quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met 9/11 en vermoorde Israëlische burgers. Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende Palestijnen die op facebook blij delen hoeveel Israëliërs ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten
Ah die had ik dan gemistquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik doe er nog een schepje cynisme bovenop he.
Israel verdedigt zichzelf slechts. En VS helpt een bondgenoot in zelfverdediging.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.
Dode kindjes? made by Israël/VS.
Precies, ze verdedigen zich tegen de bezettingen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Israel verdedigt zichzelf slechts. En VS helpt een bondgenoot in zelfverdediging.
Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.quote:
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na. De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten
We beginnen het nu eindelijk te begrijpen jongens. Verschrikkelijk hoeveel dode kinderen er aan Israelische kant vallenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, ze verdedigen zich tegen de bezettingen.
IDF is niets meer dan een verzet groepering.
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.
Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen
Moeten ze dan maar een keer mee kappenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.
Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Moeten ze dan maar een keer mee kappen
Hoeveel IDF-militairen zouden eigenlijk hun training (of een deel ervan) bij Blackwater Ops gehad hebben?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.
Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen dan is het logisch dat dat uitloopt op grote excessen waarbij vele onschuldigen worden afgemaakt uit wraakgevoelens en payback. Vele voorbeelden van, die jongens op het strand, de vele militairen die zich op facebook verspreken dat ze blij zijn met het doden van kinderen etc etc.
Je zegt net dat veel Nederlanders zich schuldig voelen en dan vraag je waarom Nederland niet neutraal is ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.
Waarom is Nederland eigenlijk niet neutraal in dit conflict? We hebben toch niets met Israel noch met Palestina te maken? Of wel?
Jammer dat die historische HDI cijfers zo slecht op internet staan. Ik denk dat 2005 geen ander beeld had gegeven dan 2006. Kan het helaas niet vinden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, 2005 moet 2006 zijn.
Joodse lobby.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.
Waarom is Nederland eigenlijk niet neutraal in dit conflict? We hebben toch niets met Israel noch met Palestina te maken? Of wel?
Het schuldgevoel zal er inderdaad ten dele mee te maken hebben dat Nederland niet neutraal is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zegt net dat veel Nederlanders zich schuldig voelen en dan vraag je waarom Nederland niet neutraal is ?
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Geld ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar waarom zouden er voor de Joodse lobby moeten buigen?
Mijn godje is beter dan jouw godje en als je niet in mijn godje gelooft ga je naar de hel! Pief, paf, boem!quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.
Geweldig, die religies.
Nee, niet "de islam", individuele moslims.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.
Geweldig, die religies.
Instant...?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:48 schreef theunderdog het volgende:
Hoe het nieuws over Gaza instant komt.
http://myrightword.blogspot.nl/2014/08/journalism-in-gaza.html
Dat is het meest enge van dit hele conflict. De jeugd moet dit probleem oplossen, niet alleen de Palestijnse of alleen de Israelische. Maar aan beide kanten radicaliseert de jeugd. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik dat alleen vanuit de Palestijnse kant kan begrijpen. De Israelische jeugd heeft net zo veel last van dit conflict als de Nederlandse jeugd had van Afghanistan/Irak.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?
Het wordt altijd zo eenzijdig bekeken. Feit is gewoon is dat er aan beide kanten haatdragende ideeen over elkaar bestaan.
Het antisemitisme onder de Palestijnen en moslims wereldwijd valt niet te ontkennen. En aan de andere kant kun je het ook niet negeren dat er Israelische jongeren scanderen dat er morgen geen school zal zijn in Palestina, omdat er geen Paelstijnse kinderen meer zullen zijn. Daarnaast spelen verschillende Israeliers openlijk met het idee van genocide als oplossing voor het conflict (zie het artikel in The Times of Israel wat snel weer van de site is gehaald).
Dat stel jij dat beiden imperialisme nastreven maar hele volksstammen in vooral Noord-Europa en Amerika zijn ervan overtuigt dat Israel echt vrede wilquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na.
Die oplossing gaat niet (meer) lukken. De oplossing moet van buiten komen en de internationale gemeenschap. Net zoals Poetin sancties krijgt voor innemen en annexeren van de Krim zouden de landen die Israel allerlei privileges geven dmv economische voordelen, handelsvoordelen, militaire steun, aid etc voorwaarden eraan moeten verbinden dat men de continuerende kolonisatie stopt. Is niet veel gevraagd maar vrij normaal, "je gaat niet met ons geld kolonisatie en bezetting sponsoren". Als men dat niet doet kan je de slachtoffers van bezetting en kolonisatie niet verwijten zichzelf te gaan verdedigen. Dat is krankzinnig.quote:De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
Die religie is erg giftig en degenen die daar vatbaar voor zijn gaan over tot geweld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet "de islam", individuele moslims.
Veel teveel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:26 schreef oksel12 het volgende:
hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
Religie an sich alleen al zorgt voor hokjesdenken. Mijn godje is goed en jouw godje is fout. Jij gaat naar de hel en ik ga naar de hemel. Stad X is mijn heilige plaats en daar moet jij met jouw club van afblijven. Mijn geloof is superieur aan jouw geloof. Een soort apartheidsdenken vermomd onder het noemertje religie.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet "de islam", individuele moslims.
De kern van de religie wel, maar gelukkig leven de meeste moslims niet naar de kern.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die religie is erg giftig en degenen die daar vatbaar voor zijn gaan over tot geweld.
Helaas wel ja, niet direct in onze schatkist maar indirect zijn de handelbelangen te groot. Net zoals we eigenlijk uit menselijk oogpunt geen handel zouden moeten drijven met Saoudi-Arabie maar toch constant op onze knieen buigen voor 1 of andere sjeik.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Krijgen wij extra baten in onze schatkist gestort als we Israel steunen?
Welnee, dat zijn alleen de extremisten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Religie an sich alleen al zorgt voor hokjesdenken. Mijn godje is goed en jouw godje is fout. Jij gaat naar de hel en ik ga naar de hemel. Stad X is mijn heilige plaats en daar moet jij met jouw club van afblijven. Mijn geloof is superieur aan jouw geloof. Een soort apartheidsdenken vermomd onder het noemertje religie.
De radicalen in Israël worden al in toom gehouden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na. De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
De radicalen in Israel krijgen een wapen en worden de Gaza-strook ingestuurd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De radicalen in Israël worden al in toom gehouden.
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:28 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Helaas wel ja, niet direct in onze schatkist maar indirect zijn de handelbelangen te groot. Net zoals we eigenlijk uit menselijk oogpunt geen handel zouden moeten drijven met Saoudi-Arabie maar toch constant op onze knieen buigen voor 1 of andere sjeik.
Handel drijven is nu juist die steun.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?
Moet je bij mij niet mee aankomen, ik ben niet iemand die ontkent dat wereldwijd verschillende mongole Moslimgroepen voor gigantische misdaden zorgen. Van Boko Haram tot Shabab in Somalie tot ISIS-kankergezwel of die honden in Mali recent.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geweldig, die religies.
Nee hoor. Het voortdurend nederzettingen in Palestijnse gebieden bouwen is imperialisme. Als we erkennen dat de radicale moslims imperialistisch zijn (de islamisering volgens Geert) dan moeten we ook erkennen dat de radicale joden imperialistisch zijn. We kunnen toch best erkennen dat de Israelische staat imperialistisch is?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:
[..]
http://tegenlicht.vpro.nl(...)-ban-van-israel.htmlquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?
Nee hoor, vrijwel iedereen erkent dat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen dan is het logisch dat dat uitloopt op grote excessen waarbij vele onschuldigen worden afgemaakt uit wraakgevoelens en payback. Vele voorbeelden van, die jongens op het strand, de vele militairen die zich op facebook verspreken dat ze blij zijn met het doden van kinderen etc etc.
Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")? Zit hij niet in de regering al verschillende kabinetten en maakt hij dus beleid op het hoogste niveau?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:
De meeste nazi-aanhangers waren ook gematigd. Punt is wel dat ze die verderfelijke ideologie aanhingen, ook al doen ze niemand kwaad.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn alleen de extremisten.
Groetjes vanuit een 95% religieus land.
Heb je cijfers of lul je maar wat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:31 schreef tapirrr het volgende:
[..]
De radicalen in Israel krijgen een wapen en worden de Gaza-strook ingestuurd.
Het is meer nationalistisch dan religieus hoor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")? Zit hij niet in de regering al verschillende kabinetten en maakt hij dus beleid op het hoogste niveau?
Is Bennett niet radicaal (meneer "we moeten de hele Westbank en Gaza annexeren omdat het joods land is"? Zit hij niet in de regering van Netanyahu met weet-ik-hoeveel stemmen?
Is Netanyahu niet radicaal (meneer "we blijven nederzettingen doorbouwen in de Westbank")? Is hij neit al jaren premier van een steeds rechtser wordend kabinet?
Als Bennett en Lieberman volgens jou radicaal zijn, wat zegt dat over Israeliers die hen in een kabinet stemmen? Die zijn voorstanders van vrede maar stemmen per ongeluk wel op mensen die menen dat heel Groot-Israel (Westbank + Gaza) "joods land is vanwege ons religieuze boekje en gedeelde historie dat er 2000 jaar geleden wat Hebreeuwse voorvaderen woonden"?
Nee, je erkent het niet. Je bagatalliseert het zwaar. "Uitzonderingen mensen....echt waar. Doorlopen". Nee, geen uitzondering. Totaal niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:35 schreef oksel12 het volgende:
Nee hoor, vrijwel iedereen erkent dat.
'Vol zit' is veel te overdreven. Die militairen op Facebook zijn maar enkelen, hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |