Mja, maar de prijs van een Enkele reis is destijds verlaagd waardoor het een het ander weer ophief. Dus dat maakt wel erg weinig verschil. Via-kaartjes is een ander verhaal ja, maar op zich is het begrijpelijk dat deze werden afgeschaft, gezien deze eigenlijk ook gebruikt werden voor een ander doel dan waarvoor ze bestemd waren geloof ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar daar staat wel tegenover dat je in de avondspits niet meer met 40% korting kunt reizen. Daarnaast zijn onder meer retourtjes, weekendretourtjes en via-kaartjes afgeschaft. Die laatste bestaat nog wel, maar is lang niet meer zo verdeling als vroeger.
Dat zijn van die theoretische dingen die in de praktijk nooit voorkomen jaquote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor 06:30 vertrekken en de hele rit vrij reizen of met 40% korting? Dan kreeg je niet voor elkaar met die geintjes met twee kaartjes voor het deel voor en na 09:00...
Dat jij het niet doet, betekent niet dat het in de praktijk niet voorkomt.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn van die theoretische dingen die in de praktijk nooit voorkomen ja
mja, retourtjes werden ervoor wel duurder. Gemiddeld gelijk gebleven, maar dat kwam omdat het ene goedkoper werd en het andere duurder. Dat is iets anders dan weinig verschil makenquote:Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mja, maar de prijs van een Enkele reis is destijds verlaagd waardoor het een het ander weer ophief. Dus dat maakt wel erg weinig verschil.
Ik gebruikte die kaartjes alleen maar waar ze voor bedoeld waren.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Via-kaartjes is een ander verhaal ja, maar op zich is het begrijpelijk dat deze werden afgeschaft, gezien deze eigenlijk ook gebruikt werden voor een ander doel dan waarvoor ze bestemd waren geloof ik.
Van: Bredaquote:Op maandag 28 juli 2014 21:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik gebruikte die kaartjes alleen maar waar ze voor bedoeld waren.
Het mooiste vond ik nog wel de Rondreis.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Morgen wordt er weer een proefrit gemaakt met NS International Traxx en ICR's: Watergraafsmeer v.15.18 Amsterdam Bijlmer Arena 15.40 Utrecht C 16.02 Arnhem 16.44 Deventer Goederen a.17.25 Deventer Goederen v.17.48 Arnhem 18.25 Utrecht C 19.20 Amsterdam Bijlmer Arena 19.35 Watergraafsmeer a.19.56 |
Zoals de wegwerpchiptoeslag, het betalen om je saldo terug te krijgen aan het loket, het verplicht moeten in- en uitchecken voor abonnementhouders en de boete die je krijgt als je meer dan een uur hebt gewacht op een trein die niet komt om dan maar weer huiswaarts te keren?quote:
Uitermate professioneelquote:In- en uitchecken
⇔
Dus ik denk dat je het ermee zult moeten doen, Klaasje.quote:Voor de duidelijkheid: het is een photoshop. Vanmiddag is de eerste loc daadwerkelijk buiten geweest en deze ziet er net zo uit als op deze bewerkte foto.
Is het nou wel of geen fotoshop? En waarom hebben we dan geen foto's van de echte?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:09 schreef James1988 het volgende:
Over die Traxx-loc die ik eerder plaatste, Rail Magazine heeft die foto op FB gedeeld en schrijft:
[..]
Dus ik denk dat je het ermee zult moeten doen, Klaasje.
Waarschijnlijk een embargo op de echte, en de vakbladen willen dat niet schenden want dan kunnen ze tijdige artikelen over NS-dingen voortaan wel op hun buik schrijven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het nou wel of geen fotoshop? En waarom hebben we dan geen foto's van de echte?
Jezusquote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:28 schreef dennistd het volgende:
Het is een fotoshop, maar dan wel in de kleurstelling zoals de echte ook is. Maar daar is nog geen foto van, want bedrijfsgeheimen en zo...
Volgens mij rijden er nog wel een paar treintjes.. Maar wel echt weinig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 06:27 schreef Toekito het volgende:
oh volgende week werkzaamheden dord- r'dam. Jottem! Ik verheug me nu al op de bus ipv de trein
Het verplicht in- en uitchecken is naar mijn weten wettelijk vastgelegd, dat is iets wat de vervoerders dus hebben opgevolgd en er overigens in bepaalde situaties toe heeft geleid dat gelden eerlijker worden verdeeld (waardoor bv. bezuinigingen op het OV in Amsterdam niet zijn doorgegaan, waarvan reizigers dus profijt hebben).quote:Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de wegwerpchiptoeslag, het betalen om je saldo terug te krijgen aan het loket, het verplicht moeten in- en uitchecken voor abonnementhouders en de boete die je krijgt als je meer dan een uur hebt gewacht op een trein die niet komt om dan maar weer huiswaarts te keren?
Alleen de Hoeksche Lijn?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij rijden er nog wel een paar treintjes.. Maar wel echt weinig.
Omdat er iets wettelijk over vastgelegd is mogen we het geen nadeel van de chipkaart noemen? Overigens zegt die wet voor zover ik weet niets over abonnementen. Was men vergeten denk ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het verplicht in- en uitchecken is naar mijn weten wettelijk vastgelegd, dat is iets wat de vervoerders dus hebben opgevolgd
Het was vroeger wellicht niet beter, het was in ieder geval minder slecht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus het is niet alsof dat vroeger allemaal beter was, alleen wat anders
quote:CER is happy to launch the 2nd edition of its European Railway Photography Contest!
The contest is open to residents of the 28 Member States of the European Union, Albania, Bosnia Herzegovina, Georgia, Macedonia, Moldova, Montenegro, Norway, Serbia, Switzerland and Turkey. Only photos taken in the above mentioned countries can be submitted.
The theme of this year is "Railways and modern mobility". Twelve pictures, highlighting the modern, environmentally-friendly and human dimensions of railways will be selected. Winners will receive each a 200 euros prize.
High resolution photographs (preferably in a horizontal format) should be submitted electronically on this page before 15 October 2014.
For the winning pictures from last year, click here.
Please consult the complete rules of the contest by clicking here.
Should you have any question, please contact Aline Bastin (aline.bastin(at)cer.be / +32 (02) 213 08 72)
blij dat dat niet aan mij ligt, de boeven..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb op 15 juli een claim ingediend voor vertraging, ik kreeg gisteravond een e-mail dat de claim was goedgekeurd. NS heeft dus 2 weken nodig gehad om het te behandelen. Ik heb het wel eens sneller gehad (1 week), maar het is via 'Mijn NS' alsnog veel sneller dan vroeger via de post.
Niet dat ik er nou zoveel wijzer van word, die +30 minuten heeft me ¤ 2,75 opgeleverd.
Overigens: ik had een keer eerder een toeslag 2-1 op mijn kaart gezet toen ik een vertraging van meer dan +30 aan m'n broek kreeg. Voor die 2-1 kreeg ik geen compensatie, ook al had ik een opmerking ingevuld bij mijn reis zoals @NS_online me adviseerde.
Helaas zul je als abonnementhouder steeds vaker claims via het papieren formulier moeten gaan indienen, omdat 'Mijn NS' bij verplicht in- en uitchecken alleen geschikt is als je uiteindelijk ook daadwerkelijk de gewenste plaats van bestemming hebt bereikt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb op 15 juli een claim ingediend voor vertraging, ik kreeg gisteravond een e-mail dat de claim was goedgekeurd. NS heeft dus 2 weken nodig gehad om het te behandelen. Ik heb het wel eens sneller gehad (1 week), maar het is via 'Mijn NS' alsnog veel sneller dan vroeger via de post.
Ik snap dat je er om vraagt, alleen vond ik het regenval van gisteren wel extreem. Zelfs de straten in Amsterdam stonden blank. Dan is het bijna niet te doen om dat te voorkomen.Ik vraag me af hoe vaak we dit nog gaan meemaken in komende 10 jaar. Misschien een enkele keerquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Met de Metro gesproken over ons veranderende klimaat en door het OV te nemen maatregelen:
http://www.metronieuws.nl(...)rZngB!xTHuhhz4IrB9Q/
Het punt is, dat weerkundigen/klimaatkundigen verwachten dat dit soort weer (zeer hevige regenval en onweer) in de nabije toekomst veel vaker gaat voorkomen. Daar moeten we ons als land op voorbereiden. Dus ook het OV.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap dat je er om vraagt, alleen vond ik het regenval van gisteren wel extreem. Zelfs de straten in Amsterdam stonden blank. Dan is het bijna niet te doen om dat te voorkomen.Ik vraag me af hoe vaak we dit nog gaan meemaken in komende 10 jaar. Misschien een enkele keer
Ik kreeg gewoon ¤4,38 voor een half uur vertraging met een HEMA-kaartje van ¤17,50quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn echt een beetje van het padje bij NS. Ineens duurt de behandeling van GtbV twee keer zo lang als normaal, maar ook klopt er ineens niks meer van de bedragen![]()
Heb ik recht op 7,86, krijg ik 6,75, heb ik recht op 15,72, krijg ik 15,38.
De afwijking wel steeds in het nadeel van de reiziger, dat dan weer wel
Vlak bij Geleen-Oost. Vrachtwagen op het spoorquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:15 schreef icloud het volgende:
Ik zie net dat er een voertuig op de rails staat tussen heerlen en zittard, weet iemand de exacte locatie?
Prognose 20:00 uur
Tering kan ik dat tiefus eind gaan omrijden, bedankt meneer de chauffeur, goed gedaan, heel erg professioneel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Vlak bij Geleen-Oost. Vrachtwagen op het spoor
Flinke ravage door treinongeluk Geleen
Sterker nog: hij ligt zowat op het perron. En dan nog zeker zonder in te checken ook...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Vlak bij Geleen-Oost. Vrachtwagen op het spoor
Flinke ravage door treinongeluk Geleen
Tja, dan zal je haast alle spoorwegovergangen moeten verbouwen tot een tunnel of een brugquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:38 schreef dennistd het volgende:
Tot nu toe zijn het nog steeds ongevaarlijke ladingen, maar wat als het de volgende keer een vrachtwagen met een licht ontvlambare of explosieve lading is? Hoog tijd om vrachtwagens te verbieden over spoorwegovergangen te rijden zou ik zeggen...
Dat is zowiezo een goed idee, ben ik verplicht de ns route te volgen(met een geld terug mogelijkheid) of kan ik ook mijn buskaartje bij hun claimen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja, dan zal je haast alle spoorwegovergangen moeten verbouwen tot een tunnel of een brug
NS route lijkt me.. Als je op tijd een ander alternatief wist dan keren ze je in principe niet uitquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:54 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is zowiezo een goed idee, ben ik verplicht de ns route te volgen(met een geld terug mogelijkheid) of kan ik ook mijn buskaartje bij hun claimen?
Gadverdamme dat betekend dat ik via maastricht en heerlen moet reizen terwijl ik per bus in 42 minuten op mijn bestemming ben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NS route lijkt me.. Als je op tijd een ander alternatief wist dan keren ze je in principe niet uit
Dan ga je toch met bus...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Gadverdamme dat betekend dat ik via maastricht en heerlen moet reizen terwijl ik per bus in 42 minuten op mijn bestemming ben.
Stuur er een S&V team op af! Iedereen checkt in vanaf 9 juli!!1!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sterker nog: hij ligt zowat op het perron. En dan nog zeker zonder in te checken ook...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |