SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Om het nog mooier te maken: De grote brug bij Dordrecht tussen Dordrecht en Zwijndrecht is deels gesloten: Één brugdeel is gesloten, maar het andere brugdeel (spoor JS en HS) kan niet geheel gesloten worden. Het gebeurt hier met regelmaat dat één van de 2 spoorbruggen eerder dicht is dan de ander, want zo wordt er tijd bespaard. Men kan elk deel afzonderlijk openen en sluiten.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en in Dordrecht staat een brug open en is de stroom uitgevallen, waardoor die brug niet meer dicht kan.
Zeer weinig treintjes over de brug dus. 1x/30min een sprinter per richting en enkele IC's.![]()
Gister mijn tickets voor Moeskroen - Amiens gekocht aan het internationale loket te Brugge. Tot mijn volstrekte verbazing betaalde ik ¤5,70 minder als dat de SNCF als opties geeft, en dat bedrag was hetzelfde als de B-Europe klantenservice via de e-mail liet weten. Waarom het loket dan ineens ¤5,70 minder kan rekenen ....
Tickets komen wel geheel overeen qua juiste tarieven en dergelijke.![]()
Gaat goed op het spoor nu:
* Defect aan het spoor tussen Arnhem - Nijmegen/Zetten-Andelst
* Meerdere verstoringen Rotterdam - Vlaardingen Centrum; Geen spitspendels (materieel is niet beschikbaar ivm inzet elders ivm andere verstoringen)
* Blikseminslag tussen Deventer en Apeldoorn
* Door weersomstandigheden is station Amersfoort Schothorst niet te bereiken of te verlaten: De tunnel staat onder water
* Door weersomstandigheden geen treinen Ede-Wageningen - Arnhem vv
* Veel minder treinen Dordrecht - Breda/Roosendaal (en stiekem keren veel sprinters in Zwijndrecht, de brug is sinds 16:45 geheel dicht)
* Blikseminslag tussen Leerdam - Gorinchem
Die blikseminslag Leerdam - Gorinchem kan ik beamen. Tussen 07:30 en 11:00 heeft het bijna aaneengesloten geregend, waarbij grotendeels zware hoosbuien. Op de straten in Gorinchem stond op plekken > 20 centimeter water (op de terminal waar ik werk ook). Ook de gehele tijd onweer gehad.![]()
Verdacht stil hier.. Half midden nederland rijd geen trein...
Oh wacht, Fles is vast nog niet huiswaarts aan het gaan![]()
![]()
En als ie dat wel doet, strandt ie in Apeldoorn.
Zou maar alvast omreizen via Zwolle als ik Fles was.![]()
Hahaha de wegen van internationale tickets zijn tegenwoordig ondoorgrondelijk. Was het ¤43 uiteindelijk?quote:Op maandag 28 juli 2014 16:46 schreef greavy het volgende:
Gister mijn tickets voor Moeskroen - Amiens gekocht aan het internationale loket te Brugge. Tot mijn volstrekte verbazing betaalde ik ¤5,70 minder als dat de SNCF als opties geeft, en dat bedrag was hetzelfde als de B-Europe klantenservice via de e-mail liet weten. Waarom het loket dan ineens ¤5,70 minder kan rekenen ....
Tickets komen wel geheel overeen qua juiste tarieven en dergelijke.![]()
SNCF: ¤49,60quote:Op maandag 28 juli 2014 17:22 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Hahaha de wegen van internationale tickets zijn tegenwoordig ondoorgrondelijk. Was het ¤43 uiteindelijk?
B-Europe via de mail: ¤49,60
Internationaal loket in Brugge: ¤43,90
Tickettarieven zijn geheel hetzelfde. Weekendretour-tarief 'Trampolineticket' Moeskroen - Lille, heenrit Lille - Amiens vol-tarief en terugrit tegen jongerentarief. En toch zit er aan het loket een verschil van ¤5,70.
Opvallend: Klantenservice B-Europe zei dat er wel ¤3,50 dossierkosten extra bij kwamen, maar de lokettiste liet die kosten achterwege "omdat het niet online boekbaar was". Prima service, uiteraard.
Moest voor 2 personen (zijn even oud) tickets hebben, dus dan was het maar ¤1,75pp dossierkosten, maar die hoefden we geheel niet te dokken. Dus eigenlijk waren we ¤7,05pp goedkoper uit als de B-Europe klantenservice zei, en ¤5,70 goedkoper dan via de SNCF (waarbij je nog langs een afhaalautomaat moest in Lille).![]()
Fles is heul de deur niet uit geweest vandaag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Inmiddels ook al Haarlem-Alkmaar op z'n gat door weersomstandigheden, en tussen Zaandam - Alkmaar een wisselstoring ....![]()
Ik vermoed dat zij de enige in heel de Benelux is die dat uit d'r eigen doet. Kudos voor haar.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:28 schreef greavy het volgende:
maar de lokettiste liet die kosten achterwege "omdat het niet online boekbaar was". Prima service![]()
![]()
De bus tussen Almelo en Neede rijdt nog gewoon (en staat nu zijn tijd af te wachten)PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
![]()
Een idee van Railcolor.net over hoe de nieuwe NS-Traxxen eruit zouden kunnen zien.
Op zich vind ik dit er best prima uitzien, al mis ik nog iets op de neus. Een chromen NS-logo zou er niet op misstaan, denk ik![]()
![]()
En een groot serienummer op de zijkant.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Hij is veel te geel... Door de weersomstandigheden is er vandaag trouwens een ICE omgeleid via Zwolle en de Hanzelijn.![]()
Als je deze impressie al te geel vindt... wat vind je dan wel niet van de 1300 of de 1700?quote:Oh, da's leuk! Dat komt daar nooit...quote:Door de weersomstandigheden is er vandaag trouwens een ICE omgeleid via Zwolle en de Hanzelijn.![]()
Ja, die zal je niet vaak zien idd. Meestal krijg ik te horen "als je het er niet mee eens bent, dan moet je maar een bezwaar schrijven naar de klantenservice"-geneuzel ofzo.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:16 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zij de enige in heel de Benelux is die dat uit d'r eigen doet. Kudos voor haar.![]()
Misschien ligt het ook aan de kleurtint want de 1300 vind ik heel mooi.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je deze impressie al te geel vindt... wat vind je dan wel niet van de 1300 of de 1700?Met de proefritten kwam het er wel eens. Best leuk.quote:[..]
Oh, da's leuk! Dat komt daar nooit...![]()
Zeg, ik zie her en der foto's opduiken van Amsterdamse trams die meer een rondvaart boot lijken. Kunnen treinen ook pootje baden, of slaat dan de beveiliging op tilt? (er even van uitgaande dat het spoor niet al verzakt.)Maar de oude NS-locs zijn de laatste decennia geel-grijs geweest in plaats van geel-blauw. Dat oogt toch wel wat rustiger.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je deze impressie al te geel vindt... wat vind je dan wel niet van de 1300 of de 1700?![]()
Zelfs al wordt de echte loc zo gespoten dan zal het er nog heel anders uitzien, want dit is een Photoshop.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook aan de kleurtint want de 1300 vind ik heel mooi.Zeker, maar sindsdien is het er niet meer geweest.quote:Met de proefritten kwam het er wel eens. Best leuk.
Er is me ooit wel eens verteld dat het de bedoeling was dat de V250 die ritten zou gaan doen, maar dat men vanwege een intern oorlogje uit is gekomen op een ICE.![]()
![]()
V250 heeft meerdere keren proefritten op de Hanzelijn gereden hoor. Onder andere 4 oktober en 23 december 2012 kan ik foto's terugvinden.![]()
Ook 200 km/u?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef greavy het volgende:
V250 heeft meerdere keren proefritten op de Hanzelijn gereden hoor. Onder andere 4 oktober en 23 december 2012 kan ik foto's terugvinden.![]()
Dat kan ik niet uit die foto's halen. Details van die testritten zijn mij iig niet bekend.
ICE heeft wel 200km/h gehaald onder 1500 volt.![]()
Ratten verdacht van Frans treinongeluk
maandag 28 juli 2014
De botsing tussen een Franse TGV en een regionale trein vorige week in Zuid-Frankrijk is waarschijnlijk door ratten veroorzaakt. Dat heeft jusititie in Frankrijk bekend gemaakt. Bij het ongeluk raakten veertig personen gewond.
Het ongeluk is veroorzaakt door een verkeerd sein. Een menselijke fout of onderhoudswerkzaamheden leken daarachter te zitten. Maar maandag maakte justitie bekend dat het sein waarschijnlijk verkeerd stond, doordat ratten de bedrading hadden beschadigd. De Franse spoorwegen gaan onmiddellijk de bedrading in zeker 10.000 seinen nakijken.
Bron: Treinreiziger.nl![]()
Voor zover mij bekend is is de ICE de enige trein die 200 km/u heeft gereden op de Hanzelijn, en was dat bedoeld om te testen of de baansystemen (onderstations, ETCS, etc.) het aankonden. Ritten met de V250 over de HZL zullen denk ik eerder zijn geweest om de V250 zelf te testen en niet de infra.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef greavy het volgende:
Dat kan ik niet uit die foto's halen. Details van die testritten zijn mij iig niet bekend.
ICE heeft wel 200km/h gehaald onder 1500 volt.Oud, dat gooide ik hier vanochtend al neer.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:40 schreef greavy het volgende:
Ratten verdacht van Frans treinongeluk
maandag 28 juli 2014
De botsing tussen een Franse TGV en een regionale trein vorige week in Zuid-Frankrijk is waarschijnlijk door ratten veroorzaakt. Dat heeft jusititie in Frankrijk bekend gemaakt. Bij het ongeluk raakten veertig personen gewond.
Het ongeluk is veroorzaakt door een verkeerd sein. Een menselijke fout of onderhoudswerkzaamheden leken daarachter te zitten. Maar maandag maakte justitie bekend dat het sein waarschijnlijk verkeerd stond, doordat ratten de bedrading hadden beschadigd. De Franse spoorwegen gaan onmiddellijk de bedrading in zeker 10.000 seinen nakijken.
Bron: Treinreiziger.nl![]()
![]()
Gaat lekker allemaal
quote:Ernstige hinder treinverkeer Midden Nederland
Door hevige regenval is er op diverse trajecten in Midden Nederland sprake van wateroverlast. Op stations Amersfoort Schothorst, Arnhem en Heemskerk zijn tunnels onder water gelopen. Op verschillende plaatsen moet het spoor gecontroleerd worden. Ook door andere oorzaken is het treinverkeer gehinderd. Getroffen trajecten:
* Arnhem-Nijmegen: geen treinverkeer door reparatie aan de spoorbaan
* Nijmegen-Oss: geen treinverkeer door geplande werkzaamheden.
* Dordrecht-Geldermalsen: deels businzet door stroomstoring
* Beverwijk-Uitgeest: geen treinverkeer door ondergelopen tunnel
* Amsterdam-Uitgeest: minder treinen door een wisselstoring
* Leiden-Alphen aan den Rijn: geen treinverkeer door een aanrijding met persoon
Wij proberen zoveel mogelijk bussen in te zetten. Plan uw reis kort voor vertrek op ns.nl.
18.45 uurSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vreselijk! Waar is het basisbestand, kunnen we zelf iets beters verzinnen!quote:Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een idee van Railcolor.net over hoe de nieuwe NS-Traxxen eruit zouden kunnen zien.
Op zich vind ik dit er best prima uitzien, al mis ik nog iets op de neus. Een chromen NS-logo zou er niet op misstaan, denk ikNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Als de Velserspoortunnel onder water staat, zie ik die niet snel weer in dienst komen.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Geel en blauw staat niet mooi op locs. Op treinstellen wel, maar hierop nietquote:Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Op zich vind ik dit er best prima uitzien, al mis ik nog iets op de neus. Een chromen NS-logo zou er niet op misstaan, denk ikAltijd onderweg naar het avontuur![]()
NS meldt dat de beperkingen tussen Beverwijk en Uitgeest inmiddels voorbij zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de Velserspoortunnel onder water staat, zie ik die niet snel weer in dienst komen.![]()
Vandaag even een test gedaan met laat uitchecken bij Arriva Noord-Nederland. Tussen uitcheck en nieuwe incheck moet minimaal 2 minuten zitten, tenzij iemand anders in de tussentijd bij het paaltje is geweest.
Helaas levert het geen korting op. Heen en terugreis kostte hetzelfde. Toch apart dat het bij de NS anders is en het kort na het uitchecken weer inchecken wel als overstap gezien wordt en bij Arriva nietAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat komt vast doordat je nu naar een losse loc kijkt, die bovendien fout gefotoshopt is.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geel en blauw staat niet mooi op locs. Op treinstellen wel, maar hierop niet
Beter kan je de complete samenstelling (traxx + rijtuigen + stuurstand) in treinstel-stijl beschilderen.
Zelfde idee als bij de Railjet zeg maar.
(Het enige probleem: NS kennende zullen binnen de kortste keren de meeste locs verkeerd om staan...)![]()
Als die tunnel onder water staat, is de stremming toch Haarlem - Beverwijk, en niet Beverwijk - Uitgeest?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de Velserspoortunnel onder water staat, zie ik die niet snel weer in dienst komen.![]()
![]()
Andere manier van tarieven berekenen: Arriva werkt met kilometers en NS met tariefeenheden die ook nog eens degressief zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag even een test gedaan met laat uitchecken bij Arriva Noord-Nederland. Tussen uitcheck en nieuwe incheck moet minimaal 2 minuten zitten, tenzij iemand anders in de tussentijd bij het paaltje is geweest.
Helaas levert het geen korting op. Heen en terugreis kostte hetzelfde. Toch apart dat het bij de NS anders is en het kort na het uitchecken weer inchecken wel als overstap gezien wordt en bij Arriva niet![]()
Noord-Nederland volgt het NS-tarief en werkt ook degressief. Vandaar dat het mij opviel dat de interpretatie niet gelijk was.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Andere manier van tarieven berekenen: Arriva werkt met kilometers en NS met tariefeenheden die ook nog eens degressief zijn.
Kan ook zijn dat ze het alleen voor bijvoorbeeld de VDU afgeschermd hebben. Daarmee krijg ik ook geen overstapkorting van bus-trein en trein-bus, terwijl als ik vol tarief zou moeten betalen ik dat wel zou hebben.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is om het makkelijker te maken. Nu is het 2 minuten, dan weer 100 seconden, dan weer niet als er tussendoor iemand gepaald is, dan kan het weer wel meteen bij verschillende paaltjes, niemand weet echt hoe het zitquote:Op maandag 28 juli 2014 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas levert het geen korting op. Heen en terugreis kostte hetzelfde. Toch apart dat het bij de NS anders is en het kort na het uitchecken weer inchecken wel als overstap gezien wordt en bij Arriva niet
Wie zegt dat ik het over die stremming had!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als die tunnel onder water staat, is de stremming toch Haarlem - Beverwijk, en niet Beverwijk - Uitgeest?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Klopt. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel onbegrijpelijkerquote:Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is om het makkelijker te maken. Nu is het 2 minuten, dan weer 100 seconden, dan weer niet als er tussendoor iemand gepaald is, dan kan het weer wel meteen bij verschillende paaltjes, niemand weet echt hoe het zitAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dus blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel onbegrijpelijkerNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ende vernietigd.
Want eerlijk is eerlijk, van zwartrijders heb ik minder last dan van dat hoereding
zeker, want veel reizigersvoordelen zijn erdoor verdwenen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik kreeg vandaag wel gratis een nieuwe kaart thuisgestuurd omdat mijn huidige in september verloopt.
Mag ik weer vijf jaar tegen die oude pasfoto aankijken.![]()
En andere ervoor teruggekomen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, want veel reizigersvoordelen zijn erdoor verdwenen.![]()
Ik hoef al drie jaar niet meer langs de kaartautomaat, vind ik wel een dikke plus.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, want veel reizigersvoordelen zijn erdoor verdwenen.![]()
Voor 06:30 vertrekken en de hele rit vrij reizen of met 40% korting? Dan kreeg je niet voor elkaar met die geintjes met twee kaartjes voor het deel voor en na 09:00...quote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die zijn over het algemeen stukken minder voordelig.![]()
![]()
Klopt, maar daar staat wel tegenover dat je in de avondspits niet meer met 40% korting kunt reizen. Daarnaast zijn onder meer retourtjes, weekendretourtjes en via-kaartjes afgeschaft. Die laatste bestaat nog wel, maar is lang niet meer zo voordelig als vroeger.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor 06:30 vertrekken en de hele rit vrij reizen of met 40% korting? Dan kreeg je niet voor elkaar met die geintjes met twee kaartjes voor het deel voor en na 09:00...
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 28-07-2014 21:38:40 ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mja, maar de prijs van een Enkele reis is destijds verlaagd waardoor het een het ander weer ophief. Dus dat maakt wel erg weinig verschil. Via-kaartjes is een ander verhaal ja, maar op zich is het begrijpelijk dat deze werden afgeschaft, gezien deze eigenlijk ook gebruikt werden voor een ander doel dan waarvoor ze bestemd waren geloof ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar daar staat wel tegenover dat je in de avondspits niet meer met 40% korting kunt reizen. Daarnaast zijn onder meer retourtjes, weekendretourtjes en via-kaartjes afgeschaft. Die laatste bestaat nog wel, maar is lang niet meer zo verdeling als vroeger.![]()
Dat zijn van die theoretische dingen die in de praktijk nooit voorkomen jaquote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor 06:30 vertrekken en de hele rit vrij reizen of met 40% korting? Dan kreeg je niet voor elkaar met die geintjes met twee kaartjes voor het deel voor en na 09:00...
Dat jij het niet doet, betekent niet dat het in de praktijk niet voorkomt.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn van die theoretische dingen die in de praktijk nooit voorkomen ja![]()
![]()
mja, retourtjes werden ervoor wel duurder. Gemiddeld gelijk gebleven, maar dat kwam omdat het ene goedkoper werd en het andere duurder. Dat is iets anders dan weinig verschil makenquote:Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mja, maar de prijs van een Enkele reis is destijds verlaagd waardoor het een het ander weer ophief. Dus dat maakt wel erg weinig verschil.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik gebruikte die kaartjes alleen maar waar ze voor bedoeld waren.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Via-kaartjes is een ander verhaal ja, maar op zich is het begrijpelijk dat deze werden afgeschaft, gezien deze eigenlijk ook gebruikt werden voor een ander doel dan waarvoor ze bestemd waren geloof ik.
Het mooiste vond ik nog wel de Rondreis.![]()
Eigenlijk zijn al die kaartsoorten vervangen door een miljoenmiljard actiekaartjes per jaar, besef ik me nu.![]()
![]()
Van: Bredaquote:Op maandag 28 juli 2014 21:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik gebruikte die kaartjes alleen maar waar ze voor bedoeld waren.
Het mooiste vond ik nog wel de Rondreis.
Naar: Breda
Via: Delft, Eindhoven
Leverde wel mooie blikken op bij de HC![]()
![]()
Op de rails meldt op Facebook voor morgen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13Morgen wordt er weer een proefrit gemaakt met NS International Traxx en ICR's:
Watergraafsmeer v.15.18
Amsterdam Bijlmer Arena 15.40
Utrecht C 16.02
Arnhem 16.44
Deventer Goederen a.17.25
Deventer Goederen v.17.48
Arnhem 18.25
Utrecht C 19.20
Amsterdam Bijlmer Arena 19.35
Watergraafsmeer a.19.56
Is het boeiend? Nee eigenlijk niet, maar wel leuk om een Beneluxachtige exoot in bijvoorbeeld Deventer te zien voor de liefhebbers.![]()
Alleen zie je hem niet in Deventer, alleen de losse loc misschien bij het omlopen.PM mij!
Nog een fototje van vorige week, vanuit Maastricht.
Links een TD-7 (7 baks ICR-stam) gereed om richting de Nedtrainwerkplaats te rijden.
Rechts 6 bakken ICM (de 4071+4078) gereed om trein 888 (Maastricht 22.56 richting Eindhoven).Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Zoals de wegwerpchiptoeslag, het betalen om je saldo terug te krijgen aan het loket, het verplicht moeten in- en uitchecken voor abonnementhouders en de boete die je krijgt als je meer dan een uur hebt gewacht op een trein die niet komt om dan maar weer huiswaarts te keren?quote:![]()
Ze hebben in Den Haag HS weer iets nieuws bedacht: de kaartlezers in de tunnel onder de sporen zijn allemaal weggehaald, en er staan nu een paar mobiele chipkaartlezers aan de zijkanten. In het midden van de gang staat nu een sandwichbord met erop:Uitermate professioneelquote:In- en uitchecken
⇔![]()
![]()
Over die Traxx-loc die ik eerder plaatste, Rail Magazine heeft die foto op FB gedeeld en schrijft:Dus ik denk dat je het ermee zult moeten doen, Klaasje.quote:Voor de duidelijkheid: het is een photoshop. Vanmiddag is de eerste loc daadwerkelijk buiten geweest en deze ziet er net zo uit als op deze bewerkte foto.![]()
![]()
Is het nou wel of geen fotoshop? En waarom hebben we dan geen foto's van de echte?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:09 schreef James1988 het volgende:
Over die Traxx-loc die ik eerder plaatste, Rail Magazine heeft die foto op FB gedeeld en schrijft:
[..]
Dus ik denk dat je het ermee zult moeten doen, Klaasje.
Het is een fotoshop, maar dan wel in de kleurstelling zoals de echte ook is. Maar daar is nog geen foto van, want bedrijfsgeheimen en zo...
PM mij!
Waarschijnlijk een embargo op de echte, en de vakbladen willen dat niet schenden want dan kunnen ze tijdige artikelen over NS-dingen voortaan wel op hun buik schrijven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het nou wel of geen fotoshop? En waarom hebben we dan geen foto's van de echte?
Maar nu het op Facebook heeft gestaan zullen er binnenkort vast wel foto's opduiken van spotters die nabij de Bombardier-fabriek in Kassel een middagje zijn gaan staan posten in de hoop een NS-Traxx te zien![]()
![]()
Jezusquote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:28 schreef dennistd het volgende:
Het is een fotoshop, maar dan wel in de kleurstelling zoals de echte ook is. Maar daar is nog geen foto van, want bedrijfsgeheimen en zo...![]()
Serieus dan ben je het zicht op de werkelijkheid wel een beetje kwijt hoor![]()
oh volgende week werkzaamheden dord- r'dam. Jottem! Ik verheug me nu al op de bus ipv de trein
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Volgens mij rijden er nog wel een paar treintjes.. Maar wel echt weinig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 06:27 schreef Toekito het volgende:
oh volgende week werkzaamheden dord- r'dam. Jottem! Ik verheug me nu al op de bus ipv de trein![]()
Het verplicht in- en uitchecken is naar mijn weten wettelijk vastgelegd, dat is iets wat de vervoerders dus hebben opgevolgd en er overigens in bepaalde situaties toe heeft geleid dat gelden eerlijker worden verdeeld (waardoor bv. bezuinigingen op het OV in Amsterdam niet zijn doorgegaan, waarvan reizigers dus profijt hebben).quote:Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de wegwerpchiptoeslag, het betalen om je saldo terug te krijgen aan het loket, het verplicht moeten in- en uitchecken voor abonnementhouders en de boete die je krijgt als je meer dan een uur hebt gewacht op een trein die niet komt om dan maar weer huiswaarts te keren?
Dat inhouden van het instaptarief is inderdaad vervelend, maar als je vroeger al een treinkaartje had gekocht en besloot niet te reizen had je ook gewoon kosten gemaakt die je via de Klantenservice van de vervoerder terug kan krijgen. Dus het is niet alsof dat vroeger allemaal beter was, alleen wat anders![]()
![]()
Alleen de Hoeksche Lijn?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij rijden er nog wel een paar treintjes.. Maar wel echt weinig.![]()
![]()
Omdat er iets wettelijk over vastgelegd is mogen we het geen nadeel van de chipkaart noemen? Overigens zegt die wet voor zover ik weet niets over abonnementen. Was men vergeten denk ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het verplicht in- en uitchecken is naar mijn weten wettelijk vastgelegd, dat is iets wat de vervoerders dus hebben opgevolgd
Dat abonnementen nu alleen nog als e-vervoerbewijs worden aangeboden is een keuze van de vervoerders.![]()
Het was vroeger wellicht niet beter, het was in ieder geval minder slecht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus het is niet alsof dat vroeger allemaal beter was, alleen wat anders![]()
Ze zijn echt een beetje van het padje bij NS. Ineens duurt de behandeling van GtbV twee keer zo lang als normaal, maar ook klopt er ineens niks meer van de bedragen![]()
Heb ik recht op 7,86, krijg ik 6,75, heb ik recht op 15,72, krijg ik 15,38.
De afwijking wel steeds in het nadeel van de reiziger, dat dan weer wel
Ik heb op 15 juli een claim ingediend voor vertraging, ik kreeg gisteravond een e-mail dat de claim was goedgekeurd. NS heeft dus 2 weken nodig gehad om het te behandelen. Ik heb het wel eens sneller gehad (1 week), maar het is via 'Mijn NS' alsnog veel sneller dan vroeger via de post.
Niet dat ik er nou zoveel wijzer van word, die +30 minuten heeft me ¤ 2,75 opgeleverd.
Overigens: ik had een keer eerder een toeslag 2-1 op mijn kaart gezet toen ik een vertraging van meer dan +30 aan m'n broek kreeg. Voor die 2-1 kreeg ik geen compensatie, ook al had ik een opmerking ingevuld bij mijn reis zoals @NS_online me adviseerde.![]()
De CER, de Community of European Railways, heeft een fotowedstrijd gelanceerd.quote:CER is happy to launch the 2nd edition of its European Railway Photography Contest!
The contest is open to residents of the 28 Member States of the European Union, Albania, Bosnia Herzegovina, Georgia, Macedonia, Moldova, Montenegro, Norway, Serbia, Switzerland and Turkey. Only photos taken in the above mentioned countries can be submitted.
The theme of this year is "Railways and modern mobility". Twelve pictures, highlighting the modern, environmentally-friendly and human dimensions of railways will be selected. Winners will receive each a 200 euros prize.
High resolution photographs (preferably in a horizontal format) should be submitted electronically on this page before 15 October 2014.
For the winning pictures from last year, click here.
Please consult the complete rules of the contest by clicking here.
Should you have any question, please contact Aline Bastin (aline.bastin(at)cer.be / +32 (02) 213 08 72)![]()
blij dat dat niet aan mij ligt, de boeven..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb op 15 juli een claim ingediend voor vertraging, ik kreeg gisteravond een e-mail dat de claim was goedgekeurd. NS heeft dus 2 weken nodig gehad om het te behandelen. Ik heb het wel eens sneller gehad (1 week), maar het is via 'Mijn NS' alsnog veel sneller dan vroeger via de post.
Niet dat ik er nou zoveel wijzer van word, die +30 minuten heeft me ¤ 2,75 opgeleverd.
Overigens: ik had een keer eerder een toeslag 2-1 op mijn kaart gezet toen ik een vertraging van meer dan +30 aan m'n broek kreeg. Voor die 2-1 kreeg ik geen compensatie, ook al had ik een opmerking ingevuld bij mijn reis zoals @NS_online me adviseerde.![]()
Helaas zul je als abonnementhouder steeds vaker claims via het papieren formulier moeten gaan indienen, omdat 'Mijn NS' bij verplicht in- en uitchecken alleen geschikt is als je uiteindelijk ook daadwerkelijk de gewenste plaats van bestemming hebt bereikt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb op 15 juli een claim ingediend voor vertraging, ik kreeg gisteravond een e-mail dat de claim was goedgekeurd. NS heeft dus 2 weken nodig gehad om het te behandelen. Ik heb het wel eens sneller gehad (1 week), maar het is via 'Mijn NS' alsnog veel sneller dan vroeger via de post.![]()
Met de Metro gesproken over ons veranderende klimaat en door het OV te nemen maatregelen:
http://www.metronieuws.nl(...)rZngB!xTHuhhz4IrB9Q/![]()
Ik heb zelf een maand mogen wachten op m'n gtbv, kreeg eergisteren zo'n belachelijke brief binnen geschreven in de ik-vorm dat het goedgekeurd was.![]()
![]()
Ik snap dat je er om vraagt, alleen vond ik het regenval van gisteren wel extreem. Zelfs de straten in Amsterdam stonden blank. Dan is het bijna niet te doen om dat te voorkomen.Ik vraag me af hoe vaak we dit nog gaan meemaken in komende 10 jaar. Misschien een enkele keerquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Met de Metro gesproken over ons veranderende klimaat en door het OV te nemen maatregelen:
http://www.metronieuws.nl(...)rZngB!xTHuhhz4IrB9Q/![]()
Het wordt in het artikel al heel kort genoemd: dit soort weer zou weleens veel vaker kunnen gaan voorkomen.![]()
Ik denk de komende maand nog wel een keer of 3-4."Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."![]()
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap dat je er om vraagt, alleen vond ik het regenval van gisteren wel extreem. Zelfs de straten in Amsterdam stonden blank. Dan is het bijna niet te doen om dat te voorkomen.Ik vraag me af hoe vaak we dit nog gaan meemaken in komende 10 jaar. Misschien een enkele keer
Niet nu meteen alle stations rigoureus verbouwen (onbetaalbaar), maar wel waar mogelijk wat foutjes rechtzetten en nieuw te bouwen stations beter ontwerpen qua stortregens. Een station als Schothorst zou nooit meer gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.![]()
Ik kreeg gewoon ¤4,38 voor een half uur vertraging met een HEMA-kaartje van ¤17,50quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn echt een beetje van het padje bij NS. Ineens duurt de behandeling van GtbV twee keer zo lang als normaal, maar ook klopt er ineens niks meer van de bedragen![]()
Heb ik recht op 7,86, krijg ik 6,75, heb ik recht op 15,72, krijg ik 15,38.
De afwijking wel steeds in het nadeel van de reiziger, dat dan weer welPM mij!
Ik weet niet of dit hier al langsgekomen is, maar ik kwam het volgende artikel tegen met betreffende de staat van spoorbruggen in Duitsland (in dit geval NRW):
http://www1.wdr.de/themen/politik/bahnbruecken104.html
Ongeveer de helft van de bruggen zijn in een zodanig slechte staat dat ze dringend gesaneerd moeten worden (maar geen budget) en voor een klein deel (ong 5%) geldt zelfs dat sanering niet meer mogelijk is en er volledige nieuwbouw dient plaats te vinden. Het is overigens een landelijk probleem, andere deelstaten hebben dezelfde problemen en ook op de Duitse (autosnel)wegen speelt hetzelfde. Duitsland heeft tevens al een tik op de vingers gekregen van het IMF vanwege structurele onderfinanciering van de infrastructuur.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2014 11:44:22 ]![]()
Ik zie net dat er een voertuig op de rails staat tussen heerlen en zittard, weet iemand de exacte locatie?
Prognose 20:00 uur![]()
Vlak bij Geleen-Oost. Vrachtwagen op het spoorquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:15 schreef icloud het volgende:
Ik zie net dat er een voertuig op de rails staat tussen heerlen en zittard, weet iemand de exacte locatie?
Prognose 20:00 uur
Flinke ravage door treinongeluk Geleen![]()
Tering kan ik dat tiefus eind gaan omrijden, bedankt meneer de chauffeur, goed gedaan, heel erg professioneel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Vlak bij Geleen-Oost. Vrachtwagen op het spoor
Flinke ravage door treinongeluk Geleen![]()
Tot nu toe zijn het nog steeds ongevaarlijke ladingen, maar wat als het de volgende keer een vrachtwagen met een licht ontvlambare of explosieve lading is? Hoog tijd om vrachtwagens te verbieden over spoorwegovergangen te rijden zou ik zeggen...PM mij!
Sterker nog: hij ligt zowat op het perron. En dan nog zeker zonder in te checken ook...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Vlak bij Geleen-Oost. Vrachtwagen op het spoor
Flinke ravage door treinongeluk GeleenMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Tja, dan zal je haast alle spoorwegovergangen moeten verbouwen tot een tunnel of een brugquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:38 schreef dennistd het volgende:
Tot nu toe zijn het nog steeds ongevaarlijke ladingen, maar wat als het de volgende keer een vrachtwagen met een licht ontvlambare of explosieve lading is? Hoog tijd om vrachtwagens te verbieden over spoorwegovergangen te rijden zou ik zeggen...![]()
Dat is zowiezo een goed idee, ben ik verplicht de ns route te volgen(met een geld terug mogelijkheid) of kan ik ook mijn buskaartje bij hun claimen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja, dan zal je haast alle spoorwegovergangen moeten verbouwen tot een tunnel of een brug![]()
NS route lijkt me.. Als je op tijd een ander alternatief wist dan keren ze je in principe niet uitquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:54 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is zowiezo een goed idee, ben ik verplicht de ns route te volgen(met een geld terug mogelijkheid) of kan ik ook mijn buskaartje bij hun claimen?![]()
Gadverdamme dat betekend dat ik via maastricht en heerlen moet reizen terwijl ik per bus in 42 minuten op mijn bestemming ben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NS route lijkt me.. Als je op tijd een ander alternatief wist dan keren ze je in principe niet uit![]()
Dan ga je toch met bus...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Gadverdamme dat betekend dat ik via maastricht en heerlen moet reizen terwijl ik per bus in 42 minuten op mijn bestemming ben.![]()
Stuur er een S&V team op af! Iedereen checkt in vanaf 9 juli!!1!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: hij ligt zowat op het perron. En dan nog zeker zonder in te checken ook...![]()
Een wegwerpkaart, maar ik heb nu een kaartje anna paulowa-spaubeek, als ik dan ook een kaartje sitard-spaubeek moet kopen met de bus dan ben ik genaaid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reis je met een wegwerpkaartje of een NS-abonnement dan?![]()
Je hebt vast ook wel 30 minuten vertraging dus krijg je de helft (enkele reis) of een kwart (retour) terug.PM mij!
Klopt maar dat is alleen als ik het reisadvies volg en die is fors langer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:10 schreef dennistd het volgende:
Je hebt vast ook wel 30 minuten vertraging dus krijg je de helft (enkele reis) of een kwart (retour) terug.
Ns is trouwens zo lief om bussen te fixen vanaf heerlen en niet vanaf sittard, tenminsten als die dingen vandaag nog komen.![]()
Als je het omreisadvies opvolgt, hoef je daar niet apart een kaartje (sic) voor te kopen. Of snap ik het probleem nu niet?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als ik het omroepadvies volg(geen extra kosten, eventueel geld terug), word ik naar maastricht gestuurd, dan naar heerlen en vandaar hopen dat ns al bussen heeft geregeld, om de stopstations aan te doen, spaubeek mijn eindbestemming ligt op een paar kilometer van sittard waar ik zo dadelijk aan kom.Minimale vertraging anderhalf tot twee uur.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als je het omreisadvies opvolgt, hoef je daar niet apart een kaartje (sic) voor te kopen. Of snap ik het probleem nu niet?
Neem ik de bus(extra kaartje, extra kosten) dan ben ik in 42 minuten thuis maar dan heb ik geen recht op geld terug en moet ik zelf mijn kaartje aftikken.
Zie daar mijn Dillema![]()
En bewaar dat kaartje en stuur het op naar NS met een begeleidend briefje: "Door die vrachtwagen heb ik besloten mijn reis in Sittard af te breken. Graag het gedeelte Sittard - Maastricht retour op bankrekening NL49ABNA0xDEADBEEF, ok? kusjes"
Speaking of which: even met NS contact opgenomen via Twitter en ze gaan me ook die 2-1 toeslag restitueren. Wel slechts de helft om één of andere vage reden![]()
![]()
Zijn dat dezelfde mensen die zeker wisten dat afgelopen winter een van de strengste ooit zou worden? Op zo'n korte termijn (10-20 jaar) is er niets nuttigs over te zeggen over of het wel of niet vaker voorkomt..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.
Niet nu meteen alle stations rigoureus verbouwen (onbetaalbaar), maar wel waar mogelijk wat foutjes rechtzetten en nieuw te bouwen stations beter ontwerpen qua stortregens. Een station als Schothorst zou nooit meer gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.![]()
Nee, dat was Piet Paulusma. Die zit er wel vaker naast.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen die zeker wisten dat afgelopen winter een van de strengste ooit zou worden? Op zo'n korte termijn (10-20 jaar) is er niets nuttigs over te zeggen over of het wel of niet vaker voorkomt..Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zaterdag 2 + Zondag 3 Augustus: 2 ipv 11 treinen per uur per richtingquote:Op dinsdag 29 juli 2014 06:27 schreef Toekito het volgende:
oh volgende week werkzaamheden dord- r'dam. Jottem! Ik verheug me nu al op de bus ipv de trein
* Enkel de IC's Vlissingen - Amsterdam - Lelystad vv rijden, maar ;
Deze IC's stoppen extra te Rotterdam Lombardijen. Reizigers voor Rotterdam Zuid kunnen in Rotterdam Lombardijen (en NIET te Rotterdam Blaak) op de NS-bus overstappen naar Rotterdam Zuid.
Ook ICdirect rijdt niet tussen Rotterdam - Breda vv. De trein rijdt met 2 lokken in pendeldienst Amsterdam - Rotterdam vv. Thalys rijdt wél.
Vanwege het enkelspoor rijden dit weekend zal de IC Lelystad - Amsterdam - Rotterdam - Vlissingen extra lang in Rotterdam staan: x.08 tot x.22 en x.38 tot x.52, want het is wachten op de trein uit de richting Dordrecht. In Dordrecht staat de trein richting Vlissingen een kwartier, zodat deze trein in het rijpad van een halfuur later terechtkomt: x.12 tot x.27 en x.42 tot x.57.
Meer rijdt er niet door de Willemspoorttunnel.
Maandag 4 + dinsdag 5 augustus rijden er 6 ipv 11 treinen per uur. Dan zijn er 2 sporen beschikbaar, en is de ICdirect Rotterdam - Breda opgeheven, Benelux opgeheven Den Haag - Roosendaal, IC Den Haag - Venlo opgeheven Den Haag - Dordrecht en rijden er 2 ipv 4 sprinters per uur tussen Rotterdam en Dordrecht.![]()
Ik mag hopen dat de resterende treinen dan op oorlogssterkte rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:17 schreef greavy het volgende:
Maandag 4 + dinsdag 5 augustus rijden er 6 ipv 11 treinen per uur.![]()
De planning is IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad tussen Roosendaal - Lelystad met IRM12. Dat betekent echter dat er elders in het land IRM6 weggesnoept zal worden en vervangen door viertjes. Planning is dat een aantal treinen tussen Amsterdam-Maastricht ed met IRM8 ipv IRM6 gaat rijden, net als Den Haag - Schiphol - Groningen met IRM4 of IRM8 ipv IRM6.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de resterende treinen dan op oorlogssterkte rijden.
Ma+di rijdt IC Dordrecht - Amsterdam met IRM8 of IRM10. Sprinters in de spits verlengd naar SGM8/9 of SLT10. Weekend is SGM6 gepland op beide trajecten (Roosendaal/Breda - Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal).
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 29-07-2014 16:44:36 ]![]()
De 1900 IC (Den Haag -) Dordrecht - Venlo rijdt die 4 dagen met ICM10 of DDZ8 of DDZ10, en zal een kering van 6 minuten beslaan in Dordrecht. x.28/58 aankomst (ipv x.26/56) spoor 3, x.04/x.34 vertrek.
Nu nog afwachten wat de bijsturing dit weekend er van gaat bakken
Gelukkig hoef ik daar niet langs, want heul het weekend gebruik ik de auto of de tram in Keulen.![]()
SGM8/9 en/of SLT10 staat er gepland, maar de bijsturing kennende wordt er wel weer een bakje afgesnoept worden her en der idd.![]()
ze kunnen er toch makkelijk 2 plannen als de helft van de treinen niet rijdt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zal wel SGM7 zijn want dan hoeven ze maar 1 HC te plannen![]()
Wat te denken van Arnhem waar de vloer in de tunnel na een regenbui altijd wat nat isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nou we zijn er uit hoor, dat hotsieknotsieknetterwissel bij Utrecht is de 1227/1253. Vanavond thuis even op Sporenplan kijken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
worden daar niet alle wissels vervangen komende tijd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn er uit hoor, dat hotsieknotsieknetterwissel bij Utrecht is de 1227/1253. Vanavond thuis even op Sporenplan kijken.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
of ze plannen de treinen die wel rijden in minder dienstenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
ze kunnen er toch makkelijk 2 plannen als de helft van de treinen niet rijdt.![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
weggehaald vooral.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Toekito het volgende:
[..]
worden daar niet alle wissels vervangen komende tijd.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Corridorrijden, wisselkaalslag, DSSU en het immer plezante entertainmentrooster voor rijdend personeel suggereert dat dat verstand minder breed verspreid is dan je zou hopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
En gevonden hoe dat zit:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef James1988 het volgende:
Speaking of which: even met NS contact opgenomen via Twitter en ze gaan me ook die 2-1 toeslag restitueren. Wel slechts de helft om één of andere vage reden
Toeslag 2-1 Dal-uren (¤ 15)
30 t/m 59 minuten: 1/4 deel
60 minuten of meer: 1/2 deel
Tevens hulde voor de treindienstleider: de vertraagde IC richting Venlo (+10) mocht bij Rijswijk voorlangs de op tijd rijdende IC naar Dordrecht.![]()
![]()
Het vervelende van blinkseminslag is dat een storing heel lang blijft voordoen, en dan voornamelijk de naweeen heel lang invloed daarop hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
Dat zijn de kabels die net niet geheel zijn doorgebrand en na het passeren van een x-tal treinen toch breken, etcetc.
Daarnaast schijnen er in het oosten plekken te zijn, waar de bliksem nogal veel inslaat. Heino-Raalte was een aantal jaren geleden standaard in storing als er een onweersbui langs trok. Ook Doetinchem-Winterswijk en Zutphen-Winterswijk is zo'n traject waar de bliksem veel inslaat. Voor die laatste twee schijnen er projecten te lopen.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Even aan het tekenen geweest hoe volgens mij de rijwegen zijn op dit moment:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn er uit hoor, dat hotsieknotsieknetterwissel bij Utrecht is de 1227/1253. Vanavond thuis even op Sporenplan kijken.
PM mij!
Ik moet ook maar eens een twitter-account aanmaken. Want op een andere manier zijn ze gewoon niet te bereikenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef James1988 het volgende:
En bewaar dat kaartje en stuur het op naar NS met een begeleidend briefje: "Door die vrachtwagen heb ik besloten mijn reis in Sittard af te breken. Graag het gedeelte Sittard - Maastricht retour op bankrekening NL49ABNA0xDEADBEEF, ok? kusjes"
Speaking of which: even met NS contact opgenomen via Twitter en ze gaan me ook die 2-1 toeslag restitueren. Wel slechts de helft om één of andere vage reden
Voordeel van de webcare op Twitter is in ieder geval dat ze snel reageren en dingen kunnen regelen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik moet ook maar eens een twitter-account aanmaken. Want op een andere manier zijn ze gewoon niet te bereiken![]()
![]()
Alleen hebben ze kennelijk niet altijd gelijk. Op die link die je net plaatste staat bijvoorbeeld dat als je extra vervoerbewijzen hebt gebruikt zoals een Overgang je een papieren formulier moet gebruiken. Is dus niet mogelijk via Mijn NS zoals ze aan jou hadden aangegevenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voordeel van de webcare op Twitter is in ieder geval dat ze snel reageren en dingen kunnen regelen.
Maar ach NS heeft waarschijnlijk zo ongeveer de meest ruimte compensatieregeling van Europa, dus wat dat betreft... Vergelijk 't maar eens met de regeling van Arriva![]()
![]()
...Ondertussen in België:
"Juist op vakantie vernomen dat deze in België rondrijdt. Wow! #freegaza #shameOnIsrael"
Foto zonder bron afkomstig van Stationschef NMBS Info. De pagina eigenaar doet blijken dat hij NMBS werknemer is (anoniem en zal dit niet expliciet noemen). Vanuit dat opzicht vind ik zijn reactie verbazingwekkend. Alsof een conflict in het Midden-Oosten waar iedereen een mening moet over hebben, een geldig excuus vormt om een trein vol te kalken en daarmee de NMBS op te zadelen met duizenden euro's schoonmaakkosten?![]()
Ieder doet zijn ding en aan het eind komt men erachter dat de losse eindjes niet op elkaar aansluiten, ondanks alle waarschuwingen die al zijn gegevenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Corridorrijden, wisselkaalslag, DSSU en het immer plezante entertainmentrooster voor rijdend personeel suggereert dat dat verstand minder breed verspreid is dan je zou hopen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Maaarrrr als er dan een wisseltje kapot is, lopen niet alle treinen vertraging. Er wordt gewoon een serie geschrapt.quote:
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
de treinen staan in de file achter elkaar te wachten totdat ze er weer langs kunnen. Gebeurt bij de metro ookquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maaarrrr als er dan een wisseltje kapot is, lopen niet alle treinen vertraging. Er wordt gewoon een serie geschrapt.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Et voila: spoorboekloos rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treinen staan in de file achter elkaar te wachten totdat ze er weer langs kunnen. Gebeurt bij de metro ook
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Daarover gesproken, is de invoering van corridorrijden geen onderdeel van de invoering van spoorboekloos rijden?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treinen staan in de file achter elkaar te wachten totdat ze er weer langs kunnen. Gebeurt bij de metro ook![]()
ja, maar dan moet het pretpakket natuurlijk wel voor een deel verdwijnenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daarover gesproken, is de invoering van corridorrijden geen onderdeel van de invoering van spoorboekloos rijden?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik mag het hopen. Dit soort gekut kan mijn database niet mee omgaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voordeel van de webcare op Twitter is in ieder geval dat ze snel reageren en dingen kunnen regelen.
Naah weet je, voor die paar euro. Laat maar zitten.
Misschien kan James eens vragen waarom er tegenwoordig niet meer het volledige bedrag uitgekeerd wordt waar je recht op hebt volgens de voorwaarden
[ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 29-07-2014 19:54:31 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Helaas gaat de trdl daar niet over.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
En gevonden hoe dat zit:
Toeslag 2-1 Dal-uren (¤ 15)
30 t/m 59 minuten: 1/4 deel
60 minuten of meer: 1/2 deel
Tevens hulde voor de treindienstleider: de vertraagde IC richting Venlo (+10) mocht bij Rijswijk voorlangs de op tijd rijdende IC naar Dordrecht.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas gaat de trdl daar niet over.![]()
Zo'n winkelwagenmuntje van de Jumbo.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Of Schrödingers kat.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Meestal zal Ari zal wel bepalen...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?PM mij!
Dat is die sukkel die met Eva neukt zekerquote:
Nieuw boek: Ari en Eva - De teloorgang van het Nederlandse spoorPM mij!
Ze zijn van hetzelfde niveau. Je zou toch moeten mogen verwachten dat ze een veel betere variant kunnen ontwikkelen. Eentje die ook rekening houdt met de treinenloop 50 of meer kilometers verderop?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is die sukkel die met Eva neukt zekerAltijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:35 schreef dennistd het volgende:
Nieuw boek: Ari en Eva - De teloorgang van het Nederlandse spoor
Als de nsr bijsturing oplet, dan zullen zij de post bellen om de IC Venlo voor te laten gaan (om die zijn vertraging te beperken). Let die toevallig even niet op, dan zal ARI de IC Dordrecht eerst laten gaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?![]()
Ari en Eva en het wippende wisselquote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:35 schreef dennistd het volgende:
Nieuw boek: Ari en Eva - De teloorgang van het Nederlandse spoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zou dat niet te maken hebben met het verlies van afgelopen jaar en de maatregelen daaromtrent? ZE zouden toch efficenter gaan werken? Is miederenneuken bij GtbV daar niet 1 ding van? dat ze nu niet zo meer makkelijk zijn met uitkeren, en dus 29 of 30 minuten wel degelijk een verschil gaat uitmaken?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ari en Eva en het wippende wissel
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja zal best. Maar waarom krijg ik maar 6,75 als ik recht heb op 7,86?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zou dat niet te maken hebben met het verlies van afgelopen jaar en de maatregelen daaromtrent? ZE zouden toch efficenter gaan werken? Is miederenneuken bij GtbV daar niet 1 ding van? dat ze nu niet zo meer makkelijk zijn met uitkeren, en dus 29 of 30 minuten wel degelijk een verschil gaat uitmaken?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kan dat niks te maken hebben met hoe vroeg je intcheckt? Ik noem maar een zijstraat hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zal best. Maar waarom krijg ik maar 6,75 als ik recht heb op 7,86?
Zo van je checkt in op 2 over het hele uur. 2 minuten nadat er een intercity naar station Schubbekutteveen is gegaan. op precies het hele uur. Om 15 over gaat er een sprinter naar Schubbekutteveen maar die neem je niet. Want je wil nog wat bier inslaan, en de intercity komt toch gelijk binnen.
Uiteindelijk komt ie te laat en men kort je op je toelage omdat je ook in de eerdere sprinter had kunnen stappen..
Ofzo?![]()
![]()
Iemand?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:31 schreef b2py het volgende:
Weet iemand de dienstregeling van de Velaro D voor aanstaande vrijdag tussen Frankfurt en Keulen?![]()
Even op DSO vragen denk ik.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ari en Eva en het wippende wissel
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met wat smering erbij zal het heel wat soepeler verlopen, maar helaas dat kon er niet meer vanaf, dus nu doen ze het droogAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Onderlinge communicatie beperkt zich ook tot "Ooh! Ja! Jaa! Oeh!" en zo komen we er niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met wat smering erbij zal het heel wat soepeler verlopen, maar helaas dat kon er niet meer vanaf, dus nu doen ze het droog
Wel benieuwd wiens tong nou aanligt trouwens
Af en toe weten ze dat zelf ook niet en doen ze het beide tegelijk. Dat werkt niet echt goedquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onderlinge communicatie beperkt zich ook tot "Ooh! Ja! Jaa! Oeh!" en zo komen we er niet natuurlijk.
Wel benieuwd wiens tong nou aanligt trouwens
Niet "Kedeng Kedeng? oehoeeeeee!" ?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onderlinge communicatie beperkt zich ook tot "Ooh! Ja! Jaa! Oeh!" en zo komen we er niet natuurlijk.
Wel benieuwd wiens tong nou aanligt trouwens![]()
Laatste keer dat dat gebeurde zat ik er zelf bovenopquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Af en toe weten ze dat zelf ook niet en doen ze het beide tegelijk. Dat werkt niet echt goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wordt je daar ook gebanned als je om dienstregelingen vraagt?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.drehscheibe-online.de/startindex2.php![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste keer dat dat gebeurde zat ik er zelf bovenop
Tegenwoordig kunnen ze op dat punt helaas alleen nog maar naar elkaar kijken. Aanliggen zit er daar niet meer inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Weet ik veel. Probeer hetquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt je daar ook gebanned als je om dienstregelingen vraagt?
Wat is dat eigenlijk voor een iditioteri, je maakt een site die omlopen in de naam heeft, en je mag er niet naar vragenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt je daar ook gebanned als je om dienstregelingen vraagt?![]()
![]()
Ik weet wel dat je helemaal de grond ingestampt wordt als je treinenfoto net geen perfecte 45 graden zon heeft en echt om de meest futiele zaken meteen wordt geroepen HET IS EEN KUTPLAAT.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt je daar ook gebanned als je om dienstregelingen vraagt?
EDIT: Moet er wel bij zeggen dat dat om het binnenlandse forum gaat, het buitenlandforum is wel tof.![]()
![]()
Maja, ik ga dan naar het binnenland forumquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:50 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik weet wel dat je helemaal de grond ingestampt wordt als je treinenfoto net geen perfecte 45 graden zon heeft en echt om de meest futiele zaken meteen wordt geroepen HET IS EEN KUTPLAAT.
EDIT: Moet er wel bij zeggen dat dat om het binnenlandse forum gaat, het buitenlandforum is wel tof.![]()
Is er trouwens iemand die het voor me wilt vragen? Mobiel is het nogal lastig..![]()
Wat moet ik vragen, ik heb daar een account geloof ikquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Maja, ik ga dan naar het binnenland forum![]()
Is er trouwens iemand die het voor me wilt vragen? Mobiel is het nogal lastig..![]()
Of de Velaro D vrijdag toevallig nog een slagje Frankfurt - Keulen maakt en in welke ICE dat dan is..![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is die sukkel die met Eva neukt zeker![]()
![]()
![]()
of http://www.ice-treff.de/quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wie weed.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt je daar ook gebanned als je om dienstregelingen vraagt?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ze slopen om het slopen en omdat ze weten dat ze er mee weg zullen komen. Tuig is hetquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen bij het onderhoudswagenpark van de RATP
Ik neem aan dat je het hebt gevonden b2by?
Fahrzeugeinsätze des Velaro D ab 15. Juni 2014
May 17, 2014 at 5:32pm
Hier findet ihr die Umläufe des Velaro D ab 15. Juni 2014, Die Fahrstrecken der jeweiligen Zügen findet ihr ganz unten.
Fahrzeug 1:
Mo: ICE 812
Di: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Mi: Reserve Dortmund
Do: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Fr: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Sa: Reserve Dortmund
So: Reserve Dortmund
Fahrzeug 2:
Mo: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Di: Reserve Dortmund
Mi: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Do: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Fr: ICE 815
Sa: Reserve Frankfurt
So: Werk Frankfurt
Fahrzeug 3:
Mo: Reserve Dortmund
Di: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Mi: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Do: ICE 815
Fr: Reserve Frankfurt
Sa: Werk Frankfurt
So: ICE 816 - ICE 819
Fahrzeug 4
Mo: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Di: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Mi: ICE 815
Do: Reserve Frankfurt
Fr: Werk Frankfurt
Sa: ICE 810 - ICE 817
So: ICE 810 - ICE 817
Fahrzeug 5:
Mo: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Di: ICE 815
Mi: Reserve Frankfurt
Do: Werk Frankfurt
Fr: ICE 812
Sa: Reserve Köln
So: ICE 827
Fahrzeug 6:
Mo: ICE 815
Di: Reserve Frankfurt
Mi: Werk Frankfurt
Do: ICE 812
Fr: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
So: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Fahrzeug 7:
Mo: Reserve Frankfurt
Di: Werk Frankfurt
Mi: ICE 812
Do: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Fr: Reserve Dortmund
Sa: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
So: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Fahrzeug 8:
Mo: Werk Frankfurt
Di: ICE 812
Mi: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Do: Reserve Dortmund
Fr: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Sa: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Damit es dann wieder passt, fährt Sonntag auf Montag ein Leerzug (LPFT-W 78294) von Dortmund nach Köln fahren, wo der entsprechende Triebzug dann als ICE 711 in Umlauftag 2 startet.
Zugnummer mit Uhrzeit und Laufweg:
ICE 513 - Münster(Westf)Hbf ab 06:01 Uhr - München Hbf ------ an 12:27 Uhr
Dortmund (06:38)-Essen (07:00)-Köln(07:55)-Frankfurt/Flughafen (08:53)-Mannheim (09:31)-Stuttgart (10:12)-Ulm-Augsburg
Anmerkung zum ICE 513
Der ICE 513 fährt ab 15.06.2014 ab Münster und nicht ab Hamm dardurch fällt der ICE 1013 weg, Fahrgäste die ab Hamm fahren wollen müssen mit RE 10002 fahren
ICE 516 - München Hbf ------ ab 13:28 Uhr - Dortmund Hbf ----- an 19:21 Uhr
Augsburg(14:03)-Ulm(14:51)-Stuttgart(15:51)-Mannheim(16:36)-Frankfurt/Flughafen(17:09)-Köln(18:10)-Essen
ICE 711 - Köln Hbf --------- ab 06:11 Uhr - Stuttgart Hbf ---- an 09:28 Uhr
Siegburg/Bonn (06:26)-Wiesbaden (07:32)-Mainz (07:46)-Mannheim (08:26)-Heidelberg (08:38)
ICE 712 - Stuttgart Hbf ---- ab 14:34 Uhr - Köln Hbf --------- an 18:01 Uhr
Heidelberg (15:18)-Mannheim (15:33)-Mainz (16:17)-Wiesbaden (16:45)-Limburg Süd (17:07)
ICE 606 - Köln Hbf --------- ab 19:13 Uhr - Dortmund Hbf ----- an 20:21 Uhr
ICE 810 - Frankfurt(Main)Hbf ab 20:16 Uhr - Köln Hbf --------- an 21:43 Uhr
ICE 812 - Frankfurt(Main)Hbf ab 18:16 Uhr - Köln Hbf --------- an 19:56 Uhr
ICE 815 - Dortmund Hbf ----- ab 06:52 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 09:41 Uhr
ICE 816 - Frankfurt(Main)Hbf ab 15:17 Uhr - Köln Hbf --------- an 16:39 Uhr
ICE 817 - Köln Hbf --------- ab 14:20 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 15:41 Uhr
ICE 819 - Köln Hbf --------- ab 18:19 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 19:41 Uhr
ICE 827 - Köln Hbf --------- ab 03:14 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 04:48 Uhr
fährt nicht nach München über Würzburg, nur bis Frankfurt (M) HbfI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Oh Jezus, ik dacht dat er nog maar 1 stel in dienst was.
Bedankt iig!
Edit: Nee, dat gaat hem niet worden![]()
![]()
je kan ze hiermee vindenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:48 schreef b2py het volgende:
Oh Jezus, ik dacht dat er nog maar 1 stel in dienst was.
Bedankt iig!
http://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=ICE_513
http://www.verkehrsmittelvergleich.at/fahrplan/koeln/I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Zo praat Mr_Klaasje ook op Facebook, af en toequote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:47 schreef bork het volgende:
Ik neem aan dat je het hebt gevonden b2by?
Fahrzeugeinsätze des Velaro D ab 15. Juni 2014
May 17, 2014 at 5:32pm
Hier findet ihr die Umläufe des Velaro D ab 15. Juni 2014, Die Fahrstrecken der jeweiligen Zügen findet ihr ganz unten.
Fahrzeug 1:
Mo: ICE 812
Di: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Mi: Reserve Dortmund
Do: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Fr: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Fahrzeug 2:
Mo: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Di: Reserve Dortmund
Mi: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Do: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Fr: ICE 815
Sa: Reserve Frankfurt
So: Werk Frankfurt
Fahrzeug 3:
Mo: Reserve Dortmund
Di: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Mi: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Do: ICE 815
Fr: Reserve Frankfurt
Sa: Werk Frankfurt
So: ICE 816 - ICE 819
Fahrzeug 4
Mo: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Di: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Mi: ICE 815
Do: Reserve Frankfurt
Fr: Werk Frankfurt
Sa: ICE 810 - ICE 817
So: ICE 810 - ICE 817
Fahrzeug 5:
Mo: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Di: ICE 815
Mi: Reserve Frankfurt
Do: Werk Frankfurt
Fr: ICE 812
Sa: Reserve Köln
So: ICE 827
Fahrzeug 6:
Mo: ICE 815
Di: Reserve Frankfurt
Mi: Werk Frankfurt
Do: ICE 812
Fr: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
So: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Fahrzeug 7:
Mo: Reserve Frankfurt
Di: Werk Frankfurt
Mi: ICE 812
Do: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Fr: Reserve Dortmund
Sa: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
So: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Fahrzeug 8:
Mo: Werk Frankfurt
Di: ICE 812
Mi: ICE 711 - ICE 712 - ICE 606
Do: Reserve Dortmund
Fr: ICE 513 - ICE 516 (1. Zugteil)
Sa: ICE 513 - ICE 516 (2. Zugteil)
Damit es dann wieder passt, fährt Sonntag auf Montag ein Leerzug (LPFT-W 78294) von Dortmund nach Köln fahren, wo der entsprechende Triebzug dann als ICE 711 in Umlauftag 2 startet.
Zugnummer mit Uhrzeit und Laufweg:
ICE 513 - Münster(Westf)Hbf ab 06:01 Uhr - München Hbf ------ an 12:27 Uhr
Dortmund (06:38)-Essen (07:00)-Köln(07:55)-Frankfurt/Flughafen (08:53)-Mannheim (09:31)-Stuttgart (10:12)-Ulm-Augsburg
Anmerkung zum ICE 513
Der ICE 513 fährt ab 15.06.2014 ab Münster und nicht ab Hamm dardurch fällt der ICE 1013 weg, Fahrgäste die ab Hamm fahren wollen müssen mit RE 10002 fahren
ICE 516 - München Hbf ------ ab 13:28 Uhr - Dortmund Hbf ----- an 19:21 Uhr
Augsburg(14:03)-Ulm(14:51)-Stuttgart(15:51)-Mannheim(16:36)-Frankfurt/Flughafen(17:09)-Köln(18:10)-Essen
ICE 711 - Köln Hbf --------- ab 06:11 Uhr - Stuttgart Hbf ---- an 09:28 Uhr
Siegburg/Bonn (06:26)-Wiesbaden (07:32)-Mainz (07:46)-Mannheim (08:26)-Heidelberg (08:38)
ICE 712 - Stuttgart Hbf ---- ab 14:34 Uhr - Köln Hbf --------- an 18:01 Uhr
Heidelberg (15:18)-Mannheim (15:33)-Mainz (16:17)-Wiesbaden (16:45)-Limburg Süd (17:07)
ICE 606 - Köln Hbf --------- ab 19:13 Uhr - Dortmund Hbf ----- an 20:21 Uhr
ICE 810 - Frankfurt(Main)Hbf ab 20:16 Uhr - Köln Hbf --------- an 21:43 Uhr
ICE 812 - Frankfurt(Main)Hbf ab 18:16 Uhr - Köln Hbf --------- an 19:56 Uhr
ICE 815 - Dortmund Hbf ----- ab 06:52 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 09:41 Uhr
ICE 816 - Frankfurt(Main)Hbf ab 15:17 Uhr - Köln Hbf --------- an 16:39 Uhr
ICE 817 - Köln Hbf --------- ab 14:20 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 15:41 Uhr
ICE 819 - Köln Hbf --------- ab 18:19 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 19:41 Uhr
ICE 827 - Köln Hbf --------- ab 03:14 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf an 04:48 Uhr
fährt nicht nach München über Würzburg, nur bis Frankfurt (M) Hbf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De RATP is inmiddels zn eerste tramlijn in de Verenigde Staten gestart
Tucson Sun Link takes to the streets![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo praat Mr_Klaasje ook op Facebook, af en toe
Hahaha, de mafklapper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sittard-Heerlen: eindtijd herstel onduidelijk
Dinsdag 29 Juli 22:40
Oorzaak
Er wordt hard gewerkt aan herstel van het spoor tussen Sittard en Heerlen.
Verwachting
Helaas is het nog niet duidelijk of de werkzaamheden morgenochtend op tijd klaar zijn. Voor de zekerheid zijn er bussen besteld.
Reisadvies
Check kort voor vertrek de reisplanner.
Stelletje mongolen.![]()
tsja, hangt er vanaf wat voor voertuig ze gepakt hebben daar he. Het hoeft maar een YPRretje te zijn en er is van alles stuk
Het was een vrachtwagen met grind, maar die is zo'n beetje op het perron terechtgekomen. Er zal dus ook wel een flink stuk van het perron vervangen moeten worden. En er zijn alvast bussen besteld, dat is toch alleen maar positief?PM mij!
Oh dat zal best een zootje gegeven hebben dan jaStonden er geen mensen op het perron? Welk perron sowieso?
Geleen Oostquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat zal best een zootje gegeven hebben dan jaStonden er geen mensen op het perron? Welk perron sowieso?
![]()
Resumé Overflakkee op de eerdere vragen en opmerkingen vanavond: DVL, nee, nee en lol.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Trouwens. Over perrons vervangen gesproken,
Ik ben van de week, langs Bretigny gereden, daar zijn de perrons ook alleen maar vernieuwd waar het moest.![]()
Zo wis je ook niet echt littekens uit![]()
![]()
Zomaar een Facebook post van Paul Hanen, aka Bert, aka Dominee Gremdaat, aka Margreet Dolmanquote:Ik zei 'ja' op de vraag of ik aan een onderzoek mee wilde doen van NSinternational, voorheen NS Internationaal. De website van NSInternational (het is trouwens wel een enorme vooruitgang dat ze nu NSinternational heten en niet langer NSinternationaal) is verschrikkelijk. Lelijk, onhandig en onbetrouwbaar. Bovendien ben je meer geld kwijt als je bij NSInternational boekt dan bijvoorbeeld bij Eurostar.com. Ik wilde dus aan het onderzoek meedoen om ze te wijzen hoe slecht de website is. Maar het onderzoek liet geen mogelijkheid open om (opbouwende) kritiek te spuien. Hieronder een van de vragen:
Welke van onderstaande aspecten vindt u goed passen bij NS International?
Meerdere antwoorden mogelijk
Verbindend
Succesvol
Bescheiden
Vernieuwend
Zorgeloos
Milieuvriendelijk
Open-minded
Sympathiek
Vrijheid
Vooruitstrevend
Comfortabel
Sprankelend
Gemak
Ambitieus
Sociaal
Uitnodigend
Modern
Jong van geest
Snelheid
Toonaangevend
Extravert
Toegankelijk
Opwindend
Slim
Geen van bovenstaande
En als je dan 'geen van bovenstaande' aan vinkt ben je klaar met het onderzoek. Zo wordt het nooit wat met NSInternational en kunnen ze beter weer NSInternationaal gaan heten.![]()
Nog nooit van gehoord..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zomaar een Facebook post van Paul Hanen, aka Bert, aka Dominee Gremdaat, aka Margreet Dolman
[..]![]()
Hij is ook bekend als Bert (van Ernie).quote:
edit: maar ik had er blijkbaar overheen gelezen dat die ook al in het lijstje van Darkwing_Duck was genoemd![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heiden! Kent u die uitdrukking?![]()
EN GEEN BARRIJTUIG WAAROM WAAROM WAAROMquote:
Die trein is natuurlijk zo flitsend snel dat je braadworst net klaar is op het moment dat je op bestemming bentquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN GEEN BARRIJTUIG WAAROM WAAROM WAAROMKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ben maar gewoon blij als je "een braadworst alstublieft" hebt kunnen uitspreken voordat die hele trein in een miljard splinters door de Brabantse kempen ligt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die trein is natuurlijk zo flitsend snel dat je braadworst net klaar is op het moment dat je op bestemming bentSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Inderdaad hoogst zorgelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Corridorrijden, wisselkaalslag, DSSU en het immer plezante entertainmentrooster voor rijdend personeel suggereert dat dat verstand minder breed verspreid is dan je zou hopen.![]()
![]()
Nou ja, het is maar vanuit wiens belang je het bekijkt. Vanuit rollend personeel bezien is het ideaalquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Corridorrijden, wisselkaalslag, DSSU en het immer plezante entertainmentrooster voor rijdend personeel suggereert dat dat verstand minder breed verspreid is dan je zou hopen.Nu nog iets vinden om het self-loading cargo af te schaffen, want dat is maar vervelend
Oftewel C.L.I.T.T. en ik ga echt iedere keer stuk als ik het krantenartikel leesquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De RATP is inmiddels zn eerste tramlijn in de Verenigde Staten gestart
Tucson Sun Link takes to the streets
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
"Tucsonians love C.L.I.T.T."Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Jij bent opgevoed door wolven in een bos hier ver vandaan?quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zeg, hoe gaat het eigenlijk met zo'n TrajectVrijMaand? Wordt dat stilzwijgend verlengd? of moet ik iedere maand alsnog naar een automaat of zo?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je abonnement stopt automatisch. Je moet dus iedere maand opnieuw het hele bestelproces doorlopen op de website en daarna naar de automaat om het op te halen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, hoe gaat het eigenlijk met zo'n TrajectVrijMaand? Wordt dat stilzwijgend verlengd? of moet ik iedere maand alsnog naar een automaat of zo?![]()
Doe normaal, pauper.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:45 schreef icloud het volgende:
die ratten zijn er nog steeds niet in geslaagd om het spoor te fixen. stelletje kloothomels.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Kun jij ook normaal doen eigenlijk?quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:45 schreef icloud het volgende:
die ratten zijn er nog steeds niet in geslaagd om het spoor te fixen. stelletje kloothomels.![]()
Ik heb betaald voor iets dan wil ik het ook gewoon krijgen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun jij ook normaal doen eigenlijk?
Prognose was 20 uur dus ze zijn ver over tijd klaar![]()
Dat kun je nog steeds wel laten blijken in een iets andere bewoording.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:12 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik heb betaald voor iets dan wil ik het ook gewoon krijgen.
Prognose was 20 uur dus ze zijn ver over tijd klaar![]()
Neequote:Op woensdag 30 juli 2014 10:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat kun je nog steeds wel laten blijken in een iets andere bewoording.![]()
Nee kom op, serieus?quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:50 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Je abonnement stopt automatisch. Je moet dus iedere maand opnieuw het hele bestelproces doorlopen op de website en daarna naar de automaat om het op te halen.
Geen idee, maar ik blijf van mening dat de OV Chipkaart verwoest moet worden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, hoe gaat het eigenlijk met zo'n TrajectVrijMaand? Wordt dat stilzwijgend verlengd? of moet ik iedere maand alsnog naar een automaat of zo?![]()
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hoerende kutzooi. Van "Elke maand langs de automaat" naar "Elke maand een kwartier klikken EN langs de automaat." Makkelijker voor de reiziger ja jaquote:Op woensdag 30 juli 2014 10:31 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Ja, zie bijvoorbeeld dit topic op het forum van NS.
Volstrekt logisch dan moet je maar een jaar abbo aanschaffen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoerende kutzooi. Van "Elke maand langs de automaat" naar "Elke maand een kwartier klikken EN langs de automaat." Makkelijker voor de reiziger ja ja![]()
Rijden er wel eens drie gekoppelde GTW's op Zwolle - Emmen?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het is een maandabonnement, dus je moet het iedere maand opnieuw aanschaffen.quote:Why?quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik blijf van mening dat de OV Chipkaart verwoest moet worden.twitter:NS_online twitterde op woensdag 30-07-2014 om 10:11:16Update: Sittard-Heerlen: de herstelwerkzaamheden zijn klaar maar er ligt nu een boom op het spoor. http://t.co/axyyfHsO3W #StdHrl reageer retweet
![]()
![]()
Overwegboom of een andere?quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:48 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 30-07-2014 om 10:11:16Update: Sittard-Heerlen: de herstelwerkzaamheden zijn klaar maar er ligt nu een boom op het spoor. http://t.co/axyyfHsO3W #StdHrl reageer retweet
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat zou logisch zijn geweest als hetzelfde idee ook opging voor jaarabonnementen. Die worden nou juist wel automatisch verlengd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is een maandabonnement, dus je moet het iedere maand opnieuw aanschaffen.![]()
ja alsof ik over een jaar nog steeds datzelfde traject reisquote:Op woensdag 30 juli 2014 10:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Volstrekt logisch dan moet je maar een jaar abbo aanschaffen.
Nog nooit meegemaakt. Als er twee van Zwolle naar Emmen rijden is in de voorste vaak ook nog voldoende plaats.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:39 schreef Duvel het volgende:
Rijden er wel eens drie gekoppelde GTW's op Zwolle - Emmen?
Arriva is altijd wel vrij laat met het inzetten van een 2e stel. Vermoed dan ook niet dat ze snel een 3e inzettenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat was altijd al zo.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn geweest als hetzelfde idee ook opging voor jaarabonnementen. Die worden nou juist wel automatisch verlengd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar ik zie wel een machtiging staan om elke maand het maandbedrag van m'n rekening af te halen.. ben benieuwd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:50 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Je abonnement stopt automatisch. Je moet dus iedere maand opnieuw het hele bestelproces doorlopen op de website en daarna naar de automaat om het op te halen."Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."![]()
De herstelwerkzaamheden zijn klaar maar nu ligt er zo genaamd een boom op het spoor, en dan mag ik niet zeggen dat het sukkels zijn.![]()
jij denkt dat ze die boom zelf neergelegd hebben? misschien moet je gewoon ff lekker oprotten naar ONZ met dat geanker van jequote:Op woensdag 30 juli 2014 11:13 schreef icloud het volgende:
De herstelwerkzaamheden zijn klaar maar nu ligt er zo genaamd een boom op het spoor, en dan mag ik niet zeggen dat het sukkels zijn.![]()
Want het is de schuld van NS/ProRail dat iemand met een vrachtwagen keert op een spoorovergang en er bomen op het spoor vallen![]()
![]()
Ik zie het als een smoesquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jij denkt dat ze die boom zelf neergelegd hebben? misschien moet je gewoon ff lekker oprotten naar ONZ met dat geanker van je![]()
'Zegguh Sjaak wij zijn wel iets te snel klaar met het herstel, dump jij die boom even op het spoor?'?quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:13 schreef icloud het volgende:
De herstelwerkzaamheden zijn klaar maar nu ligt er zo genaamd een boom op het spoor, en dan mag ik niet zeggen dat het sukkels zijn.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Als ik dit geloof, betekend dat dat ik te lang in bnw heb gezeten?quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
'Zegguh Sjaak wij zijn wel iets te snel klaar met het herstel, dump jij die boom even op het spoor?'?![]()
Wie zegt dat ze al klaar zijn? Ik hoorde op l1 dat ze het zeer moeilijk vonden om de vrachtwaggel weg te krijgen, waarschijnlijk zagen in 7 stukken was het antwoordquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
'Zegguh Sjaak wij zijn wel iets te snel klaar met het herstel, dump jij die boom even op het spoor?'?![]()
nouja als het een conspiracy is om zuid-limburg te isoleren van de rest van nederland zeg ik zaag nog een paar bomen om....![]()
Ik zeg al jaren dat we limburg moeten ruilen voor het stuk belgie t/m antwerpen. Alleen maar voordelen, niet in de laatste plaats dat volk dat daar is gaan wonen om buitenlands belastingplichtig te zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:20 schreef Salatrel het volgende:
nouja als het een conspiracy is om zuid-limburg te isoleren van de rest van nederland zeg ik zaag nog een paar bomen om....![]()
Waarom zou je er dan opeens een boom van maken? Vaak zat zo dat de oplostijd meerdere keren opgeschoven word.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:19 schreef icloud het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze al klaar zijn? Ik hoorde op l1 dat ze het zeer moeilijk vonden om de vrachtwaggel weg te krijgen, waarschijnlijk zagen in 7 stukken was het antwoord* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)we-blokkade-bij-nuthWat hadden ze anders moeten doen, zonder controleren weer een trein laten rijden die vervolgens op een boom zou zijn geknald?quote:De herstelwerkzaamheden aan het spoor bij station Geleen-Oost zijn klaar, maar toch gaan de treinen tussen Heerlen en Sittard nog niet rijden.
Bij het controleren van het traject bleek bij Nuth een boom tegen de bovenleiding te zijn gevallen. Of er schade is aan de bovenleiding, is nog niet bekend.
Medewerkers van ProRail zijn wel al ter plaatse om de boom op te ruimen. Hoe lang het nog duurt totdat er weer treinen rijden tussen Heerlen en Sittard, kan ProRail niet zeggen.![]()
Vanwege dezelfde redenen waarom er tegenwoordig word omgeroepen dat de trein over enkele minuten komt ipv de trein heeft x minuten vertraging.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:24 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Waarom zou je er dan opeens een boom van maken? Vaak zat zo dat de oplostijd meerdere keren opgeschoven word.
Als je zegt dat de werkzaamheden weer zijn uitgelopen dan krijg je een bak kritiek over je heen, sleep je de storm erbij(viel wel mee in zuid limburg) dan zullen mensen veel meer begrip hebben.
Trouwens ik heb net met eigen ogen gezien dat er nog steeds rommel op het spoor ligt, dat ze nog steeds de steentjes aan het opruimen zijn, en dat mannetjes werken aan het perron.![]()
OK, thanks!quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt. Als er twee van Zwolle naar Emmen rijden is in de voorste vaak ook nog voldoende plaats.
Arriva is altijd wel vrij laat met het inzetten van een 2e stel. Vermoed dan ook niet dat ze snel een 3e inzettenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En daaruit concludeer jij dat ze nog niet klaar zijn? Waarschijnlijk was het de bedoeling om die zooi later een keer op te ruimen, maar doen ze dat maar meteen nu er toch nog geen treinen rijden vanwege die boom.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:29 schreef icloud het volgende:
Trouwens ik heb net met eigen ogen gezien dat er nog steeds rommel op het spoor ligt, dat ze nog steeds de steentjes aan het opruimen zijn, en dat mannetjes werken aan het perron.![]()
Jij ziet de situatie niet, zoals het er nu bijligt kan er geen enkele trein langsquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
En daaruit concludeer jij dat ze nog niet klaar zijn? Waarschijnlijk was het de bedoeling om die zooi later een keer op te ruimen, maar doen ze dat maar meteen nu er toch nog geen treinen rijden vanwege die boom.![]()
Ja hallo....quote:quote:Op maandag 28 juli 2014 21:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:04 schreef Duvel het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.En ik zeg het 1 keer en moet gelijk verantwoording afleggen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:23 schreef Duvel het volgende:
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.![]()
![]()
Uiterlijk van de sites van de TER is aangepast, een stuk mooier wat mij betreft
http://www.ter.sncf.com/rhone-alpes/depliant/recherche![]()
de meest mislukte modeltrein ooit. DDAR zou dit moeten voorstellen
dat men dit serieus in de markt wilt zetten..... tjeee
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Dat is gewoon een DDR-dubbeldekker uit de jaren 50, maar dan overgeverfd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
Daarmee maken ze zich iets te gemakkelijk er vanaf.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 14:34:12 ]![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Wil men dat echt gaan verkopen?![]()
![]()
't heeft wel wat weg van Mat '24 die in een DDAR gebeukt is
En spontaan een extra raam aan de voorkant gekregen heeft.![]()
![]()
Welkom. Je post was helemaal ondergesneeuwd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:35 schreef ikejo het volgende:
Hallo allemaal. Na honderden topics te hebben meegelezen nu maar eens geregistreerd.![]()
![]()
Welkom hierquote:Op woensdag 30 juli 2014 00:35 schreef ikejo het volgende:
Hallo allemaal. Na honderden topics te hebben meegelezen nu maar eens geregistreerd.
Ach, is maar één letter verschil met DDAR...quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is gewoon een DDR-dubbeldekker uit de jaren 50, maar dan overgeverfd.Is dit niet gewoon een knutselwerkje van een hobbyist?quote:Daarmee maken ze zich iets te gemakkelijk er vanaf.![]()
Ditquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:27 schreef ReisT het volgende:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)we-blokkade-bij-nuth
[..]
Wat hadden ze anders moeten doen, zonder controleren weer een trein laten rijden die vervolgens op een boom zou zijn geknald?
Nu zijn de problemen ten minste verholpen voordat er weer een trein langsreed. Anders was het traject direct weer gestremd geweest en was er nog een treinstel stuk geweestAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Zeikerd. Koop een fiets, en ga lekker fietsen. Ofzo. Dan heb je tenminste niks op de NS te zeiken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:32 schreef icloud het volgende:
[..]
Jij ziet de situatie niet, zoals het er nu bijligt kan er geen enkele trein langs![]()
Jaaa,die heb ik ook! Met kartonnen balg!quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het origineel:quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jaaa,die heb ik ook! Met kartonnen balg!
http://www.interlok.info/Doppelstockwagen.htmNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, dat moet je.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja hallo....
[..]
[..]
[..]
En ik zeg het 1 keer en moet gelijk verantwoording afleggen?
Maar ik sluit me bij je aan: ik blijf van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mag ik dat ook vinden?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat moet je.
Maar ik sluit me bij je aan: ik blijf van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het valt me de laatste tijd wel op dat de gemiddelde reiziger meer weet over de ov-chipkaart dan het rijdend personeel, waaronder ikzelf.![]()
....zoals dat je goedkoper uit bent door pas uit te checken vlak voordat je aan je terugreis begint. je maakt dan slechts 1 reis, er zal eenmalig instaptarief worden berekend. bij het opnieuw inchecken komt op de display "overstap ok".Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Dat werkte met mijn VDU niet bij Arrivaquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
....zoals dat je goedkoper uit bent door pas uit te checken vlak voordat je aan je terugreis begint. je maakt dan slechts 1 reis, er zal eenmalig instaptarief worden berekend. bij het opnieuw inchecken komt op de display "overstap ok".Altijd onderweg naar het avontuur![]()
- Ik heb een 1e klas Weekend Vrij
- Binnenkort wil ik een keer buiten het weekend reizen
- Ik wil dan 2e klas reizen, want dat is goedkoper
- Hoe maak ik mijn OV-chipkaart duidelijk dat ik 2e klas met korting wil reizen?PM mij!
Bij de koffie-rugzakken kun je tegenwoordig ook pinnen hoor ik net. Zoeen hipte
Dat zou volgens mij bij de kaartautomaat moeten kunnen. Zeker omdat het maar voor een dag isquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:16 schreef dennistd het volgende:
- Hoe maak ik mijn OV-chipkaart duidelijk dat ik 2e klas met korting wil reizen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Je kan voor één dag een klassewissel ophalen bij de automaat bij ROS, kost niks, maar je checkt gewoon in op 2e klas Reizen op Saldo (Korting/Vol tarief, afhankelijk van het tijdstip van inchecken)quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:16 schreef dennistd het volgende:
- Hoe maak ik mijn OV-chipkaart duidelijk dat ik 2e klas met korting wil reizen?![]()
Ja, de proef van 3 maanden met 5 pinautomaten is geslaagd, en heeft de Railcatering per 1-7-2014 15 pinautomaten tot hun beschikking.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij de koffie-rugzakken kun je tegenwoordig ook pinnen hoor ik net. Zoeen hipte![]()
Is het zo makkelijk? Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegdquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan voor één dag een klassewissel ophalen bij de automaat bij ROS, kost niks, maar je checkt gewoon in op 2e klas Reizen op Saldo (Korting/Vol tarief, afhankelijk van het tijdstip van inchecken)
PM mij!
Ja, het is vrij simpel. Destijds is het ook gelukt om 1e klas ROS naar 2e klas ROS om te zetten, maar weekendvrij op 1e klas te houden. Helaas krijg ik dat niet meer voor elkaar bij de klantenservice "want het kan niet", en volgens de kennis (senior test engineer bij NS ovchip in Amersfoort) kan het wel, maar "mogen ze het niet". Het zou overigens nog gewoon vlekkeloos moeten werken.![]()
Een kwartier klikken? Aanstellerquote:Op woensdag 30 juli 2014 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoerende kutzooi. Van "Elke maand langs de automaat" naar "Elke maand een kwartier klikken EN langs de automaat." Makkelijker voor de reiziger ja jaHet duurt even lang als een maandtrajectkaart op een automaat kopen kostte
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Moet dat niet voor elke check-in opnieuw?quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan voor één dag een klassewissel ophalen bij de automaat bij ROS, kost niks, maar je checkt gewoon in op 2e klas Reizen op Saldo (Korting/Vol tarief, afhankelijk van het tijdstip van inchecken)
Zo nee, waarom kan dat bij de meereiskorting dan niet?
dag![]()
Dit is geen DDAR en zo is het nooit in de markt gezet. Het is gewoon B-spul net als Piko vroeger en werd goedkoop aangeboden voor mensen met een kleine beurs. Modelbouw gaat niet altijd om het zo gedetailleerd mogelijk nabouwen van meuk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
twee keer even lang dus minstens. Het is een verslechtering en ik heb er niet om gevraagdquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een kwartier klikken? AanstellerHet duurt even lang als een maandtrajectkaart op een automaat kopen kostte
Nee, het is voor één dag. Als je halverwege weer wilt wisselen naar 1e klas, moet je opnieuw langs de automaat.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Moet dat niet voor elke check-in opnieuw?
Zo nee, waarom kan dat bij de meereiskorting dan niet?![]()
ik moet eerst op die website van alles doen en daarna alsnog naar de automaat. Dat snap je wel toch?quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ff vraagje: Voor een forse zitzak hoef je toch geen xtra kaartje te kopen?PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
En als ik chagrijnig over kom dan is het omdat de bar in de Pimpel dicht is
Ik las langS niet lang. Mja, twee keer dingen doen. Einde van de wereld.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik moet eerst op die website van alles doen en daarna alsnog naar de automaat. Dat snap je wel toch?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Lees zojuist weer verschillende meldingen over corruptie bij treinconducteurs van de Hongaarse spoorwegen, dat InterRailers ¤20 of zelfs ¤50 moeten betalen 'omdat het woonadres niet ingevuld is in het travel report', of 'omdat je 2 stuks bagage mee hebt', etc. Houdt het dan nooit op? Shame on youMÁV!
Handig om te weten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
....zoals dat je goedkoper uit bent door pas uit te checken vlak voordat je aan je terugreis begint. je maakt dan slechts 1 reis, er zal eenmalig instaptarief worden berekend. bij het opnieuw inchecken komt op de display "overstap ok".![]()
![]()
Vorige week in de trein - contactloos - gepind, later zag ik op mijn bankrekening dat het was afgeschreven door Julia's.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, de proef van 3 maanden met 5 pinautomaten is geslaagd, en heeft de Railcatering per 1-7-2014 15 pinautomaten tot hun beschikking.
Hoe dat contactloos betalen werkte was wel even een puzzeltje, ik zag nergens op het apparaat een lezer en de railcateringmeid wist het ook even niet. Het blijkt dat je je bankpas op het scherm moet leggen. Werkt overigens wel vrij goed, dat draadloos pinnen![]()
![]()
De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben zijn gefilmd door de cctv van de locomotief.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28559950I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Mits je binnen 6 uur natuurlijk weer terug op het station bent. anders ben je 20 euro kwijt...quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:06 schreef Sandrvich het volgende:
Lees zojuist weer verschillende meldingen over corruptie bij treinconducteurs van de Hongaarse spoorwegen, dat InterRailers ¤20 of zelfs ¤50 moeten betalen 'omdat het woonadres niet ingevuld is in het travel report', of 'omdat je 2 stuks bagage mee hebt', etc. Houdt het dan nooit op? Shame on youMÁV!
[..]
Handig om te weten.![]()
Lijkt de Fyra wel!quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
En als ik chagrijnig over kom dan is het omdat de bar in de Pimpel dicht is![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: