ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 28 juli 2014 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Oh, en in Dordrecht staat een brug open en is de stroom uitgevallen, waardoor die brug niet meer dicht kan.
Om het nog mooier te maken: De grote brug bij Dordrecht tussen Dordrecht en Zwijndrecht is deels gesloten: Één brugdeel is gesloten, maar het andere brugdeel (spoor JS en HS) kan niet geheel gesloten worden. Het gebeurt hier met regelmaat dat één van de 2 spoorbruggen eerder dicht is dan de ander, want zo wordt er tijd bespaard. Men kan elk deel afzonderlijk openen en sluiten.
Zeer weinig treintjes over de brug dus. 1x/30min een sprinter per richting en enkele IC's.
Gister mijn tickets voor Moeskroen - Amiens gekocht aan het internationale loket te Brugge. Tot mijn volstrekte verbazing betaalde ik ¤5,70 minder als dat de SNCF als opties geeft, en dat bedrag was hetzelfde als de B-Europe klantenservice via de e-mail liet weten. Waarom het loket dan ineens ¤5,70 minder kan rekenen .... Tickets komen wel geheel overeen qua juiste tarieven en dergelijke.
Gaat goed op het spoor nu: * Defect aan het spoor tussen Arnhem - Nijmegen/Zetten-Andelst * Meerdere verstoringen Rotterdam - Vlaardingen Centrum; Geen spitspendels (materieel is niet beschikbaar ivm inzet elders ivm andere verstoringen) * Blikseminslag tussen Deventer en Apeldoorn * Door weersomstandigheden is station Amersfoort Schothorst niet te bereiken of te verlaten: De tunnel staat onder water * Door weersomstandigheden geen treinen Ede-Wageningen - Arnhem vv * Veel minder treinen Dordrecht - Breda/Roosendaal (en stiekem keren veel sprinters in Zwijndrecht, de brug is sinds 16:45 geheel dicht) * Blikseminslag tussen Leerdam - Gorinchem
Die blikseminslag Leerdam - Gorinchem kan ik beamen. Tussen 07:30 en 11:00 heeft het bijna aaneengesloten geregend, waarbij grotendeels zware hoosbuien. Op de straten in Gorinchem stond op plekken > 20 centimeter water (op de terminal waar ik werk ook). Ook de gehele tijd onweer gehad.
Op maandag 28 juli 2014 16:46 schreef greavy het volgende: Gister mijn tickets voor Moeskroen - Amiens gekocht aan het internationale loket te Brugge. Tot mijn volstrekte verbazing betaalde ik ¤5,70 minder als dat de SNCF als opties geeft, en dat bedrag was hetzelfde als de B-Europe klantenservice via de e-mail liet weten. Waarom het loket dan ineens ¤5,70 minder kan rekenen .... Tickets komen wel geheel overeen qua juiste tarieven en dergelijke.
Hahaha de wegen van internationale tickets zijn tegenwoordig ondoorgrondelijk. Was het ¤43 uiteindelijk?
Hahaha de wegen van internationale tickets zijn tegenwoordig ondoorgrondelijk. Was het ¤43 uiteindelijk?
SNCF: ¤49,60 B-Europe via de mail: ¤49,60 Internationaal loket in Brugge: ¤43,90
Tickettarieven zijn geheel hetzelfde. Weekendretour-tarief 'Trampolineticket' Moeskroen - Lille, heenrit Lille - Amiens vol-tarief en terugrit tegen jongerentarief. En toch zit er aan het loket een verschil van ¤5,70. Opvallend: Klantenservice B-Europe zei dat er wel ¤3,50 dossierkosten extra bij kwamen, maar de lokettiste liet die kosten achterwege "omdat het niet online boekbaar was". Prima service, uiteraard. Moest voor 2 personen (zijn even oud) tickets hebben, dus dan was het maar ¤1,75pp dossierkosten, maar die hoefden we geheel niet te dokken. Dus eigenlijk waren we ¤7,05pp goedkoper uit als de B-Europe klantenservice zei, en ¤5,70 goedkoper dan via de SNCF (waarbij je nog langs een afhaalautomaat moest in Lille).
Op maandag 28 juli 2014 17:28 schreef greavy het volgende: maar de lokettiste liet die kosten achterwege "omdat het niet online boekbaar was". Prima service
Ik vermoed dat zij de enige in heel de Benelux is die dat uit d'r eigen doet. Kudos voor haar.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vermoed dat zij de enige in heel de Benelux is die dat uit d'r eigen doet. Kudos voor haar.
Ja, die zal je niet vaak zien idd. Meestal krijg ik te horen "als je het er niet mee eens bent, dan moet je maar een bezwaar schrijven naar de klantenservice"-geneuzel ofzo.
Zeg, ik zie her en der foto's opduiken van Amsterdamse trams die meer een rondvaart boot lijken. Kunnen treinen ook pootje baden, of slaat dan de beveiliging op tilt? (er even van uitgaande dat het spoor niet al verzakt.)
Misschien ligt het ook aan de kleurtint want de 1300 vind ik heel mooi.
Zelfs al wordt de echte loc zo gespoten dan zal het er nog heel anders uitzien, want dit is een Photoshop.
quote:
Met de proefritten kwam het er wel eens. Best leuk.
Zeker, maar sindsdien is het er niet meer geweest.
Er is me ooit wel eens verteld dat het de bedoeling was dat de V250 die ritten zou gaan doen, maar dat men vanwege een intern oorlogje uit is gekomen op een ICE.
Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef greavy het volgende: V250 heeft meerdere keren proefritten op de Hanzelijn gereden hoor. Onder andere 4 oktober en 23 december 2012 kan ik foto's terugvinden.