Dat hoop ik ookquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:26 schreef truthortruth het volgende:
Dit is toch onzin hoop ik, toch?
[ afbeelding ]
Even kijken wie het zegt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:26 schreef truthortruth het volgende:
Dit is toch onzin hoop ik, toch?
[ afbeelding ]
Reageren op terreur aanvallen is geoorloofd, een medogenloos bombardement uitvoeren op burgers en burgerdoelen is iets anders...ik ben absoluut niet tegen Israel en vind hamas een stelletje viezerikken maar Israel gaat nu toch echt te ver.....quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
According to UNICEF, at least 354 Palestinian children were reported killed as a result of air strikes and shelling by Israel, between 8 July and 2 August 2014.
At least 2,502 Palestinian children were reportedly injured.
The child casualties were 222 boys and 132 girls, aged between 1 month and 17 years old.
The highest number of deaths were reported in Khan Younis (111) followed by Gaza City (90); the rest in northern Gaza (67); Central Gaza (45); and Rafah (41).
UNICEF also reported that at least 142 schools in Gaza, including 89 UNRWA schools, 50 public schools and three private/kindergarten schools, were damaged due to Israel airstrikes or shelling nearby.
Three UNRWA schools were used by Palestinian armed groups for rocket storage.
Alsnog neemt Israel de beslissing om te reageren
JAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAA!!!quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
“We are now looking at a health and humanitarian disaster”, warned James W. Rawley, the UN Humanitarian Coordinator in the occupied Palestinian territory, adding: “The fighting must stop immediately.”
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=48395#.U95DcPl_uPZ
Gahahah. Je geliefde Israël gaat te ver ! Deal with it !quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
JAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAA!!!![]()
We weten het nou wel! Maar het is OORLOG! DEAL WITH IT!
Jezus wat een gedram de hele tijd.
Dit een oorlog noemenquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ach gos, ze winnen niet...quote:
Joden waren geen arabieren?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Heeft iemand wat bronnen over wie(Arabieren of Joden) eerder in de gebieden Israel en Palestina waren? Aub geen Bijbelse bronnen, maar wetenschappelijke bronnen die ik kan gebruiken voor serieuze discussies buiten dit forum. Dus geen Tenach/Torah/Koran/blabla, maar bronnen die serieus te nemen zijn.
Denk zelf goed na.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:01 schreef Grielen het volgende:
Al die fanatieke kantenkiezers hier, je zou je kapot moeten schamen. Beide partijen zijn fout bezig, schandalig van de Gaza kant dat ze zo af en toe een militair doden of wat Israëliers laten schrikken, en schandalig van Israël dat ze zo'n beetje 2000 burgers kapot hebben gebombardeerd.
Er is geen goeie kant in dit conflict, denk eens goed na.
Joden niet, maar je hebt wel joodse Arabieren.quote:
Over je onnozele vraag. Als je een serieuze discussie wil voeren moet je beginnen met begripsverheldering.quote:
Dat zeiden foute moffen ook tegen de VN-functionarissen die wezen op het vergassen van Joden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik heb niet gevraagd om een discussie te voeren met een leeghoofd als jij die Jood(etniciteit) en jood(geloof) niet uit elkaar kan halen. Hou je mond gewoon maar. Ik vroeg om wetenschappelijke bronnen die verklaarden wie van de twee(Joden of Arabieren) eerder in de gebieden Israel en Palestina was.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Over je onnozele vraag. Als je een serieuze discussie wil voeren moet je beginnen met begripsverheldering.
Inderdaad, daarom schrijf ik Jood en niet jood.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij bedoelt de etniciteit toch?
Wat naar mijn mening weer door religie komt. Groepen moslims protesteren tegen Gaza-slachtoffers, want moslim, en ze vinden zichzelf het slachtoffer. Groepen joden protesteren tegen Israelische slachtoffers, want Israelisch of joods, en ze vinden zichzelf het slachtoffer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:01 schreef Grielen het volgende:
Al die fanatieke kantenkiezers hier, je zou je kapot moeten schamen. Beide partijen zijn fout bezig, schandalig van de Gaza kant dat ze zo af en toe een militair doden of wat Israëliers laten schrikken, en schandalig van Israël dat ze zo'n beetje 2000 burgers kapot hebben gebombardeerd.
