse staat realiseren. Geen kolonistatie. Om dit te realiseren heeft hij de wereld afgereisd. Toestemming gevraagd aan de Duitse Keizer. Heeft onderhandeld met de Sultan. En reisde naar Londen om met de Britten te onderhandelen. Hij zocht , tevergeefs, steun bij de joodse bankiers.

Alles wat Herzl gedaan heeft of voor ogen had is niet uitgekomen. Er is wel een joodse staat Israel gekomen, maar niet op de manier die Herzl voor ogen had.
pi_143018332
“We are now looking at a health and humanitarian disaster”, warned James W. Rawley, the UN Humanitarian Coordinator in the occupied Palestinian territory, adding: “The fighting must stop immediately.”

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=48395#.U95DcPl_uPZ
pi_143018612
Dit is toch onzin hoop ik, toch?

Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_143018637
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:26 schreef truthortruth het volgende:
Dit is toch onzin hoop ik, toch?

[ afbeelding ]
Propaganda op z'n minst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')