abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143013371
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:10 schreef Aloulou het volgende:
Incidenten mensen, dat blij juichen met 9/11 en vermoorde Israëlische burgers. Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende Palestijnen die op facebook blij delen hoeveel Israëliërs ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten :{
pi_143013380
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik doe er nog een schepje cynisme bovenop he.
Ah die had ik dan gemist :P
pi_143013400
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
Doorlopen? munitie blijven geven bedoel je.

Dode kindjes? made by Israël/VS.
Israel verdedigt zichzelf slechts. En VS helpt een bondgenoot in zelfverdediging.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143013422
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Israel verdedigt zichzelf slechts. En VS helpt een bondgenoot in zelfverdediging.
Precies, ze verdedigen zich tegen de bezettingen.

IDF is niets meer dan een verzet groepering.
pi_143013463
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:14 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.

Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen dan is het logisch dat dat uitloopt op grote excessen waarbij vele onschuldigen worden afgemaakt uit wraakgevoelens en payback. Vele voorbeelden van, die jongens op het strand, de vele militairen die zich op facebook verspreken dat ze blij zijn met het doden van kinderen etc etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143013464
quote:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten :{
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na. De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
pi_143013467
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Precies, ze verdedigen zich tegen de bezettingen.

IDF is niets meer dan een verzet groepering.
We beginnen het nu eindelijk te begrijpen jongens. Verschrikkelijk hoeveel dode kinderen er aan Israelische kant vallen :(

Stop de ongelijke strijd van HAMAS tegen Israel !!
pi_143013490
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Klopt. Alleen dit erkent men, bij Israel ontkent men het vooral in het Westen en NL.

Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen
Juist. Maar vergeet niet dat veel Nederlanders nog met een schuldgevoel zitten.
pi_143013505
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Moeten ze dan maar een keer mee kappen
pi_143013532
quote:
Incidenten mensen, dat blij juichen met opblazen van de Moskee en op einde in Hebreeuws "Leve Israel schreeuwen". Komt slechts sporadisch voor. Net zoals juichende IDF-ers die op facebook blij delen hoeveel Palestijnen ze hebben afgemaakt. Gewoon doorlopen, incidenten :{
Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?

Het wordt altijd zo eenzijdig bekeken. Feit is gewoon is dat er aan beide kanten haatdragende ideeen over elkaar bestaan.

Het antisemitisme onder de Palestijnen en moslims wereldwijd valt niet te ontkennen. En aan de andere kant kun je het ook niet negeren dat er Israelische jongeren scanderen dat er morgen geen school zal zijn in Palestina, omdat er geen Paelstijnse kinderen meer zullen zijn. Daarnaast spelen verschillende Israeliers openlijk met het idee van genocide als oplossing voor het conflict (zie het artikel in The Times of Israel wat snel weer van de site is gehaald).
pi_143013536
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

_O-
pi_143013580
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moeten ze dan maar een keer mee kappen
Ze willen juist hun schuldgevoel "afkloppen" door fanatiek Israel te steunen.

Waarom is Nederland eigenlijk niet neutraal in dit conflict? We hebben toch niets met Israel noch met Palestina te maken? Of wel?
pi_143013597
quote:

[..]

Als men gewoon erkent dat Israelische leger vol zit met nationalistisch gehersenspoelde Palestijnen hatende militairen dan is het logisch dat dat uitloopt op grote excessen waarbij vele onschuldigen worden afgemaakt uit wraakgevoelens en payback. Vele voorbeelden van, die jongens op het strand, de vele militairen die zich op facebook verspreken dat ze blij zijn met het doden van kinderen etc etc.
Hoeveel IDF-militairen zouden eigenlijk hun training (of een deel ervan) bij Blackwater Ops gehad hebben?

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143013602
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom is Nederland eigenlijk niet neutraal in dit conflict? We hebben toch niets met Israel noch met Palestina te maken? Of wel?
Je zegt net dat veel Nederlanders zich schuldig voelen en dan vraag je waarom Nederland niet neutraal is ?
pi_143013610
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:13 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, 2005 moet 2006 zijn.
Jammer dat die historische HDI cijfers zo slecht op internet staan. Ik denk dat 2005 geen ander beeld had gegeven dan 2006. Kan het helaas niet vinden.
pi_143013637
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Joodse lobby.
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:23:41 #117
176916 Karrs
2007-2017
pi_143013643
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet waar zijn ?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143013649
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je zegt net dat veel Nederlanders zich schuldig voelen en dan vraag je waarom Nederland niet neutraal is ?
Het schuldgevoel zal er inderdaad ten dele mee te maken hebben dat Nederland niet neutraal is.
pi_143013655
quote:
Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.