Report: Israel tapped John Kerry's phone when he was brokering peace talkstwitter:mehdirhasan twitterde op zondag 03-08-2014 om 13:01:24So now we know Israel killed 40 Palestinians in instant response to the 'kidnapping' of an Israeli soldier that... never really happened... reageer retweet
Iedereen die een kant kiest is religieus ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat naar mijn mening weer door religie komt. Groepen moslims protesteren tegen Gaza-slachtoffers, want moslim, en ze vinden zichzelf het slachtoffer. Groepen joden protesteren tegen Israelische slachtoffers, want Israelisch of joods, en ze vinden zichzelf het slachtoffer.
Als die mensen nou eens hun religie (hun lidmaatschap bij hun eigen club) zouden loslaten, hun imperialisme (imperialisme is religie-eigen) naar meer gebied zoudenloslaten en hun claim op heilige steden als Jeruzalem zouden loslaten, zou het al heel wat helpen. Dan kunnen ze als volwassenen om de tafel zitten, protesteren tegen ALLE slachtoffers (ongeacht van welke club de slachtoffers zijn) en eens een keer SAMEN gaan leven. Dat samenleven en tolerant naar elkaar zijn lukt joden en moslims al tig eeuwen niet: want religie.
Nee zeker niet. Echter naar mijn mening ontaardt het conflict vooral vanwege religie. Zolang mensen hun club (leden van dezelfde religie) blijven voortrekken, zijn oplossingen ver weg.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Iedereen die een kant kiest is religieus ?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
Eerder vandaag tijdens pro-Gaza-demonstratie op het Museumplein:
[ afbeelding ]
Misschien moeten we eerst voorop stellen dat het mensen zijn en dan pas in religie/afkomst gaan denken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Echter naar mijn mening ontaardt het conflict vooral vanwege religie. Zolang mensen hun club (leden van dezelfde religie) blijven voortrekken, zijn oplossingen ver weg.
Simpel. Er waren geen Arabieren in dit gebied totdat de Islamieten het veroverde in de kruistocht tijden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idioot, ik heb niet gevraagd om een discussie te voeren met een leeghoofd als jij die Jood(etniciteit) en jood(geloof) niet uit elkaar kan halen. Hou je mond gewoon maar. Ik vroeg om wetenschappelijke bronnen die verklaarden wie van de twee(Joden of Arabieren) eerder in de gebieden Israel en Palestina was.
[..]
Inderdaad, daarom schrijf ik Jood en niet jood.
Alweer? Wacht ze krijgen vast niet genoeg geld bijeenquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie post.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat naar mijn mening weer door religie komt. Groepen moslims protesteren tegen Gaza-slachtoffers, want moslim, en ze vinden zichzelf het slachtoffer. Groepen joden protesteren tegen Israelische slachtoffers, want Israelisch of joods, en ze vinden zichzelf het slachtoffer.
Als die mensen nou eens hun religie (hun lidmaatschap bij hun eigen club) zouden loslaten, hun imperialisme (imperialisme is religie-eigen) naar meer gebied zouden loslaten en hun claim op heilige steden als Jeruzalem zouden loslaten, zou het al heel wat helpen. Dan kunnen ze als volwassenen om de tafel zitten, protesteren tegen ALLE slachtoffers die er vallen (ongeacht van welke club de slachtoffers zijn) en eens een keer SAMEN gaan leven. Dat samenleven en tolerant naar elkaar zijn lukt joden en moslims al tig eeuwen niet: want religie.
Waarom demonsteren ze dan niet voor alle slachtoffers? De moslims die je ziet demonstreren, demonstreren vooral vanwege de Palestijnse slachtoffers. De joden die je ziet demonstreren (of via lobbyen), demonstreren/lobbyen vooral vanwege joden of Israeliers.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien moeten we eerst voorop stellen dat het mensen zijn en dan pas in religie/afkomst gaan denken.
De groepen die demonstreren zijn eerst mens.
Nogmaals, ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen opinie op Fok.nl(niet denigrerend bedoeld, maar ik kan alleen wetenschappelijke bronnen permitteren anders wordt het niet geaccepteerd).quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Simpel. Er waren geen Arabieren in dit gebied totdat de Islamieten het veroverde in de kruistocht tijden.
Turkije, Irak, Iran, Syrie tot en met Judea (oud Israel) was bewoond door inwoners van het blanke ras.
Men had wel wat eigen kenmerken maar de bevolkingen worden geindexeerd onder het Arische ras.
Door de Arabische veroveringen en volksverhuizingen is er een enorme mix ontstaan.
De Joden vallen nog steeds onder het "oude" blanke (arische/semitische) ras.
De Palestijnen zijn waarschijnlijk afkomstig van een oud vissersvolk wat leefde van de visvangst en veroveringen, de Fillistijnen, waarschijnlijk ook een blank Arisch ras.
Ramses 3 van Egypte probeerde hun opmars te stoppen maar slaagde daar maar deels in.
[ afbeelding ]
En ga nu maar eens uitzoeken WIE recht heeft op WAT.![]()
Ik snap je punt. Alleen worden mensen elke keer in groepen gedeeld wat dan ook weer meningen oproept.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom demonsteren ze dan niet voor alle slachtoffers? De moslims die je ziet demonstreren, demonstreren vooral vanwege de Palestijnse slachtoffers. De joden die je ziet demonstreren (of via lobbyen), demonstreren/lobbyen vooral vanwege joden of Israeliers.
Beide groepen kunnen niet met respect voor elkaar omgaan: in de Torah worden niet-joden voor allerlei dingen uitgemaakt , in de Koran worden groepen joden figuurlijk apen en zwijnen genoemd. Beide groepen claimen dezelfde heilige plaatsen (namelijk Jeruzalem) en beide groepen vinden zichzelf beter dan de ander. "Mijn geloof (club) het ware geloof (de beste club) en jouw geloof (club) is vals!".
Vindt men het gek dat die 2 groepen al tig eeuwen niet met elkaar toleranr kunnen samen leven? En verwachten we "opeens" snel een langdurig vredesbestand?
Geen Bijbelse bronnen? Dus dan ook geen Palestijnse bronnenquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Heeft iemand wat bronnen over wie(Arabieren of Joden) eerder in de gebieden Israel en Palestina waren? Aub geen Bijbelse bronnen, maar wetenschappelijke bronnen die ik kan gebruiken voor serieuze discussies buiten dit forum. Dus geen Tenach/Torah/Koran/blabla, maar bronnen die serieus te nemen zijn.
Ze delen zichzelf al in groepen in omdat ze zichzelf jood of moslim noemen? En ze delen de ander in een aparte groep in omdat deze zogenaamd een "valse" religie aan zou hangen (lees: bij de slechte club zou horen)? Hoe ongelooflijk kinderachtig is dat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Alleen worden mensen elke keer in groepen gedeeld wat dan ook weer meningen oproept.
Ja klopt maar daar hoeven wij dan niet aan mee te doen toch ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze delen zichzelf al in groepen in omdat ze zichzelf jood of moslim noemen? En ze delen de ander in een aparte groep in omdat deze zogenaamd een "valse" religie aan zou hangen (lees: bij de slechte club zou horen)? Hoe ongelooflijk kinderachtig is dat?
Exact: zelfreflectie naar de eigen groep. Maar het is vooral wijzen naar de ander: zij (= de mensen die een valse religie aanhangen en bij de stomme club horen) moorden ons uit en wij verdedigen onszelf alleen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:38 schreef Grielen het volgende:
[..]
Mooie post.
Ik hang geen bepaalde religie aan, ook al geloof ik dat er een god bestaat. Ik kan gewoon mezelf niet verplaatsen in mensen die andere mensen helemaal kapotschieten omdat hun boekje iets anders zegt dan hun eigen boekje. En natuurlijk de oorzaak, omdat er een paar duizend jaar terug iemand van zijn denkbeeldige vriendje hoorde dat hij een beloofd land mocht uitkiezen voor zijn eigen vriendjes, en dat de originele bewoners maar kapot gemaakt mochten worden.
