abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143008856
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Isralische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Isral 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever (2012)

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 03-08-2014 14:02:07 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143008858
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Inmiddels is wel duidelijk dat het een persoon van twijfelachtige origine betreft en we wat hij zegt en beweert met een korreltje zout moeten nemen.

Ik heb verder geen zin nog een topic aan hem te wijden. Het hoort hier over Palestina en Israel te gaan
Je hebt gelijk, ik ga dan ook mijn nest opzoeken, truste iedereen :*
pi_143008859
Nou zeg, leg me dat verhaal over de alcohol nog eens uit.
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_143008860
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rust in vrede.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143008863
Heerlijke koffie heb ik hier trouwens.Jullie plezieren me wel bij het nachtwerk. Maar nu weer ontopic.
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_143008869
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:39 schreef Sobieski het volgende:
Heerlijke koffie heb ik hier trouwens.Jullie plezieren me wel bij het nachtwerk. Maar nu weer ontopic.
Zal niet veel werk uit je lange vingers komen denk ik zo.

wordt falen bij dat tentamen.

Maar nu weer ontopic.

Hoeveel support zou Israel na dit weekend nog hebben denk je? En wat betekent "sjabbat" eigenlijk? Eventjes een ijsfabriek en een universiteit bombarderen?

pi_143008872
pi_143008873
quote:
Mogguh, de modcrew wordt afgelost, zie ik.

pi_143008882
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mogguh, de modcrew wordt afgelost, zie ik.
Weet ik niet, volgens mij ben ik half overleden.
pi_143008883
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Weet ik niet, volgens mij ben ik half overleden.
Zo erg als in Gaza zal het niet zijn. Hopelijk een goeie nacht gehad.

pi_143008916
quote:
12s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo erg als in Gaza zal het niet zijn. Hopelijk een goeie nacht gehad.
Hoe moet het volgens jou dan verder nu?
pi_143008919
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:03 schreef Sobieski het volgende:

[..]

Hoe moet het volgens jou dan verder nu?
Kappen met vechten.

pi_143008921
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kappen met vechten.
IDF terugtrekken en dan?
pi_143008924
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:04 schreef Sobieski het volgende:

[..]

IDF terugtrekken en dan?
Kappen met de economie en de vrouwen en kinderen verneuken.

Elke raket van Hamas erna is een extra sanctie.

pi_143008928
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:06 schreef El_Matador het volgende:

Elke raket van Hamas erna is een extra sanctie.
Dus Isral trekt zich terug uit de Gazastrook en indien Hamas een raket afvuurt volgt er een sanctie? En wat voor sanctie dan?
pi_143008931
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:07 schreef Sobieski het volgende:

[..]

Dus Isral trekt zich terug uit de Gazastrook en indien Hamas een raket afvuurt volgt er een sanctie? En wat voor sanctie dan?
Daar ga ik niet over. Laat de VN dat uitzoeken.

Inmiddels staan 130 van de ~210 landen ter wereld niet meer achter Israel. Dat zegt wel wat.

pi_143008936
Hamas staat achter de vernietiging van Isral. Alleen als de Palestijnen Hamas afzweren en uit de regering zetten, kan er eventueel vrede komen. Aan de Palestijnen is de keus of ze Hamas steunen en daardoor de Isralische operaties legitimeren, of dat ze Hamas afzetten en de vrede starten met Isral.

[ Bericht 26% gewijzigd door Sobieski op 03-08-2014 07:08:14 ]
pi_143009075
Als mijn land geen leger heeft om het verzet te leiden zou ik me te allen tijde (hoe hoor je dat correct te schrijven?) scharen achter de groep/mensen/partjj die tegengas kan bieden om de onderdrukking en kolonisatie tegen te gaan.

Het vervelende is dat het westen een niet-Arabisch land altijd onvoorwaardelijk en hypocriet steunt. Dat betekent dat het berhaupt geen zin lijkt te hebben om je te verzetten tegen onrecht. Gelukkig wordt dit niet gedaan. Anders wordt onrecht normaal gevonden.

En fuck de Arabische liga en consorten. Die denken alleen aan graaien graaien en nog eens graaien. Met een hoofdrol voor Sisi van Egypte die geld ontvangt van Amerika en Isral om de grenzen dicht te houden. Vuile hond die sisi.

Al die nederzettingen moeten verdwijnen. De grenzen moeten weer open. De economie moet weer draaien. Sancties bij overtredingen. Dat is de enige manier. Het land krijgen ze toch nooit meer terug. Fuck de Amerikaanse en Isralische leiders.
pi_143009253
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:10 schreef Sobieski het volgende:
Hamas staat achter de vernietiging van Isral. Alleen als de Palestijnen Hamas afzweren en uit de regering zetten, kan er eventueel vrede komen. Aan de Palestijnen is de keus of ze Hamas steunen en daardoor de Isralische operaties legitimeren, of dat ze Hamas afzetten en de vrede starten met Isral.
Dat hebben de palestijnen in de westbank gedaan. En als dank is Isral daar volop bezig met landjepik.
  zondag 3 augustus 2014 @ 09:18:39 #20
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143009609
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 06:07 schreef Sobieski het volgende:

[..]

Dan laten ze iemand een raketje afvuren op een open terrein en kunnen ze als 'antwoord' weer lekker gebouwen net de grond gelijk maken.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanni er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_143009837
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:40 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Oksel, hier een website van nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over de kijk van de Islam op joden..
Misschien voel je je dan persoonlijk niet aangevallen, ik merk dat je soms wat erg verdedigend reageert.

http://www.islamdenouncesantisemitism.com/
Adnan Oktar heeft anders wel een antisemitisch boekje geschreven, genaamd The Holocaust Deception.
pi_143009847
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:47 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ooit was Lehi ook een internationaal erkende terreurbeweging en nu is het een erkende staat. :')
Lehi is niet te vergelijken met Hamas...
pi_143009878
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 03:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, als Hamas de "enige keuze" is, dan wordt het lastig om mensen daarop te veroordelen, niet?

Dan kan je ook individuele Noord-Koreanen de tering in bombarderen. Ze steunen immers Kim Il-Weetikwelke.
Waar heb jij het over? :') Hamas is democratisch gekozen in verkiezingen, daar hadden ze ook de keuze tussen andere partijen zoals Fatah.
pi_143010034
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:22 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dat hebben de palestijnen in de westbank gedaan. En als dank is Isral daar volop bezig met landjepik.
Omdat ook Fatah geen vrede wil, ze wijzen vredesvoorstellen van Isral af.
pi_143010102
02:35 AM: Yesterday at 11:25 PM, a special committee led by the IDF Chief Rabbi announced the death of Lt. Hadar Goldin, 23, an infantry officer in the Givati Brigade who was killed in battle in the Gaza Strip on Friday. Medical, religious and other relevant factors were considered before making the official announcement. Lt. Goldin’s family was notified moments by Head of the IDF Personnel Directorate Maj. Gen. Orna Barbivai and Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz.
http://www.idfblog.com/bl(...)ound-operation-gaza/
pi_143010160
Kees schreef:

quote:
Is geen antwoord op mijn argument dat joden vanaf pakweg 1900 te vuur en te zwaard Palestina binnenstroomden. En tsunami van doelgerichte joden uit het westen overspoelde de Palestijnse samenleving van die tijd. En de joden werden tegengewerkt door de Britten, die het mandaat hadden. En probeerden hun zin door te drijven door terroristische aanslagen op stations en hotels.
Je vervalst de geschiedenis Kees. In 1902 bood het Ottomaanse rijk Herzl in ruil voor flink veel geld (om hun financiele lasten van het Ottomaanse rijk te verlichten) Mesopotamie aan. Wilde men uiteindelijk niet.

En toen ging Herzl uitgebreid onderhandelen met de Britten. De Britten boden toen Oeganda aan. Ook dit wilde het zionistische beweging uiteindelijk niet (had niet veel gescheeld)

Vanaf 1904 kwam de 2e immigratie golf goed op gaan. En dit waren jonge Russen. Palestine was nog altijd bezet door de Turken en niet de Britten. Omdat de Turken als eerste begonnen te irriteren aan de toestroom vluchtingen ( ja het waren vooral joodse vluchtingen, zij vluchten namelijk voor het bebloede geweld in Rusland zeker na 1905) hebben de Turken Arabieren wapens gegeven (dit was in 1908) Hierdoor lieten de Turken toe dat de Arabieren (die eerst gedeisd moesten houden onder de Turkse overheersing) nu aan hun zijde moesten scharen. Door ze wapens te geven kregen de nederzettingen het steeds moeielijer. De Turken hadden 2 redenen hiervoor:

1. De Turken konden de (vooral Russische) vluchtingen niet tegenhouden. Ze kwamen illegaal binnen. Door Arabieren wapens te geven lieten zij de Arabieren het vuile werk opknappen. Immers wisten de Turken dat Engeland vroeg of laat Palestine ( Ottomaanse rijk) zouden binnen vallen. En omdat het Ottomaanse rijk al in een gigantische crisis verkeerde wisten ze dat ze deze strijd van de Engelsen niet zouden winnen.

2. De Turken waren dus bang van de Britten.

De joden probeerden te onderhandelen met de Arabieren die (helaas door de vervelende toestand op dat moment) niet lukte.

De Turken waren bang van Joden omdat zij dachten dat de Joden spioneerden voor de Britten (wat veel joden ook deden). Tijdens de WO1 werden joden daarom zwaar vervolgd door de Turken. Ze werden gemarteld en gedood. De Turken dachten dat als zij nou de Joden gevangen zouden nemen en zouden martelen hiermee de invasie van de Britten zouden uitstellen.

De Britten die voor hun oorlogsinspanningen de steun zochten van het 'mondiale' jodendom waren juist bewust van de aanwezigheid van de joden.

Op 2 november 1917 kondigde Engelend de Balfourverklaring af en die verkondigde dat Engelend POSITIEF stond tegenover de VORMING van een JOODSE STAAT in Palestina! Dat land maakte nog altijd steeds deel uit van het Ottomaanse rijk

De Britten vielen uiteindelijk in 1917 Palestina binnen. In 1918 kwam heel Palestine onder Brits gezag.

Pas in '20 toen de joodse bevolking rap groeide begonnen de Britten toch minder plezant jegens joden op te stellen. Mede ook vanwege de Arabische ongeregeldheden. Maar het was eigenlijk al te laat want de Joden waren al zo goed als doorgedrongen in het land.

Je kan eigenlijk geen schuld aanwijzen in 'landje pikken'. Het is een samenloop van omstandigheden die anders uitpakken dan je nu anno 2014 had willen zien.

De uitzonderlijke vreemde rol die de Britten hebben gespeeld heeft er oa mede veroorzaakt dat het zo ver heeft kunnen lopen. Vergeet ook niet de Turken.

Het was een politiek spelletje waar de bewoners (Arabieren) en de vluchtelingen (joden) de dupe van zijn geworden. Zoals dat altijd en overal gaat. Kijk naar Amerika.

Het is zeker waar dat Rusland hierin een grote rol heeft gespeeld. De verschrikkelijke schokgolven van pogroms en de mislukte revolutie destijds heeft voor de toestroom gezorgd.

En pas in de jaren '30 kwamen heel veel Duitse Joden maar dat was niet vanwege Hitler maar vanwege de economische depressie. Maar het kwaad was allang geschied. Want de Arabische en joodse ongeregeldheden namen alleen maar toe.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:24:38 #27
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_143010179
Laatste nieuws:

IDFSpokesperson twitterde op zondag 03-08-2014 om 03:06:28 DAILY RECAP: Day 26 of Operation Protective Edge. Hamas continues to fire at Israeli civilians. http://t.co/qPFYsQSYhB reageer retweet

IDFSpokesperson twitterde op zondag 03-08-2014 om 05:17:23 We struck 108 terror targets in Gaza in the past 24 hours. reageer retweet
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_143010240
Blijven hameren op human shields en niet kijken naar 1700 doden _O-
pi_143010242
quote:
Dat plaatje van Gaza's population en verhouding met andere steden... Wat een confrontatie met de zotheid der mensheid.
pi_143010267
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
1700? is dat het aantal dat Hamas op zijn naam heeft staan nu?
pi_143010291
quote:
Waarvan vele terroristen.
pi_143010301
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef Sobieski het volgende:
Nou zeg, leg me dat verhaal over de alcohol nog eens uit.
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 05:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rust in vrede.
quote:
Wow, dat jullie tot zo laat/vroeg nog bleven discussiren. :)
De vraag is nu hoe laat jullie straks weer verder gaan :D
pi_143010350
171 delen alweer. En ik dacht ergens bij deel 140 dat het toch niet veel langer zou doorgaan :)
pi_143010516
IDF determines 2nd Lt. Hadar Goldin, previously considered captured in Gaza, is dead

Special panel led by chief military rabbi examines evidence, concludes infantry officer was killed in action.
quote:
The Israel Defense Forces on Saturday determined that 2nd Lt. Hadar Goldin, previously considered captured by Hamas, was killed in battle in Gaza on Friday.

A special panel headed by Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz announced the death of Goldin, an infantry officer in the Givati Brigade. Goldin will be laid to rest at 5:30 at the Kfar Sava military cemetery.

The conclusion was based on forensic evidence from the scene of the attack,a statement by the IDF Spokesperson's Unit said. It added that prior to the decision, religious, medical and other relevant issues were taken under consideration.

Goldin's family was notified of the decision by the Head of the IDF Personnel Directorate Maj. Gen. Orna Barbivai, and the Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz. Defense Minister Moshe Ya'alon accompanied the two officers to the family's home in Kfar Saba.

The family said they accept the military's conclusion and thanked the people of Israel for their support.

Goldin went missing on Friday during an attack by Hamas militants on Israeli soldiers in southern Gaza Strip. Two other Israeli soldiers were killed in the attack. The incident occurred during a breach of the humanitarian ceasefire declared a few hours earlier between Israel and Palestinian factions in Gaza.

On Friday morning, soldiers from the Givati Brigade’s special forces company advanced toward a tunnel opening near the outskirts of Rafah, 2.5 kilometers from Israeli territory. The tunnel was buttressed by reinforced concrete on both sides; defense officials said it had been dug into Israel with the intent of carrying out a terror attack.

Some members of the company, including the commander, ‪Maj. Benaya Sarel, his radioman Staff Sgt. Liel Gidoni and squad leader Goldin approached the structure housing the tunnel opening. As the rest of the soldiers went around the other side of an adjacent building, combatants opened fire on Sarel, Gidoni and Goldin.

The other soldiers reported that this was “heavy fire.” A few minutes later, additional forces arrived and discovered that Sarel and Gidoni had been killed, and that next to their bodies was the body of a militant who had presumably detonated an explosive belt.

Later, the soldiers realized that squad leader Goldin was missing and the deputy company commander decided to advance toward the building and enter the tunnel. The tunnel included corridors, one of them leading to a mosque to the east. Another shaft was found leading to a Hamas bunker.

On Saturday evening, Goldin's family held a press conference and demanded that the IDF not leave Gaza without their son.

“I’m a battalion commander, I’ve been in the reserves until I was 50 and can’t imagine the IDF would forsake its fighter,” said Goldin’s father, Dr. Simcha Goldin. “My commander in Northern Command was [IDF Chief of Staff] Benny Gantz and I know he will not order the IDF to leave anywhere when there’s a soldier inside.”

Goldin’s mother added: “I demand that the State of Israel not leave Gaza until it brings my boy back home. Hadar is Zur’s twin, Zur’s second half. They both serve in the same place. I demand that the State of Israel not forsake my child and not forsake any child who went off to defend Israel.”

A special panel headed by Chief Military Rabbi Brig. Gen. Rafi Peretz announced the death of Goldin, an infantry officer in the Givati Brigade.

The conclusion was based on forensic evidence from the scene of the attack,a statement by the IDF Spokesperson's Unit said. It added that prior to the decision, religious, medical and other relevant issues were taken under consideration.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608525

RIP
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:52:23 #35
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_143010528
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:51 schreef jamesdeen het volgende:
IDF determines 2nd Lt. Hadar Goldin, previously considered captured in Gaza, is dead

Special panel led by chief military rabbi examines evidence, concludes infantry officer was killed in action.

[..]

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608525

RIP
Rest in peace, Hero.
Mijn gedachtes bij de familie en geliefden.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:53:03 #36
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_143010540
quote:
Daarom zijn er ook 1700 doden weetje.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:53:38 #37
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_143010548
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:34 schreef oksel12 het volgende:

[..]

En daar hoor je nooit wat over qua cijfers mbt militanten / terroristen.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:54:11 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143010563
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:18 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dan laten ze iemand een raketje afvuren op een open terrein en kunnen ze als 'antwoord' weer lekker gebouwen net de grond gelijk maken.
Israel heeft heel veel gebouwen intact gelaten en ook de infrastructuur zoals rioleringen en waterleiding, toen ze daar weggingen en GAZA aan de Arabieren teruggaven.

Omdat ze zo met raketten gooien heeft Israel de meeste rioleringen nu stuk geschoten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143011090
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 03:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')
Daarvoor hoef je niet eens zover terug in de tijd. Afgelopen maand initieerde Isral geweld omdat Hamas een tiener gedood zou hebben. Achteraf bleek dat Hamas daar niets mee te maken had.
pi_143011102
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:53 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook 1700 doden weetje.
Er zijn 1700 doden omdat Isral uit is op zoveel doden.
pi_143011194
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En al die duizenden raketten die Hamas afvoerde was gewoon puur voor de gezelligheid...
pi_143011203
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:35 schreef ReplaR het volgende:

[..]

En al die duizenden raketten die Hamas afvoerde was gewoon puur voor de gezelligheid...
Als jij het zegt...
pi_143011223
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voornamelijk vrouwen en kinderen, wat in geen enkele oorlog "normaal" is. Dit is democide. De Palestijnse baarmoeder eruitsnijden.

RIP al die onschuldige vrouwen en kinderen. Hoe durf je, als "beschaafd" land, "voorbeeld" voor het Midden-Oosten. :r

pi_143011228
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:34 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel. Neem aan dat de Isralische geheimedienst dienst hier angstvallig stil over blijft, yes?

Dus wel continu berichten over human shields maar niet over het aantal... Wat een eigenaardig toeval
pi_143011249
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel. Neem aan dat de Isralische geheimedienst hier angstvallig stil over blijft, yes?
Volgens de VN 500.
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:55:45 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143011564
quote:
15s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voornamelijk vrouwen en kinderen, wat in geen enkele oorlog "normaal" is. Dit is democide. De Palestijnse baarmoeder eruitsnijden.

RIP al die onschuldige vrouwen en kinderen. Hoe durf je, als "beschaafd" land, "voorbeeld" voor het Midden-Oosten. :r
Ja en heel GAZA terugpakken, die HAMAS klojos verdienen geen stuk eigen land
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:57:28 #47
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143011605
Gezocht en gevonden ...

quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je leest je eigen links niet, of wel...?

Zelfs een huwelijk tussen een Palestijn en een Israeli is wettelijk verboden. Israelische wetgeving.

[..]

In approving an effective ban on marriages between Israelis and Palestinians this week, Israel’s Supreme Court has shut tighter the gates of the Jewish fortress the state of Israel is rapidly becoming. The judges’ decision, in the words of the country’s normally restrained Haaretz daily, was “shameful"

http://electronicintifada(...)es-palestinians/5972

[..]

.... en dit is redelijk 1-op-1 met de situatie in Israel, met de Palestijnse gebieden.

Oftewel, zelfs met jouw eigen link, geef je mij gelijk.
Ten eerste, Electronic Intifada is niet echt een onafhankelijke bron.
Ten tweede wil ik je nogmaals vragen: ben je hier ooit geweest? Ken je mensen hier?
Mijn Arabische vriend (Isralisch staatsburger) is getrouwd met een Palestijnse vrouw uit Betlehem (Jordaans staatsburger). Raad eens waar ze wonen? In Jeruzalem. Raad eens welke nationaliteit hun kinderen hebben? De Isralische.

Klopt, zij kan momenteel niet de Isralische nationaliteit krijgen, omdat diverse zelfmoordterroristen hun, door familiehereniging verkregen, Isralische nationaliteit hebben misbruikt voor walgelijke aanslagen. Vervelend? Ja. Oneerlijk? Waarschijnlijk. Apartheid? Neen.

Waarbij ook nog eens aangetekend dient te worden, dat het artikel gaat over huwelijken tussen Isralische en Palestijnse Arabieren (nationaliteit), niet over Joden, Christenen, Moslims, Druzen, Bedouin, Circassirs, etc. (religie).

Door de wirwar van juridische systemen binnen het familierecht, is het niet makkelijk om interreligieuze huwelijken te sluiten. Familierecht is voornamelijk gebaseerd op de religieuze regelgeving, waarbij iedere groep voor zijn eigen huwelijken zorgt (wel een centraal bevolkingsregister: na het sluiten van het huwelijk wordt de papierwinkel door de Burgelijke Stand bijgewerkt). Wanneer bijvoorbeeld een Christen (of welke andere religie dan ook) met een Moslim (of welke andere religie dan ook, in ieder geval een andere dan de eerste) wil trouwen, kan dat in principe niet omdat een van tween zich tot het geloof van de ander zou moeten bekeren om dan het huwelijk volgens die specifieke groep te laten voltrekken. Of wat te denken van twee areligieuze mensen, die tot geen enkele groep behoren? Vooralsnog geen mogelijkheid hier.

Aan de andere kant: wanneer deze mensen een wettelijk huwelijk sluiten in het buitenland, wordt dat hier bij de Burgelijke Stand wel erkend.

Deze problematiek komt voort uit geschiedenis, niet uit beleid.

Er wordt nu gewerkt aan een systeem van burgelijk huwelijk, maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde. Hopelijk lukt het de regering nog om het gedurende deze termijn af te ronden.

Dat was link no. 1, door naar no. 2.

Grote apartheid, zelfstandige gebiedsdelen.
De Palestijnen zijn niet gedwongen in separate gebieden gestopt. De Palestijnen zijn precies daar blijven wonen waar ze al woonden. Hun nationaliteit is niet gedwongen veranderd: die was en bleef Jordaans. Alleen op een plaats is de nationaliteit veranderd: Jeruzalem, van Jordaans naar Isralisch. Precies het omgekeerde van apartheid dus.

Tot december 1987 hadden alle Palestijnen vrij toegang tot iedere plek binnen de bestandslijnen van '67, zonder ook maar n controlepost tegen te komen. Door de Eerste Intifada is dat veranderd, om zich tegen het Palestijnse geweld te beschermen.

Dan de Isralische Arabieren: die wonen niet in aparte gebieden, zijn niet aan enige restrictie gebonden, kunnen gaan en staan waar en wanneer ze willen.

Kan jij me een voorbeeld geven waar hier in Isral zelfs maar een hoekje is waar een bord staat met: "Voor niet-Joden verboden", "Slegs vir Joden" of woorden van soortgelijke strekking?

Wanneer de twee-staten oplossing realiteit wordt, zal er een Joodse en een Palestijnse staat zijn. Hoe zal de Joodse staat eruit zien? Joden, Christenen, Moslims etc. allemaal onderdeel van dezelfde staat. De Palestijnse staat? Alleen Palestijnen, geen Jood te vinden. Waar is de Apartheid?

Is er apartheid wanneer er Arabische mensen in het parlement zitten, in het leger dienen (ook hoge officieren!), managementposities bekleden, topambtenaren zijn, etc.?

Voor het gemak heb je maar even andere informatie uit diezelfde link weggelaten, onder 'kleine apartheid':
quote:
De wet op verbod van gemengde huwelijken (1949)
De ontuchtwet (1950) - verbod op seksuele relatie met ander ras.
De wet op bevolkingsregistratie (1950) - het registreren van ras was verplicht.
De groepsgebiedenwet (27 april 1950) - werkverbod van andere rassen in stedelijke gebieden.
De antikraakwet (1951) - stond ontruiming en de vernietiging van huizen toe door de landeigenaren, de lokale overheden en overheidsfunctionarissen.
De wet op aparte gerieven (1953) - verbod op het gebruiken van dezelfde openbare voorzieningen.
De wet op Bantoe-onderwijs (1953) - onderwijs werd gericht op het verrichten van ondergeschikt werk
De wet op werkgelegenheden (1956) - betere banen waren gereserveerd voor blanken.
De wet op bevordering van Bantoe-zelfregering (1958) - bevorderen van onafhankelijkheid van thuislanden.
Verbod op gemengde huwelijken? Zoals hieboven uitgelegd, geen verbod, momenteel praktisch niet haalbaar maar er wordt aan gewerkt.
Ontuchtwet? Zoiets bestaat niet in Isral. Je copuleert maar raak met wie je wilt, geen politie of geheime dienst die je stopt, zolang je de openbare orde maar niet verstoort.
Bevolkingsregistratie? Vroeger stond je afkomst/religie op je ID, maar dat is meer dan 10 jaar geleden gestopt. Daarbij, dat was alleen met het oog op het familierecht (zoals hierboven uitgelegd), als weergave van de gegevens van de Burgelijke Stand, niet om willekeurig iemand op straat aan te houden en door de mangel te halen. Omdat het niets toevoegde aan de identificatieplicht, is die informatie dus verdwenen.
Groepsgebiedenwet? Bestaat niet, iedere Isralische staatsburger en toerist mag gaan en staan waar hij wil. De enige restrictie geldt voor Palestijnen uit Judea en Samaria, noodgedwongen ingesteld na de Eerste Intifada. En dan nog, als ze na een achtergrondcheck (banden met terroristen etc.) niet een gevaar opleveren, mogen ze de grens over. Dit is ALLEEN uit veiligheidsoverwegingen, niet uit ideologie.
Antikraakwet? Niemand heeft het recht om zomaar uit zijn huis gezet te worden. Ook de rechten van de Palestijnen worden juridisch bewaakt. Wist je trouwens dat Palestijnen in vluchtelingenkampen in Isral huizen mogen bouwen? Niet meer dan normaal, zou je zeggen. Vertel dat dan maar eens aan de Palestijnen in tenten in Jordaanse vluchtelingenkampen ...
Wet op aparte gerieven? Ik heb de vraag al hierboven gesteld: is er ook maar n plek in Isral waar alleen Joden mogen komen?
De wet op onderwijs? Isralische Arabieren kunnen ongehinderd op Isralische universiteiten studeren, hun diploma is evenveel waard als die van andere studenten. Weet je dat de grote apothekersketens hier een enorme hoeveelheid Arabische apothekers in dienst hebben? Niet apothekersassistenten, full fledged apothekers.
Wet op werkgelegenheid? Zie voorgaand.
Wet op bevordering van zelf-regering? Isralische Arabieren vallen onder de gewone bevolking en hebben geen zelf-regering om ze onder de duim te houden. De Palestijnse Authoriteit is gevormd om, als ze het goed aanpakken, uiteindelijk een soevereine staat te worden, niet om door middel van stro-mannen door Isral bestuurd te worden. Als Isral en de PA elkaar langzaamaan leren vertrouwen, zal dat uiteindelijk goedkomen.

Zoals ik ook al in eerdere posts gezegd heb, Isral is zeker niet het paradijs op aarde, maar er zijn beroerdere plekken om te leven.

Maar goed, je blaat gewoon maar wat propaganda na om je pseudo-mensenrechten-activisme te stillen. Of ben je net zo hard bezig om Saoedi Arabi van apartheid te beschuldigen omdat Mekka alleen voor Moslims toegankelijk is, vrouwen nog niet eens mogen rijden, homosexualiteit verboden is en Joden en Christenen daar gelijk staan aan honden (in het gunstigste geval)? Om maar een voorbeeld te noemen ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_143011611
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:53 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? :') Hamas is democratisch gekozen in verkiezingen, daar hadden ze ook de keuze tussen andere partijen zoals Fatah.
Toch vreemd. Als je als land eerst een ander volk fysiek, mentaal en economisch helemaal naar de klote helpt en het dan vervolgens raar vindt dat dat volk zich tot extremistische organisaties wendt. Israel creerde Hamas, als je het niet met me eens bent dat dat opzettelijk ging dan ging dat wel niet opzettelijk, het gebeurde wel. Je kan niet van een volk verwachten dat ze zich 60 jaar lang laten afmaken zonder verzet.
pi_143011991
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:57 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Toch vreemd. Als je als land eerst een ander volk fysiek, mentaal en economisch helemaal naar de klote helpt en het dan vervolgens raar vindt dat dat volk zich tot extremistische organisaties wendt. Israel creerde Hamas, als je het niet met me eens bent dat dat opzettelijk ging dan ging dat wel niet opzettelijk, het gebeurde wel. Je kan niet van een volk verwachten dat ze zich 60 jaar lang laten afmaken zonder verzet.
In 2004 was het HDI van Palestina hoger dan die van Egypte, 0.736 tov 0.702.
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11909
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11534

Dus het is onzin om te stellen dat Isral Palestina economisch helemaal naar de klote hielp. Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
pi_143012079
Wat weet het Westen nou van Israel? Helemaal geen ruk. Een Marokaanse vriend van mij ( geboren in Nederland moeder is Spaans) is net terug van vakantie in Israel en hij heeft echt genoten. Niks dat hij als 'muslim' raar aangeken werd. Sterker nog ze dachten dat hij joods was. Hij heeft hele goede (joodse en Arabische) vrienden aan over gehouden. Toen hij zei dat ie uit Nederland kwam keken de Israeli's raar op.

Hij vond Israel een prachtig land en trekt zich weinig aan van anderen mensen zeggen over Israel. Ook zijn Marokaanse vrouw heeft ook een heel leuke vakantie gehad. Volgend jaar gaan ze wss weer.

Ondertussen in de Westerse wereld en media : ........
pi_143012105
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef oksel12 het volgende:

[..]

In 2004 was het HDI van Palestina hoger dan die van Egypte, 0.736 tov 0.702.
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11909
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11534

Dus het is onzin om te stellen dat Isral Palestina economisch helemaal naar de klote hielp. Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
Je hebt wel lef dat je dit durft te stellen aan de hand van een Human Development Index. Ze hebben 2 uur elektriciteit per dag, wat nu verdwenen is door een raket. Ze hebben vrijwel te weinig water, geen toekomst. Zelfs in VN-scholen zijn ze niet veilig omdat Israel totaal doorslaat en jij durft te stellen dat het economisch wel prima gaat omdat 1 of andere index dat zegt?
pi_143012117
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef oksel12 het volgende:
Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
Alleen werkt Isral daar niet aan mee.
pi_143012139
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat weet het Westen nou van Israel? Helemaal geen ruk. Een Marokaanse vriend van mij ( geboren in Nederland moeder is Spaans) is net terug van vakantie in Israel en hij heeft echt genoten. Niks dat hij als 'muslim' raar aangeken werd. Sterker nog ze dachten dat hij joods was. Hij heeft hele goede (joodse en Arabische) vrienden aan over gehouden. Toen hij zei dat ie uit Nederland kwam keken de Israeli's raar op.

Hij vond Israel een prachtig land en trekt zich weinig aan van anderen mensen zeggen over Israel. Ook zijn Marokaanse vrouw heeft ook een heel leuke vakantie gehad. Volgend jaar gaan ze wss weer.

Ondertussen in de Westerse wereld en media : ........
Ik zie de link tussen zijn fijne vakantie en het feit dat Israel dan geen misdaden tegen de mensheid kan hebben gepleegd niet. Help me even?
pi_143012175
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Je hebt wel lef dat je dit durft te stellen aan de hand van een Human Development Index. Ze hebben 2 uur elektriciteit per dag, wat nu verdwenen is door een raket. Ze hebben vrijwel te weinig water, geen toekomst. Zelfs in VN-scholen zijn ze niet veilig omdat Israel totaal doorslaat en jij durft te stellen dat het economisch wel prima gaat omdat 1 of andere index dat zegt?
Ik heb het over 2004, dus voordat Hamas werd gekozen. Jij beweerde dat Isral Palestina economisch kapot zou maken en dat daarom Hamas werd gekozen.
pi_143012241
Gaza crisis: Deadly strike 'at UN school in Rafah'
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28628682
pi_143012298
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:23 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ik heb het over 2004, dus voordat Hamas werd gekozen. Jij beweerde dat Isral Palestina economisch kapot zou maken en dat daarom Hamas werd gekozen.
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?
pi_143012423
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:28 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?
Bronnen?
2010, 44 als het gaat om armoede:
http://www.photius.com/ra(...)rty_line_2014_0.html
pi_143012448
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:21 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Ik zie de link tussen zijn fijne vakantie en het feit dat Israel dan geen misdaden tegen de mensheid kan hebben gepleegd niet. Help me even?
Israel is alleen voor de joden. Een terreurstaat op oorlog beruste regering ( indirect ook dan de bevolking) die alle Arabieren eruit willen hebben en hiermee bezig zijn en huizen aan het bouwen zijn. Waar Palestijnen en Arabieren of Christenen geen enkele rechten hebben. Free Palestine

.... Toch?
pi_143012470
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspx
pi_143012580
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeggen de Jodenhaters :)
pi_143012590
Bij Isralische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.

http://nos.nl/artikel/682343-weer-vnschool-geraakt-in-gaza.html

ALWEER? Alweer Oops ? Hoe halen die tyfusmongolen het weer in hun hoofd ?
pi_143012600
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:28 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Hamas was dus kennelijk niet op zoek naar oplossingen.
pi_143012619
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Bij Isralische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.

http://nos.nl/artikel/682343-weer-vnschool-geraakt-in-gaza.html

ALWEER? Alweer Oops ? Hoe halen die tyfusmongolen het weer in hun hoofd ?
Hoe halen "tyfusmongolen" het in hun hoofd om zulke dingen kritiekloos/eenzijdig te geloven?
pi_143012639
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoe halen tyfusmongolen het in hun hoofd om zulke dingen kritiekloos te geloven?
Waarom zou het niet waar zijn ?
pi_143012650
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:35 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bronnen?
2010, 44 als het gaat om armoede:
http://www.photius.com/ra(...)rty_line_2014_0.html
2006, mijn excuses. Het jaar waarin het ontzettend slecht ging in Palestina en Hamas de macht greep. Zit vast geen verband achter? Daarnaast is de HDI van 2010 niet van toepassing op Palestina, omdat die de mogelijke Human Development meet indien er geen sprake is van ongelijkheid.
pi_143012658
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet waar zijn ?
Waarom zou het wel waar zijn?
pi_143012668
Israel's military has launched air strikes on Gaza even as it begins redeploying ground troops along its border with the Gaza Strip.

Sunday's attacks came despite signals from the Israeli government that it would reassess its operations amid reports of tanks and other vehicles leaving the war-scarred Palestinian territory.

Gaza's Health Ministry officials said nine Palestinians were killed in one of the air raids while another 10 died, witnesses said, in an attack on a UNRWA school in Rafah. It was the second strike on a UN shelter in less than a week.

http://www.aljazeera.com/(...)148372122193560.html
pi_143012720
We've spoken to the Israeli military in the past few minutes and they are saying they are aware of the reports [of the attack on the school] and are looking in to what has happened.

A place that was supposed to be a safe haven has once again proved not to be safe.

James Bays, reporting from West Jerusalem:

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
pi_143012805
http://nos.nl/artikel/682303-doden-bij-luchtaanvallen-gaza.html

Ze zitten al op 1719..... zal Netanyahu voor een rond getal gaan?
pi_143012817
Isral on a rampage :{
pi_143012825
En dan zijn mensen nog verbaasd dat mensen zo extreem kunnen worden ?
pi_143012847
Maar hey het zal vast een foutje geweest zijn. OOPS !
pi_143012870
Het is oorlog, die gewonnen kan worden met de meest smerige tactieken/leugens. Zelfs de Vietnamoorlog is door USA verloren mede door interne verdeeldheid mbv informatie/propagandaoorlog. Kortom, de 'tyfusmongolen' die kritiekloos/eenzijdig n kant geloven.
pi_143012877
http://nos.nl/video/68236(...)voerd-maar-dood.html

Dat filmpje.... _O- _O-

De Noord Koreanen schreeuwen nog harder, maar voor de rest......
pi_143012885
quote:
De site van deze man is echt een lachertje.
pi_143012897
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Het is oorlog, die gewonnen kan worden met de meest smerige tactieken/leugens. Zelfs de Vietnamoorlog is door USA verloren mede door interne verdeeldheid mbv informatie/propagandaoorlog. Kortom, de 'tyfusmongolen' die kritiekloos/eenzijdig n kant geloven.
Het is geen oorlog. Oorlog zou beteken dat de Palestijnen op gelijke niveau kunnen terug slaan! Kunnen ze niet !
pi_143012909
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
quote:
Maar hey het zal vast een foutje geweest zijn. OOPS !
Ja als ik een Jood zou zijn, zou ik de leugens over Isral ook spuugzat zijn. Maar hey, het verspreiden van leugens zal vast een foutje geweest zijn. OOPS!
pi_143012927
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:

Dat filmpje.... _O- _O-

Ik heb me blijkbaar vergist in jou, ik dacht dat je alleen koudbloedig was richting Palestina/Palestijnen. Feit is dat je gewoon een psychopaat bent.
pi_143012930
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:

Dat filmpje.... _O- _O-

Gahaha ga het niet eens kijken.
pi_143012938
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is geen oorlog. Oorlog zou beteken dat de Palestijnen op gelijke niveau kunnen terug slaan! Kunnen ze niet !
Omdat ze het niet kunnen, is het nog wel oorlog. Juist oorlog zelfs! En al officieel sinds 1947-1948.
pi_143012944
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Ja als ik een Jood zou zijn, zou ik de leugens over Isral ook spuugzat zijn. Maar hey, het verspreiden van leugens zal vast een foutje geweest zijn. OOPS!
Dus de VN is volgens jou geen betrouwbare bron? Die bevestigen het bombarderen van VN-scholen door Israel namelijk.
pi_143012957
quote:
Inderdaad. Als een Palestijn net zijn hele familie is kwijtgeraakt door een Israelische bom moet je niet raar staan te kijken als diegene radicaliseert, en zijn toevlucht zoekt in het geweldadig verzet en Hamas.

Israel heeft het voor een deel aan zichzelf te danken dat een beweging als Hamas het voor het zeggen krijgt in Gaza.
pi_143012985
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Ik heb me blijkbaar vergist in jou, ik dacht dat je alleen koudbloedig was richting Palestina/Palestijnen. Feit is dat je gewoon een psychopaat bent.
Misschien moet je het filmpje ff kijken tapirr :P
pi_143013053
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Inderdaad. Als een Palestijn net zijn hele familie is kwijtgeraakt door een Israelische bom moet je niet raar staan te kijken als diegene radicaliseert, en zijn toevlucht zoekt in het geweldadig verzet en Hamas.

Israel heeft het voor een deel aan zichzelf te danken dat een beweging als Hamas het voor het zeggen krijgt in Gaza.
Dus dat. Zelfs ik heb geen enkel greintje begrip of respect meer over voor de de staat Isral die het nu is geworden. En ik ben niet eens daar.
pi_143013068
quote:

[..]

Dus de VN is volgens jou geen betrouwbare bron? Die bevestigen het bombarderen van VN-scholen door Israel namelijk.
Niet voldoende betrouwbaar nee. Al decennialang blijken dit soort nieuwsfeiten altijd weer verdraaid te zijn. Kans is groot dat er wel een VN-school gebombardeerd is, maar het ware achterliggende verhaal? Dat weten wij echt niet.
pi_143013109
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Niet voldoende betrouwbaar nee. Al decennialang blijken dit soort nieuwsfeiten altijd weer verdraaid te zijn. Kans is groot dat er wel een VN-school gebombardeerd is, maar het ware achterliggende verhaal? Dat weten wij echt niet.
Gahahahaah.

Snap niet hoe mensen zelfs nu nog zo hard kunnen blijven volhouden dat Isral dit soort dingen niet gewoon zou doen
pi_143013121
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien moet je het filmpje ff kijken tapirr :P
Heb ik gedaan, als hij zelfs dit grappig vindt is er gewoon iets mis met hem. Dat bedoelde ik

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je in dit topic post, want als je de VN geen betrouwbare bron vindt blijft er weinig over en is het enige wat je hier kunt doen posten dat alle bronnen onbetrouwbaar zijn.
pi_143013122
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door timmmmm op 03-08-2014 13:20:18 ]
pi_143013166
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:45 schreef tapirrr het volgende:

[..]

2006, mijn excuses. Het jaar waarin het ontzettend slecht ging in Palestina en Hamas de macht greep. Zit vast geen verband achter? Daarnaast is de HDI van 2010 niet van toepassing op Palestina, omdat die de mogelijke Human Development meet indien er geen sprake is van ongelijkheid.
Direct na de verkiezingen in 2005 werden er sancties ingesteld door Isral.
pi_143013169
http://www.haaretz.com/news/video/1.608484

"More Palestinian children killed in 3 weeks than Israeli soldiers in 8 years"
pi_143013241
quote:

[..]

De VN schreef ook een rapport waarin Libi onder Kadafi werd geprezen vanwege haar mensenrechten :') , vanwege de opstand werd die in de prullenbak gegooid.
pi_143013280
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten :{
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143013324
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:05 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Direct na de verkiezingen in 2005 werden er sancties ingesteld door Isral.
Welke verkiezingen? Hamas werd pas in 2006 gekozen.
pi_143013334
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten :{
Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.

Dode kindjes? made by Isral/VS.
pi_143013348
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Welke verkiezingen? Hamas werd pas in 2006 gekozen.
Dat bedoel ik, 2005 moet 2006 zijn.
pi_143013351
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.

Dode kindjes? made by Isral/VS.
Volgens mij was die sarcastisch :P
pi_143013370
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij was die sarcastisch :P
Weet ik, maar ik doe er nog een schepje cynisme bovenop he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')