Geweldig, die religies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2014 13:24:18 ]
pi_143013663
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:23 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Joodse lobby.
Maar waarom zouden er voor de Joodse lobby moeten buigen?
pi_143013672
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar waarom zouden er voor de Joodse lobby moeten buigen?
Geld ?
pi_143013677
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Net als dat de islam de wereld her en der in vuur en vlam zet. Allemaal incidenten.

Geweldig, die religies.
Mijn godje is beter dan jouw godje en als je niet in mijn godje gelooft ga je naar de hel! Pief, paf, boem!
pi_143013678
quote:

[..]

Geweldig, die religies.
Nee, niet "de islam", individuele moslims.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143013687
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geld ?
Krijgen wij extra baten in onze schatkist gestort als we Israel steunen?
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:25:50 #125
176916 Karrs
2007-2017
pi_143013691
quote:
Instant...? :')
Of toch 'tot stand'?
pi_143013694
HAMAS, HAMAS..... koeien eten GRAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tot zover mijn zeer nuttige bijdrage aan dit geweldige topic
Zonder wrijving geen glans
pi_143013697
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:20 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Moeten we ook gewoon doorlopen bij incidenten van antisemitisme?

Het wordt altijd zo eenzijdig bekeken. Feit is gewoon is dat er aan beide kanten haatdragende ideeen over elkaar bestaan.

Het antisemitisme onder de Palestijnen en moslims wereldwijd valt niet te ontkennen. En aan de andere kant kun je het ook niet negeren dat er Israelische jongeren scanderen dat er morgen geen school zal zijn in Palestina, omdat er geen Paelstijnse kinderen meer zullen zijn. Daarnaast spelen verschillende Israeliers openlijk met het idee van genocide als oplossing voor het conflict (zie het artikel in The Times of Israel wat snel weer van de site is gehaald).
Dat is het meest enge van dit hele conflict. De jeugd moet dit probleem oplossen, niet alleen de Palestijnse of alleen de Israelische. Maar aan beide kanten radicaliseert de jeugd. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik dat alleen vanuit de Palestijnse kant kan begrijpen. De Israelische jeugd heeft net zo veel last van dit conflict als de Nederlandse jeugd had van Afghanistan/Irak.
pi_143013707
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Instant...? :')
Of toch 'tot stand'?
tot stand inderdaad.
pi_143013712
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:
Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na.
Dat stel jij dat beiden imperialisme nastreven maar hele volksstammen in vooral Noord-Europa en Amerika zijn ervan overtuigt dat Israel echt vrede wil :'( en (meer) recht op zelfverdediging heeft :'( dan diegenen die onder voortdurende continuering van bezetting en kolonisatie leiden.

quote:
De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
Die oplossing gaat niet (meer) lukken. De oplossing moet van buiten komen en de internationale gemeenschap. Net zoals Poetin sancties krijgt voor innemen en annexeren van de Krim zouden de landen die Israel allerlei privileges geven dmv economische voordelen, handelsvoordelen, militaire steun, aid etc voorwaarden eraan moeten verbinden dat men de continuerende kolonisatie stopt. Is niet veel gevraagd maar vrij normaal, "je gaat niet met ons geld kolonisatie en bezetting sponsoren". Als men dat niet doet kan je de slachtoffers van bezetting en kolonisatie niet verwijten zichzelf te gaan verdedigen. Dat is krankzinnig.
pi_143013732
quote:
18s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die religie is erg giftig en degenen die daar vatbaar voor zijn gaan over tot geweld.
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:27:19 #131
176916 Karrs
2007-2017
pi_143013734
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:23 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Joodse lobby.
Nee, gezond verstand.
pi_143013736
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:26 schreef oksel12 het volgende:
hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
Veel teveel.

pi_143013750
quote:
18s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Religie an sich alleen al zorgt voor hokjesdenken. Mijn godje is goed en jouw godje is fout. Jij gaat naar de hel en ik ga naar de hemel. Stad X is mijn heilige plaats en daar moet jij met jouw club van afblijven. Mijn geloof is superieur aan jouw geloof. Een soort apartheidsdenken vermomd onder het noemertje religie.
pi_143013759
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die religie is erg giftig en degenen die daar vatbaar voor zijn gaan over tot geweld.
De kern van de religie wel, maar gelukkig leven de meeste moslims niet naar de kern.

Vergeet ook niet de propaganda van politici en religieuze leiders (net zulke psychopaten als politici).

Ben je wel eens in een moslimland geweest?

pi_143013765
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Krijgen wij extra baten in onze schatkist gestort als we Israel steunen?
Helaas wel ja, niet direct in onze schatkist maar indirect zijn de handelbelangen te groot. Net zoals we eigenlijk uit menselijk oogpunt geen handel zouden moeten drijven met Saoudi-Arabie maar toch constant op onze knieen buigen voor 1 of andere sjeik.
pi_143013767
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Religie an sich alleen al zorgt voor hokjesdenken. Mijn godje is goed en jouw godje is fout. Jij gaat naar de hel en ik ga naar de hemel. Stad X is mijn heilige plaats en daar moet jij met jouw club van afblijven. Mijn geloof is superieur aan jouw geloof. Een soort apartheidsdenken vermomd onder het noemertje religie.
Welnee, dat zijn alleen de extremisten.

Groetjes vanuit een 95% religieus land.

pi_143013774
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ach het komt van beide kanten: joden die moskeeen opblazen en moslims die synagogen opblazen. Zowel de zionisten als de islamisten streven imperialisme na. De oplossing is dat de gematigde joden de radicalen binnen de eigen groep joden in toom moeten houden en dat de gematigde moslims de radicale moslims binnen de eigen groep moslims in toom moeten houden.
De radicalen in Israël worden al in toom gehouden.
pi_143013804
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:29 schreef oksel12 het volgende:

[..]

De radicalen in Israel krijgen een wapen en worden de Gaza-strook ingestuurd.
pi_143013829
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:28 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Helaas wel ja, niet direct in onze schatkist maar indirect zijn de handelbelangen te groot. Net zoals we eigenlijk uit menselijk oogpunt geen handel zouden moeten drijven met Saoudi-Arabie maar toch constant op onze knieen buigen voor 1 of andere sjeik.
Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?
pi_143013866
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik snap even niet dat als we neutraal zijn dat onze handelsbelangen eraan gaan. Dus als wij niet meer partijdig Israel steunen dan kunnen we minder handel drijven ofzo?
Handel drijven is nu juist die steun.

Een afkeurende mening van Mark Rutte, denk je nou echt dat Benjamin en Joseph daar niet keihard op poepen? :D

pi_143013873
quote:

Geweldig, die religies.
Moet je bij mij niet mee aankomen, ik ben niet iemand die ontkent dat wereldwijd verschillende mongole Moslimgroepen voor gigantische misdaden zorgen. Van Boko Haram tot Shabab in Somalie tot ISIS-kankergezwel of die honden in Mali recent.

Dooddoener dus, dit moet je tegen iemand zeggen die dat wél ontkent.

Nu terug naar Israelische leger. Je staat open voor de vaststelling dat er een aardige kans is dat het leger vol zit met van joods-nationalisme doordrongen Palestijnenhatende militairen die sterke wraakgevoelens hebben tegen een volk wat men als geheel als "terroristisch" beschouwt?
pi_143013883
quote:

[..]

Nee hoor. Het voortdurend nederzettingen in Palestijnse gebieden bouwen is imperialisme. Als we erkennen dat de radicale moslims imperialistisch zijn (de islamisering volgens Geert) dan moeten we ook erkennen dat de radicale joden imperialistisch zijn. We kunnen toch best erkennen dat de Israelische staat imperialistisch is?
pi_143013899
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

http://tegenlicht.vpro.nl(...)-ban-van-israel.html

Dat is 1 ding wat de Joden kunnen, de Joodse lobby is de grootste ter wereld en ze zijn slim in hun propaganda.
pi_143013906
quote:

[..]

Nee hoor, vrijwel iedereen erkent dat.

'Vol zit' is veel te overdreven. Die militairen op Facebook zijn maar enkelen, hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
De meerderheid van de Palestijnen steunde 9/11.
pi_143014022
quote:
Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")? Zit hij niet in de regering al verschillende kabinetten en maakt hij dus beleid op het hoogste niveau?

Is Bennett niet radicaal (meneer "we moeten de hele Westbank en Gaza annexeren omdat het joods land is"? Zit hij niet in de regering van Netanyahu met weet-ik-hoeveel stemmen?

Is Netanyahu niet radicaal (meneer "we blijven nederzettingen doorbouwen in de Westbank")? Is hij neit al jaren premier van een steeds rechtser wordend kabinet?

Als Bennett en Lieberman volgens jou radicaal zijn, wat zegt dat over Israeliers die hen in een kabinet stemmen? Die zijn voorstanders van vrede maar stemmen per ongeluk wel op mensen die menen dat heel Groot-Israel (Westbank + Gaza) "joods land is vanwege ons religieuze boekje en gedeelde historie dat er 2000 jaar geleden wat Hebreeuwse voorvaderen woonden"?
pi_143014123
quote:
12s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, dat zijn alleen de extremisten.

Groetjes vanuit een 95% religieus land.
De meeste nazi-aanhangers waren ook gematigd. Punt is wel dat ze die verderfelijke ideologie aanhingen, ook al doen ze niemand kwaad.

Als jij lid van de ene club, ook al ben je gematigd, trek je onbewust toch je eigen club voor. Dat resulteert in hokjesdenken en draagt niet objectief bij aan het vinden van oplossingen. Denk aan groepen Nederlanders, die niet overtuigd christen zijn, maar wel verontwaardigd reageren als christenen ergens vervolgd worden maar niet even verontwaardigd reageren als niet-christenen vervolgd worden.

Of hoe denkt men in Colombia over homoseksualiteit? Zijn ze daar heel liberaal in? In de Bijbel staat duidelijk dat homoseksualiteit not done is.
pi_143014165
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:31 schreef tapirrr het volgende:

[..]

De radicalen in Israel krijgen een wapen en worden de Gaza-strook ingestuurd.
Heb je cijfers of lul je maar wat?
pi_143014170
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is Lieberman niet radicaal (meneer "alle Israelische Palestijnen moeten paspoort van ingenomen worden en naar Jordanie en Westbank definitief annexeren want het is joods land")? Zit hij niet in de regering al verschillende kabinetten en maakt hij dus beleid op het hoogste niveau?

Is Bennett niet radicaal (meneer "we moeten de hele Westbank en Gaza annexeren omdat het joods land is"? Zit hij niet in de regering van Netanyahu met weet-ik-hoeveel stemmen?

Is Netanyahu niet radicaal (meneer "we blijven nederzettingen doorbouwen in de Westbank")? Is hij neit al jaren premier van een steeds rechtser wordend kabinet?

Als Bennett en Lieberman volgens jou radicaal zijn, wat zegt dat over Israeliers die hen in een kabinet stemmen? Die zijn voorstanders van vrede maar stemmen per ongeluk wel op mensen die menen dat heel Groot-Israel (Westbank + Gaza) "joods land is vanwege ons religieuze boekje en gedeelde historie dat er 2000 jaar geleden wat Hebreeuwse voorvaderen woonden"?
Het is meer nationalistisch dan religieus hoor.
pi_143014182
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:35 schreef oksel12 het volgende:
Nee hoor, vrijwel iedereen erkent dat.

'Vol zit' is veel te overdreven. Die militairen op Facebook zijn maar enkelen, hoeveel soldaten heeft het IDF wel niet...
Nee, je erkent het niet. Je bagatalliseert het zwaar. "Uitzonderingen mensen....echt waar. Doorlopen". Nee, geen uitzondering. Totaal niet.

Erkennen is dat het vanuit de logica niet meer dan logisch is dat het Israelische leger zoals de maatschappij vol zit met mensen die Palestijnen haten, als terroristen zien, subhumans "die beesten die ons willen vernietigen", veel wraakgevoelens zeker in tijd van oorlog zoals recente operatie, vol met sterk nationalistische joodse gevoelens, groot vijandsbeeld etc.

Je begint weer over de Palestijnen. Ik ontken nergens dat de Palestijnen Amerika als grote vijand zien naast Israel. Amerika staat Israel toe land te stelen, door te koloniseren, geeft ze meer wapens en economische hulp, etc etc. Zeer zeker waren vele Palestijnen blij met 9/11 inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')