Kennen die mensen daar geen zelfreflectie ofzo? Kijk nou eens waar je mee bezig bent denk ik dan.
En dit vind ik wel zo ontzettend dom.....De staat palestina zou het 74'e land zijn waar homofilie verboden zou worden....Nee, daar moet je je echt voor inzetten als homo sexueel zijnde.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik heb niet gevraagd om een discussie te voeren met een leeghoofd als jij die Jood(etniciteit) en jood(geloof) niet uit elkaar kan halen.
"Wij" als bedoeld in jij en ik niet. Inderdaad.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt maar daar hoeven wij dan niet aan mee te doen toch ?
Maar ben het wel met je eens hoor:)quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
"Wij" als bedoeld in jij en ik niet. Inderdaad.
Okequote:Op zondag 3 augustus 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar ben het wel met je eens hoor:)
Ja maar dat waren geen Moslims he. Dan is het anders.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Charismatisch het volgende:
Israël bombardeert moskeeën omdat het als wapenopslag gebruikt zou worden. Een synagoge in Israël werd vroeger als wapenopslag gebruikt door de joodse terreurorganisaties:
[ afbeelding ]
Wat een idioot, als homo wordt je vermoord in Palestina...quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Hij was wel dergelijk een atheïst:quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:09 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Moderne zionisme? Atheist? Niet echt.
Ten eerste: Herzl was een (keurige) Weense jood. Goed geassimileerd en seculier. Een westerse man een journalist. Hij was bekend met de diplomatie en de vrede macht. Hij was vertrouwd met de taal en het protocol van koningen en diplomaten.
Ten tweede zijn 'zionisme' was van orgine een boek , een roman. Wat later uitgevoerd werd in de praktijk. Zijn gedachte aan een joodse staat begon voor het eerst omdat hij getuige was waarop Dreyfus in het openbaar zijn baan verloor en werd vernederd en hij de Parijse meute hoorde scanderen " dood aan de joden" Herzl zag en en voelde en nam het serieus. Hij voelde zich gegregen door een idee waarvan hij nauwelijks van kon ontwaken. In zijn dagboek schreef hij hier ook over:
" een werk van oneindige grootsheid een machtige droom"
"Het is nog te vroeg om te gissen wat ervan zal worden.. Als mijn ontwerp niet wordt omgezet in werkelijkheid kunnen mijn activiteiten toch minstens een roman opleven. Titel : Het beloofde land! Eerlijk gezegd ben ik er niet meer zeker van dat het in feite niet de roman was die ik eerst in gedachten had.."
"Mischien zijn deze ideeen helemaal niet praktisch en maak ik mezelf alleen maar de risee van al die mensen met wie ik er zo serieus over praat. Ben ik soms alleen maar een figuur in mijn eigen roman?"
Veel mensen vielen Herzl aan om zijn gebrek bij de joodse traditie en de Hebreeuwse taal. Hij geloofde namelijk dat Duits de taal van de nieuwe joodse staat zou zijn. Hij schreef hierover:
"De tegenstellingen steken de kop op" schreef hij in 1898. "Ze willen me al aan de kant zetten.."
Herzl wilde Oeganda aannemen als nieuwe joodse staat. Het land dat de Britten wilde geven. De enorme interne ruzie hierover in de Zionistische wereldorganistatie waar Herzl min of meer ingzogen werd om daar president van te worden tastte zijn laaste gezondheid aan en stief hij in juli 1904
Niets wat Herzl had gedaan leek van blijvende betekenis. Joden beleven Palestine koloniseren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnenquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen opinie op Fok.nl(niet denigrerend bedoeld, maar ik kan alleen wetenschappelijke bronnen permitteren anders wordt het niet geaccepteerd).
As je zonder achtergrond kennis jouw posting leest, denk je dat iemand aan de crack zit. Af en toe een dode soldaat tov 2000 dode burgers en dan reppen over "er is geen goede kant"quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:01 schreef Grielen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |