Tja, dan zal je haast alle spoorwegovergangen moeten verbouwen tot een tunnel of een brugquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:38 schreef dennistd het volgende:
Tot nu toe zijn het nog steeds ongevaarlijke ladingen, maar wat als het de volgende keer een vrachtwagen met een licht ontvlambare of explosieve lading is? Hoog tijd om vrachtwagens te verbieden over spoorwegovergangen te rijden zou ik zeggen...
Dat is zowiezo een goed idee, ben ik verplicht de ns route te volgen(met een geld terug mogelijkheid) of kan ik ook mijn buskaartje bij hun claimen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja, dan zal je haast alle spoorwegovergangen moeten verbouwen tot een tunnel of een brug
NS route lijkt me.. Als je op tijd een ander alternatief wist dan keren ze je in principe niet uitquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:54 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is zowiezo een goed idee, ben ik verplicht de ns route te volgen(met een geld terug mogelijkheid) of kan ik ook mijn buskaartje bij hun claimen?
Gadverdamme dat betekend dat ik via maastricht en heerlen moet reizen terwijl ik per bus in 42 minuten op mijn bestemming ben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NS route lijkt me.. Als je op tijd een ander alternatief wist dan keren ze je in principe niet uit
Dan ga je toch met bus...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Gadverdamme dat betekend dat ik via maastricht en heerlen moet reizen terwijl ik per bus in 42 minuten op mijn bestemming ben.
Stuur er een S&V team op af! Iedereen checkt in vanaf 9 juli!!1!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: hij ligt zowat op het perron. En dan nog zeker zonder in te checken ook...
Een wegwerpkaart, maar ik heb nu een kaartje anna paulowa-spaubeek, als ik dan ook een kaartje sitard-spaubeek moet kopen met de bus dan ben ik genaaid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reis je met een wegwerpkaartje of een NS-abonnement dan?
Klopt maar dat is alleen als ik het reisadvies volg en die is fors langer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:10 schreef dennistd het volgende:
Je hebt vast ook wel 30 minuten vertraging dus krijg je de helft (enkele reis) of een kwart (retour) terug.
Als ik het omroepadvies volg(geen extra kosten, eventueel geld terug), word ik naar maastricht gestuurd, dan naar heerlen en vandaar hopen dat ns al bussen heeft geregeld, om de stopstations aan te doen, spaubeek mijn eindbestemming ligt op een paar kilometer van sittard waar ik zo dadelijk aan kom.Minimale vertraging anderhalf tot twee uur.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als je het omreisadvies opvolgt, hoef je daar niet apart een kaartje (sic) voor te kopen. Of snap ik het probleem nu niet?
Zijn dat dezelfde mensen die zeker wisten dat afgelopen winter een van de strengste ooit zou worden? Op zo'n korte termijn (10-20 jaar) is er niets nuttigs over te zeggen over of het wel of niet vaker voorkomt..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.
Niet nu meteen alle stations rigoureus verbouwen (onbetaalbaar), maar wel waar mogelijk wat foutjes rechtzetten en nieuw te bouwen stations beter ontwerpen qua stortregens. Een station als Schothorst zou nooit meer gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
Nee, dat was Piet Paulusma. Die zit er wel vaker naast.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen die zeker wisten dat afgelopen winter een van de strengste ooit zou worden? Op zo'n korte termijn (10-20 jaar) is er niets nuttigs over te zeggen over of het wel of niet vaker voorkomt..
Zaterdag 2 + Zondag 3 Augustus: 2 ipv 11 treinen per uur per richtingquote:Op dinsdag 29 juli 2014 06:27 schreef Toekito het volgende:
oh volgende week werkzaamheden dord- r'dam. Jottem! Ik verheug me nu al op de bus ipv de trein
Ik mag hopen dat de resterende treinen dan op oorlogssterkte rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:17 schreef greavy het volgende:
Maandag 4 + dinsdag 5 augustus rijden er 6 ipv 11 treinen per uur.
De planning is IC Vlissingen - Amsterdam - Lelystad tussen Roosendaal - Lelystad met IRM12. Dat betekent echter dat er elders in het land IRM6 weggesnoept zal worden en vervangen door viertjes. Planning is dat een aantal treinen tussen Amsterdam-Maastricht ed met IRM8 ipv IRM6 gaat rijden, net als Den Haag - Schiphol - Groningen met IRM4 of IRM8 ipv IRM6.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de resterende treinen dan op oorlogssterkte rijden.
ze kunnen er toch makkelijk 2 plannen als de helft van de treinen niet rijdt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zal wel SGM7 zijn want dan hoeven ze maar 1 HC te plannen
Wat te denken van Arnhem waar de vloer in de tunnel na een regenbui altijd wat nat isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.
Niet nu meteen alle stations rigoureus verbouwen (onbetaalbaar), maar wel waar mogelijk wat foutjes rechtzetten en nieuw te bouwen stations beter ontwerpen qua stortregens. Een station als Schothorst zou nooit meer gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld.
En qua blikseminslag: 100% voorkomen is geen haalbare kaart. Maar kijken of het risico op, en de gevolgen van inslag verkleind kan worden, is wel verstandig.
worden daar niet alle wissels vervangen komende tijd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn er uit hoor, dat hotsieknotsieknetterwissel bij Utrecht is de 1227/1253. Vanavond thuis even op Sporenplan kijken.
of ze plannen de treinen die wel rijden in minder dienstenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
ze kunnen er toch makkelijk 2 plannen als de helft van de treinen niet rijdt.
weggehaald vooral.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Toekito het volgende:
[..]
worden daar niet alle wissels vervangen komende tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |