Een wegwerpkaart, maar ik heb nu een kaartje anna paulowa-spaubeek, als ik dan ook een kaartje sitard-spaubeek moet kopen met de bus dan ben ik genaaid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reis je met een wegwerpkaartje of een NS-abonnement dan?
Klopt maar dat is alleen als ik het reisadvies volg en die is fors langer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:10 schreef dennistd het volgende:
Je hebt vast ook wel 30 minuten vertraging dus krijg je de helft (enkele reis) of een kwart (retour) terug.
Als ik het omroepadvies volg(geen extra kosten, eventueel geld terug), word ik naar maastricht gestuurd, dan naar heerlen en vandaar hopen dat ns al bussen heeft geregeld, om de stopstations aan te doen, spaubeek mijn eindbestemming ligt op een paar kilometer van sittard waar ik zo dadelijk aan kom.Minimale vertraging anderhalf tot twee uur.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als je het omreisadvies opvolgt, hoef je daar niet apart een kaartje (sic) voor te kopen. Of snap ik het probleem nu niet?
Zijn dat dezelfde mensen die zeker wisten dat afgelopen winter een van de strengste ooit zou worden? Op zo'n korte termijn (10-20 jaar) is er niets nuttigs over te zeggen over of het wel of niet vaker voorkomt..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.
Niet nu meteen alle stations rigoureus verbouwen (onbetaalbaar), maar wel waar mogelijk wat foutjes rechtzetten en nieuw te bouwen stations beter ontwerpen qua stortregens. Een station als Schothorst zou nooit meer gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
Nee, dat was Piet Paulusma. Die zit er wel vaker naast.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen die zeker wisten dat afgelopen winter een van de strengste ooit zou worden? Op zo'n korte termijn (10-20 jaar) is er niets nuttigs over te zeggen over of het wel of niet vaker voorkomt..
Zaterdag 2 + Zondag 3 Augustus: 2 ipv 11 treinen per uur per richtingquote:Op dinsdag 29 juli 2014 06:27 schreef Toekito het volgende:
oh volgende week werkzaamheden dord- r'dam. Jottem! Ik verheug me nu al op de bus ipv de trein
Ik mag hopen dat de resterende treinen dan op oorlogssterkte rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:17 schreef greavy het volgende:
Maandag 4 + dinsdag 5 augustus rijden er 6 ipv 11 treinen per uur.
De planning is IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad tussen Roosendaal - Lelystad met IRM12. Dat betekent echter dat er elders in het land IRM6 weggesnoept zal worden en vervangen door viertjes. Planning is dat een aantal treinen tussen Amsterdam-Maastricht ed met IRM8 ipv IRM6 gaat rijden, net als Den Haag - Schiphol - Groningen met IRM4 of IRM8 ipv IRM6.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de resterende treinen dan op oorlogssterkte rijden.
ze kunnen er toch makkelijk 2 plannen als de helft van de treinen niet rijdt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zal wel SGM7 zijn want dan hoeven ze maar 1 HC te plannen
Wat te denken van Arnhem waar de vloer in de tunnel na een regenbui altijd wat nat isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.
Niet nu meteen alle stations rigoureus verbouwen (onbetaalbaar), maar wel waar mogelijk wat foutjes rechtzetten en nieuw te bouwen stations beter ontwerpen qua stortregens. Een station als Schothorst zou nooit meer gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
worden daar niet alle wissels vervangen komende tijd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn er uit hoor, dat hotsieknotsieknetterwissel bij Utrecht is de 1227/1253. Vanavond thuis even op Sporenplan kijken.
of ze plannen de treinen die wel rijden in minder dienstenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
ze kunnen er toch makkelijk 2 plannen als de helft van de treinen niet rijdt.
weggehaald vooral.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Toekito het volgende:
[..]
worden daar niet alle wissels vervangen komende tijd.
Corridorrijden, wisselkaalslag, DSSU en het immer plezante entertainmentrooster voor rijdend personeel suggereert dat dat verstand minder breed verspreid is dan je zou hopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
En gevonden hoe dat zit:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef James1988 het volgende:
Speaking of which: even met NS contact opgenomen via Twitter en ze gaan me ook die 2-1 toeslag restitueren. Wel slechts de helft om één of andere vage reden
Het vervelende van blinkseminslag is dat een storing heel lang blijft voordoen, en dan voornamelijk de naweeen heel lang invloed daarop hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
Even aan het tekenen geweest hoe volgens mij de rijwegen zijn op dit moment:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn er uit hoor, dat hotsieknotsieknetterwissel bij Utrecht is de 1227/1253. Vanavond thuis even op Sporenplan kijken.
Ik moet ook maar eens een twitter-account aanmaken. Want op een andere manier zijn ze gewoon niet te bereikenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef James1988 het volgende:
En bewaar dat kaartje en stuur het op naar NS met een begeleidend briefje: "Door die vrachtwagen heb ik besloten mijn reis in Sittard af te breken. Graag het gedeelte Sittard - Maastricht retour op bankrekening NL49ABNA0xDEADBEEF, ok? kusjes"
Speaking of which: even met NS contact opgenomen via Twitter en ze gaan me ook die 2-1 toeslag restitueren. Wel slechts de helft om één of andere vage reden
Voordeel van de webcare op Twitter is in ieder geval dat ze snel reageren en dingen kunnen regelen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik moet ook maar eens een twitter-account aanmaken. Want op een andere manier zijn ze gewoon niet te bereiken
Alleen hebben ze kennelijk niet altijd gelijk. Op die link die je net plaatste staat bijvoorbeeld dat als je extra vervoerbewijzen hebt gebruikt zoals een Overgang je een papieren formulier moet gebruiken. Is dus niet mogelijk via Mijn NS zoals ze aan jou hadden aangegevenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voordeel van de webcare op Twitter is in ieder geval dat ze snel reageren en dingen kunnen regelen.
Ieder doet zijn ding en aan het eind komt men erachter dat de losse eindjes niet op elkaar aansluiten, ondanks alle waarschuwingen die al zijn gegevenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Corridorrijden, wisselkaalslag, DSSU en het immer plezante entertainmentrooster voor rijdend personeel suggereert dat dat verstand minder breed verspreid is dan je zou hopen.
Maaarrrr als er dan een wisseltje kapot is, lopen niet alle treinen vertraging. Er wordt gewoon een serie geschrapt.quote:
de treinen staan in de file achter elkaar te wachten totdat ze er weer langs kunnen. Gebeurt bij de metro ookquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maaarrrr als er dan een wisseltje kapot is, lopen niet alle treinen vertraging. Er wordt gewoon een serie geschrapt.
Et voila: spoorboekloos rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treinen staan in de file achter elkaar te wachten totdat ze er weer langs kunnen. Gebeurt bij de metro ook
Daarover gesproken, is de invoering van corridorrijden geen onderdeel van de invoering van spoorboekloos rijden?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treinen staan in de file achter elkaar te wachten totdat ze er weer langs kunnen. Gebeurt bij de metro ook
ja, maar dan moet het pretpakket natuurlijk wel voor een deel verdwijnenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daarover gesproken, is de invoering van corridorrijden geen onderdeel van de invoering van spoorboekloos rijden?
Ik mag het hopen. Dit soort gekut kan mijn database niet mee omgaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voordeel van de webcare op Twitter is in ieder geval dat ze snel reageren en dingen kunnen regelen.
Helaas gaat de trdl daar niet over.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
En gevonden hoe dat zit:
Toeslag 2-1 Dal-uren (¤ 15)
30 t/m 59 minuten: 1/4 deel
60 minuten of meer: 1/2 deel
Tevens hulde voor de treindienstleider: de vertraagde IC richting Venlo (+10) mocht bij Rijswijk voorlangs de op tijd rijdende IC naar Dordrecht.
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas gaat de trdl daar niet over.
Zo'n winkelwagenmuntje van de Jumbo.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?
Of Schrödingers kat.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?
Meestal zal Ari zal wel bepalen...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?
Dat is die sukkel die met Eva neukt zekerquote:
Ze zijn van hetzelfde niveau. Je zou toch moeten mogen verwachten dat ze een veel betere variant kunnen ontwikkelen. Eentje die ook rekening houdt met de treinenloop 50 of meer kilometers verderop?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is die sukkel die met Eva neukt zeker
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:35 schreef dennistd het volgende:
Nieuw boek: Ari en Eva - De teloorgang van het Nederlandse spoor
Als de nsr bijsturing oplet, dan zullen zij de post bellen om de IC Venlo voor te laten gaan (om die zijn vertraging te beperken). Let die toevallig even niet op, dan zal ARI de IC Dordrecht eerst laten gaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als er twee treinen tegelijk aankomen bij een punt zoals bij Rijswijk (einde viersporigheid), wie bepaalt er dan wie er eerst mag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |