Je hebt wel lef dat je dit durft te stellen aan de hand van een Human Development Index. Ze hebben 2 uur elektriciteit per dag, wat nu verdwenen is door een raket. Ze hebben vrijwel te weinig water, geen toekomst. Zelfs in VN-scholen zijn ze niet veilig omdat Israel totaal doorslaat en jij durft te stellen dat het economisch wel prima gaat omdat 1 of andere index dat zegt?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef oksel12 het volgende:
[..]
In 2004 was het HDI van Palestina hoger dan die van Egypte, 0.736 tov 0.702.
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11909
http://www.mefacts.com/cached.asp?x_id=11534
Dus het is onzin om te stellen dat Israël Palestina economisch helemaal naar de klote hielp. Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
Alleen werkt Israël daar niet aan mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef oksel12 het volgende:
Als de Palestijnen vrede willen komt er vrede.
Ik zie de link tussen zijn fijne vakantie en het feit dat Israel dan geen misdaden tegen de mensheid kan hebben gepleegd niet. Help me even?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat weet het Westen nou van Israel? Helemaal geen ruk. Een Marokaanse vriend van mij ( geboren in Nederland moeder is Spaans) is net terug van vakantie in Israel en hij heeft echt genoten. Niks dat hij als 'muslim' raar aangeken werd. Sterker nog ze dachten dat hij joods was. Hij heeft hele goede (joodse en Arabische) vrienden aan over gehouden. Toen hij zei dat ie uit Nederland kwam keken de Israeli's raar op.
Hij vond Israel een prachtig land en trekt zich weinig aan van anderen mensen zeggen over Israel. Ook zijn Marokaanse vrouw heeft ook een heel leuke vakantie gehad. Volgend jaar gaan ze wss weer.
Ondertussen in de Westerse wereld en media : ........
Ik heb het over 2004, dus voordat Hamas werd gekozen. Jij beweerde dat Israël Palestina economisch kapot zou maken en dat daarom Hamas werd gekozen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je hebt wel lef dat je dit durft te stellen aan de hand van een Human Development Index. Ze hebben 2 uur elektriciteit per dag, wat nu verdwenen is door een raket. Ze hebben vrijwel te weinig water, geen toekomst. Zelfs in VN-scholen zijn ze niet veilig omdat Israel totaal doorslaat en jij durft te stellen dat het economisch wel prima gaat omdat 1 of andere index dat zegt?
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik heb het over 2004, dus voordat Hamas werd gekozen. Jij beweerde dat Israël Palestina economisch kapot zou maken en dat daarom Hamas werd gekozen.
Bronnen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:28 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?
Israel is alleen voor de joden. Een terreurstaat op oorlog beruste regering ( indirect ook dan de bevolking) die alle Arabieren eruit willen hebben en hiermee bezig zijn en huizen aan het bouwen zijn. Waar Palestijnen en Arabieren of Christenen geen enkele rechten hebben. Free Palestinequote:Op zondag 3 augustus 2014 12:21 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik zie de link tussen zijn fijne vakantie en het feit dat Israel dan geen misdaden tegen de mensheid kan hebben gepleegd niet. Help me even?
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspxquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen werkt Israël daar niet aan mee.
Zeggen de Jodenhatersquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen werkt Israël daar niet aan mee.
Hamas was dus kennelijk niet op zoek naar oplossingen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:28 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Toch stonden ze ook in 2004 8ste als het ging om armoede, 31ste als het gaat om mensen die geen toegang hebben tot schoon drinkwater en 12e als het gaat om ondervoede kinderen (0-5 jaar). Dit was allemaal 2004, kan me niet voorstellen dat het 10 jaar later veel beter gaat. Eerder andersom?
Hoe halen "tyfusmongolen" het in hun hoofd om zulke dingen kritiekloos/eenzijdig te geloven?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Bij Israëlische bombardementen op Gaza is opnieuw een school getroffen die door de Verenigde Naties wordt gebruikt om Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Volgens artsen en getuigen zijn bij de aanval zeker tien mensen gedood. Tientallen mensen raakten gewond.
http://nos.nl/artikel/682343-weer-vnschool-geraakt-in-gaza.html
ALWEER? Alweer Oops ? Hoe halen die tyfusmongolen het weer in hun hoofd ?
Waarom zou het niet waar zijn ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoe halen tyfusmongolen het in hun hoofd om zulke dingen kritiekloos te geloven?
2006, mijn excuses. Het jaar waarin het ontzettend slecht ging in Palestina en Hamas de macht greep. Zit vast geen verband achter? Daarnaast is de HDI van 2010 niet van toepassing op Palestina, omdat die de mogelijke Human Development meet indien er geen sprake is van ongelijkheid.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bronnen?
2010, 44 als het gaat om armoede:
http://www.photius.com/ra(...)rty_line_2014_0.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |